Na tohle se docela tesim uz nevim co bych do toho kompu jeste mohl pridat :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Honzik (neověřeno) https://diit.cz
28. 11. 2005 - 14:52https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseNa tohle se docela tesim uz nevim co bych do toho kompu jeste mohl pridat :-)https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232081
+
Souhlas.
Kdyz se koukam na soucasne s939 desky tak tam zrovna moc mista na karty nevidim.
Grafarna (min. 2 sloty), zvukovka, TV karta (lepe kdyz kvuli ruseni neni hned vedle napr. zvukovky) a je vpodstate plno.
God save lidi co maji jeste RAID radic, sitovku a treba modem (Uff...) a integrovane reseni na desce jim (napr. kvuli linuxu, nebo spolehlivosti nevyhovuje).
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Shafa https://diit.cz/profil/shafa
28. 11. 2005 - 15:06https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseSouhlas.
Kdyz se koukam na soucasne s939 desky tak tam zrovna moc mista na karty nevidim.
Grafarna (min. 2 sloty), zvukovka, TV karta (lepe kdyz kvuli ruseni neni hned vedle napr. zvukovky) a je vpodstate plno.
God save lidi co maji jeste RAID radic, sitovku a treba modem (Uff...) a integrovane reseni na desce jim (napr. kvuli linuxu, nebo spolehlivosti nevyhovuje).https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232089
+
Taketo nieco by som uvital, mozno ak by to bolo na doske, ako je teraz zvukovka, ale urcite by som si to nekupoval. Je mi jedno ci kamene v pozadi pôjdu po priamke alebo budu mierne vybocovat. Za tie peniaze im to nestoji...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
morgun (neověřeno) https://diit.cz
28. 11. 2005 - 16:13https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseTaketo nieco by som uvital, mozno ak by to bolo na doske, ako je teraz zvukovka, ale urcite by som si to nekupoval. Je mi jedno ci kamene v pozadi pôjdu po priamke alebo budu mierne vybocovat. Za tie peniaze im to nestoji...https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232116
+
morgun: je videt, ze ani netusis co tyhle akceleratory vlastne umozni. Opravdu nepujde jen o nejake poletujici kameny v pozadi :-))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Marek (neověřeno) https://diit.cz
28. 11. 2005 - 18:30https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskusemorgun: je videt, ze ani netusis co tyhle akceleratory vlastne umozni. Opravdu nepujde jen o nejake poletujici kameny v pozadi :-))https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232149
+
Řeknu názor trapného radílka, ale když já si to nemůžu odpoustit ;-)
Nebylo by nejefektivnějším a také nejlevnějším řešením, vbudovat tento PPU ;-) (Physical Processing Unit) přímo jako integrální součást nového procesoru? Prostě úplně stejně, jako je dnes nedílnou součástí každého procesoru třeba MMU a FPU - a je to bráno jako samozřejmost, vůbec nikdo už nepomyslí nad tím, že ještě před pár lety to byly tři oddělené chipy....
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Bobs (neověřeno) https://diit.cz
28. 11. 2005 - 20:16https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseŘeknu názor trapného radílka, ale když já si to nemůžu odpoustit ;-)
Nebylo by nejefektivnějším a také nejlevnějším řešením, vbudovat tento PPU ;-) (Physical Processing Unit) přímo jako integrální součást nového procesoru? Prostě úplně stejně, jako je dnes nedílnou součástí každého procesoru třeba MMU a FPU - a je to bráno jako samozřejmost, vůbec nikdo už nepomyslí nad tím, že ještě před pár lety to byly tři oddělené chipy....https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232186
+
2 Bobs: Aby clovek, ktery chce malovat ve Photoshopu, nebo programovat databaze, nebo klikat v ucetnim systemu mel k dispozici fyzikalni akcelerator?
Zajimava myslenka. Az ji nekdo uskutecni, tak pujdu a koupim si procesor jeho konkurenta, protoze ja nechci platit za PPU jednotku "zdarma" v cene.
Trochu mi to pripomina chvastani intelu v dobe prvnich grafickych akceleratoru. Ze pry budou procesory intelu nabirat pocet tranzistoru tak rychle, ze neco jako samostatny graficky akcelerator prestane existovat.
A graficke akceleratory dneska maji vic tranzistoru nez CPU a casto taky stoji o dost vic. Akorat ze si je kupuje ten kdo je opravdu chce.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Flasi (neověřeno) https://diit.cz
28. 11. 2005 - 20:38https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse2 Bobs: Aby clovek, ktery chce malovat ve Photoshopu, nebo programovat databaze, nebo klikat v ucetnim systemu mel k dispozici fyzikalni akcelerator?
Zajimava myslenka. Az ji nekdo uskutecni, tak pujdu a koupim si procesor jeho konkurenta, protoze ja nechci platit za PPU jednotku "zdarma" v cene.
Trochu mi to pripomina chvastani intelu v dobe prvnich grafickych akceleratoru. Ze pry budou procesory intelu nabirat pocet tranzistoru tak rychle, ze neco jako samostatny graficky akcelerator prestane existovat.
A graficke akceleratory dneska maji vic tranzistoru nez CPU a casto taky stoji o dost vic. Akorat ze si je kupuje ten kdo je opravdu chce.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232202
+
28. 11. 2005 - 20:53https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskusehacknout a dostat pod kontrolu 100000 techto cpu.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232206
+
sekretarky by nevedomky pocitaly jak bude zitra :)))
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
magor (neověřeno) https://diit.cz
28. 11. 2005 - 20:56https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskusesekretarky by nevedomky pocitaly jak bude zitra :)))https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232207
+
a az se tim vybavi pocitace v Ceskem Telecomu, mame zacatek SkyNETu.
Terminatory vyskaci z koncu BNC konektoru supermodernich koaxialnich rozvodu a stroje zacnou valku...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
nedelak (neověřeno) https://diit.cz
28. 11. 2005 - 21:52https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskusea az se tim vybavi pocitace v Ceskem Telecomu, mame zacatek SkyNETu.
Terminatory vyskaci z koncu BNC konektoru supermodernich koaxialnich rozvodu a stroje zacnou valku...https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232232
+
28. 11. 2005 - 22:01https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseto BFG asi nebude BFG z DOOMa, ze? :)https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232235
+
Marek: Ked uz vies kritizovat a ty si "odbornik" tak napis na co bude. Nieco som o tom videl a tam hovorili len o tom, ze to zlepsi grafiku, lebo bude prepocitavat pohyby(fyziku) objektov. Na to co sa ja hravam mi bude uplne stacit nastavenie medium a moze MI byt ukradnute, ci to mam spravne prepocitane...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
morgun (neověřeno) https://diit.cz
28. 11. 2005 - 22:47https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseMarek: Ked uz vies kritizovat a ty si "odbornik" tak napis na co bude. Nieco som o tom videl a tam hovorili len o tom, ze to zlepsi grafiku, lebo bude prepocitavat pohyby(fyziku) objektov. Na to co sa ja hravam mi bude uplne stacit nastavenie medium a moze MI byt ukradnute, ci to mam spravne prepocitane... https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232244
+
Podle mě by to mohlo prorazit mnohem snáz, kdyby to integrovali na jednu kartu společně s kvalitní zvukovkou (s dobrou podporou 3D zvuku pro hry). V dnešní době je slotů nedostatek, PhysX nemá žádný výstupy, takže by se docela dobře doplňovalo a jako celek by to mohlo vyjít levněji, než samostatná zvukovka + physx.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2005 - 00:04https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskusePodle mě by to mohlo prorazit mnohem snáz, kdyby to integrovali na jednu kartu společně s kvalitní zvukovkou (s dobrou podporou 3D zvuku pro hry). V dnešní době je slotů nedostatek, PhysX nemá žádný výstupy, takže by se docela dobře doplňovalo a jako celek by to mohlo vyjít levněji, než samostatná zvukovka + physx.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232251
+
Flasi:
zrovna Tebou zmíněný Photoshop, nebo třeba Powerpoint. Dokážu si velice dobře představit, že by fyzikální akcelerátor například mohl počítat v reálném čase Photoshopácký pluginy, třeba takovej blur, zkapalnění a co já vím co ještě na 20Mpix obrázku. Nebo co se týče Office a Powerpointu. Tam by se to dalo využít na nějaký úplně šílený přechody slajdů a efekty o kterejch se nám dneska ani nezdá. A mohl bych dál pokračovat...
Asi nejdůležitější je nekoukat na to jako na čip, kterej bude jen urychlovat hraní her, ale poskytne počítači další výkon a vzhledem k tomu co dneska umí současné grafické čipy tak by to mohl být výkon opravdu vysoký... Jen nechápu, že zrovna výpočetní výkon grafických karet dneska zatím nikdo nevyužívá na víc než jen na grafické aplikace. Zrovna ten Photoshop by se mi hodil...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fan (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2005 - 07:24https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseFlasi:
zrovna Tebou zmíněný Photoshop, nebo třeba Powerpoint. Dokážu si velice dobře představit, že by fyzikální akcelerátor například mohl počítat v reálném čase Photoshopácký pluginy, třeba takovej blur, zkapalnění a co já vím co ještě na 20Mpix obrázku. Nebo co se týče Office a Powerpointu. Tam by se to dalo využít na nějaký úplně šílený přechody slajdů a efekty o kterejch se nám dneska ani nezdá. A mohl bych dál pokračovat...
Asi nejdůležitější je nekoukat na to jako na čip, kterej bude jen urychlovat hraní her, ale poskytne počítači další výkon a vzhledem k tomu co dneska umí současné grafické čipy tak by to mohl být výkon opravdu vysoký... Jen nechápu, že zrovna výpočetní výkon grafických karet dneska zatím nikdo nevyužívá na víc než jen na grafické aplikace. Zrovna ten Photoshop by se mi hodil...https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232292
+
Neblbnete s tim Officem, nebo se toho MS chyti a zahrne tyto karty do minimalni konfigurace pro Vistu :o))))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Julda (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2005 - 07:33https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseNeblbnete s tim Officem, nebo se toho MS chyti a zahrne tyto karty do minimalni konfigurace pro Vistu :o))))https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232293
+
2 Fan: To bych chtel fakt videt. O tom novem PPU toho az tolik nevim, ale hadam, ze to bude uplne stejne jako prvni (a vlastne i dnesni) graficke akceleratory. Proste prilis specializovana instrukcni sada, nez aby to pocitalo neco jineho, nez k cemu je to urceno. Spravne jste zminil dnesni graficke karty, ktere sice maji G/C-PU s pomerne sirokou instrukcni sadou, ale porad se to prakticky neda pouzit na negraficke vypocty.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Flasi (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2005 - 08:24https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse2 Fan: To bych chtel fakt videt. O tom novem PPU toho az tolik nevim, ale hadam, ze to bude uplne stejne jako prvni (a vlastne i dnesni) graficke akceleratory. Proste prilis specializovana instrukcni sada, nez aby to pocitalo neco jineho, nez k cemu je to urceno. Spravne jste zminil dnesni graficke karty, ktere sice maji G/C-PU s pomerne sirokou instrukcni sadou, ale porad se to prakticky neda pouzit na negraficke vypocty.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232301
+
Jenom mě baví pozorovat dnešní vývoj - pamatuju doby před X lety, kdy se písíčkáři smáli amigistům, že to maj samej koprocesor a akcelerátor- a dneska už nevíme, co do svýho kompu strčit. Už by mě jenom zajímalo, kdy se to začne dělat i v obdobě SLI.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Rhino (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2005 - 08:37https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseJenom mě baví pozorovat dnešní vývoj - pamatuju doby před X lety, kdy se písíčkáři smáli amigistům, že to maj samej koprocesor a akcelerátor- a dneska už nevíme, co do svýho kompu strčit. Už by mě jenom zajímalo, kdy se to začne dělat i v obdobě SLI.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232304
+
Skoda ze se vyrobci hardware ridi hlavne tim co kdy ale hlavne za kolik se vyplati cokoliv prodavat aby se na tom co nejvic vydelalo. Zas na druhou stranu kdyby to tak nebylo asi nejsme ani tam kde dnes s technikou jsme protoze kdyby to nebyl tak dobrej kseft nikdo by tolik neinvestoval do vyzkumu. Proto se tyhle technologie nikdy neobjevi na jedne karte nebo integrovane driv nez jedna firma nekoupi druhou nebo alespon nekoupi prislusny patent.Zatim to vypada na dobrej kseft a to znamena ze budem mit minimalne par let v hernim PC kartu navic.Zajimalo by mne co bude dalsi karta se kterou nekdo prijde.
Doted treba koprocesor-matematika, Ageia-fyzika.Dalsi muze byt biochemie nebo co by se mi libilo vic harwarove akcelovany globus zemekoule s moznosti softw. modifikace na jakoukoliv planetu. To by se pak hralo kdekoliv na zemi jako v realu. Jeli by jsme na dovolenou tam kde jsme si predtim zahrali Unreal tournament a zname tam kazdou sklau a nemuzeme zabloudit....
PS: Jo a ve finale to bude stejne jednou vsechno integrovany v zakladni desce od Intelu v onboard graficky karte.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
nedivim se (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2005 - 09:04https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseSkoda ze se vyrobci hardware ridi hlavne tim co kdy ale hlavne za kolik se vyplati cokoliv prodavat aby se na tom co nejvic vydelalo. Zas na druhou stranu kdyby to tak nebylo asi nejsme ani tam kde dnes s technikou jsme protoze kdyby to nebyl tak dobrej kseft nikdo by tolik neinvestoval do vyzkumu. Proto se tyhle technologie nikdy neobjevi na jedne karte nebo integrovane driv nez jedna firma nekoupi druhou nebo alespon nekoupi prislusny patent.Zatim to vypada na dobrej kseft a to znamena ze budem mit minimalne par let v hernim PC kartu navic.Zajimalo by mne co bude dalsi karta se kterou nekdo prijde.
Doted treba koprocesor-matematika, Ageia-fyzika.Dalsi muze byt biochemie nebo co by se mi libilo vic harwarove akcelovany globus zemekoule s moznosti softw. modifikace na jakoukoliv planetu. To by se pak hralo kdekoliv na zemi jako v realu. Jeli by jsme na dovolenou tam kde jsme si predtim zahrali Unreal tournament a zname tam kazdou sklau a nemuzeme zabloudit....
PS: Jo a ve finale to bude stejne jednou vsechno integrovany v zakladni desce od Intelu v onboard graficky karte. https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232308
+
Amiga tu byla proste moc brzo a nekteri ji nepochopili. Ja jednu jeste mam. A600 + 30MBHD. Pouzivam ji jako automat. bubenika ve zkusebne :)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
magor (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2005 - 09:24https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseAmiga tu byla proste moc brzo a nekteri ji nepochopili. Ja jednu jeste mam. A600 + 30MBHD. Pouzivam ji jako automat. bubenika ve zkusebne :)https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232314
+
2 Flasi:
Asi takhle, já nejsem žádnej odborník ale vzhledem k tomu jak tu psal Rhino tak Amiga měla spoustu věcí na všechno a otázka je jestli je to dobře nebo ne. Osobně si taky radši nechám udělat elektriku v baráku od elektrikáře, protože on to umí a já ne. Četl jsem pár článků na netu o tom, že když se udělá dobře program, kterej umí obsluhovat grafickou kartu a používá jí pro výpočty (čehokoliv), tak dnešní grafika dokáže výpočty dělat x-krát rychleji než CPU. A osobně si myslím, že fyzikální čip bude co do architektury velice podobnej grafice (zase chci upozornit, že nejsem odborník) a že z logiky věci by měl fyzikální čip dělat hlavně velice rychlé matematické výpočty, že už jenom chytře napsat obslužnej program a problém nebude aby tahle karta urychlovala prakticky cokoliv. Ale ten Photoshop to by byla paráda. Stejně tak efekty pro postprodukci filmů atd... Prostě si myslím, že to není špatná věc mít v počítači něco co zvedá výkon. Samozřejmě je otázkou jestli formou karty, přidání čipu na grafickou kartu nabo přímo na desku nebo do procesoru. Můj osobní názor, kterej nikomu nechci vnucovat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fan (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2005 - 09:29https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse2 Flasi:
Asi takhle, já nejsem žádnej odborník ale vzhledem k tomu jak tu psal Rhino tak Amiga měla spoustu věcí na všechno a otázka je jestli je to dobře nebo ne. Osobně si taky radši nechám udělat elektriku v baráku od elektrikáře, protože on to umí a já ne. Četl jsem pár článků na netu o tom, že když se udělá dobře program, kterej umí obsluhovat grafickou kartu a používá jí pro výpočty (čehokoliv), tak dnešní grafika dokáže výpočty dělat x-krát rychleji než CPU. A osobně si myslím, že fyzikální čip bude co do architektury velice podobnej grafice (zase chci upozornit, že nejsem odborník) a že z logiky věci by měl fyzikální čip dělat hlavně velice rychlé matematické výpočty, že už jenom chytře napsat obslužnej program a problém nebude aby tahle karta urychlovala prakticky cokoliv. Ale ten Photoshop to by byla paráda. Stejně tak efekty pro postprodukci filmů atd... Prostě si myslím, že to není špatná věc mít v počítači něco co zvedá výkon. Samozřejmě je otázkou jestli formou karty, přidání čipu na grafickou kartu nabo přímo na desku nebo do procesoru. Můj osobní názor, kterej nikomu nechci vnucovat.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232328
+
Fan> Primo vyrobce tvrdi, ze to bude pouzitelne i pro zcela obecne vypocty. Ten chip neobsahuje nejake podjedntky typu:
1. simulace vody
2. simulace obleceni
3. simulace kolizi objektu
ale obsahuje nekolik (desitek) obecnych vypocetnich jednotek (ne tak obecnych jako je klasicke CPU) a ty vyse zminene ulohy provadi driver.
Stejne tak uz dneska existuje spousta apkikaci na vyuziti dnesnich GPU - existuje jeden server http://www.gpgpu.org/, kde je takovych projektu 193 (napr. vypocet raytracingu i s caustikou v realnem case!, zpracovani audio, tech obrazku, komprese atd. atd.).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
29. 11. 2005 - 10:25https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseFan> Primo vyrobce tvrdi, ze to bude pouzitelne i pro zcela obecne vypocty. Ten chip neobsahuje nejake podjedntky typu:
1. simulace vody
2. simulace obleceni
3. simulace kolizi objektu
ale obsahuje nekolik (desitek) obecnych vypocetnich jednotek (ne tak obecnych jako je klasicke CPU) a ty vyse zminene ulohy provadi driver.
Stejne tak uz dneska existuje spousta apkikaci na vyuziti dnesnich GPU - existuje jeden server http://www.gpgpu.org/, kde je takovych projektu 193 (napr. vypocet raytracingu i s caustikou v realnem case!, zpracovani audio, tech obrazku, komprese atd. atd.). https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232334
+
Koukam podle prispevku ze dost lidi tu nechape, co vsechno to muze prinyst. Vubec nejde to to, ze nekde bude padat vic sutru nebo min, to je ciste otazka grafiky. Jde o to, ze bude mozne ve hrach tu fyziku skutecne vyuzit, ne jen pro efekt. Co mi prinese k hratelnosti, ze se retez hejbe po doteku, ze se da do plechovky kopnout ? Nic. Kdyby tam ten retez jen visel nebo plechovka jen lezela, nic se nezmeni.
Ale predstavte si trebas takovej BF2, kde skutecne FUNGUJE fyzika => kdyz tank streli do zdi, tak se zed rozpadne a samo zavali ty co byly za ni. Dnes naprosto nemyslitelny efekt. Lze to castene obejit sriptovanim, ale pokud tu bude dost vykonu, lze pokrocit uplne nekam jinam, prostredi se bude menit v realnym case a bude to mit vliv na hru samotnou. Kdyz nekde neco bouchne, zustane tam krater spocitanej jednoduse prodle fyzikalnich zakonu, zadnej sript nebo vlozeni predpocitaneho objektu. Uvidite jak ten krater vznika.
BTW: Ten napad kombinace se zvukovkou mi prijde daleko realnejsi nez integrace na MB, do CPU nebo VGA.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
J (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2005 - 11:03https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseKoukam podle prispevku ze dost lidi tu nechape, co vsechno to muze prinyst. Vubec nejde to to, ze nekde bude padat vic sutru nebo min, to je ciste otazka grafiky. Jde o to, ze bude mozne ve hrach tu fyziku skutecne vyuzit, ne jen pro efekt. Co mi prinese k hratelnosti, ze se retez hejbe po doteku, ze se da do plechovky kopnout ? Nic. Kdyby tam ten retez jen visel nebo plechovka jen lezela, nic se nezmeni.
Ale predstavte si trebas takovej BF2, kde skutecne FUNGUJE fyzika => kdyz tank streli do zdi, tak se zed rozpadne a samo zavali ty co byly za ni. Dnes naprosto nemyslitelny efekt. Lze to castene obejit sriptovanim, ale pokud tu bude dost vykonu, lze pokrocit uplne nekam jinam, prostredi se bude menit v realnym case a bude to mit vliv na hru samotnou. Kdyz nekde neco bouchne, zustane tam krater spocitanej jednoduse prodle fyzikalnich zakonu, zadnej sript nebo vlozeni predpocitaneho objektu. Uvidite jak ten krater vznika.
BTW: Ten napad kombinace se zvukovkou mi prijde daleko realnejsi nez integrace na MB, do CPU nebo VGA.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232343
+
Bobs: Do CPU by to dát šlo např. místo druhýho jádra. Jenže to není vhodný na všechno, a jak vidíš AMD ani Intel nechce dělat dělat speciální verzi CPU, která by měla opravdu brutální SIMD výkon. Tím vzniká díra na trhu, kterou se Aegia snaží využít.
Ideální propojení mezi CPU a PhysX by samozřejmě bylo přes FSB, tedy přímo so soketu. Jenže to mají Intel a AMD jinak udělaný a navíc bys musel kupovat víceprocesorovou desku, která je pěkně drahá.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Milan Bačík https://diit.cz/profil/mildaiv
29. 11. 2005 - 11:20https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseBobs: Do CPU by to dát šlo např. místo druhýho jádra. Jenže to není vhodný na všechno, a jak vidíš AMD ani Intel nechce dělat dělat speciální verzi CPU, která by měla opravdu brutální SIMD výkon. Tím vzniká díra na trhu, kterou se Aegia snaží využít.
Ideální propojení mezi CPU a PhysX by samozřejmě bylo přes FSB, tedy přímo so soketu. Jenže to mají Intel a AMD jinak udělaný a navíc bys musel kupovat víceprocesorovou desku, která je pěkně drahá.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232353
+
Integrace je mnhohem logictejsi do VGA - ty vypoctene objekty by se daly rovnou predat GPU pro zobrazeni. Mozna to ale mozne neni a stejne by to muselo jit nejdrive do CPU a odtud do GPU - furt ale lepsi to dat na 16 PCI-e linek, nez jen na jednu (co ma zvukovka)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
29. 11. 2005 - 11:21https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseIntegrace je mnhohem logictejsi do VGA - ty vypoctene objekty by se daly rovnou predat GPU pro zobrazeni. Mozna to ale mozne neni a stejne by to muselo jit nejdrive do CPU a odtud do GPU - furt ale lepsi to dat na 16 PCI-e linek, nez jen na jednu (co ma zvukovka)https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232354
+
29. 11. 2005 - 11:26https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseje to ale dalsich 25W.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232358
+
GK,PPU,ZK,vestecka karta..=Sice kompliklacie ale hlavne zisky !.
BUDUCNOST: MB s 6 x "Hyper" slotmi na viacjadrove CPU+OS deli pracu.
Do kanclu thinclient s VIA CPU :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xixixi (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2005 - 12:53https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuseGK,PPU,ZK,vestecka karta..=Sice kompliklacie ale hlavne zisky !.
BUDUCNOST: MB s 6 x "Hyper" slotmi na viacjadrove CPU+OS deli pracu.
Do kanclu thinclient s VIA CPU :-)
https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232388
+
kdybych byl vlada a stavel superpocitac, tak asi zacnu tim, ze koupim firmy co delaji DC zdroje a sitovky a mozna gsm site. po zasuvce se pry daji posilat taky data. obesel bych tak vlastne OS. no a ke spokojenosti by mi stacil standby videorekorder. nebo pracka? tipoval bych ze xboxlive bude mit ve finale taky nejaky vypocetni vykon.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
magor (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2005 - 13:06https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskusekdybych byl vlada a stavel superpocitac, tak asi zacnu tim, ze koupim firmy co delaji DC zdroje a sitovky a mozna gsm site. po zasuvce se pry daji posilat taky data. obesel bych tak vlastne OS. no a ke spokojenosti by mi stacil standby videorekorder. nebo pracka? tipoval bych ze xboxlive bude mit ve finale taky nejaky vypocetni vykon.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232389
+
2 Fan. I ja bych chtel v pocitaci neco co mi zvysi vykon. Ale kdyby to bylo tak jednoduche. Vsadim se, ze to bude mit uplne stejny prubeh jako graficke akceleratory. Prvne bude jedna firma (to je ted) a nekteri vyrobci her udelaji ve svych hrach podporu pro tu jednu PPU kartu. Coz s sebou ponese milion problemu, protoze naprosta vetsina hracu to mit nebude a delat hru PPU only se nevyplati. 3dfx-glide only her vzniklo myslim naproste minimum. Pak prijde konkurence a vice se to rozsiri, ale vyrobci her budou muset delat svoje hry aby fungovaly na nekolika ruznych PPU kartach a soucasne i bez nich. Pak prijdou PPU-only hry, protoze uz to vetsina hracu bude mit, ale jeste dlouhu, dlouho potrva, nez vznikne nejake slusne API se kterym budou moci programatori pracovat (bez vyrazne ztraty vykonu), aniz by museli resit detaily ruznych konkretnich modelu PPU.
A neherni aplikace? Jako dnesni aplikace na GPU. Par zajimavych projektu, ale ztracet s beznym programem aby dokazal vyuzit jedno z mnoha ruznych PPU, ktere mozna v pocitaci je a mozna neni - na to se kazdy programator vykasle.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Flasi (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2005 - 14:47https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse2 Fan. I ja bych chtel v pocitaci neco co mi zvysi vykon. Ale kdyby to bylo tak jednoduche. Vsadim se, ze to bude mit uplne stejny prubeh jako graficke akceleratory. Prvne bude jedna firma (to je ted) a nekteri vyrobci her udelaji ve svych hrach podporu pro tu jednu PPU kartu. Coz s sebou ponese milion problemu, protoze naprosta vetsina hracu to mit nebude a delat hru PPU only se nevyplati. 3dfx-glide only her vzniklo myslim naproste minimum. Pak prijde konkurence a vice se to rozsiri, ale vyrobci her budou muset delat svoje hry aby fungovaly na nekolika ruznych PPU kartach a soucasne i bez nich. Pak prijdou PPU-only hry, protoze uz to vetsina hracu bude mit, ale jeste dlouhu, dlouho potrva, nez vznikne nejake slusne API se kterym budou moci programatori pracovat (bez vyrazne ztraty vykonu), aniz by museli resit detaily ruznych konkretnich modelu PPU.
A neherni aplikace? Jako dnesni aplikace na GPU. Par zajimavych projektu, ale ztracet s beznym programem aby dokazal vyuzit jedno z mnoha ruznych PPU, ktere mozna v pocitaci je a mozna neni - na to se kazdy programator vykasle.https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232444
+
2 Flasi:
Myslím si, že opravdový masivní nástup PPU přijde až se Ageia nebo Havok nebo někdo jiný dohodne s Microsoftem a ten začlení fyzikální výpočty do DirectX. Protože ať si kdokoliv o MS myslí své tak si myslím, že určuje směr vývoje v herním průmyslu díky právě možnostem, které má následující verze DirectX.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fan (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2005 - 15:59https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse2 Flasi:
Myslím si, že opravdový masivní nástup PPU přijde až se Ageia nebo Havok nebo někdo jiný dohodne s Microsoftem a ten začlení fyzikální výpočty do DirectX. Protože ať si kdokoliv o MS myslí své tak si myslím, že určuje směr vývoje v herním průmyslu díky právě možnostem, které má následující verze DirectX. https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232458
+
2 fan:
To je jasne, ze bez zacleneni do DX to nema sanci. Jde o to, ze graficke akceleratory jsou v DX podporovany uz davno, ale jeste v dobe DX7 to bylo tak, ze jste stejne musel jit daleko za hranice mikrosoftiho DX, pokud jste nechtel zustat v sedi prumeru.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Flasi (neověřeno) https://diit.cz
29. 11. 2005 - 16:21https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse2 fan:
To je jasne, ze bez zacleneni do DX to nema sanci. Jde o to, ze graficke akceleratory jsou v DX podporovany uz davno, ale jeste v dobe DX7 to bylo tak, ze jste stejne musel jit daleko za hranice mikrosoftiho DX, pokud jste nechtel zustat v sedi prumeru.
https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232464
+
3DFX a jejich VooDoo taky nešli cestou DirectX ale vlastní GL.
Takže ani ta 100% podpora MS není nutná.
Co souhlasím je, že by určitě byla dobrá, bylo by to prostě jistější.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
j d (neověřeno) https://diit.cz
30. 11. 2005 - 10:19https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse2 Flasi & Fan
3DFX a jejich VooDoo taky nešli cestou DirectX ale vlastní GL.
Takže ani ta 100% podpora MS není nutná.
Co souhlasím je, že by určitě byla dobrá, bylo by to prostě jistější.
https://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskuse#comment-232643
+
Diskuse k Ageia PhysX přijde na trh v únoruhttps://diit.cz/clanek/ageia-physx-prijde-na-trh-v-unoru/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Na tohle se docela tesim uz nevim co bych do toho kompu jeste mohl pridat :-)
Souhlas.
Kdyz se koukam na soucasne s939 desky tak tam zrovna moc mista na karty nevidim.
Grafarna (min. 2 sloty), zvukovka, TV karta (lepe kdyz kvuli ruseni neni hned vedle napr. zvukovky) a je vpodstate plno.
God save lidi co maji jeste RAID radic, sitovku a treba modem (Uff...) a integrovane reseni na desce jim (napr. kvuli linuxu, nebo spolehlivosti nevyhovuje).
Taketo nieco by som uvital, mozno ak by to bolo na doske, ako je teraz zvukovka, ale urcite by som si to nekupoval. Je mi jedno ci kamene v pozadi pôjdu po priamke alebo budu mierne vybocovat. Za tie peniaze im to nestoji...
morgun: je videt, ze ani netusis co tyhle akceleratory vlastne umozni. Opravdu nepujde jen o nejake poletujici kameny v pozadi :-))
Řeknu názor trapného radílka, ale když já si to nemůžu odpoustit ;-)
Nebylo by nejefektivnějším a také nejlevnějším řešením, vbudovat tento PPU ;-) (Physical Processing Unit) přímo jako integrální součást nového procesoru? Prostě úplně stejně, jako je dnes nedílnou součástí každého procesoru třeba MMU a FPU - a je to bráno jako samozřejmost, vůbec nikdo už nepomyslí nad tím, že ještě před pár lety to byly tři oddělené chipy....
2 Bobs: Aby clovek, ktery chce malovat ve Photoshopu, nebo programovat databaze, nebo klikat v ucetnim systemu mel k dispozici fyzikalni akcelerator?
Zajimava myslenka. Az ji nekdo uskutecni, tak pujdu a koupim si procesor jeho konkurenta, protoze ja nechci platit za PPU jednotku "zdarma" v cene.
Trochu mi to pripomina chvastani intelu v dobe prvnich grafickych akceleratoru. Ze pry budou procesory intelu nabirat pocet tranzistoru tak rychle, ze neco jako samostatny graficky akcelerator prestane existovat.
A graficke akceleratory dneska maji vic tranzistoru nez CPU a casto taky stoji o dost vic. Akorat ze si je kupuje ten kdo je opravdu chce.
hacknout a dostat pod kontrolu 100000 techto cpu.
sekretarky by nevedomky pocitaly jak bude zitra :)))
a az se tim vybavi pocitace v Ceskem Telecomu, mame zacatek SkyNETu.
Terminatory vyskaci z koncu BNC konektoru supermodernich koaxialnich rozvodu a stroje zacnou valku...
to BFG asi nebude BFG z DOOMa, ze? :)
Marek: Ked uz vies kritizovat a ty si "odbornik" tak napis na co bude. Nieco som o tom videl a tam hovorili len o tom, ze to zlepsi grafiku, lebo bude prepocitavat pohyby(fyziku) objektov. Na to co sa ja hravam mi bude uplne stacit nastavenie medium a moze MI byt ukradnute, ci to mam spravne prepocitane...
Podle mě by to mohlo prorazit mnohem snáz, kdyby to integrovali na jednu kartu společně s kvalitní zvukovkou (s dobrou podporou 3D zvuku pro hry). V dnešní době je slotů nedostatek, PhysX nemá žádný výstupy, takže by se docela dobře doplňovalo a jako celek by to mohlo vyjít levněji, než samostatná zvukovka + physx.
Flasi:
zrovna Tebou zmíněný Photoshop, nebo třeba Powerpoint. Dokážu si velice dobře představit, že by fyzikální akcelerátor například mohl počítat v reálném čase Photoshopácký pluginy, třeba takovej blur, zkapalnění a co já vím co ještě na 20Mpix obrázku. Nebo co se týče Office a Powerpointu. Tam by se to dalo využít na nějaký úplně šílený přechody slajdů a efekty o kterejch se nám dneska ani nezdá. A mohl bych dál pokračovat...
Asi nejdůležitější je nekoukat na to jako na čip, kterej bude jen urychlovat hraní her, ale poskytne počítači další výkon a vzhledem k tomu co dneska umí současné grafické čipy tak by to mohl být výkon opravdu vysoký... Jen nechápu, že zrovna výpočetní výkon grafických karet dneska zatím nikdo nevyužívá na víc než jen na grafické aplikace. Zrovna ten Photoshop by se mi hodil...
Neblbnete s tim Officem, nebo se toho MS chyti a zahrne tyto karty do minimalni konfigurace pro Vistu :o))))
2 Fan: To bych chtel fakt videt. O tom novem PPU toho az tolik nevim, ale hadam, ze to bude uplne stejne jako prvni (a vlastne i dnesni) graficke akceleratory. Proste prilis specializovana instrukcni sada, nez aby to pocitalo neco jineho, nez k cemu je to urceno. Spravne jste zminil dnesni graficke karty, ktere sice maji G/C-PU s pomerne sirokou instrukcni sadou, ale porad se to prakticky neda pouzit na negraficke vypocty.
Jenom mě baví pozorovat dnešní vývoj - pamatuju doby před X lety, kdy se písíčkáři smáli amigistům, že to maj samej koprocesor a akcelerátor- a dneska už nevíme, co do svýho kompu strčit. Už by mě jenom zajímalo, kdy se to začne dělat i v obdobě SLI.
Skoda ze se vyrobci hardware ridi hlavne tim co kdy ale hlavne za kolik se vyplati cokoliv prodavat aby se na tom co nejvic vydelalo. Zas na druhou stranu kdyby to tak nebylo asi nejsme ani tam kde dnes s technikou jsme protoze kdyby to nebyl tak dobrej kseft nikdo by tolik neinvestoval do vyzkumu. Proto se tyhle technologie nikdy neobjevi na jedne karte nebo integrovane driv nez jedna firma nekoupi druhou nebo alespon nekoupi prislusny patent.Zatim to vypada na dobrej kseft a to znamena ze budem mit minimalne par let v hernim PC kartu navic.Zajimalo by mne co bude dalsi karta se kterou nekdo prijde.
Doted treba koprocesor-matematika, Ageia-fyzika.Dalsi muze byt biochemie nebo co by se mi libilo vic harwarove akcelovany globus zemekoule s moznosti softw. modifikace na jakoukoliv planetu. To by se pak hralo kdekoliv na zemi jako v realu. Jeli by jsme na dovolenou tam kde jsme si predtim zahrali Unreal tournament a zname tam kazdou sklau a nemuzeme zabloudit....
PS: Jo a ve finale to bude stejne jednou vsechno integrovany v zakladni desce od Intelu v onboard graficky karte.
nedelak: pravdepodobne jsi nenasel konflikt.
Amiga tu byla proste moc brzo a nekteri ji nepochopili. Ja jednu jeste mam. A600 + 30MBHD. Pouzivam ji jako automat. bubenika ve zkusebne :)
2 Flasi:
Asi takhle, já nejsem žádnej odborník ale vzhledem k tomu jak tu psal Rhino tak Amiga měla spoustu věcí na všechno a otázka je jestli je to dobře nebo ne. Osobně si taky radši nechám udělat elektriku v baráku od elektrikáře, protože on to umí a já ne. Četl jsem pár článků na netu o tom, že když se udělá dobře program, kterej umí obsluhovat grafickou kartu a používá jí pro výpočty (čehokoliv), tak dnešní grafika dokáže výpočty dělat x-krát rychleji než CPU. A osobně si myslím, že fyzikální čip bude co do architektury velice podobnej grafice (zase chci upozornit, že nejsem odborník) a že z logiky věci by měl fyzikální čip dělat hlavně velice rychlé matematické výpočty, že už jenom chytře napsat obslužnej program a problém nebude aby tahle karta urychlovala prakticky cokoliv. Ale ten Photoshop to by byla paráda. Stejně tak efekty pro postprodukci filmů atd... Prostě si myslím, že to není špatná věc mít v počítači něco co zvedá výkon. Samozřejmě je otázkou jestli formou karty, přidání čipu na grafickou kartu nabo přímo na desku nebo do procesoru. Můj osobní názor, kterej nikomu nechci vnucovat.
Fan> Primo vyrobce tvrdi, ze to bude pouzitelne i pro zcela obecne vypocty. Ten chip neobsahuje nejake podjedntky typu:
1. simulace vody
2. simulace obleceni
3. simulace kolizi objektu
ale obsahuje nekolik (desitek) obecnych vypocetnich jednotek (ne tak obecnych jako je klasicke CPU) a ty vyse zminene ulohy provadi driver.
Stejne tak uz dneska existuje spousta apkikaci na vyuziti dnesnich GPU - existuje jeden server http://www.gpgpu.org/, kde je takovych projektu 193 (napr. vypocet raytracingu i s caustikou v realnem case!, zpracovani audio, tech obrazku, komprese atd. atd.).
Koukam podle prispevku ze dost lidi tu nechape, co vsechno to muze prinyst. Vubec nejde to to, ze nekde bude padat vic sutru nebo min, to je ciste otazka grafiky. Jde o to, ze bude mozne ve hrach tu fyziku skutecne vyuzit, ne jen pro efekt. Co mi prinese k hratelnosti, ze se retez hejbe po doteku, ze se da do plechovky kopnout ? Nic. Kdyby tam ten retez jen visel nebo plechovka jen lezela, nic se nezmeni.
Ale predstavte si trebas takovej BF2, kde skutecne FUNGUJE fyzika => kdyz tank streli do zdi, tak se zed rozpadne a samo zavali ty co byly za ni. Dnes naprosto nemyslitelny efekt. Lze to castene obejit sriptovanim, ale pokud tu bude dost vykonu, lze pokrocit uplne nekam jinam, prostredi se bude menit v realnym case a bude to mit vliv na hru samotnou. Kdyz nekde neco bouchne, zustane tam krater spocitanej jednoduse prodle fyzikalnich zakonu, zadnej sript nebo vlozeni predpocitaneho objektu. Uvidite jak ten krater vznika.
BTW: Ten napad kombinace se zvukovkou mi prijde daleko realnejsi nez integrace na MB, do CPU nebo VGA.
Bobs: Do CPU by to dát šlo např. místo druhýho jádra. Jenže to není vhodný na všechno, a jak vidíš AMD ani Intel nechce dělat dělat speciální verzi CPU, která by měla opravdu brutální SIMD výkon. Tím vzniká díra na trhu, kterou se Aegia snaží využít.
Ideální propojení mezi CPU a PhysX by samozřejmě bylo přes FSB, tedy přímo so soketu. Jenže to mají Intel a AMD jinak udělaný a navíc bys musel kupovat víceprocesorovou desku, která je pěkně drahá.
Integrace je mnhohem logictejsi do VGA - ty vypoctene objekty by se daly rovnou predat GPU pro zobrazeni. Mozna to ale mozne neni a stejne by to muselo jit nejdrive do CPU a odtud do GPU - furt ale lepsi to dat na 16 PCI-e linek, nez jen na jednu (co ma zvukovka)
je to ale dalsich 25W.
GK,PPU,ZK,vestecka karta..=Sice kompliklacie ale hlavne zisky !.
BUDUCNOST: MB s 6 x "Hyper" slotmi na viacjadrove CPU+OS deli pracu.
Do kanclu thinclient s VIA CPU :-)
kdybych byl vlada a stavel superpocitac, tak asi zacnu tim, ze koupim firmy co delaji DC zdroje a sitovky a mozna gsm site. po zasuvce se pry daji posilat taky data. obesel bych tak vlastne OS. no a ke spokojenosti by mi stacil standby videorekorder. nebo pracka? tipoval bych ze xboxlive bude mit ve finale taky nejaky vypocetni vykon.
2 Fan. I ja bych chtel v pocitaci neco co mi zvysi vykon. Ale kdyby to bylo tak jednoduche. Vsadim se, ze to bude mit uplne stejny prubeh jako graficke akceleratory. Prvne bude jedna firma (to je ted) a nekteri vyrobci her udelaji ve svych hrach podporu pro tu jednu PPU kartu. Coz s sebou ponese milion problemu, protoze naprosta vetsina hracu to mit nebude a delat hru PPU only se nevyplati. 3dfx-glide only her vzniklo myslim naproste minimum. Pak prijde konkurence a vice se to rozsiri, ale vyrobci her budou muset delat svoje hry aby fungovaly na nekolika ruznych PPU kartach a soucasne i bez nich. Pak prijdou PPU-only hry, protoze uz to vetsina hracu bude mit, ale jeste dlouhu, dlouho potrva, nez vznikne nejake slusne API se kterym budou moci programatori pracovat (bez vyrazne ztraty vykonu), aniz by museli resit detaily ruznych konkretnich modelu PPU.
A neherni aplikace? Jako dnesni aplikace na GPU. Par zajimavych projektu, ale ztracet s beznym programem aby dokazal vyuzit jedno z mnoha ruznych PPU, ktere mozna v pocitaci je a mozna neni - na to se kazdy programator vykasle.
2 Flasi:
Myslím si, že opravdový masivní nástup PPU přijde až se Ageia nebo Havok nebo někdo jiný dohodne s Microsoftem a ten začlení fyzikální výpočty do DirectX. Protože ať si kdokoliv o MS myslí své tak si myslím, že určuje směr vývoje v herním průmyslu díky právě možnostem, které má následující verze DirectX.
2 fan:
To je jasne, ze bez zacleneni do DX to nema sanci. Jde o to, ze graficke akceleratory jsou v DX podporovany uz davno, ale jeste v dobe DX7 to bylo tak, ze jste stejne musel jit daleko za hranice mikrosoftiho DX, pokud jste nechtel zustat v sedi prumeru.
2 Flasi & Fan
3DFX a jejich VooDoo taky nešli cestou DirectX ale vlastní GL.
Takže ani ta 100% podpora MS není nutná.
Co souhlasím je, že by určitě byla dobrá, bylo by to prostě jistější.
2 jd
3dfx? voodoo? hmm, hmm vzpominam, vzpominam...
Je vam jasne, co chci rici? :-)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.