Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Akumulátory Toshiba nové generace

..odhad:takze v realnym zivote az budou ty aku na trhu bude dobijeni trvat  30-45 min na 100% a zivotnost 5-6 let :-))) ..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tiez nechapem toto "slibuje nabití na 90 % kapacity" zeby nabitie na 100% trvalo tak ukrutne dlho ze to radsej neuviedli? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U každé Li-on (a podobných) baterie trvá posledních 10% nejdéle. Zkuste si třeba baterii u notebooku úplně vybít a nabitá na 90% bude cca za hodinu a potom další hodinu bude trvat ten zbytek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

By se mi líbylo jako tužková baterie ale bohužel toho se asi težko dočkat s tou elektronikou a speciálním nabíjením.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud vezmu udávané hodnoty, tj. 4200 mAh a 5 min nabíjecí proud, tak mně vychází >50 A nabíjecího proudu. To chci vidět ty nabíječky, přívody a svorky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro NB to rychle nabiti moc neni (zivostnost uz ano) - malo ktery NB bude mit predimenzovany zdroj, aby se to dalo za 5 minut nabit - musel by to byt zdroj 800W misto klasickych 80W! To uz ani pasivne uchladit nejde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

COOL !

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neviděl bych to dramaticky pravdu bude jako vždy uprostřed já tipuju nabíjení cca 20-30 minut, životnost 6-10 let (i tak výborný). Z dnešního pohledu se tu hádáme o kravinách protože srovnatelná baterie před 50-ti lety mohla ohromovat podobně a stejně se pokrok hnul a né že ne!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To Denkez> To ešte neznamená, že to tak bude v praxi. To len popisujú schopnosť akumulátora nabiť sa za takú krátku dobu. Bežné akumulátory by takto explodovali a zabíjali. Ak to budú chcieť vydať komerčne, neverím, že príkon nabíjačky prevýši 10A. To bude určite zodpovedať nabíjaciemu času - asi pol hodinu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Denkez: Videls autobaterii od skodovky 120 ? Kontakty pres centimetr v prumeru a pres centimetr vysoke ... kdyz to porovnam s temi sroubky pres ktere jde 16A v bytovych rozvodech, myslim ze to tech 50A snese.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Thim: Predpokladam rychlonabijecky u pump. Ty by tech 50A mit mohli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

podle uvadenych parametru bych to videl na technologii LiFePo4 (neplest s Li-Po!), modelari tento typ akumulatoru pouzivaji jiz dele nez rok.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uz jsem se radoval, ze by to mohlo byt konecne neco pro elektromobily a pak jsem si spocital hmotnost tech clanku (a to jsem ani nekontroloval objem) na pozadovanych 25kWh... :0(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to hkmaly: ale u aku v autě jsou ty kontakty a svorky velké zejména kvůli startování, kdy se krátkodobě odebírá 350A a víc (podle kapacity akumulátoru...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

..to zní fakt jak sci-fi

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kam sa hrabu na tu kedysi planovanu kluku k tomu 100 dolarovemu notebooku :) to je vynalez a ne nejaka baterka od toshity :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dobrý postreh, ..ten tip s 90% :-) to je realita.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím proč řešíte 50A když takové proudy má každý v počítači (ikdyž na více vodičích a několika pinech), ale i tak je to celkem poddimenzované. A to nepíšu o plošném spoji který vede proud k CPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Julda: proc ma svarecka tak mohutne kabely ? A proc takove kabely nejsou na plosaku k CPU ? Az na to prijdes, zjistis, proc se to resi ;o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty vaše starosti. VARTA nabízí nabíječku na 15min. Na 100%, tomu odpovídá 5min na 90%. Sice mín voltu ale ne o tolik. Nepíšou na které baterce to bylo. Krom toho ta druhá je dvoukilová kráva, takže nevidim duvod, proc by tam nemohlo tect hafo amper. Viz sronani s autobaterkou. Pozastavuji se na kapacitou a ta mi jako zakaznika zajímá a je neskutečně malá. takže nic extra.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teda mala, podle toho jak jsou ty clanky zapojenej :o) je to napsané podezřele...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

melo tam byt "uz od -30°C", ne "do", ze jo :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Az uvidim realne na trhu nieco dostupne okrem Li-Ion/Li-Pol, tak budem verit. Takychto sprav uz bolo az-az a vysledok stale takmer ziaden.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ltokar: klidne mi to osvětli, proč má svářečka tlusté kabely a proč v PC nic pořádného není, já se nebráním :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Julda >> je to tak, ze v PC sa ten vykon pri vacsich vzdialenostiach transportuje vacsim napatim. Ak CPU zerie napr. 100W, k mobo tych 100W cestuje napatim 12V co je cca 8,3A. Na mobo sa toto napatie skonvertuje na Vcore. Ak je teda Vcore 1,3V budes do CPU tlacit 77A.

No a to je ta idea. V zvaracke sa pracuje iba s nizkym napatim (do 1V), preto su tie prudy vysoke a je treba hrube kable. Keby zvaracka prenasala svoj vykon ku zvaru vyssim napatim, neboli by hrube kable treba.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Konecne bolo niekde napisane naco su tieto akumulatory dobre: elektricke naradie, vrtacky, srubovaky, atd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

NOX: nojo ale jak jsem psal, ty řádově desítky až stovka ampér stejně musí projít přes plošný spoj a paticí do CPU. A přívodní větve sice jsou na 12V třeba, ale i tak mají nesrovnatelně vyšší prodovou hustotu (A/mm^2) než cokoliv jiného, holt tam nějaké ztráty a úbytky i zahřívání nikoho moc netrápí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zajimave, hybridu Toyoty staci na nastartovani dobijeciho agregatu staci akumulator s 24V/4,2Ah.... Moc zajimave...:o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.