AIseek podstatně blíže realitě
První z nich nese jméno „Tank Battle 1“ a demonstruje umělou inteligenci vojáků pohybujících se v neustále se měnícím prostředí. Jejich chování je počítáno v reálném čase na základě prvků okolního prostředí (tedy i vzájemné interakce s dalšími postavami).
„Fully Simulated City“ představuje ukázku chování několika postav v jednom scénáři, kdy se jejich vzájemné reakce mění v závislosti na chování okolních postav.
„Helicopter Hunt“ pak předvádí schovávání se množství individuálních postav před odhalením reflektory helikoptér. Ve svém základu se jedná o obdobnou úlohu jako v prvním videu.
Pokračování „Tank Battle 2“ ukazuje detailněji pohyb vojáků po stále se měnícím bojišti, zejména je krásně vidět jejich stále se měnící „hledání cesty“, jak jsme si popisovali před rokem.
AIseek uvádí, že jejich řešení je obecně 100 až 200× rychlejší, než kdyby úlohu počítal klasický procesor. Jedná se doslova o tisíce paralelních výpočtů, přičemž se počítá umělá inteligence jak postav ve scéně, tak i těch, které jsou zrovna mimo záběr.
Všechna videa naleznete ke stažení na stránkách společnosti. dohromady mají 175 MB.
Drobná rada na závěr. AIseek má velmi těžkou situaci. Umělá inteligence není něco, co je vidět ve statické scéně (obraz 3D akcelerátoru) a ani není příliš výrazná oproti počítáni fyziky (což je pěkně vidět v demonstracích PhysX). Zkuste se proto na daná videa podívat vícekrát a zaměřit se třeba na jednoho konkrétního vojáka a pozorovat, jak se ve scéně chová. Tento aspekt samozřejmě neukazuje kvality hardwarového řešení izraelské společnosti. Ukazuje pouze hloubku potřebných výpočtů, a pokud preciznost těchto AI výpočtů a počet objektů, pro které se počítá, přesáhne jistou mez, pak klasický procesor prostě nemá šanci stíhat. A právě toto má být doména AIseek. Sice nikde zatím nepadly konkrétní údaje, ale pro představu si vezměme oblíbený Oblivion, který si na realistickém chování postav velmi zakládá. Zkuste si jen představit, že by se postavy v něm chovaly „realističtěji“ a současně by procesoru odpadlo nezanedbatelné množství výpočtů (což by se mohlo pozitivně podepsat na fps).
Prasátko pak prozatím financemi plnit nemusíte, nikdo momentálně nemůže říci, kdy se AIseek řešení dostane na trh a už vůbec ne, za jak dlouho poté se skutečně ve „větším množství než malém“ začne používat ve hrách (pokud mu samozřejmě nevytvoří zdatnou konkurenci nějaké řešení na bázi API pro GPU, tak jako třeba Havok vs. Ageia ve fyzice).