Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Vyšel první DirectX12 benchmark. Lépe dopadají Radeony, Nvidie test zpochybňuje

Koukám, že Nvidia asi rozesílala různé verze mailů. Mně teda přišlo tohle, a tam je napsáno něco trošku jiného:

I wanted to share our perspective about the ‘Ashes of Singularity’ benchmark you are currently testing.

We have discovered a few issues with the benchmark we want to make you aware of.

· Ashes of Singularity has an application-side bug for MSAA running the DX12 executable on GeForce GPUs. Note that MSAA is enabled by default when you select the ‘low’, ‘medium’, ‘high’, and ‘crazy’ presets on the DirectX 12 version. As a result, benchmark runs using these presets are invalid. More information on this issue is being provided by Stardock and Oxide games.

· The Ashes of the Singularity benchmark supports single GPUs only. Performance will not improve on systems with multiple GPUs.

Ashes of the Singularity is an alpha benchmark released by Oxide. It will run a series of pre-selected scenes and will give you a score at the end to show how well your system ran that series of scenes. The game looks intriguing, but this alpha benchmark is primarily useful to understand how your system runs a series of scenes from the alpha version of Ashes of Singularity.

We believe there will be better examples of true DirectX 12 performance.

And we continue to work with Microsoft on their DX12 API, games and benchmarks.

We believe the GeForce architecture and drivers DX12 performance is second to none. When accurate DX12 metrics arrive, the story will be the same as it was for DX11.

Feel free to contact us with more questions.

+1
-44
-1
Je komentář přínosný?

Tím "něco trošku jiného" myslíš, že si stěžují na nastavení presetů? A jak to mění výsledky, nebo se nám nvidia snaží naznačit, že AMD jede bez MSAA? Nebo to, že nvidie nejsou na MSAA nachystané?

Pokud jste ty i nvidia mysleli toto, tak to je ještě trapnější než obvykle.

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

Jediné, co jsem napsal, je, že Nvidia v mailu poslala něco uplně jiného, než co tvrdí no-x, že Nvidia poslala. Tečka. A dál to nekomentuju.

A přelož si to pořádně, a nehledej tam, co tam napsané není.

+1
-33
-1
Je komentář přínosný?

Adamsi, čtení mezi řádky korporátní komunikace je má oblíbená kratochvíle. ;-)

Jinak mně z toho vychází, že ten důvod protestu nvidie je ještě malichernější, než se jevilo podle no-xovy newsky.

edit: pokud to tedy rovnou nevybalíme na rovinu a neoznačíme komunikaci nvidie za FUD, který má za cíl znedůvěryhodnit prezentované výsledky.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Povedal by som, že potrebujú získať čas kým budú lepšie pripravení. Nič zložitého by som za tým nehľadal. :-)

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

no však - teď FUD a až to bude OK, tak famfáry a pohleďte na ty naše karty, jak krásné mají výsledky! :-)

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Povedal by som, že ide hlavne o prvý dojem. Ani AMD a ano NVIDIA nechcú získať reputáciu zlého alebo horšieho výkonu pod novým API. To by sa s nimi mohlo vliecť dlho potom ako by už žiadne problémy neboli.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Jasně. Prostě věta "Všimněte si, že MSAA je pod DX12 aktivní ve všech presetech low, medium, high a crazy" vlastně mezi řádky znamená "nastavení presetů je chybné"

No jo, znám i dalšího takového odborníka na čtení mezi řádky.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Stačí si přeložit hned následující větu:
"As a result, benchmark runs using these presets are invalid."

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Která se vztahuje ke (sporné) větě "Ashes of Singularity has an application-side bug for MSAA running the DX12".

Ale chápu, to už je prostě moc složité, protože je to obvětu, že jo.

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?

ty ses mluvci nVidie za jako jedinej vis co tim chce rict? (:

nVidia mela zdrojaky od oxide pres rok.. mela pristup ke hre mesice pred vydanim benchmarku a kdyz neni schopna vydat vcas ovladace ve kerejch by mela vykon v dx 12 alespon stejnej jako v dx 11 tak obvini oxide ze tam maj bug.. kerej nikdo nevidel nikdo nenasel.. misto aby uznali svou chybu, krive obvini tvurce hry.. clovek by neveril ze je po tomhle jeste nekdo muze obhajovat (:

+1
+35
-1
Je komentář přínosný?

Hehe. Škoda že sa na to takto nepozerajú ľudia aj keď ide o AMD (napríklad v Project Cars). Tiež radšej onviňujú NVIDIu a tvorcov hry. Potom príde AMD s novým ovládačom a protesty stíchnu. Ale obviňovanie ostatných nie.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

právě PC jsem chtěl zmínit, že přesně opačně se AMD dočkalo jasné mediální kritiky (a myslím, že i od Adamse - nechce se mi to hledat, pokud tomu tak není, tak se předem omlouvám). Opačný případ je v Adamsově podání taky "jasný" (nicméně v přesně obráceném vyznění), a to je přesně ten nevyvážený přístup (nejen) českých IT novinářů.

A abych nebyl Adamsem popotahován: on opravdu neřekl, že za to nvidia nemůže, jen šikovně naznačuje...

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Viděl bych tu jen jeden drobný, ale podstatný rozdíl. V Cars jsou "věcičky" od Nvidie, které mohou dělat kartám AMD potíže. Zato tady jde o DX12 se kterým přišl Microsoft. Čili bych řek, že by na tom měly být obě společnosti stejně.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Podľa tvorcov PC, hra nevyužíva Gamewroks a PhysX len z časti a aj to SW PhysX a teda cez CPU. Neviem o žiadnych features, ktoré by mohli zrážať výkon AMD grafikám v tejto hre.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

To je preci jedno, kdyz se ukaze, ze "vecicky od nvidie" jsou lez a vymysl, prijde se s tim, ze nvidia vyvojare uplatila. To se vyvratit neda. To ze si amd Cars vsimla poprve kdyz se zacala objevovat v benchmarcich, to se taktne zamlci.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem jen vložil do postu, co opravdu napsala, a překládal, co napsala. V tomhle článku i diskuzi jsem ten poslední, co by se to snažil nějak vykládat nebo komentovat, podporovat, anebo vyvracet.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

vtom pripade jsi nemel psat, ze ti prisel asi nejaky uplne jiny mail, ale mel jsi zcela neutralne napsat zneni emailu ktery ti prisel, protoze tak jak jsi to napsal tak jsi to smeroval, ze ten problem byl daleko mega vic dulezitejsi nez jen v clanku psano, a pritom houbelec kulovy. takze ted uz je pozde byka honiti

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Ak by išlo naozaj iba o tom, že je kvôli chybe MSAA zapnuté, tak to výsledky nijak nezkreslí. Každý by mal rovnaké podmienky testu. Problém vidím hneď v prvej vete (jej preklad No-Xovi naozaj moc nevyšiel a zbytočne stratil čas porovnananím zapnutého a vypnutého MSAA či má vplyv na výsldný obraz alebo nie):

"Ashes of Singularity has an application-side bug for MSAA running the DX12 executable on GeForce GPUs"

Ak je to ale chyba v behu MSAA (nie teda v tom či je zapnutý alebo vypnutý), ktorá sa prejavuje iba na GeForce kartách a ktorý je zapnutý vo všetkých presetoch, tak je to predsa hneď o niečom inom. Aj tak by to ale v každom prípade bola aj chyba NVIDIe, keďže mali prístup k zdrojákom a mohli si to otestovať lepšie pred ich schválením.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

asi tak bych to videl. ten bug je na strane nvidia karet, ze i pri nastaveni bez antialiasingu jim to pocita 2x MSAA. sice nechapu proc mas tolik minusu, protoze nejspis jsi to vystihnul nejlip

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Podľa vyhlásenia NV, problém nie je v zapnutom MSAA. Ale v tom , že pri jeho behu sa prejavuje bug, ktorý ovplyvňuje iba NV grafiky. A keďže je MSAA zapnuté vo všetkých presetoch, tak vzhľadom na daný bug sú naozaj tie testy spochybniteľné.

BTW mínusy mi už z princípu dávajú fandovia AMD a ľudia z jeddného nemenovaného webu. Bez ohľadu na to čo napíšem.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Upresnil bych, ze pocet minusek zde je primo umerny nasrani rudoarmejcu. Cim vic minusu, tim vic si tal do ziveho.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

TyNyT: Nevím, jestli máš problémy s překladem textu z angličtiny nebo problémy se čtením psaného textu, ale nahoře máš jasně napsáno, že na NV grafikách se pod DX12 automaticky pro testy zapne 2xMSAA, tudíž jsou výsledky zkreslené.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

" Ashes of Singularity has an application-side bug for MSAA running the DX12 executable on GeForce GPUs. Note that MSAA is enabled by default when you select the ‘low’, ‘medium’, ‘high’, and ‘crazy’ presets on the DirectX 12 version. As a result, benchmark runs using these presets are invalid."

NVIDIA sa nesťažuje na zapnuté MSAA, ale že jeho implementácia obsahuje bug. A keďže je zapnuté automaticky vo všetkých presetoch, tak sú tie testy nevalidné.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Však ano :)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

"And we continue to work with Microsoft on their DX12 API, games and benchmarks."

Takže pracujú na tom, aby ich karty dopadli lepšie v benchmarkoch. A ja hlupák som si myslel že sa snažia o plynulejší gameplay.

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

Ale veď aj v citovanej vete máš okrem benchmarkov aj hry a celkovo DX12 API. Tak v čom je problém?

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Problém toho, že pracujú na benchmarkoch je ten, že potom nedokážeš povedať, aká časť výsledku je výkonom karty v danej hre, a aká optimalizáciu na spustený benchmark.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

To áno ale to sa dá povedať aj o AMD. Tí tak isto pracujú aj na benchmarkoch.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Určite, a práve preto je v niektorých testoch Fury pod GTX960 :D

btw.: logika level nVidiot. Robí to niekto iný tak je vpohode že to robí aj Nvidia... :/

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Ty sa práve správaš nelogicky. Alebo skôr ako fanATIk ak sa chceš takto baviť. Nevšimol som si, že by si niečo také vyčítal AMD. Do NV si ale treba kopnúť aj keď nezmyselne. Chápem. BTW. jeden konkrétny extrémny prípad nehovorí nič o všeobecnom výkone kariet. Asi každému je jasné, že Fury je výkonovo niekde úplne inde. Okrem toho nikde som nehovoril, že je to v pohode. Iba som napísal, že takto sa dá argumentovať na obe strany. Tak neviem čo sem ťaháš nejakých nVidiotov. A to nehovorím o tom, že optimalizácia kvôli benchmarku nie je nič nekalé. Aj keď ty v tom určite musíš hladať hneď podvody.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Preklep :
Souhrnný graf webu PCPerspective ukazuje, že GeForce GTX 980 je v DirectX 11 (zeleně) rychlejší než Radeon R9 390X, ale v DirectX 1--->>>1<<<--- (modře) je pomalejší než Radeon.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Díky, opraveno.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

konečně se ukáže, že nVidia celou dobu podváděla a podplácela, všichni to o ní stejně ví

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Já bych to takto nepojmenoval. Osobně bych řekl, že zvolili jinou strategii poskytování výkonu. nVidia vylepšuje ovladače a používá výkonově optimalizovaná GPU, AMD to zase řešilo novým API a GPU s hrubým výkonem.

Mně osobně konvenuje spíše systémové řešení od AMD, ale respektuji i řešení konkurence, každé má totiž své výhody.

+1
+36
-1
Je komentář přínosný?

kulantně řečeno, že nVidia uplácela vývojáře ;)

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Tak nemyslim si, ze by nekdo soudny, vid Mysidere, predpokladal, ze 980Ti, resp. maxwellv2 se svymi specialnimi upravami pro dx12, bude mit pod DX11 vetsi vykon nez v DX12. Takze tento test vypovida pouze o jedne veci, a to ze nvidia nema pro Ashes, respektive pro DX12 vyladene ovladace.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

To bych teda neřekl, podle mě to ukazuje něco úplně jiného. Pro fanoušky AMD je to na jednu stranu příjemná a druhou stranu nepříjemná zpráva, ale nejde o nic důležitého, nvidia měla na Dx11 lepší ovladače jak amd, dokázali líp naložit s tím co Dx11 umožnovalo jak amd, pod Dx12 se výhoda vyladěných ovladačů ztratila a nastoupil víc hrubý výkon.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A ted si poloz otazku, jestli nvidia nedokaze s dx12 ovladaci totez co s dx11. A protoze to da vic prace, muze to prijit pozdeji?
Tedy i kdybych souhlasil s tvoji hypotezu o hrubem vykonu, jakoze je to nesmysl. Jen rozvijim tvou teorii.

+1
-26
-1
Je komentář přínosný?

ne, DX12 je o skutečném výkonu, DX11 jen o obezličkách nVidie, jasný důkaz = výkon roste všude (i u nVidie) a AMD je jasný vítěz
toto nevidí jen slepý

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Ty si iba provokatér alebo naozaj tak hlúpy? :-)

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

jen skutečné hloupý člověk nevidí, že FURY X je pod DX11 méně výkonný než nVidia 960 :)
pod DX12 se skutečná síla AMD ukazuje a podvody nVidie taktéž

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Fury X nie je menej výkonná v DX11 ako GTX 960. To, že to je v jednej hre alebo benchmarku neznamená, že je to tak všade. Vyberáš si len to čo sa ti hodí a generalizuješ neštandardné výnimky. Žiadne podvody NVIDIA sa samozrejme neukazujú. Možno ľuďom čo tomu moc nerozumejú tak sú náchylný veriť konšpiračným teóriám, ktoré nedávajú zmysel. Ale je to tvoj život. Veriť môžeš čomu chceš.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

takových příkladů je plno, teď se snad konečně ukáže, že reálně je nVidie zaostalá

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Tyhle kecy poslouchame pravidelne s kazdym prichodem DX nebo jine graficke technologie. Pak se ukaze, ze vede vzdycky nvidia. Coz Fury opet potvrdila. Je treba pracovat s realitou, ne marketingem.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Si prečítaj nový marketingový článok na DDsvete. Podľa počtu draw calls vraj idú teraz Fury grafiky iba na pol plynu. Opäť si samozrejme máme počkať až sa začne tento nevyuužitý výkon využívať. Vďaka tomu vraj pre budúcnosť sa viac oplatí kúpiť FuryX ako GTX980Ti. Jo a samozrejme bolo treba ponadávať na lýných vývojárov a ako strašne zaostáva SW za HW. Dokonca tam píše o tom ako je Fury technologický skvost a že už teraz sa zapísali do histórie a že keď budeme chcieť môžeme mať tento historický kúsok doma. Heh ten človek by mal robiť v marketingu AMD. Inak ma už nebaví čítať od týchto ľudí stále dokola ako je AMD dopredu a len okolitý svet to nevie využiť.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Kdepak, neni hloupy. Ani stachuj nebo ztratos nejsou hloupi. Jsou jen, rekneme, zainteresovani. Pavelec, aka mysider, ma dlouhou historii.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Problém týchto ľudí je, že nemajú potuchy o tom ako sa tvorí SW, čo to obnáša a aká je práca vývojárskych štúdií. Oni len vidia produkt ako celok. Nebol by to problém keby nevynášali bohorovné súdy nad vecami, ktoré vidia iba matne z povrchu.A hlavne si vďaka týmto nevedomostiam domýšľajú hlúposti, ktoré ani nemôžu byť pravda. Viď napríklad obviňovanie CPU PhysXu z tzv. kriplenia výkonu AMD kariet. Im stačí slovo PhysX a keďže nevedia ako funguje, tak si myslia, že im je to jasné. Môžeš im to vysvetľovať ako chceš, o 2 dni napíšu rovankú hlúposť aj v inej diskusii. To je ako keby človek presviedčal automechanika ako má čo robiť bez toho, aby vôbec o autách niečo vedel. A ešte by úplne ignoroval čo mu ten automechanik hovorí. Doteraz veľa z týchto ľudí ani nevedia aký je rozdioel napríklad medzi APEXom a PhysX. A tým pádom ani nemajú ako si predstaviť obsiahlosť práce, ktorá je za tým. jedinú predstavu majú akurát takú, že je to nejaké veľké zlo, ktoré škodí. Detto Gameworks. Kopec ľudí tu otáča slovo optimalizácia a ani nevedia čo sa za tým skrýva. Ke´d to nebeží na ich 5 rokov starom PC 60 FPS, tak je to automatzicky neoptimalizoavné. Škoda vôbec hovoriť.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak jak kdo. Vyse tri jmenovani jsou si toho co pises dobre vedomi, oni lzou zcela umyslne :)

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono je to očekávané. AMD má grafiky technologicky víc vpředu, ale nVidia dokonale využívá přizpůsobení se technologickým omezením, takže dokáže svoje "slabší" grafiky líp vyladit. Takže mají ve starých, špatně zoptimalizovaných DX lepší výkon, než AMD. Což pro vylepšený DX12 už tolik neplatí.

+1
+34
-1
Je komentář přínosný?

"Takže mají ve starých, špatně zoptimalizovaných DX lepší výkon, než AMD."

Alebo naopak, AMD sa vykašľalo na optimalizácie pre DX11 a venovalo sa niečomu inému.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas, proč by mělo AMD ladit výkon v DX11, když cokoliv s GCN DX 12 umí, na kartách co DX 12 umí není důvod hrát v pomalejším DX 11 pokud nejste masochista. To samé platilo o mantle hrách. Některé tendenční weby mantle ignorovali a třeba BF4 testovali v DX11 i na AMD kartách, kde podávaly mizerné výsledky. V praxi to ale problém nebyl, protože každý kdo měl AMD kartu, použil raději Mantle

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Mantle bolo ale hlavne vždy v štádiu beta a zo začiatku s ním bývali problémy kvôli stabilite. Ale súhlasím s tým, že tam kde sa dalo, sa mohlo testovať aj s ním. Pre ukážku určite áno. DX12 v dnešnom štádiu už je niečo iné a ak hra bude DX12 podporovať, mala by sa určite hra testovať s týmto API. A opäť aspoň na ukážku aj v DX11 ak to bude možné, s tým že to by sa nezapočítavalo do celkových výsledkov. Pre ľudí, ktorí neprešli na Windows 10.

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Nesouhlasím, že byl mantle jen ukázka, na svém noťasu jsem nahrál v mantle desítky, možná stovky hodin v Civilization Beyond Earth a neměl jsem ani jediný crash. Takže pro mě a můj noťas byl(je) Mantle reálná pomoc. V DX11 ta hra byla na mé konfiguraci (A10 2,5@3,5Ghz + HD8970M) skoro nehratelná, fps se propadalo a musel bych brutálně stáhnout detaily. Díky Mantle jsem to mohl hrát na maximum. Nejvtipnější je, že mi paradoxně nové hry na tomhle 2 roky starém noťasu pojedou lépe, než hry staré (DX11)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ja si od toho sľubujem to, že mi terajší CPU i7 3770K vydrží dlhšie a že keď si kúpim 2krat takú výkonnú kartu ako mám teraz (GTX 780), nebude mi ju brzdiť. Chvílu som sa totiž obával z niektorých testov podľa ktorých napríklad na nakŕmenie GTX 980Ti nestačil ani 6 jadriový intel CPU z high end platformy.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

s i7 3770K jsi v pohodě. Mantle ukázal, že cokoliv silnějšího než FX-6300 už GPU nebrzdí, nevím jak je na tom DX12, ale mantle škáloval jen do 6 (3+3) jader, dál ne. Podle mě DX12 změní to, jak se doposud stavěly herní počítače (silné CPU). V budoucnu si člověk rozmyslí, jestli CPU za 10 tisíc s grafikou za 16 tisíc nebo raději CPU za 4 tisíce a GPU za 22. Druhá varianta totiž dost možná dá v DX12 více fps

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

bez Mantle by nebyl DX12, zelenej trolle
jenže bohužel Microsoft DX12 opět záměrně zkriplil a nedovolí nárůst výkonu u >6 jader, což Mantle umí
opět kriplí AMD ve prospěch Intelu
najednou by totiž všichni zjistili, že 8x AMD má možná i vyšší výkon než Intel ve hrách, už teď má AMD jen o 5 % menší výkon ve hrách než 5x dražší Intel, CPU tak holt důležité není pro hry:

http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/procesory-a-pameti/test-amd-fx-959...

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

"bez Mantle by nebyl DX12 "

To,muto veria iba fanúšikovia AMD. Tvojou rečou, červení torli ako ty. Samoyrejme že bz tu bol DX12, aj keď yrejme neskôr. BTW. Nikto tu neupiera dobrú prácu AMD v tomto smere, tak sa prosím ukludni.

A mohol by si prestať dávať testy z webu, ktorý je vysoko nedôveryhodný vzhľadom na vysokú a neskrývanú náklonnosť autora k AMD a jeho neskrývanej zášti až nenávisti voči NVIDII.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Namiesto toho aby som sa venoval žabomyším bitkám zelených a červených zaujímavé sú fakty:

Ja som túto „hru“ zatiaľ len benchmark predsa už niekde videl:

Najprv: https://www.youtube.com/watch?v=t9UACXikdR0

Potom: https://www.youtube.com/watch?v=M2YPs0AkzvU

Hneď som spozornel a nalinkoval si ich stránku a stačí sa pozrieť do päty tej stránky na logo atď. k nemu:
Link: http://www.ashesofthesingularity.com/

A takto sa na tie hry aj pozerám pri benchmarkoch a rôznych vyjadreniach.

To čo mňa zaujíma na hre v jedného alebo druhého tábora je a konkrétne však pri DX12 je ako tento nový API pomôže menej výkonným procesorom.

A nadčený som pri Ashes of the Singularity ako ukážke schopností DX12, kde napr. Intel Core i7 5930K 3.5GHz procesor podtaktovaný na 2.0GHz v kombinácii s Titanom X v 1080p Heavy dáva pod DX 12 o 57% lepší výkon ako pod DX11.
zdroj: http://www.legitreviews.com/ashes-of-the-singularity-directx-12-vs-direc...

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

Aj mňa zaujíma ma presne to o čom píšeš. Ako sa schopnosti DX12 ukážu v praxy. Zatiaľ to vyzerá výborne.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas, tohle "demo" mi doma jelo líp na DX11 teda :)

http://www.svethardware.cz/vyzkousejte-si-unreal-engine-4-pod-directx-12...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Já mohu nabídnout výsledky z Mantle ze Starswarmu, což je dřívější test Oxide a myslím že Ashes of singularity jede snad na úplně stejném enginu, takže to hodně vypovídá. Konkrétně na mém noťasu MSI GX70, který obsahuje velmi slabý procesor A10-5750 (výkon jako cca mobilní i3) a k tomu relativně výkonný radeon HD8970 (cca desktopový R9 270).
Na extreme preset ve full HD jsem měl 11fps v DX11 a 33fps v Mantle. Pokud bude DX12 alespoň stejně dobrý jak mantle, tak na mém noťasu přidává dalších 200% výkonu, což mnohdy znamená rozdíl mezi hratelností a nehratelností. Dnes už vím, že jsem udělal dobře, že jsem si před dvěma roky nekoupil stroj s Intel CPU a slabší Nvidia grafikou za stejné peníze
EDIT: třeba si konečně i Tralalák zahraje s VIA procesorem, za předpokladu, že si k němu pořídí pořádnou grafiku :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Dnes už vím, že jsem udělal dobře, že jsem si před dvěma roky nekoupil stroj s Intel CPU a slabší Nvidia grafikou za stejné peníze"

Aha :) Takze jsi dva roky cekal na to, ze ve dvou trech hrach s mantle budes mit lepsi fps oproti stovce ostatnich, a ted budes dva tri dalsi roky cekat na nativne dx12 hry s HD8970, ktera je GCN 1.0 Tahiti, tedy dx12 feature level 11_1.
Jeste ze ses pochvalil.

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

šlo o to, že ve své době dávala ta konfigurace i přes CPU brzdu ve hrách více fps, než Intel + Nv notebook za stejnou cenu a to i v DX, poměr cena/fps ve hrách byl tehdy bezkonkurenční. Můžeš se smát těm pár hrám s Mantle, které mi jedou jako bych měl mobilní i7ku, ale tohle bych za stejnou cenu s Intel+Nv noťasem nedostal. A btw, i GCN 1.0 stačí na snížení CPU overheadu v DX12 a o ten jde především, nové featury DX12 snad od 2+ roky starého stroje nečekáš :-D, Mobilní Nvidie před příchodem 970/980M mohou na DX12 zapomenout úplně, čili žádný 2 roky starý noťas s Nv grafikou nikdy DX12 a snížení CPU overheadu nedostane

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

K verohodnosti tvych informaci staci podotknout, ze (samozrejme) vsechny mobilni nvidie pocinaje Fermi maji/dostanou podporu pro DX12. Cili produkty od roku 2011.

http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3707/
http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3710

Cili jo, smeju se nejen tem trem hram s mantle.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

ad EDIT:
Kocky sú hodené a osobne ma pri DX11 1080p v tvojej interpretácii vyrušuje len ten použitý budúci čas v kombinácii s podmieňovacím spôsobom :-)
DX12 je len čerešnička na torte do budúcnosti...

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Hoj MACHINA a Tralalák tož též jsem zvědavý a těším se s čím přijde DX12 v praxi :-) Asi jen proto se nakonec uvolím na WIN10... :-) Snad zanedlouho někdo vydá vychytávku co zabrání těmto windowsům se tolik vrtat v soukromí :-)

To Tralalák teoreticky by to DX12 mohlo pomoct i VIA CPU ne? :-)

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

přesně tak, MSI GX notebooky založený na AMD je něco úžasnýho, výkon pro hry vyšší, cena o tisíce nižší

tuto legendu MSI GX60 raději MSI zničil a nechal jen GX70, protože se GX60 prodávala až moc dobře

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

přesně tak, MSI GX notebooky založený na AMD jsou něco úžasnýho, výkon pro hry vyšší (DX12), cena o tisíce nižší, naprosto dokonalý notebook do budoucnosti

tuto legendu MSI GX60 raději MSI zničil a nechal jen GX70, protože se GX60 prodávala až moc dobře

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jasne, MSI si znici bestseller, pravdepodobne proto aby na svuj ukor uskodil amd.
Ponechme stranou, jake jsou MSI herni ntb obecne nekvalitni prehrivajici se smejdy.
Zas to s tim magorenim neprehanej.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Nvideia dela jen to co od ni okoukalo AMD, a kdys jim to trosku nejde, tak se vztekaj do medii :D zachvili se bude jedna ci druha strana vstekat snad u kazde druhe gamesy :D

+1
-27
-1
Je komentář přínosný?

Tady jde přeci o něco zásadnějšího, než o nějaké gamesy. Tady jde o DX11 - DX12 výkon. Začíná se totiž ukazovat, že nVidia má vyladěný křemík i ovladače pro DX11 a na DX12 asi bude ztrácet na AMD.

A tady se ukazuje, že nVidia není zvyklá prohrávat a tak prská jed a hlavně lži, což je nejhorší, na vývojáře hry, kteří si dovolili ukázat bench, jenž ukazuje, že nVidia má docela horší výkon v DX12 a hlavně že technologicky nVidia zaostala na DX11 HW a myšlení, ale AMD ne, přesto že to občas stálo drahocenný výkon.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ono asi nejde o prohru ale o první dojem. Jak se rozkřikne, že drivery nVidia pro DX12 stojí za prd, bude se to z povědomí populace špatně vymazávat, i kdyby realita byla za pár měsíců úplně jiná. A tak kopou jak diví, aby se mem neusadil. :-)

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Veď z časti má NV pravdu v tom, že ide o benchmark z alphy. To aký bude výkon všeobcne pre DX12 ešte stále neviem. A ten argument No-Xa ohľadom MSAA nezodpovedá oficiálnemu vyhláseniu, ktoré sem pastol Adams. Sám si vyššie písal, že sa na tento benchmark treba pozerať s rezervou vzhľadom na to, že bol vždy prezentovaný AMD. Či som si to zle vyložil? Ja si radšej počkám keď hier a benchmarkov víde viac. Potom budeme môcť relevantne porovnávať aký je trend a kto zaspal či nie. Je skôr naivné si myslieť, že NVIDIA DX12 neriešila. Predsa len aj ona sa na ňom podieľala.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak, nvidia nerekla nic jineho, nez ze z benchmarku z alpha verze hry na early ovladacich na just released OS s beta API nelze delat jakekoliv zavery. S cimz se da naprosto souhlasit.

Nvidia si bude muset udelat "vlastni" benchmark (protoze Ashes je odpocatku AMD marketing flagship), a rvacky o tom co je relevantnejsi nechat na uzivatelich :)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

teda podle jednoto benchmarku z alfy poznat co ma jak kdo vyladene pro cele APi, no klobouk dolu pred tebou ze to z toho poznas :D

tak jako jiz mnohokrat Nvidia i AMD pindaj pri vydani neceho na co meli spoustu casu a jaksi jim to uteklo, klidne se vsadim ze Nvidia si najde nejake hry s DX12 ktere naopak budou sedet jejich HW a naopak na AMD to pojede hur, nic se nezmeni a bude to dal +- plichta co se vykonu jednotlivich segmentu tyce

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

to trodas - u stávajících čipů asi ano, ale u nové generace bych řek že to zas ušijí přesně na míru.
V podstatě AMD vždy myslelo i trošec ku předu DX10.1 a pod a Nvidia šila GPU přesně na míru jen k tomu co musela a dál se moc nepouštěla. A hry využívaly opravdu většinou jen to co uměla Nvidie.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

<i>to trodas - u stávajících čipů asi ano, ale u nové generace bych řek že to zas ušijí přesně na míru</i>

A to je právě ten problém, že nVidia prodávala "poněkud předražené" Titany, Titany Z a GTX 980, GTX 980 ti se slogany jako žena DX12 ideální a "second to none" performance, atd.

A teď se ukazuje, že masivně paralelně napsaná hra pro DX12 dostane jejich sakra drahé karty do kytek.

Nová generace tu jen tak nebude a pokud se někomu zachce investovat do GTX 980 ti (ne že by to nebyla parádní grafika na DirectX!) tak by měl zbystřit. Za sakra nižší cenu může mít totiž vyšší výkon v prvních DX12 vlaštovkách.

...

Aneb když v BF4 díky Mantle překonávaly AMD karty nVidiu, tak se dělalo co? Recenzovalo na DX only... případně se BF4 netstovala. Co budou dělat teď, až se vyšší výkon AMD Fury X ukáže v další hře? A pak v další...?

....

Kdy bude ta další generace? AMD stačí jen dostupné HBM2 ramky a vydá obratem nové verze Fury s nimi a s více ram (4 a 8G verze) + s jestě vyšším výkonem! Co když nVidia zažije strmý pád?

...

Nesdílím také názor, že to <i>určitě</i> nVidia zase dokáže vše drivery zachránit. Tentokrát to nepůjde jen tak, paralelní práce chce podporu v GPU a s ojebnutým HW tak, aby byl na DX superfast a c nejlevnější, ale nic víc to také prostě nemusí jít udělat - fyzicky.

A což teprve až začne někdo tlačit pořádně na async shadery... tam nVidia narazí fest. Pamatujete ještě to technologické srovnání nVidie a ATI?

http://s9.postimg.org/oqfyrpahr/async_shaders_AMD_n_Vidia.jpg

...

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

jakych kytek zas? rozdil oproti AMD je v DX12 celkem malej, nebo tobe rozdil 2-3FPS (pri hodnotach okolo 40-50FPS ve 2 a 4k) prijde jako neco co by zakazniky trapilo?

slo by klidne napsat ze AMD jen dohnala tu velkou ztratu z DX11 (kde byl rozdil v hratelnosti, precijen rozdil 29 vs 39 a 25 vs 32 je vetsi a muze mit vliv na hratelnost, kdesto 51 vs 49 a 39 vs 42 jsou zanedbatelne rozdily a navic v obou pripadech porad nad magickym 30fps) a malilicko je v DX12 prekonala, ale jen opravdu malilicko

a ty dalsi tve vize a scenare jsou spise usmevne, ve chvili kdy ma AMD cca 20 a Nvidia cca 80% trhu s dedikovanyma VGA jen maloktery vydavatel ochoten pustit financ do neceho co mu temer nic neprinese

psal jsem to jiz nekolikrat a klidne to napisu znova, AMD podporilo Mantle, nalilo do nej urcite finance, aby na Mantle a jeho derivatech a nasledcich nasledne profitoval Intel a Nvidia

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

AMD vyvinula Mantle, aby dokopala Microsoft k alternativě v podobě DirectX. Kde není motivace, není vůle a pochybuji, že bez Mantle by tu DX12 byl. AMD udělala něco pro to, aby se zastaralé API posunulo o kus dál. Obohatilo i druhou stranu v podobě Vulcanu. Intel přispívá v jiných oblastech..výzkumu atp.. Co bych ale tak řekl v oblasti zásluh o nVidii? Hmmm..uzavřené ovladače i dokumentace, prakticky veškeré technologie brand-locked(G-sync, Physx, CUDA, atp), patentové války a vyvařit co nejvíc money..?

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

NVIDIA je jedným z dvoch najväčších prispievateľov v Khronose. :-) Čo sa týka PhysXu, tak toto API potiahľa pekne dopredu. Neviem prečo ľudia vidia iba GPU PhysX, ktorý si drží NV pre seba, ale nevidia CPU PhysX, ktorý má oveľa väčší feature set. A ten je pre všetkých a je natívnou súčasťou herných engine-ov ako Unreal Engine 4 alebo Unity. NVIDIA toho robí tak isto dosť. A snáď nechcete komerčnej firme vyčítať to, že chce zarobiť, že?

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Btw první výsledky z nového 3D Marku API overhead testu dopadly podobně
http://www.anandtech.com/show/9112/exploring-dx12-3dmark-api-overhead-fe...
Ok, není to zase reálná hra, navíc je to ještě větší syntetika než v případě Ashes of singularity, nicméně i tady se ukázalo, že Nvidia tahá za kratší konec. Dnes je to tedy již podruhé co se DX12 týče, když k tomu připočteme reakci Nv ala "potrefená husa" tak bych s nákupem hiendu opravdu posečkal. Nakonec může být taková Fury X oproti 980ti klidně i kousek napřed, zatímco v DX11 je to přesně naopak

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

s nakupen high-endu poseckat? a proc? do doby nez budou venku hry s DX12 tak bude soucasnej high-end davno u dalsich majitelu a ti puvoni majiteli si davno poridej novej high-end

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

záleží jak často upgraduješ. Mě grafika musí vydržet několik let, typicky 3. A pokud někdo dnes vybírá grafiku alespoň na dva roky, tak výkon v DX12 může být pro výběr stěžejní.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

stezejni? za 2 roky bude sotva tak 5 her s DX12 ktere budou stat za zminku a ne vsechny bude kazdy chtit hrat, DX11 byli stezejni asi 3-4 roky pote co vysli (2009), u DX12 to sice bude o chlup drive, ale zadny zazrak se cekat neda

o nativnich DX12 hrach ani nemluve, tech se driv nez za 4-5 let sotva dockame, vydavatele potrebuji hry prodavat, ne zivorit na par statecnych co splni vsechny pozadavky pro DX12 a zaroven jsou ochotni si koupit dane hry

ale vlastne co se divim, obdobny texty se dali cist i prave v tom roce 2009 kdy vysli DX11 :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No v podstatě na WIN10 a na věci z DX12 chce přejít Microsoft u XBOXů. Čili by se dalo očekávat, že nástup bude trošku svižnější...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

tak jo, tak zacni delat DX12 hru, nastup OS bude mozna svyznejsi, ale hra se jaksi sama za par sekund neudela, prvni poradnej priliv DX12 her necekej driv nez nekdy v 2017-2018, do te doby to budou jen narychlo nalepene DX12 s par efektiky, jen naproste minimum titulu se muze dnes pisnit nalepkou "pripravili jsme se na to a DX12 pro nas bude snadne" a vetsinou se jedna o tituly ktere jsou financovane komunitou a kde maji rozpocet kralovskej

navic scenar ktery vidime v tom benchmarku nensatne, stezi si Oxide (jejich sefy znam, delal jsem pro ne v jinem studiu) dovoli vypustit hru ktera bude na DX11 ve spojeni s AMD nehratelna, ve hre samotne se proste oproti benchmarku ubere unikatnich jednotek, zduplikuji se urcite vypocty, a to jen aby to bylo htarelne na co nejobsahlejsim spektru HW

opravdu nekdo ceka ze Oxide pusti ven hru nastavenou tak aby byla ve 2-4k a DX11 na AMD kartach nehratelna? z tech fps to totiz tak vypada, ani jednou tam nevidim u FuryX a DX11 hodnotu nad 30 fps

pokud je tohle marketing AMD, tak je hodne spatnej

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Drtiva vetsina games si vpohode beha na dx9. Procpak ze to? Nj, protoze vyvojari nehodlaj resit vsechno 3x aby ziskali hypotetickou ficuru vyssich dx.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tie testy ale hovoria o počte draw calls a nie o výsledných FPS. To veľa ľudí prehliada.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Neexistuje nic jako zavislost fps na drawcalls nebo obracene. Protoze zalezi pouze na tom, co drawcall obsahuje. Mnoho drawcalls/s muze naopak znamenat malo fps, protoze se pretizi frontend a nebude jak je zpracovat.
Zobecnovat tedy nelze ani v tomto pripade.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Páč vidím, že ti tento test není blízký, zeptám se tě jinak. Odesíláš-li na dvě grafické karty naprosto stejné požadavky na vykreslení a jedna z nich je zvládne zpracovat a vykreslit v rychlosti 60 fps a druhá v rychlosti 30 fps, kde je problém?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Problem je v tom, ze to nerika nic o vykonu/fps ve hrach, pouze o drawcall overheadu, ke dni 8.6.2015 :) Cili je to moc hezke, ale v praxi o nicem, alespon nyni.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Nest má ale pravdu pravdu. Fps s drawcalls v podstatě nijak nesouvisí, pokud není rendering zprasený a hlavní vliv má reálný výkon grafiky a ne jak má optimalizované drawcalls.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Machino, klidne muzes mit pravdu. Problem je v tom, ze nemame zadne relevantni info pro rozhodnuti kdo je lepsi. Toto info budeme mit az tehdy, az tu bude nekolik nativnich DX12 her na ruznych enginech. Tedy tak za dva roky. A to jsem zatraceny optimista, protoze native DX11 je tu dodnes jen par.
EDIT: Mimochodem, pokud se uz dnes chces moci mermo rozhodnout co koupit, muze ti pomoct hint, pro jakou architekturu (tedy takove ty tiery a funkcni tridy DX12 11.1 12.0 12.1) budou vyvojari optimalizovat - ber na vedomi, ze podle dnesniho clanku na ehw, ktery se zde zrejme jen tak neobjevi, ma nvidia 80% trhu v dedikovanych grafikach.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

no odpovím trošku tak jak výše. Microsoft chce WIN10 a DX12 využít ve svých konzolích, takže vzhledem k tomu, že většina her se primárně píše pro konzole a následně se portují na PC tak asi tu verzi kterou bude čip na této konzoli zvládat.... Nicméně jsou to zbytečné hádky, protože se bavíme o stávajících GPU a ony přijdou nové už spíše šité na míru DX12 a budou na nových výrobních procesech...

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Otázka znie čo bude chcieť Veľký Brat! resp. aký z toho bude mať prospech?

Ako som uviedol vyššie mnohí recenzisti sú rozhorčení, že výkonnostný nárast nie taký pri mnohojadrových 4+ procesoroch pri ich defaultných vysokých frekvenciách.
Naopak nateraz vynikajúci benefit prináša DX12 vs. DX11 práve procesorom na nižších frenvenciách.

Treba si uvedomiť, že Microsoft bol v podstate do low-level API DX12-tky takpovediac dotlačený AMD Mantle. Ale teraz POZOR vzhľadom na vyššie uvedené - tu je rébus a pre niekoho veľké nebezpečenstvo v podobe !?!
Aký prospech z toho bude mať Veľký Brat keď sa mu neskutočne darí a výkonnostný benefit je nateraz neuspokojivý ba priam nahráva konkurencii v podobe menej výkonných procesorov alebo aj procesorov samotného Veľkého Brata takpovediac z nižšej či nižšej strednej triedy?

Cui bono?

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Kochrene, pohadky o optimalizaci her podle amd architektury because of consoles poslouchame dlouho, a nejak to po tech letech prestava mit ten drajv.

EDIT: tak nvidia ma 82% trhu s dedik GPU, ty gondole to nejak netahnou :) nvidia uz zrejme uplaci i sve uzivatele. Musim se zeptat Stanka, where's my fucking money.
http://www.dsogaming.com/news/amdnvidia-market-share-graph-shows-nvidia-...

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Pozrel som si prvý test, ani jedna nie je na 60Hz, majú aj AMD aj nVidia čo robiť aby hociktorá ich karta bola aspoň použiteľná v 2K a 4K.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

otazka spise je, proc ma Radeon tak nizky vykon v DX11 na kterem bezi 99% novych her ...
rekl bych, ze nekdo tezce odflakl praci na ovladacich pro R9 serii vs DX11
+
v dobe kdy DX12 bude v ~20% nove vydanych titulu tak tu bude 2. generace GPU s DX12
tudiz suma sumar nema cenu se timto moc zabyvat natoz porovnavat kdo ma par % navic

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Presne ako píšeš. Niektorí ľudia sa rozplývajú nad tým, aký veľký percentuálny nárast výkonu podáva AMD v DX12 oproti DX11 a že ho má NVIDIA menší. Akurát zabúdajú na to, že obe firmy majú iný základ. NVIDIA má lepší výkon v DX11 a tým pádom pochopiteľne aj menší percentuálny nárast, keďže základ z ktorého sa počíta je vyšší. A vôbec im nevadí, že AMD nemá dostatočne vyladené ovládače na DX11, na ktorom sú postavené všetky aktuálne vychádzajúce hry.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.