Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD: Snížili jsme spotřebu Radeonů RX 7000 při přehrávání videa. Více příště.

Články typu "RTX 4090 Ti: 4 sloty a 2× 16pin napájení" už ani ze zvědavosti nečtu, ale oslavování "jen" 30W při normálním přehrávání videa mě vyprovokalo k akci. Ukazuje se opět a znovu, že z dinosaura morčátko neuděláte ani když úsporným technologiím věnujete hodně umu, v což se dříve věřilo. Jakákoliv aspoň trochu zaznamenatelná zátěž dinosaura více či méně probudí a žere násobky toho co morčátko. To jest další hřebíček do rakve dinosaurů.

Je to jako u CPU, která jsou opakovaně vybičovávána k neefektivním frekvencím třeba jen pitomým a nenáročným prohlížením webu na které mně osobně stále jakž takž stačí lepší Core 2 Duo, což je dnes směšná zoufalost, kterou brutálně porazí i hodně podtaktované 5600G se spotřebou tak max. 20W. Všichni vědí kolik wattů stačí čipům v mobilech pro přehrávání youtube a prohlížení webu. Morčátka vyhrávají na celé čáře, bizarní mohutnost se neosvědčila.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nechci obhajovat 300+W spotreby at uz u AMD a nbeo 400+W u NV a ani nedoladene drivery AMD v dobe vydani, ale tyhle karty by se asi nemeli primarne posuzovat podle toho, kolik zerou pri "prehravani videa". Na to tyhle monstra, jak spravne pises, opravdu nepotrebujes. Jejich ucel je jiny.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jestli se někdy dočkáme moderní 100W grafiky, tak budeme moci posoudit v čem je skutečně problém. Zatím jen dodám, že i u výkonných aut se často jezdí 50 km/hod.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

je dulezite na co se dana vec pouziva
dalo by se to spis srovnat nakladak vs fabie

vsem dnesnim pracujicim zdar :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"estli se někdy dočkáme moderní 100W grafiky"
.. to se uz asi nedockas..APU tenhle segment prebralo. 6600 a 3050 ti zacinaji na 130W. Vzhledem k vykonu 6600 bych si dovolil tvrdit, ze je to na tu spotrebu skvela karta, ktera ma "moderni vybavu".
Osobne jsem koupil 6700 10GB v edici od Sapphire a jsem prijemne prekvapeny. TDP 175W, mala karta, ticha, vykon bez RT staci na 1440p. Za mne super.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Sapphire PULSE RX 6600 GAMING LITE, 8GB GDDR6 za sedmičku je taky docela snesitelná.

Dnes je hodně architektonicky zastaralá RX 550 na také zastaralých 14nm s TDP 50W srovnatelná s nejlepším DDR4 iGPU. Na jaře snad přijdou DDR5 herní APU, ale nepřijde mě pravděpodobné, že by moderní 100W karta ta APU nevypráskala. Výrobcům se samozřejmě vyplácí mít čím dál větší skok mezi iGPU a nejlevnější kartou (větší útrata), ale všeho dočasu - cena konzolí nemůže být ignorována zcela.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme s tými monstrami nesúhlasím mam 7950 CPU s 6700 12G a spotrebu pri pozerani netu youtube 67W, pri hrani hier Tanky monitor 31" 2K 180FPS a spotreba 156W
Na CPU som len ubral napatie -0,15V takty behaju 5,4-5,6GHz a na GPU -0,1V
Nove 5nm čipi sa daju velmi pekne podvoltovať bez vačšej straty vykonu
Napriklad aj 4090 ked ju podvoltuješ na 300W straca len 9% vykonu, hlavny problem vyšej spotreby 4090 a 7900 je vyšia spotreba tych GDDR6 proste to žere svoje, a už to velmi nišie nechce isť...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jj, Mirdo. Já nemám nějak přehnaně výkonné auto - řekněme takový lepší mainstream se ~150kW, ale nejnižší spotřebu mám při 90-100km/h, naopak při 50km/h je to horší. Takže ono to víceméně sedí, ale trochu jinak, než bys čekal.
Stačí se zamyslet, a sám dojdeš k závěru, že i samotná podtaktovaná VRAM o velikosti dvou desítek GB bude mít znatelně větší spotřebu, než podtaktovaná VRAM o velikosti třeba 6GB, to vše zcela bez návaznosti na velikost a žravost vlastní GPU. Na přehrávání videa tu jsou APU.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak hybrida nemáš určitě, ale stejně je divné mít při konstantní padesátce vyšší spotřebu než při devadesátce. Napadá mě jen nějaký problém s převodovkou nebo ladič motoru idiot nebo hodně staré auto. Padesátka není tak nízká rychlost, aby se až takhle projevila nižší efektivita nižších převodových stupňů. Octavia I-II-III se tak nechová a hybridy už vůbec ne. Moderní (tzn. do 15-20 let věku) a dobře fungující osobák se takhle chovat nemá, možná taky jen blbě řadíš či koukáš na spotřebu studeného motoru při pade a zahřátého při devade.

Můj odhad ohledně GPU je taky v oblasti VRAM, což je ovšem problém co mají řešit. Ostatně mých zaostalých 8 GB DDR2 žere cca 1,6 W (rozdíl mezi uspání do RAM a vypnutí PC), takže prostor pro řešení určitě mají.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Auto je staré 3 měsíce, diesel, dvouspojkový automat, hmotnost necelé 2 tuny.
Se starým autem (12 let, diesel, manuál, 1,5 tuny) je to stejné. Nejfektivnější je jízda devadesátkou na šestku okolo 1300-1400ot/min. Tam se dá i cheatovat s plachtěním na neutrál, když znáš dobře profil trati, u nového automat jen podřazuje aby udržel otáčky na volnoběhu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže software automatu a v případě toho 12 let starého dieselu asi to lidské řazení. Můžeme diskutovat o typech aut (klasický spalovák má při nízkých rychlostech nevýhodu v efektivitě - hybridy a EV naopak), která mají při 30 km/hod vyšší spotřebu než při 50 km/hod (podle jednoho výzkumu cca o pětinu), ale aby se nějaké auto při 50 km/hod trápilo víc než při 90 km/hod? Odpor vzduchu neexistuje? Plachtit jde i při nižších rychlostech.

Zkus si na prázdné okresce zpomalit na cca padesát, chvilku tak jet a kouknout na aktuální spotřebu a to samé s devadesátkou. Tempomaty apod. vždy ve stejném stavu pro x konstantních rychlostí. I v případě blbě sladěné převodovky a motoru musí mít auto při 50-85 km/hod nižší spotřebu než při 90 km/hod.

Ať se vyjádří i někdo další (dvouspojkám se snažím vyhýbat) tohle je jak popírání fyziky, i když ta dvouspojka může skutečně způsobovat anomálie. Např. v jednom služebním Superbu DSG podtáčelo TDI motor až ho to ničilo, protože to jeho dunění bylo nesnesitelné. Ten kdo tenhle režim navrhl koukal jen na nepatrné snížení spotřeby a to že ten motor v takovém režimu brzo po záruce chcípne, to neřešil. Nebo se spoléhal na sluch řidiče a jeho nepoužívání tohohle režimu. EU je spokojená, řidič nakonec taky:).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, ja mam slabsi auto, 18let, klasicky automat... a mam to podobny. Jen ta optimalni rychlost je nekde spis okolo 65-70km/h. Padesatka je na hranici podtocenyho motoru a nutnosti podrazeni.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

V takových vozech jsem si v přehledné obci s minimem přechodů a po rovince pomáhal tak, že jsem jel na nejvyšší stupeň (pětku) a jel jsem 55-60 km/hod. Do kopce už motor začal mít podtočený-dunivý zvuk.

Našel jsem zkušenosti zkušeného a ten má údaje okamžité spotřeby u různých běžných aut při cca padesátce:
benzín - 2,7 l na sto
nafta - 1,7-2,1 l na sto.
Na takové hodnoty se při 90-100 km/hod není možné dostat už kvůli odporu vzduchu. Při padesátce táhne auto velikosti Fábie dozadu 80 N a při devadesátce 260 N.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle ma nejvyssi ctyrku a na nejakych 2.7l/100km muzes rovnou zapomenout. Leda ze skaly :-).
Nejlip je na tom fakt spis k tem 70km/h (vejs uz ne, to uz citelne zveda spotrebu odpor vzduchu. A niz podtacis motor nebo musis (nechat) podradit, coz spotrebu taky nezlepsi).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kazde auto, ktore som soferoval, malo najvyssiu efektivitu skor okolo 80-100 nez na 50, kde clovek / prevodovka musi radit 4-5 stupen namiesto 6-7.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ne, prostě ne. Auto se ti při 50 km/h "netrápí" ale taky nejede efektivně. Motor není zpřevodován tak, aby byl stejně efektivní jako v případě udržování optimální rychlosti "obvyklé" (tedy 90km/h). Technicky vzato:
Při 50km/h můžeš jet na 2., 3., 4. nebo i 5. převodový stupeň, u 90km/h jsou to 3., 4. 5. a 6. stupeň.Největšího krouticího momentu ti ale motor vykazuje mezi těmi 1300-2000 ot./min., přičemž s ohledem na spotřebu je optimální, aby to byly co nejnižší otáčky. Z toho ti automaticky vypadávají extrémy s převody moc do pomala (vysoké otáčky motoru), tak i do rychla (podtáčení). Ve výsledku zjistíš, že těch 50km/h můžeš víceméně nejefektivněji jet jen na 3. nebo 4. stupeň, ale ani jeden nebude optimální, kdežto ta 90 km/h se vejde "přesně" na optimální otáčky u 6. stupně. Díky tomu taky ten motor nemá problémy v jízdě do menších kopců, kde třeba u těch 50km/h musíš ze 4. stupně podřazovat anebo se smířit s neefektivitou podtočeného motoru. A odpor vzduchu hraje zásadní roli až nad 100km/h...

P.S.: a na spotřebu má stejně největší vliv plynulost jízdy, jakákoli akcelerace spotřebu zvyšuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Den před vánoci a já hledám důkazy na zřejmý fakt...

https://www.youtube.com/watch?v=euL-xP9J14g
V padesátce je spotřeba nejnižší, tedy motor pracuje s nejvyšší efektivitou. Devadesátka je mimo hru:).
Čekám omluvu a dárek!!!

Šťastné a veselé i ostatním nevěřícím Tomášům!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mě škodovka fakt nezajímá, sorry. :-D

edit: dneska ráno jsem si to při cestě jen tak z legrace zkusil:
90km/h, D8, otáčky okolo 1200, spotřeba na rovině těsně pod 5 litrů, do kopce mírně víc, výsledek 5,1litru na sto.
50km/h, D5, otáčky také okolo 1200, spotřeba cca 5 litrů, ale do kopce podřazování na D4 a už tam bylo cca 1500 a hlavně hybnost byla menší, takže jsem s motorem musel reagovat dřív a výsledná spotřeba byla 5,3 litru na sto a jel jsem stejný úsek skoro 2x tak déle.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ta Škodovka aspoň není porouchaná nebo blbě odladěná. Nižší spotřeba při pade je normální. Další příklad z praxe - Fabia 1,2 TSI má při konstantní pade spotřebu cca 2,5 litru na sto, což při devade určitě nemá. Osobně jsem při pade spotřebu u aut nesledoval, ale při 60-70 km/hod byla vždy nižší než při 90 a to u všech aut co měly palubní PC co to byl schopný ukázat - benzíny, diesely, pětikvalty až osmikvalty. Je to normální. Ty máš auto co má odpor vzduchu minimálně jako Octavia, tudíž je dost divné, že zrovna u tebe žere auto stejně při obou rychlostech. Zkus reklamovat zmetek a třeba se dostaneš aspoň na tu úroveň Škodovky:). Devadesátka je nejefektivnější rychlost jen podle blbé wiki a jejího ještě blbějšího zdroje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. Devadesátka je nejefektivnější rychlost jen podle blbé wiki a jejího ještě blbějšího zdroje .."
Je to a není to pravda.

Kdysi se udávalo 50(60)/90/120. Ovšem správně by to mělo být něco jako:
- město (semafory, kolony, spousta rozjíždění a zastavování, volnoběh na semaforu, ...)
- úsporná jízda (více méně stabilní jízda na delší vdálenost)
- rychlá jízda (jízda na povoleném limitu, předjíždění, vyšší odpor vzduchu, ...)

Takže pokud wiki u 50 km/h uvádí spotřebu pro městský provoz, může být (a obvykle taky bývá) vetší než spotřeba pro rovnoměrnou jízdu při 90 km/h.
Jízda stabilní rychlostí 50 km/h je v praxi velmi vzácná.V podstatě jenom v úsecích, kde by bylo možno jet stabilních 70 (nebo i 90) km/h, ale úředník tam plácne omezení na 50.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

V-hicl páně TyNyTa zřejmě používá převodovku, která byla naprojektována v dobách, kdy limit v obci byl 60 km/h. D5 tu klidnou 60 km/h dá.

Ovšem jízda 50 km/h je neoptimální, protože s D4 to má vyšší otáčky, hlučnost, spotřebu a D5 moc nízké otáčky a výkon, které tu masu neutáhnou.

Což zároveň poukazuje na to, že úřednické omezení některých úsekl na 50 km/h je neefektivní jak z hlediska spotřeby tak hlučnosti, kterou to omezení úřady omlouvají.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne, Tynyt má pár měsíců starého diesela a moderní dvouspojkový automat co má minimálně 6 stupňů.
https://www.youtube.com/watch?v=6HdsgBOZg_o
https://www.youtube.com/watch?v=euL-xP9J14g
https://www.youtube.com/watch?v=FZvJgle1QHU
https://www.youtube.com/watch?v=quv99joeHiI
https://www.youtube.com/watch?v=duUMWrx0T7E

Kolik dalších důkazů chcete? Padesátka je efektivní z hlediska spotřeby! Až 30 km/hod je pro některá auta neefektivní. Rozhodně neplatí, že nejefektivnější je až 90 km/hod.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Čtení s porozuměním je povaováno za Superschopnost.

Já nezpochybňuji, že (konkrétní) V-hicl při stabilních 50 km/h může mít nižší spotřebu než úži stabilůních 90 km/h.
Pouze poukazuji na to, že
- to tvrzení není univerzální napříč vozovým parkem
- míra výskytu toho stavu je marginální (statisticky nevýznamná).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Já nezpochybňuji, že (konkrétní) V-hicl při stabilních 50 km/h může mít nižší spotřebu než úži stabilůních 90 km/h.
Pouze poukazuji na to, že
- to tvrzení není univerzální napříč vozovým parkem
- míra výskytu toho stavu je marginální (statisticky nevýznamná)."

Je to přesně naopak - statisticky nevýznamná je míra výskytu aut, co mají menší spotřebu při devadesátce a pokud někdo tvrdí opak, tak ať hodí důkazy na alespoň stejné úrovni na jaké já dokázal, že padesátka je efektivnější než devadesátka.

O porozumění textu bys měl zrovna ty pomlčet, když si z Tynytova příspěvku ani nepochopil to základní, že nemá žádného veterána se čtyřkvaltem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

O (ne)pozornosti při čtení bych pomlčel.
O použití logiky taky.
Měl byste věnovat nějaký čas odpočinku. Projevujete míru stresu větší než malou.

Nepotřebuji chápat nebo vyvozovat že TyNyTovo V-hicl je archaický 4-kvalt.
Už jenom z toho že ve svém příspěvku psal D4 a D5 ve spojitosti s rychlostí 50 km/h vím, že te nemá méně než 5 kvaltů.
Uvedl také otáčky při jednotlivých kvaltech a ty vypadají spíše na vanětový než zážehový motor.
Nejsem si jist, jestli tam těch kvaltů má 8 nebo 9. Ale to není podstatné.

Zpět k tématu.
Možná žijete v jiné zemi, s jinými dopravními předpisy, s jinými zvyklostmi řidičů, ... etc. V oblastech, kudy se pohybuji, moc vozidel pohybujících se stabilními 50 km/h nepozoruji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Uvedl také otáčky při jednotlivých kvaltech a ty vypadají spíše na vanětový než zážehový motor."
Neříkají ti Blesku? Tynyt sám uvedl, že má moderního diesela.

"Možná žijete v jiné zemi, s jinými dopravními předpisy, s jinými zvyklostmi řidičů, ... etc. V oblastech, kudy se pohybuji, moc vozidel pohybujících se stabilními 50 km/h nepozoruji."
Tvoje pozorování nikoho nezajímá. Téma diskuze je jednoduché - spotřeba aut je nižší při padesátce nebo devadesátce? Odbíhání od tématu, když jsi usvědčen z neznalosti je od tebe tak průhledné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To auto bude mit o kapku nizsi hodinovou spotrebu pri 50km/h nez pri 90km/h, akorat pri 50km/h ujede za hodinu vyrazne mene nez pri 90km/h. Proto se vetsinou uvadi spotreba pri ustalenych 90km/h protoze je to sweetspot. O tom jestli je to hybrid/spalovak/e-auto vubec nejde.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"O tom jestli je to hybrid/spalovak/e-auto vubec nejde."
Jde, elektromobily a hybridy jdou s nejefektivnější rychlostí i pod těch 50 km/hod, ale už nehodlám dohledávat kde přesně:).

Diskuze je o rychlosti, při které auto spotřebuje nejméně paliva na danou vzdálenost, např. 100 km. Pokud při rychlosti 50 km/hod na ujetí 100 km spotřebuju o cca litr paliva méně než při 90 km/hod, tak je automobil efektivnější při té nižší rychlosti. Concorde byl rychlý, ale kritizovaný za vyšší spotřebu paliva než pomalejší letadla. Ta devadesátka se bohužel často uvádí jako z hlediska efektivity nekompromisní ideál a ne jako kompromisní ideál co započítává i čas. Např. "nejnižší spotřebu má automobil při ustálených meziměstských 90 km/hod". To je špatně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je ako kúpiť si dodávku a potom nadávať na spotrebu, lebo vy potrebujete pobehovať len po meste.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Drahý hardware je drahý i proto, že se do vývoje a ladění investuje víc prostředků. To že je design od základu špatný a zřejmě se nejde dostat na lepší hodnoty s tím souvisí.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Už zase perlíš. Keď články nečítaš, tak prečo ich komentuješ ?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Přečti si co jsem napsal ještě jednou a zamysli se kde jsi udělal chybu. Občas si tady v diskuzi připadám jak někde ve zvláštní škole.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je dobrá zpráva. Nedávno tady o tom problému psal Libor Míšek. Jestli chtějí mít vysokou energetickou efektivitu, musí s tím něco udělat. Ale i tak nechápu, jak jim tohle mohlo uniknout. Ten vývoj SW je posledních 10 let fakt trága.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Uniknout? Vždyť tohle je standard u AMD i Nvidie. S Navi 2x / 1x a RTX 30 / 20 to při vydání nebylo jiné. U všech v ovladačích po vydání nějakým způsobem řešili spotřebu mimo 3D. Radeony RX 7900 se liší snad jen v tom, jak rychle zlepšení přišlo. U těch předchozích to trvalo měsíce.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ad predchozi generace - mohu jen potvrdit. Treba u R9 290X to dopadlo tak, ze jsem kvuli prehravani videa pouzival akceleraci pres GPU jadro z i7 CPU (QuickSync). Dalsi moznost bylo rucne limitovat frekvence hlavni grafiky, takze pouziti DXVA2 neudelalo z PC vysavac, ale uzivatelsky to nebylo moc privetive kvuli rucnimu prepinani profilu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Na tohle se musí začít víc soustředit. Zatímco notebooky mají menší a menší spotřebu (starý mainstream notebook normálně CPU s TDP 35W, nový 15-20W), tak spotřeba komponent u desktopů stoupá. Úsporné profily apod. jsou málo, dementi z marketingu musí pochopit, že ticho a nízká spotřeba jsou pro nedebilního jedince řádově více hodnotné než RGB světýlka a hnusná syntetická čubka nebo netvor na krabici s grafikou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„Zatímco notebooky mají menší a menší spotřebu (starý mainstream notebook normálně CPU s TDP 35W, nový 15-20W)“

Ne. Dříve TDP 35 wattů u notebooku znamenalo maximální spotřebu 35 wattů. Dnes má Alder Lake s TDP 15 wattů limit PL2 55 wattů a limit PL4 123 wattů.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ještě tu máme AMD! Úspornost nových notebooků vynikne právě při nenáročných situacích jako je přehrávání a nicnedělání. Starý notebook na ploše linuxu žere 15W, nový sotva 5W.

Je třeba pochopit, že argumentace „na přehrávání máme APU" potenciální zájemce o kartu za mnoho peněz moc nepřesvědčí a část skončí ve stavu "na hraní tady máme konzoli a na všechno ostatní úsporné APU v notebooku/desktopu".

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je pravda, že spotřeba notebooků v klidu klesá, ale to klesá i spotřeba velkých grafických karet. Bývala ~50 wattů i víc, dnes si Radeon RX 6650 XT nebo novější kusy RX 6600 XT vystačí s 5 watty.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Chudinka milašek amd se tak snazi, oni vydali aktualizaci. Noooo ňuňuňuňu.

https://www.techspot.com/news/97053-radeon-rx-7900-xtx-mba-reference-car...
<ticho na díítu>

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

No tak holt po Nvidii vydává "podařený" dedikovaný highend i AMD. V diskuzi si jeden ještě stěžuje na kvílející cívky, to je zřejmě u grafik neřešitelný problém, když to dlouhá léta nikdo spolehlivě neodstranil.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To není problém grafický karet.
To je pouze zvukový projev ... "Katování Kostů".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bager, ty jsi zraly na psychiatra :D

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Třeba je jen zpitej, jak zákon káže...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

copak, proč, ocividnej bias na amd na diitu je k zblyti

linugsovy mastnaci v diskzi hekaj

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Snad budeš mít pod stromečkem novou klávesnici. Ta 10 let stará za 120 Kč už dosluhuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz se ti to nelibi, tak tady preci nechod. Proc tady maji ostatni cist neustale tvoje prujmy na stejne tema, jak je amd fuj a jak intel nade vse. Vzdyt se nekdy se strizlivou hlavou podivej, co vlastne pises.
Pokud mas kousek socialni inteligence, tak tady nebudes chodit. Prospeje to tvemu mentalnimu zdravi a ostatnimbse ulehci taky, ze tady nejsi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja treba apriori nechodim na ddw k vuli jednomu panovy co ma vzdycky pravdu a pak na pct,zase k vuli jednomu obr-volovy. Mam klid, oni taky a vsichni jsou spokojeni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli ty s tím ignorováním Světem Digitální Demence neděláš chybu. ;) Uniká ti připomínání pravdivého faktu, že zástupce 16 jádrových CPU mající jako celek 4% trhu, je mainstream. I když, ruku na srdce, taky jsem tam dlouho nebyl. Ale mám to v plánu. Hned po tom co se naučím portugalsky. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už jste si mohli všimnout, že problémy AMD se tu rozebírají až ve chvíli, kdy jsou vyřešené, a s pochvalou, jak rychle to AMD zvládlo.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

"teď to nevotvírej!" :-D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

tak nevtipnejsi na tom komentari asi je, kdyz si clovek uvedomi z jakeho serveru Adam prichazi a jake "eso" uz leta tam dela recenze a tendencni clanky.. Skoda, ze se k clankum toho "esa" Adam nevyjadruje stejne jako tady ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nemůžu autorům přepisovat všechno, buďte rádi, že to prochází aspoň nějakou redakční úpravou. Byly doby, kdy to tam vycházelo bez ní.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ja tohle chapu Adame, ale preci uznej, ze kdyz by jsi byl tak puntklich k Obrikovy, jako jsi k No-X, tak by jsi dostal v diskusi pod jeho clanky banana ;)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Myslíš ten článek, který Radeony chválí za bezprecedentně nízkou spotřebu s více monitory? Aby se v pěti jiných recenzích dozvěděl, že to se dvěma monitory v idle žere 70 W? :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Za jistých specifických okolností ....

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Stejně tak i u Nvidie, jen u nich se to nevytahuje, protože ty mají drivery přece vždy v pořádku... není to chyba, je to funkce.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A co takhle třeba nejdřív otestovat jak to funguje v realitě než napíšete že AMD snížilo spotřebu při přehrávání videa?
Jestli to je opravdu o 30W nižší a ne třeba jen 5W nebo v řádech chyby.

Nebo by snad byl takovýto test příliš náročný? Nevěřím.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak jim posli 7900xtx a oni ti to testnou, chytrej..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zatímco si redakce užívá (doufejme že zaslouženého) volna. Svět se hýbe dál.

1) Základem nabídky mobilních GPU bude GeForce RTX 4050. Úsporná verze by měla mít 85 W a podporovat 10W Dynamic Boost. který může využít k dosažení vyššího výkonu. Karta tak v takovém případě může dosáhnout 95 W.

A někteří jedinci by chtěli kartu do desktopu, která si vystačí s napájením ze slotu.
Zapomeňte! Vaše nVidia.

2) Nejvýkonnější herní notebooky pak budou moci využít GPU GeForce RTX 4090. To má čip AD103 ...

Po pokusu prodávat AD102 jako 4080 12GB, nVidia nabídku nižších modelů s nálepkou (a cenou) modelu vyššího nevzdala.
nVidia - How it means to be payd.

3) Nejvýkonnější herní notebooky pak budou moci využít GPU GeForce RTX 4090 s 16GB a takty 1,59 GHz, resp. 2,04 GHz v Boost režimu. Se spotřebou TBP 150 až 175 W a s 25W Dynamic Boostem se grafika může dostat až na 200W.

V kombinaci s 45W CPU Intel, které nemá problém vzít si 120W+ dostáváme něco, co bych ma klíně provozovat opravdu nechtěl.
Do 350W limitu se mi vleze desktop i s 43" monitorem (který díky G-Sync modulu nemá problém sežrat 80-100W).
Jak asi bude vypadat napájecí zdroj a jak (jestli vůbec) to pojede z baterky .. raději rozebírat nebudu. To už i jabka dávají větší smysl.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Referenční Radeony RX 7900 XTX mohou dosáhnout teplot až 110 °C
https://www.svethardware.cz/referencni-radeony-rx-7900-xtx-mohou-dosahno...

Zdá se, že Radeony RX 7900 XTX mohou mít nemalý problém s chlazením. V případě referenčních chladičů se ukazuje, že karty mohou dosahovat nejvyšších teplot až u hranice 110 °C. Vypadá to, že tyto chladiče mají nějaký problém.
Nyní se pátrá po příčině problému, přičemž to vypadá na špatné řešení chladiče, který perfektně nedoléhá na GPU, a gravitace už dokoná svoje.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takhle to dopadne vždy, když se přežene míra "katování kostů".

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Přesně, jsou stejně nenažraní jako Nvidie. Nvidie to aspoň udělá pořádně a nechá si to zaplatit. AMD vydělává na ošizených produktech.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Nvidie to aspoň udělá pořádně..."

Pořádné provedení dvanáctipinu v dané cenové kategorii si představuji úplně jinak. Highend je v této generaci na prd a většině je to úplně jedno, protože je cenově mimo.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel, AMD si neodpustilo "gate" při vydání.
Na druhou stranu, to co předvedli Intel a hlavně nVidia je úplně jinej level....:DDD
Tohle byl vlastně úplně hladký launch.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Gate" by ani tak nevadil.. ale cena hlavne XT verze mela byt min o 50-100$ nizsi, karta by byla podstatne zajimavejsi. Taky ty recenze vysly "ok", ale zadne prebujare nadseni nikde nebylo.
Skoda, AMD propaslo slusnou sanci si ziskat podstatne zajimevejsi reputaci i presto, ze nedodalo "killera 4090". Uvedeni bylo "ok", nic vic, nic min.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A zase, proti tomu, co nVidia předvedla s cenami u 4080 16/12G....
Ale ano, všichni jsme si přáli agresivnější AMD.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.