Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Roadmapy AMD: APU Raven Ridge pro AM4 se 704 SP, Pinnacle Ridge potvrzen

Také bych se pozastavil na tím, proč je v roadmapě rok 2016. Jestli má původ v AMD, tak kdy asi mohla být vytvořena? Jsou údaje pro rok 2018 stále aktuální?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Předchozí rok dává do roadmap běžně AMD i Intel, na tom není nic nezvyklého, je to kvůli kontinuitě a lepší ilustraci toho, co konkrétně budou nové produkty nahrazovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak podruhe ... jestli zen apu nevyjde letos cca v lete, tak fuckoff amd a po dvou dekatach se zmodram ...
vice viz http://diit.cz/clanek/ryzen-5-ohlasen ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zen APU koncem léta asi bude, ale v mobilním / BGA provedení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ale ja chcu am4 :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale tak ITX deska která začne konkurovat Intelu a jeho srandatomům nebude vůbec špatná. Hlavně ať to zase k TV nezazdní nějakým failem, jako že to nebude mít HDMI2, podporu HDR, HEVC 10bit decoder nebo otravný špatně regulovaný ventilátor na CPU (moje zkušenosti s různýma skoro dobrýma deskama pro HTPC).
Nedávno jsem srovnával N3700 vs vousatá A4-5000 a pořát jsem se nemohl zbavit pocitu, že to AMD reaguje rychleji, scrollování na stránkách je míň trhaný a celkově to jede líp, i když to papírově dostávalo on N3700 na zadel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lenže od jesene 2016 je aktuálna "atomová" platforma je 14nm Intel Apollo Lake s CPU microarchitektúrou Intel Goldmont s 3x ALU a konečne plnou podporou out of order execution ako napr. Intel Pentium N4200 1.1GHz - 2.5GHz a tieto "Atomy" už ukazujú chrbát úspešným AMD Jauarom a Pumam...
zdroj: http://forum.cnews.cz/viewtopic.php?f=38&t=28212

Samozrejme BGA prevedenie Ryzenu (Zen) bude opäť vítané osvieženie tohto mobilného (prípadne aj ultramobilného) trhu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ktovie ako by vypadal 14nm FinFET Jaguár...na nejakých 2.5Ghz...isto by ukazoval chrbát on....a taký jeden CCX Zen bez L3 na 2.0-2-5Ghz s UVD 6.3 miniGPU...TDP-15-25W...to by bolo to pravé orechové....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

16nm Jaguar je v nových herných konzolách.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to je síce pekné, ale tam sú dva moduly jaguár a má to relatívne výkonnú grafiku...na multimédia zbytočnú...navyše je to semi-custom riešenie pre mrkvosoft a sony boy-a..tažko otestovateľné v hanbrake či cinebench

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak potom už zostáva len VIA/Zhaoxin takže exkluzívne nielen pre Vás benchmark nových a pripravovaných "VIA/Zhaoxin" procesorov - pardon join venture VIA Alliance Semiconductor Co Ltd. alias Zhaoxin.

zdroj: https://translate.google.sk/translate?hl=sk&sl=zh-CN&tl=cs&u=http%3A%2F%...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vypadá to zaujímavo...stačí aby na tom šlapal Debian...bude sa to dať zohnať aspoň cez aliexpress :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zen APU me nezajima XD, hlavne aby uz vysel Bristol Ridge. Furt koukam na Ebay, jestli nekdo neupgradoval na Zen a neprodava stare 28nm AM4 APU.a furt nic :-( .

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No ja tiež ako sup striehnem na ten jednomodulový Excavator(ík) s UVD 6.3 (čiže h.265, VP9 akceleráciou v 4K)

Dúfam že nebude problém s DTS-HD a Dolby TrueHD..resp. passthrough cez HDMI 2.0, tak ako pri posledných "atómových" jadrách...Intel si tak odradil nejedného záujemcu o stavbu multimediálneho systému...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky jsem takový zklamaný čekal jem R5 1500X s slušenou grafikou a ono nic. Je to však logické protože když za CPU budou chtít cca 5 kKč a grafika k tomu, pak by APU stálo neskutečně moc (v porovnání se současnými).
Slibovali jako konzole herní zážitek a to se podle všeho asi konat nebude.
Doufám, že se objeví desktopové desky s Raven Ridge někde kolem 35 W s možností přežhavit na 45 W. To by mi bohatě stačilo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevidím důvod, proč by přinejmenším desktopová Raven Ridge nemohla mít výkon herní konzole. Procesorově bude nesrovnatelně výš a grafický výkon bude záviset jen na tom, do jaké míry bude omezen pamětmi. Xbox One má 768 SP na 853 MHz, tj. 1,3 TFLOPS, Raven Ridge pro desktop by měl mít 704 SP na 1300 MHz, tj. >1,8 TFLOPS. K tomu jde o tři generace novější architekturu, takže i kdyby nižší paměťová propustnost srazila třetinu výkonu dolů, pořád lze čekat celkový výkon vyšší.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Hlavne je to nesmyslne srovnani, protoze konzole je jedna (mysleno Xbox), maximalne ze jsou ruzny verze, ale ty uz nejsou aktualni.
A na jeden hardware se da dobre optimalizovat software, teda hry. Zatimco vyvojari her temer urcite nebudou optimalizovat specialne na Raven Ridge, takze pro stejny zazitek potrebujes vyssi vykon.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty optimalizace byly z valné části důsledkem low-level API, která jsou už i v desktopu (DX12, Vulkan). Opimalizace pro EDRAM/ESRAM nejsou třeba, protože ta v deskopu není a opimalizace, aby FPS příliš nepadaly pod určitou mez volbou efektů, které konzole zvládne, si uživatel může v desktopu u leckerých her udělat v podrobném nastavení sám. Je pravda, že se u konzolí mohou používat jiné metody anti-aliasingu nebo různý upscaling, ale to většinou nejsou prvky, po kterých by uživatel desktopu toužil.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Se omlouvám, zapomněl jsem v příspěvku uvést LETOS.
Naivně jsem si myslel, no možná spíš přál, že bude v květnu k mání R5+VEGA+8 GB BHM2 v jednom obalu do socketu AM4 jako APU (65 - 95 W) a to samé do notebooků jen s redukovaným TDP.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zatím nic neukazuje na to, že by Raven Ridge měl být doplněný HBM. Před časem taková spekulace existovala, ale není to ničím podložené a oficiální zprávy nic takového nenaznačují. K dosažení grafického výkonu Xbox One nebo PS4 HBM potřeba není. V době, kdy je 8GB HBM na hranici rentability pro high-end, nelze čekat použití stejné konfigurace v low-endu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, co popisuješ, je takovej mazec, že i kdyby náhodou AMD schrastilo (zchrastilo?) prachy, tak to stejně uvedou s Naples16/32 tak za 100 litrů a tipl bych si, že i optimalizovaný na FP16 A.I. Ale proč se držet zpátky, přihodil bych i FPGA ZenoMorph ))) Takový Enterprisový HSA APŮčko.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A v FMA3 je chybinka... ale asi nic vážnýho.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Chybicka co zpusobuje vytuh cpu nebo v lepsim pripade pad aplikace/os neni zrovna z kategorie "nic vaznyho". Ale to se ukaze az jaky nasledky na vykon bude mit fix.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vážnější by bylo, kdyby se to tvářilo v pořádku a vypočítalo to jiný číslo nebo dělalo jinou neplechu. Takhle se obejde výtuh a je to (i kdyby vyloženě detekovali kus kódu jak nějakej antivirus).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Skylake se s takovými chybami prodával jak housky...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Som zvedaví, či Zen APU bude mať aj L3 cache, ...či to nebude troška "odľahčená verzia" CPU časti (ako kedysi Athlon II a Phenom II), a tým ušetria priestor pre GPU časť ...ktovie koľko % výkonu naženie tých 8MB L3.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

IMHO to bude jeden 4c/8t modul s tím, že na místě, kde je dnes druhý modul, bude připojené GPU.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ta velká cache si vyloženě říká o zachování kvůli akceleraci GPU do nadkonzolových výšin.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

K tomu je zaujimavejsie, ze idem met GCC na architekturu AMD GCN. Koncne budeme mat prave APU, teda GPU ako jednotku CPU, tak ako sa matemtickz koprocesor stal FPU=ckou ?

SUSE Developers Publish Radeon GCN Backend Code For GCC Compiler
Written by Michael Larabel in Radeon on 16 March 2017 at 02:31 PM EDT

This GCN back-end for GCC is primarily focused on compute capabilities rather than compiling graphics shaders.
Martin Jambor and Jan Hubicka are among the developers working on the GCN back-end for GCC that's now been made public.
The basic details for now can be found via this GCC announcement. They will be working on more documentations / guide shortly for those interested. Hopefully we'll see the code mature to the point where it will be found in next year's GCC 8 release.
https://phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=GCN-For-GCC-Branch

a v diskusii

Does this news means that the date we will be able to code in standard c/c++ a graphics card is closer?

GNU Cauldron 2016
J. Hubička
Porting GCC to AMD GCN microarchitecture

SuSE ČR s.r.o
Prague
Joint work with Martin Jambor

AMD Graphics Core Next
New and clean instruction set used by AMD GPUs
First specification released in 2011, Generation 3 in 2015
Primarily designed for graphic cards, but with parallel
computation in mind
GCN code generator is needed to complete HSA
infrastructure (currently we rely on a proprietary finalizer)
Similar to traditional CPUs (unlike the predecessors)

https://gcc.gnu.org/wiki/cauldron2016?action=AttachFile&do=view&target=P...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.