AMD odhalila 16TFLOPS Radeon Pro Duo a ohlásila architektury Vega a Navi
Asi nejpřekvapivějším momentem bylo nekomentované promítnutí roadmapy, kterou si připravil Raja Koduri. Krom architektury Polaris, kterou AMD již avizovala pro tento rok a která přinese 2,5× vyšší energetickou efektivitu než 28nm GPU vydaná před rokem 2015 (tzn. Hawaii), představuje slajd další dvě generace:
První novinkou je Vega, o které jsme něco málo slyšeli ze spekulací. Vega bude využívat tzv. HBM2 paměti a dále zvýší energetickou efektivitu - oproti Polaris ještě téměř o polovinu. Z roadmapy lze odečíst vydání na začátku roku 2017, tedy půl roku po Polaris. Rok po architektuře Vega nastoupí Navi, která uvede „paměti nové generace“ (tedy něco víc než ~20nm HBM ohlášené pro letošní rok) a rozšíří škálovatelnost - v jakém smyslu, to se zatím nedozvídáme.
Co se Polaris týče, ukázala AMD pouze krátké demo, jehož cílem bylo předvést, že GPU Polaris 10 stačí na plynulý běh hry Hitman v DirectX 12 - opět bez bližšího komentáře. Více toho Koduri prozradil o Radeonu Pro Duo doposud označovaném jako Radeon Fury X2.
První zásadní informace: Karta dosahuje výkonu 16 TFLOPS. Tato hodnota odpovídá dvěma plně aktivním GPU Fiji, která mohou běžet až na cca 1 GHz. Tím byly rozptýlené dosavadní obavy o takty kolem 700 MHz, které vycházely z konzervativního výkladu slov Roye Taylora o tom, že AMD pracuje na produktu s výkonem přes 12 TFLOPS.
Druhá zásadní informace: Přes snímky karty se vzduchovým chladičem nakonec Radeon Pro Duo nese vodní blok.
Ostatní parametry více-méně odpovídají očekávání. Použitá jsou dvě GPU Fiji s 2× 4096 stream-procesory, 2× 4 GB HBM paměti a výstupní konektory jsou (podle fotografií - bez ohledu na tvrzení ve slajdu výše) 3× DisplayPort 1.2 a 1× HDMI 1.4a.
Radeon Pro Duo byl představen jako karta určená pro herní, 3D i VR vývojáře a zároveň náročné uživatele, kteří chtějí nekompromisní řešení pro virtuální realitu.