Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Ageia Technologies dementuje zprávy o odkoupení

Není daleko doba, co bude součástí grafických karet fyzikální koprocesor. Myslím si ale také, že něco na způsob fyzikálního akcelerátoru je pro většinu her nšco zcela zbytečného. Dokážu si předtavit pár vyvolených titůlů z řad simulátorů čehokoliv, ale jestli v kdejaké "doomovce" spadne krabice plná hřebíku z výšky jeden metr na betonovou podlahu s fyzikální přesností 80% bez Ageiy nebo 90% s Ageiou, to už je hráči, který danou lokalitou prosviští v jedné sekundě s vidinou dalšího hedshotu svého soupeře upně jedno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ono ten napad od ageia-e neni zly, produkty boli drahe na zaciatku, preto sa to malo rozsirovalo, neviem ake "metody" musia pouzivat, aby "prehovorili" developerov integrovat ich fyzicky engine, ktory je podla mna vcelku slusny, urcite komplikovanejsi a detailnejsi ako havok.. je schopny bezat cez CPU a samozrejme cez ich dedikovany akcelerator.. ja skorej vidim problem v tom, ze maju horsie schopnosti "prehovarania" developerov, produkt sam o sebe je vcelku dobry a kedze vieme ako dopadol havok, buducnost v tomto smere je vcelku neznama.. vlastnim od ageia-e ich akcelerator, takze viem ako to vyzera atd.. a kedze sa da kalkulovanie fyziky pomocou akceleratoru vypnut a nechat to riesit CPU (v urcitych tituloch), viem ze dnesne CPU su este dost daleko od toho aby boli schopne nahradit ich akcelerator, ono ked to niekdo nevidel v roznych hrach, tak nemoze ani o tom hovorit.. GRAW2 Ageia Island bol krasne spraveny.. INFERNAL mal ukazkovu fyziku z hladiska spravania sa tekutin.. btw v ziadnej inej hre som zatial realne spravanie tekutin nevydel a pokial viem tak normalne sa s tym ani nikdo nezaobera.. len BIOSHOCK v DX10 mal tak trosku riesenu vodu ked sa cez nu preslo, ale inak nic .. ja osobne by som vcelku rad videl viac, len skoda, ze developerom sa asi do toho moc nechce.. CRYSIS ma taktiez peknu fyziku, ale jeho fyzika je dost objektovo limitovana.. a myslim ze este BET ON SOLDIER mal patch na kalkulovanie tekutin tak isto.. ak by si to chcel niekdo odskusat tak definitivne odporucam GRAW2 a INFERNAL

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je videt, Joudo, ze do toho zas tak moc nevidis, nejde totiz ani tak o presnost vypoctu, jako spis o slozitost sceny a realnych vztahu mezi objekty na scene (tj. mnozstvim vypoctu). Zkus si pustit nejaky benchmark na fyziku (treba Reality Mark) a uvidis, ze rozdil radove stovek ve fps s PPU a bez PPU pri stejne slozite scene, je zretelny i pro ty, ce je rozsypana krabice hrebiku nekde v rohu mistnosti zrovna nezajima. :o)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

PS.. Ageia vydala 2 mapy do UT3, jedna z nich sa vola Tornado (asi-nechce sa mi to teraz pustat na presny nazov) ta je velmi zabavna, podla nazvu sa da usudit co tam po mape pobehuje.. skoda ze v UT3 neni ta fyzika tak detailne urobena ako v GRAW2.. ale UT3 je jeden z titulov kde sa da tato fyzika pocitat cez CPU, mozno preto je trochu obmedzena aby sa to aspon ako tak dalo hrat u tych co nemaju akcelerator

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

.. len BIOSHOCK v DX10 mal tak trosku riesenu vodu ked sa cez nu preslo, ale inak nic...

ta voda v bioshocku není nic DX10-only. je to "běžná" modifikace UE3, která jede i pod DX9. na bioshocku jsou daleko zábavnější fyzikální věci jako třeba telekineze nebo zabíjení nepřátel tím, že na ně házíš jiné mrtvé nepřátele. A jak se jim krásně v souladu s fyzikou třepotají končetiny, to je prostě krása :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

BIOSHOCK bol klasicky havok, to s tymi "koncetinami" neboli nic nove ani prevratne, stale ten isty stary engine, trepu sa este pol hodinu po dopade na zem.. velmi realne!!!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

NemesisSK:
Neni to s tou fyzikou v UT3 nahodou tak ze pokud mas ve hre zatrhnuto "Hardware physics" tak se fyzika zene pres ovladace Aegie a pres ty se fyzika pocita bud softwarove (pokud nemas kartu) a nebo hardwarove pres kartu ?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

fangcz: ale my se bavíme o bioshocku ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Možná, že v BIOSHOCKu, chybí, kvalitní Textury, protože, je to, předělávka, z nějaké, konzolové Šunky, nebo co, není, to náhodou, předělávka, ještě z první verze, konzole XBox, jak, má v sobě, ten, procesor, asi myslím, Intel Pentium III., na Frekvenci 733 MHz, nebo tak, nějak, ale Fyzika, snad, ne, prostě no!

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Mno neříkám, že tahle Ageyia je zbytečná věc, ale pokud budou programátoři líní, tak se pořádný fyziky jen tak nedočkáme. Co mě ale fakt štve, že nejedna hra (a to i ptákovina typu Hamsterball)vyžaduje nucenou instalaci ageya ovladačů při instalaci samotné hry i když v kompu dané železo není! :-(

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zdar Joudo z Brna, souhlasím, s tebou, prostě no!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

fangcz> ano je to tak .. ale ageiacka fyzika je len na tych 2 mapach od ageia-e, normalny UT3 nema mapy s podporou HW fyziky, celkovo je tam fyzika dost slaba..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

fangcz> upresnenie.. ked zapnes HW PHYSICS v UT3 a mas zelezo, ide cez zelezo, ked ho nemas ide to stale cez ageia drivre, takze fyzika sa kalkuluje (neviem do akej miery) cez CPU, ale to plati len na tych 2 mapach co vydala ageia, na normalnych UT3 mapach to mas uplne jedno, pretoze tam fyzika je skoro nulova..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Co se týká případných zájemců, byl by to (teoreticky) krom nVidie, Intelu a AMD ještě Microsoft. nVidia kupuje firmy, z jejichž koupě má okamžitý prospěch či zisk. To Ageia není. Intel má vlastní hardware (terra-scale, larrabee a další) a má i vlastní API - viz akvizice Havoku. AMD nemá v současné době peníze, takže všechna pro a proti jdou stranou. Zbyl by tedy Microsoft. Ten nepotřebuje hardware, ale hodil by se mu SW tým - některá z nadcházejících verzí DirectX má obsahovat i fyzikální API a jelikož Ageia koupila Novodex i Meqon, není jen jediným vývojářem hardwarových PPU, ale je velmi silná i po stránce softwarové, což by se Microsoftu mohlo velice hodit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.