Mam pocit, ze AMD zverejnuje pouze ty vysledky, co se ji hodi.
Tedy testy, ktere porazi Intel pouze diky vykonnemu GPU, ktere Intel nema, a ne ty kde zalezi na vykonu CPU ktery bude sotva polovicni proti Intelu.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Mam pocit, ze AMD zverejnuje
petr22 https://diit.cz/profil/petr22
12. 12. 2013 - 09:48https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseMam pocit, ze AMD zverejnuje pouze ty vysledky, co se ji hodi.
Tedy testy, ktere porazi Intel pouze diky vykonnemu GPU, ktere Intel nema, a ne ty kde zalezi na vykonu CPU ktery bude sotva polovicni proti Intelu.https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676743
+
Procesor je ale jediný komponent, který je uváděn u všech dílčích testů. I když chybí slajd s konfigurací, docela pochybuju, že by AMD manipulovala výsledkem použitím výrazně lepšího HDD/SSD v sestavě s Kaveri.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Procesor je ale jediný
no-X https://diit.cz/autor/no-x
12. 12. 2013 - 10:02https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseProcesor je ale jediný komponent, který je uváděn u všech dílčích testů. I když chybí slajd s konfigurací, docela pochybuju, že by AMD manipulovala výsledkem použitím výrazně lepšího HDD/SSD v sestavě s Kaveri.https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676750
+
Ne, nelze v PCMarku 8 vyvozovat jakekoli zavery tykajici se x86 casti. Ty subtesty projedou IO (cipset), iGPU, atd. Cili myslim, ze nikdo nepochybuje, ze iGPU Kaveri bude dozajista o tech PCMarkovskych 8% lepsi nez Haswell iGPU.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ne, nelze v PCMarku 8
Y https://diit.cz/profil/yurics
12. 12. 2013 - 11:36https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseNe, nelze v PCMarku 8 vyvozovat jakekoli zavery tykajici se x86 casti. Ty subtesty projedou IO (cipset), iGPU, atd. Cili myslim, ze nikdo nepochybuje, ze iGPU Kaveri bude dozajista o tech PCMarkovskych 8% lepsi nez Haswell iGPU.https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676774
+
Alespoň podle databáze na webu Futuremarku má GPU na většinu výsledků zanedbatelný vliv. V PCMark 8 Accelerated vychází s FX-8350 téměř stejné skóre nezávisle na tom, jestli je v sestavě HD 7770 nebo dvě HD 7950 v CrossFire. Stejně tak ostatní testy... PCMark Creative Accelerated - stejné skóre (rozdíl 3,8 %) s GTX 650 jako s GTX 680... To nevypadá, jako by GPU Kaveri mělo šanci se nějak výrazněji projevit.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Alespoň podle databáze na
no-X https://diit.cz/autor/no-x
12. 12. 2013 - 12:16https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseAlespoň podle databáze na webu Futuremarku má GPU na většinu výsledků zanedbatelný vliv. V PCMark 8 Accelerated vychází s FX-8350 téměř stejné skóre nezávisle na tom, jestli je v sestavě HD 7770 nebo dvě HD 7950 v CrossFire. Stejně tak ostatní testy... PCMark Creative Accelerated - stejné skóre (rozdíl 3,8 %) s GTX 650 jako s GTX 680... To nevypadá, jako by GPU Kaveri mělo šanci se nějak výrazněji projevit.https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676784
+
Tak nějak jsem se v článku vůbec nedozvěděl nic o rozdílu výkonu v cpu části, o kterou si myslím, že jde především...
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Tak nějak jsem se v článku
koudy_cz https://diit.cz/profil/koudycz
12. 12. 2013 - 11:40https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseTak nějak jsem se v článku vůbec nedozvěděl nic o rozdílu výkonu v cpu části, o kterou si myslím, že jde především... https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676775
+
Zamyšlení - (nemusí být správné):
Pokud CPU a GPU část procesoru leží na stejné interní sběrnici se společnou pamětí, má potom ještě vůbec smysl rozlišovat tyto dvě části?
Dříve byl přece taky matematický koprocesor v samostatném čipu, dnes už je integrován a nikdo neříká CPU a FPU část. Prostě je to další blok v CPU který zpracovává speciální případy výpočtu.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Zamyšlení - (nemusí být
Thomas Needle https://diit.cz/profil/needle
12. 12. 2013 - 12:49https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseZamyšlení - (nemusí být správné):
Pokud CPU a GPU část procesoru leží na stejné interní sběrnici se společnou pamětí, má potom ještě vůbec smysl rozlišovat tyto dvě části?
Dříve byl přece taky matematický koprocesor v samostatném čipu, dnes už je integrován a nikdo neříká CPU a FPU část. Prostě je to další blok v CPU který zpracovává speciální případy výpočtu.https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676787
+
V Kaveri sice leží GPU i CPU na stejné sběrnici a vidí stejnou paměť - takže pointer z CPU je stejný jako pointer z GPU, ale do stavu jako mezi Interger ALU a FP ALU (procesor, koprocesor) mu plno věcí chybí.
Nemá to přepínání kontextu, především. A synchronizaci procesů, podporu IPC (interproces komunikace), sdílené paměti, ...
Je fakt, že je to první vlaštovka na poli HSA (heterogenní architektury), ale k plnému skutečně heterogennímu APU tomu spoustu věcí chybí.
Část těch věcí bude umět až následovník Kaveri ...2015...
Ale než to bude fungovat skutečně normálně a transparentně, kompilátor to bude moci použít třeba pro vektorové nebo maticové výpočty, ... to uteče ještě hodně vody. A vina nebude na straně kompilátorů.
Připomíná mi to marketingové (tj. zcela lživé) věty o podpoře hw dekódování videa - to ATI (pak AMD) mlela asi 5 let, než to začala být alespoň částečně pravda - pro MPEG2 - pak trvalo dalších 5 let, než přišel na milost i MPEG4 (i když schválně vykripleně) a nakonec to umí v posledí verzi i MJPEG a H.264. Po deseti letech předkládání zářných zítřků. A dodnes ten interface není úplně otevřený, má mnohé chyby, je omezen na pár vláken ...
No dobře, tam bylo na vině také spiknutí s filmovými studii proti RIPerům, ale ...
Prostě tyhle AMD (Nvidia, Intel, ...) kydy nelze brát vážně.
Tím neříkám, že to není krok správným směrem.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
V Kaveri sice leží GPU i CPU
kvolaa https://diit.cz/profil/kvolaa
12. 12. 2013 - 13:32https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseV Kaveri sice leží GPU i CPU na stejné sběrnici a vidí stejnou paměť - takže pointer z CPU je stejný jako pointer z GPU, ale do stavu jako mezi Interger ALU a FP ALU (procesor, koprocesor) mu plno věcí chybí.
Nemá to přepínání kontextu, především. A synchronizaci procesů, podporu IPC (interproces komunikace), sdílené paměti, ...
Je fakt, že je to první vlaštovka na poli HSA (heterogenní architektury), ale k plnému skutečně heterogennímu APU tomu spoustu věcí chybí.
Část těch věcí bude umět až následovník Kaveri ...2015...
Ale než to bude fungovat skutečně normálně a transparentně, kompilátor to bude moci použít třeba pro vektorové nebo maticové výpočty, ... to uteče ještě hodně vody. A vina nebude na straně kompilátorů.
Připomíná mi to marketingové (tj. zcela lživé) věty o podpoře hw dekódování videa - to ATI (pak AMD) mlela asi 5 let, než to začala být alespoň částečně pravda - pro MPEG2 - pak trvalo dalších 5 let, než přišel na milost i MPEG4 (i když schválně vykripleně) a nakonec to umí v posledí verzi i MJPEG a H.264. Po deseti letech předkládání zářných zítřků. A dodnes ten interface není úplně otevřený, má mnohé chyby, je omezen na pár vláken ...
No dobře, tam bylo na vině také spiknutí s filmovými studii proti RIPerům, ale ...
Prostě tyhle AMD (Nvidia, Intel, ...) kydy nelze brát vážně.
Tím neříkám, že to není krok správným směrem. https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676793
+
Jednodušeji: jede to stejně jen v adresách fyzické paměti, MMU jednotka nepracuje pro GPU s virtuální pamětí a adresami v rámci kontextu procesu, jako u CPU. Pokud jsem slyšel správně (procesor je ještě na houbách), tak se MMU GPU vůbec nezabývá.
To by mělo začít fungovat až u další generace, ... ale to už jsme slyšeli mnohokrát.
Takže, pokud to dobře chápu, program si bude muset tyhle věci hlídat sám, stejně jako synchronizaci a sdílení GPU mezi procesy a vlákny.
Tedy použitelnost nejde o moc dál než ve stávajících "APU" (které vlastně ani APU nejsou, jen nabastlené dvě věci - procesor a grafika - dohromady).
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Jednodušeji: jede to stejně
kvolaa https://diit.cz/profil/kvolaa
12. 12. 2013 - 13:41https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseJednodušeji: jede to stejně jen v adresách fyzické paměti, MMU jednotka nepracuje pro GPU s virtuální pamětí a adresami v rámci kontextu procesu, jako u CPU. Pokud jsem slyšel správně (procesor je ještě na houbách), tak se MMU GPU vůbec nezabývá.
To by mělo začít fungovat až u další generace, ... ale to už jsme slyšeli mnohokrát.
Takže, pokud to dobře chápu, program si bude muset tyhle věci hlídat sám, stejně jako synchronizaci a sdílení GPU mezi procesy a vlákny.
Tedy použitelnost nejde o moc dál než ve stávajících "APU" (které vlastně ani APU nejsou, jen nabastlené dvě věci - procesor a grafika - dohromady). https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676798
+
Myslím, že u HSA a hUMA je virtuální paměť normálně podporována. Samozřejmě virtuální paměť je poskytována přes služby OS (jak jinak). Všechny zápisy jsou prováděny přes koherentní cache, takže ani o to se aplikace starat nemusí.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Myslím, že u HSA a hUMA je
webwalker https://diit.cz/profil/webwalker
12. 12. 2013 - 14:05https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseMyslím, že u HSA a hUMA je virtuální paměť normálně podporována. Samozřejmě virtuální paměť je poskytována přes služby OS (jak jinak). Všechny zápisy jsou prováděny přes koherentní cache, takže ani o to se aplikace starat nemusí.https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676802
+
Máte pravdu, to MMU už umí, dokonce Kaveri už umí i sdílenou paměť - "GPU can take advantage of the shared virtual memory between CPU and GPU, and pageable system memory can now be referenced directly by the GPU, instead of being copied or pinned before accessing".
No nicméně to neumí přepínání kontextu, jak jsem psal. Takže v multi-taskingu si to musí řešit aplikace sama. Přes nějaké AMD API. A když slyším AMD API, dostávám kopřivku.
Plně v železe to má umět až to Carrizo, v roce 2015.
A v roce 2020 poletíme znova na Měsíc. Teda na Mars, BTW. Nebo v roce 2040.
Zatím mi to plkání o HSA připadá, jako se bavit o tom, zda v komunismu bude kromě chleba zadarmo i kaviár a šampaňské. A budou hezké holky společné ?
Ale Kaveri se chystám koupit, právě kvůli hrátkám s OpenCL a HSA. Takže doufejme, ...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Máte pravdu, to MMU už umí,
kvolaa https://diit.cz/profil/kvolaa
12. 12. 2013 - 23:03https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseMáte pravdu, to MMU už umí, dokonce Kaveri už umí i sdílenou paměť - "GPU can take advantage of the shared virtual memory between CPU and GPU, and pageable system memory can now be referenced directly by the GPU, instead of being copied or pinned before accessing".
No nicméně to neumí přepínání kontextu, jak jsem psal. Takže v multi-taskingu si to musí řešit aplikace sama. Přes nějaké AMD API. A když slyším AMD API, dostávám kopřivku.
Plně v železe to má umět až to Carrizo, v roce 2015.
A v roce 2020 poletíme znova na Měsíc. Teda na Mars, BTW. Nebo v roce 2040.
Zatím mi to plkání o HSA připadá, jako se bavit o tom, zda v komunismu bude kromě chleba zadarmo i kaviár a šampaňské. A budou hezké holky společné ?
Ale Kaveri se chystám koupit, právě kvůli hrátkám s OpenCL a HSA. Takže doufejme, ...https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676898
+
Nepleteš si to s něčím? Hardwarovou akceleraci MPEG2 podporovala Rage 128 už někdy před 13-14 lety, bez IDCT už je zvládaly čipy o dvě generace starší (Rage II a Rage PRO).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nepleteš si to s něčím?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
12. 12. 2013 - 13:42https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseNepleteš si to s něčím? Hardwarovou akceleraci MPEG2 podporovala Rage 128 už někdy před 13-14 lety, bez IDCT už je zvládaly čipy o dvě generace starší (Rage II a Rage PRO).https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676799
+
Taky mám dojem, že místo dekódování mělo bejt kódování :).
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Taky mám dojem, že místo
WIFT https://diit.cz/autor/wift
12. 12. 2013 - 15:07https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseTaky mám dojem, že místo dekódování mělo bejt kódování :).https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676812
+
Ještě mě napadá, jestli to nebyla reakce na slajd z doby uvedení UVD 3.0 (tuším?) kde se jako novinka objevila podpora MPEG2. Tam ale šlo o něco trochu jiného, pokud si dobře pamatuju, změna tkvěla v tom, že MPEG2 byl podporován dávno před UVD (a nezávisle na něm) a teprve nedávno došlo přenesení funkcionality na úroveň UVD.
Pak se ještě v souvislosti s MPEG2 hodně řešila doba Radeonů X800 a GeForce 6800, které měly ve specifikacích uvedenou podporu pro encoding videa s HW akcelerací MPEG2, přičemž ani jeden z těch čipů žádný obvod pro MPEG2 encoding nepodporoval. ATi to tehdy vysvětlila tak, že jde o akcelerovaný transcoding, tedy převod jednoho formátu na druhý, kdy dekomprese z MPEG2 je hardwarové a komprese do dalšího formátu softwarová, takže transcoding jako celek akcelerovaný je. Nvidia se k tomu myslím nevyjádřila, pouze u dalších čipů tenhle parametr přestala uvádět.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Ještě mě napadá, jestli to
no-X https://diit.cz/autor/no-x
12. 12. 2013 - 15:52https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseJeště mě napadá, jestli to nebyla reakce na slajd z doby uvedení UVD 3.0 (tuším?) kde se jako novinka objevila podpora MPEG2. Tam ale šlo o něco trochu jiného, pokud si dobře pamatuju, změna tkvěla v tom, že MPEG2 byl podporován dávno před UVD (a nezávisle na něm) a teprve nedávno došlo přenesení funkcionality na úroveň UVD.
Pak se ještě v souvislosti s MPEG2 hodně řešila doba Radeonů X800 a GeForce 6800, které měly ve specifikacích uvedenou podporu pro encoding videa s HW akcelerací MPEG2, přičemž ani jeden z těch čipů žádný obvod pro MPEG2 encoding nepodporoval. ATi to tehdy vysvětlila tak, že jde o akcelerovaný transcoding, tedy převod jednoho formátu na druhý, kdy dekomprese z MPEG2 je hardwarové a komprese do dalšího formátu softwarová, takže transcoding jako celek akcelerovaný je. Nvidia se k tomu myslím nevyjádřila, pouze u dalších čipů tenhle parametr přestala uvádět.https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676822
+
No proste marketingove kidy. Encoding je encoding a ked sa to nahradi slovickom transcoding, staci podporovat dekompresiu a nasledny enkoding do noveho formatu uz hw podporovat netreba ... Vieme co je to enkoding, takze sluby boli potom jasne klamstvo.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
No proste marketingove kidy.
Pjetro de https://diit.cz/profil/pjetro-de
12. 12. 2013 - 17:44https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseNo proste marketingove kidy. Encoding je encoding a ked sa to nahradi slovickom transcoding, staci podporovat dekompresiu a nasledny enkoding do noveho formatu uz hw podporovat netreba ... Vieme co je to enkoding, takze sluby boli potom jasne klamstvo.https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676853
+
To už si nikdo nepamatujete, že dekódování chodilo jen přes ty Cyberlink softy (a pár dalších) ? ATI měla program pro developery, s tím, že interface hw dekodéru bude licencovat dalším - tenkrát jsem zaplatil členství v tom jejich spolku - maličkost, jen $5000 na rok. Asi v roce 2002. Nebo 2003, už nevím. Poslali mi DVA DOPISY. To byl support vývoje jak noha. NIKDY neuvolnili ten interface. I jsem je za to žaloval, ale ...
To bylo ještě předtím, než tomu začali říkat UVD.
Softy, které fungovaly, byly portací z linuxu, dekódování třeba z projektu ffmpeg, portace pod DirectShow (btw, krásná knihovna, napsaná v čistém a velmi pěkném C++ - ovšem M$ to začal velmi brzo uzavírat přenosem všech hw závislých věcí do MediaLibrary, která - byla jen pro "partnery") jménem ffdshow. Copak si to nikdo už nepamatuje ?
Jeden z prvních softů, které začaly skutečně fungovat na dekódování s použitím hw, byl MPC-HC, který měl dekodéry přeportované z linuxu, kde se zpětným inženýrstvím a "úniky" z AMD povedlo něco udělat (Xvideo a VDPAU extenze Xsek). Ale bylo to poněkud "tricky". Ještě tak před 4-mi lety byl net plný testování akcelerace videa - i tady na Diit. S notickou "zkoušeno na Catalyst x.x.x z včerejška z půl jedné ráno - verze z půl deváté zase už nejde".
"Hele, ono to jede FHD video a skoro vůbec to nepoužívá procesor, bomba".
A VLC, opět plně z vod linuxu. Reverzní inženýring, zakázaný, jak jinak.
Po 10-ti letech lží a slibů od AMD. Kdy hw dekódování chodilo jen pro DVD placky, pokud jste měl licenci od Cyberlink a dalších.
Ne že by byla Nvidie až tak moc lepší, ale určitě nedělala tolik chyb a takový hype kolem toho všeho. Měla mnohem stálejší ovladače.
Jak říkám, mohu to posoudit jen z pohledu toho videa, 3D nebo tak nedělám. Nebo okrajově. A dělat to video pro AMD hardware, to byl skutečně masochismus.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Tedy Wifte, i Vy, takový
kvolaa https://diit.cz/profil/kvolaa
13. 12. 2013 - 02:43https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseTedy Wifte, i Vy, takový pamětník ?
To už si nikdo nepamatujete, že dekódování chodilo jen přes ty Cyberlink softy (a pár dalších) ? ATI měla program pro developery, s tím, že interface hw dekodéru bude licencovat dalším - tenkrát jsem zaplatil členství v tom jejich spolku - maličkost, jen $5000 na rok. Asi v roce 2002. Nebo 2003, už nevím. Poslali mi DVA DOPISY. To byl support vývoje jak noha. NIKDY neuvolnili ten interface. I jsem je za to žaloval, ale ...
To bylo ještě předtím, než tomu začali říkat UVD.
Softy, které fungovaly, byly portací z linuxu, dekódování třeba z projektu ffmpeg, portace pod DirectShow (btw, krásná knihovna, napsaná v čistém a velmi pěkném C++ - ovšem M$ to začal velmi brzo uzavírat přenosem všech hw závislých věcí do MediaLibrary, která - byla jen pro "partnery") jménem ffdshow. Copak si to nikdo už nepamatuje ?
Jeden z prvních softů, které začaly skutečně fungovat na dekódování s použitím hw, byl MPC-HC, který měl dekodéry přeportované z linuxu, kde se zpětným inženýrstvím a "úniky" z AMD povedlo něco udělat (Xvideo a VDPAU extenze Xsek). Ale bylo to poněkud "tricky". Ještě tak před 4-mi lety byl net plný testování akcelerace videa - i tady na Diit. S notickou "zkoušeno na Catalyst x.x.x z včerejška z půl jedné ráno - verze z půl deváté zase už nejde".
"Hele, ono to jede FHD video a skoro vůbec to nepoužívá procesor, bomba".
A VLC, opět plně z vod linuxu. Reverzní inženýring, zakázaný, jak jinak.
Po 10-ti letech lží a slibů od AMD. Kdy hw dekódování chodilo jen pro DVD placky, pokud jste měl licenci od Cyberlink a dalších.
Ne že by byla Nvidie až tak moc lepší, ale určitě nedělala tolik chyb a takový hype kolem toho všeho. Měla mnohem stálejší ovladače.
Jak říkám, mohu to posoudit jen z pohledu toho videa, 3D nebo tak nedělám. Nebo okrajově. A dělat to video pro AMD hardware, to byl skutečně masochismus.
https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676916
+
Ne, s ničím si to nepletu. Šlo mi o dekódování. Tenkrát.
ATI to sice částěčně udělala, ale interface dávala jen "partnerům". Takže kdo si nekoupil třeba PowerDVD nebo podobný ... (software se to nazvat nedá) ... tak utřel nos.
Jakoby to nebylo. Nedal se koupit ani ten dekodér, oficiálně, třeba jako DirectShow DCOM+ komponenta. Tudíž to nešlo používat v aplikacích.
Volné to bylo až s nástupem UVD, to tenkrát tu funkcionalitu pojmenovávat takhle (protože to bylo v kartě už předtím). Volná IDCT přes to UVD nebo shadery ? Ani náhodou. Ještě pak dlouho ne.
Když konečně, postupně, začali tyhle služby dělat, třeba dekodér MPEG2, a pár dalších věcí - třeba překódování barevných prostorů, ... prostě co se používá ve videotechnice ..., tak to v jedné verzi Catalystu bylo, pak v pěti novějších verzích najednou nebylo, pak zase jo, ale nějak chybně - třeba jim to najednou jelo jen na primárním monitoru, ...nebo to nedokázalo udělat hw scaling pokud byly dva monitory spojené do jedné plochy ... miliarda chyb v průběhu 10 let. Podpora MPEG4 se objevovala a ztrácela - wokna udělaly update ... a ejhle ... už neumíme hw dekódovat ... nebo jsme zapomněli hw 4:4:4 na 4:2:0 transformaci.
Prostě neustálá radost a potěšení.
Nakonec to můžete vidět na tom softu. Kolik jen bylo verzí třeba BSPlayeru. A všechny softy si velmi brzy zvykly používat jen svoje dekodéry (DCOM+ komponenty), protože oficiální byly ... nespolehlivé. A jít na screen přímo přes DirectDraw. Posléze DirectD3D, ovladače od m$ nebo ATI používat co nejméně.
Rozumné softy používaly radši SDL nebo (tehdy vznikající) Gstreamer.
Zkrátka, bylo to o nervy něco tak zkripleného používat.
Takže o podpoře videa, ze strany AMD - to radši nic neříkejte.
S těmi GPGPU to dlouhou dobu bylo u AMD stejně šílené. Pamatujete CTM (close to metal, huráááá) ? Lepšit se to začalo až s OpenCL, ale i tam bych si na AMD nevsadil ani náhodou. Chcete OpenCL 1.2 ? Budou to umět všechny karty řady XY. Fajn, koupíte si ji, a ... ovladač bude vydán jen ve verzi OpenCL1.1, počkejte na další verzi.
Na to nemám zkrátka nervy ani peníze.
Zlatá NVIDIE a její laciné (v porovnání s trápením okolo toho bordelu a slibotechny jménem AMD) Tesla karty.
:-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ne, s ničím si to nepletu.
kvolaa https://diit.cz/profil/kvolaa
12. 12. 2013 - 22:41https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseNe, s ničím si to nepletu. Šlo mi o dekódování. Tenkrát.
ATI to sice částěčně udělala, ale interface dávala jen "partnerům". Takže kdo si nekoupil třeba PowerDVD nebo podobný ... (software se to nazvat nedá) ... tak utřel nos.
Jakoby to nebylo. Nedal se koupit ani ten dekodér, oficiálně, třeba jako DirectShow DCOM+ komponenta. Tudíž to nešlo používat v aplikacích.
Volné to bylo až s nástupem UVD, to tenkrát tu funkcionalitu pojmenovávat takhle (protože to bylo v kartě už předtím). Volná IDCT přes to UVD nebo shadery ? Ani náhodou. Ještě pak dlouho ne.
Když konečně, postupně, začali tyhle služby dělat, třeba dekodér MPEG2, a pár dalších věcí - třeba překódování barevných prostorů, ... prostě co se používá ve videotechnice ..., tak to v jedné verzi Catalystu bylo, pak v pěti novějších verzích najednou nebylo, pak zase jo, ale nějak chybně - třeba jim to najednou jelo jen na primárním monitoru, ...nebo to nedokázalo udělat hw scaling pokud byly dva monitory spojené do jedné plochy ... miliarda chyb v průběhu 10 let. Podpora MPEG4 se objevovala a ztrácela - wokna udělaly update ... a ejhle ... už neumíme hw dekódovat ... nebo jsme zapomněli hw 4:4:4 na 4:2:0 transformaci.
Prostě neustálá radost a potěšení.
Nakonec to můžete vidět na tom softu. Kolik jen bylo verzí třeba BSPlayeru. A všechny softy si velmi brzy zvykly používat jen svoje dekodéry (DCOM+ komponenty), protože oficiální byly ... nespolehlivé. A jít na screen přímo přes DirectDraw. Posléze DirectD3D, ovladače od m$ nebo ATI používat co nejméně.
Rozumné softy používaly radši SDL nebo (tehdy vznikající) Gstreamer.
Zkrátka, bylo to o nervy něco tak zkripleného používat.
Takže o podpoře videa, ze strany AMD - to radši nic neříkejte.
S těmi GPGPU to dlouhou dobu bylo u AMD stejně šílené. Pamatujete CTM (close to metal, huráááá) ? Lepšit se to začalo až s OpenCL, ale i tam bych si na AMD nevsadil ani náhodou. Chcete OpenCL 1.2 ? Budou to umět všechny karty řady XY. Fajn, koupíte si ji, a ... ovladač bude vydán jen ve verzi OpenCL1.1, počkejte na další verzi.
Na to nemám zkrátka nervy ani peníze.
Zlatá NVIDIE a její laciné (v porovnání s trápením okolo toho bordelu a slibotechny jménem AMD) Tesla karty.
:-)
https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676894
+
Co se týče videa, ani Nvidie se moc neukázala, ale byla v tom alespoň konzistentní.
Pokud napsali, že od verze ovladače A.B.C to funguje, už to tam zůstalo a fungovalo to.
Nestalo se, že by to v dalším update najednou nebylo, nebo to dělalo psí kusy (které byly odladěny už před pěti verzemi - sám jsem několikrát posílal do AMD bugy, opravili je, pak to v další verzi fungovalo a o pár verzí dál tam byly zpět - evidentně zmergovali aktuální kód s půl roku starým). Tak to se mi u Nvidie nikdy nestalo.
I jejich postoj k GPGPU byl úplně jiný než AMD. Byla CUDA, určitá verze a ta fungovala od karty tuším 8600. Několik let.
Kdežto AMD to mělo každého půl roku jinak.
Nevěřím, že jejich "profi" karty jsou lepší. Jak to skutečně je, je vidět ve vědeckém světě - kolik z 500 top HPC jede na AMD výpočetních kartách ? Myslím že tři, ostatní na Teslách nebo XeonPhi. To o něčem vypovídá.
Možná má AMD super hardware, ale ovladače a celkový support, pokud se to vytrvalé škození uživatelům dá tak nazvat, je prachmizerný.
Samozřejmě, v kompu mám AMD FirePro. Stála půlku co profi Nvidie a dělá 10bit na barevný kanál ? Dělá.
Takže asi tak.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Co se týče videa, ani Nvidie
kvolaa https://diit.cz/profil/kvolaa
12. 12. 2013 - 23:30https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseCo se týče videa, ani Nvidie se moc neukázala, ale byla v tom alespoň konzistentní.
Pokud napsali, že od verze ovladače A.B.C to funguje, už to tam zůstalo a fungovalo to.
Nestalo se, že by to v dalším update najednou nebylo, nebo to dělalo psí kusy (které byly odladěny už před pěti verzemi - sám jsem několikrát posílal do AMD bugy, opravili je, pak to v další verzi fungovalo a o pár verzí dál tam byly zpět - evidentně zmergovali aktuální kód s půl roku starým). Tak to se mi u Nvidie nikdy nestalo.
I jejich postoj k GPGPU byl úplně jiný než AMD. Byla CUDA, určitá verze a ta fungovala od karty tuším 8600. Několik let.
Kdežto AMD to mělo každého půl roku jinak.
Nevěřím, že jejich "profi" karty jsou lepší. Jak to skutečně je, je vidět ve vědeckém světě - kolik z 500 top HPC jede na AMD výpočetních kartách ? Myslím že tři, ostatní na Teslách nebo XeonPhi. To o něčem vypovídá.
Možná má AMD super hardware, ale ovladače a celkový support, pokud se to vytrvalé škození uživatelům dá tak nazvat, je prachmizerný.
Samozřejmě, v kompu mám AMD FirePro. Stála půlku co profi Nvidie a dělá 10bit na barevný kanál ? Dělá.
Takže asi tak.https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676905
+
AMD je samozřejmě jinak super, takže pokud se někomu zdá, že si libuji v nějakém flamewaru, tak tedy nelibuji.
Co se týče procesorů a čipsetů, sám dlouhá léta používám AM3+ desky k plné spokojenosti. Do běla mě vytočili za celá ta léta jen jednou, když jsem na demonstraci a studium virtualizace nakoupil tu předposlední desku Sabertooth (verze 1), čistě kvůli AMD-d (IOMMU, tedy passthrough na železo z VM), VMDq, SR-IOV, atd. a OSM měsíců od uvedení to nefungovalo, protože AMD nedala Asusu potřebná data o čipsetu (IOMMU je kromě podpory v procesoru i věc čipsetu a musí to spolupracovat s BIOSem), takže nemohli udělat opravu. Moc prima.
Na to Kaveri se těším, vypadá to jako skvělý procesor. Jen škoda, že vyhodili podporu ECC, když to předtím měli ve všem. Prý proto, že chtěli dělat profi verze APU, kde by GPU bylo certifikováno jako FirePro a v MMU by byla podpora ECC, včetně memory scrubbingu. No a k tomu pokud vím nějak nakonec nedošlo - na poslední dotaz co jsem na tohle téma učinil mi nějaký markeťák napsal, že tyto "profi" verze APU jsou určeny jen do Indie, Bangladéše a tak. To bych chtěl vážně vidět, jak by se nad takovou věcí konstruktéři třeba v Bangalore zasmáli (v průměru mají lepší stroje než my tady).
V kontrastu s tím, Intel podporu ECC zase zavedl i do Pentií (G2020 např.).
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
AMD je samozřejmě jinak
kvolaa https://diit.cz/profil/kvolaa
13. 12. 2013 - 00:11https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseAMD je samozřejmě jinak super, takže pokud se někomu zdá, že si libuji v nějakém flamewaru, tak tedy nelibuji.
Co se týče procesorů a čipsetů, sám dlouhá léta používám AM3+ desky k plné spokojenosti. Do běla mě vytočili za celá ta léta jen jednou, když jsem na demonstraci a studium virtualizace nakoupil tu předposlední desku Sabertooth (verze 1), čistě kvůli AMD-d (IOMMU, tedy passthrough na železo z VM), VMDq, SR-IOV, atd. a OSM měsíců od uvedení to nefungovalo, protože AMD nedala Asusu potřebná data o čipsetu (IOMMU je kromě podpory v procesoru i věc čipsetu a musí to spolupracovat s BIOSem), takže nemohli udělat opravu. Moc prima.
Na to Kaveri se těším, vypadá to jako skvělý procesor. Jen škoda, že vyhodili podporu ECC, když to předtím měli ve všem. Prý proto, že chtěli dělat profi verze APU, kde by GPU bylo certifikováno jako FirePro a v MMU by byla podpora ECC, včetně memory scrubbingu. No a k tomu pokud vím nějak nakonec nedošlo - na poslední dotaz co jsem na tohle téma učinil mi nějaký markeťák napsal, že tyto "profi" verze APU jsou určeny jen do Indie, Bangladéše a tak. To bych chtěl vážně vidět, jak by se nad takovou věcí konstruktéři třeba v Bangalore zasmáli (v průměru mají lepší stroje než my tady).
V kontrastu s tím, Intel podporu ECC zase zavedl i do Pentií (G2020 např.).https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676907
+
Ano Intel az na niektore (tusim ze u SB trebalo skontrolovat model) dvojjadra drzal podporu ECC stale - on to skrti totiz na desktop vs workstation cipoch zakladnych dosiek (s desktopovym cipom H/B/Z na ecc zabudni).
Ak nasadi AMD na trh serverovy Kaveri (ma nahradit AM3 based Opterony 3xxx) bez ecc tak su to uplni idioti.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ano Intel az na niektore
Trovaricon https://diit.cz/profil/trovaricon
14. 12. 2013 - 22:07https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseAno Intel az na niektore (tusim ze u SB trebalo skontrolovat model) dvojjadra drzal podporu ECC stale - on to skrti totiz na desktop vs workstation cipoch zakladnych dosiek (s desktopovym cipom H/B/Z na ecc zabudni).
Ak nasadi AMD na trh serverovy Kaveri (ma nahradit AM3 based Opterony 3xxx) bez ecc tak su to uplni idioti.https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-677155
+
Trochu paradox, přikládat hru k APU, kterou to asi jen stěží utáhne. Leda v kombinaci s dedikovanou grafikou, ale to zase jaksi už popírá smysl APU.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Trochu paradox, přikládat hru
siddhi https://diit.cz/profil/puko-hasita
12. 12. 2013 - 14:39https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseTrochu paradox, přikládat hru k APU, kterou to asi jen stěží utáhne. Leda v kombinaci s dedikovanou grafikou, ale to zase jaksi už popírá smysl APU.https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676808
+
No, GPU bude o cca 10% výkonnější, jak předchozí generace, Mantle by měl přidat cca 20% na výkonu, s troškou overclocku na grafice jsme výkonem dost nad 7770.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
No, GPU bude o cca 10%
Kedar Míša https://diit.cz/profil/warman
12. 12. 2013 - 14:58https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseNo, GPU bude o cca 10% výkonnější, jak předchozí generace, Mantle by měl přidat cca 20% na výkonu, s troškou overclocku na grafice jsme výkonem dost nad 7770.https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676810
+
12. 12. 2013 - 20:23https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseHop a teď zpátky na zem. Dost nad HD 7770? Těžko.https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676880
+
Pokud bude mít s mantle 20% FPS navíc, tak dožene 7770 s DX11. Jak říkám, nárust GPU by měl být cc10%, Mantle 20%, overclock přidá taky nějaký procento, takže dožene 7770 :)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Pokud bude mít s mantle 20%
Kedar Míša https://diit.cz/profil/warman
13. 12. 2013 - 10:01https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskusePokud bude mít s mantle 20% FPS navíc, tak dožene 7770 s DX11. Jak říkám, nárust GPU by měl být cc10%, Mantle 20%, overclock přidá taky nějaký procento, takže dožene 7770 :)https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676943
+
Od grafické divize AMD, proslulé tím nejhorším softem co je nad železem ?
(horší je snad už jen firmware v discích :-))
Od lidí, kteří evidentně neměli ani Svn, Git - tedy správu verzí a bugů, jak bylo dlouhá léta vidět z jejich Catalyst crippleware ovladačů ?
Kteří každý měsíc udělají 3 verze čehokoliv, a každá má jiné chyby ?
A jednu chybu opraví a dvě staré, dávno opravené zopakují ?
To spíš věřím v Ježíška.
Po úvodním hype, kdy se šuškalo o otevření kódu, ... ale on nebude až tak otevřený, že. Tudíž nebude přenositelný (že by ho na všechno mistrně přenesla AMD vlastními silami ...).
Dalo by se věřit, že cokoliv nového bude lepší a efektivnější než "Rudý obr" (taková ta přerostlá hvězda) jménem DirectX, proslulý (ironie) svou otevřeností, přenositelností, efektivitou, přímočarým designem, přívětivostí, skvělou dokumentací, ...
S vyjímkou softu od grafické divize AMD. Ledaže by pustili konečně ze sklepa nebo gulagu nebo kde je mají ty skvělé analytiky a inženýry, co jim udělali AMD-64, Phenom II atd. To možná pak ano. Ale v to nedoufám.
Obávám se, že OpenGL nám zůstane na věky jako báječná alternativa toho všeho.
Mantle má mnoho významů, třeba "břemeno" - jako "the mantle of white man", tak nevím co tím AMD myslí. Taky to znamená takový ten kabát nebo pláštěnku, jo pelerína se tomu říká česky.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Mantle ?
Od grafické divize
kvolaa https://diit.cz/profil/kvolaa
13. 12. 2013 - 01:50https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseMantle ?
Od grafické divize AMD, proslulé tím nejhorším softem co je nad železem ?
(horší je snad už jen firmware v discích :-))
Od lidí, kteří evidentně neměli ani Svn, Git - tedy správu verzí a bugů, jak bylo dlouhá léta vidět z jejich Catalyst crippleware ovladačů ?
Kteří každý měsíc udělají 3 verze čehokoliv, a každá má jiné chyby ?
A jednu chybu opraví a dvě staré, dávno opravené zopakují ?
To spíš věřím v Ježíška.
Po úvodním hype, kdy se šuškalo o otevření kódu, ... ale on nebude až tak otevřený, že. Tudíž nebude přenositelný (že by ho na všechno mistrně přenesla AMD vlastními silami ...).
Dalo by se věřit, že cokoliv nového bude lepší a efektivnější než "Rudý obr" (taková ta přerostlá hvězda) jménem DirectX, proslulý (ironie) svou otevřeností, přenositelností, efektivitou, přímočarým designem, přívětivostí, skvělou dokumentací, ...
S vyjímkou softu od grafické divize AMD. Ledaže by pustili konečně ze sklepa nebo gulagu nebo kde je mají ty skvělé analytiky a inženýry, co jim udělali AMD-64, Phenom II atd. To možná pak ano. Ale v to nedoufám.
Obávám se, že OpenGL nám zůstane na věky jako báječná alternativa toho všeho.
Mantle má mnoho významů, třeba "břemeno" - jako "the mantle of white man", tak nevím co tím AMD myslí. Taky to znamená takový ten kabát nebo pláštěnku, jo pelerína se tomu říká česky.https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676912
+
Tak ono DirectX je vselico na tom sa zhodneme, ale ze by mal zlu dokumentaciu? Uf...
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Tak ono DirectX je vselico na
Trovaricon https://diit.cz/profil/trovaricon
14. 12. 2013 - 22:09https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseTak ono DirectX je vselico na tom sa zhodneme, ale ze by mal zlu dokumentaciu? Uf...https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-677156
+
Podle starších zpráv by měl BF4 jet při středních detailech na A10-7850K na 30 FPS v 1080p a na 60 FPS v 720p. Myslím, že budou propagovat kombinaci Kaveri s R7-250 v režimu dual-graphics. Jak dobře to bude fungovat, ale zatím známo není...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Podle starších zpráv by měl
no-X https://diit.cz/autor/no-x
12. 12. 2013 - 14:59https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskusePodle starších zpráv by měl BF4 jet při středních detailech na A10-7850K na 30 FPS v 1080p a na 60 FPS v 720p. Myslím, že budou propagovat kombinaci Kaveri s R7-250 v režimu dual-graphics. Jak dobře to bude fungovat, ale zatím známo není...https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-676811
+
By "měl"? Nemůžete to prosím třeba otestovat když je to tu samý test kaveri (naposledy dnes)? Taky mi uniká praktický smysl bundlování BF4 k APU, no možná bude víc kuponů k sehnání na forech, bazarech, aukru. Aspoň si tím potencionální kupec Kaveri sníží drobet cenu za CPU, když AMD to zatím nedělá ;-)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
By "měl"? Nemůžete to prosím
Mila Pila https://diit.cz/profil/xvinm102
6. 6. 2014 - 15:36https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuseBy "měl"? Nemůžete to prosím třeba otestovat když je to tu samý test kaveri (naposledy dnes)? Taky mi uniká praktický smysl bundlování BF4 k APU, no možná bude víc kuponů k sehnání na forech, bazarech, aukru. Aspoň si tím potencionální kupec Kaveri sníží drobet cenu za CPU, když AMD to zatím nedělá ;-)https://diit.cz/clanek/apu-kaveri-battlefield-4-bundle/diskuse#comment-709282
+
Mam pocit, ze AMD zverejnuje pouze ty vysledky, co se ji hodi.
Tedy testy, ktere porazi Intel pouze diky vykonnemu GPU, ktere Intel nema, a ne ty kde zalezi na vykonu CPU ktery bude sotva polovicni proti Intelu.
PCMark 8 neni CPU benchmark. Obsahuje klasicke renderovani, testy HDD a mnozstvi OpenCL uloh.
http://s3.amazonaws.com/download-aws.futuremark.com/PCMark_8_Technical_G...
Procesor je ale jediný komponent, který je uváděn u všech dílčích testů. I když chybí slajd s konfigurací, docela pochybuju, že by AMD manipulovala výsledkem použitím výrazně lepšího HDD/SSD v sestavě s Kaveri.
Ne, nelze v PCMarku 8 vyvozovat jakekoli zavery tykajici se x86 casti. Ty subtesty projedou IO (cipset), iGPU, atd. Cili myslim, ze nikdo nepochybuje, ze iGPU Kaveri bude dozajista o tech PCMarkovskych 8% lepsi nez Haswell iGPU.
Alespoň podle databáze na webu Futuremarku má GPU na většinu výsledků zanedbatelný vliv. V PCMark 8 Accelerated vychází s FX-8350 téměř stejné skóre nezávisle na tom, jestli je v sestavě HD 7770 nebo dvě HD 7950 v CrossFire. Stejně tak ostatní testy... PCMark Creative Accelerated - stejné skóre (rozdíl 3,8 %) s GTX 650 jako s GTX 680... To nevypadá, jako by GPU Kaveri mělo šanci se nějak výrazněji projevit.
Tak nějak jsem se v článku vůbec nedozvěděl nic o rozdílu výkonu v cpu části, o kterou si myslím, že jde především...
Zamyšlení - (nemusí být správné):
Pokud CPU a GPU část procesoru leží na stejné interní sběrnici se společnou pamětí, má potom ještě vůbec smysl rozlišovat tyto dvě části?
Dříve byl přece taky matematický koprocesor v samostatném čipu, dnes už je integrován a nikdo neříká CPU a FPU část. Prostě je to další blok v CPU který zpracovává speciální případy výpočtu.
V Kaveri sice leží GPU i CPU na stejné sběrnici a vidí stejnou paměť - takže pointer z CPU je stejný jako pointer z GPU, ale do stavu jako mezi Interger ALU a FP ALU (procesor, koprocesor) mu plno věcí chybí.
Nemá to přepínání kontextu, především. A synchronizaci procesů, podporu IPC (interproces komunikace), sdílené paměti, ...
Je fakt, že je to první vlaštovka na poli HSA (heterogenní architektury), ale k plnému skutečně heterogennímu APU tomu spoustu věcí chybí.
Část těch věcí bude umět až následovník Kaveri ...2015...
Ale než to bude fungovat skutečně normálně a transparentně, kompilátor to bude moci použít třeba pro vektorové nebo maticové výpočty, ... to uteče ještě hodně vody. A vina nebude na straně kompilátorů.
Připomíná mi to marketingové (tj. zcela lživé) věty o podpoře hw dekódování videa - to ATI (pak AMD) mlela asi 5 let, než to začala být alespoň částečně pravda - pro MPEG2 - pak trvalo dalších 5 let, než přišel na milost i MPEG4 (i když schválně vykripleně) a nakonec to umí v posledí verzi i MJPEG a H.264. Po deseti letech předkládání zářných zítřků. A dodnes ten interface není úplně otevřený, má mnohé chyby, je omezen na pár vláken ...
No dobře, tam bylo na vině také spiknutí s filmovými studii proti RIPerům, ale ...
Prostě tyhle AMD (Nvidia, Intel, ...) kydy nelze brát vážně.
Tím neříkám, že to není krok správným směrem.
Jednodušeji: jede to stejně jen v adresách fyzické paměti, MMU jednotka nepracuje pro GPU s virtuální pamětí a adresami v rámci kontextu procesu, jako u CPU. Pokud jsem slyšel správně (procesor je ještě na houbách), tak se MMU GPU vůbec nezabývá.
To by mělo začít fungovat až u další generace, ... ale to už jsme slyšeli mnohokrát.
Takže, pokud to dobře chápu, program si bude muset tyhle věci hlídat sám, stejně jako synchronizaci a sdílení GPU mezi procesy a vlákny.
Tedy použitelnost nejde o moc dál než ve stávajících "APU" (které vlastně ani APU nejsou, jen nabastlené dvě věci - procesor a grafika - dohromady).
Myslím, že u HSA a hUMA je virtuální paměť normálně podporována. Samozřejmě virtuální paměť je poskytována přes služby OS (jak jinak). Všechny zápisy jsou prováděny přes koherentní cache, takže ani o to se aplikace starat nemusí.
Máte pravdu, to MMU už umí, dokonce Kaveri už umí i sdílenou paměť - "GPU can take advantage of the shared virtual memory between CPU and GPU, and pageable system memory can now be referenced directly by the GPU, instead of being copied or pinned before accessing".
No nicméně to neumí přepínání kontextu, jak jsem psal. Takže v multi-taskingu si to musí řešit aplikace sama. Přes nějaké AMD API. A když slyším AMD API, dostávám kopřivku.
Plně v železe to má umět až to Carrizo, v roce 2015.
A v roce 2020 poletíme znova na Měsíc. Teda na Mars, BTW. Nebo v roce 2040.
Zatím mi to plkání o HSA připadá, jako se bavit o tom, zda v komunismu bude kromě chleba zadarmo i kaviár a šampaňské. A budou hezké holky společné ?
Ale Kaveri se chystám koupit, právě kvůli hrátkám s OpenCL a HSA. Takže doufejme, ...
Nepleteš si to s něčím? Hardwarovou akceleraci MPEG2 podporovala Rage 128 už někdy před 13-14 lety, bez IDCT už je zvládaly čipy o dvě generace starší (Rage II a Rage PRO).
Taky mám dojem, že místo dekódování mělo bejt kódování :).
Ještě mě napadá, jestli to nebyla reakce na slajd z doby uvedení UVD 3.0 (tuším?) kde se jako novinka objevila podpora MPEG2. Tam ale šlo o něco trochu jiného, pokud si dobře pamatuju, změna tkvěla v tom, že MPEG2 byl podporován dávno před UVD (a nezávisle na něm) a teprve nedávno došlo přenesení funkcionality na úroveň UVD.
Pak se ještě v souvislosti s MPEG2 hodně řešila doba Radeonů X800 a GeForce 6800, které měly ve specifikacích uvedenou podporu pro encoding videa s HW akcelerací MPEG2, přičemž ani jeden z těch čipů žádný obvod pro MPEG2 encoding nepodporoval. ATi to tehdy vysvětlila tak, že jde o akcelerovaný transcoding, tedy převod jednoho formátu na druhý, kdy dekomprese z MPEG2 je hardwarové a komprese do dalšího formátu softwarová, takže transcoding jako celek akcelerovaný je. Nvidia se k tomu myslím nevyjádřila, pouze u dalších čipů tenhle parametr přestala uvádět.
No proste marketingove kidy. Encoding je encoding a ked sa to nahradi slovickom transcoding, staci podporovat dekompresiu a nasledny enkoding do noveho formatu uz hw podporovat netreba ... Vieme co je to enkoding, takze sluby boli potom jasne klamstvo.
Tedy Wifte, i Vy, takový pamětník ?
To už si nikdo nepamatujete, že dekódování chodilo jen přes ty Cyberlink softy (a pár dalších) ? ATI měla program pro developery, s tím, že interface hw dekodéru bude licencovat dalším - tenkrát jsem zaplatil členství v tom jejich spolku - maličkost, jen $5000 na rok. Asi v roce 2002. Nebo 2003, už nevím. Poslali mi DVA DOPISY. To byl support vývoje jak noha. NIKDY neuvolnili ten interface. I jsem je za to žaloval, ale ...
To bylo ještě předtím, než tomu začali říkat UVD.
Softy, které fungovaly, byly portací z linuxu, dekódování třeba z projektu ffmpeg, portace pod DirectShow (btw, krásná knihovna, napsaná v čistém a velmi pěkném C++ - ovšem M$ to začal velmi brzo uzavírat přenosem všech hw závislých věcí do MediaLibrary, která - byla jen pro "partnery") jménem ffdshow. Copak si to nikdo už nepamatuje ?
Jeden z prvních softů, které začaly skutečně fungovat na dekódování s použitím hw, byl MPC-HC, který měl dekodéry přeportované z linuxu, kde se zpětným inženýrstvím a "úniky" z AMD povedlo něco udělat (Xvideo a VDPAU extenze Xsek). Ale bylo to poněkud "tricky". Ještě tak před 4-mi lety byl net plný testování akcelerace videa - i tady na Diit. S notickou "zkoušeno na Catalyst x.x.x z včerejška z půl jedné ráno - verze z půl deváté zase už nejde".
"Hele, ono to jede FHD video a skoro vůbec to nepoužívá procesor, bomba".
A VLC, opět plně z vod linuxu. Reverzní inženýring, zakázaný, jak jinak.
Po 10-ti letech lží a slibů od AMD. Kdy hw dekódování chodilo jen pro DVD placky, pokud jste měl licenci od Cyberlink a dalších.
Ne že by byla Nvidie až tak moc lepší, ale určitě nedělala tolik chyb a takový hype kolem toho všeho. Měla mnohem stálejší ovladače.
Jak říkám, mohu to posoudit jen z pohledu toho videa, 3D nebo tak nedělám. Nebo okrajově. A dělat to video pro AMD hardware, to byl skutečně masochismus.
Ne, s ničím si to nepletu. Šlo mi o dekódování. Tenkrát.
ATI to sice částěčně udělala, ale interface dávala jen "partnerům". Takže kdo si nekoupil třeba PowerDVD nebo podobný ... (software se to nazvat nedá) ... tak utřel nos.
Jakoby to nebylo. Nedal se koupit ani ten dekodér, oficiálně, třeba jako DirectShow DCOM+ komponenta. Tudíž to nešlo používat v aplikacích.
Volné to bylo až s nástupem UVD, to tenkrát tu funkcionalitu pojmenovávat takhle (protože to bylo v kartě už předtím). Volná IDCT přes to UVD nebo shadery ? Ani náhodou. Ještě pak dlouho ne.
Když konečně, postupně, začali tyhle služby dělat, třeba dekodér MPEG2, a pár dalších věcí - třeba překódování barevných prostorů, ... prostě co se používá ve videotechnice ..., tak to v jedné verzi Catalystu bylo, pak v pěti novějších verzích najednou nebylo, pak zase jo, ale nějak chybně - třeba jim to najednou jelo jen na primárním monitoru, ...nebo to nedokázalo udělat hw scaling pokud byly dva monitory spojené do jedné plochy ... miliarda chyb v průběhu 10 let. Podpora MPEG4 se objevovala a ztrácela - wokna udělaly update ... a ejhle ... už neumíme hw dekódovat ... nebo jsme zapomněli hw 4:4:4 na 4:2:0 transformaci.
Prostě neustálá radost a potěšení.
Nakonec to můžete vidět na tom softu. Kolik jen bylo verzí třeba BSPlayeru. A všechny softy si velmi brzy zvykly používat jen svoje dekodéry (DCOM+ komponenty), protože oficiální byly ... nespolehlivé. A jít na screen přímo přes DirectDraw. Posléze DirectD3D, ovladače od m$ nebo ATI používat co nejméně.
Rozumné softy používaly radši SDL nebo (tehdy vznikající) Gstreamer.
Zkrátka, bylo to o nervy něco tak zkripleného používat.
Takže o podpoře videa, ze strany AMD - to radši nic neříkejte.
S těmi GPGPU to dlouhou dobu bylo u AMD stejně šílené. Pamatujete CTM (close to metal, huráááá) ? Lepšit se to začalo až s OpenCL, ale i tam bych si na AMD nevsadil ani náhodou. Chcete OpenCL 1.2 ? Budou to umět všechny karty řady XY. Fajn, koupíte si ji, a ... ovladač bude vydán jen ve verzi OpenCL1.1, počkejte na další verzi.
Na to nemám zkrátka nervy ani peníze.
Zlatá NVIDIE a její laciné (v porovnání s trápením okolo toho bordelu a slibotechny jménem AMD) Tesla karty.
:-)
Co se týče videa, ani Nvidie se moc neukázala, ale byla v tom alespoň konzistentní.
Pokud napsali, že od verze ovladače A.B.C to funguje, už to tam zůstalo a fungovalo to.
Nestalo se, že by to v dalším update najednou nebylo, nebo to dělalo psí kusy (které byly odladěny už před pěti verzemi - sám jsem několikrát posílal do AMD bugy, opravili je, pak to v další verzi fungovalo a o pár verzí dál tam byly zpět - evidentně zmergovali aktuální kód s půl roku starým). Tak to se mi u Nvidie nikdy nestalo.
I jejich postoj k GPGPU byl úplně jiný než AMD. Byla CUDA, určitá verze a ta fungovala od karty tuším 8600. Několik let.
Kdežto AMD to mělo každého půl roku jinak.
Nevěřím, že jejich "profi" karty jsou lepší. Jak to skutečně je, je vidět ve vědeckém světě - kolik z 500 top HPC jede na AMD výpočetních kartách ? Myslím že tři, ostatní na Teslách nebo XeonPhi. To o něčem vypovídá.
Možná má AMD super hardware, ale ovladače a celkový support, pokud se to vytrvalé škození uživatelům dá tak nazvat, je prachmizerný.
Samozřejmě, v kompu mám AMD FirePro. Stála půlku co profi Nvidie a dělá 10bit na barevný kanál ? Dělá.
Takže asi tak.
AMD je samozřejmě jinak super, takže pokud se někomu zdá, že si libuji v nějakém flamewaru, tak tedy nelibuji.
Co se týče procesorů a čipsetů, sám dlouhá léta používám AM3+ desky k plné spokojenosti. Do běla mě vytočili za celá ta léta jen jednou, když jsem na demonstraci a studium virtualizace nakoupil tu předposlední desku Sabertooth (verze 1), čistě kvůli AMD-d (IOMMU, tedy passthrough na železo z VM), VMDq, SR-IOV, atd. a OSM měsíců od uvedení to nefungovalo, protože AMD nedala Asusu potřebná data o čipsetu (IOMMU je kromě podpory v procesoru i věc čipsetu a musí to spolupracovat s BIOSem), takže nemohli udělat opravu. Moc prima.
Na to Kaveri se těším, vypadá to jako skvělý procesor. Jen škoda, že vyhodili podporu ECC, když to předtím měli ve všem. Prý proto, že chtěli dělat profi verze APU, kde by GPU bylo certifikováno jako FirePro a v MMU by byla podpora ECC, včetně memory scrubbingu. No a k tomu pokud vím nějak nakonec nedošlo - na poslední dotaz co jsem na tohle téma učinil mi nějaký markeťák napsal, že tyto "profi" verze APU jsou určeny jen do Indie, Bangladéše a tak. To bych chtěl vážně vidět, jak by se nad takovou věcí konstruktéři třeba v Bangalore zasmáli (v průměru mají lepší stroje než my tady).
V kontrastu s tím, Intel podporu ECC zase zavedl i do Pentií (G2020 např.).
Ano Intel az na niektore (tusim ze u SB trebalo skontrolovat model) dvojjadra drzal podporu ECC stale - on to skrti totiz na desktop vs workstation cipoch zakladnych dosiek (s desktopovym cipom H/B/Z na ecc zabudni).
Ak nasadi AMD na trh serverovy Kaveri (ma nahradit AM3 based Opterony 3xxx) bez ecc tak su to uplni idioti.
Trochu paradox, přikládat hru k APU, kterou to asi jen stěží utáhne. Leda v kombinaci s dedikovanou grafikou, ale to zase jaksi už popírá smysl APU.
No, GPU bude o cca 10% výkonnější, jak předchozí generace, Mantle by měl přidat cca 20% na výkonu, s troškou overclocku na grafice jsme výkonem dost nad 7770.
Hop a teď zpátky na zem. Dost nad HD 7770? Těžko.
Pokud bude mít s mantle 20% FPS navíc, tak dožene 7770 s DX11. Jak říkám, nárust GPU by měl být cc10%, Mantle 20%, overclock přidá taky nějaký procento, takže dožene 7770 :)
Mantle ?
Od grafické divize AMD, proslulé tím nejhorším softem co je nad železem ?
(horší je snad už jen firmware v discích :-))
Od lidí, kteří evidentně neměli ani Svn, Git - tedy správu verzí a bugů, jak bylo dlouhá léta vidět z jejich Catalyst crippleware ovladačů ?
Kteří každý měsíc udělají 3 verze čehokoliv, a každá má jiné chyby ?
A jednu chybu opraví a dvě staré, dávno opravené zopakují ?
To spíš věřím v Ježíška.
Po úvodním hype, kdy se šuškalo o otevření kódu, ... ale on nebude až tak otevřený, že. Tudíž nebude přenositelný (že by ho na všechno mistrně přenesla AMD vlastními silami ...).
Dalo by se věřit, že cokoliv nového bude lepší a efektivnější než "Rudý obr" (taková ta přerostlá hvězda) jménem DirectX, proslulý (ironie) svou otevřeností, přenositelností, efektivitou, přímočarým designem, přívětivostí, skvělou dokumentací, ...
S vyjímkou softu od grafické divize AMD. Ledaže by pustili konečně ze sklepa nebo gulagu nebo kde je mají ty skvělé analytiky a inženýry, co jim udělali AMD-64, Phenom II atd. To možná pak ano. Ale v to nedoufám.
Obávám se, že OpenGL nám zůstane na věky jako báječná alternativa toho všeho.
Mantle má mnoho významů, třeba "břemeno" - jako "the mantle of white man", tak nevím co tím AMD myslí. Taky to znamená takový ten kabát nebo pláštěnku, jo pelerína se tomu říká česky.
Tak ono DirectX je vselico na tom sa zhodneme, ale ze by mal zlu dokumentaciu? Uf...
Podle starších zpráv by měl BF4 jet při středních detailech na A10-7850K na 30 FPS v 1080p a na 60 FPS v 720p. Myslím, že budou propagovat kombinaci Kaveri s R7-250 v režimu dual-graphics. Jak dobře to bude fungovat, ale zatím známo není...
By "měl"? Nemůžete to prosím třeba otestovat když je to tu samý test kaveri (naposledy dnes)? Taky mi uniká praktický smysl bundlování BF4 k APU, no možná bude víc kuponů k sehnání na forech, bazarech, aukru. Aspoň si tím potencionální kupec Kaveri sníží drobet cenu za CPU, když AMD to zatím nedělá ;-)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.