AMD přichází se specifikacemi herních PC
Základní specifikace by měla poskytnout dostatek výkonu pro základní hraní v rozlišení 1280×1024 při 30 fps. Nalézáme v ní dvoujádrový Athlon 64 X2 5600+, Radeon HD 3650 a desku s čipsetem AMD 770 nebo nForce řady 500. Co takový Radeon HD 3650 utáhne, jsme si ukázali v nedávném srovnávacím testu. Špatné to rozhodně není, zejména pokud si uvědomíme, za jak nízké ceny se dnes AMD 770 a Radeon HD 3650 prodávají.
Vyšší „GAME! Ultra“ si pak žádá alespoň Phenom X4 9650 a Radeon HD 3870, čipset AMD 770 zůstává, zastaralý nForce 500 již ne. Radeon HD 3870 je dnes již velmi levná grafika, která poskytne dostatek výkonu pro požadovaných 1600×1200 při 30 fps (nebo, chcete-li, přenesených 1680×1050, asi nejčastější rozlišení nově kupovaných LCD) a čipset 770 je více než dostatečný (CrossFire u 790 využije jen zlomek lidí).
AMD tak své nové specifikace posadilo velmi nízko, což bereme i jako důsledek faktu, že dnes lze koupit velmi výkonný stroj za minimální peníze. AMD je pak jedinou firmou, která je schopna nabídnout komplexní řešení čipset-procesor-grafika, Intel ani nVidia nic takového nemohou. Zdali se to uchytí, zejména mezi velkými výrobci, to ukáže čas. Mezi značkami se hovoří o firmách jako Acer, Alienware, podporu přislíbili i Microsoft a Logitech. Celosvětový trh se odhaduje na 263 miliónů hráčů, kteří ročně utratí 9,6 miliardy USD za hry. Toto je velký trh, kde by si AMD chtělo vydobýt lepší pozici než je ta současná, kde je nejčastějším řešením Intel CPU + nVidia GPU (což částečně napověděly i výsledky naší poslední ankety).
AMD se tedy zaměří na vyvážená cenově výhodná řešení s dostatkem výkonu. Ostatně ono je sice krásné, když nové ultra-hi-end grafiky valí v 2560×1600 při 4×AA s 50+ fps, ale reálně člověk potřebuje na pohodové hraní jen zlomek takového výkonu a obvykle chce za cenu jedné GeForce 9800 GX2 pořídit celý herní stroj. Mimochodem všimnout si můžete nového loga „ATI Premium Graphics“.