Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Vláda se snaží o resuscitaci brněnského Amazonu

Ono to asi nebude tak jednoduché najít pro takový sklad místo. Nejspíš právě kvůli těm vysokým nárokům na dopravu.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tak si říkám, co za tím ve skutečnosti je.
– Amazon tu má zájmy, tak i přes původní odmítnutí našel cestičku jak se sem vrátit?
– Amazon tu většina lidí nechce, protože chápe, co to na trhu a obecně udělá, ale někdo z vlády dostal krabici s vínem a tak se Amazonu ustupuje?

"Jediná podmínka vlády je vytvoření slibovaných 1500 pracovních míst"...což ostatně nic neřeší a když už, tak podmínka by měla být vytvoření a udržování nejméně 1 500 pracovních míst pro české občany nikoliv cizince, bez možnosti jejich zrušení, respektivě zrušení ano, ale potom neplatí podmínka výstavby a Amazon by po zrušení musel zase táhnout.

Jednou se z těch peněz svět pos...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

A co to na trhu udela? Spousta lidi argumentuje likvidaci ceskych eshopu, jakoby neslo nakupovat na amazonu do te doby dokud nebude mit u nas sklad. A druhy sklad bude u prahy, takze co na trhu udela sklad v brne?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak nějak - ono je (z hlediska e-shopu) naprosto jedno, jestli má Amazon sklad u nás nebo v Polsku nebo kdekoliv jinde, pokud Amazon udělá lokalizovanou verzi, bude to na naše e-shopy mít stejný dopad ať už tu sklad je nebo není

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jenže vy to berete podle hesla "podle sebe soudím tebe".

Majorita spotřebitelů není zde v diskuzi na Diitu, ale tam venku. Na Alza většina nakupuje ne kvůli ceně (ta zdaleka není nejnižší), ale protože o ní slyšeli v TV a vidí jí kde se dá. Obrovské investice do viditelnosti dělají ty prodeje a táhnou lidi do obchodu. Amazon je 100x větší a na marketing utratí ještě mnohem víc + Amazon je díky objemům nákupu cenově úplně jinde.
Stačí si porovna např. Kingston SSD V300 240GB, Amazon 104,99 USD x 19,9 = 2089 Kč + doprava zdarma / Alza 2859 Kč.

Dovedete si představit co to udělá, až se běžný český spotřebitel (tedy ne vy) dozví v TV, že jde v ČR v českém prostředí nakupovat stejně pohodlně jako ve velkých e-shopech a navíc vždy o 30% levněji?

Malé obchody to nezlikviduje, ty budou vykrývat ty lokální prodeje, v první řadě to zatočí s těmi velkými Alza, Mall, TSBohemia, CZC, Kasa.

To že tu Amazon bude mít jen sklady a bude prodávat do okolních zemí a tady ne snad nikdo nebere vážně? Samozřejmě že tu bude Amazon prodávat.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

To co píšete nikdo nepopírá, tady jde o to, že je z hlediska dopadu na e-shopy naprosto šumák, jestli nastane situace sklad u nás + prodej u nás nebo sklad u sousedů a prodej u nás.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aspoň to s nenažranejma zmrdama něco udělá. Alza konkrétně to sem všechno lifruje v kontejnerech, takže je s nákupkou hluboce pod ostatními, a současně jsou nejdražší ve vesmíru. Marže jako prase, servis veškerej žádnej (přístup otřesnej, v životě už tam nekoupím ani šroubek), ale je to tak, vohnout to vidí někde a lenivej udělat tři kliky aby zjistil, že o ulici dál to prodávaj levněj, tam hned utíká jak střelenej nakoupit čínskej šmejd. Hlavně že stotabletůtýdněvolepyčo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

neporovnavej US Amazon a Ceskou Alzu, kdys us chces srovnavat tak srovnavej ceny treba s Amazonem v UK nebo DE vs. Alza (u tebou zmineneho SSD je to £79.99 a 98,90eur, tedy v prepoctu cca 2660kč a 2760kč ), zaprve americky Amazon se ridi tamnima zakonama, takze treba maj jen 1 letou zaruku (za dvouletou se priplaci) zadruhe doprava zdarma je pouze po USA, do Ceske Republiky by te skasli postovnym a jeste by te skasli celnici na clu, a zatreti americky Amazon snad neuvadi s VAT, to se pak urcuje stat od statu tak jak maji VAT v danem state v US, spocte te ti to podle zip codu ktery zadas pri objednavce pricte (to nevim presne)

tech 30% je jen vlhkej sen kterej se nenaplni, realne je to tak v radu stokorun, tedy to co najdes i v navzajem si konkurujicich soucasnych eshopech ;) a ze by Amazon v ceskych mediich utracel nejak obri castky a byl tedy i vice videt nez genialne hnusnej ufon alzy myslim taky neni prilis pravdepodobne :)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

"Amazon snad neuvadi s VAT, to se pak urcuje stat od statu tak jak maji VAT v danem state v US, spocte te ti to podle zip codu ktery zadas pri objednavce pricte (to nevim presne)"

Souhlasím s tím, že to "přesně nevíš." Já to přesně vím, protože v USA jsem nakupoval/nakupuji. Je to tak, že daň (VAT) se tam neplatí, pokud jde zboží do jiného státu. Pokud jsi ve Virginii a koupíš něco z shopu na Floridě (kdekoliv jinde, jen ne v Virginii) tak VAT neznáš.
Druhá věc je, že 22% daně by Amíci nezkousli, je to kolem 7%. Ne jak u nás.

Cenovou a dopravní politiku Amazonu pro ČR neznáme, tak bych nespekuloval, jak to dopadne.

Kingston SSD V300 240GB - 104.99$ v NewEggu také:
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16820721108

Poštovné 0.99$
Záruční plán + rok za 13, + rok s výměnou za den +18, + 2 roky s výměnou za den + 28... atd.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

ale podstata veci byla hlavne v tom, jak me jako zakaznika v EU kde je Amazon zastoupen v nekolika statech ma zajimat cena v dolarech na US Amazonu? navic v kontextu s Amazonem v CR a jeho odrovnanim konkurence? nebo ty snad cekas ze v Amazonu v CR budou americke ceny?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nebudu se zastávat Alzy.
Problém českého zákazníka je, že má pocit, že jej obchodník okrádá v případě, že si řekne o marži. Pokud zedník postaví zeď, taky to nebude dělat zadarmo.
Navíc musíte držet záruky, platit poštovné do servisů (polovina zdarma nesváží), vracet nespokojeným zákazníkům peníze na svoje náklady, platit poplatky za platby kartou atd. atd. atd.
Reálná marže na IT je dnes 8%, na digifotu 6%. Žádných 20-30%. Cenový rozdíl je způsoben clem, dph a jinými poplatky. Nikoli obchodníkovou marží.
A že se sem polské věci dostanou levněji? Máte pak pocit, že vás Čech okrádá? Ne.
Polák peníze přidělené na servis a marketing naleje do ceny. Tím je levnější. Až se to podělá, nezajímá ho to. To my už máme na krku čoiku.
Cena zboží z USA je dána jinou sazbou dph a neproclením.
Otázka jiná je, jak dlouho Amazon bude dotovat ceny a jak dlouho bude likvidovat obchodníky na zdejším trhu. Problém je v tom, že se to může dotknout i dovozců, jako jsou jednotlivé značky.
Tak, jako je užitečné, že velký Intel má stále na trhu malé AMD, je důležité, aby tu byli i malí obchodníci.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Proc myslite, ze to pujde pro cizince? Vzdy kdyz tohle slysim, tak me napada jedna hezky citat...

"Samozrejme ze Vam pristehovalci berou praci. Na druhou stranu, pokud Vam nekdo bez znalosti kultury, prostredi, jazyka a know-how vezme praci, bude to nejspis tim, ze Vy stojite zahovno!"

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V tomhle případě ji těžko někomu vezmou, když oni nikdo z místních nebude stát. Cizí firma si tu cizí stavební firmou nechá postavit hnusnou krabici pro cizí zaměstnance. A mi si akorát budeme užívat zvýšenou dopravu kamiónů. No neberte to.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu moc hezký citát, takový co dává lidem svobodně si vybrat.

Na rovinu přiznám, že se nikdy nevyrovnám např. vietnamci, co umí žít v místnosti 2x2 metry s pěti dalšími, jíst misku rýže denně, spát 2 hodiny denně ve stoje, pracovat 22 hodin denně 7 dní v týdnu a vydělané pěníze posílat domů do vietnamu rodině. O proti takovému cizinci skutečně stojím zahovno.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Tak a tedka na druhou stranu. Kamaradka dela v agenture tady v Brne. Jeji specializaci nejsou IT guru a jine zhave "komodity", ale normalni lide. A rika, ze by ji kolikrat utrhali ruce za praci. Minimalne placenou, ale presto praci se kterou si odnesou neco domu.

A taky mam dobrou predstavu, jak to v Amazonskem skladisti funguje. To co nekteri oznacuji jako nehorazna otrokarina neni o nic narocnejsi, nez kdyz nekdo 13 hodin maka v restauraterstvi a beha jako sasek od stolu ke stolu. Navim ma Amazon docela zajimavou platovou politiku a kdo chce, muze si tam prijit s minimalnim vzdelanim na hodne pekne penize.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Uvidíme. Já jsem pro to, aby tu ten sklad byl. Už proto, aby lidé učinili zkušenost, jaké to je, pracovat pro Amazon. Já sám to nikdy nezažil, ale zdáse, že je to makačka jako v koncentrácích za WW2: http://www.blisty.cz/art/70613.html

"je firma nutila pracovat po neuvěřitelně dlouhou pracovní dobu jen s minimálními přestávkami a záměrně dočasné zaměstnance propouštěla a najímala nové, aby jim nemusela podle zákona poskytnout stejná zaměstnanecká práva jako permanentním zaměstnancům"

"zaměstnancům trestné body, za to, že promluvili s kolegou, že onemocněli a vzali si nemocenskou dovolenou, i za to, že byli příliš dlouho na záchodě. Principem bylo "tři trestné body a jste propuštěn"."

"Sklady firmy Amazon.com v Rugeley jsou v oblasti s vysokou nezaměstnaností, kde dříve byly uhelné doly. Avšak pracovní podmínky ve skladech jsou prý tak strašné, že se tam nehrnou ani místní dlouhodobě nezaměstnaní."

Atd. Jak říkám, jsou to jen zkušenosti zprostředkované, proto si myslím, že přímá zkušenost v ČR zastáncům této firmy chybí a bylo by zajímavé ji získat. Těch pár akrů půdy na to přeci obětovat můžeme, ne?

Druhotný efekt konkurence našim eshopům bych také uvítal. Jen aby tam nepracovali jen ukrajinci/vietnamci/atd. Z toho mám obavy. Tranzitní zemí už jsme, takže jeden sklad navíc na tom nic nezmění.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to s tim vetmancem jiz davno neplati, pro velkou vetsinu z nich delaji dnes normalne cesi a deti tech vetnamcu jsou jiz tak pocestene, ze nane z tveho postu neplati vubec nic :) byl otom i dokument kde se zabejvali prave tim, ze deti vetnamcu zde v CR vlastne nechtej ani prevzit kramky tech svich rodicu, protoze takovou praci delat proste nechtej a svou budoucnost vidi uplne jinak stejne jako bezne ceske dite :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ach jo.
1) Samozřejmě, že tu má Amazon zájmy, nebo si snad myslíte že soukromé firmy nepřemýšlejí před tím, než někde umístí svůj strategický sklad. A Brno je prostě strategicky umístěné mezi Polskem, Rakouskem, Maďarském, Slovenskem... Křižovatka cest kvůli které je mimochodem Brno tím čím je..... Není to novodobý výmysl, velká města často vznikala na podobné křižovatce.

2) Pokud je mi známo, tak zpočátku bude sklad sloužit pro rakouský trh. Neměli by se teda vztekat hlavně rakušáci??? U nás se prostaví 3mld, u nás bude 1500 pracovních míst a jediné co z toho bude mít Rakousko je silná konkurence pro jejich e-shopy...

3) Fascinují mě ty křiklouni, že dojde ke zvýšení dopravy... když bude ten sklad u Brna, tak těch 1500 zaměstnanců bude moci využívat plně MHD... Každého normálního napadne, že když ten sklad postavím někde v polích, tak místo 1 autobusu MHD bude muset jet 30 aut (a to v lepším případě, když se využije spolujízda). To jako není zatížení dopravou??? Ale ono vítězí typicky čecháčkovské "ano, chci nakupovat pohodlně v hypermarketu, ale nesmí stát u mě, ale u souseda". "Ano, chci svítit elektřinou, ale hlavně ať je elektrárna ideálně ve vedlejším městě"."Chci vyhazovat odpadky jak se mi zlíbí, ale ať je ta skládka ve vedlejší vesnici". Typický měšťák si představuje bydlení ve městě tak, stavět se může jen do chvíle, dokud se staví byt pro něj. Od toho okamžiku se 500 metrů od něj už nikdy nic nesmí postavit.

4) Černovická terasa je úžasná ukázka toho, co jsem psal výše. Když se začala dělat, tak mezi ní a nájezdem na dálnici u té silnice NIC nestálo. Tj. žádné byty. Jen prodejna autodoplňků. Až zhruba 5let! poté co černovická zóna vznikla se začaly stavět byty. Přijde vám tohle normální??? Stavět byty mezi obří průmyslovou zónou a nájezdem na dálnici?? Mně ne. Každého normálního člověka napadne, že tam bude hluk od dopravy. A přesně kvůli těmto lidem je teď ten řev. Když se totiž podíváte na mapu, tak jinudy ty kamiony nepojedou.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Jistě že ty kamióny jinde projedou. Po nájezdu postaveném pro Černovicou terasu. Aha, on tam není. Ale podle plánu tam být už dávno měl. Aha, on postavit nejde, protože odporuje předpisům, čehož si plánovači asi nevšimli, a stejně na něj nejsou peníze. A za to všechno určitě podle tvojí logiky můžou ty svině, co si na úplně jiném místě dovolili postavit obytné domy.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jak na "úplně jiném místě"???? Ty byty se tam postavily v době, když již dlouho stála jak průmyslová zóna, tak nájezd na dálnici a VŠECHNA doprava, která jela z průmyslové zóny na dálnici jezdí po té silnici. Pokud si někdo postaví nebo koupí byt vedle silnice, která zcela prokazatelně a dlouhodobě slouží jako spojnice mezi touto zónou a dálnicí, tak je to dle Vás vina koho???

Vaše "logika" by fungovala ve chvíli, když by plánovaný sjezd už stál, vy jste měl postavený byt a najednou by sjezd zavřeli a všechna doprava jela kolem Vás.

Pokud někdo udělal chybu, tak plánovači bytů vedle hlavní dopravní tepny...

A argumentovat tím, že sjezd měl dávno stát??? Tak to se běžte zeptat třeba na severovýchod Čech, kde tisíce lidí z vesnic čekají na dokončení dálnice a jezdí přes ně stovky kamionů denně už 20let... Jsme v ČR, veškeré dopravní stavby zde mají skluz někde mezi 10-20lety (i více).

BTW: Pokud si někdo v těch Tuřanech koupil byt, tak by měl co nejvíc Amazon podporovat, protože s ním je ta šance na sjzed opravdu vysoká. Bez Amazonu se na to stát vykašle a postaví obchvat třeba Dobrovíze.....

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Takže ti lidé vlastně jen byli hloupí, že naletěli slibům. Že se postaví nájezd (který nechcou jen oni, ale i ty firmy, co mají na Černovické terase fabriky). Nebo, že na černovické terase má být jen výroba a ne mamutí logistická hala. Holt se vás měli zeptat, vy byste jim vysvětlil, že úředním dokumentům nemají věřit, protože v reálu to stejně bude úplně naopak.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

... protože jim developer protlačí za zády logistické centrum, aby konečně našel uplatnění pro ty pozemky co mu tam leží ladem.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Plný souhlas, jen doplním, že i dnes mohou kamiony z Černovické terasy najet na dálnici, po trase vedoucí mimo jakýkoli obytný dům (buď okolo ulicemi Těžební, Průmyslová, Tuřanka a Řípská, nebo skrz areál ulicemi Vlastimila Pecha, Ericha Roučky, Tuřanka a Řípská). Přímý nájezd na dálnici by samozřejmě pomohl, o tom není sporu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Prostaví se 3 mld - http://www.blisty.cz/art/68492.html => kolik z toho zaplatí český daňový poplatník ?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To ale není problém Amazonu, ale EU, která trpí daňové ráje jako Lucembursko nebo bankovní ráje jako Švýcarsko...

Navíc je ten článek strašně zjednodušující... Např.: 3000 zaměstnanců v ČR, to je na hrubé mzdě se všemi odvody asi tak 1 miliarda. Z toho 2000 lidí by jinak bylo nezaměstnaných, takže stát ušetří na dávkách dalších 300 milionů. A hned jsme na 1,3mld ročně, co tu v ČR zůstane a nezůstane to Rakousku nebo Polsku nebo bůhví komu. atd... Dalo by se pokračovvat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Já bych řekl, že to je náš problém pokud tu budeme mít společnost platící minimální daně. A co ty dotace na vybudování skladu ? Proč by gigant jako je Amazon měl dostávat dotace placené z našich daní a další úlevy. Resp. proč by je vůbec někdo měl dostávat.

Určitě to bude mít ekonomický přínos. Akorát ta matematika trošku hapruje, chtělo by to počítat i s negativy. Pokud vznikne 3000 míst tak zároveň v daném sektoru i nějaká zaniknout z důvodu konkurence nebo právě zvýhodňování atd.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

MHD, to je gól teda. Jestli jste si nevšiml, tak MHD jsou u nás vysocé ztrátové, protože VEŘEJNÁ doprava a cokoli je veřejné stojí za hovno a není schopno se uživit (až na výjimky potvrzující pravido). Vonehdá v Brně ořezali spoustu spojů místo svého zmrdího sádla, protože už byly dotace pro magorstrát neúnosné.

Vono to totiž jaksi je tak, že aby se jeden autobus zadotoval, tak ty desítky aut musí jezdit a platit výpalné, výpalné z výpalného, výpalné z výpalného z výpalného atd. ze samotného nákupu, z PHM, ze spotřebních materiálů a servisu, silniční berni, povinnou daň atp. Vopravdu ani místní režim, ani ESSR ty prachy nezhmotňuje ze vzduchu, musí je napřed pod hrozbou násilí někomu ukrást, část prožrat a nějaké drobné milostivě vrátit zpátky na dotacích.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vám už z tý EU opravdu hrabe, snad taky po vzoru Klause nevzýváte Putina :-)
Jinak si samozřejmě vybíráte jen to, co se vám hodí do krámu. To že ty desítky aut zase jezdí po silnicích placených z daní, o tom radši nemluvíte. Kdyby měly platit mýto, tak ten bus vyjde levněji než auta.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vyjde leda eskremento. Na cenu jakou to stojí je to absolutně katastrofální, jen, co to půjde (snad už letos) beru skútra a do socky znova nevlezu. Jezdí to odněkud, kde nejsem, někam, kam nechci, v době, kdy je mi to naprd, málo, pomalu a nepohodlně. Radši nemluvím o bordelu, smradu a tlačenicích.

Na silnice se ročně nevydá tolik, kolik se na individuální dopravě vybere, zbytek jde na dotace pro socku apod. A mimochodem, v dopravní infrastruktuře se staví i chodníky (které platí uživatelé ID) a po těch samých silnicích jezdí I TY AUTOBUSY, které opět platí ID. Kdyby jezdily jen autobusy, tak nemají po čem, protože samy nic neplatí a není to z čeho postavit. Ale to byste musel myslet, což je očividně problém.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Moc by mě zajímalo, odkud máte tu jistotu, že se víc vybere z dopravy, než se vydá na silnice. Ideologie, nebo konkrétní čísla?
A nepodsouvejte mi vaše nesmysly. Nepíšu nic o tom, že by měly jezdit jen autobusy. Ale že kdyby OA platily mýto, byla by cesta busem levnější než OA. To je poněkud rozdíl proti tomu vašemu výmyslu, že by autobusy neměly kudy jezdit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Osobně jsem to nepočítal, ale není problém to dodat. Nebo si sám sečíst fond dopravní infrastruktury a některé další a odečíst základní berně.

Autobus smrdí, váží a dělá násobně víc randálu, než auto, takže při spravedlivém nastavení to nebude lepší ani omylem. Navíc osobní komfort a rychlost socka nemá šanci nahradit. Když si vezmu cenu mého času a co mi to sockou trvá navíc, je mi z toho nevolno.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Och pardon, já se taaaaak hluboce stydím! Vy jste tak úžasně inteligentní!!! Vždyť vy jste mi otevřel oči!!! Takže já, v rámci své samostatnosti a individuality, budu následovat ten jediný pouze možný postup schválený a prováděný většinou, a to je pořídit si vůz, protože když přece použiju jiný postup, tak jsem socka (bus) a zloděj (malé odvody na dopravní infrastrukturu) současně. A to i v okamžiku, kdy je pro mě takovýto transport mnohem výhodnější (pohodlnější, efektivnější).
A och, málem jsem zapomněl, já hlupec, já trdlo, já zmasírovaný vohnout, samozřejmě půjdu vrátit roční šalinkartu, protože jsem si jí pitomec kupoval jen proto, že i s ohledem na percentuelní použití MHD/kola/motorky se mi vyplatí. Jaký já jsem to blbec, jak jen jsem mohl něco takového vohnoutského udělat, když jsem měl aplikovat sebevědomě rovnopáteřní individualistický přístup vyhození peněz za vůz, který se mi nevyplatí, a dělat tak jen to, co dělají všichni ostatní.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Typické zkratkovité uvažování bez domýšlení všech důsledků. Kdyby všichni, co používají hromadnou dopravu přešli na individuální, tak nastane totální kolaps. V kolonách bys strávil několikanásobek času, co dnes trvá cesta hromadnou dopravou.
Uvažování některých lidí je dokonce až k smíchu. Třeba když i blbejch sto metru musí jet autem, aby ušetřili čas (ve výsledku ho ztratí hledáním parkování) a nepoškodilo jim ego, že je někdo bude považovat za socky. A večer pak jdou zabít dvě hodiny do posilovny šlapáním na pásu, protože jinak by byli s kondicí a zdravím v háji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ať si to všichni dělají, jak chtělí, já to nikomu nenutím - na rozdíl do sociálních inženýrů, co ve jménu „socka je nejlepší“ spravedlnosti budou svým chlebodárcům diktovat, jak se mají chovat. Až budete muset zaplatit za šalinkartu plnou palbu - za chvilku k tomu dojde, v ESSR už dochází prachy - tak budete šmajdat pěšky, protože si to nebudete moct dovolit.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Až bude za plnou palbu šalinkarta, bude v plné palbě i to silniční mýto :-)
S tím ESSR jste trapný.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

ten odkazovany clanek je o nicem. spousta plku, zadny konkretni zaver.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Je tam vyjádřeno spoustu myšlenek a některé dost přímočaře. Co chtít víc? Plamenné a spravedlivě rozhořcené urážky jako zde? Jedinou objektivní pravdu? Taková neexistuje.

Speciálně pro Vás. Závěr:
Nic není černobílé a politici to dělají pro politické body (vzhledem k tomu jak je toto téma i zde propagováno doufejme, že za tím nejsou prachy).

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

co proboha maji vsichni s tim skladem? podminky pracovani v amazonu nejsou nic moc (https://www.google.cz/search?client=opera&q=amazon+warehouse+conditions&...) a pracovnich mist v CR je dost (kdo nechce pracovat stejne nebude) a akorat se tim zvysi provoz okolo prahy a brna... fakt tohle omilani furt dokola je hloupe

uprimne: kdo tady z vas lidi, kdo o tom pise a podporuje to tam pujde makat?? ani jeden! protoze o takovou praci samozrejme nikdo nestoji...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo nestoji. To je hodne definitivni vyjadreni. On se vzdycky nekdo najde kdo bude za takovou praci rad. Je to sice narocna prace, ale narocnych praci je spousty a jeste horsich. A je to prace celkem cista - zadny delani se sajrajtem, zadna prace v desti, v paracich atd. Lidi se najdou i kdyz pravdepodobne ne z rad nezamestnanych, ale je hromada tech kteri ted maji praci horsi a za praci ve skladu by byli vdecni. Tohle jim da alespon moznost si z jejich pohledu polepsit.
Ja tam makat nebudu, ale kdyby kazdy protestoval proti vystavbe vseho, kde neplanuje pracovat tak se nikdy nic nepostavi. Proc bych tim ze tam nebudu delat, mel odpirat moznost pracovat tam ostatnim?

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

S tím se dá souhlasit. Skupina lidí, která o tu práci zájem má, existuje - dokonce proběhly i nějaké protesty lidí, kteří s nástupem k Amazonu počítali a rozhodnutí brněnského magistrátu jim zhatilo plány (netvrdím samozřejmě, že jich bylo 1500).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ať si tam pracují. Je to věc dvoustrané dohody zaměstnavatele a zaměstnance.
Ale ať se staví v ČR v souladu s platnou legistlativou a platnou Územně plánovací dokumentací a ne tam kde si developer vzpomene, že to protlačí proti platnému Územnímu plánu, protože ty pozemky potřebuje zhodnotit!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To máte asi nepřesné informace. Pozemky patřily Brnu a teprve v polovině dubna schválilo zastupitelstvo jejich prodej CTP Investu. Vedení města prostě za určitých podmínek slíbilo pozemky na stavbu logistického centra, aniž by si ověřilo, zda na daných pozemcích může něco takového stát. Když zjistilo, že ne, snažilo se vymýšlet zástupné důvody, proč stavbu nepovolí, aby nebylo tak zjevné, že jde o jejich vlastní nekompetenci. Vláda jen tento průšvih žehlí, aby ostuda nedosáhla mezinárodních rozměrů. Víc bych v tom nehledal...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Klasika. Ouřední šiml přeci nemohl udělat chybu! (a pokud ji udělal, tak se k ní nezná a znát nebude)

Tak by se to dalo snad ošéfovat tím dálničním nápojem a případnou výjimkou, když ty kamiony nebudou jezdit mezi domy lidem, ne? Nic z toho se mi nezdá jako nepřekonatelný problém a pokud Amazon nezaplatí ten nájezd, tak třeba na 1/2 s vládou by mohl přistoupit...?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Klasika - pletete dohromady zastupitele (komunální politiky, vláda) a úředníky státní správy (Stavební úřad), i když často sedí ve stejném baráku, tak se nejedná o různé orgány. (Proto je taky je plánováno tuto nelogičnost odstranit a organizačně Stavební úřady reorganizací vyjmout z nynější přenesené kompetence výkonu státní správy na obcích do samostatných úřadů.)
On tam jaksi nyní jiný nájezd na D1 než po ul.Řípská okolo Slatiny a domků a bytovek není.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Doufám, že z podobné dojmologie neděláte technické recenze.
Stačí se podívat do KN a MmBrna pod budoucím areálem patří cca 1/3 - 1/2. (nepočítal jsem výměry)
viz. např. Katastrální území: Černovice [611263], parc.č. 2854/1, vlastník Bor Logistics, spol. s r.o., Central Trade Park D1 1571, 39601 Humpolec,
http://rejstrik-firem.kurzy.cz/28015835/bor-logistics-sro/
Společníci: CTP Invest, spol. s r.o., Humpolec, Central Trade Park D1, PSČ 396 01
Identifikační číslo: 26166453, Vklad: 200 000,- Kč, Splaceno: 200 000,- Kč, Obchodní podíl: 100 %
A když si necháte vyjet sousední parcely, tak vám vypadne stejný vlastník a MmB.

Zastupitelé jsou nekompetentní z pricipu - jsou to politici a ne profesionálové v realitách, plánování a projektování. Ti jsou u developera CTP.
O žádných zástupných důvodech jsem nečetl. Platí ÚP, který logistické centrum nepovoluje a pokud neprojde změna ÚP přez zastupitele MmB, tak prostě nemůže Stavební úřad vydat kladné Územní rozhodnutí. Změna ÚP je za příznivých podmínek běh min. na půl roku, v komplikovaných podmínkách třeba i na pět.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To je všechno sice pěkné, ale není mi stále jasné, jakým způsobem to má rozporovat fakt, že 15. dubna odsouhlasilo zastupitelstvo 28 hlasy prodej pozemků společnosti CTP Invest pro výstavbu logistického centra. Tím je Váš původní argument poněkud mimo mísu - developer by asi jen těžko vyvíjel nátlak pro výstavbu na pozemcích, jejichž majitelem tehdy nebyl.

Že jste nečetl o žádných zástupný důvodech, mě docela překvapuje, protože ty kauzu provázejí od začátku. Zastupitelé své zamítavé hlasy zdůvodňovali třeba tím, že developer upravil povrch a příjezdovou cestu dřív než byla stavba schválena, že nelze věřit slibu o vybudování dálničního sjezdu (ačkoli měli výkup pozemku developerem a jejich předání městu pojištěný prodejem stavebního pozemku developerovi), že bude Amazon zaměstnávat cizince a podobně.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Politici jsou z principu laici, rozhodující se na základě informací (nebo něčeho jiného ;) , které do nich někdo nasype.
Mimo mísu jste vy : zastupitelstvo odsouhlasilo budoucí prodej. Ne kupní smlouvu. To je velký rozdíl a k odsouhlasení kupní smlouvy je ještě hóóódně daleko. Určitě to bude podmíněno změnou platného ÚP, výkupem pozemků pro sjezd na D1, nebo dokonce dokončením a zkolaudováním sjezdu, a buhví čím ještě.
Proč by developer nevyvíjel nátlak, když bez pozemků města tuto akci nemůže zrealizovat? Je to běžný lobistický postup. Hlasování v zastupitelstvu předchází řada jednání, do kterých mimo insiderů nikdo nevidí. Developer se dokonce nechal slyšet, že po něm byl požadován úplatek. Neřekl kým. (Možná nabídl málo ;)
Celý způsob projednávání přijde nejenom mě nestandardní. Běžné je pracovat prvně na změně ÚP současně s nějakou smlouvou o smlouvě budoucí, ... ale tady byl vyhlášen termín, kdy se budou rozesílat vánoční dárečky, a že se musí šturmovat, aby se to stihlo, jinak ostuda, ztráta lukrativního investora (jak pro koho), etc. blablabla.
To nebyl zástupný důvod. Je pořízená fotodokumentace z planýrky přesahující pozemky developera.
Vždycky mě fascinuje jak jsme národ fotbalových, hokejových, ... koučů; raketových a radarových specialistů; ... nebo teď odborníků na územní plánování a developing v průmyslových zónách.
Žvanění politiků o zaměstnancích nemůže být důvod k ne/odsouhlasení ne/prodeje pozemků. To je jen politický kolorit, v reálu dost těžko vymahatelný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nějak mi to teda nedává smysl. 18.3. zastupitelé prodej pozemků pro Amazon neschválili, 2.4. Amazon oznámil, že v Brně stavět nebude. A v polovině dubna se schvaluje prodej pozemků CTP Investu? Proč. Kvůli Amazonu, který tam už nechce stavět?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To nejste sám komu to nedává smysl. Ale co v politice dává čistý logický smysl? Možné vysvětlení je, že proběhla nějaká další zákulisní jednání s developerem, které nebyla zveřejněná.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak především : vláda ani zastupitelstvo nemůže přislíbit "povolení stavby". To záležitost státní správy a stavebního úřadu, který musí rozhodovat podle platných zákonů, vyhlášek a platné územně plánovací dokumentace. Pokud by SÚ rozhodoval podle politických tlaků a jiných vyšších zájmů, tak by riskoval soudní zrušení územního nebo stavebního povolení, jak už se mnohokrát stalo.
Na Amazonu v lokalitě Černovických teras má zájem především developer CTP, který vlastní 2/3 parcel pod zamýšleným Amazonem, ale zatím pro ně za asi deset let nenašel žádné využití ani investora. Amazon je pro ně šance, jak ty pozemky konečně prodat, tak proč by to netlačili proti platnému ÚP a zájmům domkařů ve Slatině u ulice Řípské!

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To "zájmům domkařů ve Slatině u ulice Řípské" mě pobavilo.... Abych to upřesnil pro ty, kteří reálie Brna neznají - počet domkařů u ulice Řípská je celkem 6, tj. 6 domů. Ti ale v podstatě bydlí od kritické křižovatky opačným směrem než bude hlavní proud kamionů.

Ti, kteří budou Amazonem "zasažení" (upřímně - 10kamionů za hodinu navíc si tam nikdo už při dnešním provozu vůbec nevšimne) bydlí v bytech postavených vedle ulice Řípská směrem na nájezd na dálnici. Tyto byty byly postaveny dlooohou poté, co vznikla jak dálnice s nájezdem (i bez zóny je ta doprava slyšet), tak dlouho po černovické terase. Jo a mimochodem, je to jediná spojnice města a letiště.

V normální civilizované západní zemi vznikají u podobných výpadovek na krajích měst autoservisy, pneuservisy, prodejny aut atd, dokonce tam i jedna taková prodejna stojí a na druhé straně té ulice jsou také jen provozy bez bydlení. Jenže my nejsme civilizovaná země a proto se na takto dopravně, hlukově a prachově exponovaném místě postavily byty. A lidi v těch bytech jsou teď šokovaní, že jim tam jako jezdí auta a je tam hluk a prach. Proboha co jako čekali???

I bez Amazonu, i s novým nájezdem tam stejně bude doprava neustále stoupat, protože obecně stoupá doprava, začne se rozvíjet letiště atd atd.... Ale když je někdo naivní a koupí si byt v takové lokalitě, tak ať se proboha nediví...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

I kdyby tam byl jeden domek, tak se musí vzít v potaz při zpracovávání EIA. Tolik legistlativní rámec.
V civilizovaném světě není platný Územní plán trhací kalendář, ale jízdní řád, který platí déle než je pár funkčních období komunálních zastupitelů.
Čemu se divíte těm domkařům vy? Bydlet na Řípské není žádná výhra už teď. A jestli si matně pamatuji realitní nabídky, tak se jednalo většinou o startovací nebo malometrážní levné bydlení.
p.s.: pro redakci pokud by jste zase někdy uváděli letecký snímek, tak použijte správnou lokaci mezi ul. Vlastimila Pechy, Švédské valy a železnici. A ne ten nesmysl co byl na iDnes.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.