Nějak ty patenty nechápu. Na jednu stranu zde máme řadu výrobců, u kterých si jako u druhovýrobce můžete objednat díly z kterých si poskládáte celý mercedes.
Výroba kompatibilních tonerů. také není nic jiného než okopírovaní původního toneru 1:1.
Pak ,ale člověk najde patent v kterém si někdo patentuje cívku, tedy indukční ohřev pomocí vířivých proudů z cívky. A to zcela opomíjím božské patenty ala kulaté rohy Apple.
Čím to, že Mercedes nežaluje aftermarketove výrobce za kopirovaní dílů, HP Xerox za to, že dělá tonery do jeho tiskáren atd., když nakously jablko žaluje kde koho za kulaté rohy nebo obdélník?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Nějak ty patenty nechápu. Na
Iceman https://diit.cz/profil/pavel-javel
21. 10. 2015 - 21:57https://diit.cz/clanek/apple-ma-univerzite-uhradit-234-milionu-dolaru/diskuseNějak ty patenty nechápu. Na jednu stranu zde máme řadu výrobců, u kterých si jako u druhovýrobce můžete objednat díly z kterých si poskládáte celý mercedes.
Výroba kompatibilních tonerů. také není nic jiného než okopírovaní původního toneru 1:1.
Pak ,ale člověk najde patent v kterém si někdo patentuje cívku, tedy indukční ohřev pomocí vířivých proudů z cívky. A to zcela opomíjím božské patenty ala kulaté rohy Apple.
Čím to, že Mercedes nežaluje aftermarketove výrobce za kopirovaní dílů, HP Xerox za to, že dělá tonery do jeho tiskáren atd., když nakously jablko žaluje kde koho za kulaté rohy nebo obdélník?https://diit.cz/clanek/apple-ma-univerzite-uhradit-234-milionu-dolaru/diskuse#comment-823442
+
No, patenty a cely ten business okolo toho nieje o "kvalite" patentu alebo jeho povedzme invativnosti alebo spolocenskemu prinosu. Je to o tom kolko penazi mozes vytrieskat pri sudnom spore zo zalovanej spolocnosti ktora ma patent porusovat. Tazko vytrieskas nejake peniaze z cinskej spolocnosti robiacej kopiu, jednak nema zaujimave prachy a potom je to aj pravne-politicky problem. Alebo bude docela problematicke pre Mercedes sa sudit s nejakou malou alebo stredne velkou firmou ktora bude robit par suciastok. Na zapadnom trhu a ich cielovka si to auto aj tak oservisuje v originalnom servise a socasnska stredna a vychodna europa ich aj tak nezachrani.
Ale ak mas spolocnost ktora ma miliardy na ucte a je tu sanca ze porusili tvoj patent, no tak to by bola skoda nevyuzit taku prilezitost. A este IT sektor je tak nejak specificky dodrbany patentami. Mam pocit ze v ostatnych sektoroch sa to prave berie nejak tak zdravo fakt na ochranu know-how ale v IT sektore skor ako nejaky marketingovo obchodny nastroj na mlatenie konkurencie alebo potencionalnej konkurencie (malych zacinajucich spolocnosti).
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
No, patenty a cely ten
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
21. 10. 2015 - 23:54https://diit.cz/clanek/apple-ma-univerzite-uhradit-234-milionu-dolaru/diskuseNo, patenty a cely ten business okolo toho nieje o "kvalite" patentu alebo jeho povedzme invativnosti alebo spolocenskemu prinosu. Je to o tom kolko penazi mozes vytrieskat pri sudnom spore zo zalovanej spolocnosti ktora ma patent porusovat. Tazko vytrieskas nejake peniaze z cinskej spolocnosti robiacej kopiu, jednak nema zaujimave prachy a potom je to aj pravne-politicky problem. Alebo bude docela problematicke pre Mercedes sa sudit s nejakou malou alebo stredne velkou firmou ktora bude robit par suciastok. Na zapadnom trhu a ich cielovka si to auto aj tak oservisuje v originalnom servise a socasnska stredna a vychodna europa ich aj tak nezachrani.
Ale ak mas spolocnost ktora ma miliardy na ucte a je tu sanca ze porusili tvoj patent, no tak to by bola skoda nevyuzit taku prilezitost. A este IT sektor je tak nejak specificky dodrbany patentami. Mam pocit ze v ostatnych sektoroch sa to prave berie nejak tak zdravo fakt na ochranu know-how ale v IT sektore skor ako nejaky marketingovo obchodny nastroj na mlatenie konkurencie alebo potencionalnej konkurencie (malych zacinajucich spolocnosti).https://diit.cz/clanek/apple-ma-univerzite-uhradit-234-milionu-dolaru/diskuse#comment-823488
+
No nevím, ale jak Xerox , který byl uveden v příkladu výrobců tonerů, tak řada druhovýrobců automobilových dílu nejsou ani střední či malé firmičky odněkud z Číny, ale skuteční nadnárodní giganti. Pokud zůstanu u výrobců dílů na automobily tak řada z nich jsou tak velké firmy, že Škoda Auto vedle nich vypadá jako garážová firmička. Stejně tak nejde o pár dílů, které používají garážové firmy odněkud z východu, trh s afermarkovymi díly je násobně větší než trh s originálními díly a platí to celosvětově. Druhovýroba neznamená nutně horší než originál, nabízí se jak čínská kvalita, tak identické s originálem tak výrazně kvalitnější než originál..
Když se vrátím k příkladu s tonery, trh tiskáren se vyvinul tak, že tiskárny se prodávají prakticky bez zisku nebo dokonce se ztrátou v naději, že si své výrobce "dobere" na spotřebním materiálu, proto výrobci napříč spektrem od HP přes Minoltu do spotřebních částí instalují různá kurvítka typu po 50.000 kopiích odejde pojistka v xxx unit a i když by mohl dal sloužit tváří se jako vadna tzn. běžný uživatel koupí novou , znalec vymění pojistku. Stejné to je s chipy v tonerech, přes to všechno, koupím toner do HP i Minolty vyrobeny Xeroxem a dalšími sice menšími, ale stále dostatečně velkými a dostižitelnými výrobci, přesto nikde žádné žaloby, žádné zátahy celníků proti tonerům Xerox do HP atd.
Aby bylo jasno tím nevolám proti zásahům, právě naopak, podle mého celý tento patentový teror jen a pouze omezuje soutěž a zvyšuje ceny. Jen stejně jako původní tazatel vidím dvojí metr a trochu se v tom nevyznám.
Na jednu stranu zákaz prodeje protože roh připomíná roh toho druhého, na druhou stranu toner Xerox (a další výrobci), který nic nepřipomíná, ale je identický jako ten od HP a to je OK. Dokonce bych řekl, že pokud by se HP pokusil účinně zamezit použití jiných než originálních tonerů skončil by u soudu sám a ti sami komunisté z EU by ho odsoudili za omezování trhu. Jinak si totiž nedovedu představit proč to HP dosud neučinil, technicky to není až takový problém.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
No nevím, ale jak Xerox ,
Sheldoniq https://diit.cz/profil/sheldon-cooper
22. 10. 2015 - 08:31https://diit.cz/clanek/apple-ma-univerzite-uhradit-234-milionu-dolaru/diskuseNo nevím, ale jak Xerox , který byl uveden v příkladu výrobců tonerů, tak řada druhovýrobců automobilových dílu nejsou ani střední či malé firmičky odněkud z Číny, ale skuteční nadnárodní giganti. Pokud zůstanu u výrobců dílů na automobily tak řada z nich jsou tak velké firmy, že Škoda Auto vedle nich vypadá jako garážová firmička. Stejně tak nejde o pár dílů, které používají garážové firmy odněkud z východu, trh s afermarkovymi díly je násobně větší než trh s originálními díly a platí to celosvětově. Druhovýroba neznamená nutně horší než originál, nabízí se jak čínská kvalita, tak identické s originálem tak výrazně kvalitnější než originál..
Když se vrátím k příkladu s tonery, trh tiskáren se vyvinul tak, že tiskárny se prodávají prakticky bez zisku nebo dokonce se ztrátou v naději, že si své výrobce "dobere" na spotřebním materiálu, proto výrobci napříč spektrem od HP přes Minoltu do spotřebních částí instalují různá kurvítka typu po 50.000 kopiích odejde pojistka v xxx unit a i když by mohl dal sloužit tváří se jako vadna tzn. běžný uživatel koupí novou , znalec vymění pojistku. Stejné to je s chipy v tonerech, přes to všechno, koupím toner do HP i Minolty vyrobeny Xeroxem a dalšími sice menšími, ale stále dostatečně velkými a dostižitelnými výrobci, přesto nikde žádné žaloby, žádné zátahy celníků proti tonerům Xerox do HP atd.
Aby bylo jasno tím nevolám proti zásahům, právě naopak, podle mého celý tento patentový teror jen a pouze omezuje soutěž a zvyšuje ceny. Jen stejně jako původní tazatel vidím dvojí metr a trochu se v tom nevyznám.
Na jednu stranu zákaz prodeje protože roh připomíná roh toho druhého, na druhou stranu toner Xerox (a další výrobci), který nic nepřipomíná, ale je identický jako ten od HP a to je OK. Dokonce bych řekl, že pokud by se HP pokusil účinně zamezit použití jiných než originálních tonerů skončil by u soudu sám a ti sami komunisté z EU by ho odsoudili za omezování trhu. Jinak si totiž nedovedu představit proč to HP dosud neučinil, technicky to není až takový problém.
https://diit.cz/clanek/apple-ma-univerzite-uhradit-234-milionu-dolaru/diskuse#comment-823520
+
IMHO vsechny related patenty jak pro tonery tak pro auta uz holt vyprsely nebo nikdy nebyly podany. Mercedes neni Apple, aby mu proslo patentovani tvaru kusu kapoty.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
IMHO vsechny related patenty
HKMaly https://diit.cz/profil/hkmaly
22. 10. 2015 - 18:33https://diit.cz/clanek/apple-ma-univerzite-uhradit-234-milionu-dolaru/diskuseIMHO vsechny related patenty jak pro tonery tak pro auta uz holt vyprsely nebo nikdy nebyly podany. Mercedes neni Apple, aby mu proslo patentovani tvaru kusu kapoty.https://diit.cz/clanek/apple-ma-univerzite-uhradit-234-milionu-dolaru/diskuse#comment-823702
+
Mercedes ty vyrobce nezaluje protoze ten vyrobce je tentyz co pro nej dela jeho vlastni oficialni dily a maji urcitou dohodu, delaj to tak vsechny mainstreamove automobilky :)
priklad ti muzu dat i vlastni, mel jsem Audi A6 (C5) Avant, dily pro tohle auto se vyrabeji v Polsku a kdy je servis solidni tak ti da na vyber vpodstate 4 ruzne druhy nahradnich dilu z te same tovarny, prvni je original Audi kde na krabici je proste logo Audi, druhy levnejsi je original VW kde na krabici je VW (podvozkova platforma a spousta dilu interieru, motory, prevodovky a podobne dane Audi byla nasledne pouzita na Passat), tretim je Skoda s logem Skoda (podvozkova platforma a spousta dilu interieru, motory, prevodovky a podobne dane Audi byla nasledne pouzita na Superb 1 geberace, jen nedostala verzi kombi) a ctvrtym je "neoriginalni" dil oznaceny logem Polskeho vyrobce, jedna se o jednu tovarnu a vsechny ty jednotlive dily vznikaji uplne stejne na stejnych linkach a vsechny maji schodne v dilech vyrazene cislo a logo VW (i ty jakoze neoriginalni) pritom kuprikladu cena predni naprava byli nasledujici Audi - cca 90 tisic, VW cca 45 tisc, Skoda necelich 16 tisic a neoriginal cca 8 tisic :D
jinak kuprikladu lita kola Mercedes AMG dela cesky Ronal v Jicine, a kdys jsem tam meli "exkurzi" tak kolo AMD bylo prvni ceho jsem si vsimnul a pidil se po tom jestli ty kola jsou nejak lepsi nez ty ostatni, a prej ne, stejna receptura jak materialu tak vyroby pro vsechny ty kola, rozdil je jen v masce pro tvar kola, takze kola pro Mercedesy AMG (origo i prez 25k za kus) jsou ve finale uplne stejne kvalitni jako litaky od Ronalu co zacinaj na 15-18 stovkach :D
separatni pripad je Cina kde se opravdu padelaji i cela auta, tam si ale automobilky zase nic nedovolej, protoze jit proti Cinske firme znamena automaticky distanc na tamnim trhu, a automobilkam se vyce vyplati si radsi nechat nakonec u te padelatelske automobilky rovnou i vlastni auta a poskutnout jim k tomu know-how aby to nebyli jen zkopirovane vraky, a moci pak na tamnim trhu ty auta prodavat
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mercedes ty vyrobce nezaluje
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
22. 10. 2015 - 08:25https://diit.cz/clanek/apple-ma-univerzite-uhradit-234-milionu-dolaru/diskuseMercedes ty vyrobce nezaluje protoze ten vyrobce je tentyz co pro nej dela jeho vlastni oficialni dily a maji urcitou dohodu, delaj to tak vsechny mainstreamove automobilky :)
priklad ti muzu dat i vlastni, mel jsem Audi A6 (C5) Avant, dily pro tohle auto se vyrabeji v Polsku a kdy je servis solidni tak ti da na vyber vpodstate 4 ruzne druhy nahradnich dilu z te same tovarny, prvni je original Audi kde na krabici je proste logo Audi, druhy levnejsi je original VW kde na krabici je VW (podvozkova platforma a spousta dilu interieru, motory, prevodovky a podobne dane Audi byla nasledne pouzita na Passat), tretim je Skoda s logem Skoda (podvozkova platforma a spousta dilu interieru, motory, prevodovky a podobne dane Audi byla nasledne pouzita na Superb 1 geberace, jen nedostala verzi kombi) a ctvrtym je "neoriginalni" dil oznaceny logem Polskeho vyrobce, jedna se o jednu tovarnu a vsechny ty jednotlive dily vznikaji uplne stejne na stejnych linkach a vsechny maji schodne v dilech vyrazene cislo a logo VW (i ty jakoze neoriginalni) pritom kuprikladu cena predni naprava byli nasledujici Audi - cca 90 tisic, VW cca 45 tisc, Skoda necelich 16 tisic a neoriginal cca 8 tisic :D
jinak kuprikladu lita kola Mercedes AMG dela cesky Ronal v Jicine, a kdys jsem tam meli "exkurzi" tak kolo AMD bylo prvni ceho jsem si vsimnul a pidil se po tom jestli ty kola jsou nejak lepsi nez ty ostatni, a prej ne, stejna receptura jak materialu tak vyroby pro vsechny ty kola, rozdil je jen v masce pro tvar kola, takze kola pro Mercedesy AMG (origo i prez 25k za kus) jsou ve finale uplne stejne kvalitni jako litaky od Ronalu co zacinaj na 15-18 stovkach :D
separatni pripad je Cina kde se opravdu padelaji i cela auta, tam si ale automobilky zase nic nedovolej, protoze jit proti Cinske firme znamena automaticky distanc na tamnim trhu, a automobilkam se vyce vyplati si radsi nechat nakonec u te padelatelske automobilky rovnou i vlastni auta a poskutnout jim k tomu know-how aby to nebyli jen zkopirovane vraky, a moci pak na tamnim trhu ty auta prodavathttps://diit.cz/clanek/apple-ma-univerzite-uhradit-234-milionu-dolaru/diskuse#comment-823518
+
Ano dělají se jak díly které uvádíte vy tzn. jedna linka a různé prodejní kanály, ale ani oni žádné speciální dohody nemají, tedy minimálně nejmenovaný výrobce autoskel, který vyrábí u nás ve městě a patří k největším na světě skla prodává i svými kanály a to i když vlastně vyrábí něco co si u něj zadali a specifikovali dané automobilky, jejich technický ředitel bydli vedle mě a nic o dohodách s jednotlivými automobilkami neví. Tak hlavně existují výrobci, kteří vznikli přímo jako aftermarketový výrobci a třeba se pak i dostali do pozice kdy něco dodávají i přímo automobilkám, příkladem budiž německý Schaeffler Automotive Aftermarket GmbH & Co. KG, ti to dotáhli až na obrat 12 miliard Euro a primárním trhem pro ně byl a stále je druhovýroba dílu pro servis aut viz jméno firmy. Dokonce došli tak daleko, že nestíhají a zadávají si výrobu u české pobočky nejmenovaného německého nadnárodního výrobce a v této firmě mají přímo lidi, kteří dělají výrobní výkresy z dílu, které dostanou na stůl, i zde pochybuji že mají nějaké dohody z výrobci, ti by jim dodali výkresovou dokumentaci a ne poslali výrobek ať si to rozkresli.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Ano dělají se jak díly které
Sheldoniq https://diit.cz/profil/sheldon-cooper
22. 10. 2015 - 08:55https://diit.cz/clanek/apple-ma-univerzite-uhradit-234-milionu-dolaru/diskuseAno dělají se jak díly které uvádíte vy tzn. jedna linka a různé prodejní kanály, ale ani oni žádné speciální dohody nemají, tedy minimálně nejmenovaný výrobce autoskel, který vyrábí u nás ve městě a patří k největším na světě skla prodává i svými kanály a to i když vlastně vyrábí něco co si u něj zadali a specifikovali dané automobilky, jejich technický ředitel bydli vedle mě a nic o dohodách s jednotlivými automobilkami neví. Tak hlavně existují výrobci, kteří vznikli přímo jako aftermarketový výrobci a třeba se pak i dostali do pozice kdy něco dodávají i přímo automobilkám, příkladem budiž německý Schaeffler Automotive Aftermarket GmbH & Co. KG, ti to dotáhli až na obrat 12 miliard Euro a primárním trhem pro ně byl a stále je druhovýroba dílu pro servis aut viz jméno firmy. Dokonce došli tak daleko, že nestíhají a zadávají si výrobu u české pobočky nejmenovaného německého nadnárodního výrobce a v této firmě mají přímo lidi, kteří dělají výrobní výkresy z dílu, které dostanou na stůl, i zde pochybuji že mají nějaké dohody z výrobci, ti by jim dodali výkresovou dokumentaci a ne poslali výrobek ať si to rozkresli. https://diit.cz/clanek/apple-ma-univerzite-uhradit-234-milionu-dolaru/diskuse#comment-823524
+
Nějak ty patenty nechápu. Na jednu stranu zde máme řadu výrobců, u kterých si jako u druhovýrobce můžete objednat díly z kterých si poskládáte celý mercedes.
Výroba kompatibilních tonerů. také není nic jiného než okopírovaní původního toneru 1:1.
Pak ,ale člověk najde patent v kterém si někdo patentuje cívku, tedy indukční ohřev pomocí vířivých proudů z cívky. A to zcela opomíjím božské patenty ala kulaté rohy Apple.
Čím to, že Mercedes nežaluje aftermarketove výrobce za kopirovaní dílů, HP Xerox za to, že dělá tonery do jeho tiskáren atd., když nakously jablko žaluje kde koho za kulaté rohy nebo obdélník?
No, patenty a cely ten business okolo toho nieje o "kvalite" patentu alebo jeho povedzme invativnosti alebo spolocenskemu prinosu. Je to o tom kolko penazi mozes vytrieskat pri sudnom spore zo zalovanej spolocnosti ktora ma patent porusovat. Tazko vytrieskas nejake peniaze z cinskej spolocnosti robiacej kopiu, jednak nema zaujimave prachy a potom je to aj pravne-politicky problem. Alebo bude docela problematicke pre Mercedes sa sudit s nejakou malou alebo stredne velkou firmou ktora bude robit par suciastok. Na zapadnom trhu a ich cielovka si to auto aj tak oservisuje v originalnom servise a socasnska stredna a vychodna europa ich aj tak nezachrani.
Ale ak mas spolocnost ktora ma miliardy na ucte a je tu sanca ze porusili tvoj patent, no tak to by bola skoda nevyuzit taku prilezitost. A este IT sektor je tak nejak specificky dodrbany patentami. Mam pocit ze v ostatnych sektoroch sa to prave berie nejak tak zdravo fakt na ochranu know-how ale v IT sektore skor ako nejaky marketingovo obchodny nastroj na mlatenie konkurencie alebo potencionalnej konkurencie (malych zacinajucich spolocnosti).
No nevím, ale jak Xerox , který byl uveden v příkladu výrobců tonerů, tak řada druhovýrobců automobilových dílu nejsou ani střední či malé firmičky odněkud z Číny, ale skuteční nadnárodní giganti. Pokud zůstanu u výrobců dílů na automobily tak řada z nich jsou tak velké firmy, že Škoda Auto vedle nich vypadá jako garážová firmička. Stejně tak nejde o pár dílů, které používají garážové firmy odněkud z východu, trh s afermarkovymi díly je násobně větší než trh s originálními díly a platí to celosvětově. Druhovýroba neznamená nutně horší než originál, nabízí se jak čínská kvalita, tak identické s originálem tak výrazně kvalitnější než originál..
Když se vrátím k příkladu s tonery, trh tiskáren se vyvinul tak, že tiskárny se prodávají prakticky bez zisku nebo dokonce se ztrátou v naději, že si své výrobce "dobere" na spotřebním materiálu, proto výrobci napříč spektrem od HP přes Minoltu do spotřebních částí instalují různá kurvítka typu po 50.000 kopiích odejde pojistka v xxx unit a i když by mohl dal sloužit tváří se jako vadna tzn. běžný uživatel koupí novou , znalec vymění pojistku. Stejné to je s chipy v tonerech, přes to všechno, koupím toner do HP i Minolty vyrobeny Xeroxem a dalšími sice menšími, ale stále dostatečně velkými a dostižitelnými výrobci, přesto nikde žádné žaloby, žádné zátahy celníků proti tonerům Xerox do HP atd.
Aby bylo jasno tím nevolám proti zásahům, právě naopak, podle mého celý tento patentový teror jen a pouze omezuje soutěž a zvyšuje ceny. Jen stejně jako původní tazatel vidím dvojí metr a trochu se v tom nevyznám.
Na jednu stranu zákaz prodeje protože roh připomíná roh toho druhého, na druhou stranu toner Xerox (a další výrobci), který nic nepřipomíná, ale je identický jako ten od HP a to je OK. Dokonce bych řekl, že pokud by se HP pokusil účinně zamezit použití jiných než originálních tonerů skončil by u soudu sám a ti sami komunisté z EU by ho odsoudili za omezování trhu. Jinak si totiž nedovedu představit proč to HP dosud neučinil, technicky to není až takový problém.
IMHO vsechny related patenty jak pro tonery tak pro auta uz holt vyprsely nebo nikdy nebyly podany. Mercedes neni Apple, aby mu proslo patentovani tvaru kusu kapoty.
Mercedes ty vyrobce nezaluje protoze ten vyrobce je tentyz co pro nej dela jeho vlastni oficialni dily a maji urcitou dohodu, delaj to tak vsechny mainstreamove automobilky :)
priklad ti muzu dat i vlastni, mel jsem Audi A6 (C5) Avant, dily pro tohle auto se vyrabeji v Polsku a kdy je servis solidni tak ti da na vyber vpodstate 4 ruzne druhy nahradnich dilu z te same tovarny, prvni je original Audi kde na krabici je proste logo Audi, druhy levnejsi je original VW kde na krabici je VW (podvozkova platforma a spousta dilu interieru, motory, prevodovky a podobne dane Audi byla nasledne pouzita na Passat), tretim je Skoda s logem Skoda (podvozkova platforma a spousta dilu interieru, motory, prevodovky a podobne dane Audi byla nasledne pouzita na Superb 1 geberace, jen nedostala verzi kombi) a ctvrtym je "neoriginalni" dil oznaceny logem Polskeho vyrobce, jedna se o jednu tovarnu a vsechny ty jednotlive dily vznikaji uplne stejne na stejnych linkach a vsechny maji schodne v dilech vyrazene cislo a logo VW (i ty jakoze neoriginalni) pritom kuprikladu cena predni naprava byli nasledujici Audi - cca 90 tisic, VW cca 45 tisc, Skoda necelich 16 tisic a neoriginal cca 8 tisic :D
jinak kuprikladu lita kola Mercedes AMG dela cesky Ronal v Jicine, a kdys jsem tam meli "exkurzi" tak kolo AMD bylo prvni ceho jsem si vsimnul a pidil se po tom jestli ty kola jsou nejak lepsi nez ty ostatni, a prej ne, stejna receptura jak materialu tak vyroby pro vsechny ty kola, rozdil je jen v masce pro tvar kola, takze kola pro Mercedesy AMG (origo i prez 25k za kus) jsou ve finale uplne stejne kvalitni jako litaky od Ronalu co zacinaj na 15-18 stovkach :D
separatni pripad je Cina kde se opravdu padelaji i cela auta, tam si ale automobilky zase nic nedovolej, protoze jit proti Cinske firme znamena automaticky distanc na tamnim trhu, a automobilkam se vyce vyplati si radsi nechat nakonec u te padelatelske automobilky rovnou i vlastni auta a poskutnout jim k tomu know-how aby to nebyli jen zkopirovane vraky, a moci pak na tamnim trhu ty auta prodavat
Ano dělají se jak díly které uvádíte vy tzn. jedna linka a různé prodejní kanály, ale ani oni žádné speciální dohody nemají, tedy minimálně nejmenovaný výrobce autoskel, který vyrábí u nás ve městě a patří k největším na světě skla prodává i svými kanály a to i když vlastně vyrábí něco co si u něj zadali a specifikovali dané automobilky, jejich technický ředitel bydli vedle mě a nic o dohodách s jednotlivými automobilkami neví. Tak hlavně existují výrobci, kteří vznikli přímo jako aftermarketový výrobci a třeba se pak i dostali do pozice kdy něco dodávají i přímo automobilkám, příkladem budiž německý Schaeffler Automotive Aftermarket GmbH & Co. KG, ti to dotáhli až na obrat 12 miliard Euro a primárním trhem pro ně byl a stále je druhovýroba dílu pro servis aut viz jméno firmy. Dokonce došli tak daleko, že nestíhají a zadávají si výrobu u české pobočky nejmenovaného německého nadnárodního výrobce a v této firmě mají přímo lidi, kteří dělají výrobní výkresy z dílu, které dostanou na stůl, i zde pochybuji že mají nějaké dohody z výrobci, ti by jim dodali výkresovou dokumentaci a ne poslali výrobek ať si to rozkresli.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.