Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD s Navi 31 cílila na trojnásobek Navi 21; dosáhne ~75 TFLOPS

Takhle umí škálovat i automobilky. 3x větší výkon, 3x větší cena :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak, Xbox Series X - 13.500 Kc, Playstation 5 - 13.500 Kc.
Muj pocitac nepotrebuje grafiku na nic vic nez na hry, teda optimalni cena grafiky, abych nepreplatil je 13.500 Kc.
Cokoli vic s vetsim vykonem a cenou je sice krasne, ale muzu si koupit konzoli a budu mit to same. Vetsina her je dneska optimalizovana predevsim na konzole.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Kde se dá koupit ten Polystation 5 za 13 500 Kč?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V Alze treba, ale nedodaji ti ji hned, musis pockat dva az tri mesice nez naskladni dalsi varku. Blby, ale porad lepsi nez graficke karty do PC, ktere nemuzes ani predobjednat.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jo v alze za dva až tři měsíce. Mám tam zaplacenej xbox i playstation od února ty vomasto.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

On je VIP zákazník - nechtějí aby dále čekal nebo odkládal koupi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ne to je proto, že pro něj je rok čekání jako pro nás měsíc.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

> ale muzu si koupit konzoli a budu mit to same

Teoreticky mozna, prakticky nikoliv. Hardware je jen jedna stranka, software je druha.

1) na konzolich se vydelava prodejem her, a ty ceny her tak vypadaji. Navic konzole jsou monopol: zatimco u PC si muzes hru koupit ve vice shopech (steam / GOG / dalsi), na konzoli mas 1 shop a konec.

2) spousta lidi, kteri nezacali s hranim vcera, uz ma peknou sbirku PC her. Nic z toho si na konzoli nepustis, nebo ano ? Tady by treba Microsoft mohl pekne vypalit rybnik Sony - mohli by do Xboxu dat wokna ve kterych by se spoustel Steam.

Navic je spousta lidi s 1070 / 1080 a lepsimi grafikami, pro ktere konzole neni naprosto zadnej upgrade, HW ani SW...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

ad 2) Co by z toho Microsoft měl? Na HW (moc) nevydělává, prodej her by si tím zabil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je pravda. Mohli by to porad vyresit tak, ze verze se Steamem by byla drazsi (aby vydelali na hardwaru). Nicmene, resit to nebudou. Pres vsechny ty zvasty o tom jak AMD / Nvidia jsou hnusne korporace u kterych "gamers first" je vysmech, to same na 100% plati i u Sony a MS.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To už je reálnější, že se Valve od MS odpoutá viz snahy na Linuxu. MS má vlastní obchod, vlastní herní studia, 100% kontrolu nad OS a hardwarem, proč by tam proboha tlačil Steam?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

1. souhlas, ale treba ja diky tem slevam kolikrat koupim hru, kterou potom nehraju, takze u her za plnou cenu bych vic premyslel a nekupoval hned kde co.

2. taky mam, ale na to mi staci i starsi grafika a ja jsem to tu rikal, nekupuju nove hry, kdyz na ne nemam grafiku, takze na me ted vydavatele her nevydelaji vubec nic.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ad 2) Já jsem zase uvažoval nad variantou, že by MS mohl mít nějakou lehce placenou službu, která by umožňovala PC s Win spárovat s X-boxem a externě jej tak použít na rendering her.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To už snad je, ne? Na TV pustíš něco jiného a rozehranou hru na konzoli dohraješ na PC. Já už doma v místní síti taky streamuju hry ze svého serveru.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já to myslel přesně naopak. Použít X-Box jako externí grafickou kartu, jednoduše řečeno. Samozřejmě, pokud by z toho MS něco neměl (třeba ve formě nějakých poplatků), tak by jim to asi nedávalo ekonomicky moc smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak pro hry to je, to jsem psal výše (APU Xboxu renderuje hru a posílá ti komprimovaný obraz do PC):
https://support.microsoft.com/en-us/windows/stream-games-from-your-xbox-...

Chápu to tak, že ty to chceš na práci. Na tu většinou stačí iGPU v PC. Jinak bys musel Xbox hacknout a stejně na obecnou práci je konzolová GPU nanic (viz běh Linuxu na dřívějších verzí PS - ta GPU je extrémně optimalizovaná jen na jednu činnost).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Na XBoxu (zatím v omega ring preview), je plnokrevný Edge. Sice přes něj nejde zatím pustit Streaming nVidia, ale je to spíš omezení na jejich straně. xCloud v tom jede. Technicky tedy do budoucna není problém, všechny svoje hry ze Steamu hrát i z xBoxu. Prakticky je to overkill, protože na to bude stačit Surface Go.

Aktuální generace Xbox Series X má při dobré optimalizaci výkon srovnatelný s 3060Ti, což potvrzují opakovaná srovnání z posledních 3 měsíců. Toto platí, pokud je 60fps fix. 3060Ti umožňuje lepší nastavení grafiky, ale má pak propady. Také má v některých scénách více FPS, ale pokud jde o konzistentních 60fps, jsou konzole velmi důstojný soupeř. Nasazení FRS může jen pomoci.

I kdyby to bylo 2070, kam jak se zdá cílí PS5, tak podobnou grafiku průměrný hráč doma nemá.

V konzoli má navíc SSD NVME disk, a 8 core procesor. Srovnatelný hardware stojí minimálně 750$, namísto 500$ za konzoli.

Kamarád před dvěma týdny koupil Series X v DATARTu. Je to lucker, to ano, ale sehnat se to za MSRP dá spíš než grafika.

Pokud se něco zásadního nestane s cenami komponent PC hardwaru, bude začátek této generace konzolí pro PC trh těžkou ranou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdo ví, jestli tuhle ránu PC rozdejchá. Už před pandemií byla většina AAA her consoles-first. A na indie hry stačí kancelářské PC s iGPU (i když výrobce GPU tohle netrápí, ty mají kde udat grafiky).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano optimizuje se na konzole a le to s dopadem na výkon PC verze nemá vůbec ale vůbec nic společného.. RedMaxi vyjadřuj se k věcem o kterých máš šajnu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Optimalizace Microsoft Flight Simulatoru 2020, které přišly s verzí pro Xbox Series, zásadním způsobem pomáhají i PC portu, který je od té doby provozovatelný i na slabších konfiguracích.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tolik práce s tabulkama na výpočet % hitrate v cache.... přitom k ničemu jak tu ukázali zdejší Nvidioti. "Prostě AMD má horší a pomalé paměti a to nějakou cache nenahradíš". R.I.P IQ

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A už jim někdo ukázal Radeon VII? Tam už máš i HBM2 a to je teprve něco. ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale Ale. Naopak mi to přijde jako geniální řešení. Složitější, ale s vyšší výtěžností a levnější. Otázka je pak spotřeba infinity cache oproti rozdílu GDDR6 a x. Opravdu se těším na reálné výsledky. A hlavně by AMD měla mnohem více pracovat na marketingu a na korupci (pro některé lobbying), aby AMD vyšla více než jen vstříc studiům a developerům a měly hry plně optimalizované pro Radeony. Dále skříně, chladiče, něco, jak to dělá apple. Apple má plno doplnku včetně her, které jsou dostupné jen pro ios a apple. Intel brutálně podporuje (uplácí) různé benchmarkové testovací firmy, aby tam testovaly komponenty, které umí jen intel (typicky avx2 apod).. a pak je benchmark jiný než realita. Kdyby třeba AMD nechala postavit benchmark, který bude založený na opačném principu - například, máme 1 kwh energie, kolik toho s tímto množstvím energie daný procesor spočítá. Tohle by pak možná zajímalo kryptobarony a kryptofašisty:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jsou hrozný žvásty. Naopak AMD dává studiím narozdíl od NVIDIA spoustu hardware. Vod kožený bundy nedostaneš nic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Není potřeba stavět nějaký benchmark. Pro CPU stačí do testovací metodiky zařadit XMRIG benchmark a uvést spotřebu. Je to test v řádu minut.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vyhoda PC oproti konzolim je, ze clovek muze pracovat a zaroven hrat hry. Kdo teda ma pocitac i na praci, odecte cenu sve prace a zbudou mu penize na grafiku.
Treba ja pocitac jako celek vyuziju i bez her, ale stacilo by mi proste zobrazovadlo dejme tomu GT1030 za 2.000.
Tudiz kdyz budu kupovat grafiku na hry, tak vlastne muze byt drazsi o 2000 nez konzole a porad jeste netratim.
Takze pro me cilova cena grafiky, kterou je nesmyslne prekrocit, je 15.500 Kc.

Nekdo jiny treba grafiku pouziva na nejake vypocty a tudiz mu muze dat smysl, dat 25-30.000 Kc, porad se mu ta grafika diky praci zaplati.

Pochybuju ale, ze lidi, kteri mohou dat 50-60.000 Kc bude nejak mnoho, aby na tom zaroven netratili. Par takovych se sice najde a par bude takovych, kteri ty penize daji a nebudou premyslet ekonomicky, ze by mohli mit konzoli za zlomek ceny, ale pochybuju, ze to AMD vydela na vyvoj.

Vubec bych se teda nedivil, kdyby jednou zavody o nejuspesnejsi grafiku mezi AMD a NVidii, vyhral Intel s nejakou prumernou ale levnou ARC grafikou pro masy.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A pak si koupíš dvacet her a zjistíš žes do té grafiky mohl dát pětadvacet. Takhle idiotickou matematiku jsem už dlouho neviděl.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ideální cena grafiky je pro mě 8-10k, víc mi to přijde mrhání penězi...bohužel, za tyhle peníze už nic kloudného koupit nejde...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mám to stejně. Můj strop je 10k za grafiku, což je v dnešní době nic (předražený bazar také neberu v potaz, lehne 14 dní po koupi a bez záruky nemám ani grafiku, ani peníze). Tak jsem rád za RX 580, kterou jsem před třemi lety koupil cca za 7, na které se dá stále ještě slušně zahrát (nejsem náročný). Ťuk ťuk doufám, že ještě nějakou dobu vydrží.

Je to divná doba. A jsem i zvědavý, jak se to postupně projeví v herním průmyslu. Jak nebudou grafiky, tak PC hraní bude neustále v menší míře. Ne každý (jako třeba já) bude chtít konzoli, protože prostě z různých důvodů nevyhovuje. Tak část lidí buď hraní opustí, nebo přesedlá na starší/indie gamesy, na které stačí jakékoli zobrazovadlo/APU, a výrobci AAA titulů přijdou o zákazníky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k situaci na trhu bych dal i 13k, ale jinak souhlas.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dříve se mluvilo o moderním Ryzenu na starších nanometrech. To samé je třeba u GPU. Jak náročné je na 12nm udělat dedikovanou grafiku s moderní výbavou co bude o polovinu výkonnější než nejlepší APU? Já vím, to nejde, zisk nestačí, musí se maximalizovat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia porad vyrabi 2060ku, na 12nm. Jsem kdesi cetl famu ze budou uvadet i 12GB verzi. Nestaci ?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Cena a dostupnost? Nestačí! Dát víc jak deset tisíc za 2060 s 6GB je blbost.
Stačí něco mnohem levnějšího klidně s 3 až 4GB VRAM. Hodně lidem APU stačí a velká část zbytku by se spokojila i s lidovkou co je jen o polovinu výkonnější.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Dát víc jak deset tisíc za 2060 s 6GB je blbost.

Tvuj nazor, ktery evidentne Nvidia a skupina zakazniku nesdili.

> Stačí něco mnohem levnějšího klidně s 3 až 4GB VRAM

Dat v roce 2021 jakekoliv nenulove penize za **nove** diskretni GPU se 3/4GB VRAM je desiva blbost. 6GB je takove rozumne minimum na FullHD hrani novych her, v opacnem pripade je treba si priznat ze proste mas prachy jen na zobrazovadlo, a koupit si APU nebo nejakou 2/3/4G kartu z bazaru za 80 euro.

> o polovinu výkonnější

LOL. 50% nad integrovanymi smejdy mas porad smejd.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ach jo, smiř se s tím, že lidé hrají i na těch integrovaných co mají přiřazeno 2GB pomalých DDR4. Bazar není vhodný pro všechny.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja sam obcas hraju na svoji iGPU, ktera ma prirazeno 256M "pomalych" DDR4. Ano lze na tom hrat - neco. Kdybych mel o pulku rychlejsi iGPU.... tak bych na tom hral uplne to stejne :) Za chvili je tady AMD Rembrandt, s DDR5 bude mit iGPU ten o polovinu vyssi vykon po kterem touzis.

Stejne kupovat novou diskretni 4G kartu dnes je blbost. Kdo myslis ze to koupi ? 90% lidi co maji penize na nejakej upgrade, taky ma alespon nejakou kartu z 2015+ a tim padem maji minimalne 3G kartu. 4G pro ne neni upgrade. Za rok to nebude stacit ani na FullHD hry, a stare hry lze dohrat na te 3G sunce. Takze opravdu se ptam: kdo si myslis ze by dnes neco takoveho koupil ? krom tebe teda ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já mám taky na iGPU nastaveno jen 512MB, ale dynamická se mi v těch nejnáročnějších hrách co hraju, vyšplhá na dalších 4,5 – 5GB (z celkových 32GB ram). Když jsem to zkoušel nastavit natvrdo na 8GB pro iGPU v BIOSu (mohl bych i 16GB, ta volby tam byla), tak žádná změna ve výkonu nebyla postřehnutelná, jen těch 8GB neviděl pak systém. To byl jedinej rozdíl. Takže jsem to pak dal zpět na nynějších 512MB.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protože tahat data z VRAM nebo RAM je stejně rychlé, když VRAM je u iGPU jen vyhrazená část v RAM.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RTX 2060 = GTX 1070 Ti (vykon)
Tudiz v dnesni dobe, at si to strci NVidia nekam i s 12GB pameti.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

GTX 1070 Ti bych rozhodně nedával na úroveň RTX 2060, vždyť Pascal ještě ani pořádně nepodporoval DX12 a v některých hrách to může opravdu hodně vadit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Navíc RTX 2060 má raytracing, i když výkonem použitelný jen na nízkou kvalitu (nové hry, jako Cyberpunk 2077, už bez něj jsou tmavý, jak tam chybějí světla).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ray tracing moc použitelnej není no, na nějaké low detaily to už máš spíš lepší hodit stíny prostě na ultra, někdy to vypadá i líp a ušetříš kupu výkonu, spíš se to hodí jen na odrazy, stíny jsou ve hrách už většinou dobře zpracované i bez RT. Ray tracing tak maximálně s DLSS Quality, ale může vznikat ghosting, záleží jak moc to vadí.
No ale tak i tak RTX 2060 je rozhodně lepší než GTX 1070 Ti, v nových hrách není výkonnější GTX 1070 Ti už snad nikde a o tom jak to oproti RTX 2060 topí ani nemluvím. Stačil mi třeba benchmark z Far Cry 6, kde to už skončilo někde jen na úrovni GTX 1660...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, 2060 vs 1070 je bez debat. S tím raytracingem jsem to myslel tak, že pokud design scény počítá s osvětlením z odrazů, tak to bez RT nijak nezachráníš (scéna bude tmavá). Realita je taková, že naprostá většina her designuje scénu bez potřeby RT a RT je jen bonusový efekt. Jenže jak konzole maj už taky RT, tak bude přibývat her, které budou s RT počítat. Ano, půjde vypnout, aby na PC hry fungovaly i na starších GPU, ale bude to jako když sis v dávných dobách vypnul lightmapping, protože tvoje GPU měla jen jednu texturovací jednotku a neměla hrubý výkon na multipass rendering.

EDIT: Zkoušel jsem Cyberpunk 2077 s raytracingem na eGPU s RTX 2070 SUPER a byl jsem s výkonem a kvalitou spokojen ve FullHD a střední kvalita DLSS 2K-->2.5K. Víc to brzdilo, že to eGPU bylo připojeno k ultrabooku jen s dvoukanálovým Thunderboltem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Panove, zkouknete testy, vyzkousejte to pripadne, ale nemelte tu. Vykonove GTX 1070Ti = RTX 2060, finito, neni co k tomu dodat.
Jiste Pascal nema raytracing, 2060ka ho ma nepouzitelnej, to je ale vyhra!!! :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jistě, ale jen ve *starých hrách*. Těch co nevyužívají naplno DX12 a RT.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>Jak náročné je na 12nm udělat dedikovanou grafiku s moderní výbavou co bude o
>polovinu výkonnější než nejlepší APU

Len preklopenie návrhu existujúcej GPU na starší proces trvá niekoľko dní automatickému SW, ale to by RX 5550na 12nm mala spotrebu okolo 2000W

manuálne úpravy,aby to malo normálnejšiu/menej nenormálnu spotrebu by trvalo 50 ľuďom viac ako pol roka.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo nebude predelavat nove navrhy na stary proces, to jedine co by se mohlo udelat je vytahnout ze supliku navrhy na tom procesu a podivat se jestli je lze vyrobit & prodat se ziskem.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To je jasné, kolega sa len pýtal, či to možné je.

A možné to je, ale bolo by to tak drahé, že by možno produkt bol drahší ako aktuálny, a tak to nikto neurobí..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Super, teď ještě aby to při miningu neškrtily paměti!

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

pri 4K a pri 2-nasobku i-cache nejde efektivna/suctova priepustnost IC hore 2x, ale este viac-krat

8 MB ---> 17 GB/s
16 MB ---> 42 GB/s (2,5x pri 8 MB)
32 MB ---> 129 GB/s (3x pri 16 MB)
64 MB ---> 407 GB/s (3.1x pri 32 MB)
128 MB ---> 1232 GB/s (3x pri 64 MB)

takze preco by v pasme nad 128 MB mal byt iba 2-nasobok, potom by to vyzeralo takto:

128 MB 16 GBbps ---> 1232 GB/s (3x pri 64 MB) efektivna priepustnost IC pre 4k + 512 GB/s = 1744 GB/s
128 MB 18 GBbps ---> 1232 GB/s (3x pri 64 MB) efektivna priepustnost IC pre 4k + 576 GB/s = 1808 GB/s
256 MB 18 GBbps ---> cca 3696 GB/s (3x pri 128 MB) efektivna priepustnost IC pre 4k + 576 GB/s = 4272 GB/s (a uz tu moze byt konecna, tu sme na takmer 2,5x efektivnej priepustnost IC + GDDR6 128 MB 16 GBbps pre 4k: 4272/1744)
512 MB 18 GBbps ---> cca 11088 GB/s (3x pri 256 MB) efektivna priepustnost IC pre 4k + 576 GB/s = 11664 GB/s (a je absolut brutal, tu sme na vyse 6,5x efektivnej priepustnost IC + GDDR6 128 MB 16 GBbps pre 4k: 11664/1744)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dve zaujímavé správy o trojici AMD-Intel-Nvidia

1.
Intel Poaches Top AMD GPU Architect to Lead Xe Development
19 hours ago
Vineet Goel i at AMD and before that (from August 2016 to June 2019) was responsible for GPU architecture development at the company. Given the timeline, Vineet Goel played a key role in development of AMD's latest RDNA and RDNA 2 as well as CDNA and CDNA 2 architectures. Furthermore, he also contributed strongly to development of upcoming RDNA 3 and CDNA 3 architectures as well as their successors.
https://www.tomshardware.com/news/intel-poaches-amd-veteran-vineet-goel

2.EU Commission may extend antitrust probe into Nvidia's $54bn merger with Arm
Investigation to continue into early 2022

Both companies had expected authorities to scrutinize the merger after Nvidia officially submitted its plans to acquire Arm to the EU, last month. The review process was expected to end on 27 October but has now been extended for another four months, according to Reuters.
https://www.theregister.com/2021/10/13/eu_nvidia_arm/

Otázkou je prečo nVidia podala žiadosť o povolenie kúpiť ARM až minulý mesiac...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

O tom mergeru Nvidie jsem kdesi cetl ze je defacto mrtvej, kvuli necemu v USA, ale uz si nevzpominam co (a mohla to byt chybna dedukce).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protimonopolný úrad USA transakciu schválil (lebo v termíne nevydal zametnutie)
Problémy sú v UK a Číne a EU naradila podrobnejší prieskum = t.j. prijíma pripomeinky od konkurentov nVidia a ARM ako aj od firiem využívajúcich ARM

Podobne je to v Číne s AMD+Xilinx

Home News

AMD's Acquisition of Xilinx Reportedly Moves Forward with Chinese Regulators

July 06, 2021

Welcome to Phase Two
SAMR's process involves up to three review periods:
Phase One lasts 30 days,
Phase Two lasts 60 days,
and Phase Three lasts 90 days.
The regulator decides at the end of each phase if it's ready to make a decision or if it will move on to the next phase.
https://www.tomshardware.com/news/amds-acquisition-of-xilinx-reportedly-...

A dodnes nevyšlo ani rozhodnutie ani info o postupe do najpodrobnejšej fázy 3

Jediná info je, že AMD akceptovalo pripomienky čínskych konkurentov z fázy 2 a už nie sú proti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Protimonopolný úrad USA transakciu schválil"
.. protimonopolni urad v US je dnes tak akorat vzpominka na doby minule :))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.