Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD Catalyst 11.11a: výkon a porce bugfixů pro Rage, Battlefield 3 a Skyrim

A já se ptám... Když jedna konkrétní hra má problém s grafikou a přitom používá standardní knihovnu (jedno jestli DirectX nebo OpenGL), vážně je to chyba ovladačů? A nebo jsou ty ostatní hry naprogramované lépe? Opravdu je chyba automatu na kafe, že mi z děravého hrnku teče kafe?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak túto otázku si kladiem pri každej správe o nových ovládačoch od nVidie/AMD v ktorej deklarujú XX% navýšenie výkonu pre takú a onakú hru. WTF? Ovládač ma poskytovať maximálny možný výkon pre použité API, aplikácia sa má snažiť optimalizovať svoj výkon správnym používaním API funkcií...
Tak buďto nová verzia ovládača zlepší výkon pre všetky hry/aplikácie, ktoré používajú túto vylepšenú API funkciu, alebo nie!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To už je dávno, co práci herních vývojářů přebrali softwarová oddělení ATI(AMD) a nVidie....

Ostatně se podívejte na 95% nových her - zabugováno víc než v lese přes léto.... však to hráči vyřeší/najdou sami....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já to říkám pořád, že programátoři jsou prasata :-)
... čím dál od assembleru, tím větší...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Je to bohužel jak píše mikeczcom. Netvrdím, že výrobci hardwaru nemají sem tam v ovladačích bug, ale valná většina problémů, které řeší, jsou chybami her.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

zrovna od tebe bych cekal, ze budes chapat urcite veci. zda se, ze ne. graficky context dostava od aplikace rendering prikazy, texturovaci a vertexova data. jenze ono to nefunguje tak, ze kdyz napises "vyrenderuj trojuhelnik", tak se dany trojuhelnik skutecne vykresli. renderovani je jen na zodpovednosti contextu a tomu programator nastavi tam maximalne nejake parametry. context si "dela co chce"

snad by se to dalo lepe popsat takhle: date grafickemu contextu data a reknete mu, co s nimi ma udelat. ale jak to udela a kdy, uz je ciste jeho vec

vykonnostni zisky v novych generacich ovladacu jsou dany tim, ze si graficky context dokaze tu praci optimalneji usporadat - tzn. podle typickych texturovacich a vypocetnich pozadavku dane hry rozlozi zdroje tak, aby dosahl co nejvetsiho vykonu a gpu se nikde neflakalo

to souvisi take s temi chybami. tahle nedeterministicka vlastnost grafickeho contextu zpusobuje cas od casu problemy a vetsinou tam, kde se nekdo snazi o uspory. je celkem znamo, ze amd se snazi dohanet vykon pomoci ovladacu mnohem vice, nez nvidia. od tud podle me take prameni spatna povest amd ovladacu. neni to asi tak, ze by jejich programatori byli matlaci, spis delaji vetsi prasarny, nez konkurence. SamanCZ by vam asi o tomhle povedel sve, viz. AMD LOD, FP Demotion, atd. i kdyz i nvidia ma cas od casu nejakou kanku

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je všechno hezké, jenže to nepotvrzuje a ani nevyvrací to, co jsem napsal. Napíšu "voda teče dolů" a ty na to okamžitě musíš zareagovat nesouhlasně a podpořit to elaborátem o nedostatku vody v saharské Africe...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"ale valná většina problémů, které řeší, jsou chybami her" tohle neni pravda. problemy dane hrami samotnymi resi patche primo od vyrobcu her. nvidia a amd resi v ovladacich prave to, co jsem psal nahore

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsi vedle, chlapče. O 180°.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

nejaky argument, ktery by vase tvrzeni podporil, by nebyl? ja narozdil od vas v tehle oblasti realne funguju

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jo a jentak okrajove .. jsem vedle o 180° nebo otocenej o 180°?

LOL

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Reálně funguješ blbě, prakticky v každé diskusi...

Výrobci her v 90% dělají hry na licencovaných enginech, které programoval někdo jiný. Různě si je upravují a přiohýbají. Nemají šanci udržet všecko v lati i kdyby sebevíc chtěli. Navíc dělají všechno pěkně v kalupu. Hry, které jdou na trh, mají obvykle víc chyb, než funkcí. Výrobci vydávají patche, ano, ale stíhají tak opravit zasekávání v určitých situacích nebo rozpadající se obrazy lokalit. Na nějaké ladění detailů výkonu nemají kapacity a vzhledem k licencování enginů obvykle ani znalosti.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

tohle jsou jen kecy. jak si proboha myslis, ze vyrobci grafik dokazou opravit chyby v cizim software od ktereho nemani ani n? ty si myslis, ze muzou v ovladacich delat tisice odbocek a pravidel kvuli nejakym grafickym chybam zpusebenym autory? to je naprosto nerealne. navic kdo by jim to proboha zaplatil? a co cyklus vydavani ovladacu a patchu? uvedomujes si vubec, ze kdyby nejakou takovou chybu v ovladacich vyresili nejakym hackem (byt treba za zhorseny vykon), tak v pripade ze by sam vyrobce vydal sadu oprav, mohlo by to zpusobit jeste mnohem vetsi problemy???

nevis o tom nic a je to videt

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Zjisti si něco o slove workaround, dále zjistíš že ovladače obou výrobců jsou plné if then

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

http://en.wikipedia.org/wiki/Workaround
pointa? zatim je tu same prazdne zvatlani

if then tam je jiste spousta. ale rozhodne ne spousta kvuli chybam od vyrobcu her. to totiz nikdo amd ani nvidii nezaplati a neni to realne

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Když hra s určitými grafikami blbne, má propady výkonu, padá, tak to řeší výrobce grafik... a to proč? protože to je na jeho grafikách, protože mu to kazí pověst a prodeje...... takže možná mu to nikdo přímo nezaplatí, ale zaplatí se to právě těmi prodeji grafik....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, vypada to tak. Nicmene to stale nevylucuje, ze jde o naprosto zvrhly zpusob reseni, tohle proste neni spravne.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

taky si to myslím, ale prostě realita je krutá - tak jak jsem psal dřív, 95% her je zabugovaných i po 3 patchích...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zalezi ako dokonale sa vyrobcom HW dari "spojazdnovat" funkcie standarnych API na svojej kombinacii HW/FW/drivers.Tych problemov je tam tak vela ze nemaju sancu vopred odchytat vsetky(resp by to bolo pridrahe/trvalo dlho) Takze radsej dobrovolne hasia za behu len tie najhorlavejsie ako prichadzaju s novymi hrami.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Myslíte, že tyhle opravy jsou opravdu opravy směrem k (nedostižnému ideálnímu) standardu, nebo naopak jen záplaty pro konkrétní hry (tvůrci hry XYZ mysleli, že to má fungovat takhle a ono ne, tak jim to tak pro jejich XYZ.exe extra uděláme)?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano aj.Ved nato snad tie standardne API su.Vyrobca HW/WF/drivers by nemal cez driver upravovavat funkcnost 1 funkcie API tak aby na kazdej z roznych hier fungovala inak... Samozrejme v idealnom svete ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám otázku. Ako je možne, že ovládače (Catalyst centrum) 11.10 a 11.11 komunikovali len v angličtine, ani v preferences nešla nastaviť čeština,a 11.11a už je bez problémov v češtine. Mám Windows7 Pro Cz, regionálne nastavenie SK.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Moje instalace běžely normálně v češtině. Stahuješ kompletní balík ovladačů nebo jednotlivě ovladač a český CCC?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kompletný balík. Je to divné, lebo v nastaveniach ani iný jazyk ako angličtina nebol. Inštalácia bola v češtine. Doteraz som bol nVidia, takže nemám skúsenosť.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Práve som si všimol, že v komplet balíku je len angličtina. http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-64.aspx#1
A v odkaze v článku je tiež komplet balík a je tam aj čeština. http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Catalyst1111aperformance.aspx
DIVNÉ !!!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

AMD vydává balík s ENG CCC, jiné jazykové mutace CCC jsou na stažení v "optional".
Hotfix drivery ale vydávají samostatně a nejsou zmíněné na stránce kterou jsi napsal jako první, takže ani není možno stahovat zvlášť CCC s jiným jazykem, tak to rovnou vydávají jako vícejazyčné.
Však se podívej na velikost, standartní download, tvůj první link, má cca 100MB, zatímco hotfix cca 150-160MB, takže asi tak ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jen poopravím ne v "Optional" ale "Individual".

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Človek sa učí celý život! Dík.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ach jo, ja se te opravy pro Skyrim snad nedockam. To jsou proste strasny muka, kdyz mate doma 30"@2560x1600 a dve 6990tky v QuadCrossFire a nemuzete si to vychutnat. Osklivy textury, kostickovany stiny co se posunujou jednou za minutu(jak bezi denni cas) misto plynule, malo fps pri ultra nastaveni...:-(

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mam este jeden poznatok ku grafikam AMD (ATI).
Kupil som si ju preto, ze ma DisplayPort, ale zistil som ze mi je akurat tak na ho...! Pokial bola karta (GIGABYTE R695OC-1GD) pripojena na monitor (EIZO S2433W) cez DP, tak monitor pri starte preblikoval a co je zaujimave na ploche nechceli ikony zostat na mieste, kde som ich ulozil a oznamovacie okna (napr. antivirusu) sa zobrazovali v strede monitora. Po pripojeni monitora cez DVI monitor neblika, ikony su na mieste a oznamovacie okna su pekne v pravo dolu. Kde asi soudruzi udelali chybu. Zlata dobra nVidia.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dva tymi tak to je ftipny proto mi u 11.10. Rage fungoval a u 11.11 ne ted s tem 11.11a zas funguje...Ale zjistil jsem zajimavou vec bylo mi divne ze nekdy si pri instalaci catalysty vytvori AMD adresar a jindy ATI ted se to vysvetlilo 11.11 dela tym ATI a 11.11a delal tym AMD :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.