AMD představila Mobility Radeon X2300
Společnost AMD zcela v tichosti zveřejnila na svém webu specifikace „nového“ mobilního řešení s názvem Mobility Radeon X2300 naznačujícím příslušnost do chystané DirectX 10 generace firemních GPU. Nicméně, že ne vše je zlatem, co se třpytí, jsme se měli možnost u AMD přesvědčit při poslední „šachové partii“ (kdy se z Radeonu X550 najednou stal Radeon X1050), ve které nyní firma hraje další figurkou. Bez ohledu na název X2300 se totiž jedná pouze o přeznačený Mobility Radeon X1300, tedy 14 měsíců staré low-end GPU předchozí generace. Mobility Radeon X2300 tak nabízí shodný konzervativní 90nm výrobní proces, 105 miliónů tranzistorů a pouhé 4 pixel a 2 vertex shadery. I z dělení na pixel/vertex shadery, které „poněkud“ neladí s unifikovanou architekturou, krásně plyne výrobcem jasně jmenovaná podpora „pouze“ DirectX 9.0 a Shader Modelu 3.0.
Paměťové rozhraní pak podporuje cokoli v rozmezí DDR1 až GDDR3 pamětí o šířce sběrnice 128 bitů, již z dřívějška pak víme, že paměti bude například Asus používat 128 MB podpořené technologií HyperMemory. Mezi schopnostmi GPU také ve výsledku bohužel nehledejme nic více, než co umí Radeony X1000. Nechybí tak obligátní AVIVO, podpora 64bit HDR renderování, akcelerace MPEG2/4, WMV9 a VC1 (ale H.264 výrobce neuvádí), z mobilních specialitek PowerPlay 6.0. Již se také objevily první neoficiální testy provedené v rozlišení 1024×768 právě na známém notebooku Asus A8Jr, dle nich Mobility Radeon X2300 v 3D Marku 05 dosahuje 1 494 bodů, v 3D Marku 06 pak pouhých 822 bodů, v Half-Life 2 údajně zvládá nehratelných 14 fps, v Doomu 3 pak dokonce jen 7,8 fps. Zkrátka na hraní to rozhodně není, ale stále lepší než většina grafických řešení v čipsetech.