Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD a Nvidia se připravují na DOOM VFR, snad první AAA PC střílečku pro VR

"může být jedním z klíčových titulů, které rozhodnou o osudu VR na PC" - asi na tom neco bude, dle gameplay videa to bude jeden ze stezenich hrebiku do rakve. Tak pa zas za 20 let pri dalsim pokusu o "virtualni realitu", snad to uz nebude stylem "kybl na hlave s kabelem".

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Beriem, že niekomu sa nemusí páčiť headset a kabel na pripojenie. Čo je ale zaujímavé, že sa hovorí teraz iba o DOOM VFR ako hre, ktorá má niečo zlomiť. Aj teraz existujú hry, ktoré sú fakt dobré a nejdená sa iba o demá. Viď obe epizódy pre The Gallery, Tallos Principle, Lone Echo plus ďalšie, ktoré prinášajú oveľa lepší zížitok z hrania než čo môžeš mať na monitore. Ani 3 monitory ti nedajú takú imerziu aj keby boli 3D. A to ani nehovorím, že budúci týždeň víde Fallout 4 vo VR čo je podľa mňa pre VR oveľa zaujímavejší titul ako strielačka pre zábavu (ktorú si tiež celkom rád zahrám).
BTW ono by to chcelo nepozerať iba gameplay videá, ale si to naozaj skúsiť vynášaním súdov a predpovedaním "hřebíkov do rakve".

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na PCT je k tomu dobry clanek. Rybka kritizuje Oculus a rika, ze pokud VR, tak technologicky lepsi HTC Vive. V komentarich se naslo docela dost lidi, kteri si Oculus poridili a dost nad tim panuje shoda, ze graficky slabe - na VR nizke rozliseni.
Prekvapil me problem chuze ve VR, ktery je vyresen v tech hrach systemem teleportaci, coz teda vidim jako znacny problem, tohle odradi znacnou cast lidi. Naopak tam nekdo zminuje velmi dobry zazitek u motoristickych zavodnich her.

Osobne mam problem hlavne s kabelazi, to u VR odmitam. V clanku jsem zjistil, ze ten problem uz vyresen je, ale je to na bezneho cloveka v CR ponekud drahe. Pokud bych se mel vybavit pocitacem na VR + VR headsetem + bezdratovou nadstavbou, vyslo by to priblizne na 100.000 Kc, na coz proste nemam a i kdybych mel, tak bych to proste nedal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spôsob chodze záleží od hry. Niekde môžeš normálne chodiť, niekde je iba teleportácia a inde zasa kombinácia oboch. Sú hry ako Serious Sam 3, kde si môžeš vybrať viacero spôsobov ako sa v hre pohybovať, takže si nájdeš to čo ti vyhovuje. Treba si ale uvedomiť, že priestor na pohyb je obmedzený a bez teleportácie sa moc nezaobídeš, takže najlepšia je kombinácia vlastnej chôdze s teleportáciou. Problém počítačovej chôdze je v tom, že keď sa hýbeš vo VR a v reále stojíš, tak to nie je zrovna príjemné. Aj keď sa ne to zvyknúť dá. Výnimkou sú už spomínané závodné hry, kde je taká pozícia prirodzená lebo sme na ňu zvyknutý. Takže ti nevadí, že sa vezieš v aute alebo lietadle a prirom v reále sedíš.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

System teleportace je naprosto stupidni. Dooma jsem zvykly hrat tak, ze vlny nepratel kajtim za sebou a likviduju nejprve nejvetsi hrozbu a v podstate se nezastavim. Kdezto teleportace je v podstate o tom, ze se neustale zastavujes, potvory te dozenou a sezerou.
Nejvetsi smysl ma vr opravdu pro hry, kde hrac sedi v kokpitu/kabine a na ty vlastne ani neni potreba nejaky cupr nuncak do rukou, staci nejaky volant/joystick a treba ten Pimax 4k, coz neni kybl, a zazitek neskutecny. Nebo spis o parnik lepsi, nez na konvencni obrazovce.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ovládání na Oculus příšerný... Snad to změní v budoucím updatu .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A obsahuju nove grimsony ten "zazracny" planovac z OSS ovladacov?

AMDGPU's Scheduler Might Get Picked Up By Other DRM Drivers
Written by Michael Larabel in Radeon on 1 December 2017 at 12:12
Stach refers to AMDGPU's scheduler as "marvelous" and is looking to restructure that code so it can be usable by the other Direct Rendering Manager drivers.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMDGPU-Scheduler-Common

Ktory umoznuje OSS ovladacu porazat proprietany vlemi vyrazne
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=vega-gallium-pro&num=2
?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tento článek je o ovladačích pro Windows. Článek na phoronixu je o ovladačích pro Linux. Stačí to jako odpověď? :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ano, ja nmarazanm, ze AMDGPU=-PRO zdiela kod medzi Windows a Linux v maximalnej miere, preot by sa oplatilo zmewnit jeho cast, ked OSS planovac je lepsi ako ten spolocny

HTC robi support pre Vive a Valve robi podporu VR pre Linux

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Najväčšou slabinou VR je slabé rozlíšenie resp rozostup medzi pixelmi a nie nedostupné hry.
Pre VR headset by sme potrebovali aspoň 4K pre každé oko ale to zase dnešné počítače neutiahnu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Displej se 4k rozlišením není problém a dosažení dostatečných FPS se řeší použitím nižšího rozlišení + upscaling na 4k. Tím je rozestup mezi pixely technologicky řešitelný (a z pohledu výrobců vyřešený) už nyní. Na prosazení technologie v mainstreamu je ale třeba v první řadě širší základna známých her s dobrou implementací VR.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ. To a plus cena. U PC setov od HTC a Oculusu sa nedalo predpokladať, že za 900-1000E len za headset, sa VR na PC dostane v dohľadnej dobe do mainstream-u. Dnes už je situácia lepšia a aj portfólio hier sa zväčšuje postupne. Aj tých dobrých ako píšem vyššie. Samozrejme väčšina z toho čo doteraz vyšlo boli iba na rýchlo zbúchané rýchlokvašky, ale medzi tým sa nájde aj viacero dobrého a zábavného. Inak teraz na jeseň vyšlo či ešte má tento mesiac vyjsť pár zaujímavých titulov. Napriklad minimále už vyššie spomínaných Fallout 4 alebo L.A. Noire.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rozliseni, kabel ktery zavazi a "kybl na hlave" - tezky otravny headset. Asi tak tri hlavni veci na kterych pohorela prvni komercni vlna "VR" (pamatujete VFX1? Nebo i-Glasses?) a nemlich tak na tom pohori i tahle druha. Dale neexistence smysluplnych periferii, neprirozenost pohybu ve "VR", nekvalita zobrazeni jako takova (nejen co se rozliseni tyce) Tlaci se to do lidi vrchem-spodem protoze "hura mame novy trh kam muzeme sypat miliony kusu neceho co jeste konzumenti nemaji". Ale - uz ted to jde do haje, prodavaji se hlavne levne "kramy" s mizernym - vsim - a jen proto ze radikalne slevnili a jdou vanoce = "co tomu spratkovi koupime? hele tohle jeste nema". Se vsemi nevyhodami, neexistenci rozumne nabidky titulu co by k necemu byly, do 1-2 let bude ticho po pesine stejne jako po 3D televizich.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Typický výblitek člověka který neměl nové VR na hlavě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Shigore?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne to není shigor ale jeho kolega.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ze ho pozdravuju a ze si o tom popovidame za 2 roky ;) Ale uspech samozrejme preji, jen vyuzijte dokud je nejaky zajem a chut kupovat neco takoveho. D.E.2 se relativne povedl (az na nestastne Unity teda)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já byl velký skeptik znovuzrození VR ale velmi rychle jsem zjistil že se to dnes naprosto nedá srovnat s nepoužitelným VR před dvaceti lety.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

je to porad spatne, z principu. Ale jak rikam - za dva roky... ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je argument jak polib mi prdel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To vůbec není argument, to je prostě předpověď. Osobně očekávám totéž.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Pre VR headset by sme potrebovali aspoň 4K pre každé oko..."

...nebo sledovat oči a degradovat rozlišení v periferních oblastech v závislosti na orientaci očí. K čemuž pravděpodobně všechna budoucí "brýlová" řešení VR dokonvergují.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

neco takoveho uz AMD prezentovala pred lety :) ale jak je na tom prakticke nasazeni v konkretnich titulech netusim :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zatiaľ sa to v praxy nevyskytlo aj keď pokusy tu tuším nejaké boli. Aby bolo možné podobný rendering realizovať, museli by mať samotné headsety podporu seldovania pohybu očí (eye tracking). A to príde až neskôr. Možno už s ich ďalšou generáciou. Kedysi dávnejšie som čítal vyjadrenie Johna Carmacka, že eye tracking začne mať význam riešiť až pri headsetoch s rozlíšením 4K na oko a vyšším. Inak AMD aj NV pracujú na rôznych vylepšeniach pre ich HW, ktoré by mali s renderovaním pomôcť. Nieviem ako AMD, ale NV sa nedávno prezentovala čo vlastne robí:

https://www.roadtovr.com/exclusive-how-nvidia-research-is-reinventing-th...
https://www.roadtovr.com/exclusive-nvidia-research-reinventing-display-p...

Ich VRWorks už bol implementovaný aj v praxi v niektorých hrách.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

16GB operacni pameti v doporucene konfiguraci? necht si trhnou!, co s tim sakra delaji?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

3GB OS, 8GB antivir a 5GB hra = potreba 16GB RAM na pocitac. :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A kde je ochrana proti kopírování?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pánové, vykašlete se na doom VR, Bohužel nenaplnil očekávání a stojí za prd. Raději si zahrajte český Dead Effect VR, budete hodně překvapeni.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja sa k tomu dostanem tak za 2 týždne a vtedy už bude vonku aj Fallout 4. Naozaj je Doom až taký zlý? Čo sa týka Dead Effect, ten som hral dávno ako demo a pamätám si, že to bolo dobré.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zas tak špatný není ale ten teleport do toho hodil vidle. Rozhodně se čekalo víc.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud chce někdo 4k na každé oko tak ať jsi pořídí příští rok ( leden )Pimax ten tohle nabidne. + Fov 200 a možná i bezdrátový přenos.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Bezdrát podľa mňa na začiatku nebude. A pri tom 4K na oko si treba dať pozor, pretože existujú 2 typy "8K" headsetov od Pimaxu s týmto rozlíšením. A tie sa od seba líšia. Oba majú samozrejme HW rozlíšenie, ktoré činí spomínaných 4K na oko. Rozdiel je ale vo vstupe a v použití HW upscalera. Tie headsety, ktoré majú ísť von v januáry (leden) majú mať iba jeden display port a budú podporovať SW rozlíšenie 2K na oko pri 90Hz. Toto sa pomocou zabudovaného HW upscalera natiahne na 4K. Druhý typ okuliarov, ktorý má vyjsť v máji (květen), má mať 2 display porty a podporovať tým aj SW 4K na oko pri 90Hz. Na to ale bude treba brutálny výkon GPU s tým, že tie budú zaťažené aj prípadným upscale-om, pretože tieto druhé okuliare nebudú mať zabudovaný HW upscaler pre prípad, že by si chcel renderovať v nižšom rozlíšení (čo nie každá hra podporuje).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.