Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k TrueAudio: AMD výrobcem zvukových karet aneb malá herní audiorevoluce

Z článku: "Reproduktory jsou běžnou součástí výbavy každého herního počítače, takže výsledný přínos nebude doménou několika jedinců..."

Takže opravdu výstup zvuku bude řešen klasickou cestou přes normální zvukovou kartu? Tj. Grafika pošle přepočítaný zvukový data do normální zvukovky stejně jako procesor aby to přehrála? Nebo se bude muset využít zvukový kodek grafiky = výstup na HDMI / DP = nutnost nějakého recieveru pokud to chci dostat do sluchátek. Tenhle docela zásadní detail jsem z té velice nudné prezentace úplně nepochytil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No to je dobrá otázka. Jinak jsem všemi deseti pro.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

TrueAudio by podle AMD měl být schopný poslat zpracovaný zvuk na libovolnou zvukovku v systému.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem též jednoznačně pro. Jen je obrovská škoda...že konzole to mít nebudou. Těch totiž bude hodně. Jděte jim to někdo do AMD říct, ať vymyslí, jak to tam dostat... Jinak to bude smeteno ze stolu stejně, jako PhysX, který se revolucí nestal.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Plugin pro konzole by měl být uvolněn takže toho bych se nebál.

S druhou částí nesouhlas. Ono je to totiž to samé jako mnohými nenáviděné PhysX s tím rozdílem, že PhysX se dá počítat i bez nV hardwaru.

Podle toho co tu no-X napsal ohledně TrueAudia se mi jeví jako reálné dva scénáře:

1) Konzole
Pro výpočet TrueAudia bude použita
- část GPU (čili stejné jako PhysX @ nV hardware)
- část CPU (stejné jako PhysX @ non-nV hardware)
- zvukovka řešená přes externí PHY (podobně jako LAN nebo třeba zvuk v X360), no AMD hw benefit a čistě teoreticky by to tedy měl umět čip za 5 dollarů

2) U nových PC karet by to mělo být prakticky to samé jako u konzolí a dávala by mě smysl třetí možnost s tím, že čip starající se o výpočet TrueAudia může být integrován přímo do jádra úplně stejně jako je integrována grafika v cpu (APU). Tímhle se ovšem dostáváme do stejné situace jako s EAX akorát je rozdíl v tom, že z tohoto řešení bude benefitovat výrobce, chceš-li "integrátor". Na druhou stranu je otázkou jak moc se mu podaří prorazit u vývojářů, z historie víme, že to jednoduché rozhodně nebude. Každopádně je tu vidět snaha všecko pouštět přeš HDMI po vzoru konzolí což je pro jednu skupinu hráčů výhodné (wow, mám to spojené jedním kabelem :) a pro druhou stranu směšné (kua jak z toho vytáhnu HDMI vytáhnu zvuk do sluchátek, jinými slovy jak s tím mám sakra pracovat a né jenom vyloudit zvuk typu trrrrr, bum!)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

S tím rozdílem, že PhysX může s minimálně patrným vlivem na obraz rapidně snížit FPS obrazu. Naštěstí zvuk tak náročný není.
Oproti EAXu je to výhoda, že nemusíš další hardware kupovat.
Zatím v drtivé většině her je však prostorový zvuk implementován bídně až tragicky. Ano, hraje to do všech repráků, a občas i něco z úhlu, ale skutečné mixování - doplňování chybějících kanálů, které lze hravě provést, prakticky přítomno není. Tak snad se to teď malinko změní, když nebudou muset vývojáři audio řešit, a prostě tam jen fouknou hotový SW od AMD... Tedy předpokládám, že tak to bude... :D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem si poslechnul ukázku a... je to dobré :)

Sestava: Alsa, audiolab m-dac (po letech jsem povýšil z e-mu 1616m), akg k701

Hodně mě překvapilo reálné rozlišení "výšky" objektu (auta, vlny, letadlo "nahoře"). Něco málo o filtrech z výšky znám, jak se to dělá? Změna fáze?

Jedna připomínka, skoro všechno, kromě komentátora úplně na konci, mi přišlo, jako by hrálo zezadu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Už jsem si myslel, že je problém ve mně... Také mi to přišlo zezadu, ale sluchátka jsem opačně neměl. :D

Ten muchlaný papír mě dostal, fakticky jsem měl husinu.

Je fakt, že s audiem se hry moc neserou, nastavení stereo znamená, že rozlišíte levou a pravou stranu, na všechno ostatní jsou tam ty krásné červené šipky, abyste věděli, odkud kam vlastně co jde... Kdyby tak potom někdo udělal do Stalkera patch s tímto, hororová atmosféra na druhou. :-)

Škoda jen, že starší hry se podobných vychytávek nedočkají. Kdo potřebuje hru s novými "skvělými" prvky? Chceme Age of Empires II přesně takové, jako bylo, s grafikou, zvukem a ovládáním, odpovídajícími roku 2013. Nic víc nechceme. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"do Stalkera patch s tímto" +1 !

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jedno z najelpsich audio, co sa priestoroveho vnemu tyka, som pocul v uniknutej alpha verzii Dooma3. Ale ked si clovek pozrel archivy a samplne v nich ulozene tak to bolo jasnejsie. Totiz ta alpha nemala tak ako final verzie alebo ostatne hry ulozeny jeden mono sampel ktory potom vdaka nejakej audio kniznici sa zpracuje aby bol ako 3d ale ak sa dobre pametam kazdy sampel bol nahrany a ulozeny v 5.1 kanaloch. Predpokladam ze to potom vyrazne pomahalo prave v ratani 3d audia. Potom to v nejakom rozhovore aj Carmack vysvetloval preco to vo finalnej verzii zavrhli.

Mimochodom SW spracovanie ci uz audia ale aj grafiky ma aj svoje vyhody. Ano je to vykonovo velmi narocne, na druhu stranu velmi univerzalne a prave nezavysle od HW a jeho moznosti.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Hmm este ma tak napadlo, nebolo by odveci keby to AMD robilo aj ako samostatnu kartu alebo rovno keby to navrhli ako audiokartu. Chapem ze to chcu ponukat ako dalsiu featuru novych kariet, ale ak to TrueAudio bude naozaj tak super tak by sa to podla mna uzivilo aj ako klasicka zvukova karta a mohol by si ju zakaznik kupit k nVidia karte alebo integrovanemu Intelu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zajímalo by mě zdali tento DSP procesor obsahují i nové konzole? Dávalo by to smysl vzhledem k použití 8c jaguar. Také by pak dávalo smysl proč AMD s něčím takovým přichází souběžně s vydáním nových konzolí (řešili problém, jak odlehčit CPU a výsledkem je "něco" co se dá využít i PC segmentu..)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tahle otázka se několikrát objevila a pokud si vybavuju, odpověď byla negativní. Jedna možnost by tu ale byla: V konzolích může být zvukovka obdobného ražení (navržená někým jiným než je AMD) a AMD se rozhodla do PC grafik integrovat něco podobného, aby i porty her z konzolí mohly mít zvuk na stejné úrovni. To je ale jen moje teorie.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

https://semiaccurate.com/assets/uploads/2013/08/XBox_One_SoC_diagram.jpg

Podle tohoto tam je :) v SB... ale jestli to je to samé...

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Kecám v SB, v SoC...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Inženýrům z AMD zřejmě uniklo, že 15% výkonu CPU je zhruba 0,15% výkonu GPU. A nejsem první, koho napadlo použít grafickou kartu pro zvukové efekty - http://hardware.slashdot.org/story/13/05/10/1819224/realtime-gpu-audio .

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ale GPU získa HW DSP modul, takže z výkonu GPU sa brať nebude :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Takže vlastně taková zvukovka přilepená na grafice s tím, že má společný konektor s obrazem. No tak to jsem to v příspěvku výše s těma 5 dollarama trochu přepísknul :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nejde v demonstraci čistě náhodou obyčejnou binaural nahrávku (rpo ty co měli husinu :D)?
Půjde snad o binaural DPS? Pokud ano pak se jedná v podstatě o to, co přeď lety udělal Creative s EAX 3.0 a jeho nástupci - deformace zvuku dle prostředí, pozicování, odrazy atd...
Tzv. Creative už před x lety tento "standard" vytvořil a fungoval výborně, každopádně ho téměř nikdo nepodporoval a Windows Vista zvukové jádro tomu také nepřidalo.
Plus ohledně těch keců v prezentaci - už před lety byl změřen dopad na výkon 1-3 FPS, v dnešní době by to bylo kolik? 0,0001 FPS?

Historie se opakuje a je opravdu roztomilé, jak všichni zapomněli, že tato technologie existovala a fungovala dokonce lépe než ve specifikacích uvádí firma spolupracující s AMD.
EAX 5.0 - 128 simultaneous voices processable in hardware and up to 4 effects on each.

Mimochodem to ne aby vyznělo, že jsem odpůrce lepšího zvuku. Naopak lepší zvuk má u mě xkrát vyšší prioritu než grafické zpracování.
Jediné co mě štve, jak z toho teď všichni dělají nesmyslně boom a přitom nejde o nic převratného. Vždy byl problém jen donutit tvůrce daný engine používat + pokud bude omezen jen na jednoho výrobce grafických karet? ... no držím palce.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Rozdíl je právě v tom, že tenkrát jsi potřeboval docela drahou zvukovou kartu, zatímco teď to "dostaneš" v grafice (teoreticky) bez nějakého dalšího připlácení.
A co si budeme vykládat - cena je to, co často rozhoduje o prosazení se na trhu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano to je pravda ... ale jak dostanu z grafiky zvuk do sluchátek :)
Pokud budu potřebovat převodník z HDMI + kvalitní zesilovače pro sluchátka, pak nemyslím, že půjde o malou částku.

Aktuálně mám Sound Blaster ZXR v kombinaci s Audio-technica ATH-A900X, takže se budu opravdu kysele koukat na jakékoliv méně zvukově kvalitní řešení.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jak už tu bylo zmíněno, TrueAudio může posílat hotový zvuk na jakoukoliv interní zvukovku. Otázka je, jak moc jej daná zvukovka dokáže zprznit.

BTW na mě tedy EAX a CMSS-3D takový dojem neudělaly. Ale to je asi hlavně tím, že je nikdo pořádně neimplementoval - tohle nezkazili hráči, ale vývojáři, kteří se ani nepokusili.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je právě ono. S třeba EAX 5.0 existuje snad jen dvě hry Battlefield 2142 a Full Spectrum Warrior.
Tyhle hry by názor na EAX a CMSS-3D zlepšily :)

Škoda, že je EAX 5.0 mrtvé, bylo by zajímavé porovnání s budoucím řešením od AMD.

Toho přeposílání signálu do zvukové karty se trošku děsím - z hlediska latence a kvality.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja se toho preposilani desim hlavne z hlediska kompatibility. Ono totiz posilat na zvukovu 5.1 (nebo i vic) tak, aby to nijak nezprasila a zas poslala na digitalni (optickej) vystup v nezmenene podobe ven, to nebude uplne legrace.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

proboha pánové! jakej optickej výstup? máme r. 2013, po hdmi lze poslat s jedním prstem v zadku a druhým v uchu třeba 8 kanálů 96/24. což po optice/koaxu jaksi (standartně) nelze. jaký převodník z HDMI? to už je snad dneska normální, že propojím zdroj zvuku/obrazu jedním kabelem za 59Kč a něco jako receiver si to na druhým konci přebere. takže bych se toho fakt nebál, naopak, konečně..KONEČNĚ!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak tvé argumenty jsou zase poněkud mimo. Někdo chce mít klasicky k počítači připojen monitor a sluchátka. Ale zde potřebuješ monitor s výstupem na sluchátka, tedy s převodníkem, který je obvykle bohužel pochybné kvality. Naštěstí prý AMD bude schopno posílat zvuk u hotový přímo na výstupy jiné zvukovky v systému, která to rozhodně nezprzní tak moc.
Reciver tu máš jen v případě, že máš nějaké domácí kino.... AV reciver k počítači jsem moc neviděl..

Za mě by klidně na grafice mohly být výstupy na audio, alespoň to stereo, zbytek tedy v HDMI nebo optice do reciveru nebo aktivních repro... Dovedu si představit i samostatný výstupový bracket, který bude vlastně vypadat zezadu stejně, jako zvukovka, ale všechno se bude odehrávat v grafice, a sem už povede jen nějaký kvalitnější audiokabel a hotový signál...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Podívej, slibované posílání zvuku do jakékoliv zvukovky je principielně BLBOST - to jako vůbec nevim kde jste s no-xem vzali - to zaprvé. A zadruhé ikdyby to (nějak) šlo tak z tý zvukovkyzase půjde něco x-krát resamplovaného (proto tu někdo měl obavy z kvality a latencí, oprávněně) a to na výstup, který je většinou analogově hroznej. Ještě jsem zapomněl dodat, že se klidně může vyskytnou poměrně častý problém s opt/dig vstupem kdy zvukovky nemusí umět prostorový zvuk (poměrně častý problém i u přídavných zvukovek, typicky levné Xonary nebo X-Fi). Toliko k tomu jak jednoduché je něco pouštět přers zvukovku, natožpak nějakou integrovanou ;)

Apropó kvalitnější audiokábl nehraje roli pokud netlačíš ze zvukovky výkony což asi netlačíš protože to tak nějak nejde :)

Tak hlavně, že to bude taková "malá herní revoluce"

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Stejně tak, jak se děje dnes v případě, že některé zvukové efekty dělá procesor, a předává je zvukovce... Dřív to tak bývalo i s grafikou.
Zvukovka může přijmout hotový signál, a jen ho propustit - teda doufám. To by tedy zprznil jen analogový výstup. Pokud tam dojde k resamplu, je to o ničem už tuplem. :-)

Nezávisle na kvalitě výstupu zvukovky, ty drátečky, co z ní vedou analog do těch mizerných výstupních konektorů typicky vpředu na skříni dokážou ten zvuk také ještě zprznit, takže proto bych tam rád viděl normální měďáček, jako v lepším sluchátkovém kabelu, samozřejmě stíněný.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jenomže už jen samotné předávání jaksi žere cpu, hodí do bufferu (také nejsou nekonečné) a zatěžuje sběrnici. Tohle je hodně znát třeba v programech typu Fruity Loops kde int. zvukovky, resp. ty bez hw (všechny dnešní integrované) koktají právě kvůli tomu bufferu a ne kvůli cpu. Pokud nastavíš buffer na větší tak to zase vytvoří rozdílný výsledný zvuk. Jediná možná cesta jak zachovat kvalitu je tedy poslat hotový (namixovaný a následně resamplovaný) zvuk z grafiky digitálně do zvukovky a nějak jí ještě vysvětlit aby to opět neresamplovala (u Realteku nemožné, viz. dokumentace) případně opět nějak docílit tzv. "through" používaného při propouštění do vstupu (čímž opět disponují v drtivé většině jen ty dedikované zvukovky).

Co se front panelů týče tak tam je primárně problém v pcb, které má nepochopitelně společnou zem klidně s usbčkama (absence jakékoliv filtrace, je tam toho vícero), u levných pak ještě bonus v podobě nestíněných kabelů. Měděný kablík je až to poslední co tam zvuk nějak ovlivní...

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Jasně no. Říkám, za mě by klidně AMD mohlo udělat výstupový bracket podobně, jako má třeba ASUS Xonar, a nazdar. Tam už by to určitě bylo hlavně o těch kablících, na základní desce nemá smysl řešit nic....

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Mohlo. Pak by ovšem muselo sáhnout po převodníkách a ty jaksi nejsou zadara. Jako kompenzaci nákladů by pak mohlo klidně vyhodit ten dosavadní shit od Realteku a nechat počítat tím novým způsobem (pořád nevím čím, ani z článku nevím čímže to konkrétně chtějí dělat). Pak bychom už mohli mluvit o zvukovce a kdyby to fachalo tak i o nějaké té revoluci. Tahkle je to akorát tak stejná íčovina jako tam byla doteď akorát s jiným softwarovým "ekvalizérem" kterým disponuje jakákoliv jiná (klidně i horší) zvukovka. Ale stejně by mě zajímalo kde ten no-x našel, že to dokážou odeslat na jakoukoliv zvukovku...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No jak jsem napsal kousek výše - to mixování virtuálních kanálů ve hrách prakticky není. Realtek by to navíc asi počítat ani pořádně neuměl, né v takové kvalitě.
AMD by si tohle ovšem mohlo pořešit i na úrovni chipsetu, a implementovat tento malý čip do něj. To by určitě bylo i lepší. Jenže jak jsme teď v té fázi rušení chipsetů... Aby to nacpali do cpu nebo gpu, tak to raději dají do gpu - po pravdě, těch budou mít o něco více...
Očekávám, že situace bude lepší s APU...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem si jistej, jestli mi rozumis. Kam jako zapojim ten hdmi kabel z PC? Do receiveru? A jak jako zapojim obraz do TV? dalsim HDMI kabelem zas do televize? To se mi pokojem potahnou dve 15m anakondy? Jedna uz docela staci :-)
Mozna neco rikam blbe ja, necham se poucit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud má monitor HDMI vstup, tak má určitě stejně jako televize i sluchátka výstup... Jinak kabel HDMI->DVI ti audio nepřenese, to už chce jako mezičlánek receiver;-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Uff, musel jsem si to precist vickrat, abych pochopil, ze pises uplne o necem jinym, nez ja. Nikde nemluvim o monitoru ani o sluchatkach. Ani o DVI. vybec nerozumim proc mi tohle odpovidas, sorry :-)
Takze bud to neni odpoved na moji otazku a patrilo to jinam, nebo pls rozved svoji myslenku, treba to pochopim.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Sak HDMI zapojis z PC do receivera a z receivera do TV/monitora. Ake 15m kable tu chces tahat?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Aha, takze receiver si z toho vezme zvuk a do TV uz pak pusti jen obraz? Nebo to proste pusti skrz, takze po tom HDMI z receiveru do TV jde i zvuk? Funguje tam nejaka synchronizace nebo bude obraz zpozdenej?

15m je moje vzdalenost PC od TV...uz takhle byl celkem problem sehnat kabel, kterej nekurvi moc obraz na tuhle vzdalenost. Moc si neumim predstavit, ze se tam nacpe jeste 5.1 zvuk a nesnizi se kvalita obrazu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zalezi na nasteveni receivera. Ale standartne je to tak, ze posles cez HDMI zvuk s obrazom, zvuk ostane v receiveri a obraz pokracuje do TV. Toto sa da ale nastavit aj tak, ze zvuk ide dalej aj s obrazom do TV. Oneskorenie vznika pri vsetkom (v ms), ale ja som si nikdy nevsimol nejake problemy s vysokou latenciou. To mas ako CRT vs. LCD.

15m je uz dost slusna vzdialenost na HDMI kabel, ale ak ti to funguje, tak tym, ze tam pridas zvuk sa nic nezmeni. Ohladom kablov si mozes precitat aj na wiki. V zasade HDMI kabel 2. kategorie lepsieho prevedenia 24AWG moze dosahovat dlzok az 15m. Na vacsie vzdialenosti sa da pouzit ethernet kabel Cat6.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

OK, diky za rady a vysvetleni.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

2mejla: Abychom byli presni, dostanes to zatim ve dvou nejvyssich grafikach jednoho vyrobce. Dokud to nebude v 50% grafik na trhu, nema to zadnou sanci. Imho to ale nema sanci ani tak, je tu openal, jsou tu jine audio enginy, kazdy pouziva to na co je zvykly.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

R7 260X za $139 jsi vynechal záměrně? :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Uz jsem se bal, ze jsem takovy starik, ze jsem tu jediny kdo tohle pamatuje :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

AMD physx a ešte s výhodou obmedzenia len na 3 modely kariet

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

no, vysvetli mi ako realne by ten maly cipesek dokaze AMD dat do starsich generacii kariet :)
ides, Broňa

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Narážal som na fakt že True Audio je limitované len na AMD high-end

Teda moc sa mi nechce ,jaj aha stojím dakomu na kábli.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Grafika za $139 je high-end?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ne, je to cena usb zvukovky (bez grafiky) :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

idealni pozadat AMD at to TrueAudio vyda jako 19.99 PCIexpress 1x kartu :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Je to pěkné, ale já spíš řeším nějakou slušnou 5.1/7.1 zvukovku pro laptop, která má dobrou podporu v Linuxu, abych konečně mohl odepsat svůj dosluhující desktop s nesmrtelnou SB Live! 5.1.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Poresil jsem to prostorovyma sluchatkama. Jsou to v postate sluchatka s usb => takze dalsi zvukovka v systemu. Po delsi dobe je vaha znat. Zatim jsem v linuxu nic prostoroveho neokusil. Hry ze steamu jsem mel vsechny jenom stereo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To si tu nikto nespomenul na legendarny 3D zvuk:
3D SOUND Virtual Hair Cut
http://www.youtube.com/watch?v=OSgxBlkHjAg

Tiez odporucam zavriet oci, a pocuvat.

Kazdopadne, ak by po HW stranke obsahovali programovatelny zvukovy procesor vsetky ohlasene konzoly a pripravovane nove grafiky, staci doimplementovat a odladit ovladace a ponuknut API vyvojarom hier kludne aj o rok.

Ak to konzoly nebudu obsahovat - tak je to z mojho pohladu, strategicky a totalny fail AMD. Zbytocne by totiz konkurencii nechala dostatok casu a priestoru na zlepsenie.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

proc to trvalo 15 let? protoze Microsoft ...
duvodem nebyla jen neschopnost a neochota Creative Labs (Audigy,X-fi) ci NVIDIA (SoundStorm 1,2) ci levne 'zvukovky' na desce ...
tim hlavnim co byla smrtelna rana hardware akcelerovanemu 3D audio vyvoji bylo odstraneni API (3DS) co jej pouzivalo z hlavniho OS (Vista,7,8...)
souviselo to se skrytou agendou kde MS udela neco co 'uskodi' nenapadne desktopu, ale jeho konzole se to nedotkne
takze xAudio2 atp. na desktopu sice pocita CPU, ale na konzoli tomu svete div se pomaha specialni cip :)
samo nepomohlo ani OpenAL ve stavu klinicke smrti nebot CL ani NV jaksi nepredala hlavni oteze vyvoje pod Khronos ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Máš v tom trochu brajgl - Soundstorm byla levná zvukovka na desce a nevim proč sem taháš mrkvosoft, který s tím nemá absolutně nic společného (ale vy tataři si budete matlat pořád něco o ms protože je to moderní).

Dám příklad - ASIO - standard, s kterým ms nemá nic společného, přesto je masivně rozšířený (a dá se na tom i hrát tatare)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Soundstorm mozna byla levna zvukovka na desce, ale tam slo hlavne o to, ze mela DDL/DTSc. Ekvivalent toho dneska de facto neni (leda Turtle Beach nebo mozna jeste jeden, dva dalsi).:-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne možná, ale určitě. Ekvivalentů je dnes habaděj - tedy alespoň co se standardů týče, kvalitou reprodukce je to dneska podstatně horší :( A co ten mrkvosoft prosím?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pocky, neblazni, to uz jsi se rozjel moc, ja se vam normalne do debaty pridal a nejen dnes jsem na Tvy strane. Jen jsem mel dodatek k tomu Soundstormu, a vlastne souvisi s tim dotazem o chloupek niz. Kdyz totiz nemas receiver, tak mas dneska pech, kdezto drive to nebyl problem. To me na tom sere, ze DDLive nebo DTS connect de facto zmizely, protoze lidem je proste jedno, kdyz poslouchaji sumitka z notebooku.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Kolik her dneska vlastne podporuje suround sound a umi to po HDMI poslat do receiveru?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Stopro Gran Turismo 5 a Forza 4. Na pcčku mám pouze oddělené zvukovky a přes HDMI zásadně zvuk netahám protože nejsem PRASE :)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

...ikdyž možná že je to moje chyba, no-X mi tu určitě vysvětlí, že je úplně normální proklikávat se nastavením zvuku, degradovat kvalitu změnou primárního výstupu na výstup "AMD", zapojit do receiveru (bohužel asi něčeho víc echt než je rok staré Onkyo, které surround nepustí z AMD karty - což samozřejmě není vina AMD, ale Onkya, že - je přece úplně jedno, že ze třech zvukovek to normálně jde, AMD is da best). Revoluce se blíží :D

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Pocky, ne na konzoli, tam umi surround snad vsechno, co do Xka i PSka strcim. Potiz jaksi vidim na PC, kde i pred deseti lety vychazelo her s podporou surroundu vic nez dnes. Proc to tam taky cpat, kdyz to skoro nikdo nepusti, ze.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pockat, takze tvrdis, ze pustat zvuk cez HDMI do receivera je horsie ako pouzivat nejaku integrovanu zvukovku? Mozes mi to trochu blizsie objasnit? Lebo ja som mal furt za to, ze aj najhorsi receiver je lepsi ako integrovana zvukovka...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

tak v prvom rade sa musi riesit akustika miestnosti, vsetko ostatne je zbytocne riesit, ak je nevyriesena samotna akustika. az potom moze clovek pocut prinosny rozdiel z nejakych dalsich veci :p ja mam izbu obalenu zateplenim a absorcnymi materialmi, pozicie, akusticku krivku sa stale snazim neustale vylepsovat, neda sa urobit nikdy idealna, fungujem na 4.1, stredovy reprak neroby dobrotu, a ani bocne repraky, vsetko nad 4.1 je zbytocne! sub mam umiestneny nad monitorom, a rieseny mam cez anti-node zariadenie ktore automaticky upravuje fazy a EQ, mam creative HD zvukovky, no v hrach mozno by toto co chce amd malo prinos, takze kvalitna draha zvukovka pojde do suflika? :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

V současnosti je poznat každý skutečný kanál navíc, protože většina herního audia (neřešit filmové audio, to je před-hotové, a mimochodem na 5.1, takže ti unikají zejména dialogy, které jsou řešeny z centru) má mixování "chybějícího" na mizerné úrovni. Samozřejmě při dobře udělaném mixu, jako má třeba AMD TrueAudio, stačí de-facto správně umístěné stereo (nejlépe sluchátka), protože máme 2 uši. Všechen prostor se dá zakomponovat právě do sterea, když se to udělá správně.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

inak musim povedat, ze amd to vsetko taha dopredu, intel + nv predrazene zaspate o nicom

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

A proč teda nejedeš přes AMD zvukovky a používáš Creative?

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Doporucujem vygooglit (ci youtube) "Virtual Barbershop". Chce to kvalitnejsi vystup a kvalitne sluchatka s dobrym rozsahom, ale vysledok naozaj stoji zato. :)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

binauralnych nahravok sa na nete da najst hromada, staci pogooglit. Kazdopadne mi ten Virtual barbershop pride lepsi, nez ukazka uvedena v clanku..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.