..odhad:takze v realnym zivote az budou ty aku na trhu bude dobijeni trvat 30-45 min na 100% a zivotnost 5-6 let :-))) ..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
andrew_first (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2007 - 12:04https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse..odhad:takze v realnym zivote az budou ty aku na trhu bude dobijeni trvat 30-45 min na 100% a zivotnost 5-6 let :-))) .. https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374752
+
tiez nechapem toto "slibuje nabití na 90 % kapacity" zeby nabitie na 100% trvalo tak ukrutne dlho ze to radsej neuviedli? :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
CrazyHorse (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2007 - 12:07https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskusetiez nechapem toto "slibuje nabití na 90 % kapacity" zeby nabitie na 100% trvalo tak ukrutne dlho ze to radsej neuviedli? :)https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374756
+
U každé Li-on (a podobných) baterie trvá posledních 10% nejdéle. Zkuste si třeba baterii u notebooku úplně vybít a nabitá na 90% bude cca za hodinu a potom další hodinu bude trvat ten zbytek.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Lukáš Bendík https://diit.cz/profil/lukinab
11. 12. 2007 - 12:11https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseU každé Li-on (a podobných) baterie trvá posledních 10% nejdéle. Zkuste si třeba baterii u notebooku úplně vybít a nabitá na 90% bude cca za hodinu a potom další hodinu bude trvat ten zbytek. https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374758
+
By se mi líbylo jako tužková baterie ale bohužel toho se asi težko dočkat s tou elektronikou a speciálním nabíjením.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kluzo1 (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2007 - 12:14https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseBy se mi líbylo jako tužková baterie ale bohužel toho se asi težko dočkat s tou elektronikou a speciálním nabíjením.https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374760
+
Pokud vezmu udávané hodnoty, tj. 4200 mAh a 5 min nabíjecí proud, tak mně vychází >50 A nabíjecího proudu. To chci vidět ty nabíječky, přívody a svorky.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Denkez (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2007 - 12:16https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskusePokud vezmu udávané hodnoty, tj. 4200 mAh a 5 min nabíjecí proud, tak mně vychází >50 A nabíjecího proudu. To chci vidět ty nabíječky, přívody a svorky.https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374762
+
Pro NB to rychle nabiti moc neni (zivostnost uz ano) - malo ktery NB bude mit predimenzovany zdroj, aby se to dalo za 5 minut nabit - musel by to byt zdroj 800W misto klasickych 80W! To uz ani pasivne uchladit nejde.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
11. 12. 2007 - 12:19https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskusePro NB to rychle nabiti moc neni (zivostnost uz ano) - malo ktery NB bude mit predimenzovany zdroj, aby se to dalo za 5 minut nabit - musel by to byt zdroj 800W misto klasickych 80W! To uz ani pasivne uchladit nejde.https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374763
+
Neviděl bych to dramaticky pravdu bude jako vždy uprostřed já tipuju nabíjení cca 20-30 minut, životnost 6-10 let (i tak výborný). Z dnešního pohledu se tu hádáme o kravinách protože srovnatelná baterie před 50-ti lety mohla ohromovat podobně a stejně se pokrok hnul a né že ne!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Radek Pastor https://diit.cz/profil/globalkiller
11. 12. 2007 - 12:31https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseNeviděl bych to dramaticky pravdu bude jako vždy uprostřed já tipuju nabíjení cca 20-30 minut, životnost 6-10 let (i tak výborný). Z dnešního pohledu se tu hádáme o kravinách protože srovnatelná baterie před 50-ti lety mohla ohromovat podobně a stejně se pokrok hnul a né že ne!https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374774
+
To Denkez> To ešte neznamená, že to tak bude v praxi. To len popisujú schopnosť akumulátora nabiť sa za takú krátku dobu. Bežné akumulátory by takto explodovali a zabíjali. Ak to budú chcieť vydať komerčne, neverím, že príkon nabíjačky prevýši 10A. To bude určite zodpovedať nabíjaciemu času - asi pol hodinu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin Lipocky https://diit.cz/profil/thim
11. 12. 2007 - 12:32https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseTo Denkez> To ešte neznamená, že to tak bude v praxi. To len popisujú schopnosť akumulátora nabiť sa za takú krátku dobu. Bežné akumulátory by takto explodovali a zabíjali. Ak to budú chcieť vydať komerčne, neverím, že príkon nabíjačky prevýši 10A. To bude určite zodpovedať nabíjaciemu času - asi pol hodinu.https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374775
+
Denkez: Videls autobaterii od skodovky 120 ? Kontakty pres centimetr v prumeru a pres centimetr vysoke ... kdyz to porovnam s temi sroubky pres ktere jde 16A v bytovych rozvodech, myslim ze to tech 50A snese.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
hkmaly (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2007 - 12:35https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseDenkez: Videls autobaterii od skodovky 120 ? Kontakty pres centimetr v prumeru a pres centimetr vysoke ... kdyz to porovnam s temi sroubky pres ktere jde 16A v bytovych rozvodech, myslim ze to tech 50A snese.https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374776
+
Thim: Predpokladam rychlonabijecky u pump. Ty by tech 50A mit mohli.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
hkmaly (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2007 - 12:36https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseThim: Predpokladam rychlonabijecky u pump. Ty by tech 50A mit mohli.https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374778
+
podle uvadenych parametru bych to videl na technologii LiFePo4 (neplest s Li-Po!), modelari tento typ akumulatoru pouzivaji jiz dele nez rok.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ledmaniac (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2007 - 12:46https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskusepodle uvadenych parametru bych to videl na technologii LiFePo4 (neplest s Li-Po!), modelari tento typ akumulatoru pouzivaji jiz dele nez rok.https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374785
+
Uz jsem se radoval, ze by to mohlo byt konecne neco pro elektromobily a pak jsem si spocital hmotnost tech clanku (a to jsem ani nekontroloval objem) na pozadovanych 25kWh... :0(
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Drk2222 (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2007 - 12:56https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseUz jsem se radoval, ze by to mohlo byt konecne neco pro elektromobily a pak jsem si spocital hmotnost tech clanku (a to jsem ani nekontroloval objem) na pozadovanych 25kWh... :0(https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374793
+
to hkmaly: ale u aku v autě jsou ty kontakty a svorky velké zejména kvůli startování, kdy se krátkodobě odebírá 350A a víc (podle kapacity akumulátoru...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kuk (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2007 - 13:01https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseto hkmaly: ale u aku v autě jsou ty kontakty a svorky velké zejména kvůli startování, kdy se krátkodobě odebírá 350A a víc (podle kapacity akumulátoru...https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374797
+
kam sa hrabu na tu kedysi planovanu kluku k tomu 100 dolarovemu notebooku :) to je vynalez a ne nejaka baterka od toshity :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
hls (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2007 - 13:24https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskusekam sa hrabu na tu kedysi planovanu kluku k tomu 100 dolarovemu notebooku :) to je vynalez a ne nejaka baterka od toshity :)https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374815
+
11. 12. 2007 - 14:00https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskusedobrý postreh, ..ten tip s 90% :-) to je realita.https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374838
+
Nevím proč řešíte 50A když takové proudy má každý v počítači (ikdyž na více vodičích a několika pinech), ale i tak je to celkem poddimenzované. A to nepíšu o plošném spoji který vede proud k CPU.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vojtech Julina https://diit.cz/profil/julda
11. 12. 2007 - 14:15https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseNevím proč řešíte 50A když takové proudy má každý v počítači (ikdyž na více vodičích a několika pinech), ale i tak je to celkem poddimenzované. A to nepíšu o plošném spoji který vede proud k CPU.https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374849
+
Julda: proc ma svarecka tak mohutne kabely ? A proc takove kabely nejsou na plosaku k CPU ? Az na to prijdes, zjistis, proc se to resi ;o)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
lto https://diit.cz/profil/ltokar
11. 12. 2007 - 15:22https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseJulda: proc ma svarecka tak mohutne kabely ? A proc takove kabely nejsou na plosaku k CPU ? Az na to prijdes, zjistis, proc se to resi ;o)https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374866
+
Ty vaše starosti. VARTA nabízí nabíječku na 15min. Na 100%, tomu odpovídá 5min na 90%. Sice mín voltu ale ne o tolik. Nepíšou na které baterce to bylo. Krom toho ta druhá je dvoukilová kráva, takže nevidim duvod, proc by tam nemohlo tect hafo amper. Viz sronani s autobaterkou. Pozastavuji se na kapacitou a ta mi jako zakaznika zajímá a je neskutečně malá. takže nic extra.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
AZOR (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2007 - 15:34https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseTy vaše starosti. VARTA nabízí nabíječku na 15min. Na 100%, tomu odpovídá 5min na 90%. Sice mín voltu ale ne o tolik. Nepíšou na které baterce to bylo. Krom toho ta druhá je dvoukilová kráva, takže nevidim duvod, proc by tam nemohlo tect hafo amper. Viz sronani s autobaterkou. Pozastavuji se na kapacitou a ta mi jako zakaznika zajímá a je neskutečně malá. takže nic extra.https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374870
+
Teda mala, podle toho jak jsou ty clanky zapojenej :o) je to napsané podezřele...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
AZOR (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2007 - 15:36https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseTeda mala, podle toho jak jsou ty clanky zapojenej :o) je to napsané podezřele...https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374871
+
melo tam byt "uz od -30°C", ne "do", ze jo :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
weepy (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2007 - 18:21https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskusemelo tam byt "uz od -30°C", ne "do", ze jo :)https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374913
+
Az uvidim realne na trhu nieco dostupne okrem Li-Ion/Li-Pol, tak budem verit. Takychto sprav uz bolo az-az a vysledok stale takmer ziaden.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jurajko (neověřeno) https://diit.cz
12. 12. 2007 - 00:15https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseAz uvidim realne na trhu nieco dostupne okrem Li-Ion/Li-Pol, tak budem verit. Takychto sprav uz bolo az-az a vysledok stale takmer ziaden.https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374951
+
ltokar: klidne mi to osvětli, proč má svářečka tlusté kabely a proč v PC nic pořádného není, já se nebráním :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vojtech Julina https://diit.cz/profil/julda
12. 12. 2007 - 07:00https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseltokar: klidne mi to osvětli, proč má svářečka tlusté kabely a proč v PC nic pořádného není, já se nebráním :)https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-374984
+
Julda >> je to tak, ze v PC sa ten vykon pri vacsich vzdialenostiach transportuje vacsim napatim. Ak CPU zerie napr. 100W, k mobo tych 100W cestuje napatim 12V co je cca 8,3A. Na mobo sa toto napatie skonvertuje na Vcore. Ak je teda Vcore 1,3V budes do CPU tlacit 77A.
No a to je ta idea. V zvaracke sa pracuje iba s nizkym napatim (do 1V), preto su tie prudy vysoke a je treba hrube kable. Keby zvaracka prenasala svoj vykon ku zvaru vyssim napatim, neboli by hrube kable treba.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nox https://diit.cz/profil/nox
12. 12. 2007 - 10:09https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseJulda >> je to tak, ze v PC sa ten vykon pri vacsich vzdialenostiach transportuje vacsim napatim. Ak CPU zerie napr. 100W, k mobo tych 100W cestuje napatim 12V co je cca 8,3A. Na mobo sa toto napatie skonvertuje na Vcore. Ak je teda Vcore 1,3V budes do CPU tlacit 77A.
No a to je ta idea. V zvaracke sa pracuje iba s nizkym napatim (do 1V), preto su tie prudy vysoke a je treba hrube kable. Keby zvaracka prenasala svoj vykon ku zvaru vyssim napatim, neboli by hrube kable treba.https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-375093
+
Konecne bolo niekde napisane naco su tieto akumulatory dobre: elektricke naradie, vrtacky, srubovaky, atd.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jojo2 (neověřeno) https://diit.cz
12. 12. 2007 - 10:26https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseKonecne bolo niekde napisane naco su tieto akumulatory dobre: elektricke naradie, vrtacky, srubovaky, atd. https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-375103
+
NOX: nojo ale jak jsem psal, ty řádově desítky až stovka ampér stejně musí projít přes plošný spoj a paticí do CPU. A přívodní větve sice jsou na 12V třeba, ale i tak mají nesrovnatelně vyšší prodovou hustotu (A/mm^2) než cokoliv jiného, holt tam nějaké ztráty a úbytky i zahřívání nikoho moc netrápí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vojtech Julina https://diit.cz/profil/julda
12. 12. 2007 - 10:35https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuseNOX: nojo ale jak jsem psal, ty řádově desítky až stovka ampér stejně musí projít přes plošný spoj a paticí do CPU. A přívodní větve sice jsou na 12V třeba, ale i tak mají nesrovnatelně vyšší prodovou hustotu (A/mm^2) než cokoliv jiného, holt tam nějaké ztráty a úbytky i zahřívání nikoho moc netrápí.https://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskuse#comment-375111
+
Diskuse k Akumulátory Toshiba nové generacehttps://diit.cz/clanek/akumulatory-toshiba-nove-generace/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
..odhad:takze v realnym zivote az budou ty aku na trhu bude dobijeni trvat 30-45 min na 100% a zivotnost 5-6 let :-))) ..
tiez nechapem toto "slibuje nabití na 90 % kapacity" zeby nabitie na 100% trvalo tak ukrutne dlho ze to radsej neuviedli? :)
U každé Li-on (a podobných) baterie trvá posledních 10% nejdéle. Zkuste si třeba baterii u notebooku úplně vybít a nabitá na 90% bude cca za hodinu a potom další hodinu bude trvat ten zbytek.
By se mi líbylo jako tužková baterie ale bohužel toho se asi težko dočkat s tou elektronikou a speciálním nabíjením.
Pokud vezmu udávané hodnoty, tj. 4200 mAh a 5 min nabíjecí proud, tak mně vychází >50 A nabíjecího proudu. To chci vidět ty nabíječky, přívody a svorky.
Pro NB to rychle nabiti moc neni (zivostnost uz ano) - malo ktery NB bude mit predimenzovany zdroj, aby se to dalo za 5 minut nabit - musel by to byt zdroj 800W misto klasickych 80W! To uz ani pasivne uchladit nejde.
COOL !
Neviděl bych to dramaticky pravdu bude jako vždy uprostřed já tipuju nabíjení cca 20-30 minut, životnost 6-10 let (i tak výborný). Z dnešního pohledu se tu hádáme o kravinách protože srovnatelná baterie před 50-ti lety mohla ohromovat podobně a stejně se pokrok hnul a né že ne!
To Denkez> To ešte neznamená, že to tak bude v praxi. To len popisujú schopnosť akumulátora nabiť sa za takú krátku dobu. Bežné akumulátory by takto explodovali a zabíjali. Ak to budú chcieť vydať komerčne, neverím, že príkon nabíjačky prevýši 10A. To bude určite zodpovedať nabíjaciemu času - asi pol hodinu.
Denkez: Videls autobaterii od skodovky 120 ? Kontakty pres centimetr v prumeru a pres centimetr vysoke ... kdyz to porovnam s temi sroubky pres ktere jde 16A v bytovych rozvodech, myslim ze to tech 50A snese.
Thim: Predpokladam rychlonabijecky u pump. Ty by tech 50A mit mohli.
podle uvadenych parametru bych to videl na technologii LiFePo4 (neplest s Li-Po!), modelari tento typ akumulatoru pouzivaji jiz dele nez rok.
Uz jsem se radoval, ze by to mohlo byt konecne neco pro elektromobily a pak jsem si spocital hmotnost tech clanku (a to jsem ani nekontroloval objem) na pozadovanych 25kWh... :0(
to hkmaly: ale u aku v autě jsou ty kontakty a svorky velké zejména kvůli startování, kdy se krátkodobě odebírá 350A a víc (podle kapacity akumulátoru...
..to zní fakt jak sci-fi
kam sa hrabu na tu kedysi planovanu kluku k tomu 100 dolarovemu notebooku :) to je vynalez a ne nejaka baterka od toshity :)
dobrý postreh, ..ten tip s 90% :-) to je realita.
Nevím proč řešíte 50A když takové proudy má každý v počítači (ikdyž na více vodičích a několika pinech), ale i tak je to celkem poddimenzované. A to nepíšu o plošném spoji který vede proud k CPU.
Julda: proc ma svarecka tak mohutne kabely ? A proc takove kabely nejsou na plosaku k CPU ? Az na to prijdes, zjistis, proc se to resi ;o)
Ty vaše starosti. VARTA nabízí nabíječku na 15min. Na 100%, tomu odpovídá 5min na 90%. Sice mín voltu ale ne o tolik. Nepíšou na které baterce to bylo. Krom toho ta druhá je dvoukilová kráva, takže nevidim duvod, proc by tam nemohlo tect hafo amper. Viz sronani s autobaterkou. Pozastavuji se na kapacitou a ta mi jako zakaznika zajímá a je neskutečně malá. takže nic extra.
Teda mala, podle toho jak jsou ty clanky zapojenej :o) je to napsané podezřele...
melo tam byt "uz od -30°C", ne "do", ze jo :)
Az uvidim realne na trhu nieco dostupne okrem Li-Ion/Li-Pol, tak budem verit. Takychto sprav uz bolo az-az a vysledok stale takmer ziaden.
ltokar: klidne mi to osvětli, proč má svářečka tlusté kabely a proč v PC nic pořádného není, já se nebráním :)
Julda >> je to tak, ze v PC sa ten vykon pri vacsich vzdialenostiach transportuje vacsim napatim. Ak CPU zerie napr. 100W, k mobo tych 100W cestuje napatim 12V co je cca 8,3A. Na mobo sa toto napatie skonvertuje na Vcore. Ak je teda Vcore 1,3V budes do CPU tlacit 77A.
No a to je ta idea. V zvaracke sa pracuje iba s nizkym napatim (do 1V), preto su tie prudy vysoke a je treba hrube kable. Keby zvaracka prenasala svoj vykon ku zvaru vyssim napatim, neboli by hrube kable treba.
Konecne bolo niekde napisane naco su tieto akumulatory dobre: elektricke naradie, vrtacky, srubovaky, atd.
NOX: nojo ale jak jsem psal, ty řádově desítky až stovka ampér stejně musí projít přes plošný spoj a paticí do CPU. A přívodní větve sice jsou na 12V třeba, ale i tak mají nesrovnatelně vyšší prodovou hustotu (A/mm^2) než cokoliv jiného, holt tam nějaké ztráty a úbytky i zahřívání nikoho moc netrápí.
Zajimave, hybridu Toyoty staci na nastartovani dobijeciho agregatu staci akumulator s 24V/4,2Ah.... Moc zajimave...:o)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.