Je mi jasné, že ide o aktívne okuliare, ale aký je počet snímkov a technológia, keď pozerať film v 3D v kine mi nerobilo žiaden problém a netrpelo to žiadnymi neduhmi ...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
NRX https://diit.cz/profil/nrx
16. 3. 2010 - 13:00https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuseAký typ polarizácie a sa používa v 3D kinách?
Je mi jasné, že ide o aktívne okuliare, ale aký je počet snímkov a technológia, keď pozerať film v 3D v kine mi nerobilo žiaden problém a netrpelo to žiadnymi neduhmi ...https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuse#comment-533612
+
16. 3. 2010 - 13:48https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskusePolarizace IMHO jen v IMAXu u ostatních se používá stereoskopie
přehled je tu: http://en.wikipedia.org/wiki/3-D_filmhttps://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuse#comment-533619
+
V kině se používají pasivní brýle, obraz se promítá ze dvou zdrojů s různou polarizací, polarizovaná skla pak pouští pro každé oko světlo jen s toho zdroje, se kterým jsou shodně polarizována.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
MildaEvilda https://diit.cz/profil/mildaevilda
16. 3. 2010 - 14:55https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuseV kině se používají pasivní brýle, obraz se promítá ze dvou zdrojů s různou polarizací, polarizovaná skla pak pouští pro každé oko světlo jen s toho zdroje, se kterým jsou shodně polarizována.https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuse#comment-533623
+
JSK: a polarizace není jen jednou z možností stereoskopie? ;)
MildaEvilda: v kinech se právě většinou používají aktivní brýle, protože je to paradoxně levnější (přestože jedny brýle stojí v retailu kolem 100 USD, jejich údržba je pracnější, musí se dobíjet atd.). Viz třeba systém Xpand 3D v kinech Cinestar u nás
NRX: V kinech se pro stereoskopii tedy používá buď polarizace (a pasivní brýle s polarizovanými skly - IMAX), nebo střídání snímků pro levé a pravé oko (a aktivní brýle - shuttered glasses), nebo barevné filtry (anaglyfy)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Mem https://diit.cz/profil/mem
16. 3. 2010 - 16:25https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuseJSK: a polarizace není jen jednou z možností stereoskopie? ;)
MildaEvilda: v kinech se právě většinou používají aktivní brýle, protože je to paradoxně levnější (přestože jedny brýle stojí v retailu kolem 100 USD, jejich údržba je pracnější, musí se dobíjet atd.). Viz třeba systém Xpand 3D v kinech Cinestar u nás
NRX: V kinech se pro stereoskopii tedy používá buď polarizace (a pasivní brýle s polarizovanými skly - IMAX), nebo střídání snímků pro levé a pravé oko (a aktivní brýle - shuttered glasses), nebo barevné filtry (anaglyfy) https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuse#comment-533632
+
Boli sme na Avatara 3D v CineMAX a celkom sa to dalo. Okuliare by mali byť aktívne, lebo sa dal zakryť snímač na ráme a obraz bol len rozmazaný 2D.
Zaujímalo ma to, či takéto niečo funguje aj v spojení s LCD a aké sú tam možnosti a prevádzkovanie hier a filmov.
Viem, že existuje už niekoľko variantov (a recenzií na ne), ale dokiaľ si to nevyskúšam naživo, tak by som to nekupoval.
To v tom 3D kine sa mi zdálo použiteľné, len neviem či také niečo sa dá momentálne prevádzkovať aj doma...
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
NRX https://diit.cz/profil/nrx
17. 3. 2010 - 07:14https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuseBoli sme na Avatara 3D v CineMAX a celkom sa to dalo. Okuliare by mali byť aktívne, lebo sa dal zakryť snímač na ráme a obraz bol len rozmazaný 2D.
Zaujímalo ma to, či takéto niečo funguje aj v spojení s LCD a aké sú tam možnosti a prevádzkovanie hier a filmov.
Viem, že existuje už niekoľko variantov (a recenzií na ne), ale dokiaľ si to nevyskúšam naživo, tak by som to nekupoval.
To v tom 3D kine sa mi zdálo použiteľné, len neviem či také niečo sa dá momentálne prevádzkovať aj doma...https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuse#comment-533660
+
Na LCD to funguje naprosto stejně jako v tom kině s aktivními brýlemi (a IR snímačem uprostřed u těch Xpand 3D), u nVidia 3D brýlí je taky optický snímač a vysílač, který to synchronizuje
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Mem https://diit.cz/profil/mem
17. 3. 2010 - 13:51https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuseNa LCD to funguje naprosto stejně jako v tom kině s aktivními brýlemi (a IR snímačem uprostřed u těch Xpand 3D), u nVidia 3D brýlí je taky optický snímač a vysílač, který to synchronizujehttps://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuse#comment-533730
+
18. 3. 2010 - 07:07https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuseAkurát je k tomu treba 120Hz LCD/TV? Či netreba?
https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuse#comment-533797
+
Jj, 120+ Hz (nVidia zkoušela i 100-110 Hz řešení, ale většina lidí z toho měla zdravotní potíže, takže jako minimum dovolují jen 2x60)
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Mem https://diit.cz/profil/mem
18. 3. 2010 - 09:14https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuseJj, 120+ Hz (nVidia zkoušela i 100-110 Hz řešení, ale většina lidí z toho měla zdravotní potíže, takže jako minimum dovolují jen 2x60)https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuse#comment-533805
+
IMAX a Cinema City maji polarizaci. Jak to ma Cinestar nevim, protoze do kina chodim jednou za 5 let.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Erkil Poirot https://diit.cz/profil/erkil1452
16. 3. 2010 - 19:12https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuseIMAX a Cinema City maji polarizaci. Jak to ma Cinestar nevim, protoze do kina chodim jednou za 5 let.https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuse#comment-533646
+
17. 3. 2010 - 09:41https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuseMáš pravdu, napsal jsem to blbě.https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuse#comment-533676
+
AMD a jeji otevrenost? Ja nevim, ale tehle bande to nezeru. Jeji otevrenos je tak velka, ze dneska uz docela pekne chodi Radeony z rady HD2 - dost velky zazrak, kdyz uz tu mame radu HD5. Takovejma hubuolepujicima recickama o otevrenosti si zavaze tunu linuxaru, ktery naivne veri v to, ze jim jednoho dne da nekdo takovou podstatnou technologii zcista jasna a zadarmo k dispozici. Ostatne Intel pridava taktez velice mnoho veci do jadra a na unixovejch systemech se angazuje mozna dvakrat tolik, ale ze by se mu chtelo uvolnovat jeho graficke technologie, natoz jeho Havok (stejne jako nVidia PhysX). A Chytani se OpenGL a OpenCL je sice asi desne slechetne, ale ehm, zkouseli pod tim nekdy poradne vyvijet? Chte nechte CUDA je aktualne nejpouzitelnejsi pro GPGPU (je tu zatim nejdele) a uvidime za rok, jak se vyloupne prakticka uzitelnost DirectX 11. Ve vysledku je jedno jestli je to "otevrene", "zavrene s malou dirkou uprostred", "svobodne", "svobodne zotrocene" ... dulezite je, jak moc pouzitelne to je. Pokud ja vim, nVidia sve uzavrene drivery vydava docela pravidelne a jejich grafiky s nima behaji velice dobre - co vic si prat.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Er Nestor https://diit.cz/profil/ernest
18. 3. 2010 - 12:43https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuseAMD a jeji otevrenost? Ja nevim, ale tehle bande to nezeru. Jeji otevrenos je tak velka, ze dneska uz docela pekne chodi Radeony z rady HD2 - dost velky zazrak, kdyz uz tu mame radu HD5. Takovejma hubuolepujicima recickama o otevrenosti si zavaze tunu linuxaru, ktery naivne veri v to, ze jim jednoho dne da nekdo takovou podstatnou technologii zcista jasna a zadarmo k dispozici. Ostatne Intel pridava taktez velice mnoho veci do jadra a na unixovejch systemech se angazuje mozna dvakrat tolik, ale ze by se mu chtelo uvolnovat jeho graficke technologie, natoz jeho Havok (stejne jako nVidia PhysX). A Chytani se OpenGL a OpenCL je sice asi desne slechetne, ale ehm, zkouseli pod tim nekdy poradne vyvijet? Chte nechte CUDA je aktualne nejpouzitelnejsi pro GPGPU (je tu zatim nejdele) a uvidime za rok, jak se vyloupne prakticka uzitelnost DirectX 11. Ve vysledku je jedno jestli je to "otevrene", "zavrene s malou dirkou uprostred", "svobodne", "svobodne zotrocene" ... dulezite je, jak moc pouzitelne to je. Pokud ja vim, nVidia sve uzavrene drivery vydava docela pravidelne a jejich grafiky s nima behaji velice dobre - co vic si prat.https://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskuse#comment-533839
+
Diskuse k AMD vyhlašuje otevřenou 3D iniciativuhttps://diit.cz/clanek/amd-vyhlasuje-otevrenou-3d-iniciativu/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Aký typ polarizácie a sa používa v 3D kinách?
Je mi jasné, že ide o aktívne okuliare, ale aký je počet snímkov a technológia, keď pozerať film v 3D v kine mi nerobilo žiaden problém a netrpelo to žiadnymi neduhmi ...
Polarizace IMHO jen v IMAXu u ostatních se používá stereoskopie
přehled je tu: http://en.wikipedia.org/wiki/3-D_film
V kině se používají pasivní brýle, obraz se promítá ze dvou zdrojů s různou polarizací, polarizovaná skla pak pouští pro každé oko světlo jen s toho zdroje, se kterým jsou shodně polarizována.
JSK: a polarizace není jen jednou z možností stereoskopie? ;)
MildaEvilda: v kinech se právě většinou používají aktivní brýle, protože je to paradoxně levnější (přestože jedny brýle stojí v retailu kolem 100 USD, jejich údržba je pracnější, musí se dobíjet atd.). Viz třeba systém Xpand 3D v kinech Cinestar u nás
NRX: V kinech se pro stereoskopii tedy používá buď polarizace (a pasivní brýle s polarizovanými skly - IMAX), nebo střídání snímků pro levé a pravé oko (a aktivní brýle - shuttered glasses), nebo barevné filtry (anaglyfy)
Boli sme na Avatara 3D v CineMAX a celkom sa to dalo. Okuliare by mali byť aktívne, lebo sa dal zakryť snímač na ráme a obraz bol len rozmazaný 2D.
Zaujímalo ma to, či takéto niečo funguje aj v spojení s LCD a aké sú tam možnosti a prevádzkovanie hier a filmov.
Viem, že existuje už niekoľko variantov (a recenzií na ne), ale dokiaľ si to nevyskúšam naživo, tak by som to nekupoval.
To v tom 3D kine sa mi zdálo použiteľné, len neviem či také niečo sa dá momentálne prevádzkovať aj doma...
Na LCD to funguje naprosto stejně jako v tom kině s aktivními brýlemi (a IR snímačem uprostřed u těch Xpand 3D), u nVidia 3D brýlí je taky optický snímač a vysílač, který to synchronizuje
Akurát je k tomu treba 120Hz LCD/TV? Či netreba?
Jj, 120+ Hz (nVidia zkoušela i 100-110 Hz řešení, ale většina lidí z toho měla zdravotní potíže, takže jako minimum dovolují jen 2x60)
IMAX a Cinema City maji polarizaci. Jak to ma Cinestar nevim, protoze do kina chodim jednou za 5 let.
Máš pravdu, napsal jsem to blbě.
AMD a jeji otevrenost? Ja nevim, ale tehle bande to nezeru. Jeji otevrenos je tak velka, ze dneska uz docela pekne chodi Radeony z rady HD2 - dost velky zazrak, kdyz uz tu mame radu HD5. Takovejma hubuolepujicima recickama o otevrenosti si zavaze tunu linuxaru, ktery naivne veri v to, ze jim jednoho dne da nekdo takovou podstatnou technologii zcista jasna a zadarmo k dispozici. Ostatne Intel pridava taktez velice mnoho veci do jadra a na unixovejch systemech se angazuje mozna dvakrat tolik, ale ze by se mu chtelo uvolnovat jeho graficke technologie, natoz jeho Havok (stejne jako nVidia PhysX). A Chytani se OpenGL a OpenCL je sice asi desne slechetne, ale ehm, zkouseli pod tim nekdy poradne vyvijet? Chte nechte CUDA je aktualne nejpouzitelnejsi pro GPGPU (je tu zatim nejdele) a uvidime za rok, jak se vyloupne prakticka uzitelnost DirectX 11. Ve vysledku je jedno jestli je to "otevrene", "zavrene s malou dirkou uprostred", "svobodne", "svobodne zotrocene" ... dulezite je, jak moc pouzitelne to je. Pokud ja vim, nVidia sve uzavrene drivery vydava docela pravidelne a jejich grafiky s nima behaji velice dobre - co vic si prat.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.