Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD: Radeony RX 9070 budou o $75-100 levnější než GeForce RTX 5070

Kde měl přesně potvrdit, že to bude o 75–100 dolarů levnější, že jsem tak smělý? :D

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

No samozřejmě, že nikdy. No-X zase píše dezinfo. Celé to vychází z twitterové diskuze, kde nějaký low-level youtuber píše, že hráči nechtějí karty o 50 USD levnější než GeForce, ale že rozdíl 75 až 100 USD by byl game changing. Na to Azor napsal "We are listening. Thank you for the constructive feedback!"
https://x.com/AzorFrank/status/1887200486408798643

To není potvrzení ničeho tvl.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

jasně, takže rozdíl bude zase 50, naprosto dle očekávání. Tak snad se RT výkon alespoň povedl, když už to má stát "stejně"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tam je problém, že mezi 5070 a 5070 Ti je dost velký skok. U AMD bude ten rozdíl malý, podobně jako radeon 7700XT a 7800XT. Ostatně 9070 je dle mého nástupce této řady. Ceny bych čekal někde kolem 500 dolarů za 9070 a 580 za 9070XT.Takže ano u 9070 může jít jen o 50 dolarů, ale AMD bude mít dle mého lepší výkon. U 5070Ti bych čekal ten cenový rozdíl mnohem výraznější.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Azor, který nedávno vyvrátil hoax o $900 cenovce Radeonu RX 9070 XT"

Ti Bulhaři to prezentovali jako cenu s DPH, takže to je takové snadné vyvraceni od pana marketaka. Kdyby to chtěl opravdu vyvracet, odečetl by nejdřív DPH. Navic šlo o Red devil limited edition.

Stejně jsou ty spekulace o cenách sranda. Někdo vidi v rx 9070 xt vykon v rastru skoro jako rtx 4080 (zdejsi diskuze). Ale chtěl by cenu nikoliv 10-15% nižší, ale poloviční. Chudáci v AMD, nevím, jak se všem zavděčit. Ten nástřel v clanku, kdy samo amd se srovnava s 5070/ti , dava větší smysl.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Polovičáci jsou většinou ti, co by si AMD stejně nikdy nekoupili, jen si přejí co nejnižší cenu, aby to pak Nvidii donutilo po čase zas zlevnit a oni mohli nakoupit Geforcky aspoň za nižší ceny... prostě takoví debílci (sorry). Z toho AMD stejně nic moc mít nikdy nebude, pokud bude mít 9070 XT opravdu výkon 4080, tak podle toho taky bude stát, nemá smysl jít do tak agresivního souboje, když těch karet stejně ani moc není a kdo se řídí podle ceny, ten už slyší i na těch 100$ (ono to bývá reálně i víc, protože ty karty jsou většinou i o cosi výkonnější), vždycky to nacení podke výkonu s konkurencí, ať na tom aspoň něco vydělají, teď už moc nemá smysl rozjíždět nějakou charitu pro masy. Očekávat, že zaryté Nvidioty zajímá nějaká cena, když 5080 jsou někteří trotlové schopní vykoupit i za 60k, za což se už dala sehnat i 4090 a ještě bys ušetřil... dnes už stejně každý vybírá jen podle loga a číslovky na krabici, o schopnosti co to dokáže už ani moc nejde, jak prostě nemáš nejnovější Nvidii, tak asi nejsi dost in.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Hodně z toho co píšete bych rozporoval, ale cítím tam citove zabarvení, takže to dělat nebudu.

Jedinou věc bych chtěl říct. Amd má za stejnou cenu lepší výkon, ale alespoň do teď to byl vykon v rastru. Ukázalo se, že lidé slyší na vykon v RT. Ano vím, že pro mnoho lidí zde je vykon v RT irelevantní, ale domnívám se, že to byl právě vykon v RT, který způsobil 90% trhu pro nvidii. Když si kupujete něco na hobby a dáváte za to 15,20,30 000 Kč, tak už chcete, aby to aspoň stalo za to a neomezoval jste se v detailech.

Od rdna 4 proto očekávám na prvním místě srovnání výkonu v RT, vylepseni FSR4 je třešnička. Dobrá cena je něco, co amd dává už dlouho.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vidím, že už mi naskakují minuska. Tak opět, protože půjde o citove zabarvení, takže místo diskuze dám citaci.

Lisa Su goes on to say, "Our focus with this generation is to address the highest volume portion of the enthusiast gaming market with our new RDNA 4 architecture. RDNA 4 delivers significantly better ray tracing performance and adds support for AI-powered upscaling technology that will bring high-quality 4K gaming to mainstream players."

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

pises, ze hodne lidi slysi na vykon v RT, a preco vsade kde robia nejaku anketu (hw unboxed, techpowerup..) tak RT povazuje za dolezite tak cca 1/3 opytanych? Znamena to ze AMD fanusikovia si naschval robia falosne konta aby klikali na nic neobplyvnujuce ankety?
Btw, ktora RT focus hra v poslednych 6 rokoch bola na zapade predajnym hitom?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Poslední anketu co jsem viděl tak měla ten poměr opačný. Při vydání rtx20 série se tomu většina smála. Dnes už je ten poměr jiný. Je to poznat i na skladbě her v recenzích.

No tech úspěšných her je hodně, cb2077, control, ted nedávno Indiana Jones, Alan wake 2. Rt se doplňuje zpětně do her, třeba wow nebo witcher 3. Kdyby o to nebyl zájem, tak se ty dodelavky nedělají.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

cb2077 mozno az s poslednym datadiskom, vyroba stala 440mil, a predalo sa 30mil(a predpokladam ze nie za 59,99). Alan wake 2 je prepadak, Indiana Jones stal 300 mil, a predalo sa 300K , witcher 3 a WoW nie su RT hry. jedine Control
tolko k tomu...marketing ohladom RT je vacsi nez je zdrave

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Je to důsledek toho co opakovaně píšu, hry jsou dnes graficky zbytečně komplikované a jejich vývoj stojí právě jen kvůli grafické stránce úplný nesmysl. RT tomu přidává další úplně zbytečnou vrstvu, která se vizuálně skoro neprojevuje a pokud ano, je to tak náročné, že se musí aplikovat optimalizace a zjednodušování.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

CB2077 byl komerční úspěch, evidentně 30M kopií stálo za to.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

po 8 rokoch vyvoja zakladnej hry + 4 ci kolkych rokoch predaja +DLC...no, podla mna uz do takeho rizika poliaci znova nepojdu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

CD Projekt's RPG Cyberpunk 2077 got off to a challenging start in 2020 due to its many issues, but the game has rebounded since then and has now brought in more than 3 billion zloty ($752 million USD) since release. CD Projekt disclosed this in its latest earnings briefing.

https://www.gamespot.com/articles/heres-how-much-cyberpunk-2077-has-earn...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

tak to mame za tie roky 2 hry
Control a Cyberpunk
parada

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak původní otázka zněla "Btw, ktora RT focus hra v poslednych 6 rokoch bola na zapade predajnym hitom?" A pár jsem jich vyjmenoval, jen vy nově podle mě neznámého měřítka dělíte RT hry a hodně RT hry...

O tom, že RT (a AI upscale) je pro prodeje důležité, ale potvrdila sama Lisa Su, viz citace výše. TO že se to snažíte nějak okecat, je pouze náhled do duše Vás a dalších čtenářů a diskutérů na Diit, kteří RT nemají rádi. Hráči ale hlasují. Peněženkami.

Můžete se mnou a s Lisou nesouhlasit, můžete mi dávat mínuska, ale to je tak vše, co s tím uděláte.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby RT bylo důležité, tak jeho výkon navýší.
Místo toho se pouze zakrývají jeho nedostatky.
Jak kvality, tak výkonu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Kdyby RT bylo důležité, tak jeho výkon navýší."
Navyšujíc, viz Lisa Su a citace výše.

"Místo toho se pouze zakrývají jeho nedostatky."
Historie herní grafiky je historií zakrývání nedostatků rasterizace proti reálnému světu.

"Jak kvality, tak výkonu."
Viz výše.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

>> "Kdyby RT bylo důležité, tak jeho výkon navýší."
>> Navyšujíc, viz Lisa Su a citace výše.
Od kdy vede Lisa společnost nVidia?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Od té doby co píšete nesrozumitelné haiku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

MImochodem, hlavní přínos Navi 48 má být ML supersapmling.
Což maskuje nedostatek výkonu a kvality (nejen) RT.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fsr4 je rozumná volba od Amd. Narozdil od dlss se musí prosadit do více her a pak pada argument výhody dlss. Za mě by stále bylo nejlepší najít v DX12 sdílenou api, aby obe 3 technologie (+xess) byly užitné ve všech hrách bez ohledu na to, s čím to vyvojar vyda.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> DX12 sdílenou api

To už jsem někde slyšel.
Až na to, že ta nV technologická dema jsou pořád primárně psaná pro RTX.
Pro DXR jsou psané leda tak tituly připsané sponzoringu AMD.

A pak .. je tu Vulkan. A nejen pro Windows ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Výkon v RT navyšují. Ale spíš kvůli požadavku Sony. Ono i původní RT bylo podle Sony (lowcost konzole měla mít RT).

skaven
> ze hodne lidi slysi na vykon v RT, a preco vsade kde robia nejaku anketu (hw unboxed, techpowerup..) tak RT povazuje za dolezite tak cca 1/3 opytanych?

Za prvé, jak bylo řečeno, staré ankety. Za druhé, zákazníkem AMD jsou OEM, ne hráči. To je stejné jako s AI. Kdo chodí za AMD, Intel, ..., zda jejich procesory umí AI?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ved daj nejaku novu anketu, ty alebo Majklos, kde uvidime ze 50+percent ludi RT chce a bez nej si hru nekupi
jedine kde su vyssie percenta na nejaku technologiu nieje RT, ale DLSS :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je rozdíl, když se někomu líbí RT a chce hrát s RT a je rozdíl, když by hru bez RT nehrál

DLSS jde ruku v ruce, a opět, je to to, na co se RDNA4 zaměřuje, viz citace Lisa Su. Ale ještě nedávno tady v diskuzi bylo DLSS zlo a už i zde se kormidlo otočilo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v ramci DLSS je sranda, ze to bolo zlate tela od zaciatku, a ked som videl v CP2077 dlss3.x a aky shimmering to robilo v reale, ktoru opravil DLSS 4.x.
jensenjugend su neskutocni pokrytci

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Přirovnávání fandů nvidie k nacistům, achjo ...

Já se jen těším, až bude mít AMD výkonnou kartu v RT a použitelné FSR, aby tyto diskuze mohly skončit a my se zase mohli věnovat čemukoliv jinému.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

presne to, ze si vymenoval jeden par, to je vsetko
Lisa Su riadi firmu, a snazi sa naskocit na trend, ktory vytvorila nvidia, nic viac

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mimo míněné

Battlefield(y) ; Call of duty ; Elden Ring ; Far cry 6 ; Forza horizon, Forza motorsport; marvelovky jako spiderman nebo Guardians Of The Galaxy; Portal RTX ; blížící se Half Life 2 rtx ; Resident evil(y) ; Stalker 2: Heart of Chornobyl ; Star Wars Jedi: Survivor ; star wars outlaws ; Avatar: Frontiers Of Pandora ; Doom Eternal ;

Seznam ke konci roku 2023
https://www.digitaltrends.com/computing/games-support-nvidia-ray-tracing...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sorry.
Pořád nic, co by mne zaujalo.

Asi jsem odsouzen čekat další generaci karet na použití RT jinde než v testech.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nebo si projdi indie a staré hry, když tě nové neberou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám už v knihovně dostatek her, ke kterým jsem se ještě pořád nějak nedostal.
Tak mohu v klidu čekat, než to dorazí.

Pořád lepší než zaplatit 100€, abych měl hru o týden dříve než ti, co zaplatí jenom 60€, a pak řešit, že to padá na hubu a je to omezené na 5 instalací v průběhu 24 hodin (resp. 20 za měsíc). Beta verze a záplaty se pro jistotu počítají jako instalace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ja maximalne tak Avowed, teraz WH total war 3

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Doufám že Avowed bude dobrý, i když škoda, že je to zase taková akčňárna FPSárna. Ale je to aspoň nějaký navázání na Pillars of Eternity...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

presne tak, a nebude tam povolanie Cipher, na to som sa najviac tesil :/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je až moc dobrý... Chtěl jsem si v Deadfire vybrat něco, co by jako sedělo k tomu příběhu a dal jsem si paladin/cipher (ascendant). A pak jsem zjistil, že všechny souboje jdou stejným způsobem: focus, Soul Shock, Soul shock, soul shock, soul shock...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

80 percent prepadakov, zo 2 20rocne remaky s RTX , Stalker snad o rok nebude beta, a Doom(aj ten novy) pojde na "vsetkom". Call of duty...3h single a na online vsetci tie rt veci vypnu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RT není pro online. Už před desítkami let si lidi např nastavovali nejmenší textury apod. Důležité bylo jen fps.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Všechny RE hry od Capcomu nic??
RT tam vypadá pěkně, a normálněbto běží i na 3060.
Dej si do googlu “ray tracing games”

A jinak chlapi RayTracing je tu 6let, je normální logická evoluce v herní grafice. Je fakt to samé, jako byste ještě v roce 2017 halekali že DX11 je ulplně zbytečný a DX9 forever.
Z dnešního pohledu absurdní

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

na vacsine hier to za tych 8 rokov vidiet nebolo, a na tych dvoch, kde to viditelne je nestaci ani 600W grafika

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takže ses ani nepodíval.
Ta technologie fakt není pro tebe.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak si třeba zkuste Monster Hunter Wilds
https://store.steampowered.com/app/2246340/Monster_Hunter_Wilds/

Na poušti nejsou prosklené výklady, mramorová dlažba a louží je taky hodně poskrovnu.
Ale má to RT ;)

Naštěstí není povinný (jde vypnout)
I v max nastavení to za pomocí upscalingu rozhýbe 4k na 60+ fps.

Ne. Nebude to první hra s RT v mé knihovně.
Ovládání je moc konzolovité a nějak mi nesedlo.
Můžete zkusit Open Beta Feb 21-23.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Všem odpíračům RT bych v první řadě doporučil kouknout na vyvíjený Half Life 2 a pochopí, že je to někde naprosto jinde. A poletí to i na plečkách jako 3060.
Ano, v některých hrách to RT není úplně dokonale implementované a ani to není vidět.

Ale jak vidíš v Idnym hned v džungli ty odporné nelogicky ostré stíny stromů, a pak to přepneš, hned je vše mnohem logičtější a přirozenější.

https://youtu.be/AmeGdJD4_w4?t=12

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hry jako Half Life 2 lze také brát i jako umělecké dílo a původní styl grafiky k ní patří. Kdybych chtěl fotorealistickou grafiku, tak se projdu venku. Někdy dokonce gameplay nějaké části hry závisí na původním vykreslování. Co se týče džungle v Indiana Jones, lidi v komentářích píšou, jak tyhle nové hry záměrně kazí non-RT grafiku, aby ta RT vynikla víc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ta hra má fakt zvláštní grafiku, vždyť tam přece musíš mít nějaké změkčování stínů, ať to nevypadá tak divně a aspoň trochu realisticky, lepší stíny mají hry snad i 10 let nazpět a samozřejmě to má jen zlomek nároků, toto fakt vypadá, jakdyby někdo chtěl, ať RT vynikne, smutné a pak máš co dělat, ať to trochu rozhýbeš třeba i na 4070 a u AMD na 7900 XTX, jinak ti vypadá jako shit... prostě wtf, ale toto není problém rasterizace, když ji někdo záměrně „bezdůvodně“ kurví.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Remastered Witcher 3 není RT hra? Od kdy?

WoW má můžnost zapnout RayTracing, takže to není RT hra?

Indiana Jones prodal 300 tisíc kopií? A proto v prosinci v USA byla v TOP20 žebříčku nejprodávanějších her? https://bsky.app/profile/matpiscatella.bsky.social/post/3lgg2dfyrpk2n

Na konci ledna hlásí 4 miliony hráčů na XBOX a PC? A to se chystá launch na PS5, která to zase zvedne? Můžu prosím odkaz na nějaký relevantní zdroj kde je 300k kopií?

Mimochodem už jsi viděl obří prodeje u hry, která je day 1 dostupná všem v GamePassu, potenciálně 34 milionům subscriberů.

Netuším kde si sebral to číslo ale před uvedením na PS5 má na PC a XBOXech přes 4 MILIOY htáčů. S PS5 release to zase poskočí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

treba pochopit, o com je vlakno. Nie je to o tom ze si vyberiem z otazky jedno slovo a na tu temu odpovedam :)
k indymu, dal som do googla kolko sa predalo kopii a vyhodilo mi pocet + som dal otazku, aky budget bol na indyho a vyhodilo mi sumu :)
k indiana jones este tolko
https://steamdb.info/app/2677660/charts/

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

>> Remastered Witcher 3 není RT hra? Od kdy?
Witcher 3 není RT hra.
Od vydání.

Nezaměňujte příčinu a následek.
Hra byla úspěšná a pak byl udělán remake s přidáním RT.
To stejné platí o všech remacích s RT Remix. S dodatkem, že přidání RT není ten největší přínos těch remaků. Jen nejvíc propíraný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A kdo se baví o Witcher 3 od vydání? Já tvrdím že Witcher 3 si dnes můžu stáhnout s next gen updatem kde RT je. To samé WoW, RT tam nebylo ale dnes ano. Takže jsou to hry s RT. Tečka, prostý fakt.

Stejně tak ten "neúspěch" Indyho s pomyslnými 300k prodejů, přitom v US se v prosinci objevil v žebříčku nejprodávanějších her a na konci ledna je hlášeno 4 miliony hráčů. Ale je logické že hra, která je součástí GamePassu od prvního dne obvykle netrhne rekordy prodejnosti. Spousta idí si mohla koupit trial za dolar nebo prostě měsíc předplatného za zlomek ceny plné hry a v té době tu hru dohrát a nekupovat...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RT byl ale u Witchera 3 ten největší přínos remaku. Sám jsem to viděl naživo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Však je jedno jestli to mělo nějaký přínos nebo ne. Pointa byla:

stáhnu Withcer 3 nebo WoW.. můžu v něm zapnout RT? Ano.
Takže jsou to hry s RT? Ano. Nemůžu odpovědět Ne.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No jasně. První RT hra byl vlastně Quake II...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A Minecraft ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Takže co, quake 2 rtx a minecraft rtx nemají RT, nebo co se snažíte kluci říct?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Quake - RT
Minecraft - RT efekty

Mezi těmi věcmi jsou jisté nenápadné rozdíly, které jsou pod rozlišovací schopností lidí se zeleným zákalem.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Protože tam chodí 1% nejotrlejších fanoušků grafik, kteří jsou často konzervativní v názorech. Lidi kteří jsou členy nějakých HW focused komunit jsou nereprezentativní vzorek a tvoří jej zlomek zákazníků.

Loni vyšly hned dva AAA tituly ve kterých je RT nedílnou součástí a první byla ještě o rok dříve, RT v těch hrách nevypneš. Takových her bude přibývat, ukázali že to jde a pro vývojáře je to lepší.

Ono je totiž už dost výkonu i pro to RT, problém s výkonem je dnes dnes PT a pro hry s PT se standardně doporučují pro FHD karty jako 4070, a to ještě musíš zapnout DLSS a framegen abys měl 60FPS, ale i bez PT- KDC2 pro FHD@60 v medium presetu žádá RTX4070, v ultra presetu tak bude potřeba aspoň 4080. Full HD native, 60 FPS, ne 100, ne 200, ne 1000. 60.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

posledny rok bol pre AAA velmi vtipny
vsetko boli prepadaky
jedine co bol hit bol Wukong, s 90+% predajmi v cine a WH40K Space Marine2
+ obligatorne strielacky Call of duty, ktore fakt nerobia marketing ze RT nieco, lebo tam sa tie bludy vypinaju

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

bludy ... :-D Protože rasterizace není blud ale RT blud je. Okej. /s

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Co s příspěvkem, který jsem napsal má společného tvůj subjektivní že AAA hry loňska byly propadáky a cituješ hry, které bych třeba j z těch vydaných her v roce 2024 nikdy nehrál (a to jsem dlouhou dobu hrál stolní WH40k a měl jsem doma na 1000 minuatur)

Pointa mého příspěvku byla v reakci na ankety nějakých influencerů, kde
1: influencer sám se technologii vyjadřuje dlouhodobě negativně
2: hlasují ti kdo jsou registrovaní kdesi, kde jsou největší fans toho influencera
3: vrána k vráně sedá. Pokud hatuju RT, nechodím diskutovat k někomu kdo RT naopak vyzdvihuje, nebo aspoň nehatuje, kde by můj hate rychle poslali do zadele, naopak u haterů mě poklepou po rameni. Obvykle lidé chodí za svými. třeba tady je velká skupina AMD fans, protože obsah je AMD focused.
4: jen malá část komunity se angažuje, ti co se angažují jsou ale obvykle hodně vokální a pak se může zdát že jsou v přesile a jejich názor je ten, který reflektuje majoritu.
5: majorita hráčů vůbec nesleduje nějaké recenze, influencery. Ti přijdou do krámu, ukážou prstem do regálu na počítač a s tím odejdou, připadně se zeptají prodavače ve smyslu "chci hrát hru X a hru Y, co si pro to koupit", doma zapnou a používají. Nějakcí influenceři, natož ankety a kdo ví co je absolutně nezajímají.

Takže jediné co by bylo relevantní by byla statistika vývojáře, kterému by hra práskala v jakých nastaveních a jakém HW ji lidé hrají. Ale RT už opravdu nemá smysl řešit, právě proto že už tu jsou hry kde je RT obsaženo bez možnosti ho vypnout, protože vývojář ušetří hromadu času, když vyhodí rasterizaci a začne na nějaké efekty používat čistě RT, kde to funguje bez práce "na kliknutí". Stejně tak konzole, ty mají ve hrách RT běžně obsažen bez možnosti ho vypnout.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Kiří ty jedeš, už si tu kartu kup.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Lol co?
"ale i bez PT- KDC2 pro FHD@60 v medium presetu žádá RTX4070"
Ste upad ze židle?
Na medium to ve FHD 60+FPS rozjede i 1080Ti z 2017.
https://youtu.be/Cv-MNNmBFMg?si=orv_asvVXvYrz8io&t=38

Oprava: Je to v High!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jiříček asi četl tu recenzi, kde použili 4070 a měla trochu problémy s výkonem.
Intel 11xxx a málo RAM.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nečtu recenze na hry, které hrát nebudu a nezajímají mě. Jen jsem si zaměnil requirements her.

https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2024/12/KCD-2-Specs-scaled.jpg

4070 je doporučená na 60FPS v QHD na High preset, takže Ultra preset by ve FHD měl běžet na 4070 ok.
a evidentně běží https://www.youtube.com/watch?v=kboNX-jMwfc 1% low 53-70FPS.
Experimental preset s mid 50 1% low.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Musíš číst recenze na hry, abys POTOM věděl jestli tě zajímají a chceš je hrát :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Máš pravdu popletl jsem to, už se mi to motá https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2024/12/KCD-2-Specs-scaled.jpg

4070 je doporučená na QHD@60FPS High, takže na Ultra 60FPS by mohla stačit ve FHD ta 4070, tak to mělo být.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Líp bych to nenapsal.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

tak ti, co mluví o poloviční ceně (spíš 60%) to ale porovnávají s 5080 (která sice papírově byla za 1000, ale už teď je oznámeno zdražení třeba u MSI na 1140). Ti, co tvrdí, že je to nesmysl, to porovnávají s cenou 5070 Ti. Pravdu mají v podstatě oba tábory, jen to porovnávají s jinou kartou. Zůstává otázka, ke které kartě je radeon výkonem blíž.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Co když bude přesně mezi? :-)

A teď vážně. Výkon 9070 XT se bude pohybovat +-5% podle výběru her, nicméně pokud jej většina úniků řadí mezi 7900xt a 7900xtx a AMD jej řadí k 5070 (asi Ti), tak nyní na alze 7900 xt začíná od ~19 000Kč.
https://www.alza.cz/search.htm?exps=7900+xt#f&cud=0&pg=1&pn=1&prod=&sc=200
xtx od ~25 000
https://www.alza.cz/search.htm?exps=7900+xtx#f&cud=0&pg=1&pn=1&prod=

Moje otázka do pléna zní, jakou cenu budou uživatelé akceptovat, aby se to dalo považovat za posun v ceně, když už tedy nedojde k posunu ve výkonu (raster) ? Podle mého skromného a bezvýznamného názoru ta cena oproti xt a xtx reálně moc neklesne a zdůvodní to právě zvýšeným výkonem v RT a FSR4.

Prosím každého, kdo se chce účastnit ankety, aby mi nedal jen mínusko a nevynadal mi do kreténů, ale aby mi tady napsal svůj odhad alzácké ceny po vydání. (to minus mi dejte klidně taky, ale zajímá mě váš odhad)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak já to celou dobu bral jako nástupce 7700XT a 7800XT s nějakým posunem v ceně nahoru. I parametry karty zní tak nějak podobně jako 7800XT. V podstatě upravenou (opravenou) RDNA 3 na frekvence až někam ke 3000 MHz v boostu a s vylepšením RT výkonu. Čekal bych ceny kolem 14-15.000,- za 9070 a 18-19.000,- za 9070XT u obyčejné verze. A beru to tak, že výkon karet dopadl o něco líp, než původně AMD plánovalo a 9070 se určitě dostane nad 5070.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji za tip

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nechceš to raději srovnat někde jinde než na alza.cz?
Specifické podmínky trhu v ČR tomu přihodí dalších 30% jen aby se neřeklo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne, chci to na alze, aby se někdo nevymlouval na nějaký pidishop o 500kč levnější, ze kterého bych si nekoupil ani nakládané okurky.
Nechci zahraniční shopy, protože na těch taky nenakupuju jako většina lidí tady.

Nebuďte srab, hoďte číslo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mně teda překvapilo, jak dost nakupují na zahraničních shopech chudí a důchodci. To spíš my jdeme do dražšího krámu, kde nejsou fronty u pokladen.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neplevelte vlákno a napište tip

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stejně se to vše prodá.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Záleží jaký to bude mít výkon, podke těch posledních leaků má být 9070 XT mezi 7900 XT a XTX, blíž spíš XTX, takže možná skoro 4080, což by značilo, že to nejspíš předežene i 5070 Ti, pokud je předpoklad jejího výkonu, 4070 TiS, správný, těžko říct, kolik by to mohlo dělat přesně, tipuji tak 5-10% nad 5070 Ti?

Takže cenovku bych očekával něco málo pod 5070 Ti, předpokládám podobnou taktiku jako doposud, kdy se snaží konkurenci cenově trochu podlézt a ještě nabídnout o trochu více výkonu. Kdo ví, záleží možná i na tom RT, pokud se ten náskok povedl stáhnout a nebude to už v tomto tak zaostávat a mít dost brutální propady výkonu po jeho zapnutí, což je taky dost možné, protože Blackwell ani výkon RT o nic nezlepšil, tak tomu třeba budou víc věřit a nasadí už stejnou cenu, už by nebylo třeba tento nedostatek tak kompenzovat a furt máš výhodu lepšího raw výkonu.

Abych dal tedy nějakého číslo, pokud bude 5070 Ti za 23k, tak 9070 XT bych odhadoval asi tak za 21-22k. Jako původně jsem čekal, že to bude tak kolem 15k a prostě tím nahradí 7800 XT, ale to jsem ještě věřil tomu, že 5070 bude na úrovni 4080, což teď jak víme v podstatě jistě bylo asi hodně přehnáno a realita není ani zdaleka tak růžová, pokud porovnáváš jabka s jabky, takže při těchto okolnostech už nepočítám s nižší cenou než je 20k. Ale fakt záleží na tom reálném výkonu, zatím vycházím pouze z leaků, takže to plave dost na vodě, už by fakt mohly být aspoň nějaké ofiko benchmarky, ať si můžem udělat lepší představu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji za tip

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Oficiálna cena 5070 Ti je 22 399 Kč ale podľa toho aké su ceny 5080, tak to moc nevyzerá, že by sa za túto cenu aj reálne predávala. Takže ak by sa 5070 Ti reálne predávala za 25 alebo 26 tisíc a 9070 XT by stála o 1-2 tisíc menej , tak by 9070 XT stála nebezpečne blízko 7900 XTX.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No tak to už je další věc, tak ale aspoň ty prvotní launch kusy by za tu cenu měly být, ať se děje co se děje, ale asi to nebudou ty premium modely a jestli se to bude dát normálně sehnat a nebude to zas jen takovej paper launch je už věc druhá. Jinak Nvidie prakticky jen přejmenovala modely, cenově ti to vychází tak na stejno, tak na co by to AMD potřebovalo nějak zlepšovat, když tam máš navíc ten lepší RT, což se do té ceny beztak nějak promítne a s tímto to jistě překoná i 7900 XTX, takže bych se vůbec nedivil, kdyby to klidně i atakovalo cenovku XTX, tak než XT to čekám dražší každopádně, toho se bát asi nebudou, kromě VRAM nebude XT pravděpodobně v ničem lepší a 16GB ti na tom stejně asi stačí, mít 20GB není úplně nutné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, ak zachovajú cenu a výkon (mimo RT), tak snáď aspoň zlepšia pomer výkon/spotreba oproti RDNA 3.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Určitě bude lepší, máš to na 4 nm a navíc se to už nekombinuje s ještě 6 nm, takže vyšší efektivita plyne už z tohoto, ty chiplety toto dost kazily a v RT bude efektivita mnohem lepší, pokud to někoho zajímá, tak možná už bude AMD použitelné i s přihlédnutím k tomuto a už ti nebude klesat výkon o víc než polovinu. Furt akorát váhám, jestli to je vlastně výhoda nebo nevýhoda, pokud to totiž bude teď kvůli tomu o něco dražší než by to bylo normálně jak teď, kdy to bylo horší, a tak to kompenzovali cenou, tak kdo to moc nemusel a třeba to nevyužil, tak ten výkon mohl mít aspoň za nižší cenu, takže to pro někoho mohlo být lepší, teď na to bude muset připlácet, ať se mu to líbí nebo ne a už to kvůli tomu asi nebude o moc výhodnější než Nvidie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Závisí aj na tom ako moc na krv zvolia referenčné takty a napätie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Také jsem počítal nějakých 15k/499$, než se začaly objevovat další informace. První byla plocha čipu, ta je podezřele velká, což může znamenat nějaké výkonnostní trumfy, ale taky výrobní cenu jako 5080 (-60-100$ rozdíl v ceně gddr7).
Pokud bude výkon trochu nad 5070Ti, tak bych také čekal 19-20k/699$, pokud bude jen dotahovat 70, tak budou muset jít s marží dolů a dát to za těch 15k...
Bude hodně záležet, kolik kapacit na to vyčlenili, pokud stejně jako teď (ale aspoň se jim uvolní kapacity na pokročilé pouzdření) tak nemá cenu dávat agresivní cenu. Leda že by byl plán zněkolikanásobit výrobu, pak by mělo smysl jít na nějaké agresivní ceny.
Mě stačí výkon lehce pod 4070, (pod 200W, takže 5070 a nejspíše i 9070XT je mimo výběr) takže jsem zvědav na 5060Ti, 9070nonXT, 9060XT jestli něco z toho bude zajímavé... Tak 15k mám připraveno "aby byla karta ZADARMO" to by na takovou kartu snad stačit mohlo i s rezervou na lepší edici...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji za nazor a v zásadě souhlasím. Blbě se odhaduje cena, když vlastně neznáme reálný vykon a odhad nákladů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jinak na těch nákladech při určování ceny podke mne až tak nezáleží, prostě se to nacení podle výkonu a podle výkonu a cen konkurence, které jsou už známé a výkon víceméně taky, takže cena už musí být zhruba stanovená, třeba to dají o 10% výhodněji a to bude asi tak celé a vzhledem k tomu, že to bude asi výkonnější než 5070 Ti, tak cena nemusí být o nic nižší a furt bude vycházet poměr cena/výkon o něco líp a to jim nejspíš bude stačit. Ty náklady můžou zajímat v podstatě jen AMD, ty pak akorát určí, kolik na tom AMD vlastně nakonec vydělá, z toho už ale zákazník asi nic moc nemá, teoreticky max. do budoucna bohatší AMD znamená lepší GPU, protože se může dát víc na vývoj, pokud se to teda nenasype třeba do AI...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak nemůžou na těch kartách tratit a tak. Amd potřebuje nějaké rozmezí do kterého to zasadí. Jak by řekl politik, zasadit to do reálného ekonomického rámce...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD není nováček na trhu. Nepotřebuje se cenově podbízet, aby získalo marketshare.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepotrebuje? A čím tedy "ziskava" marketshare posledních 10let?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale on už ho má. Ostatní jsou za AMD stejně daleko jako AMD za NVidií, takže pohoda. Těch 10 % stačí, aby o nich každý věděl, a vyrábí vedle toho hlavně to, co vydělává.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A touto mentalitou by je predstihl brzy i intel

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Realita: Ani na několikátý pokus se mu to nepodařilo a budoucnost? Možná dokonce zařízne dedikované GPU.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

B580 dopadly dobře. Tento pokus je jiný, než ty předchozí. Ta motivace není jen ve hrách.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Akorát jsou pořád o generaci pozadu, nevím, co je na tom tak úžasného, teď je to možná konkurenceschopné s currentgenem, ale nextgen už se blíží, navíc se to furt nedá nikde sehnat, teď je to na úrovni 7600 XT, ale 9060 XT může mít výkon tipuji 7700 XT, takže to bude zas úplně jinde, k tomu si přičti nestabilitu FPS. Navrch k tomu potřebuješ dost silnej CPU, jinak to má velké propady ve výkonu a pak se to nechytá už ani na tu 7600 XT, už kvůli tomuto tato karta nedává žádnej smysl. Podle mne to má teda od ideálu ještě dost dakeko a nepovažuji to za vhodnou koupi, že to taky nepřiměřeně moc topí už rači přehlížím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, min-fps řeší hráči čím dál víc. A ani na výpočty ty karty nejsou nic moc: předchozí generace měla bug s alokováním většího kusu paměti jako jeden kus, nová to vyřešila, ale stejně nemá použitelné API. AMD má CUDA-source-compatible HIP, pro Apple si vývojáři dali práci implementovat pro Metal, ale Intel má jen svoje oneAPI, na který každý kašle (pro NVidii je lepší použít CUDA, pro AMD HIP a pro Apple Metal - a navíc stejně ani nejsou žádné výkonné Intel dGPU).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ja bezne nakupujem v caseking, a posledne 2 roky aj v mindfactory. su v unii, reklamacie funguju, a aj s dorucenim cca 15€ to u nich cenovo vychadza lepsie ako zo zaprdenej alzy

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

eh, budiž vám přáno

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

inac by to nepovedal ani lokalny alza obchodnik :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> chci to na alze, aby se někdo nevymlouval na nějaký pidishop o 500kč levnější
Co takhle alza.at ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je tam i další věta. Zkuste to, nebojte se.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

800€ - 5070 Ti
750€ - 9070 XT
650€ - 5070
550€ - 9070

Ceny v alza.cz ... dle aktuálního kurzu +10% (protože proč ne), dalších +25% (specifické podmínky trhu), +40~80% (za služby bazos.cz)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vy máte nějakou rad to euro. 😀
Díky za tip

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Důchod mi chodí na účet vedený v Ojro.
Nic jiného za tím není.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja myslím, že ak budú reálne ceny Radeonov začínať tam, kde Nvidia nastavila MSRP (t.j. cca 16 a 22 tisíc Kč), tak to bude relatívne dobrá situácia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Akorát nvidia se v poměru cena/vykon moc nepohla....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S takýmto nacenením by sa ani u AMD situácia moc nezmenila. Nakoniec, Nvidia ich v tomto smere moc netlačí, tak jedine, že by sami chceli nastaviť agresívnejšie ceny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsem na to právě zvědavý. Ze zdejší diskuze mám občas pocit, že lidé kladou na naceneneni AMD 9070 xt nereálné a nerealisticke nároky. Ale ty tipy zde v tomto vlakne mi přijdou realne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Požadavku některých jedinců na naceněné jsou hodně mimo.
Tady se ještě držíme při zemi. Ale třeba wccf nebo vc ...

Mezi meme už se propracovala i hláška:
"Výkon 4080 +10%, cena 4080 -50%, jinak je to šrot."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak momentálne je na Alze dostupná jediný model 4080 Super a ten je za 41 tisíc Kč. Takže v porovnaní s ním je podobný výkon za skoro polovicu ceny možno aj realizovateľný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

4080S už se dala sehnat i za 27k úplně v poho, kupovat to teď za víc než 40k, to je opravdu kauf roku.:) Toto se mělo ve velkém nakupovat dokud byly, teď už je pozdě se k tomu rozhoupat, už dávno než to vyšlo bylo jasné, že 5080 nenabídne nic, na co by se vyplatilo čekat, asi tak od té Huangovy prezentace, stačilo nečumět na grafy s MFG a bylo celkem jasně vidět, že tam není žádný pořádný posun ve výkonu, času bylo dost, recenze 5090 to pak už jen potvrdily, když ani ona nezvedla výkon ani o 30%, tak jak by mohla 5080, teď už se může akorát brečet, už přes 30k za to dávat je celkem dost, byla zkrátka blbost na to zbytečně čekat až to skončí v této fázi, kdy je po recenzích a i ty 4080S jsou už dávno pryč, teď už prostě smůla, tak aspoň poučení pro příště pro ty, co teď neví, co dál, no jsem zvědav, jak teď bude dlouho trvat než si to trochu sedne a kdy až bude zas nějaká rozumná nabídka, teď bych rozhodně nic nekupoval, pokud to není nějaké akutní.

https://web.archive.org/web/20250127212820/https://www.alza.cz/graficke-...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja len, že sa ten výkon 4080 a polovičná cena môže nakoniec stať ale asi to nebude spôsobom, ktorým to niektorí dúfali.

Áno, tá momentálna situácia s grafikami od Nvidia, že ešte nie sú poriadne dostupné nové a zároveň už nie sú dostupné staré je naprd. Ale je to ako to je a asi neostáva nič iné, iba počkať alebo dúfať, že to AMD nakoniec zvládne lepšie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Njn, kdo čekal, tak teď může čekat dál a stejně se ničeho zajímavého nedočká, zatím se dočkal akorát předražených křápů a teď bude muset akorát čekat, až ta cena znovu spadne a nakoupí aspoň za cenu, za kterou už mohl nakoupit dávno a ještě v podstatě to samé a teď nemůže, protože jsou nové názvy... to čekání se prostě vyplatilo, o tom žádná, čekat na novou generaci a předpokládat, že nakoupím výhodněji a nakonec se stane přesný opak, oproti té staré navíc ani nejde poznat rozdíl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty ceny zase klesnou jako vždy. Jediné, co se nedostavilo, byl běžný posun ve výkonu.

To že nejsou staré a ještě ani nové je dáno tím,že jedou že stejné linky. Na druhou stranu to znamená, že není důvod, aby za 3 měsíce nebyly všude skladem a cena bude klesat. Protože neoslovi majitele současných rtx40 a nic jiného na trhu v podstatě nebude. Tedy ano, amd rx 9070, ale co o ní víme...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Akurát, že tie ceny nie sú zvýšené len kvôli nedostupnosti ale zvýšili ich aj samotní výrobcovia:

https://videocardz.com/newz/asus-only-msrp-geforce-rtx-5080-prime-graphi...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protože teď si to můžou dovolit, nemají širokou dostupnost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Výrobcovia už pred nejakým časom avizovali, že Nvidia MSRP nastavila tak nízko, že by museli robiť charitu aby to za tú cenu predávali.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To říkají každou generaci. A po roce už to najednou charita není.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Herní grafické karty řady rtx 40xx se nějak nechtěly dle toho modelu chovat.
Ne a ne slevit.
Ke konci dokonce podražily.
A zůstaly už jen drahé, šmejdy a drahé šmejdy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli chce AMD zvýšit podíl na trhu, bylo by efektnější to dát o $100-125 levněji... Ale chápu že nejsou charita. Když aspoň cca dorovnají výkon v RT, budou to super karty i za tyhle ceny

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro lásku boží, naučte se už nepoužívat slovo "cenovka" ve smyslu "cena". Cenovka je ten štítek, na kterém je cena napsaná.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ty si ale kopyto! To je preneseny vyznam.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co říkáte na tu informaci od nějakého toho herního leakera, že ovladače pro RX 9000 řadu dělala pro AMD firma Valve? :-) To by byla docela prdel, kdyby AMD vydalo nejlepší ovladače za svou existenci a zjistilo se, že je outsourcovala Valve. :-D

Osobně si spíš myslim, že se Valve s AMD domluvilo na nějaké ovladačové vrstvě pro Proton a přímo do ovladačů pro nové Radeony ji implementovalo. Každopádně i tak by to byla bomba, kdyby grafiky AMD běžely rychleji na linuxu než na Windows díky té dohodě a implementaci Protonu do ovladačů. No uvidíme, až co AMD oznámí.

Kdyby to byla pravda, tak má Karáš na testu dvakrát víc práce, protože bude potřeba otestovat herní výkon i pod linuxem.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je to IMHO blbost hned z několika důvodů.
Co bych neváhal připustit jako možnou variantu onoho nesmyslného výkřiku neznámého internetového "výtokáře", je parciální vývoj nějaké specifické technologie a zpětná implementace do defaultu u AMD, jako se to stalo kdysi u EA/DICE a Mantle.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

>> by to byla bomba, kdyby grafiky AMD běžely rychleji na linuxu než na Windows
Může se stát.
A nebylo by to poprvé.
Windows dělá spoustu věcí a nědělá je zrovna efektivně.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud si chcete užít novou Civilizaci VII bez zbytečných omezení (má vyjít za 4 dny), tak zvolte Linux.

Na Windows bude (opět) otravovat DeNuvo.
Na Linux už byl tento problém "vyřešen", což jistě nadchlo vydavatele hry. Možná příště nebude vyhazovat tolik peněc za blbosti otravující zákazníka.

https://www.techpowerup.com/332206/sid-meiers-civilization-vii-linux-ver...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Valve si dělá ovladač pro Linux. Stejným způsobem jako si dělal Apple ovladač pro macOS. AMD jim dala zdrojáky svého ovladače, výrobce zařízení si tam udělal úpravy a v případě Valve je asi posílá zpět, protože pro AMD je to práce zadarmo. To samé bylo i v dávných dobách jako S3 Virge, kdy Diamond měl ovladače vymakanější.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak je síce fajn, že vieme o koľko budú lacnejšie ale ešte lepšie by bolo vedieť voči akej cene. Pretože v tomto prípade bude dosť veľký rozdiel, či pôjde o $100 medzi MSRP alebo o $100 medzi reálnymi cenami nereferenčných kariet.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

V skrini mi lezi XFX 6700XT MERC, chladic ju zvlada na 700rpm a cena v bazari je 5000 Kc.
Ma to 66% vykonu 7800XT MERC s cenou 13800 Kc.
A cca 50% vykonu novej 9070XT (az na RT) ktora bude za 18-20 tisic Kc.
Proste upgrade sa nevyplati. Ani predat staru grafiku sa nevyplati. Tak ju asi necham lezat v skrini ako rezervu no. :P

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Po 4 letech čekání na smysluplnou náhradu 5500XT jsem to vzdal.
A vyměnil ji za 7900XT. Smysl to sice nedává, ale bude muset na nějakou dobu stačit.
6800XT si bude muset počkat.

Naštěstí není na obzoru nic, na co bych potřeboval něco výkonnějšího.
Možná na další topnou sezonu ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Az prestane fungovat Golfsky prud, tak z Ceska budeme mat Kanadu. Praha je viac na sever nez Winnipeg takze teplota klesne v zime o 10 stupnov a zrave grafiky budu in.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Holt smůla, teď už žádnou grafiku co by dávala smysl neseženeš, teď se jen prohrabuješ hromadou odpadu a snažíš se najít něco použitelného. To co by měla být normálně 5070 se teď prodává jako 5080 a podle toho to pak vypadá, pořádný mainstream za rozumné peníze už v podstatě neseženeš.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kanadský eshop nedopatrením zverejnil ceny (či sú presné a finálne je samozrejme otázka):
https://videocardz.com/newz/amd-radeon-rx-9070-series-briefly-listed-by-...

A údajne sa chystá aj 32 GB verzia 9070 XT: https://videocardz.com/newz/amd-reportedly-working-on-gaming-radeon-rx-9...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.