Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD si patentovala raytracing s využitím texturovacích jednotek

"Druhý zádrhel se týká. Výkonu." - ta češtin je jak od ukroše Stach...

A k tématu, možná že ještě nadbytku výkonu GCN AMD nějak využije, už Crytek se svým demem u Vega 56 ukázal že rezervy jsou, taková R VII s 1TB/s už by nějaký slušný RT mohla zvládnout.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Veď Vega 56 bola tam, kde zhruba výkonovo spadá. Dokonca o niečo málo lepšie, keďže výkonovo to podľa vývojárov Cryteku bolo okolo GTX 1080. Myslím si, že R VII bude v RT blízko GTX 1080 Ti, možno o niečo lepší. Viac by som reálne nečakal. Jej výkonový konkurent z Turing rady - RTX 2080 - bude o triedu či dve ďalej vzhľadom na to, že má implementovanú HW podporu DXR.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

"Jej výkonový konkurent z Turing rady - RTX 2080 - bude o triedu či dve ďalej vzhľadom na to, že má implementovanú HW podporu DXR."

To zase kecate. Bavime-li se o Crytek demu, tak ten to resil bez HW podpory. Crytek napsal na foru, ze planuje udelat podporu pro RTX technologii, ale zadne datum. Do te doby bude absolutne nevyuzita, takze RTX2080 by nemelo nicim vycnivat nad RVII.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

V implementácii bez HW podpory samozrejme bude na tom RTX 2080 podobne ako R VII. To je snáď jasné, aby som to musel pre ludí, čo radi chytajú za slovíčka, zdôrazňovať. A o tom ani nie je toto vlákno. DDR0 začal tým, že očakáva neviem aký výkon v RT od R VII, na základe dema od Cryteku. Ja som len reagoval na to, že sa nedá reálne očakávať žiadny zázrak. Tak tu nekecajte vy o tom, čo si domýšlate, že som zasa niečo myslel inak.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Zaprve to neni zrejme, protoze si jste o tu moznost ani neotrel. Kdo ma vedet, ze nejste jen vymetena zelena hlava? :)

Zadruhe, a to je dulezitejsi, puvodni prispevek nebyl o zazraku. DDR0 v nem psal o tom, ze protoze RVII je vykonove o dost dopredu pred Vega56, mohl by zvladat dobre tituly s RT, ktere by vyuzivaly podobny pristup, jako zvolil Crytek. Nechapu, proc mluvite o "neviem aký výkon v RT od R VII"".

O nVidii se tam take nic nepsalo. Jako obvykle jste nebyl schopen precist tech par vet, aniz byste tam nezacal napasovavat nejake zelene obludy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tie zelene obludy tam vidite len vy. Ano, nenapisal som to s RTX 2080 priamo, ale kto by snad ocakaval iny vysledok bez pouzitia DXR ako ten u vykonovo zrovnatelnej karty? Musim si nabuduce davat pozor na to, ci to necitaju nejake cervene hlavy, ktore si budu hned domyslat nieco, co tam nie je. A to len preto, aby mohli napisat nieco v zmysle "Zase kecate". U tynyta nizsie ste odpoved zacali uplne inak, aj ked si myslite nieco ine ako to, co napisal. Aky rozdiel v diskusii, ze?
Inak viem co napisal DDR0. A kedze je R VII vykonovo na urovni GTX 1080 Ti, ako asi moze zvladat RT hry dobre? Ved to nedokaze ani ta spominana GTX. Takze ano. Najlepsie je zamysliet sa nad schopnostami citat. Idealne by clovek mal zacinat sam od seba (o NV som vobec nepisal, bolo to o kartach vykonovo podobnych RVII, u ktorych vieme aktualny vykon v RT a to s podporou DXR a bez podpory DXR, co nebude zle na porovnanie, ze?). :-) Bohuzial niektori ludia nedokazu potlacit svoje ego a bavit sa s inymi normalne. To je dnes uz celkom bezne.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Proc do toho pletete furt nVidii? GTX 1080Ti? Co tim sledujete?

DDR0 uvedl naprosto jasny pripad. Vega56 ma v Crytek demu vykon X. Radeon VII ma vetsi vykon nez Vega, z toho vypliva, ze by mel zvladat RT hry, pokud budou pouzivat podobny zpusob jako Crytek. Konec. Netreba tam do toho vubec tahat nVidii. Ale mate zelenou palici, coz ukazujete mnohokrate tady na diskuzi, protoze jste vubec nevedel, co je nVidia RTX zac, ale nezastavilo vas to pouzivat to jako nakou modlu, posilen marketingovymi terminy, aniz byste rozumel, cemu odpovidaji.

Mimochodem, kdyz uz chcete pouzivat ty nVidia karty, RTX 2080 je podle recenzi o kousek rychlejsi. A prijde vam, ze RTX 2080 je mizerna karta?

Jeste jednou polopate... Ne vsechny hry budou vyuzivat stejne optimalizace, jako treba Battlefield5 pro nVidia RTX. CryEngine se da licencovat a pokud se vyvojari rozhodnou, nic jim nebrani to udelat stejne a tim padem RTX Cores u nove nVidie nebude pouzit a tim padem se da predpokladat, ze vykon Radeon VII pri zapnuti RT u takovych her bude priblizne mezi nVidia RTX2070 a RTX2080. Solidni proste.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tldnr

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zase se tu fanoušci budou chvástat, ale zjevne mam zase opet jako vždy pravdu ja. V clanku je to zmineno celkem jasne, hybridni RT je po necelem roce stale jen v par hrach, kompletni RT jen v jedne jedinne hre. Pritom, aby toho nebylo malo, tak RT prichazi ve vetsine pripadu do hry navíc opozdene a cast hracu uz hru ma v te době dohranou.
Myslim, ze clanek doklada zcela jasne, ze muj pristup, kdy si na RT grafiku nejake 2 az 3 roky klidne pockam, se zase jednou jasne vyplaci.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Redmarxi, ty vševěde, já tu nechci být za grammar nazi, ale mě strašně drásá, když to vidím. Vytrvale ve svých komentářích píšeš "jediný" se dvěma n. To je prostě špatně...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mne to vůbec nevadi, diky, zes me upozornil. Ja mel nejak zafixovano, ze tam jsou spravne dve N, takze se budu odted snazit to psat spravne s jednim.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Měl si napsat "s jednním" a dorazit ho ;)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

...dospělá reakce, dávám plus.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já bych řekl, že implementace jde lépe, než když se začalo s DX12 nebo Vulcanen, to byla teprve bída...
Je celkem jasné, že to bude trvat, nic není okamžité a pokud by do toho Nvidia nešla, tak jsme měli ho*no a mohli jsme na to čekat třeba x let, teď se to alespoň rozjíždí a je na každém, jestli si koupí RTX grafiku nebo ne, nikdo mu jí nenutí.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

V situaci, kdy je RTX proprietární uzavřený formát jednoho výrobce, je celé pinožení k ničemu. Nikdy to neuspěje. PC herní svět upadá, kvalitních AAA her je málo a nvidia s RTX celou věc uchopila tím nejhorším možným způsobem. Větší šance má RT v DX, ale i tato platforma má výhledově problém s Vulcanem, tudíž pokud můžeme čekat masivní a kvalitní podporu RT, tak někdy tak za 5-10 let. Generace počítačových hráčů, kteří byli "u toho" v 80. a 90. letech (a kteří chtějí hrát poměrně komplexní, vizuálně vypiplané, AAA hry) nezadržitelně stárne, dnešní mlaďoši hrají masově úplně jiné hry - já to vidím na "reset" jako probíhal v 80. letech, kdy se hrály taky jednoduché, lacině vyrobené hry.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak...uz jsem hold stara generace, co hrala hry kvuli zabave. Jsem jeden z tech co nedaji dopustit na HOMAM 3 (kdo neprelozi, tak nechape), Diablo 1+2, Fallout 1+2 a HL 1+2 (Black Mesa je dobra).

Vyjimkou z poslednich let je snad DooM, ale i ten neni ten klasicky. Poradte nejakou zabavnou hru. Battlefield je sracka.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jestli tě bavili souboje v HoMaM3, tak zkus Massive Assault. Je to válečná tahová strategie, herním principem jde o šachy ve scifi kabátku. Příběh jsem nechrál, ale mód World war je suprový. Máš na výběr spoustu map/planet a tím, že pokaždé se do války zapojují jiné státy, je každá hra jiná. Vyšlo to kdysi v Levelu v sekci plných her.
https://games.tiscali.cz/recenze/massive-assault-recenze-229835

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Určitě by se chytl třeba remake GTA 1 nebo GTA 2 to by si imho s chutí zahráli i "fousati" hráči :) nebo předělávka Mafie 1 s moderními vyfikundacemi jako Ray tracing. HL serie je bomba a Black Mesa byla požehnání. Škoda že uzavření série, kde se čekalo provázání s příběhem z Portálu, šlo do kopru.
Když výrobci telefonu dělají důchodcům Aligátory. Tak nám dědkům by mohli herní vývojáři udělat vylepšené klasiky abychom je taky lépe viděli ;)
Quake 2 RTX mi přijde teda jako chujovina btw.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Quake 2 RTX je iba také hrateľné technologické demo. Neviem čo sa na tom dá vôbec kritizovať. To je ako napríklad tvrdiť, Unigine Heaven je chujovina.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Uzavření Half-Life série by mohl v dobrém provedení naservírovat Project Borealis, který se snaží držet scénáře od scénáristy Half-Lifu, který ho zveřejnil po odchodu z Valve. Navíc to kluci bastlí v UE4 a o kvalitní soundtracky taky není nouze. :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nastupce FO1 a 2 je Atom RPG - nehral jsem. Dobre arpg misto Diabla je Grim Dawn - vypada to mechanikama hodne podobne jako Titan Quest, ale je to pribehove temnejsi. Doom je takova koridorova odreagovacka podobne jako novy Wolfik, ale ten je trochu pomalejsi. Stejnou rychlosti, akcnosti a plynulosti souboju disponuje novy Rage 2, ale ten ma otevreny svet, takze se tam strida nuda, kdy hrac nekam jede, ci nabira questy a top akce, kdy vyhubite nejaky outpost plny nepratel pomoci vrazednych schopnosti nablizko + brokny - takze proste v doomguy stylu. Odhodit enemaka do vybusnych sudu a tim sundat dalsich par nepratel nebylo nikdy tak uspokujici :)
Misto homam bych snad mohl doporucit xcom 2 s dlc war of the chosen, misto faplefieldu hell let loose, ale je to hc. Solo si tam ani neskrtnes.
Misto hl bych doporucil nejaky ten first person survival, treba subnautica je top.
Jinak me bavi hodne budovatelske tycoony, takze transport fever, ceske mashinky, slovenske workers and resources: soviet republic, nove anno 1800 (hral jsem jen betu). Hodne dobry je ceske factorio a na epicu satisfactory - na to se moc hezky kouka. Hezky se kouka i na MudRunner.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

diky za tipy. Ten Atom RPG vypada, ze by stal za vyzkouseni.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hele ty "stará generace" - já hrál Saboteura na Sharp MZ800 :)

Pak jsem miloval (i přes jeho četné chyby a blbosti) Panzer Generala a Steel Panthers náhradu našel *například* v Panzer Corps a SPWAW. Miloval jsem klasiky Dooma, Heretica a Hexena a osobně se mi líbí jejich "Brutal" updaty. Quke I i II, Hexen 2 - pořád najdeš jejich upgrady pro dnešní dny. Máš rád Fallout? Fallout New Vegas určitě (na rozdíl od Betsheďáckých 3,4 a 76) skousneš... Bioware? Novodobé reinkarnace BG1+2, IWD 1+2, PT - existují...

"Nová doba"? Přiznám se, nevím. Skončil jsem u nové reinkarnace Tomb Raidera a Dying Light, ale určitě pár tipů dostaneš...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo Saboteura jsem hral taky na Didaktiku M :) TO bylo taky moje prvni programovani v Basicu. Jinak jeste vic retro je Indiana Jones I, II a III od F. Fuky nebo treba jeste Podraz - to uz ani lidi nevedi, ze existovalo :).
Fallout 3, New Vegas a 4 jsem hral. Popravde mam F4 opet rozehranou, ale neni to takovy tahoun si k tomu zase sednout. Uz 2 roku resim, jak rozchodit Icewind Dale a nasel jsem ho na GOGu, tak si ho asi poridim.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Bohuže. Trend je takový, že pokud to nezvládně hrát žák pomocné školy se třemi prsty na každé ruce, tak z toho nikdo nebude dělat AAA titul. Je to velké riziko. Zatímco přesvícená tupá hra v pastelových barvách, s ještě zářivějšími lootboxy, je skoro jistota. Mimochodem už velcí vydavatelé začínají s adaptabilní obtížnosti ve velkém. To je, že i přes nastavenou obtížnost by hra například automaticky prodloužila maximální vzdálenost skoku hráče, pokud by často nepřeskočil překážku. Za předpokladu, že by si uměle inteligentní kód myslel, že by hráč mohl přestat mít zájem hrát. Patent má za cíl zabránit hráčům v "rage quitu" a hraním něčeho jiného.

Problém je podle mě v tom, že v 80. a 90. letech neměli desetiletí haranti herní počítače. Dnes už je mají, a s postupnou obměnou managementu herních studií se všichni přeorientovali na vydávání plytkého popíku pro blbce. Tento trend bude nadále pokračovat. Už dnes je vývoj "něčeho nového" výhradně na bedrech malých nezávislých studií.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

uvidim, ako dopadne Baldurs Gate 3. Jasne, nebude to AAA hra, len AA, ale ked to skonia, rage bude neskutocny.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tyhle ty odlehcujici featury jsou s nami imho uz pres 20 let. Nepamatuji si, kdy naposled jsem spadnul z plosinky, pac jsem pozde zmacknul klavesu. V needech mela ai catchup uz snad od druhyho dilu. Kazdej, kdo vic hraje, tak musel nekdy zacit tusit, ze mu ta hra obcas nadrzuje a obcas ho za banalitu vytresta.
Mezi tyhle uchylarny treba patri, ze pri malo zivotech mate vetsi dmg ve zbrani, pri malo zivotech mate vetsi dmg resist a na tech poslednich par hitpointech vydrzite o neco vic (typicky cod od druheho dilu). Obcas taky posledni naboj v zasobniku udela necekanou paseku.
V zavodech, dokud jedete bez chyby, tak se ai drzi tesne za vama a stresuje a je uplne jedno, ze ma pomalejsi auto a jakmile nekde jen liznete svodidlo, tak instantne zrychli a predjede vas. Zaroven ale, pokud bourate kazdou chvili, tak zpomali a cekaji, nez je dojedete. Duh.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale veď RTX je NV nadstavba nad DXR a Turing karty majú HW podporu pre DXR, čo je štandard. Tak prečo zasa riešime proprietaritu a uchopenie tým najhorším možným spôsobom? Hry pokiaľ viem tiež ponúkajú DXR a aj herné engine-y implementujú podporu DXR. Všetko ide podľa mňa dobre. Je to proste začiatok niečoho, čo je behom na dlhú trať. Očakávam, že už ďalšia generácia GPU bude mať výrazne lepšiu podporu pre RT z pohľadu výkonu. Aspoň u NV. U AMD ešte neviem čo očakávať a či nebudú v tomto NV iba po čase dobiehať.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Standardem bude pravděpodobně to, co vymyslí AMD - její grafiky budou v PS, Xboxu, PC a dokonce v mobilech od Samsungu.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tak AMD bude mať svoju vlastnú implementáciu RT. Ktorá ale podľa mňa bude zakrytá štandardnými API. Kľudne môžu vymyslieť aj lepší spôsob ako má NV. Hlavne ale aby to tu bolo a používanie RT sa môže viac rozšíriť. Aspn čo sa týka PC. Prístup na konzolách a mobiloch bude zasa iný. Tam sa môže implementovať viac na HW. Takže sa situácia oproti dnešku nezmení.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

AMD nebude znova vymyslet kolo. API pro raytracing uz tu jsou. Microsoft ma DXR a urcite ho bude mit i na xboxu. V mobilech je jasny vulkan. Takze zbyva cekat, jestli i sony dostane rozum a pouzije v ps vulkan misto vymysleni vlastniho low level api.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

jenže jak dlouho má AMD konzole a stejně na špici rozvoje je NVidia. Z těch řečí už se stalo pověstné čekání na Godota.
Dokud je ve grafikách dominantní GF tak může protlačit hodně. I to PhysX se nakonec nějak protlouklo a spíš než porážku to vidím na prostý nedostatek výkonu na GPU kde by se jim tehdy hodily vyhrazené jednotky jako dnes u RT.
A když už AMD s něčím zajímavým přijde tak to NV jednoduše adoptuje či ve spolupráci s MS upraví tak že původní hw řešení konkurence za moc nestojí - viz teselace.
Ten seznam RT her je poněkud delší a hry slušným tempem přibývají, dá se zmínit i Wolf YB, Vampire a v Doom má být taky. Prostě tituly přibývají víc než by se fanouškům AMD líbilo. A navíc už si to vývojáři osahali takže se jim s tím už líp pracuje.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

> na špici rozvoje
> dominantní GF tak může protlačit hodně.

Pletete tady veci ktere nesouvisi. Nvidia muze byt "na spici" a "dominantni", realita je ze vyvojarske studio je biznis. Biznis prodava zakaznikum. Pokud ma 75% zakazniku konzoli s AMD, tak to bude fungovat na te konzoli s AMD, i kdyz se Nvidia postavi na hlavu a zacne tancovat. BTW ze stejneho duvodu jeste dlouho budou muset vyvojari delat hry tak, aby bezeli i bez RT, i kdyby AMD do dalsi generaci konzoli dala RT. Soucasna generace Xbox a PS nezmizi ze dne na den.

> Prostě tituly přibývají víc než by se fanouškům AMD líbilo.

Lel. AMD "fanouskum" to muze byt zcela ukradene, pokud hra funguje bez RT. Jo a je to uplne stejne ukradene i 95% "fanouskum" Nvidie, protoze na to bud nemaji hardware, nebo nemaji zajem hrat v nizsim rozliseni. Kool-aid je fajn ale nesmite to prehanet..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ono se to maskovalo (rozbitá nebo zakrytá zrcadla). Extra možnost u Nvidie je změnou, která způsobí že to u ostatních bude vypadat divně:
funguje https://i.ibb.co/18P1Y2b/D12.png
zamýšleno https://i.ibb.co/xst5vx4/DXR.png

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"V situaci, kdy je RTX proprietární uzavřený formát jednoho výrobce"

Jenze to neni tak. RTX je nVidia implementace potreb DXR. AMD to muze resit jinak. Intel to muze resit jinak a kazdy si to muze pojmenovat jinak. To nic neovlivnuje. V tuhle chvili je na trhu ale jen jedno reseni, takze optimalizace jsou samozrejme usite primo na miru HW RTX 20XX.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

do doby než vývojáři přestanou používat NV primitives a nebude udělaná pořádná implementace DXR fallback layer se nedá bavit o tom, že to není proprietární řešení ušité na míru NV a AMD to jako obvykle bude muset řešit "hacky" a "emulací", aby mohli aspoň trochu fungovat >> tyhle vendor lock-in řešení jsou cesta do pekel

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Keď vydá aj AMD svoje GPU s HW podporou DXR, bude sa na to v implementácii hier určite myslieť. Zatiaľ má NV ako jediná grafiky s touto podporou, takže prečo by to mal byť problém? Mne to príde, že sa zasa vymýšľajú dôvody, prečo je potrebné NV za niečo kritizovať.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

- takže dle tebe dokud AMD nebude řešit RT obdobně jako NV vyhrazením plochy pro "only" RT křemík, tak to bude stále SW podpora DXR ?

a neřešili jsme už náhodu da Diitu co je a co není HW/SW výpočet ?

ano máš pravdu, že RTX vendor lock-in řešení má jako jediná NV a to se asi nikdy nezmění ;)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

AMD by mělo si vyřešit DXR ovladače (celý DX12 standart).
Dnes lowendová GTX1060 taky nemá RT křemík a funguje to.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Stačí keď bude mať AMD konkurencieschopnú implementáciu DXR na svojich GPU a v ovládačoch. Nech už si pod tým vymyslia čo budú chcieť. Zatiaľ v tomto smere nemajú nič a tým pádom nie je u nich voči čomu optimalizovať implementáciu RT v hrách.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

- optimalizovat to tak, že budu ocházet DXR, aby to mělo přijatelné FPS a pak chtít po AMD, aby to ještě emulovali přes nevyladěný fallback layer(opět plně závislá implementace na straně vývojáře hry) není zrovna rozumná cesta a to jen kvůli tomu, aby mohli říct mi to máme ;)
- samozřejmě kdyby se vývojáři strikně her drželi DX 12 API tak by to byla jiná startovní pozice i pro AMD, protože RT má (ProRender, Radeon Rays) a výsledek práce by stačilo v podstatě překlopit pod VULKAN/DX12

- co mě napadá, že si mohl SONY nebo MS vydupat jistou exkluzivitu RT(obraz, zvuk) až do uvedení nové generace konzolí, aby se udržel hype train, protože současné generace karet na to nemají a rozjel by se masivní "hate" >> stačí se podívat na současné specializované provedení RTX jaký hate se rozjel kvůli propadu výkonu a vizuální přínos +- velmi sporný( a někdy i záporný) a to se jedná o velké, drahé monolitické GPU

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Preco obchadzat DXR? Gro implementacie bude dodrziavat standard. Mala cast moze byt odchylka naimplementovana tak, aby sla dobre na zamyslanom HW. Kludne optimalizovana zvlast pre NV ci AMD. AMD ani NV nebudu musiet nic emulovat. Silne pochybujem, ze dnesne hry nemaju svoje if podmienky, ktorych kod sa spusta podla HW, na ktorom hra bezi. No a kedze aktualne pre RT neexistuje podpora pre DXR, tak sa proste pouziva RTX aj so specifickymi instrukciami pre RTX HW. AMD sice teraz ma podporu pre RT v podobe RadeonRays, ale to je stale imlementacia, ktora iba vyuziva stream procesory a ktoru ma roky aj NVIDIA. A hlavne tato implementacia je vykonovo slaba pre pouzitie v hrach. Zodpoveda vykonu non-RTX grafik v RT. Vid napriklad Pascal grafiky ci Vegy 56 v Crytek demu. Oproti grafikam s HW podporou DXR su o dost pozadu (ak sa teda pouzije DXR) a pritom aj tieto grafiky su vykonovo len obycajny zaklad pre RT. RadeonRays vobec nie je konkurencia pre HW, ktory podporuje DXR.
Inak to s tym Sony a MS moze byt aj pravda. Ktovie. Som celkom zvedavy, co dokazu nove konzoly s RT. Ocakavam, ze to bude pouzitelne asi rovnako ako u RTX 2060. Mozno 2070 a aj to som uz dost velky optimista.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

- když obejdeš API DXR/VULKAN apod. a využiješ při vývoji NV primitives tak moc ten standard nedodržuješ
- kdo zaručí, že se budou dodržovat a nebo se zpětně upraví kód ? (obzvlášť když to vidíme dnes a denně, že vývojáři i u jednoduchých projektů ty standardy nedodžují a stačí nějaká drobná odchylka v OS nebo HW/SW výbavě a daný SW přestává v lepším případě fungovat korektně )
- od toho je právě DX 12 mGPU/DXR + VULKAN atd. aby se tohle nemuselo řešit nějakými "hacky" a optimalizacemi pro konkretní HW a SW :) >> aby stačilo doržovat standardy a mělo by to fungovat vždy, všude a skoro na všem co splňuje podmínky ..
- implementace RadeonRays není slabá, protože počítá i s realtime renderingem s nízkou kvalitou (tam to vázne na HW a nepodpoře DXR) a NV to v téhle formě nemělo roky (ano obě firmy měli profi RT o tom žádná )
- všechno co bude počítat RT na GPU bude mít HW podporu a je jedno jestli to zvládnou univerzálnějšími jednotkami, které se budou moci využít i na jiné výpočty v momentě co nebudou plně vytížené ..
- ohledně konzolí je hodně řeč o RT audiu >> je podezřelé, že zbytek není zatím tolik "hypován" >> dle mého půjde max o velmi primitivní formu RT (a nebo taky může jedna ze stran mlžit a vyjednali si u NAVI nějakou konkureční výhodu ) >> je zarážející, že MS například asi neimplementuje AR/VR a přitom u PC má podporu dobrou a dle mého to bude i zásadní "fičurka" u next gen konzolí, protože i ta chabá demoverze VR u PS 4 PRO se docela povedla :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spatne kod nikto upravovat nebude. Ak si to AMD nezaplati. Tak by som to bral. Ak ale bude mat AMD podporu DXR, budu sa nove hry optimalizovat aj pre ne. Robi sa to takto podla mna aj teraz. Urcite nemaju renderery v hrach iba kod, ktory bezi na kazdom GPU. Urcite byvaju casto odchylky aj teraz. Plus urcite si pamatas clanok o byvalom zamestnancovi NV, ktory hovoril o tom ako musia v NV prepisovat v ovladacoch shadery v hrach, pretoze su napisane otrasne. Detto urcite robia aj v AMD. A pochybujem, ze sa to zmeni s novymi API, u ktorych sa shadre implementuju rovnako. Optimalizovana bola hlavne vrstva, ktoru vykonava CPU.
Co sa tyka pocitania RT stream procesormi, aktualne riesenia nie su konkurencieschopne proti HW implementacii DXR. Podla aktualnych vysledkov to tak je. Ak pride AMD s riesenim, ktore to zmeni, tak len dobre. Hlavne nech sa konkurencne posuva vykon v RT dopredu.
A PSVR je naozaj super. Niektore hry tam su vyborne. Taky Resident Evil VII by som inak ani nehral.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pěkný článek Jirko :-) AMD řešení může být zajímavé tím, že by mohlo být úspornější jak co se počtu tranzistorů týče tak případné energetické efektivity, která je dlouhodobým palčivým problémem AMD grafik. Implementace Ray tracingu by totiž nemusela o tolik vyznamně zvětšovat plochu čipu. Neznámy je rovněž dopad na výkon, který může být teoreticky u AMD vyšší než u Nvidie, nicméně řešení by mohlo být univerzálnější. Otázkou je i onen zmíněný denoising. Také jsem na základě prezentací Nvidie myslel, že je prováděný na Tensor Jádrech, ale zatím se jedná o ručně prováděný/programovaný denoising na SP, nicméně je IMHO jen otázkou času kdy se toto změní, protože AI based denoising je efektivnější (viz OptiX white paper), protože uvolňuje prostředky pro SM/SP, které mohou dělat jinou práci, takže budoucí hry to budou mít implementováno přes Tensor Cores, to sotatně zazně i na prezentacích současných raytracing her. Nemyslím, že by se Nvidia ve svých budoucích GPU vzdala Tensor Jader, naopak její strategie je poměrně promyšlená a AI se bude v GPU používat v mnohem větší míře než dosud.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Podle mě tensory zemřou už s Ampere a když né v ní tak v další generaci, já už totiž vidím vývojáře jak dělaj dva druhy raytracingu, jeden pro PS5/Scarlett kterej bude nejspíše kompatibilní s budoucími RDNA a druhej podle nV s denoisingem přes tensory do jedný a tý samý hry

ten post co jsi dával na PCT forum o RT na PS5 jsem zaznamenal a neveřím že bude řešenej jinak než cokoli jinýho, bude kolem toho tuna marketing omáčky jak je to na PS5 vyjímečný a jiný, ale v principu to bude to samé co na Xboxu a na budoucích GPU AMD, docela bych si i vsadil že vyjímečnost RT na PS5 se bude týkat podobně řešeného šíření zvuku.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Prečo by mali robiť dva druhy raytracingu? Denoising prichádza predsa až po RT. Takže kľudne môže hra podporovať viac metód na odstránenie šumu. Pričom Tensor cores môžu NV priniesť výhodu. Teraz neviem presne, ale napadá ma ešte možnosť, že je denoising súčasťou DXR (a ak nie je, tak by sa ním mohol stať) a teda vývojár bude volať štandardné metódy pre túto funkciu a ako sa vykonajú už bude na jej implementácii od NV a AMD....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokiaľ to urobia ako ako "Ventil" s AMD prečo nie. Len na to treba verejnú dokumentáciu a tú má len AMD==

Valve Has Been Developing A New Mesa Vulkan Shader Compiler For Radeon
on 3 July 2019 at 02:00 PM EDT.

Valve has been funding work on "ACO", a new shader compiler alternative to the de facto AMDGPU LLVM shader compiler currently used by both the RADV and RadeonSI Mesa graphics drivers for AMD Radeon hardware.

ACO is a new Mesa shader compiler designed to deliver "best-possible code generation for game shaders, and fastest-possible compilation speed."
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Valve-ACO-Radeon-Sha...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ZAVÁDĚJÍCÍ: "Pokud již uživatel hru dohrál řekněme v 2560×1440 s plnými detaily, pak asi bude silně individuální, zda bude mít zájem jí po třech měsících hrát znovu v 1920×1080 s omezenými detaily, ovšem s matematicky přesnějšími odlesky"
Opíráte se tu o jednu odfláklou hru, která je náročná na ultra detaily i bez RayTracingu.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Jo a ještě jsem zapoměl připsat, že AMD pravila, že raytracing začne řešit až ho bude mít nvidia v low endu. Takže pokud prosakují informace že nVidia chystá vyrábět na Samsungácké 7nm, tak to nejspíš vypadá, že už nějaké konkrétní návrhy a možná i inženýrskou výrobu mají za sebou. Turing měl mít nejkratší životnost, Turing refresh je tu, takže na Vánoce, že by nVidia vydala RTX i v low endu?

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

- tohle AMD ani nikdo z manažmentu neřekl ;)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Mas to spatne, AMD pravila, ze raytracing zacne resit, az ho pujde nasadit i do levnějších grafik a zatím jim to tam nevychazi. Nic nerikali o NVidii, ale ikdyby to tak mysleli, tak NVidia ma RT na RTX2060, coz je furt grafika za deset tacu, teda docela draha.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

- ano věřím v to, že člověk si koupí hru dohraje ji v QHD/UHD a pak ji po pár měsících dohraje znovu s horšími detaily :) >> tohle se týká jen zlomku "pařanů"
- kompetetivních hráčů se to netýká vůbec (tam už dává větší smysl RT audio)
- u starých "her", které někteří hrají stále dokola to může mít největší přínos, ale zase se to týká jen malé části hráčů

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ako co je toto za clanek. 90% naprostych kecú.
Vysvetleni co to vlastne amd patentovalo zhola zadny.

Jako klvaita diitu de fakt nekam.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

dá se předpokládat že už mají nástin řešení jak RT zprovoznit na GCN. To co předvedla NV byla tvrdá podpásovka když se klepali jen o kolik jednotek SP, TMU a ROP přinesou navíc. Podobá se to tehdejší X800 a GF 6800 kdy NV přišla s podporou HDR, vlajkovou lodí byl tehdy super první díl FarCry. RT má ale větší dosah tak se v AMD tváří že nic ale dle toho patentu usilovně pracují na využití rezerv GCN.
První vlaštovka byla ukázka RT na Vega 56, takže samotný výrobce musí znát výkony svého čipu ještě lépe.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

sice to tak může vypadat, ale realita je přesně opačná. AMD si uvědomilo, že RTX/DRX bude duležitá featura grafických karet a enginů a že je potřeba naskočit do rozjetého vlaku. Proto konzole už Rytracing podporují a RDNA2 ho bude podporovat také. To mimo jiné znamená, že po staré GCN neštěkne pes, protože bude v tomto ohledu nepoužitelná.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

AMD si toto nemuselo uvedomovat. To podla mna oni dobre vedia. Skor im trochu usiel vlak a nemuseli cakat, ze NV zacne s RT skor.
Inak zacinam si uz mysliet, ze cele to demo od Cryteku bol skvely cieleny marketing a dohoda s AMD. Nieco ako damage control. Je podivne, ze najskor vysla iba informacia, ze to demo bezalo na Vega 56 a ze islo v rozliseni 4k@30. Mesiac sa tato informacia nechala varit, kym sa Crytek rozhodol k tomu vyjadrit. Medzitym si fandovia AMD povymyslali rozne nezmyselne a nerealne teorie, ktorych sa nechcu nejak vzdat a aj napriek realite, do ktorej to uviedli ludia z Cryteku, siria tieto teorie dalej. A stale tito ludia veria, ze asi nejakym zazrakom sa na kartach od AMD bez dedikovanej podpory podari rozbehat RT ako na RTX. Ze ma AMD nejake vykonove rezervy, vdaka ktorym to dosiahne a cele sa to toci okolo mantry vypoctoveho vykonu, ktory ani nikto nevie definovat co to presne je a casto sa do toho taha vykon v FP64 (pretoze v tom HW od AMD vynika najviac), ktory s grafikou v hrach nema nic spolocneho. Podla mna toto bolo iba jednorazove demo mimo standardov (pretoze ich AMD aktualne nepodporuje) a ze realne bude implememtovany RT v Cryengine nad DXR a teda bude postaveny nad standardmi, ktore bude podporovat neskor aj AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Je podivne, ze najskor vysla iba informacia, ze to demo bezalo na Vega 56 a ze islo v rozliseni 4k@30"

jestli sis odnesl jen tuto informaci tak jsi toho hodně přehlédl od samého začátku videa i v samotné " newsce"

oni se jednoduše chlubili, že tvůrcům přináší nový nástroj pro jednodušší tvorbu a práci s RT atd a že to jde udělat u zjednodušeného RT i bez výrazné ztráty kvality . :) a ty tam vidíš hned nějakou konspiraci

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ako náhodou to vyšlo po RT mediálnom hype od NV a ako náhodou hovorili, že to akceleruje Vega56 a ešte k tomu sa začali akousi náhodou širiť informácie o tom, že to tá Vega 56 ťahá v 4K a 30 FPS. No a vývojárom Cryteku opäť asi náhodou trvalo mesiac, kým všetko uviedli na pravú mieru a kým spomenuli, že to testovali aj na kartách od NV a že rovnaké výsledky ako Vega 56 dáva aj GTX 1080. Aké by to bolo iné, keby tieto informácie boli dostupné hneď od začiatku, že? A či ide o konšpiráciu? Ja verím hlavne tomu, že AMD má tiež svoj marketing a tiež robí zákulisné ťahy.

"oni se jednoduše chlubili, že tvůrcům přináší nový nástroj pro jednodušší tvorbu a práci s RT atd a že to jde udělat u zjednodušeného RT i bez výrazné ztráty kvality"

Toto sa dá povedať aj o DXR a snahe NV v tejto oblasti u hier. To isté by totiž v Cryteku vedeli urobiť aj cez DXR. Lenže nebol iný spôsob, keďže AMD nepodporuje DXR ani na úrovni ovládačov (a podľa mňa bolo treba ukázať, že aj oni vedia RT). Tak sa muselo niečo zbúchať inak.

BTW viď nižšie príspevok od používateľa majster. Ako to funguje klasicky cez compute shadre (a to mi tu niekto v minulej diskusii tvrdil, že miešať GPGPU do RT je nezmysel). Ja si myslím, že iný RT ako ten cez DXR (prípadne Vulkán podporujúci dedikovaný RT HW) nie je moc relevantný a že Crytek ho normálne naimplementuje cez aktuálne API (tak ako sa to rieši v iných engine-och). Tento pokus mimo štandardy proste nemá zmysel riešiť.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Tak ako náhodou to vyšlo po RT mediálnom hype od NV a ako náhodou hovorili, že to akceleruje Vega56 a ešte k tomu sa začali akousi náhodou širiť informácie o tom, že to tá Vega 56 ťahá v 4K a 30 FPS"
že tě to baví si takhle kakat do úst :)
- náhodou po mediálním hypu ? >> po cca 7 měsících je teda sakra náhoda :D :D
- náhodou mluvili o V56 ? >> od začátku videa tvrdili, že to funguje na mainstreamových kartách obou společností a úplně na závěr se pouze okrajově zmínili, že použili V56 >> v oficiální "newsce" nebyla V56 zmíněna a teprve později uvolnili zbytek infa ohledně rozlišení a fps >> prostě si udělali reklamu pro svůj produkt (hele funguje to na všem a jsme tak dobří, že to běhá i na "trapné" V56, ale "dav" to viděl jinak..)
- kdyby to dělali přes DXR tak by museli "emulovat" přes fallbacklayer a to je zbytečná ztráta výkonu a navíc si opět sereš do úst, protože v té době GTX karty DXR nepodporovali(opět umělé omezení od NV) ;) a podpora od NV přišla až po téhle akcičce s neonem :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To akoze NV umelo obmedzila DXR na non-RTX grafikach a demo od Cryteku, ktore vobec DXR nepodporuje, ju donutilo ju implementovat? A neobmedzuje ho teda umelo aj AMD, ktore to nema ani po roku? Tu dole pise majster o tom aka je implementacia iba cez compute shadre neefektivna a Crytek to just musel urobit tak. To uz je aj ta moja teoria viac pravdepodobna nez to co pises ty. :-) Okrem toho, nebolo doteraz vzdy najlepsie pouzivat standardy? Ked ich dnes niekto obide, tak je odrazu macher? Ci teza so standardmi plati iba vtedy, ked niektory podporuje lepsie iba AMD? Kolko bolo povyku za to, ze si NV tiahne GSync a nepodporuje Freesync. Ako to, ze ti isti ludia, co roky na vsetko okolo NV nadavaju, netlacia v diskusiach teraz do AMD, aby implementovala podporu pre DXR? Ked uz niekto prisiel so standardom pre RT, ako to, ze tymto ludom nevadi, ze Crytek si RT implementoval po svojom? Presne kvoli tomuto neverim, ze to bola nahoda. Ze niekto zaplatil vyvoj, ktory bude irelevantny hned ako bude DXR podporovat aj AMD. A to bude uz buduci rok.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja som si pozrel ako funguje RT na standardnych compute shaderoch. GPU ma SIMD jednotky na ktorych bezi 32 az 64 threadov, kazdy thread vykonava ten isty kod nad roznymi datami - lebo je to SIMD. Shader ma 2 hlavne funkcie:
1. Najprv kazdy thread raycastuje nody v scene az kym nenajde nod s trojuholnikmi.
2. Az dostatocny pocet threadov najde taky nod, tak zacne kazdy thread testovat koliziu s tymi trojuholnikmi a az najde tak zapise vysledok a vezme si dalsi ray.

Velmi efektivne to nie je, lebo niektore thready svoj nod nasli uz skor tak sa flakaju, ine este nenasli a niektore uz nemaju nody tak sa tiez flakaju a medzi tym sa prepne na testovanie trojuholnikov. Thready maju rozny pocet trojuholnikov a zas to pocitaju len niektore thready. Tiez CU/SMX jednotky nie su synchronizovane, takze niektore uz skoncili, ine este pocitaju. Nvidia u RT hlasi 6-nasobny prepad vykonu oproti HW implementacii, ktora zabera 3% plochy.

Jedinou cestou su specialne jednotky kde kazdy thread bude moct prechadzat nody a testovat trojuholniky samostatne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dík za konštruktívny príspevok. Kde si inak tieto informácie našiel? Kde na webe je detailnejšie vysvetlená implementácia RT cez compute shadre?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Som si pozrel https://github.com/matt77hias/GPURayTraversal je tam implementacia on Nvidie v cude. Je to starsia verzia pre fermi, kepler a teslu. Obsahuje zdrojak i spustitelne demo. Si pozri shader kepler_dynamic_fetch.cu pre jednoduche pochopenie o co tam ide. Ostatne verzie su len variacie toho isteho algoritmu a maju pridane optimalizacie. Najrychlejsia verzia s heuristikou z roku 2017 nie je volne dostupna na stiahnutie. Ale info k jej implementacii a porovnanie vykonu najdes v https://users.aalto.fi/~laines9/publications/ylitie2017hpg_paper.pdf

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Super. Vďaka za info. Určite sa na to pozriem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Skompilovane Cuda demo je tu https://code.google.com/archive/p/understanding-the-efficiency-of-ray-tr.... Ja som si to trochu upravil, odstranil Cudu a spravil i verziu ktora bezi na vsetkych GPU (je to sice o tretinu ci polovicu pomalsie) a i softwarovo na CPU s 1 threadom (asi 80x pomalsie). Mozem to sem hodit az to najdem na disku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jasne. To by pomohlo tiez pre predstavu rychlosti tychto rieseni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DX11 a SW verzia je tu https://uloz.to/!fBNnM5VSaUuz/rttestdemo-zip malo by to ist ak som tam dal spravne redist subory z visual studia 2017 a vyzaduje to cuda Toolkit/redist i ked mas AMD grafiku.
DX11 a SW maju obmedzenu funkcnost, nejde nic menit, pouziva to fermi shader, je tam velka rezia lebo okno je OpenGL, obraz sa kopiruje z DirectX do RAM a potom z RAM do Opengl. Je to nedokoncene demo.

Na Vega56 to bezi 70fps na fullHD, ale GPU to vytazi kvoli rezii len na 700MHz namiesto 1550MHz.
Na i7 8700K 4.7GHz to v SW mode bezi na 1.1 fps s 1 threadom.

Cuda verzia nema overhead lebo ma spravny interop s OpenGL, dalej pouziva shader optimalizovany pre pascal a instrukcie ktore ma az DX12 na efektivne prepinanie medzi vypoctami 1 a 2 (ako som pisal vyssie), co moze pridat i dvojnasobok vykonu. Neda sa to objektivne porovnat s DX11.
Renderuje to len primarne luce, s cudou sa da zapnut i AO.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ok. Vdaka. Som dost zvedavy ako je to cele naimplementovane. Fakt super, ze si tomi venoval tolko casu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To som robil pred rokom, dal som tomu 2 tyzdne a zopar veci som sa pri tom naucil. Prekompiloval som DX11 este raz, lebo exac bol rok stary zo stareho visual studia a zrejme i nefungoval s pridanymi dll. https://uloz.to/!inGLZc3eElYW/rttestdemo2-zip

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.