Doufam ze krachne, to by tak hralo dalsi kartu za 5k do kompu :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fortress (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2006 - 00:56https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuseDoufam ze krachne, to by tak hralo dalsi kartu za 5k do kompu :-)https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303419
+
24. 11. 2006 - 02:59https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuseTeče jim do bot ?https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303420
+
Mimochodem jak to tenkrát udělal Gravis ? Nestačilo mít kartu, která dokázala urychlit hry. To že díky hardwarovému mixování a schopnosti přehrávat hudbu s podstatně menší zátěží CPU byla jedna část úspěchu. Tenkrát byl zvuk ve hrách důležitý jako dnes grafika.
Druhá část bylo uvolnění SDK a rozdání údajně stovek karet mezi vývojáře a komunitu demoscény a karta dokázala 3 roky držet špičku ve svojem oboru. Byli lidi, co z ní dokázali vyždímat maximu.
A to ta karta nebyla kompatibilní se soundblasterem, což je jako dnes dát na trh grafiku bez DirectX (3DFx ale taky uměli prosadit Glide).
Že to pak s Gravisem dopadlo špatně, to už je jiná věc. Pohřbily ho soudy o patenty, podraz od AMD se skončením chipu Interwave (ví o tom Fotoba něco ???) a hlavně nástup levných shitzvukovek s podporou DirectSoundu. Ale ten začátek a původní úspěch GUSu už nikdo neodepře a stal se tak legendou.
Ageia měla stejnou šanci.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nedělák1 (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2006 - 03:13https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuseMimochodem jak to tenkrát udělal Gravis ? Nestačilo mít kartu, která dokázala urychlit hry. To že díky hardwarovému mixování a schopnosti přehrávat hudbu s podstatně menší zátěží CPU byla jedna část úspěchu. Tenkrát byl zvuk ve hrách důležitý jako dnes grafika.
Druhá část bylo uvolnění SDK a rozdání údajně stovek karet mezi vývojáře a komunitu demoscény a karta dokázala 3 roky držet špičku ve svojem oboru. Byli lidi, co z ní dokázali vyždímat maximu.
A to ta karta nebyla kompatibilní se soundblasterem, což je jako dnes dát na trh grafiku bez DirectX (3DFx ale taky uměli prosadit Glide).
Že to pak s Gravisem dopadlo špatně, to už je jiná věc. Pohřbily ho soudy o patenty, podraz od AMD se skončením chipu Interwave (ví o tom Fotoba něco ???) a hlavně nástup levných shitzvukovek s podporou DirectSoundu. Ale ten začátek a původní úspěch GUSu už nikdo neodepře a stal se tak legendou.
Ageia měla stejnou šanci.https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303421
+
24. 11. 2006 - 07:30https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuseJenze, dle meho soudu uz tu sanci promarnila :-)https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303430
+
Pokud chci prosadit na trh svuj HW tak snad za software ktery ho dovoli pouzivat nebudu vybirat prachy ne? - myslim ze uz i tupcum v Ageia doslo ze lidi jim sami nebudou cpat penize za produkt ktery je predrazeny, nepodporovany a kdovi jestli vubec k necemu dobry (v soucastnosti kdy prichazi fyzika u ATI a nVidie)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jakub Ševčík https://diit.cz/profil/jeje
24. 11. 2006 - 07:36https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskusePokud chci prosadit na trh svuj HW tak snad za software ktery ho dovoli pouzivat nebudu vybirat prachy ne? - myslim ze uz i tupcum v Ageia doslo ze lidi jim sami nebudou cpat penize za produkt ktery je predrazeny, nepodporovany a kdovi jestli vubec k necemu dobry (v soucastnosti kdy prichazi fyzika u ATI a nVidie) https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303431
+
Dle meho uz dost vybrali a tudiz si to muzou dovolit, navic UE3 nativne od Epicu ma implementaci podpory PhysX (i kdyz nektera studia co vlastni UE3 pouzivaji Havok, ale to muze souviset prave se silou zvyku, nyni je dost mozne, ze nejaka ta "podpora" PhysX bude
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
David Foltyn https://diit.cz/profil/dwarden
24. 11. 2006 - 09:28https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuseDle meho uz dost vybrali a tudiz si to muzou dovolit, navic UE3 nativne od Epicu ma implementaci podpory PhysX (i kdyz nektera studia co vlastni UE3 pouzivaji Havok, ale to muze souviset prave se silou zvyku, nyni je dost mozne, ze nejaka ta "podpora" PhysX budehttps://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303441
+
Krozyk: Jo, ekonomický model byl vymyšlený dobře, akorát nepočítali s tím, že si to za ty prachy nikdo nekoupí :D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Joker_ (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2006 - 09:35https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuseKrozyk: Jo, ekonomický model byl vymyšlený dobře, akorát nepočítali s tím, že si to za ty prachy nikdo nekoupí :Dhttps://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303443
+
Dwarden: v každém případě tím dost naserou ty, co za to zaplatili. Představ si, že si něco koupíš a druhý den se to rozdává zadarmo ... :-)))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Riccardo (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2006 - 09:35https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuseDwarden: v každém případě tím dost naserou ty, co za to zaplatili. Představ si, že si něco koupíš a druhý den se to rozdává zadarmo ... :-)))https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303444
+
Dwarden: Nojo, jenže ty karty jsou už nějaký ten pátek venku a zanedbali myslím klíčovou věc: "killer application", tj. aby s podporou PhysX vyšla tak populární hra, že si to kvůli ní lidi koupí. A řekl bych, že pro ně bylo dost důležité, aby taková hra byla na letošním Vánočním trhu.
Teď už všichni spíš očekávají s čím přijdou výrobci grafik.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Joker_ (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2006 - 09:44https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuseDwarden: Nojo, jenže ty karty jsou už nějaký ten pátek venku a zanedbali myslím klíčovou věc: "killer application", tj. aby s podporou PhysX vyšla tak populární hra, že si to kvůli ní lidi koupí. A řekl bych, že pro ně bylo dost důležité, aby taková hra byla na letošním Vánočním trhu.
Teď už všichni spíš očekávají s čím přijdou výrobci grafik.https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303450
+
ono snad jejich eSDéKáčko bylo placený??? ... to byl teda opravdu "ekonomický" nápad protlačovat zcela nový produkt a vybírat poplatky za to, že pro něj někdo bude smět programovat... můj názor zůstává stejný Ageia skončí na propadlišti dějin... Dávám Ageie rok, maximálně 2
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tom_ (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2006 - 10:20https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuseono snad jejich eSDéKáčko bylo placený??? ... to byl teda opravdu "ekonomický" nápad protlačovat zcela nový produkt a vybírat poplatky za to, že pro něj někdo bude smět programovat... můj názor zůstává stejný Ageia skončí na propadlišti dějin... Dávám Ageie rok, maximálně 2https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303457
+
je to smutný fandil jsem jim. Bohužel to prokaučovali naprosto nesmyslnou finanční a marketingovou politikou. To jim zlomilo vaz a propadnou na dějišti dějin...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Begy (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2006 - 10:32https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuseje to smutný fandil jsem jim. Bohužel to prokaučovali naprosto nesmyslnou finanční a marketingovou politikou. To jim zlomilo vaz a propadnou na dějišti dějin...https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303459
+
konkurencia je dobra, ja dufam ze sa im bude darit.
osobne, ale myslim, ze ta ich jednoucelova karta s tak malym vykonom a hlavne so slabym marketingovym potencialom, nema sancu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
a b https://diit.cz/profil/gpgpu
24. 11. 2006 - 11:30https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskusekonkurencia je dobra, ja dufam ze sa im bude darit.
osobne, ale myslim, ze ta ich jednoucelova karta s tak malym vykonom a hlavne so slabym marketingovym potencialom, nema sancu.https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303472
+
ja jsem to uz xkrat rikal, ze to meli protlacit jako onboard reseni (levne) na desky
napr uzavrit nejakou vyhodnou dohodu s Foxconnem ...
co se tyka one Killer Application, tak ono to chvili trva tu hru naprogramovat (AAA titul 2-5 let)
a navic jejich problemem bylo prave "uzavrene" "placene" API a nedostatek hw na trhu.
Navic Havok byl mnohem vic zaveden v oblasti fyziky pres CPU a nyni i GPU. Pokud Ageia API nabidne moznost
vyuziti CPU/GPU/PPU skrze zdarma "otevreneho" SDK , tak maji sanci na "vzkriseni"
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
David Foltyn https://diit.cz/profil/dwarden
24. 11. 2006 - 13:25https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuseja jsem to uz xkrat rikal, ze to meli protlacit jako onboard reseni (levne) na desky
napr uzavrit nejakou vyhodnou dohodu s Foxconnem ...
co se tyka one Killer Application, tak ono to chvili trva tu hru naprogramovat (AAA titul 2-5 let)
a navic jejich problemem bylo prave "uzavrene" "placene" API a nedostatek hw na trhu.
Navic Havok byl mnohem vic zaveden v oblasti fyziky pres CPU a nyni i GPU. Pokud Ageia API nabidne moznost
vyuziti CPU/GPU/PPU skrze zdarma "otevreneho" SDK , tak maji sanci na "vzkriseni"https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303489
+
asi se to nechytne, trochu skoda - nezvladli to marketingove...
nerad bych, aby to odradilo dalsi. napr. Intia od AIseeku
by mohla byt daleko zajimavejsi vec. http://www.aiseek.com/AI_acceleration.html
ackoliv s nastupem vicejadrovych velmi vykonnych procesoru,
kdovi jakou to ma budoucnost.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
gamesnik (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2006 - 13:36https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuseasi se to nechytne, trochu skoda - nezvladli to marketingove...
nerad bych, aby to odradilo dalsi. napr. Intia od AIseeku
by mohla byt daleko zajimavejsi vec.
http://www.aiseek.com/AI_acceleration.html
ackoliv s nastupem vicejadrovych velmi vykonnych procesoru,
kdovi jakou to ma budoucnost.https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303495
+
gamesnik> Specializovany procesor bude mit vzdy navrch nad univerzalnimi CPU.
Jedina otazka je, kolik to bude stat a zda se to nebude integrovat nekde na MB nebo na graf. kartu.
Pripadne s novou generaci universalnich shaderu je mozne, ze ty ulohy zvladnou taky. Pak je akorat problem v nedostatku tech shaderu - musi pocitat grafiku, fyziku a jeste AI - to aby mel clovek v kompu 3 graficke karty z toho jen jednu na grafiku jako takovou.
Na druhou stranu to muze byt dobre vyuziti zastaralych graf. karet, ktere sice uz nestihaji v novych graficky narocnych hrach, ale budou dostatecne na tu fyziku/AI.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
24. 11. 2006 - 14:37https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskusegamesnik> Specializovany procesor bude mit vzdy navrch nad univerzalnimi CPU.
Jedina otazka je, kolik to bude stat a zda se to nebude integrovat nekde na MB nebo na graf. kartu.
Pripadne s novou generaci universalnich shaderu je mozne, ze ty ulohy zvladnou taky. Pak je akorat problem v nedostatku tech shaderu - musi pocitat grafiku, fyziku a jeste AI - to aby mel clovek v kompu 3 graficke karty z toho jen jednu na grafiku jako takovou.
Na druhou stranu to muze byt dobre vyuziti zastaralych graf. karet, ktere sice uz nestihaji v novych graficky narocnych hrach, ale budou dostatecne na tu fyziku/AI.https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303498
+
Ja se jenom divam kde je ta fyzika prez GPU a ono porat nic, neni to jenom kampan proti Ageia aby lehla, takova hra o cas ?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
n (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2006 - 14:52https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuseJa se jenom divam kde je ta fyzika prez GPU a ono porat nic, neni to jenom kampan proti Ageia aby lehla, takova hra o cas ?https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303505
+
ono snad jejich eSDéKáčko bylo placený??? ... TAKE ZASNU
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tom242 (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2006 - 14:53https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuseono snad jejich eSDéKáčko bylo placený??? ... TAKE ZASNU
https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303506
+
Mozna skonci na propadlisti dejin, ale snad se ji aspon zaplati vyvoj prodejem patentu a marketingove oddeleni se pouci a priste snad bude uspesnejsi v jinem oboru podnikani...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
delcop (neověřeno) https://diit.cz
24. 11. 2006 - 19:28https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuseMozna skonci na propadlisti dejin, ale snad se ji aspon zaplati vyvoj prodejem patentu a marketingove oddeleni se pouci a priste snad bude uspesnejsi v jinem oboru podnikani...https://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskuse#comment-303611
+
Diskuse k Ageia ruší poplatky za PhysX SDKhttps://diit.cz/clanek/ageia-rusi-poplatky-za-physx-sdk/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Doufam ze krachne, to by tak hralo dalsi kartu za 5k do kompu :-)
Teče jim do bot ?
Mimochodem jak to tenkrát udělal Gravis ? Nestačilo mít kartu, která dokázala urychlit hry. To že díky hardwarovému mixování a schopnosti přehrávat hudbu s podstatně menší zátěží CPU byla jedna část úspěchu. Tenkrát byl zvuk ve hrách důležitý jako dnes grafika.
Druhá část bylo uvolnění SDK a rozdání údajně stovek karet mezi vývojáře a komunitu demoscény a karta dokázala 3 roky držet špičku ve svojem oboru. Byli lidi, co z ní dokázali vyždímat maximu.
A to ta karta nebyla kompatibilní se soundblasterem, což je jako dnes dát na trh grafiku bez DirectX (3DFx ale taky uměli prosadit Glide).
Že to pak s Gravisem dopadlo špatně, to už je jiná věc. Pohřbily ho soudy o patenty, podraz od AMD se skončením chipu Interwave (ví o tom Fotoba něco ???) a hlavně nástup levných shitzvukovek s podporou DirectSoundu. Ale ten začátek a původní úspěch GUSu už nikdo neodepře a stal se tak legendou.
Ageia měla stejnou šanci.
Jenze, dle meho soudu uz tu sanci promarnila :-)
Pokud chci prosadit na trh svuj HW tak snad za software ktery ho dovoli pouzivat nebudu vybirat prachy ne? - myslim ze uz i tupcum v Ageia doslo ze lidi jim sami nebudou cpat penize za produkt ktery je predrazeny, nepodporovany a kdovi jestli vubec k necemu dobry (v soucastnosti kdy prichazi fyzika u ATI a nVidie)
Že by kluci v marketingu udělali chybičku ;)
Dle meho uz dost vybrali a tudiz si to muzou dovolit, navic UE3 nativne od Epicu ma implementaci podpory PhysX (i kdyz nektera studia co vlastni UE3 pouzivaji Havok, ale to muze souviset prave se silou zvyku, nyni je dost mozne, ze nejaka ta "podpora" PhysX bude
Krozyk: Jo, ekonomický model byl vymyšlený dobře, akorát nepočítali s tím, že si to za ty prachy nikdo nekoupí :D
Dwarden: v každém případě tím dost naserou ty, co za to zaplatili. Představ si, že si něco koupíš a druhý den se to rozdává zadarmo ... :-)))
Dwarden: Nojo, jenže ty karty jsou už nějaký ten pátek venku a zanedbali myslím klíčovou věc: "killer application", tj. aby s podporou PhysX vyšla tak populární hra, že si to kvůli ní lidi koupí. A řekl bych, že pro ně bylo dost důležité, aby taková hra byla na letošním Vánočním trhu.
Teď už všichni spíš očekávají s čím přijdou výrobci grafik.
ono snad jejich eSDéKáčko bylo placený??? ... to byl teda opravdu "ekonomický" nápad protlačovat zcela nový produkt a vybírat poplatky za to, že pro něj někdo bude smět programovat... můj názor zůstává stejný Ageia skončí na propadlišti dějin... Dávám Ageie rok, maximálně 2
je to smutný fandil jsem jim. Bohužel to prokaučovali naprosto nesmyslnou finanční a marketingovou politikou. To jim zlomilo vaz a propadnou na dějišti dějin...
konkurencia je dobra, ja dufam ze sa im bude darit.
osobne, ale myslim, ze ta ich jednoucelova karta s tak malym vykonom a hlavne so slabym marketingovym potencialom, nema sancu.
ja jsem to uz xkrat rikal, ze to meli protlacit jako onboard reseni (levne) na desky
napr uzavrit nejakou vyhodnou dohodu s Foxconnem ...
co se tyka one Killer Application, tak ono to chvili trva tu hru naprogramovat (AAA titul 2-5 let)
a navic jejich problemem bylo prave "uzavrene" "placene" API a nedostatek hw na trhu.
Navic Havok byl mnohem vic zaveden v oblasti fyziky pres CPU a nyni i GPU. Pokud Ageia API nabidne moznost
vyuziti CPU/GPU/PPU skrze zdarma "otevreneho" SDK , tak maji sanci na "vzkriseni"
asi se to nechytne, trochu skoda - nezvladli to marketingove...
nerad bych, aby to odradilo dalsi. napr. Intia od AIseeku
by mohla byt daleko zajimavejsi vec.
http://www.aiseek.com/AI_acceleration.html
ackoliv s nastupem vicejadrovych velmi vykonnych procesoru,
kdovi jakou to ma budoucnost.
gamesnik> Specializovany procesor bude mit vzdy navrch nad univerzalnimi CPU.
Jedina otazka je, kolik to bude stat a zda se to nebude integrovat nekde na MB nebo na graf. kartu.
Pripadne s novou generaci universalnich shaderu je mozne, ze ty ulohy zvladnou taky. Pak je akorat problem v nedostatku tech shaderu - musi pocitat grafiku, fyziku a jeste AI - to aby mel clovek v kompu 3 graficke karty z toho jen jednu na grafiku jako takovou.
Na druhou stranu to muze byt dobre vyuziti zastaralych graf. karet, ktere sice uz nestihaji v novych graficky narocnych hrach, ale budou dostatecne na tu fyziku/AI.
Ja se jenom divam kde je ta fyzika prez GPU a ono porat nic, neni to jenom kampan proti Ageia aby lehla, takova hra o cas ?
ono snad jejich eSDéKáčko bylo placený??? ... TAKE ZASNU
Mozna skonci na propadlisti dejin, ale snad se ji aspon zaplati vyvoj prodejem patentu a marketingove oddeleni se pouci a priste snad bude uspesnejsi v jinem oboru podnikani...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.