Amazon otevírá první kamenný obchod, plánuje i další
Přestože má (respektive měl) Amazon smartphone zobrazující prostorovou virtuální realitu, nedisponuje zatím subprostortovými technologiemi, bez kterých by do svého obchodu všechny knihy nedostal. Což znamená, že kompletní nabídku v uživatelsky dostupných regálech kamenného obchodu nenajdete.
Situaci vyřešil jinak: Veškeré knihy, které má v nabídce, hodnotil podle čtyř základních kritérií:
- hodnocení zákazníků Amazon.com
- objemu prodejů / předobjednávek
- obliby podle statistik / hodnocení na webu Goodreads
- výběru kurátorů Amazonu
Tato čtyři kritéria dala vzniknout výběrové metodě a které knihy jí prošly, ty v regálech najdete. V důsledku toho má většina z nich (minimálně) čtyřhvězdičkové hodnocení (pozn.: nejvyšší je pětihvězdičkové) a často nesou i řadu různých ocenění. Pro společnost je tedy zárukou, že o zboží v kamenném obchodě bude zájem a investice do jeho zřízení se vyplatí. Čtenář se specifickým vkusem nebo zájmem asi zůstane u internetové nabídky - pro dřevěné regály kamenného obchodu budou jeho oblíbené svazky příliš úzkoprofilovým zbožím.
Tento nedostatek ale kompenzuje další pozitivum: Ceny jsou totožné s online nabídkou, žádnou přirážku si Amazon neúčtuje. Podle Jennifer Cast, vice-prezidentky Amazon Books, by vedení rádo otevřelo i další kamenné obchody, ale konkrétnější příslib počtu, umístění nebo termínu zatím nepadl. Společnost chce patrně počkat na ohlas a výsledky první pobočky v Seattlu.