Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Assassin's Creed: skandál ohledně DirectX 10.1

autor je zjevně z naivního soudku, když píše:
"Je jasné, že za nitky netahají ti, kdož vytvářejí skutečné hodnoty, ať již jsou to inženýři navrhující architektury GPU, nebo herní vývojáři píšící pokročilé shadery do her."

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Otázkou však zůstává, proč odstraňovat podporu, proč to rovnou neopravit"
To může napsat opravdu jen člověk, který toho moc v životě nanaprogramoval. Někdy něco "rovnou opravit" může také znamenat rok práce pro tým lidí... a to se v řadě případů vůbec nevyplatí, zvlášť u hry která už je dávno venku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kachna... nafoukla bublina... senzacechtivost... Vzdyt nejde onic jineho nez o patch pro karty bez DX10.1, majitele karet s DX10.1 jej nebudou instalovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Postup je skutečně nelogický. Proč odstraňovat podporu DX10.1, když se problémy s nestabilitou projevují v DX10.0 rendering path? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jade raymond je producentka, ne producent

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

re no-X: to bylo přece v článku - protože je to v části společné pro DX10 a DX10.1.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To Damel: přesně tak, nechápu proč se to tak řeší...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hardocp dostal oficiální vyjádření ubisoftu k odstranění dx10.1 přímo od nvidie, pak se těžko věří že tam nejsou žádný zákulisní hrátky :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Chyba je zejména na straně ATI. Pokud tedy chceme hledat chybu. Pořád se bijeme do prsou jaký jsme technologický leader, jak zavádíme nové technologie, ale když jsou ty technologie buď a nebo, nejsou vždy nejlepší volbou, jak se na tomto příkladu ukazuje. Z tohoto pohledu mi přijde mnohem chytřejší přístup nVidie, kdy s novými DirectX nespěchá. Volba mezi lepsim vykonem v DX9 nebo lepsim vykonem v DX10 je jednoduchá. Buď chci prodávat grafiky pro dnešní hry, nebo chci prodávat grafiky pro hry co vyjdou za rok. nVidia volí to první, ATI to druhé... Nic víc v tom není.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja nevim, proc z toho delat kovbojku hned. Proste je snad jasny, ze kdo ma Radeona na RV670 tak ten si asi tenhle patch instalovat nebude. Hra mu jede, jede mu dobre, tak proc by ho instaloval.
Na druhou stranu lide, kteri maji nyni problemy, protoze jejich HW je zastaraly, tak uvitaji podobny patch, protoze nejde preci omezovat hru jenom na ten nejnovejsi HW a rict lidem, ze maji proste se svoji kartou smulu. Kdo ma problemy, protoze ma kartu co umi jenom DirectX 10 tak si nainstaluje patch a bude hrat bez toho aby mu to hazelo problemy. Holt mu to pojede pomaleji, nez tomu kdo ma modernejsi grafiku, ale tahle technologicka dan tu byla a bude vzdycky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

K_K_K: Proc by mela byt chyba na strane Ati ? Na jejich kartach podporujicich DirectX 10.1 jede hra v pohode. Chyba je jednoznacne u vyvojaru, protoze je sice hezke ze jejich hra umi Direct X 10.1, ale kdyz jsou grafiky s podporou 10.1 minoritni zalezitosti na trhu, tak by meli pocitat s tim, ze to budou hrat i ti ostatni. Dale pak Nvidie zvolila vcelku liny pristup a tak se ted nesmi divit, kdyz je technologicky pozadu. Ale pokud hra hazi chyby na kartach obou vyrobcu, ktere neumi Direct X 10.1 tak je chyba jasne na strane vyvojaru a je jednoznacne dobre, ze dany patch vyvijeji. Kdo ho potrebuje, ten ho nainstaluje a kdo ma moderni grafiku, ten ho nepotrebuje.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je opravdu serie spekulaci zaryteho fanATIka a ne seriozni a objektivni clanek. :-/ Ano, podobnych fanATIku je evidentne dost na to, aby rozpoutali nesmyslnou diskusi o nicem. Kazdopadne je pravda, ze nekteri vyvojari her mivaji ruzne smlouvy s vyrobci hardwaru (at uz je to Intel, nVidia, AMD/ATI nebo nekdo jiny), ale to neznamena, ze je tito smluvni partneri nuti brzdit vyvoj kvuli konkurenci. V tomhle pripade nevidim nic zvlastniho na vysvetleni Ubisoftu a nehledal bych v tom za kazdou cenu nejaky podrazy na "chudacka" ATI.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Z clanku jsem pochopil, ze z grafik na svete existujou jenom Radeony 38xx, GeForce 8xxx a 9xxx a nekde v koutku se jeste krci par Radeonu 2900. Pritom v obchodech maji i jiny modely... ze by zase to preznacovani? :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasne kdo ma HD3870 tak si proste patch nenainstaluje a hra mu bude krasne chodit dal. Kdo nema DX10.1 nainstaluje patch sice mu hra pobezi pomaleji ale aspon pobezi :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V clanku je zopar nepresnosti, ktore su dost podstatne vo vyvoji tejto kauzy.

1. Assassins Creed nie je vyvijany pod The way it is meant to be played!

2. Na graf. kartach Ati chybaju v Dx10.1 rezime particle efekty piesku. viac info tu: http://rage3d.com/articles/assassinscreed%2Daddendum/

3. Odobranim Dx10.1 by sa nevyriesil problem nestability na nVidia kartach v rezime Dx10.0. Problematicke casti kodu Dx10.1 sa pri tychto kartach nepouzivaju. Na kartach Ati je hra stabilna.

4. Vlastnici kariet Ati nemaju moznost patch nenainstalovat, hra pouziva Autopatcher. Jedina moznost ako zabranit instalacii patchu je odopriet hre pristup na internet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jsem rad ze jsem tuto hru jiz dohral na me playstation 3, bez problemu s ovladaci a tak dale. vlastne, jeden tam byl. kdyz jsem hru nastartoval napoprve zeptala se me jestli muze stahnout update z inetu, tak jsem dal ze ano a pak uz jsem jen hral ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Oprava bodu 1.
v zozname TWIMTBP sa sice nachadza, ale logo v hre nie je pouzite.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to potoczech:

Chyba je na te strane, ktera to financne odnese. Nevim, ktera strana to je, ale ze zdejsich narku usuzuji, ze to poskozuje ATI. Vyvojari dane hry nejsou povinni vytvaret zisk spolecnosti ATI. Jsou povinni vytvaret zisk sve vlastni spolecnosti. A to i za cenu poskozeni ATI. howg.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

cely problem hedneho priemyslu je sposobeny microsoftom a ich DirectX. V dobach ked bol mainstream OpenGL tak vsetko slapalo vpohode. Zaprve: verzie DX vychadzaju priliz rychlo z relativne malymi zmenami. Naco je tu DX10.1? Mali sa stym pohrat a malo to byt v DX10... Zadruhe MS dava len specifikaciu - API, myslim ze nikto netusi jaky balast MS nahadzal do DX. Vsimnite si iDsoft a ich enginy, ktore slapali donedavna len na OGL, boli snad nejako pozadu za DXovimi? Myslim, ze neboli. Zatretie: preco sakra musia riesit lamerinky programatorov hier vyrobci HW v ovladacoch? Ved maju API a ovladace tak to sakra naprogramujem, nechapem jak moze mat nejaka hra problemy s HW ked ovladace aj hra su podla specky ?! Cele DX je len o zdimani prachov - z pohladu zakaznika. Viem ze pre vyvojarov vela veci zjednodusuje, ale taketo nastroje/nadstavby sa urcite daju spravit aj na OGL. Vacsina ludi ma aj tak mainstream, low end karty a ked si spustia hru tak davaju shadery na low, tiene na low, vyopnute filtoravania, len aby to slapalo, tak naco su komu tie efektiky, asi aby sa mohli hraci ukajat na nadhernych screenshotoch...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

to peepan:

Absolutni souhlas.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vyhoda DX oproti OGL je v tom, ze narozdil od OGL [ktere se v tomto mirne pozapomelo] DX unifikuje - jak rikas, kdyz neso ma SM4 ala DX 10.1, proste to ma jet [a vetsinou take jede] na jakemkoliv HW podporujicim DX a SM4. OGL ma ovsem tohle vse reseno pres specificke extensions, ktere si kazdy vyrobce dela a implementuje sam a uz vubec nikdo nezarucuje, ze ruzni vyrobci HW i ruzne modely stejneho vyrobce je budou podporovat. Spousta NV extenzi ze starsich let uz podporovano neni, avsak v DX tomu tak vlastne je. Koneckoncu sam Carmack se presne o tomto nechal slysel, ze narozdil od predchozich generaci uz je na tom Dx napriklad v tomto oproti OGL lepe [rec byla tehdy o DX9]

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to peepan: souhlasim, kazdopadne vychazeni novych updatu na DX neni problem. Kdyz tam kucii z Mrchochrochtu neco zrychli, tak at to daji ven, to je dobre. Problem je v tom, ze hraci nemuzou apriori ocekavat, ze si z toho vsichni vyvojari her sednou na pr*el a nebudou delat na nicem jinem, nez na podpore tohohle updatu. (Btw hry pouzivaji mraky jinych 3rd-party knihoven, u kterych taky vychazeji novejsi optimalizovane verze a nestekne po tom ani pes. ;-))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle prednich vyvojaru her je DX stejně do 5 let mrtvola. Vytlaci je API typu CUDA nebo CAL.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nebyly by nějaký nový informace o OpenGL3?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No jo, proste Ubisoft je komercni firma, jde jim o zisk pri vynalozeni minimalnich nakladu. Nejspise pro ne bylo vyhodnejsi hru zpet "downgradnout" na DX10 nez se stourat v tom, proc to na ne-DX10.1 kartach pada. A jak je videt, chteji uspokojit vetsinu, tj. majitele DX10 karet, a je jim u zadku, jestli na kartach firmy X jede hra v novem hernim prostredi. Vubec se jim nedivim, ale take se nedivim AMD, ze prska.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No ja nevim vo co tu v tom clanku jde? Majitele starsich grafik a nvidii si tam plesknou patch a to co maji nove ATIny si ho tam proste nedaji a pojedou na 10.1. :o)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hmm a to sa do menu hry nedala dat volba DX10 a DX10.1? Po instalacii patchu by samozrejme bolo prednastavene DX10, aby sa jeden bal updatovat v dnesnej dobe

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Stale tie iste pesnicky ,AMD-Intel,a ATI-Nvidia. Je pravda ,ze MS presadzuje DX ,ale fakt je ,ze OpenGL bol super a asi sa v nom aj lepsie robilo programatorom.Hra ma bezat bez ohladu na vyrobcu a verziu DX a podobnych prkotin.Potom cakame na ovladace ,ktore ako tak spojazdnia plynulost hry.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nezbývá než doufat, že DirectX opravdu do pěti let zemře, respektive že nástupnická technologie nebude opět spoutaná Microsoftem - že bude "svobodná". DirectX má rozhodně zásluhy, které se mu nedají upřít, otázka do pranice ovšem zní, zda měl větší přínos než brzdnej účinek vývoje.
Ohledně této aféry, zdá se mi že nVidia na tom relativně žádnou vinu nenese, tedy že žádný nátlak ani nemusela vyvíjet. Ti co mají nové AMD grafiky a hra jim šlape bez potíží si předpokládám patch snížující výkon instalovat nebudou a ti ostatní si aspoň budou moct zahrát (a AMDčkařům tiše závidět:).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Porovnavat OGL a DX je trosku silne.OGL je len o 3d grafike kdezto DX zastresuje aj zvuk, sietovu vrstvu, vstupne zariadenia.Dalej DX asi tak rychlo mrtve nebude aj vdaka Xboxu a postupne aj mobilnym zariadeniam (Windows Mobile).Este trochu mimo temy, rad by som vedel ako vyuzit na 100% kazdu suciastku kazdy kus hw po cely cas co mam zapnuty pocitac.Iste si vsetci majitelia ATI 3xxx radu kupovali tieto karty koli podpore dx 10.1 abi ho mohli naplno vyuzit.Predpokladam ze vsetci majitelia quad core procesorov v domacich pc ich vyuzivaju na 100%.Pekna blbost.Staci si spomenut na shadery 1.4 v Ati 8500, alebo na Truform, vykapanie Glide rozhrania alebo Metalu od S3.Aegia a jej physX karty atd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdybych si měl vsadit, jestli do pěti let umře OpenGL nebo DirectX, tak bych vsadil na OGL.
Ona už tedy ta jeho smrt prakticky přišla, stačí se podívat jak Directy poslední dobou OGL válcují(Teď mám na mysli zejména vývoj her), jediná šance jak ho oživit je udělat v té knihovně zásadní změny, ale ty se jaksi ani nechystají (i když OGL 3.0 je určitý malý krůček dopředu). To že by snad DirectX umíraly je pouze zbožné přání několika jedinců, kteří nemají rádi Mikrosoft, nic víc...
 
PS: Sám programuji v OpenGL, ale kdybych se měl pustit do komerčního produktu (nebo bych ho měl dokonce financovat), tak jsou DirectX jasná volba.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A má to smysl kvůli těm několika promile hráčů s Vistou vůbec patchovat? :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V prvni rade - Open GL je primarne urceno pro grafiku, a v tomto smeru je nekolikanasobne lepsi nez cokoliv od konkurence.

Vsechny 3D graficke programy funguji na Open GL, takze o nejakem konci OGL nemuze byt ani reci.

Schvalne, ktera verze Direct X funguje na necem jinem nez Windows ? Treba na Unixu ? Ja bych rekl ze ZADNA.

Ve svete CADu a 3D grafiky je Open GL jedinym a neotresitelnym hracem na trhu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

problem OGL bol v tom, ze to nebolo robene na hry, v tedy ked to vyslo tak nebolo co ine pouzit, glide mal 3dfx.

sodom: to nomozes povedat ze by malo nieco bezat bez ohladu na verziu, (niesom zastanca udrziavania kompatibility na ukor komplexnosti a rychlosti) skor by sa mali cas od casu kompletne oddelit, a stare verzie len modernizovat aby sli spustit na novom HW.

jojo2: nemyslim si ze patcha na AssCreed :) spravi nieco s kodom, pochybujdem ze to kompilovali cely kod len tak bez DX10.1 kodu, skor to bude len nieco na nemoznost to nastavit, ale kto vie ...

inak o OGL si myslim ze este neumrelo a osobne ocakavam znovuzrodenie . problem vo vyvoji OGL (verzie 1.1, 1.2, ...?) bol v tom. ze zaostaval za DX tak sa hladali cesty jak to tam dostat, a ani sa im to tam uplne "cisto" nepodarilo dat. OGL 2.0 bolo strasne dlho vyvyjane a uz dnes je tusim zastarane. Do OGL 3.0 sa uz pustili poriadne, nerobi to uz priamo SGI ale "Khronos group" - http://en.wikipedia.org/wiki/Open_gl celkom pekne zlozenie firiem. Chyba tam MS, preco asi?

ono DX asi zomre kvoli tomu ze to vyvyja jedna firma (vieme aka, a vieme si predstavit ako to vyzera teraz a ako to bude vyzreat - pozrite sa do /windows/system32 na dx....dll :) celkovo je na IT trhu vidiet posun od uzatvorenych standardov, frameworkov, ... ku otvorenym.

mne osobne je jedno co sa bude pouzivat len nech to nedopadne jak s DX

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

azazel: DX je urcite lepsia volba, len kvoli podpore a rychlosti vyvoja. pre OGL proste chybaju pokrocilejsie nastroje, ale to neni priamo problem OGL.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč je spekulace rovnou "skandál"? Drb je drb, a nikoliv skandál. Ledaže by to někdo byl zamindrákovaný fanATIk...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dc: ja som to porovnaval hlavne z grafickej stranky. napr podobna nadstavba na OGL, so sietovou, vsrupnou, zvukovou vrstvou/kniznicami je SDL http://en.wikipedia.org/wiki/Simple_DirectMedia_Layer , podla toho ake hry ju pouzili tak ma asi nieco doseba http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_using_SDL .

ako som pisal azazelovi, OGL chybaju nastroje, pre DX praktocky vsetko mas.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

a) OT, nechapu, jak nekdo muze neco takovyho hrat
b) listopad 2007 => ted cca 1/2 roku. Ono se da neco za 1/2 roku implementovat ? A dokonce tak, aby to fungovalo ? lol
c) bude tudiz jen odstranen anrychlo vytvoreny bastl, nacpany tam jen proto, aby se na reklamni letaky dalo napsat DX10.1
d) viz nize, kolik % hracu ze ma Visty ? Ma vubec smysl se zabyvat DX10 ? IMO tak pro hry, ktere se ted zacinaji delat/ jsou ve velmi ranem stadiu a budou vychazet nejdriv za 2 roky.
e) jelikoz se vetsina games vyvyji i na konzole, kde zadny DX10 neni, tak je to naprosto neperspektivni technologie a nikdo se tim v nejblizsich letech nebude nijak extra zabyvat. Delat neco 2x se jiste vyplati.

Zbyva tedy cekat na nove konzole/novou technologii (a tady je treba pekne vydet, jak si DX10tkou M$ nadelal do vlastniho hnizda).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je opravdu skandální. Někdo by měl dostat pokutu. A pořádnou. Sice nevím přesně kdo a za co, ale od toho tu přeci máme kvalitně zaplacené eurokomisaře. Třeba taková Neelie je hodně dobrá, možná něco vymyslí...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud Ubi vydá 2 verze patche jak pro dx 10 tak 10.1 ,tak v tom pracky nV nemá.Pokud vydá jen pro dx10 tak je to jasný,nV nemuže přece dovolit aby měly Ati karty větší výkon,pche.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nechapem, kde je problem. Pokial je hra na grafike s DX10.1 (ATI) stabilna, proste si na mojej 3870 ten patch nenaistalujem a pojdem na povodnej verzii s rychlostou a efektami o akych sa nVidii ani nesniva, no nie? Ak by tam ten patch nejak musel byt, tak sa mozu vyhovarat na co chcu, je to svinstvo akemu niet paru!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No pokud je hra v tomto stavu na Radeon HD3xxx stabilní tak nevím proč by se měl někdo zlobit, ty co maj Radeon HD3xxx si ponechaj současnou verzi a ty co maj nVidii a starší radeony, tak si stáhnou patch...

Mám Radeon HD3870 a jsem s ním maximálně spokojen, za o fous vyšší cenu jsem si mohl koupit "lepší" grafiku - GeForce 8600GT, ale vybral sem si radeon s výhledem do budoucna, právě kvůli DirectX 10.1, který zvyšuje výkon. Doufám ze do budoucna to dopadne líp s podporou DX10.1 než teď s Assassinem, kde se tý podpory chtěj co nejrychlejc zbavit :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To tgtr: No ja nevím, ale já už Visty používám naprosto běžně, jelikož mám 2GB paměti tak mi běhaj o hodně rychleji něž XP, například spouštění a přihlášení...protože se služby spouštěj postupně tzv. "Delay start".

Samozřejmě že konzole zvládají DirectX 10, než sem něco napíšeš tak si to prosím ověř viz. např http://www.xbox-360-shop.info/?text=228-dx10-co-to-vlastne-znamena

Jenže hry které podporují DX10 už dávno vyšli a fungují bez problému, viz. např Crysis, Hellgate London...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

hele rado vsadim boty ze kdyby situace byla opacna byl bys prvni kdo by prskal tak se nechovej jako uhrovity teenager a priznej ze maj ubisoft z nvidii maslo na hlave:}

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

2Pikachu:
Aneb JA = Vsichni, ME = Vsem

a napr Crysis NENI DX10 hra.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To Pichacu - nevím přesně jak Helgate, ale Crysis není DX10 hra, je to DX9 + přidanéefekty z DX10. Proto je to také s nimi tak pomalá. Kdyby to byla nativní DX10 hra, tak jede o dost rychleji. Ono snad právě jen Assaisin Creed je nejvíce DX10 hra co je, prot je také ralativně rychlá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdybych byl NV, určitě bych nechtěl, aby už tak technologicky pokročilejší karty od konkurence, ještě navíc dosahovali vyššího framerate s lepšími vizuálními efekty. No a tak použiju svůj vliv (TWIMTBP) a tam kde zaostává vývoj si pomůžu svým majoritním postavením na trhu. Vy snad máte nějaké iluze o tom, že tam, kde rozhodují jen a jen peníze je snad místo pro nějakou fair play? Ubisoft to mohl udělat naprosto běžným způsobem tj. do hry se přidá setup a v něm si vybereme renderer tj. DX10  (recommended for most VGA) a DX10.1 (for ATI Radeon 38xx cards) a bylo by. Jenže toto řešení je pro NV pochopitelně nevyhovující (stále by šlo vidět že na ATi je v DX10.1 vyšší výkon). Co se týče uživatele moc na výběr nemá, nový patch se zřejmě bude instalovat jednak automaticky a jednak patch opravuje i jiné herní bugy než jen grafiku, takže uživatelé Ati budou bez tohoto patche o tyto bugfixy ochuzeni. A proto řekněme si to na rovinu - Nvidia dělá škaredé věci, stejně jako by je dělala Ati, kdyby byla ve stejném postavení, jenže není, takže v tomto případě je opravdu NV ten "zlý".
 
Peace!
 
Ps: v domácnosti celekem 3 počítače - 2xNV 1xAti

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz jsem cetl tento clanek velebici technologicky "naskok" ATI/AMD nyni (bodejt by ne, kdyz aktualni generaci cipu uvedli pomalu rok po nVidii) i v davne minulosti (Radeon 9xxx) , hned jsem si vzpomnel na v clanku zamerne opomenutou radu Radeon Xxxx, ktera ani neumela Pixel Shadery v3.0, coz byl a je mnohem zavaznejsi problem, nez nejaka malicherna pseudopodpora DX10.1 ve vyhlazovani...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ptipi: omyl - na HD29OO pod DX10 jede hra s menším množstvím problémů, než na GF8/9 v DX10 nebo na HD3xxx pod DX10.1. Takže chyba je jinde ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ocenujem trojstrankovy rozbor tejto afery, ale je to trocha nafuknuta bublina, ktora konec koncov nikoho v bote netlaci, takze na co sa jej venovat? Za xvilu tu mame novu vojnu titanov a po nejakom AC nestekne ani pes. Hlavne ked tu hru zmrvili tak ako ju zmrvili (od dokonalej ma daleko). Ked som videl prve video tak som nechapal ako mohlo napadnut niekoho nieco tak dokonale ako je trilogia z buducnosti o zabijakovi ktory skace v case. Efektne zabery orla a skakajuceho mnicha sipku z kostola. Mnam. Dnes? Ani som si tu hru nestiahol! Nie ze nekupil. Ani som si ju nestiahol koli problemom ktore obsahuje, kvoli stereotypu, ktory som stihol poxytit ako na XBOX360 tak aj PS3 verzii u znamych. Proste AC je jedno velke nic, ktore sa super predava. A dalsia vzduchova bublina o velkosti vianocnych guli je tento clanok. Tot moj nazor.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To: tgtr
Hh :D Jen říkám že do patřím do skupiny lidí s Vistama, o tom že má každej Visty sem nepsal ani slovo pokud vím.

Crysis není čistě DX10 hra jestli je to myšleno takhle, ale jinak samozřejmě Crysis pod DX10 hrát můžeš když máš na čem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to ZOLLINO: mno, kazdopadne miliony hracu, kteri si AC koupili ma na to asi jiny nazor. ;-) Ale proti gustu zadny disputat, kazdeho bavi neco jineho a asi je zbytecne se navzajem vehementne presvedcovat o te sve pravde. ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tato hram mi akosi pripomenula Splinter Cell.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak patch právě vyšel (verze 1.02) a nejdůležitější je tento řádek:

"Fixed broken post-effects on DirectX 10.1 enabled cards"

Hezky nám to odstranění 10.1 podpory zaonačili :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A je to tady. nVidia technologicky zaostala jak hrom a snazi se to zvratit svym vlivem a penezi. Jak typicke pro kapitalismus... Je ocividne, kdo ma DX10.x implementaci vic k nicemu - a to je nVidia.
(tyto radky pise majitel nVidia karty)

Na co se zapomina je, ze cely tenhle humbuk je jen proto, ze M$ tlaci dvuj DX shit kupredu a vydava novou revizi co chvilku... a nasledne nikdo nestiha drzet krok a ani hry poradne otestovat!
Katastrofa.

Microsoft tlaci DirectX kupredu proto, ze ho vlastni a neimplementuje ho na nic jineho, nez na Windowsy a Xbox... Proto je od DX treba rychle uteci zpet k Open GL a Open AL, jenz tak dobre slape v Doom3/Quake 4 ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

trodas: už to tady rozebírali lidé kteří ve 3D programují. Z toho co psali OpenGL původně nebyl navržen pro hry a to že ho Idsoft kdysi použil bylo jen nutnosti protože kromě licencovaného Glide které jelo jen na 3Dfx nic jiného nebylo. V současné době opengl nemá pro vývojáře her takovou podporu jaká by byla nutná. A zejména ne pro rok staré akcelerátory GF8/9 a HDxx a nadcházející...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> trodas : No jasně. Ten krvavý a zlý kapitalismus a bezpochyby také pomahači z Volstrýtu :-)))))

Fakta jsou jinde pane kolego. Dlouhodobě přežijí ti, kdo poskytnou univerzálně nejpřijatelnější řešení. A takové řešení NEMUSÍ být nutně ideální v jednotlivých parametrech. Kdovíjaký škvor je proti tygrovi, sokolovi, žralokovi nula. Až sem bouchne trošku větší meteorit - přežije.

Žádné návraty "ke kořenům" a vynech tady prosím ty pindy o kapitalismu. Bez něj bys dnes honil pacmana na třiadvacáté generaci TNS (pokud vůbec víš, o co jde)... ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

-pao-: pindy vynech spíš ty, protože trodas má pravdu. Nevím jestli jsi před rokem 1989 žil, ale PC tady byly.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.