Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Ageia uvedla PhysX

Zdravim,

How much does AGEIA PhysX cost?
PhysX accelerators are very affordable with an MSRP of $299

http://physx.ageia.com/faqs.html#11

Zda se mi to celkem dost, cekal jsme cenu neprevysujici 150$.

Shaquille

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

prezradi mi niekto preco to nerobia pcx-1x ? vsak klasicke pci na modernych doska je nedostatkovym tovarom. a tie nizkotucne pcx sloty su tam tusim zbytocne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To Crazy Horse

myslim, ze je to proto, ze si tutu kartu koupi (ze zacatku) pouze hrstka lidi. Tato hrstka vsak pravdepodobne bude mit PC se SLI (nebo o nem urcite budou uvazovat). A to bude problem. Myslim, ze ta karta proste nevleze mezi 2 VGA (ne kazda 78 - 79xx ma jednoslot chlazeni). Proto podle me nema PCI-E...

Shaquille

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono s tim prukopnictvim 3Dfx se to dost precenuje. Ja jsem celkem bezne sestavoval a prodaval HP workstejsny s CRX-24Z (3D akcelerace s HW z-bufferem) nekdy kolem roku 1993 a to se teprve chystalo zalozeni cele slavne 3Dfx. Pravda je, ze ony HP-cka staly tehdy kolem 350kKc, zatimco PC-ka s obdobnym vykonem obdarena take nejakou grafikou s 3D akceleraci (jakou to presne nevim, protoze jsem se o to prilis nezajimal), stala kolem 150kKc, cili podstatne mene, je ovsem otazkou, nakolik to bylo dano cenou te 3D karty a nakolik celkovym rozdilem v zakladni cene obou platforem. Cili 3Dfx byla prulomova predevsim tim, ze ziskala podporu programatoru - diky rozhrani GLIDE, hardwareove to byl dost propadak. A vzhledem k tomu, ze uz v pripade PhysX nejsou jedini, kdo neco podobneho nabizi, je otazka, zda budou take tak uspesni, skoro bych spise vsadil na prosazni HW akcelerace fyziky na gr. kartach, nez na samostane reseni jedineho vyrobce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co som videl tie videa z tych dem, tak nic moc.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hezke a uzitecne, ale nevim, jestli to nekdo z hracu bude potrebovat, kdyz tam budou cpat porad StarForce a budou jim klesat prodeje ... Ale vyuzijou to aspon i jiny lidi na jiny veci, uz se tesim na akceleraci zpracovani obrazu v pocitacovym videni :-) Doufam, ze pocitaji s pouzitim nekolika takovych karet na jedny desce ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

2RaStr: Ja se naopak vsadim, ze jestli bude nejaka fyzikalni jednotka, tak jako samostatny kus HW. Grafarny nestihaj ani tu grafiku, tak jak by asi tak stihali jeste pocitat fyziku.

Navic tohle lze vyuzit celkem snadno jako dalsi specializovany CPU pro libovolny fyzikalne orientovany vypocty.

Jop a PCI to je prave proto, ze PCI-x neni zdaleka tak rozsirena, predevsim v serverovy oblasti a kdyz si predstavym takovy pole 100 serveru a kazdej 4 tyhle karticky ... mnam. Pro vedecky vypocty nadhera.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

myslim, ze v zapomneni muze upadnout cokoliv. Kdo si dnes vzpomene na (snad prvni) prodavany herni 3D akcelerator Creative 3Dblaster, ktery se strkal do VL Bus slotu ? Nikdo, protoze VLB mely jen starsi 486ky a to bylo na poradnou 3D grafiku jeste brzo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Uplně to vidím při renderu v nějakém 3D SW, jak taková karta počítá vodu, čístice prachu, vítr, látku... už aby to bylo. No a na ty hry třeba taky trošku :o)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

sdda: to jako ze by sis to nezahral jo ? ... :-)) vtipne .. pochop ze ty videa jsou jen umela ukazka technologie v rannem stadiu vyvoje .... neco jako prvni Turok u 3Dfx :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jenom se trochu bojim aby Microsoft nenapadlo pouzit fyzikalni akceleratory pro nove vizualni efekty v okennim prostredi WinVista ... vidite to, ze? ... vypocet kolizi aplikaci v realnem case :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro mne by byl PhysX lukrativní v připadném provázání se simulátory. Kdyby pomohl k realističtějšímu modelu vozidla nebo letadla. Kdyby zpracovával údaje o síle a směru větru, teplotě pneumatik, adhezi, bočních silách a tuhosti karoserie tak věrně, jak jen to je v interakci s feedbackovým volantem možné. Ale zatím se Ageia soustředí hlavně na střílečky a zdá se mi že simulátory jakoby opomýjí. Snad to bude jen kvůli náročnosti naprogramování, že nejdřív vypustí engine pro hry jednodušší a s potřebnou podporou pak i něco složitějšího.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

re pcx: cize ine ako plnotucne sloty na MB su zbytocne. okrem ineho aj preto, ze casto su vedla chladenia chipseetu a ked si tam da clovek vacsi chladic tak ma smolu. vyzera to tak ze mali proste nahradit agp 16x pcx slotom a zvysok nechat po starom ? :-D skoda ze to tak naozaj nespravily.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

2Crazy Horse: az na to, ze PCI-x neprinasi vuci AGP nic (proto se taky nijak extra nevymenuji MB). Zkratka rychla sbernice je pro grafarnu knicemu a kazda soucasna grafarna si bohate vystaci s libovolnym AGP 2x/4x/8x nebo jedinou linkou PCI-x. Stejne kapacitu te sbernice nepouziva, jelikoz vykonostni propad proti pristupu do lokalni pameti je primo gigantickej.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vie mi niekto vysvetlit preco ma ten cip taku velku plochu, ked je robeny 130nm procesom a ma tak "malo" tranzistorov?
GeOrge, MEGAROFL.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mnoo ja uz se fakt tesim az za nakej ten rok budou nosit lidi tohle do reklamace s tim ze jim vypadava simulace plamenometu nebo krabice litaj jinym smerem nez maj, protoze je asi vadna pamet :-))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zdá se mi, že si tady někdo plete serverové PCI-X s "desktopovým"  PCI-E.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tuší někdo, jakým způsobem ta fyzikální karta spolupracuje s grafikou?
To jako bude částečně nahrazovat vertex shadery nebo T&L?
Když dejme tomu fyzikální karta vypočítá pohyb a kolize milionu krabic (jako v tom videu), tak je to stejně na grafice, aby to dostatečně rychle vykreslila, ne? Takže pro to bude potřeba ještě výkonnější 3D grafika, protože tam bude mnohem víc polygonů.
Nebylo by teda rovnou lepší, aby se na grafikách dělaly několikanásobně výkonnější vertex shadery (které jsou nějak zanedbávané, viz třeba R1900)?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Brad Pitbull: Ageia dela zelezo a SDK, ne aplikace (mimo dema samozrejme). Podpora v aplikacich zavisi na jejich vyrobci. Jestlize se ukaze byt tato cesta spravna, coz doufam, urcite se casem podpory v realistickych simulatorech dockate.

Steven: PPU ma olehcit CPU a s GPU tedy spolupracuje stejne jako on. Prave proto, ze PhysX (ci v budoucnu jeho klony) umozni spocitat mnohem vetsi mnozstvi slozite se pohybujicich objektu, domnivam se, ze k jejich zobrazeni bude treba vysoky vykon GPU a reseni pomoci vypoctu fyziky na druhe graficke karte (SLI,CF...) je tudiz liche.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak nevim, vymysleli neco noveho nebo pouze vlozili jedno nebo vice DSP jader do jednoho pouzdra + vlastni periferie ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

MAGIC: Na výpočet geometrie a fyziky na 3D kartě slouží vertex shadery, mně by teda přišlo logičtější, kdyby se to dělalo přes ně než přes nějakou kartu, která je mimo her v podstatě k ničemu.
Kdyby se ta karta aspoň dala využít jako koprocesor třeba pro enkódování videa nebo pro Seti@Home, to bych jí pak třeba vzal na milost. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Steven: Zapomente uz konecne na grafiku. PPU nahradi cast vypoctu, ktere dela CPU. Fyziku pocita CPU (pohyb predmetu, interakce). GPU, zjednocusene receno, pocita pouze geometrii teles a texturuje.

Omyl! PPU bude mit mnohem sirsi vyuziti, nez jenom hry. Stejne jako 3D akcelerator se hodi pro jakoukoli praci s 3D grafikou, PPU se hodi pro jakekoli fyzikalni vypocty a pocitam, ze nejen na ne.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Az to dovedou k dokonalosti, zajasam. Pak treba bude mozne diky lidem s takovymi kartami pocitat SETI@home v realnem case, nebo konecne nebudu muset na vyhodnoceni 10 milisekundoveho experimentu na urychlovaci castic cekat 125 hodin...  (pro stouraly: ANO, delam postgradual v CERN)...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

je to absolutne neprodejne

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Oni se ty dve karty zase spojí dohromady...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ageia už také ohlásila AIX - akcelerátor výpočtů umělé inteligence.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mne osobne sa zda efektivnejsie vyuzit dalsie CPU jadro na taketo vypocty. vsak od toho su viac jadorve procesory. uz len preto ze nemam volny pci slot :) 3 mi teda naozaj nestacia.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz fyzikalni jednotka, tak zasadne na vlastni karte, uz proto, ze grafika je silne jednosmerna a neni mozny z ni ty spocitany data pak zase efektivne dostat zpatky a ne kazdej ji potrebuje. Vertex shadery jsou proti tomu jen slabej odvar, koneckoncu je to jen zlomek renderovaciho engine ty grafiky.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Crazy Horse: Neni duvod to davat do CPU, protoze to neni neco, co by kazdej potreboval, potrebuje to vlastni pamet, aby to nezdrzovalo system a od architektury CPU se to zasadne lisi ... jinymi slovy je to jako by si chtel do CPU integrovat i grafiku ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na Guru3D k tomu mají ovladače už 4 dny ke stažení. Počet stažení 460 lidí. Žeuž by si jich to tolik koupilo?
 
Jinak taky mi vadí nedostatek PCI slotů na dnešních MB.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

q: neprodejne ?? odkud beres tu jistotu ? .. podle mne si fyzikalni akceleratory vyzadaji proste uz jen ty nove hry, ktere aby zaujali si nenechaji tyto moznosti ujit, podobne jako tomu bylo u grafickych akceleratoru.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

btw, mozna by se meli pomalu zacit prepisovat ucebnice pro ty nejmensi. Na ZS nam valili do hlavz paralelu s procesor=srdce PC. Ta driv snad s trochou fantazie sedela, ale dnes - kdo z nas ma 3, 9 a vice srdci (ppu, 4core-cpu,4xSLIgpu) ? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

btw, mozna by se meli pomalu zacit prepisovat ucebnice pro ty nejmensi. Na ZS nam valili do hlavz paralelu s procesor=srdce PC. Ta driv snad s trochou fantazie sedela, ale dnes - kdo z nas ma 3, 9 a vice srdci (ppu, 4core-cpu,4xSLIgpu) ? :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to marek :
 
takze podle tebe je to dobry, joooo , to si upad ze zidle, pak mi je preci dnesni dual core, ci vice jadernej procak k nicemu, lol, co by delal, stejnak vetsina engine ani dualcore nepodporuje, tak proc delat dalsi kravinu do kompu,
no nic, ale novy enginy budou pocitat grafarny nebo  vicejadrovy cpu (1. jadro treba pocasi, 2. treba UI, 3. se postara o HI zvuk, 4.udela vypocty fyziky a nejaka karta AE... je pak na hovno :)))   )
navic oddelovat dulezity vypocty od cpu ci od GPU je hovadina , co by pak mely delat
 
ale jde taky o to, jestli programatori , kteri dneska neumi udelat ani optimalizovanou hru, by se pousteli do dalsich segmentu kodu, ktery by stejnak nenapsali bez chyby a navic nemaj zadny zkusenosti

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ten trojuhelnik CPU GPU PPU mi prijde dost divny. Prenosovka te karty PhysX muze by dle standardu maximalne 532MBps(PCI 2.3) - v pripade ze na pci neni uz nic jineho poveseno, zajimalo by me jak autor vyresil problem se snizovanim prenosovky se zvysujicim se zaplnenim PCI slotu :). Prenosovka pameti FB-DIMM z pameti do radice je 4.1 GB / kanal. Mezi northbridgem a procesorem muze maximalne byt kolem 25GBps (opteron 4p). Intely maji kolem 14GBps. A grafika na PCI-E muze jet 4GBps jednim smerem. Chci tim naznacit, ze PhysX karta je 1) dost predrazena 2) podle dostupnych informaci dost malo vykonna. 3) radsi bych videl tuhle DSPckovou kartu do SLI na PCI-E s grafikou tz 1x PhysX 1x grafika

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

hejtmama: a kto tu hovori o integrovani ? ja hovorim o vyuziti.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Shit:
Se Ti nekdy flaka Procik? Nebo karta, jo? Takovej komp bych chtel:-) Nemej strach ze 4xcore CPU nezatizis tak, ze jeste rad si pobezis koupit kartu do kramu. Nerikam ze zitra, ani za rok, ale podle toho co ty pises, mi pripada, ze nemas predstavu o tom co bude(ja taky ne). Samo, ze 4xCore CPU by se dneska relativne flakalo na dnesni hry. Pokud by se pro 4core prepsaly. Jenze az se bude treba 9core bezne prodavat tak hry budou zase narocnejsi. Ne ze jedno jadro bude pocitat fyziku, druhe zvuk atd. Ale treba tri jadra budou pocitat jednu vec. A k tomu slouzi prave ta PhysX karty, ktera ulehci CPU od urcitych vypoctu a CPU se zameri na neco jineho. Porad bude neco. V tvem pripade muze vlastne CPU pocitat i grafiku, ne? To klidne muze. Myslis, ze GPU v budoucnu nebude? I zvukovky pocitaj zvuk a ulehcuji tak CPU(nepocitam tveho realteka:-))Nezapomen taky na komerci. Vsechno co bude, uz davno je vymysleny. Ty treba nemas ani predstavu co. Ale velke firmy jako Nvida a Intell atd.. uz vi co budou prodavat a cca kolik penez to bude stat za 5 let v 2Q. Ty ani nevis co bude za CPU jako zhava novinka. To oni uz vedi. Jen se neboj:-) Nikdy se nodockas toho ze Ti prumerna hra pobezi na 30% vykonu CPU. A to je to co by si lide prali, nemyslis?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Crazy Horse: Ty mluvis o vyuziti, ale normalniho procesoru, kterej ale nema sanci neco takovyho pocitat, protoze na tyhle veci je potreba nasadit krutej paralerismus, kterej v tom normalnim procesoru zasadne chybi (nejaky SSE apod. je jen vektorova hracka), takze by ten procesor musel na to mit prislusnou architekturu = integrace. Pokud by to byl jen normalni vicejadrovej procesor, tak jako by se nic nestalo a ucel kvuli kterymu delaj tuhle kartu by se nenaplnil ... podobne jako se kdysi oddelilo z procesoru zpracovani obrazu, tak ted se deli fyzikalni vypocty, to je holt nutnost vyvoje. Co bude dal ukaze cas, kazdopadne zanedlouho to budou antiviry, firewally, apod. i kdyz s trochou sikovnosti by tuhle funkci mohla mozna castecne zvladat i tahle karta, aby se nenudila ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

shit: Fyzikalni vypocty jsou dost specificke a potrebuji rychlou pamet s rychlym pristupem, stejne jako 3D akcelerator. Operacni pamet je v pripade vypoctu na CPU uzkym hrdlem. Navic CPU je vsestranny cip, ktery nikdy nedosahne ve specializovanem vypoctu stejneho vykonu jako cip specializovany. Uvedomte si, ze v zavislosti na konkretnim vypoctu muze PPU odvest praci za jeden, ale take za nekolik CPU.

Stejni lide jako vy ve sve dobe kriceli stejne nesmysly proti 3D akceleratorum a podivejte se, kde dnes 3D je. Stejne to bude s Fyzikou, AI a Buh vi cim jeste. Nemusi se vam to libit, ale to je asi tak jedine, co s tim muzete delat :o).

majnos: Data ktera se prenaseji mezi CPU a GPU nejsou tak velka, takze nejsou problem. Uzke hrdlo je mezi vypocetni jednotkou a pameti, coz resi 3D akceleratory tim, ze maji patricne velkou vlastni velice rychlou specializovanou pamet s velice rychlou a sirokou sbernici. S PPU je to prakticky stejne. Data proudici mezi CPU, PPU a GPU jsou stale mala a samotny vypocet probiha v jednotce k tomu specialne navrzene, coz je nejefektivnejsi reseni.

"Prenosovka pameti FB-DIMM z pameti do radice je 4.1 GB / kanal."
Prenosovka pameti GF7900GT (kterou narozdil od FB-DIMM muzete mit dnes bezne v PC) je 45.76 GB/s...

"radsi bych videl...SLI...1x PhysX 1x grafika"
Jak jsem psal drive, kdyz dokazete spocitat hodne fyziky, muze to znamenat vice prace pro grafiku, coz by jedina karta nemusela utahnout.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.