Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Asus uvedl zvláštní Radeon HD 6450, ideální na Quake I v Eyefinity?

Anorektické specifikace - tak to mě rozsekalo.

Význam takové karty je jasný - nachytat zákazníky v Tescu na bomba hráčskou sestavu s nejnovější grafickou kartou od AMD - poslední generace s 1GB RAM!

No nekupte, když máte "zastaralý" počítač s 2 roky starou grafikou třeba GTCX 275 s ubohými 896 MB RAM!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nedivil bych se, kdyby ASUS jeste udelal neco jako "EAH5570 SILENT/DI/512MD5(LP)" a zapojil by paměti na 64bit :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to se zase nadává na produkt, jenž je nepochopený. Pro toho kdo nechce hrát, jen akcelerovat video a chce třeba eyefinity (jen 2D pochopitelně) perfektní karta a hlavně levná, Nv konkurence nejde pod tisícovku. A i ta ušetřená stovka za ořez verzi se hodí, ona jaksi i ta o stovku dražší karta je na hry stejně nepoužitelná

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

tys to nepochopil. tenhle 32bit asus stojí o 100kč víc než 64bit sapphire.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

aha tak to se velmi omlouvám, já automaticky předpokládal že je alespoň o tu stovku levnější :-D, jsem já to naivní, stále předpokládám, že žijeme alespoň v trochu logickém světě

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Je to tak 8 let, co jsem si koupil 19" LCD za 20 tisíc a řekl jsem si, že by to chtělo něco s DVI, když už to ta placka umí. Přišel jsem tedy do obchodu a řekl, že chci tu nejlevnější pasivně chlazenou nVidii s DVI.
Prodavač mi nabídl tuším že fx5200 s 64MB za cca 1200, nebo o stovku dražší verzi ze 128MB. Já koupil tu levnější, protože jsem chtěl prostě jen DVI a nějaká 3D akcelerace a rozdíl ve šířce sběrnice 64b vs 128b jsem měl u prdele, i když se mi smál prodavač i další lidi ve frontě. Po reklamaci mi časem dali stejně tu dražší verzi. Podle glxgears byla dvakrát tak výkonná, ale mi to bylo fuk. Já potřeboval DVI ne výkon. DVI/HDMI u integrovaných Intel grafik je docela nová záležitost, takže i ta karta určitě pro dost lidí smysl má.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

...než plnohodnotné modely jiných výrobců. Pro toho, kdo chce jen DVI, stačí HD 4550, která je ještě o necelých 400 Kč levnější. Pokud tahle karta má nějaký smysl, tak jedině vyčistit sklady Asusu od archaických 1100MHz DDR3 modulů :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ale ty "archaicky" moduly muzou byt zapojeny na 128bit zbernicu.
rekl bych ze v tom bude jeste neco jinyho.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

to ne, 128bit konfiguraci HD6450/Caicos neumí... pokud jsi myslel 64bit konfiguraci, pak by paměťových čipů byl třeba dvojnásobný počet (tohle jsou DDR3, není tu taková flexibilita jako u GDDR5, kde lze využít clamshell režim a se stejným typem modulů zdvojnásobit kapacitu se zachováním šířky sběrnice, nebo opačně), tzn. bylo by z toho složitější PCB, více pamětí, vyšší cena produktu - s tím, že by z toho vznikl 64bit 1GB model - a ten už Asus má ;-)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

64b sběrnice byla lowend už v době TNT2 M64 a teď přijde tohle. IMHO LOL

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ještě je co zlepšovat, Cirrus logic CL-5401 měla svých 256kB paměti připojených pře 16bit sběrnici. V rámci moderních trendů použijeme hypermemory. A prohlásíme, že je to EKO-GREEN, ať se to prodá...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To zase ne, M64 byl mainstream. V době uvedení stála přes tři a půl tisíce od méně uznávaných výrobců a ke čtyřem tisícům od těch lepších. Vanty i M64 byly TNT2 čipy, které neprošly testováním a naprostá většina z nich různou měrou artefaktila, nebo byla nestabilní. Takové produkty dnes do prodeje nejdou, naštěstí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak je 64 a 64 - taková TNT1 už měla 128-bit SDR, nedá se to moc srovnávat.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Este tomu pridelit kus operacnej pamate ako to byva u integrovanych a bude to dokonale ;-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To i ta operační paměť je připojená pomocí 64bit s jednokanálovým řadičem, 128bit s doukanálovým, v případě některých intelů až 192bit a v SB-EX dokonce 256bit...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Prodeje grafických čipů: AMD stále před nVidií, náskok narůstá

http://pctuning.tyden.cz/component/content/article/1-aktualni-zpravy/209...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

pc tuning .. LOL
statistika s IGP .. LOL

tak borowitzi, ted jeste jednou a uz poradne :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Díky IGP je momentálně AMD v zisku, hlavně že jsi tvrdil, že Fusion první generace nikdo nek´upuje...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

až bude v nových APU grafika se 480SP, tak to stále pro tebe nebude grafika hodná započítání? A mnohem lowendovější dedikovanou Nv bys započítal že pane "objektivní"

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

.. jenom takova technicka:... Kvák jednicka se dal hrat v podstate bez akcelerace ... stacilo na to softwarovy randerovani a aspon K6-2 cpu takze i na grafikach co nemeli vubec zadnou podporu 3D ( opengl, dx ?) se dalo hrat .. tahle grafarna je na to moc velkej luxus :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Q1 žádnou grafickou akceleraci neměl, v základu byl kompletně v software 3D randeru přes CPU.
mody jako GLQuake, D3DQuake apod. byly dodělány až časem třetími stranamy (co jsem se toho napařil...)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Není to pravda, GLQuake stejně jako akcelerovaná verze pro API Rendition byly dílem Carmacka a byly oficiálně vydané ID softwarem někdy na začátku roku 1997.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

samotnej quake vyšel už v roce 1996 pouze pro DOS.
API rendition se jmenuje VQuake a stejně jako GLQuake apod. skončil jako nedoladěnej mod (GLQ skončil v0.97)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Promiň, ale prezentovat Quake jako hru bez akcelerace a GLQuake jako nedoladěnej mod je fakt zcestný, zvlášť když právě GLQuake byl důvodem, pro který lidi začali brát hardwarovou 3D akceleraci vážně a který odstartoval prodej karet s podporou akcelerace, hlavně teda 3Dfx Voodoo Graphics.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jakozto byvaly hrdy majitel VooDoo karty a originalniho Q1 musim potvrdit, ze Q1 podporoval pouze SW akceleraci grafiky, zahy byl vytvoren tusim GLQuake, ktery jiz akceleraci podporoval. Kratkym hledanim na Google lze zjistit, ze GLQUake skutecne skoncil ve verzi 0.97. Coz neznamena, ze by Quake nebyl hratelny pripadne ze by grafika obsahovala chyby

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

já netvrdim, že GLQuake je na prd, řadě her podobný mody prodloužily život (kolik jich je třeba na Doom). ale je to nadstavba, kterou si Carmack připravoval půdu pro Quake2.
nedodělky v něm jsou - rozlišení jen přes konzoli, s ATi 1950 jsem to nikdy nerozchodil (moje chyba:-)
a znova opakuju: základní verze je POUZE přes software (mám doma krabicovou verzi).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak o tom, že GLQuake vyšel až později se no-X nehádal (sám píše že až na začátku 1997), spíš šlo o to tvrzení, že ho dělala jakási třetí strana.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jo to jsem v tomhle konkrétním případě šlápl vedle.
ono to je ojedinělej případ, v drtivý většině mody a konverze dělaj třetí strany (CS, zDoom....)
btw. bez podobnejch "win-3d" pomůcek spoustu starejch her dneska nespustíte což je škoda:-/

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

DOSBox by ti nestacil?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nevím...snad...asi jo.
ale dnes už nemám čas se tím zabývat jako dřív.
možná bych měl k tomu rychlejc složenou nějakou mašinu s celerem300, voodoo2 a win98:-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak já jsem spíš na adventury a tam existuje skvělý ScummVM, ale občas použiju i Dosbox a nebývá s tím problém.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Quake I teprve s OpenGL patchem umožňovalo využít výhod hardwarové akceleraci prostřednictvím 3dfx karet.3dfx stavělo akceleraci výhradně na Glide API
( což je v podstatě hodně "osekané" OpenGL API přizpůsobené přímo hardwaru 3dfx ) 3dfx až do vydání Voodoo 4/5 nemělo uplnou implementaci openGL API v ovladačích. Pro zprovoznění OpenGL her museli majitelé starších 3dfx karet (Voodoo 1/2/3) mít nainstalovány ovladače MiniGL, aby hra mohla využít výhody hardwarové akcelerace.MiniGL driver obsahoval pouze nezbytné součásti úplného API OpenGL, které byly nezbytné ke spuštění hry.
Quake II už byla vydána zcela na OpenGL bázi zatím co konkurenční Unreal sázel hlavně na Glide a také na tomto rozhraní běžela hra nejrychleji.

Carmac proti tomu nechtěl API Glide použít, ač o to 3dfx hodně stála.Jako primární rozhraní bylo použito OpenGL. Až později začalo vystrkovat růžky rozhraní DirectX

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

i Q2 ma v zakladu na vyber jestli software OGL nebo D3D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ak ma pamat neklame,q2 tam ma opengl,powervr sgl a 3dfx minigl.d3d myslim chyba-nezabudajme,vtedy to bol iba taky natruc projekt microsoftu,ktory sa co do kvality a rychlosti na opengl/glide mohol iba zavistlivo pozeral odniekial z kanala.. ad q1,ako uz bolo povedane,hra podporovala opengl cez samostatne exe,ktore vydal id soft (nebolo to ale oficialne supported,to je pravda).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.