Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Developer brněnského Amazonu: Někteří asi čekali úplatek

Jestli se nepletu, tak se o tom napojení na dálnici píše od začátku. Kecy o korupci jsou účelové, prostě se jim nechtělo platit nutnou související infrastrukturu a čekali, že to za ně zaplatí daňoví poplatníci. Vždyť to bylo naprosto stejné i v případě skladu v Praze.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ja se jim nedivim - pokud je tam dalnicni napojeni planovane uz dlouho kvuli stavajicimu prumyslovemu parku, proc by to mela komplet platit nove prichozi firma?

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Já pouze upozornil, že se již hodně měsíců řeší to, že tam není vyhovující dopravní situace. To si investor myslel, že o pár měsíců později bude situace jiná a nová silnice se tam objeví sama? Mě to spíš připadá, že spoléhali na to, že Brno i Dobrovíz couvnou. A když necouvli, tak potřebují obětního beránka, aby mohli vinu svalit na někoho jiného. Jako kdyby Amazonu namluvili, že nebudou žádné problémy a potom zjistili, že místní obyvatelé mají problém s tím, že jsou některé developerské firmy plné namyšlených kreténů.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To neni pravda, u Dobrovize rekli ze tam novou infrastrukturu dodelaj. Dobroviz zacla prudit jakmli amazon pozadal o zmenu ze trech hal na jednu velkou.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Říkat mohou co chtějí. Ale vlastně až doteď (tuším minulý týden) se nějak neměli k tomu, aby to také dali na papír.

Jinak kdyby se občanů zeptali dopředu, jestli tam vůbec nějaké haly chtějí, tak by k celé této záležitosti nejspíš nedošlo. Mají jich tam už dost a občané by nejspíš odmítli i ty malé (což už teď nemohou).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, jak tam, kde žijete vy, ale v Českých Budějovicích, kde žiji já, je zvykem, že se majitel pozemku neptá obyvatel města, co si na něm smí postavit a jak tuto stavbu smí využít. Připomínkovat lze úpravy v územním plánu, takže pokud někoho zajímá osud pozemků v okolí svého bydliště, musí sledovat tyto změny.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

to si vo velkom omyle. Ten kto chce stavat musi poziadat o stavebne povolenie. Do toho mu budu kecat vsetky dotknute strany. Okrem beznych uradov aj susedia pozemku. Ak sa jedna o stavbu ktora ma dopad na vacsie uzemie tak nastupuje scenar ako teraz u Amazonu. Rozdiel je len akym sposobom sa dotknute strany dozvedia o uzemnom / stavebnom konani. V malom sa posielaju listy na zname adresy, vo velkom sa na obviklom mieste vyvesi vyzva - oznam. Oznam na obviklom mieste maju vyhodu pre velkych hracov, lebo je to casto nastenka na miestnom urade. A kolko ludi chodi aspon 1 krat za mesiac lustit nastenky na obecny urad?
Dokonca ak sa na konanie niekto s priamo dotknutych osob nepozve (neoznami sa mu to) potom rozhodnutie z tohoto konania nie je pravoplatne. Urad ho musi zrusit a zacat vsetko odznova.

Takto je ro u nas a na 99% i u vas v CR. Takze ANO do stavby na mojom pozemku mi moze kecat kade kto.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

kecat sice muze, ale rozhodnuti je na stavebnim uradu...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ovšem stavební úřad musí vzít v potaz i námitky. Pokud je nevezme vpotaz, tak se může dotčená osoba domáhat svých práv soudně a soud může rozhodnutí stavebního úřadu zrušit. Stačí si vzpomenout na kteroukoliv stavbu dálnice v ČR, jak se to díky tomuto protahuje. Každopádně územní plán je základ. Otázkou je, zda by s ním obyvatelé souhlasili, kdyby o jeho projednávání a změnách byli dobře informováni. I na menších vsích leckdy není moc jasné co místní úřady dělají. A je dost nepravděpodobné, že každý běhá pravidelně koukat na úřední desku, jestli se náhodou jednou za 10 let neděje něco, k čemu by se mohl chtít vyjádřit.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

LOL asi kazdej zijem jinde od kdy se musim bavit v prumislove zone se sousedama? Oni nestavi dum ani mrakodram oni proste mezi ostatnima halama stavi dalsi haly....

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

ano stavaju halu medzi halami, ale k ich obsluhe potrebuje vyznamne mnostvo kamionov ktore ovplivnia pomerne siroke uzemie. Preto sa to tyka vacsieho uzemia. Zvysena prasnost, hlucnost, vybracie a podobne. Netreba zabudat aj na tento aspekt. Mam trosku enviro vzdelanie a taketo "drobnosti" sa casto prehliadaju. A to ani nehovorim o charte na ochranu ornej pody, ktoru podpisalo CR aj SR a obe na nu s*r* .

Neobhajujem ani jednu stranu, ale je potrebne sa pozriet na vec z oboch strán.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak, tak, kdyby to byla jen hala s výrobou/montovnou jakých stojí okolo už několik, ta by to asi nebyl takový problém. Ale logistické centrum přímo by z podstaty znamenalo výrazné navýšení dopravy na už teď dost zatížené křižovatce a developer se vykašlal na studii napojitelnosti a vlivu dopravy na okolí.
Taky nemyslím, že by muselo jít přímo požadavek úplatku (i když v Brně by to nebylo žádné překvapení - viz. brněnský plán přesun nádraží a obrat nynějšího primátora po volbách), ale spíš o to, že developer hrnul problematicky napojitelnou lokalitu a teď se potřebuje na něco vykecat, aby mu nedal investor kopačky.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

omyl. developer nemůže komplet platit státní dálnici. ikdyž možná by to bylo rychlejší. jediný kdo může investovat D1 je ŘSD.
Ale v Mošnově je taky pěkně. Letiště, železniční vlečka a dálnice.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Těch problémů je tam mnohem více, jednak dnešní dopravní situace je už tak hodně přetížená a bez toho sjezdu by to byla katastrofa. Ale hlavně díky současné legislativě tam ten sjezd být ani nemůže. Jsou prostě dané předpisy na vzdálenost sjezdů od sebe, díky tomu je ta Černovická terasa nepřipojitelná. Takže jedině výjimka, ale znáte jak u nás trvá byrokratický proces. No a pak jde o peníze, všechny veřejné rozpočty jsou zadlužené, ten brněnský fest, tak kde brát a nekrást. Když dáte na sjezd, musíte vzít jinde, kde zase řvou jiní. Jinak o úplatky určitě nešlo, protože dost těch vlivných lidí, co do toho můžou mluvit tam má nakoupené pozemky a je právě sakra štve, že je od nich developer nekoupil.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

bez ohledu na předpisy je ten sjezd v Územním plánu i plánu výstavby ŘSD už několik roků, ale nebyly uvolněny peníze na tuto akci.
S těmi pozemky by to bylo jako přez kopírák s lokalitou nádraží u řeky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže jestli to chápu správně v Čechách byl úplatek poskytnut a tak se bude stavět jo.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

spíš se developer dohodl , pak se mistni podnikatele lekli konkurence na pracovnim trhu a zacali vyrvavat a financovat odpor vuci amazonu... a devoloper rekl ze toho ma dost a necha si od mestecka zaplatit zmarenou investici ... coz si zase rychle mestecko spocitalo ...a podepsalo smlouvu

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hm, takže jim máme z peněz daňových poplatníků postavit přivaděč až pod nosánek, pak by možná ještě rádi pozemky za korunu. No a ještě daňové prázdniny a příspěvek na vytvoření pracovních míst, až sem budou ty své zaměstnance ze Slovenska a Maďarska vozit…
Tady v Brně máme ještě v paměti příběh primátora euroDuchoně a Flextronicsu, kvůli kterému se zrušilo bývalé svazarmovské letiště… :)

Už to vidím, to bude zase odtažených aut městapáky, aby na tyhle „investice“ Ondatra vydělal!

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Mas odomna + za tie odtahy :). A ja hlupak, ze preco sa vsade len odtahuje

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Městapáci :-)) už jsem je viděl v akci i 24.12. dopoledne. U kolegy před domem zase pravidelně odtahují po 22, což s couvacím pípákem lidi okolo co by chtěli spát dost se*e.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

před naším barákem (na zcela boční zapadlé uličce, jenž je v 1/10 obousměrná, pak už z ničeho nic pokračuje dál jen jako jednosměrná), kde se odnepaměti běžně parkovalo, odtahují ZÁSADNĚ mezi 2. až 4. hodinou ranní, klidně i v sobotu či v neděli. Hlasitě se u toho baví, jak se jim kšefty sypou a mlátí železem při nasazování postroje na naložení auta — to jim dělá moc dobře — a že při tom zcela zablokují komunikaci, to už jim samozřejmě nevadí…
Jinak kousek dál vybudovala magistrátní firma (Brněnské komunikace a.s.) parkoviště pro 88 aut za 65 miliónů. Nájezdy do tohoto parkovacího domu ovšem zrušily stání na přilehlé ulici pro asi 20–22 aut. Pár let před tím změnou režimu parkování (z příčného na podélné) se o ulici dál zrušilo dalších (asi) 40 parkovacích míst. A v plánu je zrušit v centru města další parkovací možnosti. Celkově parkovacích možností v Brně ubývá. Dalo by se říci, že na každých 10 zlikvidovaných parkovacích míst město vytvoří dříve či později maximálně 3 placená parkovací místa a analogicky na každých 100 zrušených parkovacích míst pořídí další odtahový vůz…

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jestli tam po nocích hlučí, nebylo by od věci poslat na ně policii za rušení nočního klidu. Věřte, že je velmi zajímavé sledovat chování policie a spřátelených subjektů, pokud je nahlásíte na 112 nebo 158. Obvykle velmi rychle a zmizí. Jako kdyby jim někdo dal vědět, že na ně někdo poslal policajty. :-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Jj, odtahy jsou problém, já už taky jednou ty dobytky zadotoval (a to ještě tak blbě, že jsem byl den předtím přeparkovat kvůli čištění, ale jaksi tam nebyla cedule, že se tam taky bude čistit a druhý den bylo auto fuč).

Mimochodem, v tom článku je podstatná chyba. Brněnský primátor není "Roman Onderka", ale "Bc. Roman Onderka, MBA"!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Aneb jak využít českého korupčního prostředí aniž bych dal jen jedinou korunu na úplatcích. Teď musí stavbu schválit jen proto, aby to nevypadalo že chtěli úplatek. Jak geniální :-D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.