moja karta to nevie, mam HD 6xxx (a cakam, je tu april a o dalsej rade GK od AMD ani chyru ani slychu)
btw, ide o nejaku NDA alebo ziadne info este vonku nieje?
+1
-15
-1
Je komentář přínosný?
moja karta to nevie, mam HD
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
2. 4. 2015 - 11:37https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskusemoja karta to nevie, mam HD 6xxx (a cakam, je tu april a o dalsej rade GK od AMD ani chyru ani slychu)
btw, ide o nejaku NDA alebo ziadne info este vonku nieje?
https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776462
+
A pak že AMD není technologicky pokročilejší než nVidia (podpora vývojářů už je jiná věc, ta chodí vždycky se zpožděním).
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
A pak že AMD není
Wendak https://diit.cz/profil/radek-matejka
2. 4. 2015 - 12:20https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseA pak že AMD není technologicky pokročilejší než nVidia (podpora vývojářů už je jiná věc, ta chodí vždycky se zpožděním). https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776470
+
Inu, ano. A pro majitele těchto karet, které zázrakem přežily záruku, je pořád lepší si je nechat, nově s dalšíma funkcema který jim i navýší výkon, než honem utíkat do krámu koupit jinou grafiku co má o 20 W míň, a to je tak asi všechno. Jo a stojí pět litrů. Nebo všem na požádání na ten ugprade přispěješ? Ne? Tak si nech blbý kecy.
Majitelé lžividie mají výhodu, ti si tu kartu koupit MUSÍ, protože tomu nový drivery nepomůžou. Oh, wait…
+1
+17
-1
Je komentář přínosný?
Inu, ano. A pro majitele
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
2. 4. 2015 - 13:16https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseInu, ano. A pro majitele těchto karet, které zázrakem přežily záruku, je pořád lepší si je nechat, nově s dalšíma funkcema který jim i navýší výkon, než honem utíkat do krámu koupit jinou grafiku co má o 20 W míň, a to je tak asi všechno. Jo a stojí pět litrů. Nebo všem na požádání na ten ugprade přispěješ? Ne? Tak si nech blbý kecy.
Majitelé lžividie mají výhodu, ti si tu kartu koupit MUSÍ, protože tomu nový drivery nepomůžou. Oh, wait…https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776486
+
a to je presne to, co AMD prilis nepomaha, zakaznik ktery nema duvod si koupit novej produkt, jaksi dane firme nezvedne ani prodeje ani zisky, je to blbe, ale je to bohuzel fakt
scenar kdy DX12 a Vulkan umozni majitelum stavajicich karet starych 2-3 roky setrvat na nich dalsi 2-3 roky je rekl bych pro AMD nocni murou, pro zakaznika je to vyhra na ty 2-3 roky, ale co potom?
asi je vsem celkem jasne ze kdys nema firma prodeje a "zisky", tak nema ani na vyvoj, a ac AMD zatim prostredky na vyvoj ma, tak nejsou bezedne
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
a to je presne to, co AMD
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
2. 4. 2015 - 17:19https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskusea to je presne to, co AMD prilis nepomaha, zakaznik ktery nema duvod si koupit novej produkt, jaksi dane firme nezvedne ani prodeje ani zisky, je to blbe, ale je to bohuzel fakt
scenar kdy DX12 a Vulkan umozni majitelum stavajicich karet starych 2-3 roky setrvat na nich dalsi 2-3 roky je rekl bych pro AMD nocni murou, pro zakaznika je to vyhra na ty 2-3 roky, ale co potom?
asi je vsem celkem jasne ze kdys nema firma prodeje a "zisky", tak nema ani na vyvoj, a ac AMD zatim prostredky na vyvoj ma, tak nejsou bezednehttps://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776550
+
Chtěl bych se dožít toho, že se díky příchodu nějaké "nové zrychlovací technologie" bude dát odložit nákup grafiky nebo procesoru o 2–3 roky. Nebude. I kdyby to v běžném nasazení dalo o 20 % výkonu navíc, z pomalé grafiky to udělá furt jen o trochu míň pomalou grafiku, o využitelnosti v dalších hrách, co to podporovat nebudou (a že jich bude v první fázi většina) nemluvě.
+1
+15
-1
Je komentář přínosný?
Chtěl bych se dožít toho, že
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
2. 4. 2015 - 17:24https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseChtěl bych se dožít toho, že se díky příchodu nějaké "nové zrychlovací technologie" bude dát odložit nákup grafiky nebo procesoru o 2–3 roky. Nebude. I kdyby to v běžném nasazení dalo o 20 % výkonu navíc, z pomalé grafiky to udělá furt jen o trochu míň pomalou grafiku, o využitelnosti v dalších hrách, co to podporovat nebudou (a že jich bude v první fázi většina) nemluvě.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776554
+
muj post se tyka hlavne mainstreamu, v highendu je to daserict jedno, tam stejne velka spousta lidi upgraduje celkem pravidelne proste s nastupem nove generace nebo po nejake dobe, treba roce
u mainstreamu je to ale problem, a vyrobce na mainstream prave spoleha coby na nejzadanejsi segment s vydelecnosti, a co si budem nalhavat, R9-280x az 290 dnes do mainstreamu spadaji a asi AMD prilis nepotesi ze ji zakaznici na dane karte setrvaji a nebudou mit potrebu k upgradu
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
muj post se tyka hlavne
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
2. 4. 2015 - 19:44https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskusemuj post se tyka hlavne mainstreamu, v highendu je to daserict jedno, tam stejne velka spousta lidi upgraduje celkem pravidelne proste s nastupem nove generace nebo po nejake dobe, treba roce
u mainstreamu je to ale problem, a vyrobce na mainstream prave spoleha coby na nejzadanejsi segment s vydelecnosti, a co si budem nalhavat, R9-280x az 290 dnes do mainstreamu spadaji a asi AMD prilis nepotesi ze ji zakaznici na dane karte setrvaji a nebudou mit potrebu k upgraduhttps://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776586
+
<i>asi AMD prilis nepotesi ze ji zakaznici na dane karte setrvaji a nebudou mit potrebu k upgradu</i>
Problém je v tom, že AMD zde má esovou kartu - nové radeony s HBM ramkami, které nabídnou sakra vyšší výkon, takže se upgrade konečně vyplatí (tedy - doufejme). Jinak by sebevraždu AMD snad nepáchalo...
A nové grafické API umožní AMD poprvé nelimitovaný (nějakou blbostí, co zdržuje) výkon a už s R9 290X držela hodně dlouho AMD pozici leadera ve výkonu grafických karet, což bylo do té doby neslýchané, i kdyby nVidia musela dělat jakékoliv podvody (jinak zvané optimalizace)...
Oproti tomu (Mantle od AMD) nenabízí nVidia dnes nic (DX12 je k stáhnutí kde a jak pojede a co za hry na něj jsou?). Stará dobrá GTX660 bude stále napikaču, ani si neškrtne... A to měla mít podle nVidie skvělou architekturu a bla bla bla...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
<i>asi AMD prilis nepotesi ze
trodas https://diit.cz/profil/trodas
3. 4. 2015 - 19:13https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseasi AMD prilis nepotesi ze ji zakaznici na dane karte setrvaji a nebudou mit potrebu k upgradu
Problém je v tom, že AMD zde má esovou kartu - nové radeony s HBM ramkami, které nabídnou sakra vyšší výkon, takže se upgrade konečně vyplatí (tedy - doufejme). Jinak by sebevraždu AMD snad nepáchalo...
A nové grafické API umožní AMD poprvé nelimitovaný (nějakou blbostí, co zdržuje) výkon a už s R9 290X držela hodně dlouho AMD pozici leadera ve výkonu grafických karet, což bylo do té doby neslýchané, i kdyby nVidia musela dělat jakékoliv podvody (jinak zvané optimalizace)...
Oproti tomu (Mantle od AMD) nenabízí nVidia dnes nic (DX12 je k stáhnutí kde a jak pojede a co za hry na něj jsou?). Stará dobrá GTX660 bude stále napikaču, ani si neškrtne... A to měla mít podle nVidie skvělou architekturu a bla bla bla...https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776882
+
"A nové grafické API umožní AMD poprvé nelimitovaný (nějakou blbostí, co zdržuje) výkon"
No tak jejich zastaralé procesory bych zrovna jako blbost nenazýval.
+1
-21
-1
Je komentář přínosný?
"A nové grafické API umožní
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
4. 4. 2015 - 11:24https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse"A nové grafické API umožní AMD poprvé nelimitovaný (nějakou blbostí, co zdržuje) výkon"
No tak jejich zastaralé procesory bych zrovna jako blbost nenazýval.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776962
+
Nedávají stejný výkon. Jsou stejně slabé jako předtím. Jenom už tolik nebrzdí jako předtím
+1
-21
-1
Je komentář přínosný?
Nedávají stejný výkon. Jsou
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
4. 4. 2015 - 17:08https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseNedávají stejný výkon. Jsou stejně slabé jako předtím. Jenom už tolik nebrzdí jako předtímhttps://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-777039
+
DX12 nezvysi vykon grafiky! Stejne tak MANTLE, Vulkan a dalsi low level API nezvysuji vykon grafiky, ten zustava stejny. Low level obchazi limit maleho poctu draw calls, ktery je DX11 a ostatni abstraktni API schopno s driverem poskytnout bez vyrazneho dopadu na vykon.
Zvysuje tedy prakticky vykon CPU a to nasobne, mohlo by zjednodusit multiplatformatovy vyvoj a pomoct tam kde prave tohle byl problem (coz je dost a dost soucasnych novych her pod DX11)
Pro AMD to muze znamenat pomerne zasadni oziveni jejich stare CPU FX nabidky, protoze ta vychazi ve vykonu/cena mnohem lip nez intel.
Asynchronni shadery naopak vykon grafiky zvysuji a to dost vyrazne ale za dodrzeni mnoha veci jak bylo napsano v clanku.
AMD je mala firma s pomerne omezenymi rezervami (na tento rok pujde do vyvoje vic nez rok minuly tusim), ktere je schopna poskytnout do vyvoje, ale v historii v mnoha prikladech dokazala, ze je schopna i s malem dokazat mnohem vic nez jini s nasobne vyssimi zdroji.
2016 by pritom pro AMD mohl byt dost prelomovy, konecne novy proces14/16nm, nova architektura CPU a GPU a HBM.
Ve spojeni s ARM je tedy AMD jedina firma, ktera ma zkusenosti z vyvoje GPU, CPU x86 i s ARM a na novych produktech by to mohlo byt dost videt.
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
DX12 nezvysi vykon grafiky!
ROdNEY https://diit.cz/profil/radoslav-suchan
3. 4. 2015 - 00:55https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseDX12 nezvysi vykon grafiky! Stejne tak MANTLE, Vulkan a dalsi low level API nezvysuji vykon grafiky, ten zustava stejny. Low level obchazi limit maleho poctu draw calls, ktery je DX11 a ostatni abstraktni API schopno s driverem poskytnout bez vyrazneho dopadu na vykon.
Zvysuje tedy prakticky vykon CPU a to nasobne, mohlo by zjednodusit multiplatformatovy vyvoj a pomoct tam kde prave tohle byl problem (coz je dost a dost soucasnych novych her pod DX11)
Pro AMD to muze znamenat pomerne zasadni oziveni jejich stare CPU FX nabidky, protoze ta vychazi ve vykonu/cena mnohem lip nez intel.
Asynchronni shadery naopak vykon grafiky zvysuji a to dost vyrazne ale za dodrzeni mnoha veci jak bylo napsano v clanku.
AMD je mala firma s pomerne omezenymi rezervami (na tento rok pujde do vyvoje vic nez rok minuly tusim), ktere je schopna poskytnout do vyvoje, ale v historii v mnoha prikladech dokazala, ze je schopna i s malem dokazat mnohem vic nez jini s nasobne vyssimi zdroji.
2016 by pritom pro AMD mohl byt dost prelomovy, konecne novy proces14/16nm, nova architektura CPU a GPU a HBM.
Ve spojeni s ARM je tedy AMD jedina firma, ktera ma zkusenosti z vyvoje GPU, CPU x86 i s ARM a na novych produktech by to mohlo byt dost videt.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776616
+
Limit Draw calls rozhodně není brzdou současných grafických karet. Aktuální hry jsou totiž stavěné na limitovaný počet drawcalls a upgrade nic nezmění. Jediné co se zlepší je limit slabých procesorů od AMD, pokud takový máš. Vlastníci procesorů od Intelu skokový rozdíl nepoznají, protože nejsou tolik limitováni.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Limit Draw calls rozhodně
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
4. 4. 2015 - 11:27https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseLimit Draw calls rozhodně není brzdou současných grafických karet. Aktuální hry jsou totiž stavěné na limitovaný počet drawcalls a upgrade nic nezmění. Jediné co se zlepší je limit slabých procesorů od AMD, pokud takový máš. Vlastníci procesorů od Intelu skokový rozdíl nepoznají, protože nejsou tolik limitováni.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776964
+
Podobné nové technologie u grafik mají tu výhodu, že v době, kdy jsou v těch hrách opravdu k něčemu dobré, už má ta grafika, co to umí, poloviční výkon oproti aktuálnímu mainstreamu, a ty nové hry už stejně pořádně nedá. Čili ano, super, bude to umět, třeba to zvedne výkon, ale stejně je pak lepší jít a koupit si aktuální grafiku.
Ale to je ten klasický problém, jestli tu dřív bylo vejce, nebo ptakopysk – když early adopters v těch kartách ty nevyužitelné technologie nezasponzorují, nikdy se ani využívat nezačnou.
+1
-29
-1
Je komentář přínosný?
Podobné nové technologie u
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
2. 4. 2015 - 17:17https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskusePodobné nové technologie u grafik mají tu výhodu, že v době, kdy jsou v těch hrách opravdu k něčemu dobré, už má ta grafika, co to umí, poloviční výkon oproti aktuálnímu mainstreamu, a ty nové hry už stejně pořádně nedá. Čili ano, super, bude to umět, třeba to zvedne výkon, ale stejně je pak lepší jít a koupit si aktuální grafiku.
Ale to je ten klasický problém, jestli tu dřív bylo vejce, nebo ptakopysk – když early adopters v těch kartách ty nevyužitelné technologie nezasponzorují, nikdy se ani využívat nezačnou.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776552
+
GTX 770 už pomalu ano, GTX 780 bude zanedlouho (samozřejmě ne bráno optikou majitelů karet nižší střední třídy s fullHD panelem). Jasně, dá se na to dívat i jinak, potom pořád ještě na hraní bohatě stačí GeForce 650 Ti nebo nějaká pomalu šest let stará HD 5870.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
GTX 770 už pomalu ano, GTX
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
2. 4. 2015 - 18:44https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseGTX 770 už pomalu ano, GTX 780 bude zanedlouho (samozřejmě ne bráno optikou majitelů karet nižší střední třídy s fullHD panelem). Jasně, dá se na to dívat i jinak, potom pořád ještě na hraní bohatě stačí GeForce 650 Ti nebo nějaká pomalu šest let stará HD 5870.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776580
+
gtx770 je výkonnější jak 960, která stojí přes 7000kč.
gtx780ti je výkonnější jak 970, která stojí přes 10 000kč.
Za mainstream se obecně považují karty s cenou pod 7000kč. gtx770 a 780 potažmo 780ti rozhodně poloviční výkon oproti mainstreamu nemají a to je mají majitelé vyhodit jen kvůli tomu, že za rok budou v dx12 hrách dávat o 30% menší výkon, než by mohli dávat? :-)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
gtx770 je výkonnější jak 960,
Kedar Míša https://diit.cz/profil/warman
2. 4. 2015 - 19:39https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskusegtx770 je výkonnější jak 960, která stojí přes 7000kč.
gtx780ti je výkonnější jak 970, která stojí přes 10 000kč.
Za mainstream se obecně považují karty s cenou pod 7000kč. gtx770 a 780 potažmo 780ti rozhodně poloviční výkon oproti mainstreamu nemají a to je mají majitelé vyhodit jen kvůli tomu, že za rok budou v dx12 hrách dávat o 30% menší výkon, než by mohli dávat? :-)https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776584
+
Za rok, dva, kdy to možná bude aktuální, už snad nebude GTX 960 považovaná za mainstream. Naprosto zcestné je rozlišovat mainstream podle toho, že stojí míň než sedm tisíc.
Ona je GTX 960 mimochodem spíš karta z nižšího mainstreamu, že je to u nás pálka, na které kdysi pomalu začínaly highendové karty, je spíš věc kurzu.
I v té dolarové ceně je to ošidné, když se standardem stanou highendové grafiky za 20-30 tisíc (nebo 800-1000 dolarů), jakože už k tomu je našlápnuto, posune se ten mainstream na desítku.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Za rok, dva, kdy to možná
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
2. 4. 2015 - 20:11https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseZa rok, dva, kdy to možná bude aktuální, už snad nebude GTX 960 považovaná za mainstream. Naprosto zcestné je rozlišovat mainstream podle toho, že stojí míň než sedm tisíc.
Ona je GTX 960 mimochodem spíš karta z nižšího mainstreamu, že je to u nás pálka, na které kdysi pomalu začínaly highendové karty, je spíš věc kurzu.
I v té dolarové ceně je to ošidné, když se standardem stanou highendové grafiky za 20-30 tisíc (nebo 800-1000 dolarů), jakože už k tomu je našlápnuto, posune se ten mainstream na desítku.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776590
+
780ti je výkonnější jak 980. 770 je výkonnější jak 960. Z toho zjistíš, že nárusty v highendu jsou v řádu procent a ne desítek procent. Tudíž high end karta koupena před 3 lety je furt high end, i když už nižší.
+1
-28
-1
Je komentář přínosný?
780ti je výkonnější jak 980.
Kedar Míša https://diit.cz/profil/warman
2. 4. 2015 - 20:46https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse780ti je výkonnější jak 980. 770 je výkonnější jak 960. Z toho zjistíš, že nárusty v highendu jsou v řádu procent a ne desítek procent. Tudíž high end karta koupena před 3 lety je furt high end, i když už nižší.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776600
+
A taky je to s bídou rok a půl, co byl za ten highend ještě považovaný Radeon HD 7950. Kde je R9 280 teď.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
A taky je to s bídou rok a
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
2. 4. 2015 - 22:24https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseA taky je to s bídou rok a půl, co byl za ten highend ještě považovaný Radeon HD 7950. Kde je R9 280 teď.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776604
+
7950 byl nižší highend, teď je to vyšší mainstream :-)
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
7950 byl nižší highend, teď
Kedar Míša https://diit.cz/profil/warman
3. 4. 2015 - 10:37https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse7950 byl nižší highend, teď je to vyšší mainstream :-)https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776700
+
Já si teda ještě teď zahraju AC Unity na FHD rozlišení a při nastavení grafiky na high (což je dostačující víc než dost) na Core i5-3470+MSI GTX 660 OC+8GB DDR3 a upgrade grafiky odhaduju že bude žádoucí tak za dva roky. Možná později. GTX 780 bych s klidem ještě řadil do vyššího mainstreamu.
+1
-17
-1
Je komentář přínosný?
Já si teda ještě teď zahraju
Jakub Rydlo https://diit.cz/profil/jjrydlo
3. 4. 2015 - 09:44https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseJá si teda ještě teď zahraju AC Unity na FHD rozlišení a při nastavení grafiky na high (což je dostačující víc než dost) na Core i5-3470+MSI GTX 660 OC+8GB DDR3 a upgrade grafiky odhaduju že bude žádoucí tak za dva roky. Možná později. GTX 780 bych s klidem ještě řadil do vyššího mainstreamu.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776672
+
Early adopters dostanou (respektive hlavně kupují) soudobý hiend. Tyhle doplňkové funkce jsou tam jako jistý bonus, který umožní tu kartu ještě relativně rozumně zrecyklovat v jiném PC (já např. starší grafiky "recykluji" v PC manželky a dětí - karta už nestačí na novinky/full, ale na starší věci a novinky na low ano). A v takovém případě je podpora takových věcí docela dobrá věc.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Early adopters dostanou
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
2. 4. 2015 - 18:39https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseEarly adopters dostanou (respektive hlavně kupují) soudobý hiend. Tyhle doplňkové funkce jsou tam jako jistý bonus, který umožní tu kartu ještě relativně rozumně zrecyklovat v jiném PC (já např. starší grafiky "recykluji" v PC manželky a dětí - karta už nestačí na novinky/full, ale na starší věci a novinky na low ano). A v takovém případě je podpora takových věcí docela dobrá věc.
https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776578
+
2. 4. 2015 - 18:45https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse...či pro ty, kdo to po nich kupují v bazarech :)https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776582
+
Mimochodom dost hlupa volba - GK (okrem najslabsich `kanclovych`) sa neoplatia kupovat starsie generacie (napr. s vykonom sudobeho mainstreamu mas hi-end `pokurenie`).
Mozno sa uvazenie stoji pri kategorii do 100W, kde predsalen rozdiel 70 a 100W je zanedbatelnejsi ako 180W a 300W...
+1
-24
-1
Je komentář přínosný?
Mimochodom dost hlupa volba -
sp c https://diit.cz/profil/spc-spc
2. 4. 2015 - 22:35https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseMimochodom dost hlupa volba - GK (okrem najslabsich `kanclovych`) sa neoplatia kupovat starsie generacie (napr. s vykonom sudobeho mainstreamu mas hi-end `pokurenie`).
Mozno sa uvazenie stoji pri kategorii do 100W, kde predsalen rozdiel 70 a 100W je zanedbatelnejsi ako 180W a 300W...https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776608
+
To čo trepeš. Donedávna jsem jel na HD 6670 a teď upgradoval na HD 5770. Zahraju si co potřebuju, když na to mám jednou měsíčně čas.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
To čo trepeš. Donedávna jsem
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
2. 4. 2015 - 20:33https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseTo čo trepeš. Donedávna jsem jel na HD 6670 a teď upgradoval na HD 5770. Zahraju si co potřebuju, když na to mám jednou měsíčně čas.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776598
+
Hm... já jsem musel HD 5770 vyhodit už někdy před třemi lety, nešly mi k tomu už ani připojit všechny monitory :)
+1
-29
-1
Je komentář přínosný?
Hm... já jsem musel HD 5770
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
2. 4. 2015 - 22:31https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseHm... já jsem musel HD 5770 vyhodit už někdy před třemi lety, nešly mi k tomu už ani připojit všechny monitory :)https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776606
+
to je ta slavna popora dx12 na kepleru.. po vsech slibech nvidie ted kazdou chvili vychazi najevo co z dx12 neumi nebo v cem je pozadu - tiled resources, rsource binding, async shaders.. hlavne ze ma nizsi tdp :)
+1
+24
-1
Je komentář přínosný?
to je ta slavna popora dx12
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
2. 4. 2015 - 12:50https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseto je ta slavna popora dx12 na kepleru.. po vsech slibech nvidie ted kazdou chvili vychazi najevo co z dx12 neumi nebo v cem je pozadu - tiled resources, rsource binding, async shaders.. hlavne ze ma nizsi tdp :)https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776480
+
jediný důležitý faktor je velká barevná popiska na krabici od grafiky s textem "DX12 support" (klidně s malou hvězdičkou a ještě menší vysvětlivkou někde na hraně krabice na co všechno se to nevztahuje).
Zbytek je pro hnidopichy. :-)
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
jediný důležitý faktor je
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
2. 4. 2015 - 12:56https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskusejediný důležitý faktor je velká barevná popiska na krabici od grafiky s textem "DX12 support" (klidně s malou hvězdičkou a ještě menší vysvětlivkou někde na hraně krabice na co všechno se to nevztahuje).
Zbytek je pro hnidopichy. :-)https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776482
+
Spis je dulezita podpora tech technologii ve hrach. Zatim Thief, no to je pekna hromada her.
Az budou nativni dx12 hry a uvidime ten vykon jednotlivych architektur, muzeme mluvit o tom, co je dulezite. V tu dobu bude ale zastaraly i maxwell.
+1
-15
-1
Je komentář přínosný?
Spis je dulezita podpora tech
Nest https://diit.cz/profil/nest
2. 4. 2015 - 15:10https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseSpis je dulezita podpora tech technologii ve hrach. Zatim Thief, no to je pekna hromada her.
Az budou nativni dx12 hry a uvidime ten vykon jednotlivych architektur, muzeme mluvit o tom, co je dulezite. V tu dobu bude ale zastaraly i maxwell.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776524
+
No nechcem sa zastavat nVidie ale vlasntne ani AMD/ATI ale je docela zbytocne sa dnes bavit o tom do akej miery dnesne grafiky podporuju pravdepodobne funkcie DX12. Kym DX12 bude oficialne vonku moze byt este vsetko inak a hlavne tu bude asi dalsia gneracia grafik. A tak isto z ekonomickeho hladiska je docela blbost do HW pridavat funkcie ktore niesu cez standardne api v tej dobe ani dostupne (DXxyz alebo OGLxyz) a mozno raz budu pouzitelne (ostatne to sa napriklad tykalo svojho casu aj teselacie na ATI 8500 ale aj dlasie funkcie na roznych kartach). Jednak to potom vyvojari ani moc nepouzivaju a potom je to aj tak len koli marketingu. A ked vyde DX12 tak to neznamena ze na dnesnych DX11 kartach si uz nic nezahram. Este par rokov sa budu robit hry aj zo spetnou kompatibilitou.
+1
-15
-1
Je komentář přínosný?
No nechcem sa zastavat nVidie
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
2. 4. 2015 - 15:27https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseNo nechcem sa zastavat nVidie ale vlasntne ani AMD/ATI ale je docela zbytocne sa dnes bavit o tom do akej miery dnesne grafiky podporuju pravdepodobne funkcie DX12. Kym DX12 bude oficialne vonku moze byt este vsetko inak a hlavne tu bude asi dalsia gneracia grafik. A tak isto z ekonomickeho hladiska je docela blbost do HW pridavat funkcie ktore niesu cez standardne api v tej dobe ani dostupne (DXxyz alebo OGLxyz) a mozno raz budu pouzitelne (ostatne to sa napriklad tykalo svojho casu aj teselacie na ATI 8500 ale aj dlasie funkcie na roznych kartach). Jednak to potom vyvojari ani moc nepouzivaju a potom je to aj tak len koli marketingu. A ked vyde DX12 tak to neznamena ze na dnesnych DX11 kartach si uz nic nezahram. Este par rokov sa budu robit hry aj zo spetnou kompatibilitou.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776526
+
Na druhou stranu mi jista nesetrnost AMD pri navrhu HD78xx v kombinaci s kurzem dolaru usetri docela pekne penize.
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Na druhou stranu mi jista
JoHnY3 https://diit.cz/profil/johny3
2. 4. 2015 - 16:16https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseNa druhou stranu mi jista nesetrnost AMD pri navrhu HD78xx v kombinaci s kurzem dolaru usetri docela pekne penize.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776534
+
:) juj sa pamatam, ked vysli GTX 980 a 970 ako jedna z ich vyhod(skoro az hlavna) bola v diskusiach, ze podporuju prave DX12 ...a samozrejme potvrdenie ze vsetky nvidia karty tu podporu dostanu
a naraz to nieje podstatne...typicke :)
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
:) juj sa pamatam, ked vysli
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
2. 4. 2015 - 17:04https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse:) juj sa pamatam, ked vysli GTX 980 a 970 ako jedna z ich vyhod(skoro az hlavna) bola v diskusiach, ze podporuju prave DX12 ...a samozrejme potvrdenie ze vsetky nvidia karty tu podporu dostanu
a naraz to nieje podstatne...typicke :)
https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776542
+
:) Si pamatuju, když vyšly GeForce GTX 200, jak jedna z jejich nevýhod (skoro až hlavní) byla v diskuzích, že nepodporuje právě DX10.1 ...si pamatuju, když vyšly Fermi a Keplery, jak byla jedna z jejich hlavních nevýhod (skoro až hlavní), že nepodporují právě feature level 11_0... si pamatuju, když vyšly GeForce GTX 900, jak jedna z jejich nevýhod (skoro až hlavní) byla v diskuzích, že nepodporují právě Mantle...
a najednou to není podstatné... typické. :)
+1
-24
-1
Je komentář přínosný?
:) Si pamatuju, když vyšly
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
2. 4. 2015 - 17:36https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse:) Si pamatuju, když vyšly GeForce GTX 200, jak jedna z jejich nevýhod (skoro až hlavní) byla v diskuzích, že nepodporuje právě DX10.1 ...si pamatuju, když vyšly Fermi a Keplery, jak byla jedna z jejich hlavních nevýhod (skoro až hlavní), že nepodporují právě feature level 11_0... si pamatuju, když vyšly GeForce GTX 900, jak jedna z jejich nevýhod (skoro až hlavní) byla v diskuzích, že nepodporují právě Mantle...
a najednou to není podstatné... typické. :)https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776556
+
je sranda, ze redaktor sa pusta do flamewarovskych diskusii, ako si potom mozeme byt isti, ze jeho test je naozaj profesionalne urobeny? ;)
jj,nepodporovali(vsetky tvoje vytky smerovali ako reakcia na to, ze podla fanboyov nvidie boli technologicky na vyssej urovni ako konkurencia - co im priznavam prave v poslednej rade, tak kombinovat vramku, to nieje len tak), ale krabice a fanusikovia znesu vsetko:)
edit
radsej keby si reagoval na moj prvy koment, ako na podpichy :)
no-xovi sa nechce podla vsetkeho(ide o NDA alebo ziadna nova info nieje?)
+1
-27
-1
Je komentář přínosný?
je sranda, ze redaktor sa
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
2. 4. 2015 - 17:47https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseje sranda, ze redaktor sa pusta do flamewarovskych diskusii, ako si potom mozeme byt isti, ze jeho test je naozaj profesionalne urobeny? ;)
jj,nepodporovali(vsetky tvoje vytky smerovali ako reakcia na to, ze podla fanboyov nvidie boli technologicky na vyssej urovni ako konkurencia - co im priznavam prave v poslednej rade, tak kombinovat vramku, to nieje len tak), ale krabice a fanusikovia znesu vsetko:)
edit
radsej keby si reagoval na moj prvy koment, ako na podpichy :)
no-xovi sa nechce podla vsetkeho(ide o NDA alebo ziadna nova info nieje?)https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776558
+
Autor k té podpoře tak nějak automaticky dodává, že jásat nad podporou DirectX 12 v době, kdy zbývají měsíce, ne-li roky do toho, než bude ten standard vůbec finální, je na palici (jak u těch Radeonů, tak u těch GeForce.) :)
Žel bohu je to některým zbytečné říkat. :)
Pod žádným NDA na nic momentálně nejsem, a nepředpokládám, že by na tom někdo jiný byl jinak (s výjimkou jediného člověka, co má vždy pravdu a vždycky všechno dávno ví, ale nesmí to říkat.)
Je možné, že těch diskuzí prostě jen zneužívám k tomu, abych píchal do vosího hnízda a sbíral argumenty ze všech stran... ale pšššt. ;)
+1
-26
-1
Je komentář přínosný?
Autor k té podpoře tak nějak
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
2. 4. 2015 - 17:54https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseAutor k té podpoře tak nějak automaticky dodává, že jásat nad podporou DirectX 12 v době, kdy zbývají měsíce, ne-li roky do toho, než bude ten standard vůbec finální, je na palici (jak u těch Radeonů, tak u těch GeForce.) :)
Žel bohu je to některým zbytečné říkat. :)
Pod žádným NDA na nic momentálně nejsem, a nepředpokládám, že by na tom někdo jiný byl jinak (s výjimkou jediného člověka, co má vždy pravdu a vždycky všechno dávno ví, ale nesmí to říkat.)
Je možné, že těch diskuzí prostě jen zneužívám k tomu, abych píchal do vosího hnízda a sbíral argumenty ze všech stran... ale pšššt. ;)https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776560
+
ved prave, ty vlastne suhlasis s mojim prvym podpichovacnym komentom ze ti, co davali do vyhod DX12 boli tulpasi :)
ten jeden je Obor? :D
btw dik za odpoved :)
+1
-14
-1
Je komentář přínosný?
ved prave, ty vlastne
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
2. 4. 2015 - 18:06https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseved prave, ty vlastne suhlasis s mojim prvym podpichovacnym komentom ze ti, co davali do vyhod DX12 boli tulpasi :)
ten jeden je Obor? :D
btw dik za odpoved :)
https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776562
+
Ne, toho jsem v tomhle případě nemyslel. :) Obr se naopak o informace, co získá, dělí hrozně rád. Ještě je tady jiný, jediný nepodplacený a objektivní.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Ne, toho jsem v tomhle
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
2. 4. 2015 - 18:25https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseNe, toho jsem v tomhle případě nemyslel. :) Obr se naopak o informace, co získá, dělí hrozně rád. Ještě je tady jiný, jediný nepodplacený a objektivní.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776570
+
Docela by ma zaujimalo ako su na tom mobilne cipy. Nedalo by sa to do tej tabulky doplnit ? Neviem ake su AMD modely, aj tak vecsinou su vsade nVidie ale pridat tam povedzme 7xx a 8xx mobilne GeForce.
+1
-22
-1
Je komentář přínosný?
Docela by ma zaujimalo ako su
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
2. 4. 2015 - 15:28https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseDocela by ma zaujimalo ako su na tom mobilne cipy. Nedalo by sa to do tej tabulky doplnit ? Neviem ake su AMD modely, aj tak vecsinou su vsade nVidie ale pridat tam povedzme 7xx a 8xx mobilne GeForce.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776528
+
tipuju, že nic krom mobilní 970/980 asynchroní shadery neumí. I můj více jak 2 roky starý mobilní radeon 8970m umí jak mantle, tak ty shadery. Btw podle té tabulky to vypadá, že nejnovější 970/980/titan od Nvidie jsou co se týče asynchroních shaderů na tom konečně stejně jako ultralowendové Temash/Kabini od AMD... :D co k tomu víc dodat
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
tipuju, že nic krom mobilní
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
2. 4. 2015 - 17:09https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskusetipuju, že nic krom mobilní 970/980 asynchroní shadery neumí. I můj více jak 2 roky starý mobilní radeon 8970m umí jak mantle, tak ty shadery. Btw podle té tabulky to vypadá, že nejnovější 970/980/titan od Nvidie jsou co se týče asynchroních shaderů na tom konečně stejně jako ultralowendové Temash/Kabini od AMD... :D co k tomu víc dodathttps://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776548
+
No jenom to, že až tu budou hry, které budou asynchronní operace podporovat, tak ta tvoje karta bude tak maximálně dobrá jako těžítko.
+1
-16
-1
Je komentář přínosný?
No jenom to, že až tu budou
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
4. 4. 2015 - 11:33https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseNo jenom to, že až tu budou hry, které budou asynchronní operace podporovat, tak ta tvoje karta bude tak maximálně dobrá jako těžítko.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776968
+
Gratuluji AMD, že jejich grafické karty ovládají technologie, které najdou uplatnění v době až tyto grafické karty budou dávno v křemíkovém nebi. Zato v technologiích, které opravdu mají vliv na aktuální karty jako je výrobní proces a efektivita výkon/watt mají značné rezervy. Ale doufám, že AMD využije výhodu HBM pamětí a jejich nové karty nebudou mít zpoždění, protože konkurence je důležité a NVidia s Pascalem s HBM2 tu bude o půl roku později.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Gratuluji AMD, že jejich
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
4. 4. 2015 - 11:39https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseGratuluji AMD, že jejich grafické karty ovládají technologie, které najdou uplatnění v době až tyto grafické karty budou dávno v křemíkovém nebi. Zato v technologiích, které opravdu mají vliv na aktuální karty jako je výrobní proces a efektivita výkon/watt mají značné rezervy. Ale doufám, že AMD využije výhodu HBM pamětí a jejich nové karty nebudou mít zpoždění, protože konkurence je důležité a NVidia s Pascalem s HBM2 tu bude o půl roku později.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-776966
+
AMD využívá tyto technologie v Mantle. Kdyby nebyli asynchronní shadery, nebyl by Mantle. Kdyby nebylo mantle, nebyl by Vulkán a DX12. Už tomu rozumíš? :-)
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
AMD využívá tyto technologie
Kedar Míša https://diit.cz/profil/warman
4. 4. 2015 - 19:59https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseAMD využívá tyto technologie v Mantle. Kdyby nebyli asynchronní shadery, nebyl by Mantle. Kdyby nebylo mantle, nebyl by Vulkán a DX12. Už tomu rozumíš? :-)https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-777053
+
To že je využívá v Mantle ještě neznamená, že grafické karty od AMD přinášejí oproti NVidii jakékoliv výhody.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
To že je využívá v Mantle
Shal https://diit.cz/profil/aaa-bbb
5. 4. 2015 - 10:25https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseTo že je využívá v Mantle ještě neznamená, že grafické karty od AMD přinášejí oproti NVidii jakékoliv výhody.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-777067
+
Neříkám, že mantle je nějaká extra výhoda. Ale nakopla MS a Opengl začít něco víc dělat a to pomohlo.
+1
-16
-1
Je komentář přínosný?
Neříkám, že mantle je nějaká
Kedar Míša https://diit.cz/profil/warman
5. 4. 2015 - 12:45https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuseNeříkám, že mantle je nějaká extra výhoda. Ale nakopla MS a Opengl začít něco víc dělat a to pomohlo.https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskuse#comment-777074
+
Diskuse k Umí vaše grafická karta asynchronní shadery?https://diit.cz/clanek/asynchronni-shadery-podporovane-graficke-karty/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
moja karta to nevie, mam HD 6xxx (a cakam, je tu april a o dalsej rade GK od AMD ani chyru ani slychu)
btw, ide o nejaku NDA alebo ziadne info este vonku nieje?
A pak že AMD není technologicky pokročilejší než nVidia (podpora vývojářů už je jiná věc, ta chodí vždycky se zpožděním).
Technicky pokrocilejsi chip vyrobeny horsi technologii a s vyssi spotrebou :-)
Inu, ano. A pro majitele těchto karet, které zázrakem přežily záruku, je pořád lepší si je nechat, nově s dalšíma funkcema který jim i navýší výkon, než honem utíkat do krámu koupit jinou grafiku co má o 20 W míň, a to je tak asi všechno. Jo a stojí pět litrů. Nebo všem na požádání na ten ugprade přispěješ? Ne? Tak si nech blbý kecy.
Majitelé lžividie mají výhodu, ti si tu kartu koupit MUSÍ, protože tomu nový drivery nepomůžou. Oh, wait…
a to je presne to, co AMD prilis nepomaha, zakaznik ktery nema duvod si koupit novej produkt, jaksi dane firme nezvedne ani prodeje ani zisky, je to blbe, ale je to bohuzel fakt
scenar kdy DX12 a Vulkan umozni majitelum stavajicich karet starych 2-3 roky setrvat na nich dalsi 2-3 roky je rekl bych pro AMD nocni murou, pro zakaznika je to vyhra na ty 2-3 roky, ale co potom?
asi je vsem celkem jasne ze kdys nema firma prodeje a "zisky", tak nema ani na vyvoj, a ac AMD zatim prostredky na vyvoj ma, tak nejsou bezedne
Chtěl bych se dožít toho, že se díky příchodu nějaké "nové zrychlovací technologie" bude dát odložit nákup grafiky nebo procesoru o 2–3 roky. Nebude. I kdyby to v běžném nasazení dalo o 20 % výkonu navíc, z pomalé grafiky to udělá furt jen o trochu míň pomalou grafiku, o využitelnosti v dalších hrách, co to podporovat nebudou (a že jich bude v první fázi většina) nemluvě.
muj post se tyka hlavne mainstreamu, v highendu je to daserict jedno, tam stejne velka spousta lidi upgraduje celkem pravidelne proste s nastupem nove generace nebo po nejake dobe, treba roce
u mainstreamu je to ale problem, a vyrobce na mainstream prave spoleha coby na nejzadanejsi segment s vydelecnosti, a co si budem nalhavat, R9-280x az 290 dnes do mainstreamu spadaji a asi AMD prilis nepotesi ze ji zakaznici na dane karte setrvaji a nebudou mit potrebu k upgradu
<i>asi AMD prilis nepotesi ze ji zakaznici na dane karte setrvaji a nebudou mit potrebu k upgradu</i>
Problém je v tom, že AMD zde má esovou kartu - nové radeony s HBM ramkami, které nabídnou sakra vyšší výkon, takže se upgrade konečně vyplatí (tedy - doufejme). Jinak by sebevraždu AMD snad nepáchalo...
A nové grafické API umožní AMD poprvé nelimitovaný (nějakou blbostí, co zdržuje) výkon a už s R9 290X držela hodně dlouho AMD pozici leadera ve výkonu grafických karet, což bylo do té doby neslýchané, i kdyby nVidia musela dělat jakékoliv podvody (jinak zvané optimalizace)...
Oproti tomu (Mantle od AMD) nenabízí nVidia dnes nic (DX12 je k stáhnutí kde a jak pojede a co za hry na něj jsou?). Stará dobrá GTX660 bude stále napikaču, ani si neškrtne... A to měla mít podle nVidie skvělou architekturu a bla bla bla...
"A nové grafické API umožní AMD poprvé nelimitovaný (nějakou blbostí, co zdržuje) výkon"
No tak jejich zastaralé procesory bych zrovna jako blbost nenazýval.
tie zastarale procesory za babku v mantle a dx testoch davaju vykon ako najnovsie i5 :)
Nedávají stejný výkon. Jsou stejně slabé jako předtím. Jenom už tolik nebrzdí jako předtím
DX12 nezvysi vykon grafiky! Stejne tak MANTLE, Vulkan a dalsi low level API nezvysuji vykon grafiky, ten zustava stejny. Low level obchazi limit maleho poctu draw calls, ktery je DX11 a ostatni abstraktni API schopno s driverem poskytnout bez vyrazneho dopadu na vykon.
Zvysuje tedy prakticky vykon CPU a to nasobne, mohlo by zjednodusit multiplatformatovy vyvoj a pomoct tam kde prave tohle byl problem (coz je dost a dost soucasnych novych her pod DX11)
Pro AMD to muze znamenat pomerne zasadni oziveni jejich stare CPU FX nabidky, protoze ta vychazi ve vykonu/cena mnohem lip nez intel.
Asynchronni shadery naopak vykon grafiky zvysuji a to dost vyrazne ale za dodrzeni mnoha veci jak bylo napsano v clanku.
AMD je mala firma s pomerne omezenymi rezervami (na tento rok pujde do vyvoje vic nez rok minuly tusim), ktere je schopna poskytnout do vyvoje, ale v historii v mnoha prikladech dokazala, ze je schopna i s malem dokazat mnohem vic nez jini s nasobne vyssimi zdroji.
2016 by pritom pro AMD mohl byt dost prelomovy, konecne novy proces14/16nm, nova architektura CPU a GPU a HBM.
Ve spojeni s ARM je tedy AMD jedina firma, ktera ma zkusenosti z vyvoje GPU, CPU x86 i s ARM a na novych produktech by to mohlo byt dost videt.
Limit Draw calls rozhodně není brzdou současných grafických karet. Aktuální hry jsou totiž stavěné na limitovaný počet drawcalls a upgrade nic nezmění. Jediné co se zlepší je limit slabých procesorů od AMD, pokud takový máš. Vlastníci procesorů od Intelu skokový rozdíl nepoznají, protože nejsou tolik limitováni.
Podobné nové technologie u grafik mají tu výhodu, že v době, kdy jsou v těch hrách opravdu k něčemu dobré, už má ta grafika, co to umí, poloviční výkon oproti aktuálnímu mainstreamu, a ty nové hry už stejně pořádně nedá. Čili ano, super, bude to umět, třeba to zvedne výkon, ale stejně je pak lepší jít a koupit si aktuální grafiku.
Ale to je ten klasický problém, jestli tu dřív bylo vejce, nebo ptakopysk – když early adopters v těch kartách ty nevyužitelné technologie nezasponzorují, nikdy se ani využívat nezačnou.
Podle tebe je gtx 770ti nebo 780 slabá grafika? :-)
GTX 770 už pomalu ano, GTX 780 bude zanedlouho (samozřejmě ne bráno optikou majitelů karet nižší střední třídy s fullHD panelem). Jasně, dá se na to dívat i jinak, potom pořád ještě na hraní bohatě stačí GeForce 650 Ti nebo nějaká pomalu šest let stará HD 5870.
gtx770 je výkonnější jak 960, která stojí přes 7000kč.
gtx780ti je výkonnější jak 970, která stojí přes 10 000kč.
Za mainstream se obecně považují karty s cenou pod 7000kč. gtx770 a 780 potažmo 780ti rozhodně poloviční výkon oproti mainstreamu nemají a to je mají majitelé vyhodit jen kvůli tomu, že za rok budou v dx12 hrách dávat o 30% menší výkon, než by mohli dávat? :-)
Za rok, dva, kdy to možná bude aktuální, už snad nebude GTX 960 považovaná za mainstream. Naprosto zcestné je rozlišovat mainstream podle toho, že stojí míň než sedm tisíc.
Ona je GTX 960 mimochodem spíš karta z nižšího mainstreamu, že je to u nás pálka, na které kdysi pomalu začínaly highendové karty, je spíš věc kurzu.
I v té dolarové ceně je to ošidné, když se standardem stanou highendové grafiky za 20-30 tisíc (nebo 800-1000 dolarů), jakože už k tomu je našlápnuto, posune se ten mainstream na desítku.
780ti je výkonnější jak 980. 770 je výkonnější jak 960. Z toho zjistíš, že nárusty v highendu jsou v řádu procent a ne desítek procent. Tudíž high end karta koupena před 3 lety je furt high end, i když už nižší.
A taky je to s bídou rok a půl, co byl za ten highend ještě považovaný Radeon HD 7950. Kde je R9 280 teď.
7950 byl nižší highend, teď je to vyšší mainstream :-)
Já si teda ještě teď zahraju AC Unity na FHD rozlišení a při nastavení grafiky na high (což je dostačující víc než dost) na Core i5-3470+MSI GTX 660 OC+8GB DDR3 a upgrade grafiky odhaduju že bude žádoucí tak za dva roky. Možná později. GTX 780 bych s klidem ještě řadil do vyššího mainstreamu.
Early adopters dostanou (respektive hlavně kupují) soudobý hiend. Tyhle doplňkové funkce jsou tam jako jistý bonus, který umožní tu kartu ještě relativně rozumně zrecyklovat v jiném PC (já např. starší grafiky "recykluji" v PC manželky a dětí - karta už nestačí na novinky/full, ale na starší věci a novinky na low ano). A v takovém případě je podpora takových věcí docela dobrá věc.
...či pro ty, kdo to po nich kupují v bazarech :)
Mimochodom dost hlupa volba - GK (okrem najslabsich `kanclovych`) sa neoplatia kupovat starsie generacie (napr. s vykonom sudobeho mainstreamu mas hi-end `pokurenie`).
Mozno sa uvazenie stoji pri kategorii do 100W, kde predsalen rozdiel 70 a 100W je zanedbatelnejsi ako 180W a 300W...
To čo trepeš. Donedávna jsem jel na HD 6670 a teď upgradoval na HD 5770. Zahraju si co potřebuju, když na to mám jednou měsíčně čas.
Hm... já jsem musel HD 5770 vyhodit už někdy před třemi lety, nešly mi k tomu už ani připojit všechny monitory :)
Horsi technologie? Copak Maxwell je na necem lepsim, nez 28nm?
to je ta slavna popora dx12 na kepleru.. po vsech slibech nvidie ted kazdou chvili vychazi najevo co z dx12 neumi nebo v cem je pozadu - tiled resources, rsource binding, async shaders.. hlavne ze ma nizsi tdp :)
jediný důležitý faktor je velká barevná popiska na krabici od grafiky s textem "DX12 support" (klidně s malou hvězdičkou a ještě menší vysvětlivkou někde na hraně krabice na co všechno se to nevztahuje).
Zbytek je pro hnidopichy. :-)
Spis je dulezita podpora tech technologii ve hrach. Zatim Thief, no to je pekna hromada her.
Az budou nativni dx12 hry a uvidime ten vykon jednotlivych architektur, muzeme mluvit o tom, co je dulezite. V tu dobu bude ale zastaraly i maxwell.
No nechcem sa zastavat nVidie ale vlasntne ani AMD/ATI ale je docela zbytocne sa dnes bavit o tom do akej miery dnesne grafiky podporuju pravdepodobne funkcie DX12. Kym DX12 bude oficialne vonku moze byt este vsetko inak a hlavne tu bude asi dalsia gneracia grafik. A tak isto z ekonomickeho hladiska je docela blbost do HW pridavat funkcie ktore niesu cez standardne api v tej dobe ani dostupne (DXxyz alebo OGLxyz) a mozno raz budu pouzitelne (ostatne to sa napriklad tykalo svojho casu aj teselacie na ATI 8500 ale aj dlasie funkcie na roznych kartach). Jednak to potom vyvojari ani moc nepouzivaju a potom je to aj tak len koli marketingu. A ked vyde DX12 tak to neznamena ze na dnesnych DX11 kartach si uz nic nezahram. Este par rokov sa budu robit hry aj zo spetnou kompatibilitou.
Na druhou stranu mi jista nesetrnost AMD pri navrhu HD78xx v kombinaci s kurzem dolaru usetri docela pekne penize.
:) juj sa pamatam, ked vysli GTX 980 a 970 ako jedna z ich vyhod(skoro az hlavna) bola v diskusiach, ze podporuju prave DX12 ...a samozrejme potvrdenie ze vsetky nvidia karty tu podporu dostanu
a naraz to nieje podstatne...typicke :)
:) Si pamatuju, když vyšly GeForce GTX 200, jak jedna z jejich nevýhod (skoro až hlavní) byla v diskuzích, že nepodporuje právě DX10.1 ...si pamatuju, když vyšly Fermi a Keplery, jak byla jedna z jejich hlavních nevýhod (skoro až hlavní), že nepodporují právě feature level 11_0... si pamatuju, když vyšly GeForce GTX 900, jak jedna z jejich nevýhod (skoro až hlavní) byla v diskuzích, že nepodporují právě Mantle...
a najednou to není podstatné... typické. :)
je sranda, ze redaktor sa pusta do flamewarovskych diskusii, ako si potom mozeme byt isti, ze jeho test je naozaj profesionalne urobeny? ;)
jj,nepodporovali(vsetky tvoje vytky smerovali ako reakcia na to, ze podla fanboyov nvidie boli technologicky na vyssej urovni ako konkurencia - co im priznavam prave v poslednej rade, tak kombinovat vramku, to nieje len tak), ale krabice a fanusikovia znesu vsetko:)
edit
radsej keby si reagoval na moj prvy koment, ako na podpichy :)
no-xovi sa nechce podla vsetkeho(ide o NDA alebo ziadna nova info nieje?)
Autor k té podpoře tak nějak automaticky dodává, že jásat nad podporou DirectX 12 v době, kdy zbývají měsíce, ne-li roky do toho, než bude ten standard vůbec finální, je na palici (jak u těch Radeonů, tak u těch GeForce.) :)
Žel bohu je to některým zbytečné říkat. :)
Pod žádným NDA na nic momentálně nejsem, a nepředpokládám, že by na tom někdo jiný byl jinak (s výjimkou jediného člověka, co má vždy pravdu a vždycky všechno dávno ví, ale nesmí to říkat.)
Je možné, že těch diskuzí prostě jen zneužívám k tomu, abych píchal do vosího hnízda a sbíral argumenty ze všech stran... ale pšššt. ;)
ved prave, ty vlastne suhlasis s mojim prvym podpichovacnym komentom ze ti, co davali do vyhod DX12 boli tulpasi :)
ten jeden je Obor? :D
btw dik za odpoved :)
Ne, toho jsem v tomhle případě nemyslel. :) Obr se naopak o informace, co získá, dělí hrozně rád. Ještě je tady jiný, jediný nepodplacený a objektivní.
dddddrbko... ;o)
Docela by ma zaujimalo ako su na tom mobilne cipy. Nedalo by sa to do tej tabulky doplnit ? Neviem ake su AMD modely, aj tak vecsinou su vsade nVidie ale pridat tam povedzme 7xx a 8xx mobilne GeForce.
tipuju, že nic krom mobilní 970/980 asynchroní shadery neumí. I můj více jak 2 roky starý mobilní radeon 8970m umí jak mantle, tak ty shadery. Btw podle té tabulky to vypadá, že nejnovější 970/980/titan od Nvidie jsou co se týče asynchroních shaderů na tom konečně stejně jako ultralowendové Temash/Kabini od AMD... :D co k tomu víc dodat
No jenom to, že až tu budou hry, které budou asynchronní operace podporovat, tak ta tvoje karta bude tak maximálně dobrá jako těžítko.
Gratuluji AMD, že jejich grafické karty ovládají technologie, které najdou uplatnění v době až tyto grafické karty budou dávno v křemíkovém nebi. Zato v technologiích, které opravdu mají vliv na aktuální karty jako je výrobní proces a efektivita výkon/watt mají značné rezervy. Ale doufám, že AMD využije výhodu HBM pamětí a jejich nové karty nebudou mít zpoždění, protože konkurence je důležité a NVidia s Pascalem s HBM2 tu bude o půl roku později.
AMD využívá tyto technologie v Mantle. Kdyby nebyli asynchronní shadery, nebyl by Mantle. Kdyby nebylo mantle, nebyl by Vulkán a DX12. Už tomu rozumíš? :-)
To že je využívá v Mantle ještě neznamená, že grafické karty od AMD přinášejí oproti NVidii jakékoliv výhody.
Neříkám, že mantle je nějaká extra výhoda. Ale nakopla MS a Opengl začít něco víc dělat a to pomohlo.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.