Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Známe výkon APU Kaveri (a parametry také)

Na Kaveri s.re pes. Do notebooku nějakou mobilní verzi možná. To už se mi víc líbí skoky v igp co předvádí intel. Jestli chtěj opravdovou revoluci v desktopu tak ať vydaj pro desktop čip podle návrhu pro ps4, nebo xbone. Pak by mně dedikované grafiky asi opravdu přestaly zajímat.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Čipy z konzolí by na desktopu nemohly efektivně fungovat, protože DirectX. A ani AMD není natolik optimistická, aby věřila, že podíl Mantle dosáhne podílu DirectX, aby produkt s takovým poměrem procesorového a grafického výkonu mohl mít v desktopu smysl.

Skoky Intelu jsou sice hezké, ale pouze z relativního hlediska. V absolutních číslech jsou všechna jejich GPU pomalejší než konkurenční. To je jako kdybych tvrdil, že se mi víc líbí skoky AMD po stránce výkonu CPU, protože každá další generace je o ~15 % rychlejší zatímco Intel zrychluje jen o ~5 %. AMD má rychlejší grafiky, Intel procesory. Dokud oba "neskáčou" ze stejného místa, je délka skoku irelevantní.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jirko můžeš vysvětlit proč by directx nemělo na stávajícím návrhu minimálně čipu pro ps4 fungovat ? (u xbone díky integrované paměti na čipu nevím, ale to je snad záležitost driverů). Vždyť directx podporu mají i grafická jádra pro arm.

Skoky intelu jsou opravdu mnohem zajímavější. Každá nová generace je lepší minimálně o 60%. Logicky už Broadwell dožene amd APU v grafickém výkonu. S další generací Intelu se už amd pravděpodobně nechytá ani v grafickém výkonu APU.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tvrdit, že další skok intelu bude stejně velký je proto blbina, protože zatímco u SB zabírala GPU odhadem 25%, u IB 33%, u Haswellu je to 65%, takže pokud by nastal stejný mezigenerační skok jako mezi IB a H., tak by grafika zabírala 130% čipu a to jaksi není možné....

Intel jen dohnal AMD v ploše křemíku věnované GPU. Teď už bude muset zrychlovat jinak - kvalitou architektury, a tam má oproti AMD stejné manko, jako má bohužel AMD v oblasti návrhu CPU...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To by byla pravda, kdyby dalčí apu od intelu nebylo 14nm. A těch 65% plochy u Haswellu je pouze u Iris Pro s integrovanou pamětí. Do úvah doporučuji míň fanouškovství a víc logiky.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

1) Intel zvětšuje počet tranzistorů nezávisle na výrobním procesu (viz skok Ivy - Haswell) - nový proces je zpravidla méně spolehlivý a tedy nezvládne vyrábět (levně) tak velké čipy. Např. skok mezi SB a IB byl z 1.16 na 1.4 (u čtyřjader), u haswellu se skočilo na 1.6. Což dokládá, že zmenšení procesu na počet tranzistorů (a tedy možnosti rozšířit jádro) vliv nemá.

2) Pominu-li, že ani Iris Pro nemá integrovanou paměť (je to spešl čip, něco jako svého času sideport u AMD integrovanejch grafik v čipsetu, embeded a integrated je jaksi rozdíl...), tak kolem šedesáti procent (v závislosti na 2/4 jádru) mají všechny čipy s GT3, nikoli pouze ty s eDRAM.
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2323826

Čipy s GT2 ten poměr takový nemají, ovšem nemají ani takový nárůst výkonu (vychází kolem 20 - 30%)
http://www.tomshardware.com/reviews/core-i7-4770k-haswell-review,3521-5....
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-haswell-core-i7-4770k-r...

Takže - abych přistoupil na Tvou argumentační úroveň - bych doporučil míň vtipnejch komentářů a více používat fakta.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jakékoliv potenciální "manko" může Intel dohnat hrubou silou. Vzhledem k použitému výrobnímu procesu si Intel může dovolit dát do čipu více EU než si může dovolit AMD dát SP do čipu vyrobeného na 28nm.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hmmm, jsem dosti skeptický. GPU sázejících na hrubou sílu tu už bylo a málokterá z nich byla opravdu úspěšná...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Problémem je overhead DX, který v případě "jiných než high-endových" CPU zkonzumuje většinu výkonnostního potenciálu, který pak nestačí pro efektivní zásobování GPU daty. Konzole si mohou dovolit úsporné CPU, protože je nelimituje overhead DX. Pro klasickou DirectX platformu (PC) by to byl problém a vyvážení CPU a GPU částí, které je vhodné pro konzole, by nefungovalo efektivně. Řešením by byl Mantle, ale dokud (nebo spíš pokud) nebude podporovaný alespoň v 50 % nových her, tak vliv procesoru neeliminuje a nic jako současná konzolová APU nebude mít v desktopu smysl.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Já teda nevim co overhead DX je, ale neříkej mi, že na xboxu microsoft protěžuje jiný api než je directx. Je mi jasný, že GPU by bylo asi limitováno rychlistí CPU (kolik má cpu v ps4 1,6GHz ?) a tudíž nelze předpokládat, že to co pojede plynule na konzoli, pojede vždy se stejnými detaily plynule i na desktop verzi. Ostatně výkonný dedikovaný GPU si pořizujou často i lidi, kteří na to nemaj adekvátní CPU a díky nárůstu framerate jim to tak i vyhovuje. Já si stále myslím, že do desktopu by to byl zajímavej čip, celkově zajímavější než cely Kaveri..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Desktopové DX a DX v Xbox One nejsou totožné. Desktopové DX (resp. D3D) se postupem času vyvinulo ve zmršeninu, která může až 90 % procesorového výkonu zkonzumovat na vlastní režii. Naproti tomu API pro konzole plus Mantle tímto problémem netrpí, což prezentoval Johan Andersson z DICE tím, že podtaktoval CPU na méně než polovinu základní frekvence, přičemž dopad na FPS ve hře byl nulový.

Takže zatímco u konzole je více méně jedno, jak výkonný procesor stojí za grafikou (a bylo proto možné použít úsporný Jaguar), v desktopu to s DX jedno není, je docela snadné si představit, jaký výkon by pod DX dávala kombinace Jaguaru s HD 7870...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Díky za vysvětlení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

chrochrostroj pls

Měl jsi nějaké ty úžasné Intel zobrazovače plochy v rukou? Výkon se sice zvyšuje, ale SW podpora a drivery je fakt super.

- HD2500 v SB, spoustě lidem nefunguje Analogový výstup korektně, nezobrazí to nic
- Intel WiDi funguje POUZE na Windows 7, lidi s linuxem, W8 si mohou akorát tak...
- HD3000/HD4000 v mobilních i5/i3 mají problémy s artefakty na displeji, občas se pokazí cosi po probuzení ze sleepu nebo hibernace a grafika se pokouší posílat obraz na neexistující displeje
- od dob Nehalemu mají nějaké shit A/D převodníky, tedy 1080p cez D-Sub je plný krásného vlnění, nehledě na to zda je notebook Leninovo ThinkPad, Dell Latitude či něco jiného rozumně kvalitního (mám to vyzkoušené na nějakých Ideapadech, T430 bez a s nvidií, Latitudy E5420/E5430/E5530/E6430/E6530), vtipné je, že to funguje v pohodě i na stařičkém ThinkPadu X61s či T42. Od dob Nehalemu je to zprasené.

Vím někomu to přijde jako drobnost, stejně jako nepodpora více displejů než 2, ale v práci řeším trable s Intel grafikami celkem často a je to dost annoying.

Ještě jejich skvělé technologie na snižování obnovovací frekvence z 60Hz na 40Hz, což je úplně k ničemu a ještě se to celé laguje. Navíc i když to občas vypnu v tom Intel control panelu(mimochodem kdo sakra navrhoval nové GUI? To jsou neskutečně hnusné a přerostlé omalovánky) tak to často ignoruje a přepne si to klidně na 40Hz při přechodu na baterku. Jenže to pak nepřepne zpět na 60Hz.

Nicméně pokrok je zde pěkný jak v CPU tak GPU části.

Howg, capitalism.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Hele ber to tak, že já jsem AMD fan, mám dokonce nakoupené jejich akcie (bohužel). Ale prostě nemůžu slepě tvrdit, že intel bude mít vždy lepší a cpu a amd igpu.

Zatím to tak platí, ale s příchodem Broadwellu, potažmo jeho nástupci se to prostě změní. 14nm vs 28nm prostě převálcuje i tady. Je fakt, že s inteláckejma grafikama moc zkušeností nemám. Poslední dobrou grafiku od intela jsem měl tu jejich dedikovanou (i740, nebo jak se to jmenovalo). Ta byla super, byl jsem spokojený. Pak samý ATI a AMD. V netooku nějakou GMA hrůzu, ale to jsem bral jako zobrazovadlo. Aktuálně mám od intela akorát řadu HD4000 v macbooku.

Vše funguje jak má, uváděné problémy jsem nezaznamenal, ale je fakt že hry na tom nehraju. Co jsem ale jen testoval nějaké hry v bootcampu tak vše fungovalo překvapivě svižně, HD4200 co jsem měl v jiném ntb se to nedalo srovnat, intel byl neporovnatelně rychlejší a žádné artefakty (zkoušel jsem pouze HalfLife 2 ep.2, dead island, World of Tanks. 2 displaye taky v pohodě, pod osx i win7.

Ten pokrok teda sleduju spíš pomocí recenzí, když se testuje nějaké apu od AMD vs apu od Intelu. A prostě když vidim minimální nárůst iGPU výkonu u AMD za poslední tři generace a mnohdy dvojnásobné skoky u Intelu, vyvozuju z toho, že AMD přestává stíhat i zde. Ovladače Intel časem vypiluje, stejně jako je pilovalo AMD.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jen pro upřesnění, mohlo by to někoho zmást, ale já si ty názvy nevymyslel :) Tím porovnáním HD4000 od Intelu jsem myslel Ivy Bridge a tím HD4200 jsem myslel něco staršího integrovaného od AMD :) (to byly ty poslední integrované v čipsetu, než přišlo Zacate)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

HD4200 je ale služebně strašně starý chipset, někdy z roku 2009, to nemůžeš srovnávat s iGPU co je v Ivy Bridge. Navíc to vychází ze starších chipsetů:

http://vgamuseum.info/index.php/zaatharens-collection/104-chipsets/1263-...

Ad ovladače, co se týče trablů s analogem, to vidím na HW problém, tam si myslím, že ovladače nehelpnou.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Já vím, že je to starý čipset. Ale píšu pouze o tom s čím mám zkušenost. Btw. i MHD3000 Sandy Bridge Celeron v ntb za 7tis. byl rychlejší.

Analog nevím, neznám nikoho kdo by to dneska používal. Ani by mně nenapadlo dnes něco připojovat analogem.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jenže i Sandy Bridge GPU je z roku 2011 a cílené aby drtilo low-end dedikovaná GPU, chipset GPU bylo uber základní zobrazovadlo, navíc i to v Sandy má k dispozici novější a rychlejší DDR3 paměti, vyšší hrubý výkon, vyšší takty, atd.

Analog používá spousta lidí na starších monitorech či projektorech. Většina lidí jede sice na digitálu, ale nevidím důvod v tom proč to takhle zprasit :/

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A pak jsem ještě porovnal Haswella s AMD486 a řeknu vám, to AMD je ale takovej šunt....

PS: píšu to z NTB s intelem a v PC mám NV grafiku, abych předešel tvejm hloupejm řečem o fanouškovství....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Koukám, že výkon samotného procesoru APU Kaveri nikoho nezajíma, nejspíš proto, že bude jako obvykle nezajímavý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.