Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD Fiji podporuje i HBM2

Hlavně ať už to vydají a můj i7 5930k bude konečně spokojen!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hlavne nech už to vydaju a moj fx 8350 bude konečne plne vytazeny !

+1
+30
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně ať už to vydají neboť mě a 99,9% populace to bude úplně jedno :-P

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Hlavne ať už vydaj ty nove linuxove ovladace.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Na ty jsem taky zvědavý. I když provozuju 4 FirePro grafiky s Ububububuntu a nějaké zásadní problémy jsem nezaznamenal.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

ja mam podozrenie,ze pouzivaju jednu, este nazaclenenu technologiu KDBUS
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Linux-4.1-Kernel-Fea...

a jednu,. ktora je v RC-ckach zaclenena a najskor tento vikend bude oficiloana

Linus Torvalds Releases Linux Kernel 4.0 RC1, Final Version Will Bring Live Patching
http://news.softpedia.com/news/Linus-Torvalds-Releases-Linux-Kernel-4-0-...

az na tie terminy od RC1 je to max 8 tyzdnov

Linux 4.0 Kernel Will Likely Be Released Next Weekend

Published on 06 April 2015
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Linux-4.0-Next-Weekend

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

užívateľ @Marcus napíše že: "můj i7 5930k bude konečně spokojen" a dostane aktuálne o 9:00 hodnotenie -3

užívateľ @skaven napíše: "moj fx 8350 bude konečne plne vytazeny" a má aktuálne hodnotenie + 6

Takže obaja užívatelia vyjadria svoju/našu pochopiteľnú túžbu po vyťažení a využití viacjadrových CPU aj ako ich FX 8core a i7 6C/12T no AMDčkár dostane 6+ a Intelista -3...

Už som viackrát písal že hodnoteniami komntárov sa nemá zmysel zaoberať lebo častokrát nemajú logiku ale toto vážne nechápem ?

Je to závisťou ? Hejtovaním Intelu ? Honemím si ega nad svojím supervýhodným CPU ? Vážne mi to moja hlava neberie...

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Je to lidma. Víc bych v tom nehledal. Lidi jsou nepochopitelní. Tečka ;)

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Zatimco @Marcus se evidentne vytahuje, @skaven si z toho nasledne dela srandu...

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

bingo :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

OK, vzdávam sa a dúfam že tento tvoj komentár uvidí čo najviac ľudí a už nikto s 6 či nedajbože 8 jadrovou i7 či GPU ala 980/Titan X sa neopováži priznať k ich vlastníctvu a takto sa vlastne vyťahovať...

...vydím že dosť ľudom je ozaj ťažké prekusnuť fakt že niekto iný si može dovoliť "len" CPU v cene ich celého PC...

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

Jedna věc je koupit, druhá je tahat si bezdůvodně triko, jaký jsem to král, co na to má.

BTW na plus ani minus jsem neklikal, ale o prvním příspěvku si myslím své. A to říkám jako člověk, co nemá problém pustit chlup.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Ja vážne nechápem čo tak stračne "vyťahovačné" v tom komente o i7ke je...

veď nieje žiadne tajomstvo že 4+ jadrové CPU sú v hrách mizerne využívané bez ohľadu na farbu CPU... a s novými GPU + HBM + DX12 to má byť neporovnateľne lepšie, ergo aj Marcusova i7ka 5930K bude s poriadnou grafikou plne využitá, teda "spokojná".

Rečnícka otázka: Keby tam bolo namiesto i7 napísané FX9590 už by to vyťahovanie nebolo ?

Odpovednám si sám, nebolo, lebo AMD... ...a vyťahujú sa predsa len tí s Intelom a nVidiou.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Díky za zastání se :D... Ale asi to nemá moc cenu řešit.

Samozřejmě jsem rád, že mám takové CPU, ale hlavně v současné době opravdu není moc grafika (v normální cenové kategorii), která by ho více vytížila a proto čekám na "revoluční" 3xx řadu.

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Obávám se, že mnohem lépe by ten procesor byl využit, kdyby se psaly pořádné mnohovláknové aplikace. Což se až na vzácné výjimky neděje. Novější grafika, o něco výkonnější, mno fakt nevím jak moc to přiloží takovému CPU a nové generace GPU API mu zase odloží :-).

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

DX12 má více jádrové procesory využívat mnohonásobně lépe

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Kéž by.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale taky má být méně náročný na CPU, takže se Vám bude CPU opět nudit. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Presneji receno, DX12 _umoznuje_ vyuzivat vice jader efektivneji. Vzhledem k tomu, ze dnes trva vetsi hru opatchovat do funkcniho stavu klidne i pul roku (AssCreed Unity blbne s 1.5 dodnes atd.), jsem velmi skepticky k tomu, jak se vyvojari budou babrat s problemy vicevlaknoveho zpracovani.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Když se s tím babrají pro konzole, tak proč ne pro PC. Sice nebudou enginy předělané ze dne na den, ale hlavně že to bude :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To je velmi jednoduche. Protoze pro konzole jim nic jineho nezbyva. Runtime je samozrejme uplne jiny na konzolich a Windows. Proc myslis ze porty na pc po leta vypadaji jak vypadaji, i kdyz jsou enginy jako unreal nebo cryengine deklarovany jako multiplatformni uz ja nevim kolik let.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Multiplatformní enginy narážely na limity drawcalls, které byly v API na konzolích nebe a dudy v porovnání s PC. Výkon PC byl po dlouhá léta záměrně kriplen skrze API a tragického přístupu k multijádrovým procesorům.
Tady máš odkaz z roku 2011 na rozhovor s jedním vývojářem:
http://forums.tripwireinteractive.com/showthread.php?t=69260
Proto se taky minulá generaci konzolí na trhu držela tolik let. Některé hry se ani vývojáři nesnažili portovat, protože to technicky bylo veeeelmi náročné a většinou se jim to nevyplatilo. Bylo pro ně jednoduší zvednout minimální nároky a kašlat na optimalizace.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

"Multiplatformní enginy narážely na limity drawcalls, které byly v API na konzolích nebe a dudy v porovnání s PC. Výkon PC byl po dlouhá léta záměrně kriplen "

Uvedomujes si, jak je tvoje tvrzeni v rozporu s realitou? Mantle, cele nove low level API resici daleko vice bottlenecku nez jen drawcall overhead, s vlajkovym hernim produktem psanym pro Mantle jako je BF4 odpocatku psany vicevlaknove nebo thief, dosahuje na soucasnych silnych cpu zisku 10-20%. S celym novym low overhead API a multivlaknovym enginem, soucasne vyvijenym!

" Některé hry se ani vývojáři nesnažili portovat, protože to technicky bylo veeeelmi náročné a většinou se jim to nevyplatilo."

Nikoliv, vzdy se jednalo o manazerske rozhodnuti. Nikdo nikdy nemohl tvrdit, ze port na PC je technicky narocnejsi, nez napsat neco pro PS3 Cell CPU. Ze se na optimalizace kasle, neni kvuli technickym duvodum, ale kvuli terminum a penezum - a to v posledni dobe zejmena u megaprojektu typu Watch Dogs nebo Ass creed, aby se vic vydelalo.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna tenhle test neni vypovidajici i podle thw. Porovnej>

http://www.maximumpc.com/pitting_amd%E2%80%99s_mantle_against_direct3d_1...

A dopredu varuju - vynechat ze skupiny starswarm, ktery v tom benchmarku pouziva 50x vice drawcalls, nez je doporuceno v DX best practices. Stejne se jednalo nehratelne nastaveni, jak je tam zmineno.

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

A co je v rozporu s realitou?

Zatím nebyla představena jediná hra, která by byla čistě vyvíjena jen pro nové API. Vždy to bylo naroubováno do stávajícího enginu a muselo se to dát rozchodit i pod DX11. Takže tvoje předpoklady vycházející jen z BF4 a Thief ani zdaleka neodrážejí potenciál budoucích her pod novými API.

Máš pravdu, že to byla manažerská rozhodnutí. Ale byla založena na předešlých zkušenostech s vývojem. Zatímco na konzolích dělalo API a driver co jim engine řekl, tak na PC toto byla vrstva která v mnoha situacích jen odhadovala co v dalším kroku engine nejspíš udělá. Proto tam jsou mnohem větší dropy i s velmi silným HW apod. Museli se pro všechno dlouze a na míru ladit ovladače. Vývoj se prodlužoval a hlavně PRODRAŽOVAL.
To s PS3 a exotickým HW beru. Proto taky většina her vypadala na Xboxu 360 lépe, ale není to v rozporu s tím co jsem psal výše.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Zjevne nemas relevantni informace. Mantle vyvinul tym DICE zaroven s Frostbite enginem. Nic lepsiho uz nikdy nedostanes. Mantle exclusive titul nebude existovat nikdy, DX12 exclusive tak za pet let mozna (jako u DX11).
Ten potencial o kterem hovoris, vidis ted pred sebou. To je vse, nic dalsiho v zasade nebude. Porad je limitem GPU, s tim nehnes zadnym sw.

"Zatímco na konzolích dělalo API a driver co jim engine řekl, tak na PC toto byla vrstva která v mnoha situacích jen odhadovala co v dalším kroku engine nejspíš udělá."

Sorry, tady se neda rict nic jineho nez ze nemas nejmensi poneti o tom, o cem mluvis, a ani ti nevadi, ze mas k dispozici cisla z high abstraction API / close to metal API, ktere ti tvoji teorii vyvraci.

Zaciname se tocit v kruhu, takze za mne je to vsechno.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Psal jsem obecně o nových API. BF4, Thief a Mantle jsi sem zatáhl pouze a jen ty. Takže nevím co tu plácáš o nějakých Mantle exclusive titulech.
Microsoft nabídne Win10 upgrade zdarma hlavně kvůli DX12 a jeho rychlému nástupu. To samé SteamOS a Vulkan. Takže nové hry bez podpory DX11 a OpenGL4.x mohou mít nástup mnohem rychlejší než si myslíš.
A jsou o tom přesvědčeni i někteří vývojáři:
http://www.littletinyfrogs.com/article/460524/DirectX_11_vs_DirectX_12_o...

Zbytek tvého příspěvku právě ukazuje, že naopak ty nemáš páru o tom jak složitě se musejí ladit enginy a ovladače pro PC hry oproti konzolím. A proč vývojáři tolik let chtěli po MS console-like API a jak na ně z vyskoka sr**l a chránil si Xbox.

Přečti si nějaké benefity Mantle, DX12, Vulkan oproti DX11 a OpenGL a všude máš uvedeno "improve predictability" a "developer control".
http://gamingbolt.com/dx-12-will-improve-xbox-one-gamess-performance-red...
http://www.oxidegames.com/2014/05/21/next-generation-graphics-apis/
http://www.slideshare.net/DevCentralAMD/the-small-batch-and-other-soluti...
Nová API se nechovají jako Black Box a dovolují vývojářům převzít větší kontrolu nad hrou, proto mají mnohem stabilnější průběh FPS, vyšší minima apod.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Porad opakujes to same. Ukazujes hypoteticke benefity, zatimco ja ti ukazuju, kolik ty benefity, o ktere se opiras, dnes prinaseji vykonu navic. Mantle je tu uz dneska, vcetne multivlaknovych enginu. OK? A DX ma prinaset podobny prinos, protoze resi podobne problemy. OK? Z toho vyvozuji, ze do budoucna nelze cekat neco zasadne (kuprikladu nasobne) lepsiho. Alespon u DX12. Uvidime co 13,14...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano opakuji to samé a na rozdíl od tebe to podkládám i odkazy. Ty se opíráš jen o své dojmy a rádoby dedukce z her, které nejsou psané čistě pro nová API a tvrdíš, že tyto podle tebe zanedbatelné zisky (5 až 45%) tu budou neměnné napořád. A starswarm rovnou ignoruješ, protože se ti nehodí do krámu a oháníš se best practices z DX11. To že Nitrous engine je navržen pro nová API je ti jedno.

Předpokládáš, že vývojáři neskočí po výkonu, který jim Vulkan a DX12 potencionálně nabídnou. V tom se ale podle mě hluboce mýlíš.

http://www.redgamingtech.com/gdc-2015-feature-xbox-one-dx12-brad-wardell...
http://www.gamepur.com/news/18172-dev-dx12-new-era-gaming-unannounced-pc...

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

" Ty se opíráš jen o své dojmy a rádoby dedukce z her, které nejsou psané čistě pro nová API a tvrdíš, že tyto podle tebe zanedbatelné zisky (5 až 45%) tu budou neměnné napořád. "

Nitrous engine, stejne jako Frostbite a dalsi jsou navrzene tak, aby chodily na DX11, mantle i DX12. Nicmene Frostbite je pro mantle postaveny. Kazdy z nich je navrzen jak ty rikas, pro nova API. A autori starswarmu sami uvadi, ze pouzivaji extremni mnozstvi drawcalls, jsou to jejich slova, ne moje. Stejne jako zmerene vysledky nejsou moje dojmy, ktere se nehodi do kramu tobe. Ten vykon, ktery vyvojari dostanou, je prave tech 5-45% v extremu. To nejsou dojmy, to jsou zmerena fakta. Narozdil od tech tvych superlativnich clanku s hezkymi nazvy technologii, jejichz prinos v praxi NEZNAME.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vidíš, ale i těch 5% (průměr bude někde okolo 15%) je ve výsledku dost - realný rozdíl mezi nvidia 970 a 980 je těch cirka 15% a cenový rozdíl okolo 5000kč :-) takže u nvidie zaplatíš za 15% výkonu i 50% ceny nižší grafiky. U AMD dostaneš těch 15% ZDARMA a to ti taaaak strášně vadí.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Presneji, dostanes to zdarma u zatim asi ctyrech zajimavych her ;)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

a kolik těch zajímavých her je celkem? 5? :-)

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

Tyto hry nejsou navrženy a napsány ČISTĚ pro nová API. Stále se muselo počítat s tím, že to hráči budou muset rozchodit i pod DX11. Důkazem pro toto je, že do BF4 byla podpora pro Mantle dodána až za několik měsíců po vydání. Jestli tohle nejsi schopen pochopit, tak diskuze s tebou opravdu nemá cenu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Zadna hra v soucasnosti neni psana ciste pro to, cemu rikas nova API. A v horizontu nekolika let ani nebude. Kompatibilita s DX11 se potahne jeste dlouho. Ukaz mi kolik je dnes her vyhradne pro DX11. A kdy vyslo DX11.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Na tomhle je vidět, že porovnáváš dvě zcela rozdílné situace, které spolu nemají mnoho společného a zcela ignoruješ to co jsem ti psal o pár příspěvků výše.
SteamOS je zdarma.
Upgrade na Win10 bude pro většinu hráčů taky zdrama (vše od Win7 výše).
A co je mnohem důležitější je podpora u stávajícího HW. DX12 a Vulkan rozchodíš na všem od Fermi, Kepler, Maxwell a GCN 1.0, 1.1, 1.2.
Většina lidí si nebude muset kupovat novou grafiku ani OS.

Takže to tvé srovnání nástupu nových API s DX11 je v tomto směru docela mimo.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Cena prechodu znamena velmi malo, Win8 staly taky asi 4 stovky, a preslo naproste minimum. A kvuli DX12 budou lidi prechazet az tehdy, az se OS odladi a ukazou se relalne vysledky v zajimavych hrach (krome early adopters a profiku jako ja, ktery to musi mit hned aby na tom mohli pracovat). Az potom, ne predem. Stejne jako v minulosti. Opet ignorujes analogie se situacemi, ktere uz byly.
Nejakej steamOS nikoho nezajima a zajimat nebude do doby, nez na to bude HL3 a to exkluzivne. Coz je mimochodem docela pravdepodobne.
Ale mimochodem, byla by parada, kdyby tvoje vesteni vyslo. Byl by to zasadni zvrat v historickem vyvoji, ale bylo by to fajn. Muzeme se k tematu vratit za dva roky :)

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

"Cena prechodu znamena velmi malo, Win8 staly taky asi 4 stovky, a preslo naproste minimum."

Win8 měly pro většinu lidí to "strašný Metro". Takže tam to rozhodně nebylo o té ceně, ale spíš o tom, že MS lidem vnucoval systém s tragickým ovládáním. Win10 jsou v tomto spíše návrat k velmi oblíbeným Win7.
Takže tvůj argument je v tomto bodě lichý. Konstruuješ si analogie, které neexistují nebo mají zcela jinou příčinu než tady předkládáš.

Hráči bývají často i early adopters. S tím zbytkem o SteamOS a HL3 bych i souhlasil (tam ten rozjezd bude o mnoho pomalejší než na Windows). Ano, za dva roky po vydání desítek budeme moudřejší.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

I Win10 maji to same "Metro", a pokud hovorime o hracich, pro ne nebyl problem pouzit ClassicShell od dne 0, cimz vznikly defacto Win10. Takze kdo prejit chtel, presel a s Metrem se setkal jednou po instalaci. Slucujes dve ruzne skupiny uzivatelu, BFU a hrace. A i to je diskutabilni, protoze Metro je pro mnoho BFU svoji elementarni jednoduchosti prave pozehnani.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Jsem rád, že jsi tady vysvětlil, že neúspěch Win8 nebyl kvůli Metru. A že z důvodu jednoduchosti doinstalování ClassicShell od dne 0 a požehnání pro BFU v podobě Metra, jsou jen samé plusy, které zákazníci ocenili. :-)

Sám si vše zdůvodníš, aby to vyhovovalo tvému názoru. Diskuze s tebou nemá cenu, protože si obhájíš cokoliv, i když přijetí většinovou populací mluví zcela proti tobě.

PS: Sdělení pro ostatní - nekrmit!

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Pokud je jediným kritériem "spokojenost" CPU, jistě můžeš pořídit GTX980 nebo TitanX - a v některých hrách budeš mít limit na CPU..

Očekávání "revoluce" podle mě není na místě. Pak budeš nadávat, že to je méně, než jsi čekal.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Odpovedáš si špatně. Detekovat tahání trika jde dost snadno, protože příspěvek neobsahuje nic věcného, kromě toho že daný má i7. Na tom, že má i7 není nic špatného, ale kohoto zajímá, že. Takže následující odpovědi to prostě a jednoduše parodují a hledat v tom vědu je mimo. :-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Statistika... Kolik lidí má i7 5930k a kolik lidí má fx 8350?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Hmmm.... 0/1?

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

fx je v heureke na 5. mieste
i7 na 44. mieste

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1:50 a to som ešte optimista...

A čo ako teraz, opakujem to, to sa už ako majitelia takých CPU nemožu priznať k ich vlstníctvu lebo tie i7ky sú 3-4x drahšie než bežné AMD CPU ? No a ?

Tá závisť... FX8xxx majú "všetci", takže to je OK, i7 2011 len zlomok ľudí hlavne koli cene - čo si budeme hovoriť a to sa neodpúsťa...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V nasich koncinach se uspech nikdy neodpoustel. Jak vycuhujes z rady prumernych, je potreba te setnout a okrast. Taky tu nikdy nebyla ochota platit za kvalitu. Kvalitou se myslela vzdy nizka cena.
No a ceska zavist je primo povestna.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

"nemožu priznať k ich vlstníctvu"

Zkus si znovu precist predchozi thread. Priznat k vlastnictvii se muzes, ale kdyz ve svem komentari krom toho priznani nemas nic, nediv se ze lidi to budou vnimat jako masturbaci nad vlastni vyjimecnosti.

Jo a k te zavisti... stavil bych becku piva, ze je tu slusne mnozstvi lidi kteri si muzou dovolit i tri 5830k, jen akorat jsou spokojeni s tim PC co maji, a svy prachy davaj do jinych veci, a nemaji potrebu to vytrubovat okoli.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pochybuju, že průměrný hráč s průměrným platem (nemyslím průměrný těch 23 nebo kolik tisíc, který je pro 80% lidí v Čr nereálný) rodinou, nájmem, MHD atd atd, by si takovýto procesor mohl dovolit. Právě i proto je tu tolik AMD fans, kterým stačí levný procesor za 5 tisíc a považují se za borce...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Průměr je 27k, já mám něco málo víc. Mám AMD a nemám rodinu, sakra, jsem asi divnej, že jsem si nepořídil něco dražšího! Je to mimochodem a8-3870k s radeon 280x, no s mým full hd monitorem jsem snad v žádné hře neměl pod 100fps - není důvod upgradu. Není to vždy o penězích. ale je to i o tom, že člověk utrácí logicky a ne za pičoviny, které mu nic nepřinesou :-) a drahý procesor je k ničemu, když neslouží ke generování $$$ :-)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Přesně jak píšeš. Před 15 rokama bych klidně dal větší část volných peněz za hardware, "naštěstí" jsem je neměl ;) Dnes když je peněz víc, je i rodina, hypotéka a přestože bych na i7 měl, dnes už bych to za to nedal ani omylem. Doma jedu na X2 250 a stačí doteď spolu s HD7770. Času na hry totiž s rodinou už moc není a dávat prachy do něčeho na co se bude prášit je blbost.

Mimochodem, všimli jste si jak šly ceny intelích procáků nahoru? Loni touhle dobou jsem kámošovi stavěl pc s i5, značení už nevím, ale bylo to jediné i5 bez grafárny - nebyla potřeba, protože měl dedikovanou. A tenkrát ten procák stál 4k (plus asi 50 kaček). Podívejte se dnes na ceny i5 - 5400,- nejlevnější. Nevím jestli je těch 32% jen kurzem a ČNB, ale moc bych za to nedal že si Intel nechává procáky zaplatit víc, když mu nemá kdo konkurovat ;(

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Staci se podivat na dolarove ceny. Jenze krizove tazeni proti rusku musime zaplatit my.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Ty mas zase krizove tazeni v hlave.
Co s tou krizi ma proboha spolecneho stoupajici dolar?

PS:
Jinak si muzes samozrejme koupit za rubl, ten ti tedka zleeevnil, teda pokavad by bylo co, ze....

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"ten ti tedka zleeevnil"

Ehm... to "tedka" bylo jaksi naposled v prvni lednovy tyden. Odvtedy se o straslivem padu rublu asi v mediich moc nemluvi (mam jiste tuseni proc)... takze ti mozna uniklo, ze rubl byla nejvic posilujici mena za prvni 3 mesice roku 2015... stoupl prakticky o 1/3 vuci dolaru. Jestli mi neveris tak se klidne porozhledni na netu. Ne ze bych z toho chtel vyvozovat ekonomicke zavery, nebo zabrdat do politiky, jen si pls priste zkus zjistit fakty i jinde nez kdekoliv si je zjistujes ted... protoze to "zlevneni" se uz nakej ten patek nekona.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

nechť je rubl přivítanej mezi spekulativní měny jako jsou třeba bitcoiny :-D

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Tak kdyz vynecham "tedka" je to OK?
Po kazdem padu prijde srovnani, ale Nest nemusi zoufat ma to stale o 1/3 levnejsi nez pred rokem. :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Žádná krize vole. To jen EU tiskne €€€ a kupuje za ně dluhopisy, akorát ty €€€ nikdo nechce, tak posiluje Dolar vůči Euru a vzhledem k tomu, že my jsme zafixováni vůči €€€ naší čnb (což neříkám že je špatně) a jsme na ní závislý (odjakživa se kurz hýbe především podle výkyvu €€€), tak se to projevuje i u nás.

Mno a některé €€€ jsou na Ukrajině a Ukrajině teď klesl rating, tak prostě Dolar výhópl vzhůru k 26kč teď. Do toho svaté Řecko a průser je na světě :-)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ano, tak nejak to myslim :) Ukrajina rozmrdana americany, protiruske sankce poskozujici predevsim evropu, odvetne sankce ruska, z toho vyplyvajici zpomaleni evropske ekonomiky a tim padem i propad eura. Proto rikam, ze to krizove tazeni proti rusku nekdo zaplatit musi.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Hlavní průser je ten, že EU vyrábí papírky, které nikdo nechce. A když se vyrábí něco co nikdo nechce, tak klesá jeho hodnota :-) žádná krize není a nebyla, tady ty výkyvy jsou odjakživa.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Ne tak to nemyslis !
Myslis asi takhle: Nvidia super, bla bla bla, vse od AMD spatne, bla bla bla, ted nove zly USA ,bla bla bla. ........
A tak porad dokola :-)

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Jake krizove tazeni proti rusku. To arabaci tlaci cenu ropy dolu a tim jde ekonomika ruska zavislyho na exportu ropy dolu. Tim jde do sracek i dolar zavisly na exportu ropy i kdyz ne tak jak rusko. V U$A se prestalo tezit v mnoha ekonomicky nevyhodnych loziscich ktery potrebuji prodej kolem 100$/barel aby byl zisk. Arabaci maji nejlevnejsi loziska na planete proto si muzou dovolit ji s cenou klidne na 20$/barel neni to nic proti nekomu je to "normalni" konkurencni boj.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

aha, takze ty sa povazujes za borca? pokracuj :)

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Nevim kolik vydela "prumerny hrac", mluvil jsem o te teorii, ze zrovna tady na diitu mu lidi zavidi i7. Tipuju ze tady chodi i dost lidi zamestnanych v IT. Z tech mu nezavidi temer nikdo, tim sem si jist. V IT existuji mnohem, MNOHEM lepsi hracky k zavideni.. A ti ostatni... i7 5930 je ~17k ceskych ? tj jedna opravdu spatna vyplata ? a cela sestava rekneme 50k ? Pro lidi co vydelavaj tech 23 to neni az tak velky problem, a ti s horsim platem maji asi jine problemy nez chodit na Diit a zavidet...

Samozrejme - pro tu cast co si jeste nevydelava - to chapu, choval sem se stejne, a v tom veku to rozhodne je duvod k zavisti... Nicmene ja tem 15ti letym, at uz s i7 nebo bez, zavidim akorat to, ze maji 15 :-)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

zapomínáš, že jsi na webu, který se vymyká běžným měřítkům, a který navštěvují ne-průměrní lidé. Čekat, že tu narazíš na většinu s průměrným platem je hodně naivní. Spíše čekej lidi, kteří ten průměr statisticky vytahují tam, kde dnes je. :-)

Stačí sledovat jazykovou úroveň příspěvků - to také o něčem vypovídá (a shaman je výjimka potvrzující pravidlo :-))

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

@Maťko911
Pan si tahal triko, tak mu to ostatni ominuskovali nooo. :-)
A ty tady na to musis udelat elaborat a hadat se do roztrhani tela....

PS:
A kdyz uz jsem se rozepsal...........
Byl bych rad (mozna i za ostatni) aby jsi prestal informovat co jse deje u "odbornika", nebo jak mu ted ve vasi parte rikate.(A to myslim i na jinych serverech)
Me to proste nezajima co on napsal,nebo jak ublizil tobe a tve oblibene znacce.
Tak s tim prestan plevelit diskuze!
Predem dekuji.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

na tom by mohla byt nova generacia konzol :)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Díky

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

to je neci vlhky sen? nebo to ma byt jakoze ten novy profi procesor od amd?
256gb ram na kanal? lrdimm maji max 64gb modul ...
ale kdyby to vyslo, tak mozna upgraduju zatim dostacujici a10-5800 :)) precejenom doom4 se blizi :)
ale nesmi to mit tdp jako ibm power - 250w :))

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

Vypadá to zajímavě, to bude asi serverová a/nebo maximální varianta do budoucna. Určitě v AMD počítají, že jim Zen pár let vydrží... Takže pro desktopy ve 2016 by mohla přijít čtyř- a osmijádra, bez serverových fičur. No, držím palce!

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.