Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Asustek přijde s 12palcovými notebooky ZX

Za to poslední souvětí by se ani Ladik nemusel stydět.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zásadní otázka: Která čárka do této věty nepatří?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja myslím, že je to v pořádku, jen bych asi mezi jasne a vse volil spise pomlcku...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

O to mi nejde. Jde o to, ze nekdy je lepsi udelat tecku. Pro lepsi srozumitelnost. A kde ji autor ma udelat, to by mel vedet sam. Ale co jsem tak sledoval, tak ono to neni jen o teckach(viz "dobiti trhu" v nedavnem clanku). Nic ve zlem, ale aspon nejakou uroven by clanky mit mohly. Pokud vam prijdou me prispevky nepodnetne a off topic, klidne je smazte. Zlobit se nebudu. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, mezi "jasně" a "vše" by se více hodila tečka. Od "vše" dále by potom byla nová věta. No, a já osobně bych vypustil ",x" a napsal "nad 10 palců".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja by som tu zlozitu vetu radsej rozdelil na jednu opytovaciu a jednu oznamovaciu (t.j. otaznik za notebookem a prezident s velkym P). :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kolik let jsem čekal než s začnou vyrábět opravdu mobilní notebooky za rozumé peníze....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Wift
Já měl sice vždy z češtiny dobrou. Ale slovem prezident bych začal novou větu. BTW, zrušil bych posledních 16 čárek, počítej od zadu :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja už ZX dávno mám. ZX Spectrum+

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pánové, nechápu vaše rozhořčení nad poslední větou. Je korektní jak z hlediska gramatiky, tak i srozumitelnosti.
Příspěvek bez diakritiky, který kritizuje úroveň větné skladby v článku, považuji za směšný. Když není jeho autor schopen používat háčky a čárky nad písmeny, nechť se ani nevyjadřuje k jazykové úrovni čehokoliv. Argument, že je to rychlejší, neobstojí. Klávesy s českými znaky má na klávesnici snad každý, a jejich stisknutí je zrovna tak rychlé, jako stisknutí každé jiné.
Esere, možná jsi měl z češtiny dobrou, ale zřejmě jsi pozapomněl, že "ale" je spojka, uvozující zpravidla vedlejší větu, řidčeji pak věty hlavní, a to především v rozhovorech, kde diskutující vyjadřuje zdůrazněnou námitku. A zrovna ty jsi tuto spojku použil pro uvedení hlavní věty v kontextu, kde by bylo daleko vhodnější, kdyby druhá věta byla vedlejší. 
Chápu, že může být obtížné orientovat se například v textech od Vančury, kde jsou opravdu dlouhá souvětí, zhusta  na několik stran, ale poslední věta z článku mi připadá naprosto pochopitelná a přehledná.
Wifte, nedej se znechutit...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Která čárka do této věty nepatří? // V této( <--tamté ) větě není žádná čárka, je to chyták.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kanady43: možná by se tam hodila, pro lepší srozumitelnost, pomlčka - asi takto: "...prezident Asusteku Jerry Shen to vidí poměrně jasně - vše, co je nad 10,x palce, už není netbook..." Samozřejmě typografická pomlčka, když už jsme u téhle hnidopišské debaty. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2WIFT: To nevím, ale třeba by šla nahradit čárka mezi "jasně" a "vše" pomlčkou...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ups... nečetl jsem všechny příspěvky... :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kanady43: Nevim, kdes sebral ten kec o spojce ale, ale nas ve skole ucili, ze ale je spojka souradici a spojuje dve vety v pomeru odporovacim. Jo a sorry za tu diakritiku, zvyk je holt zelezna kosile ;-)

Jinak abych nebyl tak uplne offtopic - podle me je deleni notebooku a netbooku podle uhlopricky trochu mimo. Spis bych jako netbook videl neco se superuspornym procesorem = s mizernym vykonem. Protoze se delaji i 12" atomovy pocitace a na druhou stranu bych si dokazal predstavit 10" drobecka s Uckovym Core 2 Duo...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vidíte, a zrovna já bych tam dal raději dvojtečku :).

>> ViktorN:
Kterou máš na mysli? >> – <<? Tu osobně "většinou" používám ;-).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak to je teda docela hutna diskuze o tom novem NTB. Clovek se alespon neco dozvi. Nemam sem prihodit nejaky link na pravidla ceskeho pravopisu? Vetsina diskutujicich by asi klikla.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to kanady43

Njn,když se probírala spojka ale, to jsem byl nemocný. Vím to docela přesně, protože v následném období jsem utrpěl dlouhou sérii dostatečných a nedostatečných z gramatiky. K závěrečné dobré mi pomohlo několik výborných, které jsem získal díky recitaci básní, které opěvovaly hrdobce a jiné hrdiny socialistické práce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Eser: (stejně je celá diskuze OT, takže je to jedno...)
Tos mi připomněl, jak debilní je výuka jazyka českého na našich školách. Namísto toho, aby se žáci podrobně učili o českém jazyce a třeba se dozvěděli i o zvláštnostech z různých nářečí, tak se klade naprosto nesmyslně důraz hlavně na literaturu, která by správně měla být samostatným a hlavně volitelným předmětem (jen kvůli literatuře, kterou považuji za plýtvání mozkovou kapacitou, jsem málem neudělal maturu - ačkoli půlka byla o češtině a druhá o literatuře, čeština měla z hlediska důležitosti váhu tak 20 %, takže výsledná čtyřka a byl jsem rád, že předseda komise měl dobrou náladu a nenechal se zviklat naší češtinářkou, která mě neměla ráda od té doby, co jsem při první hodině na otázku "jakou literaturu jste naposledy četli" pravdivě odpověděl "Křemílka a Vochomůrku" ;-).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WIFT: S tim, ze je konina ucit se nazpamet hromady historickych autoru souhlasim. Podle me by literatura mela byt hlavne o cteni - misto "zaslouzilych" autoru by se meli zminovat takovi, kteri jsou opravdu zajimavi pro soucasne zaky, aby nenastavala situace ze po skonceni skolni dochazky bude Kremilek a Vochomurka porad posledni knizka co si precetl dobrovolne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono je taky problém, kdy se o některých autorech učí. Na chuť spoustě "povinných" děl jsem přišel až jako dospělý dloouho po gymplu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

quee: Jaký že je to kec o spojce "ale"?  Napsal jsem, že uvozuje vedlejší věty, řidčeji hlavní. To, že uvozuje vedlejší věty znamená, že je spojuje s nějakou hlavní nebo vedlejší větou - tedy spojuje dvě věty, je to tedy jinými slovy řečno to, co nás učili ve škole. V tom nevidím rozpor. Může také uvozovat hlavní větu v určitých případech. Kde je nějaké pochybení? 
Souhlasím naprosto s tím, že povinná literatura ve škole má spíš kontraproduktivní účinek, k té klasice dojde spousta lidí skutečně až ve vyšším věku, na druhou stranu je zřetelné, že fakt, že se obecně málo čte, vede k postupné degradaci jazyka. Když občas projdu některá témata na cdr, žasnu nad tím, jaké perly jsou schopní vytvořit někteří jedinci. Shoda příčestí minulého s podmětem začíná být neznámým pojmem, ujíždění z vazby je na denním pořádku, o chybách ve vyjmenovaných slovech škoda mluvit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.