Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD asi nakonfiguruje Navi 31 na maximum: 512MB Infinity Cache a 21 GHz GDDR6

hlavně maximální konfigurace NAVI31 a 32 se snížila o 20%
https://twitter.com/3DCenter_org/status/1521062255063797760?ref_src=twsr...
takže nvidia nemusí vymejšlet 900W pí*oviny ale jenom 500W :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Greymon ale k tomu psal, že se výkonnostní cíle nezměnily. Taky to může být třeba tak, že už se to plánovalo od začátku a plná konfigurace přijde až později... pokud jim to zatím třeba stačí na RTX 4090 takto...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

mozna maj dve verze chipletu a protoze ty mensi na lovelace staci, tak si ty vetsi nechaj na refresh.. (:

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No já si myslím, že nějak tak to beztak bude, pokud už jejich 2. nejvýkonnější grafika bude výkonnější než nejvýkonnější grafika konkurence, tak prostě vydají tu slabší jako vrchol, proč si hned vystřílet všechny broky... jak se říká, vlk se nažere a koza zůstane celá.

Prostě budou mít v šuplíku v záloze ještě něco výkonnějšího a už se bude jen čekat, jestli konkurence třeba neudělá ještě něco výkonnějšího než je jejich "nejvýkonnější" grafika, jedině tak se dočkáme skutečně toho nejlepšího co RDNA3 dokáže.

V opačném případě budou dělat, že už nic jiného nemají a nedočkáme se toho už nikdy, pak bude aspoň pro ně jednodušší to překonat zas s RDNA4 a nebude to vypadat, že v AMD už zas nic nedělají, protože ten rozdíl by už rozhodně nebyl tak velký jako mezi RDNA2 a 3.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už sa niekto nad NAVI 31 zamyslel? velkosť čipu cca 2x400mm2 a spotreba 370W 2,5GHz, 450W 3GHz GDDR6 32GB
Nikomu tu niečo nebije do oči?
Aka že je spotreba 32GB GDDR6? žeby 200W? = 170W /2 = 85W bude papať čip s 7680SP a 512 MB ram? velkost 400mm2?
Na 400mm2 čip vmesti sa tam 7680 SP a 512MB ram? to fakt? až taky zazrak nieje 5nm proces oproti 7nm a tam AMD na 530mm2 narvalo len 5120SP a 256MB ram?
Ked niekto rozmyšla tak mu s toho vijde že nove RDNA3 nemaju žiadnu infiniti cache ale HBM2E tym padom maju 2x lepšiu priepusnosť a ovela menšiu spotrebu a aj velkosť čipu môže biť len 400mm2 lebo 50% miesta čo by zaberala RAM (infiniti cache) tam proste nieje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ved Infinity Cache ma byt na samostatnom ciplete, takze nebude zaberat miesto na hlavnom = vypoctovom GPU ciplete.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud výkonnostní cíl splní pomocí navýšení frekvence o 20%, tak si mohou dovolit snížit počet CU o 20%, čímž zmenší čiplet, zvýší výtěžnost wafferu, vydělají víc $. A protože spotřeba u konkurence vypadá příšerně, není potřeba se na ní tolik ohlížet.
Samozřejmě je otázka, jestli je info o snížení pravda a jestli reálně snížení mohly udělat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

sám greymon55 psal, že ty původni specifikace byli hodně nadsazený, ten výkon v TFLOPS byl už na 3GHz, takže o navýšení frekvence nemůže být řeč a výkonostní cíl taky neznáme
spotřeba konkurence nevypadá příšerně, protože ji neznáme to že se povídá o 900W grafikách tak to neznamená, že to opravdu tak bude a už vůbec se nedá předpovídat jak to bude s 4070 a níž
btw. i 3090ti uškrcená na 300W stejně porazí úplně všechno
https://www.igorslab.de/en/cooler-breaker-station-fusion-reactor-when-th...

takže vyhlídka, že RDNA3 s o 1/3 lepší spotřebou zválcuje úplně všechno s čím nvidia přijde, je úplně mimo

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

„sám greymon55 psal, že ty původni specifikace byli hodně nadsazený, ten výkon v TFLOPS byl už na 3GHz“

Nevím, jestli něco takového skutečně psal, ale pokud ano, tak vyvrací vlastní slova. Byl to právě on, kdo v prosinci přišel s údaji 15360 SP na 2,5 GHz, 256MB IC a v lednu k tomu ještě přidal machine-learning chip. On evidentně nějaký přístup k informacím má, ale rozhodně nelze říct, že by patřil k leakerům s nejlepšími zdroji.

Jinak mi není jasné, co má podtaktování GeForce RTX 3090 Ti vypovídat o jiných produktech postavených na jiných architekturách a vyrobených jinými výrobními procesy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

souhlas ne vzdycky to vyjde ono mi prijde ze kolem amd produktu pred vydani vyskace takoveho hypu az to s realitou moc co nema docineni

tady je jeho odpoved https://mobile.twitter.com/greymon55/status/1521065522107879424

co se tyce 3090ti tak jsem chtel poukazat na to ze nic neni lozeny ze mi prihde ze vsichni cekaj ja taky cekal ze si rdna3 lovelqnce namaze na chleba

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prosím tě a co jako nevyjde? Že to nemá 15k shaderů, nebo co? Koho to zajímá, to může být každému u prdele, důležitý je výsledný výkon. Vždyť ty leaky o specifikacích byly podle všeho akorát chybné a plánovalo se už od začátku, že jich bude míň... že teď se udává, že je o 20% míň, to přece neznamená, že už jsou chybné i ty původní prognózy o performance targetu, ten má stále zůstávat stejný a hodně vysoký, jak už se několikrát zmínilo, nechápu kdo tento nesmysl z toho zas vyvodil, že výkon má být kvůli tomu nižší, nikde nic takového nepadlo, to si zas jen někdo domyslel, komu se ten výkon N31 nehodí do krámu. Pokud si to Lovelace má namazat na chleba, tak stále namaže i s těmito specs, jen musíš měřit v FPS jednotkách, nikoliv ve W nebo v TFLOPS a nahánět hustočísla. ;)

Na paniku je zatím čas, zatím to nevyšlo, tu pak můžeš nechat Huangovi, který už z RDNA3 musí mít noční můry, když na to povolává 600W přímotop. A to zatím ještě nikdo vyloženě nevyloučil, jestli teda vlastně nějaká větší verze existuje, nebo ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ale no tak, když ubereš 20% tak ti prostě výkon nezůstane stejný, to že target byl definový nějak kolem dvojnásobku, taky padali hausnumera jako 2,4x nebo i jenom 1,9x atd. pokud by dodrželi původní specifikaci, tak opravdu by nvidia neměla nejspíš šanci, teď se začíná střízlivět bude to daleko víc vyrovnaný a bude se bojovat o každej MHz navíc bez ohledu na spotřebu jenom aby v grafy vypadli o pár procent lépe

je docela vtipný co se mě nehodí do krámu, ale co se tobě hodí do krámu jsou 600W Geforce ikdyž to může bejt 4090 Ti za 2500$ kterou koupí jenom magor
mě je to fakt ukradený kdo vyhraje, kupuju produkty ne značku takže jsem vystřídal ve svém PC v podstatě všechno a budu v tom pokračovat nadále

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenže ty predikce se už týkaly těch specifikací, které vyplynuly až nyní. O tom větším počtu se mělo uvažovat možná někdy na začátku vývoje, ale jelikož to už asi moc neškálovalo, tak se to nejspíš asi zavrhlo, kdo ví. Rozhodně to ale není tak, že když předtím vyšlo najevo, že v nějaké simulaci to bylo 2,5x výkonnější, tak že teď si můžem od všeho odečíst cca. těch 20% o kolik to má mít míň, protože se to AMD nakonec rozhodlo ořezat, to je prostě blbost, Greymon vysloveně k tomu napsal, že se ty cíle nemění.

Ty si jen cucáš z prstu nějaké své vlastní spekulace a pokládáš to za hotovou věc, přitom to nemáš ničím podložené, nic takového nikdo nezmínil, že by to mělo být slabší než se původně čekalo, samotného Greymona spíše překvapilo, že to má nakonec dosahovat 3 GHz, takže výkon bude spíš ještě naopak vyšší. Tak nechápu co tu furt motáš páté přes deváté.

https://www.twitter.com/greymon55/status/1521142708277944321

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

my ty cíle, ale neznáme a sám greymont přiznal, že půvoní specifikace bylo hodně nadnesený
a spíš bych věřil tomu, že nyní jsou ty specifikace správně to znamená, že se obě vlajkový lodě dost zapotí, aby si urvali výkonostní korunku pro sebe

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Třeba se jim povedlo "něco udělat" v architektuře tak, že si můžou v rámci ~375W TDP dovolit ty ~3GHz na jádře a ~21GHz na GDDR6. AMD umí překvapit. Ale moc bych na to nespoléhal :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To budou parametry pro nějakou extreme verzi (3GHz boost, 21GHz paměti) s TDP 450 W. Při tak vysokých taktech to bude žrát hodně šťávy.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Měli dát do pouzdra HBM3 a zbytečně to nekomplikovat.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

instinct mi210 s hbm2e stoji 16k usd.. takze jesli ti nevadi platit i v desktopu pres 20k usd za grafiku, tak s hbm3 neni problem..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Teď ještě pochopit jaká je cena HW a jaká je přirážka např. za „profesionálnost" apod. Vega 56 s HBM2 stála 14 tisíc, ale jen korun českých, což je vzhledem k dnešním cenám úplný sen za tak tehdy revoluční grafiku.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

i starsi polarisky dneska stoji 2x vic jak pri vydani.. takze by dneska 4gb vega56 stala 28 tisic.. ted si to roznasob abys dosah potrebny 16gb kapacity.. a to sou porad uplne prvni hbm2.. ani ne hbm2e ani ne hbm3..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Odvozovat cenu HBM/GDDR z dnešní ceny grafik je blbost. RTX 3080 10GB GDDR6X za 25k Kč.
Kolik dle tebe stojí 10GB GDDR6X?
https://www.guru3d.com/news-story/gddr6-significantly-more-expensive-tha...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takové nesmysly. Vegu 56 8GB jsem koupil novou (Alza a žádný extra výprodej) za 8000 Kč. HBM by fakt nezvedlo cenu herních grafik o stovky procent. Samozřejmě je otázkou, zda by takové grafiky použitím HBM získali výkon adekvátní zvýšení ceny i o nižší desítky procent.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Možná by bylo dobré udělat anketu o procentu čtenářů co touží po kartě s 350+W spotřebou a opravdu plánuje její koupi a dle toho se soustředit na jiné oblasti IT. Ono to vážně není jen o ceně, která samotná bude úplně mimo pole tolerance 98% čtenářů...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A přesto se po nich zapráší. I tak budeš mít u AMD mnohem větší výběr karet sub-350W než u NVidie.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak samozřejmě když je něčeho málo, tak pro to „zaprášení" stačí i pár herních exotů. Na velkou poptávku kvůli těžařům bych s takovou jistotou nesázel. Schválně ať se ozve ta kupa lidí co má doma RTX 3090 a napíšou na co si ji kupovali a za kolik. Tuhle výzvu bych pro hráče na iGPU nemohl dát, protože je jich stotisíckrát víc, přitom nemalá část lidí hraní na iGPU vůbec nebere jako možnost.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jenže ono toho není málo, prodeje naopak rostou. V roce 2020 se prodalo o 40 % GPU více než v roce 2019 a v roce 2021 o 26 % GPU více než v roce 2020. Poptávka navzdory cenám roste.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A to se nevyrábí lowend, takže počty nejsou nahnaný tam.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A ty myslíš, že je to vyhnané třistawattovým highendem? IMHO i většina těžařů se soustředí na nižší karty, ale nechám se poučit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Těžaři kartu přiškrtí, aby ji dostali do efektivního pásma. Vždyť tady každou chvíli nějaký fanoušek NVidie a Intelu říká, jak stačí snížit výkon o 10 % a dostane se na 200 W ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Cena není známá a nabídku nebude tvořit pouze halo-produkt, ale 6-9 produktů postavených na 3 GPU. U ořízlé Navi 33 by cena mohla být $399, i méně (pokud zase nějaké suroviny a komponenty nezdraží).

Pokud jde o cenu high-endu:
rok 2000: průměrná mzda: 13 200 Kč, GeForce 2 Ultra, cena 27 000 Kč
rok 2022: průměrná mzda: 40 100 Kč, tomu by poměrem dvou platů za produkt odpovídalo přes 80 tisíc, čehož doporučená cena top modelu Navi 31 nejspíš dosahovat nebude (i při MSRP $2499 bychom se s daní měli pohybovat kolem 70 tisíc)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Já nevím co vlastně chceš. To jako vážně myslíš, že z téhle tvojí teorie odvodím letošní popularitu 350+W karet za min. 25 tisíc Kč? Ten problém je v kombinaci ceny a spotřeby, který tady nikdy nebyl a který snad zákazníci začnou čím dál víc bojkotovat. Argumentovat v IT rokem 2000 je k ničemu. IMHO bude moje přání vyslyšeno, protože fyzika je nesmlouvavá a ta negativa nepůjde vyzmizíkovat. Lidé co si omylem koupili PC se žravým Pentium 4 se z toho také poučili.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu? Ty Pentia 4 se cpali BFUčkám všude a spoléhalo se, že každý dá na logo Intel. I když byly pěkně hlučný. Ty lidi nechápali, co je příčina, takže si příště koupili Intel zas. Jinak u té spotřeby, klidně si ty karty bojkotuj - aspoň zbude víc pro ostatní.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pořád dokola. Kolik si myslíš, že bude těch ostatních? U Pentium 4 byla spotřeba vyšší, u současného a budoucího grafického highendu je spotřeba absurdní. I ty samotnými obchody zmanipulavené statistiky prodejnosti (zmanipulované aby to vypadalo, že se dražší výrobky s vyšší marží prodávají víc než ve skutečnosti) ukazují, že 3080 a vyšší se prodávají málo. Zase pozor, aby jich nezbylo moc!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zas na druhou stranu CPU jede furt (neoptimalizované weby a aplikace, často v Electronu s mnoha procesy), kdežto grafika jen když hraješ (hraješ jen část času, takže spotřebu zprůměruj).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

I když budeš hrát jen 30 minut denně, tak žravé grafice stejně musíš HODNĚ přizpůsobit celý návrh PC. Žravý CPU je proti tomu prd, protože min. chladič se stejně kupuje lepší téměř vždy a i průměrný 650W zdroj za 2 litry nebude mít problém, jen bude v zátěži o něco hlučnější.
Vždyť tu grafickou komedii nakonec v praxi uvidíme a dojde to všem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"THE END IS NEAR" :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

„Já nevím co vlastně chceš.“

Já nechci vůbec nic :-) Jen tu konkrétními čísly vyvracím argument, že high-end nikoho nezajímá. High-end naopak podle všech dostupných statistik zajímá čím dál víc lidí. Low-end zmizel z trhu, mainstream je redukovaný a přesto každoročně o desítky procent rostou prodeje GPU i průměrná prodejní cena. To je prostý fakt. Vyvracet to, je boj s větrnými mlýny.

Dnešní trh: Low-end: integrované grafiky, mainstream: konzole, high-end: samostatné grafiky.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ta konkrétní čísla nedokazují zvýšené prodeje karet s obrovskou spotřebou. Nejprodávanější herní PC do 35-40 tisíc končí u RTX 3060 Ti s 200W TDP.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Všimni si, že i ty ses nechal zmanipulovat a 200 W považuješ za malou spotřebu ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne, to jen čteš něco, co jsem nenapsal. Konstatoval jsem, že jasně největší prodeje mají grafiky do cca 200W. Já osobně jsem přešel z R9 390X na RX 550 a po 200W grafice už moc netoužím, natožpak po 200+W.

obrovská-velká-normální-malá

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, že mají největší prodeje grafiky do 200 W, neznamená, že se nemaj vyrábět i ty výkonnější. To je stejné, jako bys řek, že není důvod vyrábět M1 Pro/Max/Ultra, když většina prodaných Maců si vystačí s base M1.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jde o trend v celém výrobním programu. Kdysi byly i highendové grafiky s chladičem, který byl z dnešního pohledu směšně malý. Ať si klidně vyrábějí i 1000W grafiky, ale nesnaží se zvyšování spotřeby narvat všude, aby zákazník už neměl na výběr.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Furt máš na výběr. Grafiky s nízkým výkonem nikdo nezakazuje.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Grafiky s nízkým výkonem mají vyšší spotřebu než dříve. Vzpomínáš na časy pasivně chlazené HD 5750 Green? To nebylo žádné lowend ořezávátko jen na multimédia a hraní v 720p. Stačilo jí 86W. Dnešní vykastrovaný ohryzek co ani nemá ty multimédia žere přes 100W a jeho 4GB GDDR6 už nemají ani náznak nadčasovosti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protože v každé výkonnostní a cenové kategorii se vyžene produkt na maximum. Tak jako dřív si někteří lidé grafiky přetaktovávali, tak dnes si je jiní podtaktovávají.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Oprava, HD 5750 Green co měla velikost VRAM jako tehdejší nižší highend žrala jen asi 40W.
Souhlasím s tím, co si napsal a s tímhle trendem nebudu souhlasit, protože je pro zákazníky nevýhodný, tudíž si žádnou grafiku nad 200W už nikdy nekoupím. Pokud trh rozhodne jinak, tak ať se mainstreamem stane těch komických 300W, ale IMHO tak trh nerozhodne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To mě těší, že víš, jak se trh rozhodne ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To proto, že jsem měl žravou grafiku („jen" 275W) a vím co to obnáší. Klasická Tesco sestava by s ní nepřežila záruku. Dále je tady trend zdražování elektřiny a vlastně úplně všeho, takže očekávat úspěch svíčkové, když mají lidi sotva na sekanou je hloupé. Manažersko-korporátní nenažranost a odtrženost od reality je něco co jsem zažil na vlastní kůži a zažil jsem i pár jejich, pro mě příjemných, srážek s realitou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak energie se zdražují hlavně v Evropě, jinde skoro ne:

"The retail price for electricity in the United States stood at an average of 11.18 U.S. cents per kilowatt hour in 2021.
...
Characteristic ... Electricity price in U.S. cents / kWh
2021 ................. 11.18
2020 ................. 10.59
2019 ................. 10.54
2018 ................. 10.53"

Pro ty, co mají sotva na sekanou, tu jsou APU a konzole, když se rozšoupnou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Energie a živobytí celkově se zdražuje všude. USA jsou v oblasti energetiky jen o něco menší extrémisti než EU, tudíž se elektřina zdražuje i tam a hlavně zdražovat bude. Už neumí postavit jadernou elektrárnu bez násobného překročení rozpočtu, uhlí je fuj, soláry z Číny určitě zakážou (napůl vtip) atd. Jediné světlo na konci tunelu, které by vedlo ke zlevnění nebo stagnaci by byl nějaký velký vědecký průlom spojený s fúzí.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nevím. I když se elektřina, hlavně tady v EU, zdražuje hodně, např. elektroauta jsou pro naši rodinu furt násobně výhodnější než benzín/nafta. A to ještě máme rezervu, protože až se lidi fakt naštvou, tak vláda přestane všechnu naši elektřinu prodávat na burze v Lipsku a část si nechá pro potřebu Česka (jako to dělají ostatní země).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

U vlastnictví auta je třeba započítat všechny náklady za delší čas - aspoň 10 let. Pokles kapacity akumulátorů je potvrzen směšným počtem starších elektromobilů v bazarech. Jsou dnešní elektromobily s lepší životností? Měly by, ale zase začíná být víc v módě rychlodobíjení stovkou kW a to snižuje životnost. Dalším prvkem k započítání jsou ty obrovské prachy z benzínu a nafty - když začne víc lidí jezdit na elektro, tak musí zdanit i elektro, jinak rozpočet bouchne.

Kéž by se lidi naštvali a začali proti našim válečným štváčům co mají rádi Ukrajince a Západ víc než Čechy, ve velkém protestovat. Ono jim nakonec nic jiného nezbyde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Směšný počet elektromobilů v bazarech je proto, že ta auta zatím dobře slouží a - zvláště s dnešními cenami benzínu a nafty - si je majitelé drží dýl. A pokud se nějaké objeví, tak se v bazaru neohřeje. Proč myslíš, že se tam válí tolik TDIček ;-) U elektroaut v naší rodině se baterie drží, musím zaklepat. Nicméně, na jednu stranu kritizuje vysoký příkon nových grafik, na druhou stranu píšete o módě rychlonabíjení opotřebovávající baterie - přijde mi ten názor nekonzistentní. Jinak elektřina už zdaněná je a nedá se poznat, jestli ji použijete na rychlovarnou konvici, indukční sporák nebo nabíjení auta. Rozpočet bouchl už za Babiše, elektroauta to nevytrhnou.

To se nás jen snaží rozeštvat ruská propaganda. Ve skutečnosti nejde o Češi vs Ukrajinci, ale my/Evropa/svobodný svět vs Rusko.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

„Nicméně, na jednu stranu kritizuje vysoký příkon nových grafik, na druhou stranu píšete o módě rychlonabíjení opotřebovávající baterie - přijde mi ten názor nekonzistentní."
Tady vůbec netuším kde je něco společného, v čem je ten rozpor, kvůli kterému si to nějak odporuje.

Svobodný svět vs Rusko? Proti tomu tzv. svobodnému světu nestojí jen Rusko.
Mimochodem, nedávno byla na novinkách citace američanů co vyhrožovali Šalamounovým ostrovům kvůli jejich sbližování s Čínou. Naprosto srovnatelná situace (Ukrajina v NATO vs Šalamouni sblížení s Čínou), jen s tím rozdílem, že amíci jsou tradičně mnohem agresivnější (Čína na Šal. ostrovech ohrožuje USA-Austrálii mnohem méně než Ukrajina v NATO Rusko), ale někdo stále věří na svobodný svět Západu, kde vládne to správné právo a jeden metr pro všechny:). Tenhle neskrývaný dvojí metr vidí celý svět a celý svět tak má Západ za pokrytce co jen pod rouškou demokratických blábolů pokračují v kolonizaci - v té už staré kolonizaci za kterou se část Západu až sebemrskačsky ničí (částečně oprávněně), ale tu novou popírají, jenže činy mluví za vše.

Bojujme proti Rusku! Zdražuje nám plyn invazí na Ukrajinu!!!
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/To-uz-je-lichva-odirani-CR...
Ať žije náš hodný a ideologicky dokonalý Západ!

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

>Tady vůbec netuším kde je něco společného, v čem je ten rozpor, kvůli kterému si to nějak odporuje.

U grafik vám vadí velká spotřeba energie, ale u rychlonabíjení ne (pomalé nabíjení spotřebu energie rozprostře v čase a nevzniká tak tlak na distribuční síť a okamžitý výkon elektráren).

> ...jenže činy mluví za vše.

Činy *Číny* mluví za vše. Nemohl jsem si pomoct ;-) Čína kolonizuje ekonomicky vytvářením dluhu v těch zemích. A pak si to veme třeba provozováním místního letiště (má tak např. plnou kontrolu nad pašováním zboží). Proto je teď Čína v blbé situaci, protože musí být aspoň naoko na straně Ruska, ale zároveň ji ubližuje ruský primitivismus v metodách dobývání. Mimochodem Čína akceptovala mnoho sankcí toho prohnilého Západu vůči Rusku - např. čínské platební karty fungovaly jako náhrada těch západních jen pár dní, než to sami blokli.

Vaše editace doplňující Parlamentní listy mi nestojí za komentář.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, že bych napsal o rychlodobíjení něco, z čeho by se dalo vyvodit, že ho mám rád. Napsal jsem, že snižuje životnost aku a že je v módě. Já tu módu nevymyslel.

Kritika Číny je srandovní. Ona by vlastně měla všechno dělat zadarmo, stejně jako to dělá Západ...oh wait...

Ta editace by za odpověď měla stát, protože to není lež, ale hodně smutný fakt. Bereme od Němců přeprodaný ruský plyn s obrovskou přirážkou - tento fakt si lze ověřit i jinde než v parlamentních listech. Pštrosí strkání hlavy do písku ten fakt neodstraní.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Keď je to elektroauto také výhodné, tak mi povedzte alternatívu k môjmu 16 ročnému, benzínovemu, 112 tisíc km, bez vážnej poruchy (výmena podľa knižky, kotúče, sviečky, rozvody, filtre) a to za cenu 12 tisíc €. Je to klasický hatchback s celkom veľkým kufrom. Niečo podobné by som kúpil za 40 tisíc dnes a ešte budem čakať rok, kým mi ho dodajú. Myslíte, že by mi tá batéria vydržala 16 rokov? Lebo keď počítam, tak aj keby som počítal dnešnú cenu benzínu 1,71 €/L a spotrebu 7 L/100km, tak tie prejazdené kilometre by ma stáli cca. 13400 €. Ale rozdiel v cene s EV je tam 28 000 €. Takže ešte raz toľko môžem jazdiť, aby som sa vyrovnal v cene auta. A koľko vás bude stáť 224 tisíc km na cene elektriny som ani nezapočítal (odhliadnúc od toho, že batéria bude už dávno zničená).
Vy myslíte, že pre každého je EV spása a úspora?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Baterku koupíte novou za ušetřený rozdíl ceny paliv a ještě vám zbyde ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vy nečítate čo píšem? Čo mi ostane? Na ten rozdiel v cene auta? Neviete čítať, alebo počítať? Nechápete, že do životnosti auta a najazdených kilometrov treba započítať amortizáciu auta aby ste mali reálnu cenu za prejazdený kilometer? Po 16 rokoch predsa ešte budem v pluse 14 tisíc a batéria bude v tej dobe zničená a kúpou novej zvýšite cenu auta.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vy nečítate čo píšem? Za ušetřené peníze z benzínu/nafty si jednou za 8-10 let koupíte novou baterku a ještě zbyde. Elektroauto je už teď ekonomičtější než 16letý vrak.

EDIT: A to nepočítám, že baterky nadále zlevňují (za posledních 30 let zpevnily o víc jak 90 %).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to budou za dalších 30 skoro zadarmo, jenže lidi potřebují jezdit dnes a dnes jsou baterky pořád hodně drahé. Doporučuji všem si udělat průzkum trhu a poslat mail do servisu a předstírat, že jste majitelem nějakého staršího elektrovehiklu a kolik by jako stála výměna aku i s prací. Nebo si najít ceník aku do elektrokol, to je taky hodně mastný na to, jaký je to prcek ve srovnání s E-autem. Těch 90% je tudíž číslo k ničemu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cenu baterek jsem tu v diskuzích osobně už mnohokrát rozebíral. Je to zlomek ceny elektroauta. Ale vydrží dlouho (je na ní i dlouhá záruka, kdybys měl vadný kus) a jiný náklady nemáš. Spalovák si ty peníze veme taky, akorát je to průběžně, takže to nevnímáš. Ano, můžeš mít štěstí na spalovací auto a údržba za ty roky bude levná. Ale stejně tak mohu poukázat, že nemálo řidičů elektroaut jezdí úplně zadarmo (brácha např nabíjí ve firemní garáži nebo u Lídlu).

EDIT: Ta práce může být taktéž i nula. U jednoho z elektroaut v rodině to zvládaj lidi podle návodu na YouTube.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cena baterek je cca od 2/3-1/3 podle typu auta. Zaruka na baterii je ale takova, ze treba po 5 letech vyrobce garantuje cca 60% za urcitych podminek A dojezd takoveho 5 let stareho e-auta v zime bude jeste horsi protoze ty baterky jsou proste na pokraji zivotnosti a v extremnich podminkach (min jak 0°C) jsou vlastnosti baterky podstatne horsi nez byly nove. Toto je overeno praxi na mensich baterkach se stejnou technologii.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vím, kolik stojí baterie jak u levného leafa, tak u drahé tesly. Samozřejmě nic vám nebrání vybírat značku podle servisních nákladů (to možná děláte i u spalovacího auta). Záruka je jasně definovaná. Opět, je na vás, jaké značce dáte přednost (spousta lidí auta v těhle cenách ani nedrží tak dlouho, takže starosti s baterkou padaj na někoho dalšího). Jestli tou stejnou technologií myslíš, že tam jsou stejné baterky jako v mobilech, které odchází i po roce, tak máte i nemáte pravdu. Chemie baterie je stejná, ale s baterií se jinak pracuje - dolní buffer, horní buffer, termomanažment, ... EDIT: Brácha má long lasting baterii ve starém thinkpadu z roku 2007, a i po letech původní a funguje. Tyhle postupy pro prodloužení životnosti tu byly i před elektroauty.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vyrátajte, koľko som ušetril na 112 tisíc kilometrov na EV aute?
Aj keby ste neplatili nič za nabíjanie, tak ja som minul 13 tisíc na ten nájazd. Takže ste ušetril 13 tisíc, ale máte auto drahšie o 28 tisíc. Kde ste ušetrili???
V tomto okamihu (po 112 tisíc kilometroch a 16 rokoch), keď batéria bude mať možno 50% pôvodnej kapacity a vy sa posledných pár rokov trápite, kde rýchlo dobiť, aby ste neostali niekde visieť, idete kupovať novú batériu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže ty dookola ignoruješ nákupnú cenu EV. S takým idiotom, čo dookola omieľa iba rozdiel ceny v spotrebe sa už nemá cenu baviť.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V čem ji ignoruju? Už teď se vyplatí v TCO (celkových nákladech na vlastnění) a brzdo se srovná i pořizovací cena.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty ani netušíš o čom píšeš. TCO sa ani náhodou nevyplatí práve kvôli brutálnemu rozdielu cien áut. Za 16 rokov budeš určite meniť batériu, čo tiež zdvihne cenu auta. A ak ešte budeš musieť vymeniť elektromotor, tak si úplne v prdeli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To ty nic netušíš. TCO si brácha u Ioniqa gen1 spočítal, že po 4 letech se mu srovná rozdíl pořizovací ceny (200 tis) z rozdílu ceny benzínu (50 tis. ročně). Stačila k tomu matika základní školy. Teď s tím brutálním zdražením se to přiblížilo ke třem. A cena baterie? Když za 30 let klesla o víc jak 90 %, tak za dalších 15 to bude aspoň polovina ze současné (už na Tesla Battery Day prezentoval Musk snížení o 1/3 - lepší architekturou battery packu, lithiové články zůstaly chemicky beze změny! a to každou chvíli čteme o revolučních bateriích, co nás za pár let čekají). Do tý doby se cena baterky jen na palivu zaplatí několikanásobně.

EDIT: Příklad tvého brutálního rozdílu ceny aut: https://www.auto.cz/skoda-enyaq-vs-skoda-kodiaq-co-vsechno-ne-dostanete-...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rozdiel v cene (po značnej zľave) je teda 7700 €. Ak by doteraz jazdil za 1,4€/100km, tak by musel za tie 4 roky prejazdiť 550 000 km a teda ročne 112,5k km. Máš pocit, že toto bežný človek najazdí? Tí zdatní najazdia tak 20k km ročne. Takže by im trvala návratnosť 27,5 roka. K tomu ale treba ešte pripočítať cenu elektriny na tých 550k km. Dávaš tu absurdné príklady. Si obyčajný demagóg a teraz tu jasne vidno, ako sa v TCO EV auto absolútne nevyplatí.
A na to stačila matika základnej školy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Běžný člověk. Není to něco jako běžný prací prášek? Průměrné stáří aut v Česku je 15 let, prodej spalovacích se plánuje na 2035. Takže půlka lidí se ani nedožije toho, že si jako další auto budou muset koupit elektrické. Ta generační obměna možná způsobí více změn než jen typ pohonu auta.

Ani ty tvý počty nesedí, když operuješ s cenou 34,50 Kč/100 km ("doteraz jazdil za 1,4€/100km"). To jako jezdí za 1 litr/100 km? Tak se vrať na základku, přepočítej to a zkus argumentovat znova. Pokud to byl záměr, tak kdo tu pak je demagog.

PS: Jak už jsem psal v jiných vláknech, lidi s elektroauty dokážou jezdit i za 0 Kč (např. brácha nabíjí ve firemní garáži nebo u Lídlu). Ano, kdo ví, jak dlouho to bude možné. Díky popíračům elektromobility jako ty je naštěstí její rozvoj v ČR pomalý (na rozdíl od ostatních zemí), takže počítám minimálně 10 let pohodička.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Môj omyl. Máš pravdu, zabudol som tam započítať spotrebu na 100 km. Takže to vychádza zhruba 80 tisíc km. Ročne 20 tisíc. Mne vychádza pri mojom nájazde 112k a 16 rokoch 7000 km ročne. Takže tých 80 tisíc by mi trvalo vyše 10 rokov, kým by sa vyrovnal rozdiel v cene. Problém je, že tu argumentuješ extrémnym príkladom svojho brata, ktorý mal zľavu. Ešte raz opakujem (nie v roku 2035), chcem kúpiť obyčajné SUV Hyundai teraz. Najlacnejšie benzínové a EV je rozdiel ako som písal 18 700 € a nie ako tvoj brat 7700 €. Viac ako dvojnásobok. Návratnosť v cene pohonných hmôt "bez platenia za elektrinu" je v nedohľadne. A snáď tu nechceš všetkých presvedčiť, ako všetci budú jazdiť zadarmo s EV ako tvoj brat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

7000 km ročně je 19 km denně. Průměrný nájezd v Evropě je 30-50 km denně podle země. Takže jsi podprůměrák, a tak pro tebe platí úplně jiná pravidla, co je výhodné. No a? Každý jsme nějaký. Přitom jedním z hlavních argumentů proti elektromobilitě jsou cesty 1000 km (např. na otočku do Chorvatska, nezastavovat a čůrat do PET láhve).

Zkusil jsem počítat svého bratra:
- 50000 Kč/rok
- děleno 35 Kč/l je 1428 litrů/rok
- děleno spotřeba jeho i30 8 l/100 km je 17850 km/rok
- děleno 365 dní v roce je 49 km/den
--> Ha! Můj brácha se vejde do průměru! Ale pro pisálka "teso" je to "extrém"... (Jen pro doplnění, bydlíme na kraji Prahy ve Středních Čechách, takže většina jízd je "okolo komína", přesněji do Prahy a zpět. Když jednou ročně jedou na surfy do Chorvatska, tak pronajmou dodávku, takže se to nepočítá.)

PS: Při ceně 0 kč/km je jízda elektroautem nekonečněkrát výhodnější než spalovacím. Počítat snad umíš. Dál šiř svoje moudra a díky lidem jako ty to bude zadarmo ještě dlouho.

PPS: I v tvém malém nájezdu jsi spočítal, že se ti i EV bez slevy (přestože jak ty, tak můj brácha, čekáte s koupí na výhodnou cenu) vyplatí po 10 letech. Ano, je to dlouhá doba, ale ty zas počítáš, že si auto necháš 16 let. Takže se i tak vyplatí, nebo ne?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A ešte nám tu porozprávaj tú o Karkulke. :-)
Len debil Ladis môže argumentovať jazdením 0Kč/km.

To PPS si zase z čoho varil? Kde som ja tvrdil, že sa mi vyplatí po 10 rokoch? Stále zabúdaš počítať cenu elektriny. Ty na akej planéte žiješ? A po 10 rokoch už musí byť menená celá batéria. Takže návratnosť sa posúva do nenávratna.

Ináč ten tvoj brat tiež musí byť debil, keď dokáže s i30 jazdiť so spotrebou 8l/100km. :-) Po meste s Hyundaiom bežne za 7l/100km.
https://www.hyundai.sk/files/download/model/i30-2020/technicke-udaje-hyu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Len debil Teso môže ignorovat realitu. To PPS má započítané cenu elektřiny. Nebo zas neumíš počítat? Dyť jsi to počítal ty sám! A proč by byl brácha debil? Píšu do/z Prahy, takže půlku cesty hezky fičí po dálnici.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja som nikdy nepočítal cenu elektriny, lebo na každom stojane je iná a nepoznám ju. A najkrajšie na tom je, že zrazu predávať elektrinu bude môcť ktokoľvek. Prídeš k stojanu s prázdnou batériou a zistíš, že musíš nabiť za predraženú cenu, lebo si práve prišiel v "odberovej špičke".
No brat je debil, lebo kombinovanú spotrebu 8l/100km je fakt umenie dosiahnuť na i30.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Ja som nikdy nepočítal cenu benzínu/nafty, lebo na každom stojane je iná a nepoznám ju." :-D

Jinak špička je podle denní doby, ne podle stojanu. Takže se to dá dobře plánovat. A i ta nejdražší (což je jen Ionity, který je v celém Česku jen asi na 2 místech) je drahá jen jako benzín/nafta. Tedy většinou nabíjíš za zlomek ceny (nebo dokonce zadarmo) a výjimečně na dlouhých trasách tě to bude stát jako u spalováku (ale v průměru všechny trasy furt zlomek - hlavní je, že na dlouhých cestách máš volbu nezdržovat se na pomalých nabíječkách). Pokud máš tarif na mobilu, tak tě asi nepřekvapí, že si můžeš zvolit podle svého používání i tarif u sítí nabíječek (čím větší paušál, tím menší cena za kW). Lidi ohánějící se např Autofórem vymýšlejí nesmyslné situace, jako že člověk, který jezdí často a dlouhé trasy, tak si koupí auto s největší spotřebou a tankuje jen na nejdražších nabíječkách a ještě si není schopen zařídit přes internet paušál.

A proč by byl brácha debil? Už když si koupil svoje první auto, tak si dal předsevzetí, že se nebude omezovat. Koneckonců k EV si nechal svého 6válce, který má dojezd jen jako to EV, protože žere přes 10, když to rozjede.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ani nečítaš poriadne.
musíš nabiť za predraženú cenu, lebo si práve prišiel v "odberovej špičke".

A čo má spoločné bratov 6 valec s brutálnou spotrebou i30 netuším. Na tej musíš v pohode dať aj v meste 7l/100km, nie to v kombinovanej spotrebe.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nic nemusíš.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsne, že nemusíš. Lebo si kretén a nemá ani argumenty. Ja som ti dal napríklad PDF so spotrebou i30. Na toto nedokážeš reagovať. A s tou TCO píšeš dookola bludy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty píšeš bludy. Chápu, že elektromobilitu znáš jen povrchně ze článků na internetu. Jinak bys pochopil, že tvůj příměr s nutností nabíjet za předraženou cenu je, jako bys řidiči spalovacího auta vysvětloval, že před tankováním musíš provést rituál se strčením tankovací pistole do p*dele. Za pár let se budeš před kamarády stydět, jaký blbosti si o elektromobilech vykládal.

PS: Furt se stébla chytáš se spotřebou i30, ale vůbec ti nedošlo, že pro můj orientační výpočet jsem to zaokrouhlil (mezi 7 a 8 --> 8). EDIT: Co má společného papírová spotřeba s reálnou? Reálná se u každého trochu liší, a jak jsem psal, půlku cesty to brácha pádí po dálnici.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevim kde je vyhodnost e-aut, pokud mam spalovaci auto s "TDi" za 20t. tak i kdyz budu pocitat cenu nafty za cca 44kc tak na 100 000km je to do 300 000Kc vcetne toho auta, Ja najedu tech 100 000km za cca 5-6 let. Kdyz vezmu e-auto, tak nejlevnejsi je cca od 700t. a naklady na 100 000km zatim budou vychazet cca na 50 000Kc.
Pri mem pouziti u e-auta bude finalni castka cca 750t. s tim ze baterie bude asi na konci zivotnosti (protoze 6 let - zustatkova cena podobna TDi)
U stavajiciho TDi je to 300 000kc. A auto pujde do srotu jen kvuli tomu ze je zrezla karoserie a ta neprojde technickou, motor by jeste klidne jezdil. Kde je vyhodnost e-auta pro me? A tipuju vetsinu lidi v Cechach?
A to nepocitam to, ze dost velkou cast km najizdim do zahranici tim zpusobem ze navecer sednu do auta a kolem 9hod. ranni jsem ve Francii, Chorvatsku apod. (tohle je docela nestandartni pristup, ale e-auto to nedokaze)
Dale nepocitam to ze az se zvysi pocet e-aut stat uvaly na ele energii spotrebni dan a jak rikate, nejde to rozlisit, takze elektrika se zdrazi vsem a to podstatne, protoze prachy co nevybere na nafte a benzinu bude muset vybrat na elektrice. Pokud by se odecetla od PHM spotrebni dan a e-auta se krmily vylucne "zelenou" energii, tak by naklady na provoz prevazili ve prospech spalovaku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

1. Jak jsem napsal výše, elektroautem jde jezdit i zadarmo.
2. Pokud chcete dlouhé vzdálenosti, tak jděte do Tesly. Po cestě máte superchargery.
3. Jestli vás baví trávit tolik času v autě, vaše věc.
4. Náš 6letý Leaf gen1 má 86 % původní kapacity baterie. A to narozdíl od většiny EV nemá termomanažment baterie (v zimě neohřívá, v létě nechladí). Je pravda, že chemie v updatované verzi je znatelně horší, až ta po ní je zas dobrá.
5. U nadpoloviční většiny EV máš záruku 8 let, že nepoklesne pod 75 % (včetně toho leafa).
6. Jestli chceš ještě víc ušetřit, tak kupuj feldu za 5 tisíc a jezdi s ní do příští technické ;-)
7. A teď vážně: Pokud jezdíte (např z finančních důvodů) hodně starými auty, tak elektromobilitu řešit nemusíte. Možná umřete stářím dřív, než váš do ní budou nutit (např konec prodejů spalovacích aut 2035, plus průměrné stáří auta v ČR 15 let, znamená že to průměrný řidič bude řešit až v roce 2050).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bod 6. a 7.
Ty si neskutočný srandista.
Kupoval som úplne nové auto v plnej výbave za 12 tisíc.

Ale zobermme to ináč. Podobné autá, trieda SUV. Hyundai Ionic 5 začína na 41 390 € a Tucson začína 22 690 €. Odhliadnúc od technických parametrov, chcem ho vlastniť 10 rokov a nábeh 100 000 kilometrov. Vlastníctvo ktorého auta a používanie ma bude stáť menej?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já si pod plnou výbavou představuju čtyřválec a automat, a tam už jsou ceny srovnané. Příklad přímého srovnání u škodovky: https://www.auto.cz/skoda-enyaq-vs-skoda-kodiaq-co-vsechno-ne-dostanete-...

Tucson máme doma a je to jiná třída než Ioniq 5, když jsem ho viděl naživo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Písal som SUV podobné autá. Nemusia mať rovnakú výbavu. Obe majú štartovaciu cenu. A mne to bohato na moje jazdenie stačí. A nevyjadril si sa k tej cene. Takže koľko by ma to po 10 rokoch stálo?

Tú plnú výbavu som mal pred 16 rokmi za 12k € len preto, že ten model končil a nahrádzal ho nový. To bol len príklad. Tých 16 rokov som ani nejazdil za cenu benzínu 1,7€/L ako je dnes. A vtedy sa tiež dalo kúpiť luxusné auto za 40k €, ale načo by mi bolo, keď by mi poskytlo rovnakú službu (samozrejme iný komfort).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Startovací cena se u podobného tvaru a velikosti auta může dost lišit. Třeba ta tvoje Dacie vs Fabie. V klidu, stačí ti, tak proč utrácet víc. K ceně jsem se vyjádřil, dokonce dal link. Pokud srovnáš stejně vybavená auta stejné třídy, už i pořizovací cena se blíží. Jestli tě zajímá po 10 letech, tak z elektroaut tohohle věku je tu teprv první generace těch moderních (s lithiovou baterií). Cenu najdeš na internetu. Gratuluji k výhodné ceně - mimochodem u elektroaut to jde taky. Brácha svůj Ioniq gen1 koupil o 200 tisíc levněji, protože autoprodejna uvolňovala místo pro druhou generaci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak sa ináč opýtam. Kúpim nový EV typu kombi za 16k? A úplne super by bolo, keby mal dojazd cca. 800 km. Koľko je v krajine ľudí, ktorí si drahé nové EV kúpi, keď musí splácať hypotéku?
Skús dať alternatívu napríklad i30 kombi za 16k, hatchback i30 za 15k, alebo kompaktné i20 za 11,2k.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vtipné, zrovna s i30 srovnával brácha TCO, když kupoval ioniqa (předtím vlastnil starší model i30, takže přesně věděl, co chce). Více v tvém jiném vlákně o TCO (nechápu, proč lidi jako ty dělíte myšlenkové pochody na více vláken, ale budiž).

PS: Užij si hypotéku. Kolega z vedlejšího kanclu měl z kovidu plicní embolii a už skoro rok nemůže pracovat. Jsem zvědavej, jak ji utáhne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty si totálny debil. Dve vlákna vznikli samovoľne. To za prvé, Na to tvoje TCO som odpovedal a je jasné, že klameš.
PS: hypotéku nemám, Byt (3i) som kupoval v hotovosti a 1/6 ceny som splatil neskôr do troch rokov. Ale keď si to začal, skús povedať, koľko asi mladých ľudí si môže dovoliť kúpiť byt a auto bez pôžičky. Veľa ich nebude.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na ten tvůj nesmyslný výpočet TCO se spotřebou 1 litr na 100 km jsem před chvílí odpověděl. Tak nažhav klávesnici a jdi mi to tam "nandat".
PS: Ta obsese všechno vlastnit pochází z komunismu. Na západě je společnost vyvinutější a většina je v nájmu. Je to taky jednodušší ohledně cash flow. Představa, že kvůli hypotéce na krev si do důchodu život neužiju, a pak budu sám z manželkou (děti už pryč) ve velkém bytě/domě, kde některé místnosti ani nebudu mít sílu uklízet, to není pro mě. Musím se smát, když si lidi kupují byty/domy za tyhle ceny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No ty si fakt debil. TCO som už vysvetlil svoj omyl vo výpočte. Aj tak nevychádza EV lacnejšie. A s tým bytom generalizuješ a vyvodzuješ závery z mylných faktov. Máš to úplne popletené. Dnes by som ani ja nekupoval byt za tie prehnané ceny. Čistá hypotekárna bublina ako v USA. Záleží ale kde a za koľko. Ale ty si asi fakt debil. Lebo ak si spočítaš, že za 30 rokov platenia hypotéky je byt tvoj a nedávaš tú istú sumu, čo banke, nájomcovi, ktorého živíš, tak ti vyjde, že necháš po sebe svojim deťom nehnuteľný majetok. Ale ak si odľud, alebo sebecký debil, tak to chápem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže celej život budeme všichni živořit, abychom něco nechali dětem? Já jim dám stabilní rodinné zázemí, vzdělání a pomůžu do života. Ale aby se flákali a odpočítávali, kdy umřu a budou dědit? Jinak to TCO si vysvětlil až o 10 hodin později, než jsem napsal svůj komentář, takže celou dobu platil (a teď už nejde editovat).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Si fakt blbec. Prečo živorenie? Však budeš platiť za podnájom toľko, čo by si splácal hypo banke. Presne takto moja známa žije. Kúpila byty a hypotéku jej splácajú podnájomnici. A ona žije zo svojho platu vo vo vlastnom.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Si fakt blbec. Tak samozřejmě pokud hypotéka (včetně ostatních nákladů, např. fond oprav) stojí stejně, tak se vyplatí oproti nájmu. I kdyby tam člověk nechtěl bydlet napořád. Ale se současnými cenami je o dost dražší a už to nevychází (ledaže lidi ignorují ostatní náklady oproti nájmu, protože jim chybí ekonomické vzdělání).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ako som písal, ako kde. Do centra Prahy asi nie. Ale na periférii, či kus od Prahy sú ceny iné. Tam už hypotéka môže dávať zmysel. Vlastne dáva zmysel každému, kto má nadštandardné príjmy a žije v páre. Netuším, aká je priemerná mzda v CZ, ale v Prahe asi tiež bude iná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém je, že podle cen centrum Prahy končí až někde v Benešově. Asi i protože i starým EV jako Leaf gen1 rodičů dojedeš na druhou stranu Prahy za příbuznými a zpět na jeden zátah. Proto tu na silnicích taky potkávám čím dál více EV. Stejně mi to popisoval šéf v Německu - střední třída žije často v okolí měst, takže EV dávají velký smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Malé EV v meste dáva zmysel. Ale kde tí chudáci to budú nabíjať, keď väčšina býva na sídliskách?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V bytových domech žije jen polovina Čechů. Já psal o střední třídě, tj rodinný dům v okolí velkého města. Ale i v těch bytovkách to jde - kamarád (než se odstěhoval do baráku u Prahy) bydlel v jedné s podzemní garáží a zásuvkami (původně určené např pro vysavač, ale pro pomalé nabíjení EV přes noc taky ideální). Jinak moderní EV jde nabíjet i rychle, takže je to jako když se spalovákem jedeš jednou týdně k pumpě (na krátké vzdálenosti i malá baterie stačí ve městě na několik dní - a protože je malá, tak je nabitá rychle). Navíc ale máš možnost nabíjet při nakupování apod (i u Albertu tady na náměstí Míru udělali stojan). Vedle toho se dovybavují pouliční lampy nabíječkami (už jich tu pár potkávám). Ty píšeš slovensky - možná je problém, že žiješ na Slovensku, a tam je vývoj opožděný? Vím, že třeba spousta Slováků schvaluje Putina na Ukrajině a věří dezinformacím o kovidu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Vím, že třeba spousta Slováků schvaluje Putina na Ukrajině a věří dezinformacím o kovidu."
No ty si neskutočný kretén.
Bývam na 22 tisícovom sídlisku. Žiadny panelák nemá podzemné parkovanie. Dokonca tu neexistuje žiadny parkovací dom (podzemné, nadzemné). Inštalovať na sídlisku na pouličné osvetlenie nabíjačku je riadna hlúposť. Ani ti nebudem vysvetlovať prečo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokračuj dál, co všechno na tom Slovensku ještě nemáte.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pochváľ sa koľko máte nabíjačiek napríklad v Ostrave na sídliskách?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Popisoval jsem, jak to máme tu v Praze. Je mi jasné, že čím více na východ, tím větší zpoždění. Nic si z toho nedělej.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Jen tu konkrétními čísly vyvracím argument, že high-end nikoho nezajímá."

Uff. Kde někdo něco takového píše? U kohokoliv jiného bych takový faul ignoroval, ale ... ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Low-end zmizel z trhu, mainstream je redukovaný a přesto každoročně o desítky procent rostou prodeje GPU i průměrná prodejní cena."
Lenže to vôbec nehovorí o záujme kupujúcich. Low-end zmizol preto, že sa tak rozhodli výrobcovia. Bolo výnosnejšie pre nich vyrábať Mid a High, lebo ťažiari a priekupníci všetko skupovali a neostávali im výrobné kapacity na ten Low. To nie že by zákaznici nechceli Low-end. Drvivej väčšine by stačil.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to je nezvratný fakt. Ale kolko si dal za byt so 100m/2 v roku 2000 a teraz? To tiež, teda splátky hypo.....musíš zohladnit.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Keď si niekto plánuje kúpiť USB C 2.1 update kábel (Prečo sa na napájanie Grafických kariet nepoužíva USB C v 2.1 update, fakt neviem... :))) )

USB Type-C 2.1 Cables Start to Become Available for 240W Power Delivery

about 20 hours ago

They can deliver up to 48 volts and 5 amps.

Before the USB-C v2.1 update, the standard was limited to 100W (20V at 5A) power delivery
https://www.tomshardware.com/news/usb-type-c-21-cables-start-to-become-a...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

>Začíná se ukazovat jedna z dalších potenciálních výhod čipletů: Možnost zásahu do specifikací
>relativně pozdě ve vývojovém cyklu…

V prípade 3D vrstvenia aj jednoducho po skončení cyklu. 256MiB cache na jednej vrstve, v prípade potreby ich tam dám dve.

Podobne
Vrstva/y ROP, vrstva/y CU/WGP a pod.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.