Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD vytlačuje Intel z další Tesly, Model Y dostává APU

Je pravda, že interiéry Tesly jsou z hlediska kvality tak odfláknuté, že je třeba upoutat pozornost na něco jiného. Zajímalo by mě, jestli na tyhle systémy používají olovnatou pájku nebo mají jako normální automotiv vyjímku.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja tam vidím skôr záujem AMD mať GPU

1. De facto všetkých konzolách
2. mobiloch Samsungu
3. autách s herným systémom
4. časti PC

Pri takom stave sa oplatí výrobcom hier optimalizovať ich na AMD GPU a nerobiť optimalizácie na nVidia.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tohle bylo patrné už před lety, teď je to už vidět hodně.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a ty nějakou Teslu máš, že tu kvalitu můžeš posoudit? Nebo to máš jen načtené od "objektivních" internetových trollwebů jako je autoforum?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Autoforum nějakou Teslu má? Když už je urážíš, tak bys mohl vědět odkud berou informace. Nespokojení zákazníci co mají odvahu se ozvat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

já jsem také zákazníkem Tesly a tu potřebu nemám. Vše v autě funguje, interier ani po 180t km nevrže. Servis za ty roky skoro žádný. Kdyby takto kvalitně byla postavená všechna auta, tak automechanici nemají co žrát.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tesla je co do kvality provedení subjektivně nejhorší auto, co jsem kdy řídil. Kdyby takto "kvalitně" byla postavena všechna auta, tak civilizace dávno přešla zpátky na koně a muly.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zjevně oceňujeme jiné kvality. Někdo si na zadek sedne z krásných hadrových sedaček, co i po půl milionu vypadají jako by byly z nezničitelné pytloviny. Jiný ocení to, že je vše ergonomicky v pořádku, nikde nic netlačí, nic mne neotravuje, nic nerezonuje, nechrastí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ovládání, které je prakticky výhradně přes patlací displej, mi nepřijde ergonomicky v pořádku. A když už jsem u toho infotainmentu - systém, který mi pod rukama vytuhne a trvá dalších 5 minut, než znovu naběhne a auto během toho nejde ani zamknout, určitě není kvalita, kterou bych mohl ocenit.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

vtip je v tom, že na tom matlacím displeji vlastně ani nemusíš nic dělat. Nějak si nevybavuji, že bych za jízdy na něm něco dělal. Blinkry, tempomat/autopilot, stěrače, jízdní režimy na páčce. Ovládání audia, telefonu, nebo třeba otvírání střechy přes roller na volantu. Pravda, mám model S, u modelu 3/Y to může být jinak.
O výtuhu si nech zdát. Nic takového neznám. Nedělala mi to ani neskutečně pomalá Nvidia Tegra, ani současný Intel Atom (nechal jsem si udělat upgrade, protože jsem chtěl mít v autě Netflix a další blbiny).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

O Tesle si opravdu zdát nenechávám. Stalo se mi to pod rukama a to jsem ji řídil jen jednou. Konkrétně model X.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

áá model X. Tady bych ti to i věřil. Viděl jsem to na vlastní bulvy, že ten středový displej vytuhl při příjezdu na Supercharger. Ovšem vše ostatní v autě neustále fungovalo. Jízda, nabíjení, zamykání ...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

dokonce ani když si chceš zahrát nějakou hru, protože čekáš na přítuli než se utrhne z práce/obchodu atp. tak nemusíš patlat po displeji. Beach buggy se dají ovládat i na volantu. A třeba SkyForce ovládám přes gamepad z Xboxu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

> A když už jsem u toho infotainmentu - systém, který mi pod rukama vytuhne a trvá dalších 5 minut, než znovu naběhne

Ale vždyť tenhle článek je o tom, že se těch Intelů právě zbavují... ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jinak autoforum má docela problém s uváděním zdroje, případně s korektním překladem. Velmi často si některé problémy přibarví. Teď např. hodnotili model Y, kde článek postaven tak, že "nekupujte to, je to křáp", dohledaný originál článku ale říkal něco jiného - je to dobře postavené auto, ale autopilot je někdy až nebezpečný, nedoporučujeme jeho koupi (myšleno příplatek za autopilota).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Autoforum jako recenzenta nebo zdroj objektivního zpravodajstvi pro EUV nebrat. Oni to mají se svými předsudky prostě nastavené jinak. To je jako objednat si reklamu na vakcinu u antivacc ... Nebo obráceně, chcete-li ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemám, řidil jsem a za ty prachy je to prostě slabota.. (ano od vozidla neočekávám, že budu vítězit ve sprintech na semaforech, ale trochu jiné vlastnosti, které prostě BEV chybí úplně a nebo jsou za "až" několika milionový příplatek)

- AF jen "vykrádá" cizí obsah, takže nebuď na ně naštvaný, ale běž rovnou ke zdroji ;)
- soused si koupil Teslu a prvních několik měsíců se točil v servise ..
- nekvalitu přiznala i sama Tesla a Musk
- z Číny už očividně lezou citelně lépe vyrobené kousky, ale stále je to za tu cenu slabota (chápu, že někde se šetřit musí, když ty baterie jsou tak drahé.. )

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

zdroje si právě dohledávám a velmi často je to úplně jinak, než to AF vykládá.
Ad častý servis u souseda - může být. Není to Rolls Royce, aby to mělo bezchybnou kvalitu. Běžné spotřební auto, jako třeba Mercedes, Jaguar, BMW ... a ty mají svých problémů taky přehršel. Taky i u nich můžeš narazit na kus, který jim přes právníky vrátíš, protože je to střep.

A k té ceně - Tesla je automobilka s největší marží. Ceny by tak vysoké nemusely být, ale když to ty lidi jsou ochotni zaplatit, tak proč zlevňovat? Mimochodem na sklad nevyrábí vůbec nic. O auta je taková mela, že Tesle vadí i to, že si delší dobu vyřizuješ leasing a auto je už vyrobené. Raději jej přidělí někomu jinému. Vážně tohle svědčí o té proslulé nekvalitě? Kdyby to byl krám, tak to nikdo nekupuje, cena poletí dolů. A ono ne. Prodávají 10 let starý model, pravda po refreshi, a lidi jim můžou utrhat ruce.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

chápu, že tu vedeš svou svatou válku, ale jsou věci, které prostě neovlivníš ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

mi spíše vadí to, že je na netu hromada lidí, co ta auta kolikrát ani neviděli, ale mají zaručený patent na vědění. Oni ví, že ...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A vážně myslíš, že tvoje osobní zkušenost s jednou Teslou má větší váhu než zdokumentovaná kvalita těch šrotů od mnoha lidí? To jako mám věřit tobě místo jim? Vlastně ne, ty doporučuješ, abych si to ověřil na vlastní kůži a něco takového si koupil.
„Chytrý člověk se prý poučí z chyb, ale ten opravdu moudrý se učí z chyb jiných lidí."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dobře, nechtěl jsem to vytahovat, ale aktuálně se dvěma Teslama a třetí je na cestě. A první se kupovala hlavně kvůli tomu, že se přestaly dělat cenově dostupné víceválcové motory s manuální převodovkou. Dejte mi aspoň benzinový oturbený pětiválec s 350PS do většího kombíku, hoďte k tomu manuální převodovku a ... shut up and take my money. Bohužel, není, nebude.
Hybrida jsem nechtěl, protože to jsou problémy ze dvou rozdílných světů = spousta odborné práce = drahý servis.
Tak jsem začal přemýšlet nad full elektrikou. BMW i3? By mi asi i na pojížďky do práce stačilo. Ale ten výkon nic moc. Dojezd taky nic extra. Je to malé.
A čím víc jsem o těchto BEV četl, a čím více jsem četl hejtů na Teslu, tím víc jsem těm zaručeným radám nevěřil. Já vím, vypadá to na nějaké masochistické praktiky, ale ... nešlo mi do hlavy, že ti hejtři jsou pravděpodobně z maximálně střední příjmové skupiny a to z pohledu ČR. A proti tomu stojí miliony nejspíše spokojených zákazníků Tesly, kteří na to rozhodně neškudlili roky a zcela jistě mají i své firemní či rodinné právníky pro případy, kdyby jim byl dodán naprostý šunt. Jsou tedy tyto miliony lidí padlí na hlavu? Lidí, co obvykle nejsou hloupí, jinak by ty peníze nevydělali. Nechci tvrdit, že nikdo nikdy žádnou Teslu výrobci nevrátil, určitě jo, ale to se děje i BMW, Mercedesu, Volvu, nebo třeba VW. Ale ta majorita je s tím nejspíše spokojená. Takže závěrem je akorát to, že ty internetové plátky si z Tesly udělali takového otloukánka ... nebo spíše oslíčku otřes se ... když to zhejtíme, tak to bude mít obrovskou čtenost, hromadu lidí v diskuzích, protože masy to chtějí, masy chtějí vidět, jak ti bohatší trpí tím šmejdem, pojďme se jim smát, bude nám dobře. A vůbec, ta elektromobilita voe slepá větev. Věřím ve vodík. Nebo s dieselem na věčné časy a kdyby přeci jen ne, tak budu jezdit na trafoolej, na mě si nepřijdou.
Prostě a jednoduše jsem se rozhodl nevěřit všemu, co se na netu píše a ověřit si to na vlastní peněženku. Zatím moje peněženka utěšeně bobtná. Nemizí z ní hromada peněz za benzín (cirka 150-250t Kč/rok), nemizí z ní brutální prachy za servis ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tolik rozporů....
Vykašlat se na spalováky kvůli chybějící kombinaci s manuální převodovkou a vyřešit to....ehm koupi 100% automatu v podobě elektromobilu. Volám Freuda.

Hybridy od Toyoty jsou spolehlivé a servisně méně problémové než diesely nebo víceválcová auta s manuálem. Až se Tesla dostane v kvalitě aspoň na dohled od Toyoty, tak to bude vážně zázrak.

Teorie o inteligentních a bohatých kupcích Tesly a šetření s Teslou jsou taky extrémně rozporuplné a/nebo vyvrácené. Doporučuji ceník luxusních značek a i dle fotek posoudit jak má vypadat interiér z kvalitních materiálů. I obyčejný 20 let starý W203 C-Class má interiér o kategorii výš. Nejsem fanatik do spalováků a model S se mi exteriérem hodně líbí, můžeme donekonečna diskutovat o kvalitě/životnosti motorů a auta jako celku, ale ty interiéry jsou zpracováním a materiály aušus už od pohledu a co někteří majitelů ukazují na videích, tak to je pod úrovní Dacie. Takové auto by se i mainstreamová automobilka styděla dodat zákazníkovi. Určitě se všichni ti youtube borci proti tesle spikli, protože ty máš zkušenosti s tolika kusy co jsou materiálový low cost aušus co tedy aspoň nevrže (i to je štěstí).
https://www.youtube.com/watch?v=3daQ2HSg5pg
Opravdu se mi na první pohled líbí ze všech úhlů.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Chapu, ze nekomu kdo stravi pulku zivota nucene za volantem se muze BEV vyplatit, ale nez projezdim xx milionu rozdil v cene, tak si koupim nekolik novych vozu.

Ze je BEV bezudrzbove, tak vetsi blud jsem dlouho necetl.
ICEV = casteji mensi sumy
BEV = narazove "raketa"

A ten cas straveny na verejnych nabijeckach taky neni zadarmo a neverim, ze pri tom najezdu nabijis jen doma ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Osobně by mě zajímal ten rozdíl XX milionů. Je porovnáváno nějaké konkrétní auto s konkrétním autem nebo se jen papouškuje to, co se někde píše na Internetu?
Já když jsem se o to před koupí auta zajímal, tak ten rozdíl u obdobných aut byl většinou do XX set tisíc. A koupil jsem diesel. Prostě SUV s 5+2 místa jako EUV nebylo. Protože je to o osobních preferencích. Pokud budeme srovnávat měřitelné (výkon, výbava, velikost, prostornost ...), tak se na xx milónů rozdíl se rozhodně nedostaneme...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S těma milionama to přehnal. Dobré porovnání je těžké vytvořit, stačí si najít rozdíly v ceně za kWh u různých stanic atd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rodinne MPV s 2 tunovym taznym stoji v bateriove variante kolik?
Za dalsi male auto typu ZOE jde koupit nove s ICE do 300 tisic vc. tazneho atd. atd. (Tyhle levna BEV ani tazne neumoznuji) = nekupuji vozy kvuli tomu, abych byl rychlejsi ve sprintu na semaforech, ale aby auticko poslouzilo ;)

I mala TM3 ma chabe tazne a neboostovany vykon dle COC listu kolem 65 kWh (obdobne ICEV je opet vyrazne levnejsi a vetsi)
Ok uznavam, ze diky politickemu tlaku se cena ICEV priblizuje k cene BEV(az na tu Dacii),takze casem se diky pokrivovani trznich mechanismu cena dejme tomu srovna.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Interiery? A co teprve nelicujici plechy na kastli a lak tenci nez na autech z 80.let
uz nevim kdo to rikal, ale celkove kvalita zpracovani je na urovni Korejskeho Hyundaie z 80. let. Jediny za co sklidili uspech je integrace elektroniky.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Víš kdo to říkal? Sandy Munro, 3 roky zpátky u prvních kusů modelu 3. Jenomže on taky mimo jiné sledoval jejich progress a když to viděl, tak první co udělal bylo, že koupil jejich akcie a stal se z něj velký fanoušek Tesly. O Modelu Y tvrdil, že to je první EV, které kdy někomu doporučil a že je to naprosto fantastické auto a sám si několik Tesel objednal, stejně jako několik lidí z jeho firmy.

A teď to vstřebej.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak si sundej fotku Sandy Munro z nočního stolku a podívej se z okna. Tloušťku laku ti změří každý lepší servis, a proto za to Teslu kritizovali i mnozí další lidé. Kvalita těhle aut se i poté co tvůj bůh koupil jejich akcie dále kritizuje - včetně laku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ještě před chvilkou to byl pro tebe velký hrdina co kritizoval Teslu a teď je to tvůj velký nepřítel co? Fakt je že Sandy Munro je odborník v oboru s desítkama let zkušeností, který neměl problém ztrhat Teslu když si to zasloužila a i chválit ji, když si to zasloužila. A nyní je z něj fanda Tesel a ty s tím máš problém.

A mimochodem to s tou tloušťkou laku je už taky nějaký ten pátek vyřešené.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Až na to, že ho vůbec neznám:). Nejsem Teslou posedlý a tudíž si nepamatuji všech 5585 osob co ji kdy kvalifikovaně kritizovali.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co děláš na IT portálu, když nejsi schopný připustit rychlý progres (ve výrobní kvalitě) ? Srovnej třeba s výtěžností výrobního procesu ...
Obecnou pravdou je, že negativní hlasy jsou nejvíce slyšet. Člověka prostě nasere, když zjistí, že právě on dostal ten špatný kus. Nebo prostě protože existuje něco, co on nemá rád. V Čechách zvlášť - závist vštípená komunisty námi pořád vládne. Lidé s pozitivní zkušeností se svou zkušeností většinou nechlubí. Tedy pokud je recenze přímo neživí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když ono zlepšení programu či vylepšení výtěžnosti u křemíku je dost jiné než zlepšení kvality v automotiv (kombinace strojařiny, elektroniky, akumulátorů, složité kompletace, těžší změna konsktrukce...).

„Lidé s pozitivní zkušeností se svou zkušeností většinou nechlubí."
Tak v tomto jsou členové sekty Svědků Teslových vyjímkou. Jsem bývalý člen (od uvedení Tesla Roadsteru - to ještě bylo v pohodě), kterému se tenhle přístup zajídal. Fanatické útoky na zákazníky co si dovolili oprávněně kritizovat jejich modlu jsou dnes bohužel běžné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lidi stve pravdepodobne to, ze se jim to v podstate nuti a i v ramci EU konci v elektromobilite nesmyslne bilionove dotace, aby se podporil neekologicky konzum.. to uz asi neni o zavisti, ale o zdravem rozumu ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Je to furt stejný shit. A teď to vstřebej, ty :)

https://www.hybrid.cz/novy-tesla-model-3-porad-nema-radne-slicovane-plechy/

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A máte sklep? A mohla bych ho vidět?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.