Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD jmenovala nového šéfa prodeje pro Evropu a Blízký východ

Koho zajima sef prodeje?

Spis sem hod tu ukazku raytracingu na Vega 56 co udelal Crytek, to me fakt rozesmalo, protoze to vypada uchvatneji nez vsechno co doted prezentovala NVidie. :-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

„Koho zajima sef prodeje?“

Z mého pohledu každého, kdo článku zvýší čtenost odesláním příspěvku do diskuze.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ta ukazka ma sve neduhy a je velmi zjednodusena forma RT ...co je na ni zajimaveho je fakt ze to funguje na mainstreamove karte a nezavisi to na znacce GPU a z toho mi vychazi zaver ze budouci generace konzoli dostane i jednodussi formu RT ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jednodussi forma RT???
Vzdyt to vypada mnohem realisticteji nez preblyskany Battlefield5.

A jo zjevne raytracing bude, ti kdo rikali, ze to ma cas se mylili, ja tez, nebot tohle vypada paradne a zvladnou to mainstreamove karty. NVidia se muze jit vycpat.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To ale stále není "plný" Raytracing - ačkoli to vypadá velmi dobře.
V56 ještě mainstream není. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A bych rekl, ze vydanim skoro kompletniho Turingu se V56 posouva na mainstream. Cena tech karet v Nemecku je na urovni 300 euro, coz je mainstream.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

já si nemyslím, že V56 je mainstream, navzdory ceně 300€. Myslím si, že mainstream je max cca 250€, tj. cca 6000Kč (ale budiž, berme i těch 300€). Zásadní ale jsou i provozní vlastnosti, a zde bych řekl, že V56 na to, být mainstream, prostě nemá. V56 je zastaralý hiend, který v mnoha ohledech uspěl, ale konkurence mu jednoznačně utekla.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja to beru vicemene podle ceny..tam se tech plus/minus 300 Ecek, da povazovat za strop pro vetsinu kupujicich..cili mainstream :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo. A jestli chce AMD uspet i v grafikach, tak nizsi mainstream Navi musi mit vykon Vegy 56. Tudiz do konce roku by mely mainstreamovy grafiky zvladat Cryengine RT, co vic si prat. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano jednodussi pocita se jen zrcadleni a zvlneni coz je asi nejednodussi (i nejzadanejsi)forma RT navic je tam videt zkresleni vysledku ...ale jinak jsem nadsen

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

je tam vidět i primární nasvětlení světelnými zdroji, sekundární nasvětlení odrazy ovšem bohužel nikoli (aspoň co jsem to měl možnost krátce zkoumat). Sekundární osvětlení odrazem je bohužel z pohledu výpočetní náročnosti "další level."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To demo vypada na prvni pohled dobre. Pokud je pravda, ze je to dokonce 4k 30fps, tak na takove karte, byt s 'omezenym' RT..klobouk dolu. Kdyz to srovnam s NV a tim jejim humbukem conkolem toho nadelali

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To bezesporu. Bavíme-li se čistě o vizuálu, je to paráda. Jen to není standardní RT. Bohužel právě "plný" RT může přinést nejen nové vizuální orgie, ale hlavně nové mechanismy hry, založené na světle a stínu, odrazech, používání zrcadel apod. Představ si např. střílečku v zrcadlovém sále/bludišti, nebo hrátky s periskopy nebo osvětlováním v rámci složitějšího bludiště, případně hru se samotnými světly.

Ne že by to nešlo udělat už dnes bez RT, jde to. Ale za cenu speciálního programování, tohle všechno by pak zvládal samotný engine sám od sebe.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na druhou stranu kolik predmetu se opravdu leskne tak, aby to clovek vnimal, ze tam odraz svetla je?
To bylo treba videt na BF5, ze se odrazelo svetlo neverohodne, tudiz pokud se bude RT pouzivat na primarni osvetleni, muze to docela v pohode stacit, aby to prineslo efekt neceho hezciho a zaroven to melo naroky optimalni pro bezne herni grafiky uz treba pristi generace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

trochu souhlas .. výkon na realistickou grafiku ještě dlouho nebude a lidské oko více ocení lepší textury a kvalitnější modely bez "zubů" bez degradace grafiky než hru s "paprsky" a rozmazanou scénu .... pořád jsou to jen hry kde by měla hrát prim hratelnost a zábavnost

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, ale tohle je omezení právě tohoto omezeného RT, kdy se to dá využít jen na ty "nejviditelnější" věci, což zase, aby to mělo smysl a bylo to FAKT vidět, se pak nadužívá.
Realistický obraz může a nemusí být cílem, stačí vzpomenout na "komiksové" Borderlands. Hry jsou do značné míry umění, a to nemusí být realistické.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

úchvatněji? ty už špatně vidíš?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

pořád si stojím za tím, že RT mělo být děláno formou externího akcelerátoru nebo čipu na GK.
Těch jednotek by pak mohlo být bez problémů 3-4x tolik - což je mimojiné i výkon který stále pro "použitelné" RT chybí.
Cpát to do hlavního čipu je totální kravina, jádro tím nabývá obludných rozměrů a klesá výtěžnost kvůli zmetkům.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Dva problemy, aby se vypocetni karta na RT prodavala za cenu, kterou snesou hraci PC her a aby se na ni nedalo pocitat neco, so se pocita na profi grafikach za desetinasobnou cenu.

Pak je dalsi otazka, jestli si samostatnou RT kartu zakoupi dostatek hracu, aby se vyplatil vyvoj a vyroba. Mas to, ze uz tu neco podobneho bylo s PhysX.

Jako souhlasim s tebou, ze cpat do cipu ciste RT jednotky je nesmysl.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

v případě externího akcelerátoru by si to mohl koupit v podstatě každý tedy majitel AMD i Nvidia. Navíc by se dala karta doplnit k 1080, RX580, Vega atd... tedy spíše naopak - prodej by byl imho vyšší - než prodej samotných RTX karet

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

externě akcelerovat RT je nepraktické, ale na jedno PCB narvat více čipů(klidně i do slotu/socketu) případně rovnou MCM řešení dává větší smysl

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vsak je dost mozne, ze jestli bude mit RT jednotky AMD u nektere dalsi generace karet, ze budou presne takto dane, budou proste integrovane v cipletu, ale na samostatnem cipu.

---

Jinak RTX je implementace DXR od NVidie, to v tom CryEnginu by take melo byt implementaci na zaklade DXR a AMD bude mit take svou implementaci, ktera muze byt i vykonove lepe vyresena nez to co predvedla NVidia, co my vime.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To by ale nesmělo být pod taktovkou nVidie. Historie nám již ukázala s PhysX jak by to dopadlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V samostatném akcelerátoru smysl nevidím.
Kdyby to byla úplně samostatná karta, hráč by si fakticky koupil dvě grafiky, ale v konkrétní hře by dostal výkon jedné z nich.

Navíc asi nebude moc lidí, kteří by si koupili další kartu kvůli o něco lepším detailům v několika hrách.

A ostatně, zatím se na trh dostaly dva samostatné akcelerátory pro hry (3Dfx a PhysX) a každý v podobě samostatné karty přežil cca dva roky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.