Hm... mám teorii: třeba je výroba na 16 nm opravdu stále ve sračkách a velké jádro (zatím) nejde ekonomicky vyrobit, a tak to (zatím) mediálně odpískali. Když vyladí výrobu, tak třetí jádro uvedou, když ne, tak neslibovali nadarmo. Pak bych ale byl celkem zvědav, jak poskládají nabídku. Případně budou top držet s Fury, která by ještě teoreticky byla obhajitelná a snad už konečně pohřbí fousaté modely jako 370 - tam totiž IMHO AMD dnes pálí bota nejvíc.
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
Hm... mám teorii: třeba je
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
16. 11. 2015 - 08:11https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseHm... mám teorii: třeba je výroba na 16 nm opravdu stále ve sračkách a velké jádro (zatím) nejde ekonomicky vyrobit, a tak to (zatím) mediálně odpískali. Když vyladí výrobu, tak třetí jádro uvedou, když ne, tak neslibovali nadarmo. Pak bych ale byl celkem zvědav, jak poskládají nabídku. Případně budou top držet s Fury, která by ještě teoreticky byla obhajitelná a snad už konečně pohřbí fousaté modely jako 370 - tam totiž IMHO AMD dnes pálí bota nejvíc.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829202
+
AMD těžko může být ve sra*kách (16), když je o roky napřed vůči nVidii, která AMD už jen slepě kopíruje, neumí pořádně ani DX12
prostě normální problémy výroby, naopak nVidie je kvalitou ve sra*kách
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
AMD těžko může být ve sra
Martin Pavelec https://diit.cz/profil/martin-pavelec
16. 11. 2015 - 08:15https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseAMD těžko může být ve sra*kách (16), když je o roky napřed vůči nVidii, která AMD už jen slepě kopíruje, neumí pořádně ani DX12
prostě normální problémy výroby, naopak nVidie je kvalitou ve sra*káchhttps://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829204
+
myslím, že měl na mysli "ekonomicky" nikoliv technickou vyzrálostí GPU produktů ... :)
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
myslím, že měl na mysli
del42sa https://diit.cz/profil/del42sa
16. 11. 2015 - 08:18https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskusemyslím, že měl na mysli "ekonomicky" nikoliv technickou vyzrálostí GPU produktů ... :) https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829206
+
u AMD nevidím jediný problém, je na špici inovací, krom chybějícícho marketingu, přesný opak k nVidii
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
u AMD nevidím jediný problém,
Martin Pavelec https://diit.cz/profil/martin-pavelec
16. 11. 2015 - 08:26https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseu AMD nevidím jediný problém, je na špici inovací, krom chybějícícho marketingu, přesný opak k nVidiihttps://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829208
+
Jak to tady čtu, tak AMD to vymyslí a Nvidia prodá? :-)
+1
+30
-1
Je komentář přínosný?
Jak to tady čtu, tak AMD to
Pety https://diit.cz/profil/petyy
16. 11. 2015 - 08:50https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseJak to tady čtu, tak AMD to vymyslí a Nvidia prodá? :-)https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829210
+
Ze se AMD nedari na trhu s grafikama (viz podil na trhu) muze zla Nvidie.
Ze procesory AMD stoji vykonove za prd muze zase zly Intel.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Samozrejmne.
petr22 https://diit.cz/profil/petr22
16. 11. 2015 - 09:20https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseSamozrejmne.
Ze se AMD nedari na trhu s grafikama (viz podil na trhu) muze zla Nvidie.
Ze procesory AMD stoji vykonove za prd muze zase zly Intel.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829222
+
Maysider vyhladaj odbornu pomoc, tie Tvoje plky uz su na kazajku. A vymen dilera, ten Tvoj Ti najskor reze matros reze so solou do kupela a mas z toho bubliny v hlave.
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
Maysider vyhladaj odbornu
Rajnoha https://diit.cz/profil/rajnoha
16. 11. 2015 - 12:06https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseMaysider vyhladaj odbornu pomoc, tie Tvoje plky uz su na kazajku. A vymen dilera, ten Tvoj Ti najskor reze matros reze so solou do kupela a mas z toho bubliny v hlave.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829340
+
Ona ma v ty hlave mista dost.... Aspon tam ted budou ty bubliny.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ona ma v ty hlave mista dost.
Nest https://diit.cz/profil/nest
16. 11. 2015 - 14:43https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseOna ma v ty hlave mista dost.... Aspon tam ted budou ty bubliny.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829424
+
Neni to zvlastni? AMD je nejlepsi na svete, ale potom vysvetli proc naprostou vetsinu trhu s hernima grafikama ovlada Nvidia.
Co se tyce vyrobnich problemu, reklamovatelnost v desitkach procent (nekterych modelu) u Radeonu 2xx vsech verzi vs jednotky procent u Nvidii vsech verzi.
Treba Radeony 290/290x ve spouste pripady vydrzely fungovat pouhych par mesicu nez se upekly (u vsech stejna zavada). Jejich majitele si priste rozmysli nakup u AMD.
+1
-26
-1
Je komentář přínosný?
Neni to zvlastni? AMD je
petr22 https://diit.cz/profil/petr22
16. 11. 2015 - 09:19https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseNeni to zvlastni? AMD je nejlepsi na svete, ale potom vysvetli proc naprostou vetsinu trhu s hernima grafikama ovlada Nvidia.
Co se tyce vyrobnich problemu, reklamovatelnost v desitkach procent (nekterych modelu) u Radeonu 2xx vsech verzi vs jednotky procent u Nvidii vsech verzi.
Treba Radeony 290/290x ve spouste pripady vydrzely fungovat pouhych par mesicu nez se upekly (u vsech stejna zavada). Jejich majitele si priste rozmysli nakup u AMD.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829218
+
Petíku,Petíku.
Ona AMD vyrabí konečné grafiky? Od kdy? Nenavrhuje jenom podobně jako nVidia pouze GPU a nabídne referenční návrh karty:)))
O reklamavanosti bych raději pomlčel.Katastrofální 480-580 dokázaly ohřát celé PC jako malý přímotop a vcelku běžně odcházely.Thermi byla legenda:)
Pokuď se bavíme o konečném prodeji.Ano je zajímavé jakou má nVidia kupu ovcí podobně jako Apple.
Takový zmetek jako 970 vyvolal hromadné vracení karet a žalobu na NVidia, a i dnes se prodávají i když R9 390 je rychlejší.Totéž u 960.Proti 380 vypadá jako smutný vtip co jsi dovolí nV.prodávat jako střední třídu....
A proč se prodává.Protože jouda chce grafiku za x tisíc.Jde do obchodu a koupí GeForce.Přece někdy někdy slyšel že AMD jsou pomalé žravé a mají hrozné ovladače....To že je realita radikálně jiná ani v nejmenším netuší..
A co se týče kompletních sestav.nVidia prostě umí ,,motivovat,, výrobce....
+1
+34
-1
Je komentář přínosný?
Petíku,Petíku.
DavidM https://diit.cz/profil/davidm
16. 11. 2015 - 09:39https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskusePetíku,Petíku.
Ona AMD vyrabí konečné grafiky? Od kdy? Nenavrhuje jenom podobně jako nVidia pouze GPU a nabídne referenční návrh karty:)))
O reklamavanosti bych raději pomlčel.Katastrofální 480-580 dokázaly ohřát celé PC jako malý přímotop a vcelku běžně odcházely.Thermi byla legenda:)
Pokuď se bavíme o konečném prodeji.Ano je zajímavé jakou má nVidia kupu ovcí podobně jako Apple.
Takový zmetek jako 970 vyvolal hromadné vracení karet a žalobu na NVidia, a i dnes se prodávají i když R9 390 je rychlejší.Totéž u 960.Proti 380 vypadá jako smutný vtip co jsi dovolí nV.prodávat jako střední třídu....
A proč se prodává.Protože jouda chce grafiku za x tisíc.Jde do obchodu a koupí GeForce.Přece někdy někdy slyšel že AMD jsou pomalé žravé a mají hrozné ovladače....To že je realita radikálně jiná ani v nejmenším netuší..
A co se týče kompletních sestav.nVidia prostě umí ,,motivovat,, výrobce....https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829230
+
„Co se tyce vyrobnich problemu, reklamovatelnost v desitkach procent (nekterych modelu) u Radeonu 2xx vsech verzi vs jednotky procent u Nvidii vsech verzi.“
Ještě by to chtělo podložit nějakým zdrojem. Když se naposled mluvilo o vysoké reklamovanost Radeonů (éra HD 4800), a pak jeden velkoobchod zveřejnil reálné statistiky, bylo to přesně opačně.
+1
+25
-1
Je komentář přínosný?
„Co se tyce vyrobnich
no-X https://diit.cz/autor/no-x
16. 11. 2015 - 09:45https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse„Co se tyce vyrobnich problemu, reklamovatelnost v desitkach procent (nekterych modelu) u Radeonu 2xx vsech verzi vs jednotky procent u Nvidii vsech verzi.“
Ještě by to chtělo podložit nějakým zdrojem. Když se naposled mluvilo o vysoké reklamovanost Radeonů (éra HD 4800), a pak jeden velkoobchod zveřejnil reálné statistiky, bylo to přesně opačně.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829232
+
Ono by to chtelo vic zdroju, treba o tom odchazeni 4xx/5xx. Na czc mely reklamovanost srovnatelnou s Radeony, pokud si dobre vzpominam.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Ono by to chtelo vic zdroju,
Nest https://diit.cz/profil/nest
16. 11. 2015 - 13:52https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseOno by to chtelo vic zdroju, treba o tom odchazeni 4xx/5xx. Na czc mely reklamovanost srovnatelnou s Radeony, pokud si dobre vzpominam.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829392
+
Noxi tentokrát to tak opravdu je. AMD v době od počátku GCN postihly 3 věci
1. Bitcoin/litecoin mánie, která zabila spoustu GPU. Resp, karet, GPU a paměti držely, co na nich umíralo bylo VRM protože výrobci je jaksi nedimenzovali na H24Furmark-style load, na to jsou dimenzovaný Tesly a Firepro. Na Nvidiích jsou (krom maxwellu ale tam už bylo po mánii) SHA256+scrypt výpočtly slow tzn ty se tomu vyhnuly.
2. Kauza Hawaii + elpida paměti. Shit elpida paměti (tzn ne vidna AMD) osazované výrobci u kterých tuna Radeonů s Hawaii GPU padala do blackscreenu a nešlo to SW cestou napravit. Katy s Hynix a Samsung čipy jsou OK, ale elpida byla nejlevjěší a bylo jich fakt hodně a nyní se zas vracej protože elpida konečně vydala 7Ghz GDDR5 moduly a vypadaj jako stejnej shit jako byly ty jejich 6Ghz.
3. Velikost + výtop. Nvidia od příchodu kepleru dodnes má GPU velice chladné a netopivé + maj typicky ušší sběrnice, oboje přispívá k tomu že počet GPU mrtvejch na studeňáky u nich výrazně klesl. U AMD přesně naopak, topivější GPU, širší sběrnice.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Noxi tentokrát to tak opravdu
Zenith https://diit.cz/profil/j-j1
16. 11. 2015 - 17:08https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseNoxi tentokrát to tak opravdu je. AMD v době od počátku GCN postihly 3 věci
1. Bitcoin/litecoin mánie, která zabila spoustu GPU. Resp, karet, GPU a paměti držely, co na nich umíralo bylo VRM protože výrobci je jaksi nedimenzovali na H24Furmark-style load, na to jsou dimenzovaný Tesly a Firepro. Na Nvidiích jsou (krom maxwellu ale tam už bylo po mánii) SHA256+scrypt výpočtly slow tzn ty se tomu vyhnuly.
2. Kauza Hawaii + elpida paměti. Shit elpida paměti (tzn ne vidna AMD) osazované výrobci u kterých tuna Radeonů s Hawaii GPU padala do blackscreenu a nešlo to SW cestou napravit. Katy s Hynix a Samsung čipy jsou OK, ale elpida byla nejlevjěší a bylo jich fakt hodně a nyní se zas vracej protože elpida konečně vydala 7Ghz GDDR5 moduly a vypadaj jako stejnej shit jako byly ty jejich 6Ghz.
3. Velikost + výtop. Nvidia od příchodu kepleru dodnes má GPU velice chladné a netopivé + maj typicky ušší sběrnice, oboje přispívá k tomu že počet GPU mrtvejch na studeňáky u nich výrazně klesl. U AMD přesně naopak, topivější GPU, širší sběrnice.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829478
+
A AMD má snad nějaké továrny? Nemá, vše vyrábí u TSMC a GF. A ti pravděpodobně ještě nejsou schopni vyrobit velké čipy s dostatečnou spolehlivostí, takže cena za wafer přepočtená na funkční kusy by atakovala nebeské výšiny.
To není nic o AMD, ale o technologii výroby! A už vůbec ne o DX12 nebo nVidii.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
A AMD má snad nějaké továrny?
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
16. 11. 2015 - 11:21https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseA AMD má snad nějaké továrny? Nemá, vše vyrábí u TSMC a GF. A ti pravděpodobně ještě nejsou schopni vyrobit velké čipy s dostatečnou spolehlivostí, takže cena za wafer přepočtená na funkční kusy by atakovala nebeské výšiny.
To není nic o AMD, ale o technologii výroby! A už vůbec ne o DX12 nebo nVidii.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829314
+
Docela to dává smysl, ani bych se nedivil kdyby šéfíci TSMC zase jednou (a jako vždycky) jen mazali med kolem huby... škoda že GF na tom asi taky nebude nijak extra, to by taky pomohlo...
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Docela to dává smysl, ani
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
16. 11. 2015 - 08:51https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseDocela to dává smysl, ani bych se nedivil kdyby šéfíci TSMC zase jednou (a jako vždycky) jen mazali med kolem huby... škoda že GF na tom asi taky nebude nijak extra, to by taky pomohlo...https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829212
+
a teď si zkuste představit, že s každým dalším novým výrobním procesem to bude ještě o něco těžší a ve výsledky pro všechny i dražší :) ( bez ohledu na ten med )
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
a teď si zkuste představit,
del42sa https://diit.cz/profil/del42sa
16. 11. 2015 - 09:19https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskusea teď si zkuste představit, že s každým dalším novým výrobním procesem to bude ještě o něco těžší a ve výsledky pro všechny i dražší :) ( bez ohledu na ten med )https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829220
+
To je mi jasné ;-) však stačí zapřemýšlet, na jakém procesu původně mělo vyjít R600 a na jakém vyšlo a mnoho dalších problémů a odkladů atd....
By mě vlastně zajímalo kdy naposled TSMC jelo dle plánu... ;-)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
To je mi jasné ;-) však stačí
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
16. 11. 2015 - 11:07https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseTo je mi jasné ;-) však stačí zapřemýšlet, na jakém procesu původně mělo vyjít R600 a na jakém vyšlo a mnoho dalších problémů a odkladů atd....
By mě vlastně zajímalo kdy naposled TSMC jelo dle plánu... ;-)https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829292
+
Hlavne aby se nejednalo u toho co vyda jen o top high end. To by s AMD mohlo dopadnout spatne. Je treba si uvedomit, ze tolik opevovany Zen bude stale jeste za dva roky a do te doby potrebuje AMD neco prodavat ajedinny duvod pomerne dobrych prodeju R9 3xx je neschopnost NVidie vydat GK s podporou DirectX12, jinak jsou ty R9 3xx z hlediska energetickych naroku naprosto neobhajitelne a jakmile konecne NVidia vyda GPU s GCN 1.2, tak po Radeonech nestekne pes, takze je pro AMD nezbytne pro AMD vydat v pristim roce konkurence schopne GK v mainstreamu, aby pristi rok prezili a nadeje na Zen mohl vubec zit dal.
+1
-20
-1
Je komentář přínosný?
Hlavne aby se nejednalo u
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
16. 11. 2015 - 09:23https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseHlavne aby se nejednalo u toho co vyda jen o top high end. To by s AMD mohlo dopadnout spatne. Je treba si uvedomit, ze tolik opevovany Zen bude stale jeste za dva roky a do te doby potrebuje AMD neco prodavat ajedinny duvod pomerne dobrych prodeju R9 3xx je neschopnost NVidie vydat GK s podporou DirectX12, jinak jsou ty R9 3xx z hlediska energetickych naroku naprosto neobhajitelne a jakmile konecne NVidia vyda GPU s GCN 1.2, tak po Radeonech nestekne pes, takze je pro AMD nezbytne pro AMD vydat v pristim roce konkurence schopne GK v mainstreamu, aby pristi rok prezili a nadeje na Zen mohl vubec zit dal.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829224
+
Kde prosim porad berete ty dva roky do vydani ZEN procesoru?
Internet je plnej informaci o Q2 2016
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Kde prosim porad berete ty
Azi0 https://diit.cz/profil/azi-daney
16. 11. 2015 - 09:33https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseKde prosim porad berete ty dva roky do vydani ZEN procesoru?
Internet je plnej informaci o Q2 2016https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829228
+
16. 11. 2015 - 10:13https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseReálně se s ním počítá q4 2016https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829236
+
16. 11. 2015 - 12:44https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskusestale to je ale rok, nie dva roky
https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829356
+
1. nVidia nemá architekturu GCN, maximálne môže mať podporu DX12, Vulkan
2. Neviem ako Vy, ale ja uprednostnujem "plnotučné" produkty (neosekaná DP a pod.), spotreba v "LOAD-e" ma až tak nezaujíma, nakoľko sa nehrám "24x7", ale priznávam, že na papiery to vypadá pekne.
3. s príchodom win10 a následne DX12/Vulkan sa misky váh minimálne vyrovnajú, čo sa týka výkonu ovládačov. už pri poslených CATALYST-och to bolo citeľné (nárast výkonu až do 20%)
4. Zen tu bude najneskôr do Q2/2017 (a to je už pesimistický scénar), takže žiadne "o 2 roky"
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
1. nVidia nemá architekturu
zero8324 https://diit.cz/profil/zero8324
16. 11. 2015 - 10:26https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse1. nVidia nemá architekturu GCN, maximálne môže mať podporu DX12, Vulkan
2. Neviem ako Vy, ale ja uprednostnujem "plnotučné" produkty (neosekaná DP a pod.), spotreba v "LOAD-e" ma až tak nezaujíma, nakoľko sa nehrám "24x7", ale priznávam, že na papiery to vypadá pekne.
3. s príchodom win10 a následne DX12/Vulkan sa misky váh minimálne vyrovnajú, čo sa týka výkonu ovládačov. už pri poslených CATALYST-och to bolo citeľné (nárast výkonu až do 20%)
4. Zen tu bude najneskôr do Q2/2017 (a to je už pesimistický scénar), takže žiadne "o 2 roky"https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829242
+
2) Spotřeba je poměrně důležitá pro lidi, kteří musí platit účet. Ale samozřejmě to není jenom o té čisté spotřebě, ale nutnosti vlastnit výkonnější zdroj a chladící zařízení. To se do konečné ceny taky promítne a nejsou to malé částky.
4) Není sice fér hodnotit produkt, který se ještě nevyrábí, ale všechno naznačuje, že Zen bude zastaralý už v době vydání. Vlastně by byl zastaralý už i kdyby vyšel dnes s IPC na úrovni Ivy Bridge (tento teoretický výpočet uveřejnil někdo z autorů DiiT přímo někde zde na stránkách), takže určitě trn z paty AMD nevytrhne.
+1
-19
-1
Je komentář přínosný?
1) GCN je produkt AMD. nVidia
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
16. 11. 2015 - 10:41https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse2) Spotřeba je poměrně důležitá pro lidi, kteří musí platit účet. Ale samozřejmě to není jenom o té čisté spotřebě, ale nutnosti vlastnit výkonnější zdroj a chladící zařízení. To se do konečné ceny taky promítne a nejsou to malé částky.
4) Není sice fér hodnotit produkt, který se ještě nevyrábí, ale všechno naznačuje, že Zen bude zastaralý už v době vydání. Vlastně by byl zastaralý už i kdyby vyšel dnes s IPC na úrovni Ivy Bridge (tento teoretický výpočet uveřejnil někdo z autorů DiiT přímo někde zde na stránkách), takže určitě trn z paty AMD nevytrhne.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829252
+
4) - to asi bude omyl, šlo o výpočet, o kolik bude IPC vyšší oproti původnímu Bulldozeru (zhruba o 100 %). Ono ale IPC není všespasitelné, rozhodující bude cena, počet jader, taktovací frekvence...
+1
+18
-1
Je komentář přínosný?
4) - to asi bude omyl, šlo o
no-X https://diit.cz/autor/no-x
16. 11. 2015 - 10:51https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse4) - to asi bude omyl, šlo o výpočet, o kolik bude IPC vyšší oproti původnímu Bulldozeru (zhruba o 100 %). Ono ale IPC není všespasitelné, rozhodující bude cena, počet jader, taktovací frekvence...https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829274
+
IPC je podle mě docela důležitý faktor. Možná i nejdůležitější (v porovnání s cenou, která zřejmě nebude u Zenu nízká). Taktovací frekvence je už jenom takové dotahování nízkého IPC vyšší spotřebou a počet jader je mimo serverovou oblast a vyjímečné situace prakticky irelevantní.
Jo a asi jsi to psal ty a srovnával IPC s Ivy Bridge. :) Jako neber to zle, já nepřeju AMD zánik. To určitě ne. Poslední co bych si přál je monopol, ale AMD od doby Athlonů nevydala nic, co by mě nějak zaujalo a popravdě se divím, že ty jejich procesory ještě někdo kupuje. Výkonnější grafická část opravdu nevynahradí slabý CPU výkon a kdo chce GPU výkon, tak si koupí stejně dedikovanou grafickou kartu.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
IPC je podle mě docela
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
16. 11. 2015 - 11:46https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseIPC je podle mě docela důležitý faktor. Možná i nejdůležitější (v porovnání s cenou, která zřejmě nebude u Zenu nízká). Taktovací frekvence je už jenom takové dotahování nízkého IPC vyšší spotřebou a počet jader je mimo serverovou oblast a vyjímečné situace prakticky irelevantní.
Jo a asi jsi to psal ty a srovnával IPC s Ivy Bridge. :) Jako neber to zle, já nepřeju AMD zánik. To určitě ne. Poslední co bych si přál je monopol, ale AMD od doby Athlonů nevydala nic, co by mě nějak zaujalo a popravdě se divím, že ty jejich procesory ještě někdo kupuje. Výkonnější grafická část opravdu nevynahradí slabý CPU výkon a kdo chce GPU výkon, tak si koupí stejně dedikovanou grafickou kartu.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829328
+
Ano, Ivy Bridge jsem zmiňoval jako procesor, oproti němuž nebude mít podle mého úsudku (=moje spekulace) nižší IPC. Jenže Intel od doby Ivy Bridge IPC nijak razantně nezvýšil, navíc Zen by měl výhodu v podobě mírně novějšího procesu.
Pokud by podstatné bylo jen IPC a nikoli počet jader, takty apod., pak by nikdo nekupoval Core i7, které má stejné IPC jako Core i3, ale více jader, vyšší takty apod. ;-)
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
Ano, Ivy Bridge jsem zmiňoval
no-X https://diit.cz/autor/no-x
16. 11. 2015 - 12:02https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseAno, Ivy Bridge jsem zmiňoval jako procesor, oproti němuž nebude mít podle mého úsudku (=moje spekulace) nižší IPC. Jenže Intel od doby Ivy Bridge IPC nijak razantně nezvýšil, navíc Zen by měl výhodu v podobě mírně novějšího procesu.
Pokud by podstatné bylo jen IPC a nikoli počet jader, takty apod., pak by nikdo nekupoval Core i7, které má stejné IPC jako Core i3, ale více jader, vyšší takty apod. ;-)https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829338
+
No já jsem četl, že Nárůst IPC oproti IvyBridge je docela velký. A to především díky Haswellu. Aktuálně by to mělo být asi 20-30 procent IvyBridge vs Skylake. A to je dost.
Říkal jsem že vyšší takty u AMD nahrazujou nižší IPC ve výkonu oproti Intelu, ne že vyšší takty nemají vliv na výkon. Samozřejmě vyšší takty v rámci stejné architektury se projeví vyšším výkonem. Zatímco Core i7 jsou určené pro profesionální svéru a výkonné výpočetní stroje, kde větší počet logických jader a větší Cache využijí, tak i3 a i5 jsou určeny pro majoritu. Problém AMD je v tom, že lidé, kteří vyžadují tyto benefity, tak budou vyžadovat i výkon, které jim oproti i7 nemají co nabídnout a ta většina, která tento prémiový výkon nepotřebuje, zase nemá potřebu si připlácet za 8 jader. Prostě cílová skupina lidí, kteří nepotřebují vysoký výkon, ale nutně musí mít vysoké takty a hodně jader za nízkou cenu je tak tragicky malá, že si jenom těžkou budou hledat zákazníky.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
No já jsem četl, že Nárůst
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
16. 11. 2015 - 12:26https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseNo já jsem četl, že Nárůst IPC oproti IvyBridge je docela velký. A to především díky Haswellu. Aktuálně by to mělo být asi 20-30 procent IvyBridge vs Skylake. A to je dost.
Říkal jsem že vyšší takty u AMD nahrazujou nižší IPC ve výkonu oproti Intelu, ne že vyšší takty nemají vliv na výkon. Samozřejmě vyšší takty v rámci stejné architektury se projeví vyšším výkonem. Zatímco Core i7 jsou určené pro profesionální svéru a výkonné výpočetní stroje, kde větší počet logických jader a větší Cache využijí, tak i3 a i5 jsou určeny pro majoritu. Problém AMD je v tom, že lidé, kteří vyžadují tyto benefity, tak budou vyžadovat i výkon, které jim oproti i7 nemají co nabídnout a ta většina, která tento prémiový výkon nepotřebuje, zase nemá potřebu si připlácet za 8 jader. Prostě cílová skupina lidí, kteří nepotřebují vysoký výkon, ale nutně musí mít vysoké takty a hodně jader za nízkou cenu je tak tragicky malá, že si jenom těžkou budou hledat zákazníky.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829348
+
20-30 % je spíš rozdíl reálného výkonu než rozdíl čistě v IPC, tedy i rozdíl daný vyššími takty. A právě i vyšší takty (než Ivy Bridge) bude mít pravděpodobně i Zen.
Uživatelé se po Intelu po léta marně dožadují více než 4 jader v základní procesorové řadě, k tomu nastupují nová API, která dokážou plnohodnotně využívat vícejádrových procesorů, roste počet aplikací... nemyslím, že by bylo málo lidí, kteří by při výběru mezi 8 jádry s výkonem 100 % na jádro a 4 jádry s výkonem 120 % na jádro první možnost zavrhovali.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
20-30 % je spíš rozdíl
no-X https://diit.cz/autor/no-x
16. 11. 2015 - 13:10https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse20-30 % je spíš rozdíl reálného výkonu než rozdíl čistě v IPC, tedy i rozdíl daný vyššími takty. A právě i vyšší takty (než Ivy Bridge) bude mít pravděpodobně i Zen.
Uživatelé se po Intelu po léta marně dožadují více než 4 jader v základní procesorové řadě, k tomu nastupují nová API, která dokážou plnohodnotně využívat vícejádrových procesorů, roste počet aplikací... nemyslím, že by bylo málo lidí, kteří by při výběru mezi 8 jádry s výkonem 100 % na jádro a 4 jádry s výkonem 120 % na jádro první možnost zavrhovali.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829378
+
"Uživatelé se po Intelu po léta marně dožadují více než 4 jader v základní procesorové řadě"
Tak takového uživatele jsem ještě nikde neviděl. A co se týče těch API, které budou nativně multivláknové, tak se opravdu jedná o mainstream aplikace nebo nějaké speciální využití, jako je encoding videa či nějaké BIONC či BitTorrent výpočty, které jsou stejně již dávno akcelerované grafickýma kartama? Upřímně bych si přál, aby jste měl pravdu, ale osobně nic podobného nepozoruji. VLastně si myslím, že většině lidí by bezpečně stačily 2 jádra a 4 jsou spíše nevyužitý luxus a 8 jader je pro většinu lidí jenom k tomu, aby mohli říct, že mají 2x tolik proužků na teplákovce.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
"Uživatelé se po Intelu po
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
16. 11. 2015 - 13:33https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse"Uživatelé se po Intelu po léta marně dožadují více než 4 jader v základní procesorové řadě"
Tak takového uživatele jsem ještě nikde neviděl. A co se týče těch API, které budou nativně multivláknové, tak se opravdu jedná o mainstream aplikace nebo nějaké speciální využití, jako je encoding videa či nějaké BIONC či BitTorrent výpočty, které jsou stejně již dávno akcelerované grafickýma kartama? Upřímně bych si přál, aby jste měl pravdu, ale osobně nic podobného nepozoruji. VLastně si myslím, že většině lidí by bezpečně stačily 2 jádra a 4 jsou spíše nevyužitý luxus a 8 jader je pro většinu lidí jenom k tomu, aby mohli říct, že mají 2x tolik proužků na teplákovce.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829386
+
„Tak takového uživatele jsem ještě nikde neviděl.“
Možná by stačilo si občas přečíst nějaké diskuse :-)
„VLastně si myslím, že většině lidí by bezpečně stačily 2 jádra a 4 jsou spíše nevyužitý luxus a 8 jader je pro většinu lidí jenom k tomu…“
Jenže pokud řešíme nejvýkonnější procesory, respektive desktopový high-end, pak je poněkud zcestné jeho kvality hodnotit podle požadavků „většiny lidí“, tedy konzumentů emailu, facebooku a youtube. Pokud někdo poptává výkonnější produkty, pak patrně proto, že mu pomalejší nestačí. Poměrně velkou skupinou uživatelů, které není procesorový výkon ukradený, jsou hráči. Mnohé soudobé hry skutečně nelze slušně rozběhat na dvoujádrovém procesoru. Jak jsem už zmínil, pro novou generaci her, která vznikne na DirectX 12 a Vulkanu, je vyšší počet jader stejně efektivní způsob, jak dosáhnout vyšší výkon, jako je zvýšení taktů nebo IPC.
„BitTorrent výpočty“
Nevím o tom, že by BitTorrent nějak profitoval z vyššího IPC nebo počtu jader. Vlastně v tomto případě souhlasím, že komu jde o BitTorrent, ten si s dvoujádrem vystačí :-)
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
„Tak takového uživatele jsem
no-X https://diit.cz/autor/no-x
16. 11. 2015 - 13:47https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse„Tak takového uživatele jsem ještě nikde neviděl.“
Možná by stačilo si občas přečíst nějaké diskuse :-)
„VLastně si myslím, že většině lidí by bezpečně stačily 2 jádra a 4 jsou spíše nevyužitý luxus a 8 jader je pro většinu lidí jenom k tomu…“
Jenže pokud řešíme nejvýkonnější procesory, respektive desktopový high-end, pak je poněkud zcestné jeho kvality hodnotit podle požadavků „většiny lidí“, tedy konzumentů emailu, facebooku a youtube. Pokud někdo poptává výkonnější produkty, pak patrně proto, že mu pomalejší nestačí. Poměrně velkou skupinou uživatelů, které není procesorový výkon ukradený, jsou hráči. Mnohé soudobé hry skutečně nelze slušně rozběhat na dvoujádrovém procesoru. Jak jsem už zmínil, pro novou generaci her, která vznikne na DirectX 12 a Vulkanu, je vyšší počet jader stejně efektivní způsob, jak dosáhnout vyšší výkon, jako je zvýšení taktů nebo IPC.
„BitTorrent výpočty“
Nevím o tom, že by BitTorrent nějak profitoval z vyššího IPC nebo počtu jader. Vlastně v tomto případě souhlasím, že komu jde o BitTorrent, ten si s dvoujádrem vystačí :-)https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829388
+
Hele noxi, kdo to rikal, ze mantle/dx12 ma CPU narocnost API snizit, ne zvysit?
K tem nejvykonejsim desktop CPU, viz 4-8 core i7 pro LGA2011. Kazdej enthusiast maniak s vice highend gpu na tom davno jede.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Hele noxi, kdo to rikal, ze
Nest https://diit.cz/profil/nest
16. 11. 2015 - 14:06https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseHele noxi, kdo to rikal, ze mantle/dx12 ma CPU narocnost API snizit, ne zvysit?
K tem nejvykonejsim desktop CPU, viz 4-8 core i7 pro LGA2011. Kazdej enthusiast maniak s vice highend gpu na tom davno jede.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829406
+
Možná snížit, ale hlavně již přestane nutit jedno jádro jet kompletně na maximum a začne se zátěž rovnoměrně rozkládat na jednotlivá vlákna - takže 8 jader běžících na 1 GHz bude na tom z provozních vlastností lépe, než jedno jádro na 5GHz a tři skoro nevyužitá.
Jednovláknový výkon již nebude hrát takovou roli, když budeš mít k dispozici vláken víc. (ve hrách)
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Možná snížit, ale hlavně již
Tiktak https://diit.cz/profil/jan-kadlcek
16. 11. 2015 - 14:59https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseMožná snížit, ale hlavně již přestane nutit jedno jádro jet kompletně na maximum a začne se zátěž rovnoměrně rozkládat na jednotlivá vlákna - takže 8 jader běžících na 1 GHz bude na tom z provozních vlastností lépe, než jedno jádro na 5GHz a tři skoro nevyužitá.
Jednovláknový výkon již nebude hrát takovou roli, když budeš mít k dispozici vláken víc. (ve hrách)https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829430
+
ohledně snižování náročnosti u DX12: já myslel, že se jedná o overhead, tedy (jednoduše řečeno) "ztrátový výkon", resp. výpočetní čas, který zůstane nevyužit, protože jej režijně spotřebuje samotné API, resp. nedovolí využít více jader CPU k masivnějšímu paralelismu?
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
ohledně snižování náročnosti
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
16. 11. 2015 - 15:44https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseohledně snižování náročnosti u DX12: já myslel, že se jedná o overhead, tedy (jednoduše řečeno) "ztrátový výkon", resp. výpočetní čas, který zůstane nevyužit, protože jej režijně spotřebuje samotné API, resp. nedovolí využít více jader CPU k masivnějšímu paralelismu?https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829452
+
naprosto souhlasim, viz nize, az na to spojeni "..API, resp. ....", mezi tema dvema pojmy neni souvislost. Overhead API je balast, ktereho se dx12 zbavilo apriori, zatimco paralelismus musi teprv nekdo vyuzit.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
naprosto souhlasim, viz nize,
Nest https://diit.cz/profil/nest
16. 11. 2015 - 19:25https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskusenaprosto souhlasim, viz nize, az na to spojeni "..API, resp. ....", mezi tema dvema pojmy neni souvislost. Overhead API je balast, ktereho se dx12 zbavilo apriori, zatimco paralelismus musi teprv nekdo vyuzit.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829534
+
Právě tím, že API bude schopné využít všech jader, se nároky sníží, protože výkon nebude limitovaný výkonem jediného jádra.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Právě tím, že API bude
no-X https://diit.cz/autor/no-x
16. 11. 2015 - 18:02https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskusePrávě tím, že API bude schopné využít všech jader, se nároky sníží, protože výkon nebude limitovaný výkonem jediného jádra.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829504
+
Ja mam ale dojem, ze hlavni mantra vsech samozvanych nextdegen API expertu byla hentenhlecten "overhead"? Tedy snizeni rezie, nikoliv jen multithreading? ;)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ja mam ale dojem, ze hlavni
Nest https://diit.cz/profil/nest
16. 11. 2015 - 19:24https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseJa mam ale dojem, ze hlavni mantra vsech samozvanych nextdegen API expertu byla hentenhlecten "overhead"? Tedy snizeni rezie, nikoliv jen multithreading? ;)https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829532
+
Výborně, konečně se k tomu blížíme. Teď už si stačí jen uvědomit, že díky tomu, že nyní user-mode driver běží paralelně a nikoli v jednom vlákně (kdy na něj úlohy běžící na jiných jádrech musejí čekat), významně klesl overhead.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Výborně, konečně se k tomu
no-X https://diit.cz/autor/no-x
16. 11. 2015 - 19:39https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseVýborně, konečně se k tomu blížíme. Teď už si stačí jen uvědomit, že díky tomu, že nyní user-mode driver běží paralelně a nikoli v jednom vlákně (kdy na něj úlohy běžící na jiných jádrech musejí čekat), významně klesl overhead.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829546
+
aaa., tady nekdo nevi (nebo najednou dela ze nevi) co je overhead, po krteckovi mame dalsiho.... balast byl u dx11 tvoren vysokou mirou nekontrolovatelne abstrakce, ne malym poctem vlaken. coz samozrejme neznamena, ze nekdo nedokaze vicevlaknovosti dx12 patricne vyuzit. akorat je problem, ze momentalne ma 99% lidi maximalne 4core, takze nikdo nebude tak blbej (jako treba Oxide), aby to zkousel.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
aaa., tady nekdo nevi (nebo
Nest https://diit.cz/profil/nest
16. 11. 2015 - 22:19https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseaaa., tady nekdo nevi (nebo najednou dela ze nevi) co je overhead, po krteckovi mame dalsiho.... balast byl u dx11 tvoren vysokou mirou nekontrolovatelne abstrakce, ne malym poctem vlaken. coz samozrejme neznamena, ze nekdo nedokaze vicevlaknovosti dx12 patricne vyuzit. akorat je problem, ze momentalne ma 99% lidi maximalne 4core, takze nikdo nebude tak blbej (jako treba Oxide), aby to zkousel.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829570
+
Proc myslis, ze je problem, ze ma vetsina hernich pocitacu 4 jadra? Uz to samotny nuti vyvojare rozdelit narocny ulohy do vice vlaken (pokud se jim teda chce optimalizovat), aby lip vyuzili vykon procesoru. A pokud uz tam nakou konstrukci na rozdelovani uloh maj, je vetsinou jedno, jestli je ta uloha rozdelena na 4 nebo 8 vlaken.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Proc myslis, ze je problem,
BlackRider https://diit.cz/profil/blackrider
17. 11. 2015 - 09:06https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseProc myslis, ze je problem, ze ma vetsina hernich pocitacu 4 jadra? Uz to samotny nuti vyvojare rozdelit narocny ulohy do vice vlaken (pokud se jim teda chce optimalizovat), aby lip vyuzili vykon procesoru. A pokud uz tam nakou konstrukci na rozdelovani uloh maj, je vetsinou jedno, jestli je ta uloha rozdelena na 4 nebo 8 vlaken.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829614
+
"Možná by stačilo si občas přečíst nějaké diskuse"
No a nemá lepší vypovídací hodnotu statistiky z trhu než diskuze? Kdyby se svět řídil podle diskuzí, tak u Novinek by 90 procent lidí volilo komunisty a podle Diit by 90 procent lidí mělo Linux na AMD. Faktem je, že ani jedno není pravda.
"Jenže pokud řešíme nejvýkonnější procesory, respektive desktopový high-end"
My snad řešíme highend? Pokud vím, tak i Intel má 8 jádrové procesory u highendu, ale to netvoří finanční základ firmy.
Hráčům zatím bezpečně stačí 4 jádrové procesory s vyjímkou těch pár titulů, které 8 jader opravdu využijí, ale pak vyžadují i vysoký výkon, takže ideální volba je i7. Píšeš tady, že DX12 a Vulcan využije vyšší počet jader procesoru, ale nemají tyto nové technologie naopak snížit zátěž na procesor? Navíc co se týče her, tak vždy bude důležitější výkon grafické karty a počet jader procesoru větší než 4 je opět irelevantní.
Vážně bych si dokázal představit výhody více jader s menším výkonem snad jen někde u domácích serverů pracujících 24/7, ale zde je za požadavek na nízkou spotřebu a tou procesory AMD rozhodně neoplývají.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
"Možná by stačilo si občas
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
16. 11. 2015 - 14:28https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse"Možná by stačilo si občas přečíst nějaké diskuse"
No a nemá lepší vypovídací hodnotu statistiky z trhu než diskuze? Kdyby se svět řídil podle diskuzí, tak u Novinek by 90 procent lidí volilo komunisty a podle Diit by 90 procent lidí mělo Linux na AMD. Faktem je, že ani jedno není pravda.
"Jenže pokud řešíme nejvýkonnější procesory, respektive desktopový high-end"
My snad řešíme highend? Pokud vím, tak i Intel má 8 jádrové procesory u highendu, ale to netvoří finanční základ firmy.
Hráčům zatím bezpečně stačí 4 jádrové procesory s vyjímkou těch pár titulů, které 8 jader opravdu využijí, ale pak vyžadují i vysoký výkon, takže ideální volba je i7. Píšeš tady, že DX12 a Vulcan využije vyšší počet jader procesoru, ale nemají tyto nové technologie naopak snížit zátěž na procesor? Navíc co se týče her, tak vždy bude důležitější výkon grafické karty a počet jader procesoru větší než 4 je opět irelevantní.
Vážně bych si dokázal představit výhody více jader s menším výkonem snad jen někde u domácích serverů pracujících 24/7, ale zde je za požadavek na nízkou spotřebu a tou procesory AMD rozhodně neoplývají.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829412
+
Presne tak, diskusie nemaju ziadnu vypovedajucu hodnotu, obzvlast tie na sektarskych/polosektarskych weboch, kde prevladaju fanaticki honici jednej alebo druhej strany, Diit nie je vynimkou:)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Presne tak, diskusie nemaju
Rajnoha https://diit.cz/profil/rajnoha
16. 11. 2015 - 14:35https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskusePresne tak, diskusie nemaju ziadnu vypovedajucu hodnotu, obzvlast tie na sektarskych/polosektarskych weboch, kde prevladaju fanaticki honici jednej alebo druhej strany, Diit nie je vynimkou:)https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829420
+
„No a nemá lepší vypovídací hodnotu statistiky z trhu než diskuze?“
Pokud řešíme, zda by nějací uživatelé dali za stejné peníze přednost osmi jádrům se 100 % výkonu na jádro oproti čtyř jádrům se 120 % výkonu na jádro, pak jsou nám statistiky trhu na dvě věci. Statistiky trhu mohou vypovídat pouze o produktech, které už uvedené byly. Nevím, jak bychom ze statistik trhu mohli odhadovat úspěch neuvedeného produktu. Ten lze posuzovat pouze podle reakcí uživatelů v diskusích.
„My snad řešíme highend? Pokud vím, tak i Intel má 8 jádrové procesory u highendu, ale to netvoří finanční základ firmy.“
HEDT je snob-end. Osmijádrový Zen rozhodně nebude stát tisíc dolarů, mluvíme o jiné relaci. Uvedením $999 produktů na trh se z $499 nestává mainstream.
„Píšeš tady, že DX12 a Vulcan využije vyšší počet jader procesoru, ale nemají tyto nové technologie naopak snížit zátěž na procesor?“
Snižují nároky tím, že umožňují zátěž paralelizovat. Proto nevyžadují nijak vysoký výkon na jádro a dokážou efektivně využít i vícejádrové procesory.
„Vážně bych si dokázal představit výhody více jader s menším výkonem“
Tady ale nemluvíme o výkonu Atomu nebo Jaguaru, ale IPC mírně pod top modely Intelu. Tvrdit, že na 20% rozdílu v IPC stojí použitelnost procesoru, ale ignorovat veškeré ostatní parametry, jako je počet jader, cena, takty ap. je zkrátka demagogie.
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
„No a nemá lepší vypovídací
no-X https://diit.cz/autor/no-x
16. 11. 2015 - 19:31https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse„No a nemá lepší vypovídací hodnotu statistiky z trhu než diskuze?“
Pokud řešíme, zda by nějací uživatelé dali za stejné peníze přednost osmi jádrům se 100 % výkonu na jádro oproti čtyř jádrům se 120 % výkonu na jádro, pak jsou nám statistiky trhu na dvě věci. Statistiky trhu mohou vypovídat pouze o produktech, které už uvedené byly. Nevím, jak bychom ze statistik trhu mohli odhadovat úspěch neuvedeného produktu. Ten lze posuzovat pouze podle reakcí uživatelů v diskusích.
„My snad řešíme highend? Pokud vím, tak i Intel má 8 jádrové procesory u highendu, ale to netvoří finanční základ firmy.“
HEDT je snob-end. Osmijádrový Zen rozhodně nebude stát tisíc dolarů, mluvíme o jiné relaci. Uvedením $999 produktů na trh se z $499 nestává mainstream.
„Píšeš tady, že DX12 a Vulcan využije vyšší počet jader procesoru, ale nemají tyto nové technologie naopak snížit zátěž na procesor?“
Snižují nároky tím, že umožňují zátěž paralelizovat. Proto nevyžadují nijak vysoký výkon na jádro a dokážou efektivně využít i vícejádrové procesory.
„Vážně bych si dokázal představit výhody více jader s menším výkonem“
Tady ale nemluvíme o výkonu Atomu nebo Jaguaru, ale IPC mírně pod top modely Intelu. Tvrdit, že na 20% rozdílu v IPC stojí použitelnost procesoru, ale ignorovat veškeré ostatní parametry, jako je počet jader, cena, takty ap. je zkrátka demagogie.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829542
+
No kazopadne lze predpokladat ze z prechodem na finfet proces takty klesnou, stejne jako tomu bylo u intelu. No uvidime jak to bude z vykonem. Kazdopadne nechapu proc kazdej resi IPC kdyz dulezitej je pomer takt / ipc .....
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
No kazopadne lze predpokladat
Amater https://diit.cz/profil/zedoross
17. 11. 2015 - 10:10https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseNo kazopadne lze predpokladat ze z prechodem na finfet proces takty klesnou, stejne jako tomu bylo u intelu. No uvidime jak to bude z vykonem. Kazdopadne nechapu proc kazdej resi IPC kdyz dulezitej je pomer takt / ipc ..... https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829630
+
"Uživatelé se po Intelu po léta marně dožadují více než 4 jader v základní procesorové řadě"
4-8 jadrove desktop i7 pro LGA2011 je co? Kdo ho potreboval, tak ho davno ma.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
"Uživatelé se po Intelu po
Nest https://diit.cz/profil/nest
16. 11. 2015 - 13:56https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse"Uživatelé se po Intelu po léta marně dožadují více než 4 jader v základní procesorové řadě"
4-8 jadrove desktop i7 pro LGA2011 je co? Kdo ho potreboval, tak ho davno ma.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829394
+
Takze jestli ma vishera v INT dneska 50% realneho single-core vykonu vuci haswellu, bude mit Zen 75% vykonu na jadro vuci haswellu v roce 2016/17, kdy prijde nastupce Skylake, kde Skylake dneska ukazuje narusty az 50% realneho vykonu oproti haswellu.
A to se nebavim o tom, kolik Zen bude stat, kdyz vidim jak si amd nacenilo prejmenovavacky R3xx a Fury, a jak se super prodavaj, viz posledni analyzy prodeju na trhu.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
"to asi bude omyl, šlo o
Nest https://diit.cz/profil/nest
16. 11. 2015 - 14:03https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse"to asi bude omyl, šlo o výpočet, o kolik bude IPC vyšší oproti původnímu Bulldozeru (zhruba o 100 %)"
Ale to je mi novinka, mne to dle prvniho slajdu opticky prijde na 45-50% proti Bulldozeru. Uvadi se 40% proti Excavatoru.
http://diit.cz/clanek/zen-v-roce-2016-k12-v-roce-2017-skybridge-zrusen
Takze jestli ma vishera v INT dneska 50% realneho single-core vykonu vuci haswellu, bude mit Zen 75% vykonu na jadro vuci haswellu v roce 2016/17, kdy prijde nastupce Skylake, kde Skylake dneska ukazuje narusty az 50% realneho vykonu oproti haswellu.
A to se nebavim o tom, kolik Zen bude stat, kdyz vidim jak si amd nacenilo prejmenovavacky R3xx a Fury, a jak se super prodavaj, viz posledni analyzy prodeju na trhu.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829402
+
Nesekl ses v destinne carce? Narust realneho vykonu skylake oproti haswell jsem videl -5% az +7%.
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Nesekl ses v destinne carce?
Azi0 https://diit.cz/profil/azi-daney
16. 11. 2015 - 14:51https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseNesekl ses v destinne carce? Narust realneho vykonu skylake oproti haswell jsem videl -5% az +7%.
https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829426
+
Na PCT mas vlakno s merenimi s jeste vyraznejsimi vysledky.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
covece, nesplet.
Nest https://diit.cz/profil/nest
16. 11. 2015 - 19:28https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskusecovece, nesplet.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-intel-skylake-core-i7-6700k-review
http://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_intel_core_i76700k_skylake_premiera_lga_1151?page=0,34
Na PCT mas vlakno s merenimi s jeste vyraznejsimi vysledky.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829538
+
A není ten rozdíl mezi Skylake a Haswell v těchto specifických případech způsobený spíše rozdílem v pamětech tj DDR4 vs DDR3?
Protože syntetické testy zaměřené čistě třeba na tebou výše zmiňovaný INT opravdu žádný rapidní skok mezi architekturami neprokázali. http://www.svethardware.cz/intel-skylake-vs-haswell-nove-benchmarky/4078...
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
A není ten rozdíl v těchto
Razee https://diit.cz/profil/razee
16. 11. 2015 - 20:37https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseA není ten rozdíl mezi Skylake a Haswell v těchto specifických případech způsobený spíše rozdílem v pamětech tj DDR4 vs DDR3?
Protože syntetické testy zaměřené čistě třeba na tebou výše zmiňovaný INT opravdu žádný rapidní skok mezi architekturami neprokázali.
http://www.svethardware.cz/intel-skylake-vs-haswell-nove-benchmarky/40785/img/body-22.306E.jpghttps://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829554
+
16. 11. 2015 - 22:09https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseprecti si ty vlakna na pct, je to zajimave.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829566
+
Ani blazon nie je tak naivny, ze Zen bude mat IPC ako Ivy, 8 jadier a cenu pod i5. No mas aj takych, ktori tomu veria a mas aj takych, ktori si myslia to bude este lepsie, nechaj ich v tom:). Tak ako vzdy pride po vydatnej medialnej masazi, vyraznemu hypu a predcasnemu honeniu vytriezvenie, ktore vrati vsetkych spat na zem a da im studenu sprchu:)
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Ani blazon nie je tak naivny,
Rajnoha https://diit.cz/profil/rajnoha
16. 11. 2015 - 18:18https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseAni blazon nie je tak naivny, ze Zen bude mat IPC ako Ivy, 8 jadier a cenu pod i5. No mas aj takych, ktori tomu veria a mas aj takych, ktori si myslia to bude este lepsie, nechaj ich v tom:). Tak ako vzdy pride po vydatnej medialnej masazi, vyraznemu hypu a predcasnemu honeniu vytriezvenie, ktore vrati vsetkych spat na zem a da im studenu sprchu:)https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829508
+
"2) Spotřeba je poměrně důležitá pro lidi, kteří musí platit účet."
A kolik z tech lidi se opravdu obtezovalo udelat si vypocet, za jakou dobu se jim to vrati ? Jestli ta doba je alespon mensi nez treba 200% zarucni doby ? Kdyby se obtezovali, zjistili by kuprikladu ze zaplatit o 4K korun vic za produkt, jen aby ste meli spotrebu v loadu mensi o 30W (jen priklad) je naprosto *idiotske*. Vono totiz za 4 litry lze koupit prekvapive mnozstvi elektriny... to by ale chtelo premyslet a pouzivat matematiku -> brrr to asi ne-e..
Ale klidne mi dokazte ze se mylim, a napiste nam jak vas ucet za elektrinu nici..
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
"2) Spotřeba je poměrně
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
16. 11. 2015 - 18:28https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse"2) Spotřeba je poměrně důležitá pro lidi, kteří musí platit účet."
A kolik z tech lidi se opravdu obtezovalo udelat si vypocet, za jakou dobu se jim to vrati ? Jestli ta doba je alespon mensi nez treba 200% zarucni doby ? Kdyby se obtezovali, zjistili by kuprikladu ze zaplatit o 4K korun vic za produkt, jen aby ste meli spotrebu v loadu mensi o 30W (jen priklad) je naprosto *idiotske*. Vono totiz za 4 litry lze koupit prekvapive mnozstvi elektriny... to by ale chtelo premyslet a pouzivat matematiku -> brrr to asi ne-e..
Ale klidne mi dokazte ze se mylim, a napiste nam jak vas ucet za elektrinu nici..https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829512
+
Spotreba pri desktope nie je az taka podstatna pokial nejde o nejaky extrem, kde je rozdiel na zostave 200-300W+ (nejaky FX9790 v kombinacii s 390X oproti vykonovemu substitutu Intel+nV) to sa vie casom prejavit aj na vydavkoch a skutocne sa rozdiel v cene pocas moralnej zivotnosti vrati. Pri mobilnych CPU je uz spotreba zasadny problem.. A aj pri desktope mas vydaje navyse, napriklad dosku s kvalitnou napajacou kaskadou, aby to dlhodobo zvladla + investicie do chladenia.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Spotreba pri desktope nie je
Rajnoha https://diit.cz/profil/rajnoha
16. 11. 2015 - 18:40https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseSpotreba pri desktope nie je az taka podstatna pokial nejde o nejaky extrem, kde je rozdiel na zostave 200-300W+ (nejaky FX9790 v kombinacii s 390X oproti vykonovemu substitutu Intel+nV) to sa vie casom prejavit aj na vydavkoch a skutocne sa rozdiel v cene pocas moralnej zivotnosti vrati. Pri mobilnych CPU je uz spotreba zasadny problem.. A aj pri desktope mas vydaje navyse, napriklad dosku s kvalitnou napajacou kaskadou, aby to dlhodobo zvladla + investicie do chladenia.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829520
+
no odkedy som dal prec herne PC, mesacne nam klesla spotreba elektriny o 5,6 kWh.
na kancelarske veci mam ntb, na grafiku Zotac ID18 (8GB ram+SSD Crucial M500 120GB + eSATA zapojeny 1TB Seagate 7200rpm a ukladam na NAS)
mimo to este polovicka ma svoj desktop (Intel G3240, 8GB ram 2x SSD Kingston V300 120GB) v Eurocase mini ITX 850) a Macbook Air.
pokial Zen bude mat dobry vykon + spotrebu, opat si mozno zlozim herne PC, teraz hravam par veci (wine + niektore nativne)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
no odkedy som dal prec herne
RedHawk https://diit.cz/profil/max-marx
17. 11. 2015 - 14:28https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseno odkedy som dal prec herne PC, mesacne nam klesla spotreba elektriny o 5,6 kWh.
na kancelarske veci mam ntb, na grafiku Zotac ID18 (8GB ram+SSD Crucial M500 120GB + eSATA zapojeny 1TB Seagate 7200rpm a ukladam na NAS)
mimo to este polovicka ma svoj desktop (Intel G3240, 8GB ram 2x SSD Kingston V300 120GB) v Eurocase mini ITX 850) a Macbook Air.
pokial Zen bude mat dobry vykon + spotrebu, opat si mozno zlozim herne PC, teraz hravam par veci (wine + niektore nativne) https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829680
+
Takze sa bavime o 25Kc mesacne a 300Kc rocne. No to je teda palka! :) Viac usetris, ked sa 10x osprchujes za polovicny cas, nez obvykle, alebo si odpustis 5x napustenu vanu. ;)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Takze sa bavime o 25Kc
Spirit_pcf https://diit.cz/profil/spiritpcf
21. 11. 2015 - 22:02https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseTakze sa bavime o 25Kc mesacne a 300Kc rocne. No to je teda palka! :) Viac usetris, ked sa 10x osprchujes za polovicny cas, nez obvykle, alebo si odpustis 5x napustenu vanu. ;)https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-831116
+
Tak jasne, nehrajme si na slovickareni, proste dokud NVidia nebude podporovat vse co je v GCN1.2, tak bude AMD v pohode, teda plna podpora DX12 a Vulkan. O tom prave pisu, ze pokud NVidia vyda neosekanou kartu s plnou podporou vsech novych ficur, tak AMD nema sanci s jejich energetickyma narokama, jak ve 2D, tak ve 3D. Opet slovickareni, jestli bude Zen za rok a pul nebo za dva roky. Jednoduse AMD potrebuje do te doby nejak preckat a ono i tak by se jim moc hodilo, kdyby zatapeli NVidii, jenze to bez energeticky prijatelnejsich karet nepujde. Ano, souhlasim s tim, ze ted je to v pohode, ale pocitam, ze Pascal od Nvidie v pristim roce chyby s nepodporou DX12 napravi a AMD by nejpozdeji v tu samou dobu mela vydat nove energeticky uspornejsi karty, to je proste fakt a nema cenu si nic nalhavat.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Tak jasne, nehrajme si na
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
16. 11. 2015 - 10:47https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuseTak jasne, nehrajme si na slovickareni, proste dokud NVidia nebude podporovat vse co je v GCN1.2, tak bude AMD v pohode, teda plna podpora DX12 a Vulkan. O tom prave pisu, ze pokud NVidia vyda neosekanou kartu s plnou podporou vsech novych ficur, tak AMD nema sanci s jejich energetickyma narokama, jak ve 2D, tak ve 3D. Opet slovickareni, jestli bude Zen za rok a pul nebo za dva roky. Jednoduse AMD potrebuje do te doby nejak preckat a ono i tak by se jim moc hodilo, kdyby zatapeli NVidii, jenze to bez energeticky prijatelnejsich karet nepujde. Ano, souhlasim s tim, ze ted je to v pohode, ale pocitam, ze Pascal od Nvidie v pristim roce chyby s nepodporou DX12 napravi a AMD by nejpozdeji v tu samou dobu mela vydat nove energeticky uspornejsi karty, to je proste fakt a nema cenu si nic nalhavat.https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829264
+
„jakmile konecne NVidia vyda GPU s GCN 1.2, tak po Radeonech nestekne pes“
Až AMD vydá procesor s architekturou Skylake, pak neštěkne pes ani po Intelu ;-)
+1
+35
-1
Je komentář přínosný?
„jakmile konecne NVidia vyda
no-X https://diit.cz/autor/no-x
16. 11. 2015 - 10:38https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse„jakmile konecne NVidia vyda GPU s GCN 1.2, tak po Radeonech nestekne pes“
Až AMD vydá procesor s architekturou Skylake, pak neštěkne pes ani po Intelu ;-)https://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskuse#comment-829250
+
Diskuse k AMD chystá na příští rok 2 nová GPUhttps://diit.cz/clanek/amd-chysta-na-rok-2016-2-nova-gpu/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Hm... mám teorii: třeba je výroba na 16 nm opravdu stále ve sračkách a velké jádro (zatím) nejde ekonomicky vyrobit, a tak to (zatím) mediálně odpískali. Když vyladí výrobu, tak třetí jádro uvedou, když ne, tak neslibovali nadarmo. Pak bych ale byl celkem zvědav, jak poskládají nabídku. Případně budou top držet s Fury, která by ještě teoreticky byla obhajitelná a snad už konečně pohřbí fousaté modely jako 370 - tam totiž IMHO AMD dnes pálí bota nejvíc.
AMD těžko může být ve sra*kách (16), když je o roky napřed vůči nVidii, která AMD už jen slepě kopíruje, neumí pořádně ani DX12
prostě normální problémy výroby, naopak nVidie je kvalitou ve sra*kách
myslím, že měl na mysli "ekonomicky" nikoliv technickou vyzrálostí GPU produktů ... :)
u AMD nevidím jediný problém, je na špici inovací, krom chybějícícho marketingu, přesný opak k nVidii
Jak to tady čtu, tak AMD to vymyslí a Nvidia prodá? :-)
Samozrejmne.
Ze se AMD nedari na trhu s grafikama (viz podil na trhu) muze zla Nvidie.
Ze procesory AMD stoji vykonove za prd muze zase zly Intel.
Maysider vyhladaj odbornu pomoc, tie Tvoje plky uz su na kazajku. A vymen dilera, ten Tvoj Ti najskor reze matros reze so solou do kupela a mas z toho bubliny v hlave.
Ona ma v ty hlave mista dost.... Aspon tam ted budou ty bubliny.
Neni to zvlastni? AMD je nejlepsi na svete, ale potom vysvetli proc naprostou vetsinu trhu s hernima grafikama ovlada Nvidia.
Co se tyce vyrobnich problemu, reklamovatelnost v desitkach procent (nekterych modelu) u Radeonu 2xx vsech verzi vs jednotky procent u Nvidii vsech verzi.
Treba Radeony 290/290x ve spouste pripady vydrzely fungovat pouhych par mesicu nez se upekly (u vsech stejna zavada). Jejich majitele si priste rozmysli nakup u AMD.
Petíku,Petíku.
Ona AMD vyrabí konečné grafiky? Od kdy? Nenavrhuje jenom podobně jako nVidia pouze GPU a nabídne referenční návrh karty:)))
O reklamavanosti bych raději pomlčel.Katastrofální 480-580 dokázaly ohřát celé PC jako malý přímotop a vcelku běžně odcházely.Thermi byla legenda:)
Pokuď se bavíme o konečném prodeji.Ano je zajímavé jakou má nVidia kupu ovcí podobně jako Apple.
Takový zmetek jako 970 vyvolal hromadné vracení karet a žalobu na NVidia, a i dnes se prodávají i když R9 390 je rychlejší.Totéž u 960.Proti 380 vypadá jako smutný vtip co jsi dovolí nV.prodávat jako střední třídu....
A proč se prodává.Protože jouda chce grafiku za x tisíc.Jde do obchodu a koupí GeForce.Přece někdy někdy slyšel že AMD jsou pomalé žravé a mají hrozné ovladače....To že je realita radikálně jiná ani v nejmenším netuší..
A co se týče kompletních sestav.nVidia prostě umí ,,motivovat,, výrobce....
„Co se tyce vyrobnich problemu, reklamovatelnost v desitkach procent (nekterych modelu) u Radeonu 2xx vsech verzi vs jednotky procent u Nvidii vsech verzi.“
Ještě by to chtělo podložit nějakým zdrojem. Když se naposled mluvilo o vysoké reklamovanost Radeonů (éra HD 4800), a pak jeden velkoobchod zveřejnil reálné statistiky, bylo to přesně opačně.
Ono by to chtelo vic zdroju, treba o tom odchazeni 4xx/5xx. Na czc mely reklamovanost srovnatelnou s Radeony, pokud si dobre vzpominam.
Noxi tentokrát to tak opravdu je. AMD v době od počátku GCN postihly 3 věci
1. Bitcoin/litecoin mánie, která zabila spoustu GPU. Resp, karet, GPU a paměti držely, co na nich umíralo bylo VRM protože výrobci je jaksi nedimenzovali na H24Furmark-style load, na to jsou dimenzovaný Tesly a Firepro. Na Nvidiích jsou (krom maxwellu ale tam už bylo po mánii) SHA256+scrypt výpočtly slow tzn ty se tomu vyhnuly.
2. Kauza Hawaii + elpida paměti. Shit elpida paměti (tzn ne vidna AMD) osazované výrobci u kterých tuna Radeonů s Hawaii GPU padala do blackscreenu a nešlo to SW cestou napravit. Katy s Hynix a Samsung čipy jsou OK, ale elpida byla nejlevjěší a bylo jich fakt hodně a nyní se zas vracej protože elpida konečně vydala 7Ghz GDDR5 moduly a vypadaj jako stejnej shit jako byly ty jejich 6Ghz.
3. Velikost + výtop. Nvidia od příchodu kepleru dodnes má GPU velice chladné a netopivé + maj typicky ušší sběrnice, oboje přispívá k tomu že počet GPU mrtvejch na studeňáky u nich výrazně klesl. U AMD přesně naopak, topivější GPU, širší sběrnice.
A AMD má snad nějaké továrny? Nemá, vše vyrábí u TSMC a GF. A ti pravděpodobně ještě nejsou schopni vyrobit velké čipy s dostatečnou spolehlivostí, takže cena za wafer přepočtená na funkční kusy by atakovala nebeské výšiny.
To není nic o AMD, ale o technologii výroby! A už vůbec ne o DX12 nebo nVidii.
Docela to dává smysl, ani bych se nedivil kdyby šéfíci TSMC zase jednou (a jako vždycky) jen mazali med kolem huby... škoda že GF na tom asi taky nebude nijak extra, to by taky pomohlo...
a teď si zkuste představit, že s každým dalším novým výrobním procesem to bude ještě o něco těžší a ve výsledky pro všechny i dražší :) ( bez ohledu na ten med )
To je mi jasné ;-) však stačí zapřemýšlet, na jakém procesu původně mělo vyjít R600 a na jakém vyšlo a mnoho dalších problémů a odkladů atd....
By mě vlastně zajímalo kdy naposled TSMC jelo dle plánu... ;-)
"S kazdym novy procesem" ... neni ten co ted delaji na kremiku predposledni?
Hlavne aby se nejednalo u toho co vyda jen o top high end. To by s AMD mohlo dopadnout spatne. Je treba si uvedomit, ze tolik opevovany Zen bude stale jeste za dva roky a do te doby potrebuje AMD neco prodavat ajedinny duvod pomerne dobrych prodeju R9 3xx je neschopnost NVidie vydat GK s podporou DirectX12, jinak jsou ty R9 3xx z hlediska energetickych naroku naprosto neobhajitelne a jakmile konecne NVidia vyda GPU s GCN 1.2, tak po Radeonech nestekne pes, takze je pro AMD nezbytne pro AMD vydat v pristim roce konkurence schopne GK v mainstreamu, aby pristi rok prezili a nadeje na Zen mohl vubec zit dal.
Kde prosim porad berete ty dva roky do vydani ZEN procesoru?
Internet je plnej informaci o Q2 2016
Reálně se s ním počítá q4 2016
stale to je ale rok, nie dva roky
1. nVidia nemá architekturu GCN, maximálne môže mať podporu DX12, Vulkan
2. Neviem ako Vy, ale ja uprednostnujem "plnotučné" produkty (neosekaná DP a pod.), spotreba v "LOAD-e" ma až tak nezaujíma, nakoľko sa nehrám "24x7", ale priznávam, že na papiery to vypadá pekne.
3. s príchodom win10 a následne DX12/Vulkan sa misky váh minimálne vyrovnajú, čo sa týka výkonu ovládačov. už pri poslených CATALYST-och to bolo citeľné (nárast výkonu až do 20%)
4. Zen tu bude najneskôr do Q2/2017 (a to je už pesimistický scénar), takže žiadne "o 2 roky"
2) Spotřeba je poměrně důležitá pro lidi, kteří musí platit účet. Ale samozřejmě to není jenom o té čisté spotřebě, ale nutnosti vlastnit výkonnější zdroj a chladící zařízení. To se do konečné ceny taky promítne a nejsou to malé částky.
4) Není sice fér hodnotit produkt, který se ještě nevyrábí, ale všechno naznačuje, že Zen bude zastaralý už v době vydání. Vlastně by byl zastaralý už i kdyby vyšel dnes s IPC na úrovni Ivy Bridge (tento teoretický výpočet uveřejnil někdo z autorů DiiT přímo někde zde na stránkách), takže určitě trn z paty AMD nevytrhne.
4) - to asi bude omyl, šlo o výpočet, o kolik bude IPC vyšší oproti původnímu Bulldozeru (zhruba o 100 %). Ono ale IPC není všespasitelné, rozhodující bude cena, počet jader, taktovací frekvence...
IPC je podle mě docela důležitý faktor. Možná i nejdůležitější (v porovnání s cenou, která zřejmě nebude u Zenu nízká). Taktovací frekvence je už jenom takové dotahování nízkého IPC vyšší spotřebou a počet jader je mimo serverovou oblast a vyjímečné situace prakticky irelevantní.
Jo a asi jsi to psal ty a srovnával IPC s Ivy Bridge. :) Jako neber to zle, já nepřeju AMD zánik. To určitě ne. Poslední co bych si přál je monopol, ale AMD od doby Athlonů nevydala nic, co by mě nějak zaujalo a popravdě se divím, že ty jejich procesory ještě někdo kupuje. Výkonnější grafická část opravdu nevynahradí slabý CPU výkon a kdo chce GPU výkon, tak si koupí stejně dedikovanou grafickou kartu.
Ano, Ivy Bridge jsem zmiňoval jako procesor, oproti němuž nebude mít podle mého úsudku (=moje spekulace) nižší IPC. Jenže Intel od doby Ivy Bridge IPC nijak razantně nezvýšil, navíc Zen by měl výhodu v podobě mírně novějšího procesu.
Pokud by podstatné bylo jen IPC a nikoli počet jader, takty apod., pak by nikdo nekupoval Core i7, které má stejné IPC jako Core i3, ale více jader, vyšší takty apod. ;-)
No já jsem četl, že Nárůst IPC oproti IvyBridge je docela velký. A to především díky Haswellu. Aktuálně by to mělo být asi 20-30 procent IvyBridge vs Skylake. A to je dost.
Říkal jsem že vyšší takty u AMD nahrazujou nižší IPC ve výkonu oproti Intelu, ne že vyšší takty nemají vliv na výkon. Samozřejmě vyšší takty v rámci stejné architektury se projeví vyšším výkonem. Zatímco Core i7 jsou určené pro profesionální svéru a výkonné výpočetní stroje, kde větší počet logických jader a větší Cache využijí, tak i3 a i5 jsou určeny pro majoritu. Problém AMD je v tom, že lidé, kteří vyžadují tyto benefity, tak budou vyžadovat i výkon, které jim oproti i7 nemají co nabídnout a ta většina, která tento prémiový výkon nepotřebuje, zase nemá potřebu si připlácet za 8 jader. Prostě cílová skupina lidí, kteří nepotřebují vysoký výkon, ale nutně musí mít vysoké takty a hodně jader za nízkou cenu je tak tragicky malá, že si jenom těžkou budou hledat zákazníky.
20-30 % je spíš rozdíl reálného výkonu než rozdíl čistě v IPC, tedy i rozdíl daný vyššími takty. A právě i vyšší takty (než Ivy Bridge) bude mít pravděpodobně i Zen.
Uživatelé se po Intelu po léta marně dožadují více než 4 jader v základní procesorové řadě, k tomu nastupují nová API, která dokážou plnohodnotně využívat vícejádrových procesorů, roste počet aplikací... nemyslím, že by bylo málo lidí, kteří by při výběru mezi 8 jádry s výkonem 100 % na jádro a 4 jádry s výkonem 120 % na jádro první možnost zavrhovali.
"Uživatelé se po Intelu po léta marně dožadují více než 4 jader v základní procesorové řadě"
Tak takového uživatele jsem ještě nikde neviděl. A co se týče těch API, které budou nativně multivláknové, tak se opravdu jedná o mainstream aplikace nebo nějaké speciální využití, jako je encoding videa či nějaké BIONC či BitTorrent výpočty, které jsou stejně již dávno akcelerované grafickýma kartama? Upřímně bych si přál, aby jste měl pravdu, ale osobně nic podobného nepozoruji. VLastně si myslím, že většině lidí by bezpečně stačily 2 jádra a 4 jsou spíše nevyužitý luxus a 8 jader je pro většinu lidí jenom k tomu, aby mohli říct, že mají 2x tolik proužků na teplákovce.
„Tak takového uživatele jsem ještě nikde neviděl.“
Možná by stačilo si občas přečíst nějaké diskuse :-)
„VLastně si myslím, že většině lidí by bezpečně stačily 2 jádra a 4 jsou spíše nevyužitý luxus a 8 jader je pro většinu lidí jenom k tomu…“
Jenže pokud řešíme nejvýkonnější procesory, respektive desktopový high-end, pak je poněkud zcestné jeho kvality hodnotit podle požadavků „většiny lidí“, tedy konzumentů emailu, facebooku a youtube. Pokud někdo poptává výkonnější produkty, pak patrně proto, že mu pomalejší nestačí. Poměrně velkou skupinou uživatelů, které není procesorový výkon ukradený, jsou hráči. Mnohé soudobé hry skutečně nelze slušně rozběhat na dvoujádrovém procesoru. Jak jsem už zmínil, pro novou generaci her, která vznikne na DirectX 12 a Vulkanu, je vyšší počet jader stejně efektivní způsob, jak dosáhnout vyšší výkon, jako je zvýšení taktů nebo IPC.
„BitTorrent výpočty“
Nevím o tom, že by BitTorrent nějak profitoval z vyššího IPC nebo počtu jader. Vlastně v tomto případě souhlasím, že komu jde o BitTorrent, ten si s dvoujádrem vystačí :-)
Hele noxi, kdo to rikal, ze mantle/dx12 ma CPU narocnost API snizit, ne zvysit?
K tem nejvykonejsim desktop CPU, viz 4-8 core i7 pro LGA2011. Kazdej enthusiast maniak s vice highend gpu na tom davno jede.
Možná snížit, ale hlavně již přestane nutit jedno jádro jet kompletně na maximum a začne se zátěž rovnoměrně rozkládat na jednotlivá vlákna - takže 8 jader běžících na 1 GHz bude na tom z provozních vlastností lépe, než jedno jádro na 5GHz a tři skoro nevyužitá.
Jednovláknový výkon již nebude hrát takovou roli, když budeš mít k dispozici vláken víc. (ve hrách)
ohledně snižování náročnosti u DX12: já myslel, že se jedná o overhead, tedy (jednoduše řečeno) "ztrátový výkon", resp. výpočetní čas, který zůstane nevyužit, protože jej režijně spotřebuje samotné API, resp. nedovolí využít více jader CPU k masivnějšímu paralelismu?
naprosto souhlasim, viz nize, az na to spojeni "..API, resp. ....", mezi tema dvema pojmy neni souvislost. Overhead API je balast, ktereho se dx12 zbavilo apriori, zatimco paralelismus musi teprv nekdo vyuzit.
Právě tím, že API bude schopné využít všech jader, se nároky sníží, protože výkon nebude limitovaný výkonem jediného jádra.
Ja mam ale dojem, ze hlavni mantra vsech samozvanych nextdegen API expertu byla hentenhlecten "overhead"? Tedy snizeni rezie, nikoliv jen multithreading? ;)
Výborně, konečně se k tomu blížíme. Teď už si stačí jen uvědomit, že díky tomu, že nyní user-mode driver běží paralelně a nikoli v jednom vlákně (kdy na něj úlohy běžící na jiných jádrech musejí čekat), významně klesl overhead.
aaa., tady nekdo nevi (nebo najednou dela ze nevi) co je overhead, po krteckovi mame dalsiho.... balast byl u dx11 tvoren vysokou mirou nekontrolovatelne abstrakce, ne malym poctem vlaken. coz samozrejme neznamena, ze nekdo nedokaze vicevlaknovosti dx12 patricne vyuzit. akorat je problem, ze momentalne ma 99% lidi maximalne 4core, takze nikdo nebude tak blbej (jako treba Oxide), aby to zkousel.
Proc myslis, ze je problem, ze ma vetsina hernich pocitacu 4 jadra? Uz to samotny nuti vyvojare rozdelit narocny ulohy do vice vlaken (pokud se jim teda chce optimalizovat), aby lip vyuzili vykon procesoru. A pokud uz tam nakou konstrukci na rozdelovani uloh maj, je vetsinou jedno, jestli je ta uloha rozdelena na 4 nebo 8 vlaken.
"Možná by stačilo si občas přečíst nějaké diskuse"
No a nemá lepší vypovídací hodnotu statistiky z trhu než diskuze? Kdyby se svět řídil podle diskuzí, tak u Novinek by 90 procent lidí volilo komunisty a podle Diit by 90 procent lidí mělo Linux na AMD. Faktem je, že ani jedno není pravda.
"Jenže pokud řešíme nejvýkonnější procesory, respektive desktopový high-end"
My snad řešíme highend? Pokud vím, tak i Intel má 8 jádrové procesory u highendu, ale to netvoří finanční základ firmy.
Hráčům zatím bezpečně stačí 4 jádrové procesory s vyjímkou těch pár titulů, které 8 jader opravdu využijí, ale pak vyžadují i vysoký výkon, takže ideální volba je i7. Píšeš tady, že DX12 a Vulcan využije vyšší počet jader procesoru, ale nemají tyto nové technologie naopak snížit zátěž na procesor? Navíc co se týče her, tak vždy bude důležitější výkon grafické karty a počet jader procesoru větší než 4 je opět irelevantní.
Vážně bych si dokázal představit výhody více jader s menším výkonem snad jen někde u domácích serverů pracujících 24/7, ale zde je za požadavek na nízkou spotřebu a tou procesory AMD rozhodně neoplývají.
Presne tak, diskusie nemaju ziadnu vypovedajucu hodnotu, obzvlast tie na sektarskych/polosektarskych weboch, kde prevladaju fanaticki honici jednej alebo druhej strany, Diit nie je vynimkou:)
„No a nemá lepší vypovídací hodnotu statistiky z trhu než diskuze?“
Pokud řešíme, zda by nějací uživatelé dali za stejné peníze přednost osmi jádrům se 100 % výkonu na jádro oproti čtyř jádrům se 120 % výkonu na jádro, pak jsou nám statistiky trhu na dvě věci. Statistiky trhu mohou vypovídat pouze o produktech, které už uvedené byly. Nevím, jak bychom ze statistik trhu mohli odhadovat úspěch neuvedeného produktu. Ten lze posuzovat pouze podle reakcí uživatelů v diskusích.
„My snad řešíme highend? Pokud vím, tak i Intel má 8 jádrové procesory u highendu, ale to netvoří finanční základ firmy.“
HEDT je snob-end. Osmijádrový Zen rozhodně nebude stát tisíc dolarů, mluvíme o jiné relaci. Uvedením $999 produktů na trh se z $499 nestává mainstream.
„Píšeš tady, že DX12 a Vulcan využije vyšší počet jader procesoru, ale nemají tyto nové technologie naopak snížit zátěž na procesor?“
Snižují nároky tím, že umožňují zátěž paralelizovat. Proto nevyžadují nijak vysoký výkon na jádro a dokážou efektivně využít i vícejádrové procesory.
„Vážně bych si dokázal představit výhody více jader s menším výkonem“
Tady ale nemluvíme o výkonu Atomu nebo Jaguaru, ale IPC mírně pod top modely Intelu. Tvrdit, že na 20% rozdílu v IPC stojí použitelnost procesoru, ale ignorovat veškeré ostatní parametry, jako je počet jader, cena, takty ap. je zkrátka demagogie.
No kazopadne lze predpokladat ze z prechodem na finfet proces takty klesnou, stejne jako tomu bylo u intelu. No uvidime jak to bude z vykonem. Kazdopadne nechapu proc kazdej resi IPC kdyz dulezitej je pomer takt / ipc .....
"Uživatelé se po Intelu po léta marně dožadují více než 4 jader v základní procesorové řadě"
4-8 jadrove desktop i7 pro LGA2011 je co? Kdo ho potreboval, tak ho davno ma.
Highend, rozhodne nie "zakladna procesorova rada". Sam mam 5930K a urcite nestal "nejaku beznu procesorovu cenu". :)
"to asi bude omyl, šlo o výpočet, o kolik bude IPC vyšší oproti původnímu Bulldozeru (zhruba o 100 %)"
Ale to je mi novinka, mne to dle prvniho slajdu opticky prijde na 45-50% proti Bulldozeru. Uvadi se 40% proti Excavatoru.
http://diit.cz/clanek/zen-v-roce-2016-k12-v-roce-2017-skybridge-zrusen
Takze jestli ma vishera v INT dneska 50% realneho single-core vykonu vuci haswellu, bude mit Zen 75% vykonu na jadro vuci haswellu v roce 2016/17, kdy prijde nastupce Skylake, kde Skylake dneska ukazuje narusty az 50% realneho vykonu oproti haswellu.
A to se nebavim o tom, kolik Zen bude stat, kdyz vidim jak si amd nacenilo prejmenovavacky R3xx a Fury, a jak se super prodavaj, viz posledni analyzy prodeju na trhu.
Nesekl ses v destinne carce? Narust realneho vykonu skylake oproti haswell jsem videl -5% az +7%.
covece, nesplet.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-intel-skylake-core...
http://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_intel_core_i76700k_skylake...
Na PCT mas vlakno s merenimi s jeste vyraznejsimi vysledky.
A není ten rozdíl mezi Skylake a Haswell v těchto specifických případech způsobený spíše rozdílem v pamětech tj DDR4 vs DDR3?
Protože syntetické testy zaměřené čistě třeba na tebou výše zmiňovaný INT opravdu žádný rapidní skok mezi architekturami neprokázali.
http://www.svethardware.cz/intel-skylake-vs-haswell-nove-benchmarky/4078...
precti si ty vlakna na pct, je to zajimave.
Tak nevim jestli jsem slepej, ale v prvnim odkazu nejvetsi rozdil COD - 8% skylake vs haswell.
Ani blazon nie je tak naivny, ze Zen bude mat IPC ako Ivy, 8 jadier a cenu pod i5. No mas aj takych, ktori tomu veria a mas aj takych, ktori si myslia to bude este lepsie, nechaj ich v tom:). Tak ako vzdy pride po vydatnej medialnej masazi, vyraznemu hypu a predcasnemu honeniu vytriezvenie, ktore vrati vsetkych spat na zem a da im studenu sprchu:)
Ejmen.
"2) Spotřeba je poměrně důležitá pro lidi, kteří musí platit účet."
A kolik z tech lidi se opravdu obtezovalo udelat si vypocet, za jakou dobu se jim to vrati ? Jestli ta doba je alespon mensi nez treba 200% zarucni doby ? Kdyby se obtezovali, zjistili by kuprikladu ze zaplatit o 4K korun vic za produkt, jen aby ste meli spotrebu v loadu mensi o 30W (jen priklad) je naprosto *idiotske*. Vono totiz za 4 litry lze koupit prekvapive mnozstvi elektriny... to by ale chtelo premyslet a pouzivat matematiku -> brrr to asi ne-e..
Ale klidne mi dokazte ze se mylim, a napiste nam jak vas ucet za elektrinu nici..
Spotreba pri desktope nie je az taka podstatna pokial nejde o nejaky extrem, kde je rozdiel na zostave 200-300W+ (nejaky FX9790 v kombinacii s 390X oproti vykonovemu substitutu Intel+nV) to sa vie casom prejavit aj na vydavkoch a skutocne sa rozdiel v cene pocas moralnej zivotnosti vrati. Pri mobilnych CPU je uz spotreba zasadny problem.. A aj pri desktope mas vydaje navyse, napriklad dosku s kvalitnou napajacou kaskadou, aby to dlhodobo zvladla + investicie do chladenia.
no odkedy som dal prec herne PC, mesacne nam klesla spotreba elektriny o 5,6 kWh.
na kancelarske veci mam ntb, na grafiku Zotac ID18 (8GB ram+SSD Crucial M500 120GB + eSATA zapojeny 1TB Seagate 7200rpm a ukladam na NAS)
mimo to este polovicka ma svoj desktop (Intel G3240, 8GB ram 2x SSD Kingston V300 120GB) v Eurocase mini ITX 850) a Macbook Air.
pokial Zen bude mat dobry vykon + spotrebu, opat si mozno zlozim herne PC, teraz hravam par veci (wine + niektore nativne)
Takze sa bavime o 25Kc mesacne a 300Kc rocne. No to je teda palka! :) Viac usetris, ked sa 10x osprchujes za polovicny cas, nez obvykle, alebo si odpustis 5x napustenu vanu. ;)
Tak jasne, nehrajme si na slovickareni, proste dokud NVidia nebude podporovat vse co je v GCN1.2, tak bude AMD v pohode, teda plna podpora DX12 a Vulkan. O tom prave pisu, ze pokud NVidia vyda neosekanou kartu s plnou podporou vsech novych ficur, tak AMD nema sanci s jejich energetickyma narokama, jak ve 2D, tak ve 3D. Opet slovickareni, jestli bude Zen za rok a pul nebo za dva roky. Jednoduse AMD potrebuje do te doby nejak preckat a ono i tak by se jim moc hodilo, kdyby zatapeli NVidii, jenze to bez energeticky prijatelnejsich karet nepujde. Ano, souhlasim s tim, ze ted je to v pohode, ale pocitam, ze Pascal od Nvidie v pristim roce chyby s nepodporou DX12 napravi a AMD by nejpozdeji v tu samou dobu mela vydat nove energeticky uspornejsi karty, to je proste fakt a nema cenu si nic nalhavat.
„jakmile konecne NVidia vyda GPU s GCN 1.2, tak po Radeonech nestekne pes“
Až AMD vydá procesor s architekturou Skylake, pak neštěkne pes ani po Intelu ;-)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.