Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Umí vaše grafická karta asynchronní shadery?

moja karta to nevie, mam HD 6xxx (a cakam, je tu april a o dalsej rade GK od AMD ani chyru ani slychu)
btw, ide o nejaku NDA alebo ziadne info este vonku nieje?

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

A pak že AMD není technologicky pokročilejší než nVidia (podpora vývojářů už je jiná věc, ta chodí vždycky se zpožděním).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Technicky pokrocilejsi chip vyrobeny horsi technologii a s vyssi spotrebou :-)

+1
-32
-1
Je komentář přínosný?

Inu, ano. A pro majitele těchto karet, které zázrakem přežily záruku, je pořád lepší si je nechat, nově s dalšíma funkcema který jim i navýší výkon, než honem utíkat do krámu koupit jinou grafiku co má o 20 W míň, a to je tak asi všechno. Jo a stojí pět litrů. Nebo všem na požádání na ten ugprade přispěješ? Ne? Tak si nech blbý kecy.

Majitelé lžividie mají výhodu, ti si tu kartu koupit MUSÍ, protože tomu nový drivery nepomůžou. Oh, wait…

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

a to je presne to, co AMD prilis nepomaha, zakaznik ktery nema duvod si koupit novej produkt, jaksi dane firme nezvedne ani prodeje ani zisky, je to blbe, ale je to bohuzel fakt

scenar kdy DX12 a Vulkan umozni majitelum stavajicich karet starych 2-3 roky setrvat na nich dalsi 2-3 roky je rekl bych pro AMD nocni murou, pro zakaznika je to vyhra na ty 2-3 roky, ale co potom?

asi je vsem celkem jasne ze kdys nema firma prodeje a "zisky", tak nema ani na vyvoj, a ac AMD zatim prostredky na vyvoj ma, tak nejsou bezedne

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Chtěl bych se dožít toho, že se díky příchodu nějaké "nové zrychlovací technologie" bude dát odložit nákup grafiky nebo procesoru o 2–3 roky. Nebude. I kdyby to v běžném nasazení dalo o 20 % výkonu navíc, z pomalé grafiky to udělá furt jen o trochu míň pomalou grafiku, o využitelnosti v dalších hrách, co to podporovat nebudou (a že jich bude v první fázi většina) nemluvě.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

muj post se tyka hlavne mainstreamu, v highendu je to daserict jedno, tam stejne velka spousta lidi upgraduje celkem pravidelne proste s nastupem nove generace nebo po nejake dobe, treba roce

u mainstreamu je to ale problem, a vyrobce na mainstream prave spoleha coby na nejzadanejsi segment s vydelecnosti, a co si budem nalhavat, R9-280x az 290 dnes do mainstreamu spadaji a asi AMD prilis nepotesi ze ji zakaznici na dane karte setrvaji a nebudou mit potrebu k upgradu

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

<i>asi AMD prilis nepotesi ze ji zakaznici na dane karte setrvaji a nebudou mit potrebu k upgradu</i>

Problém je v tom, že AMD zde má esovou kartu - nové radeony s HBM ramkami, které nabídnou sakra vyšší výkon, takže se upgrade konečně vyplatí (tedy - doufejme). Jinak by sebevraždu AMD snad nepáchalo...
A nové grafické API umožní AMD poprvé nelimitovaný (nějakou blbostí, co zdržuje) výkon a už s R9 290X držela hodně dlouho AMD pozici leadera ve výkonu grafických karet, což bylo do té doby neslýchané, i kdyby nVidia musela dělat jakékoliv podvody (jinak zvané optimalizace)...

Oproti tomu (Mantle od AMD) nenabízí nVidia dnes nic (DX12 je k stáhnutí kde a jak pojede a co za hry na něj jsou?). Stará dobrá GTX660 bude stále napikaču, ani si neškrtne... A to měla mít podle nVidie skvělou architekturu a bla bla bla...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"A nové grafické API umožní AMD poprvé nelimitovaný (nějakou blbostí, co zdržuje) výkon"

No tak jejich zastaralé procesory bych zrovna jako blbost nenazýval.

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

tie zastarale procesory za babku v mantle a dx testoch davaju vykon ako najnovsie i5 :)

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Nedávají stejný výkon. Jsou stejně slabé jako předtím. Jenom už tolik nebrzdí jako předtím

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

DX12 nezvysi vykon grafiky! Stejne tak MANTLE, Vulkan a dalsi low level API nezvysuji vykon grafiky, ten zustava stejny. Low level obchazi limit maleho poctu draw calls, ktery je DX11 a ostatni abstraktni API schopno s driverem poskytnout bez vyrazneho dopadu na vykon.
Zvysuje tedy prakticky vykon CPU a to nasobne, mohlo by zjednodusit multiplatformatovy vyvoj a pomoct tam kde prave tohle byl problem (coz je dost a dost soucasnych novych her pod DX11)
Pro AMD to muze znamenat pomerne zasadni oziveni jejich stare CPU FX nabidky, protoze ta vychazi ve vykonu/cena mnohem lip nez intel.
Asynchronni shadery naopak vykon grafiky zvysuji a to dost vyrazne ale za dodrzeni mnoha veci jak bylo napsano v clanku.
AMD je mala firma s pomerne omezenymi rezervami (na tento rok pujde do vyvoje vic nez rok minuly tusim), ktere je schopna poskytnout do vyvoje, ale v historii v mnoha prikladech dokazala, ze je schopna i s malem dokazat mnohem vic nez jini s nasobne vyssimi zdroji.
2016 by pritom pro AMD mohl byt dost prelomovy, konecne novy proces14/16nm, nova architektura CPU a GPU a HBM.
Ve spojeni s ARM je tedy AMD jedina firma, ktera ma zkusenosti z vyvoje GPU, CPU x86 i s ARM a na novych produktech by to mohlo byt dost videt.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Limit Draw calls rozhodně není brzdou současných grafických karet. Aktuální hry jsou totiž stavěné na limitovaný počet drawcalls a upgrade nic nezmění. Jediné co se zlepší je limit slabých procesorů od AMD, pokud takový máš. Vlastníci procesorů od Intelu skokový rozdíl nepoznají, protože nejsou tolik limitováni.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Podobné nové technologie u grafik mají tu výhodu, že v době, kdy jsou v těch hrách opravdu k něčemu dobré, už má ta grafika, co to umí, poloviční výkon oproti aktuálnímu mainstreamu, a ty nové hry už stejně pořádně nedá. Čili ano, super, bude to umět, třeba to zvedne výkon, ale stejně je pak lepší jít a koupit si aktuální grafiku.
Ale to je ten klasický problém, jestli tu dřív bylo vejce, nebo ptakopysk – když early adopters v těch kartách ty nevyužitelné technologie nezasponzorují, nikdy se ani využívat nezačnou.

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

Podle tebe je gtx 770ti nebo 780 slabá grafika? :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

GTX 770 už pomalu ano, GTX 780 bude zanedlouho (samozřejmě ne bráno optikou majitelů karet nižší střední třídy s fullHD panelem). Jasně, dá se na to dívat i jinak, potom pořád ještě na hraní bohatě stačí GeForce 650 Ti nebo nějaká pomalu šest let stará HD 5870.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

gtx770 je výkonnější jak 960, která stojí přes 7000kč.
gtx780ti je výkonnější jak 970, která stojí přes 10 000kč.

Za mainstream se obecně považují karty s cenou pod 7000kč. gtx770 a 780 potažmo 780ti rozhodně poloviční výkon oproti mainstreamu nemají a to je mají majitelé vyhodit jen kvůli tomu, že za rok budou v dx12 hrách dávat o 30% menší výkon, než by mohli dávat? :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Za rok, dva, kdy to možná bude aktuální, už snad nebude GTX 960 považovaná za mainstream. Naprosto zcestné je rozlišovat mainstream podle toho, že stojí míň než sedm tisíc.

Ona je GTX 960 mimochodem spíš karta z nižšího mainstreamu, že je to u nás pálka, na které kdysi pomalu začínaly highendové karty, je spíš věc kurzu.

I v té dolarové ceně je to ošidné, když se standardem stanou highendové grafiky za 20-30 tisíc (nebo 800-1000 dolarů), jakože už k tomu je našlápnuto, posune se ten mainstream na desítku.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

780ti je výkonnější jak 980. 770 je výkonnější jak 960. Z toho zjistíš, že nárusty v highendu jsou v řádu procent a ne desítek procent. Tudíž high end karta koupena před 3 lety je furt high end, i když už nižší.

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

A taky je to s bídou rok a půl, co byl za ten highend ještě považovaný Radeon HD 7950. Kde je R9 280 teď.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

7950 byl nižší highend, teď je to vyšší mainstream :-)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Já si teda ještě teď zahraju AC Unity na FHD rozlišení a při nastavení grafiky na high (což je dostačující víc než dost) na Core i5-3470+MSI GTX 660 OC+8GB DDR3 a upgrade grafiky odhaduju že bude žádoucí tak za dva roky. Možná později. GTX 780 bych s klidem ještě řadil do vyššího mainstreamu.

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Early adopters dostanou (respektive hlavně kupují) soudobý hiend. Tyhle doplňkové funkce jsou tam jako jistý bonus, který umožní tu kartu ještě relativně rozumně zrecyklovat v jiném PC (já např. starší grafiky "recykluji" v PC manželky a dětí - karta už nestačí na novinky/full, ale na starší věci a novinky na low ano). A v takovém případě je podpora takových věcí docela dobrá věc.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

...či pro ty, kdo to po nich kupují v bazarech :)

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?

Mimochodom dost hlupa volba - GK (okrem najslabsich `kanclovych`) sa neoplatia kupovat starsie generacie (napr. s vykonom sudobeho mainstreamu mas hi-end `pokurenie`).

Mozno sa uvazenie stoji pri kategorii do 100W, kde predsalen rozdiel 70 a 100W je zanedbatelnejsi ako 180W a 300W...

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

To čo trepeš. Donedávna jsem jel na HD 6670 a teď upgradoval na HD 5770. Zahraju si co potřebuju, když na to mám jednou měsíčně čas.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hm... já jsem musel HD 5770 vyhodit už někdy před třemi lety, nešly mi k tomu už ani připojit všechny monitory :)

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

Horsi technologie? Copak Maxwell je na necem lepsim, nez 28nm?

+1
+31
-1
Je komentář přínosný?

to je ta slavna popora dx12 na kepleru.. po vsech slibech nvidie ted kazdou chvili vychazi najevo co z dx12 neumi nebo v cem je pozadu - tiled resources, rsource binding, async shaders.. hlavne ze ma nizsi tdp :)

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

jediný důležitý faktor je velká barevná popiska na krabici od grafiky s textem "DX12 support" (klidně s malou hvězdičkou a ještě menší vysvětlivkou někde na hraně krabice na co všechno se to nevztahuje).

Zbytek je pro hnidopichy. :-)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Spis je dulezita podpora tech technologii ve hrach. Zatim Thief, no to je pekna hromada her.
Az budou nativni dx12 hry a uvidime ten vykon jednotlivych architektur, muzeme mluvit o tom, co je dulezite. V tu dobu bude ale zastaraly i maxwell.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

No nechcem sa zastavat nVidie ale vlasntne ani AMD/ATI ale je docela zbytocne sa dnes bavit o tom do akej miery dnesne grafiky podporuju pravdepodobne funkcie DX12. Kym DX12 bude oficialne vonku moze byt este vsetko inak a hlavne tu bude asi dalsia gneracia grafik. A tak isto z ekonomickeho hladiska je docela blbost do HW pridavat funkcie ktore niesu cez standardne api v tej dobe ani dostupne (DXxyz alebo OGLxyz) a mozno raz budu pouzitelne (ostatne to sa napriklad tykalo svojho casu aj teselacie na ATI 8500 ale aj dlasie funkcie na roznych kartach). Jednak to potom vyvojari ani moc nepouzivaju a potom je to aj tak len koli marketingu. A ked vyde DX12 tak to neznamena ze na dnesnych DX11 kartach si uz nic nezahram. Este par rokov sa budu robit hry aj zo spetnou kompatibilitou.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Na druhou stranu mi jista nesetrnost AMD pri navrhu HD78xx v kombinaci s kurzem dolaru usetri docela pekne penize.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

:) juj sa pamatam, ked vysli GTX 980 a 970 ako jedna z ich vyhod(skoro az hlavna) bola v diskusiach, ze podporuju prave DX12 ...a samozrejme potvrdenie ze vsetky nvidia karty tu podporu dostanu

a naraz to nieje podstatne...typicke :)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

:) Si pamatuju, když vyšly GeForce GTX 200, jak jedna z jejich nevýhod (skoro až hlavní) byla v diskuzích, že nepodporuje právě DX10.1 ...si pamatuju, když vyšly Fermi a Keplery, jak byla jedna z jejich hlavních nevýhod (skoro až hlavní), že nepodporují právě feature level 11_0... si pamatuju, když vyšly GeForce GTX 900, jak jedna z jejich nevýhod (skoro až hlavní) byla v diskuzích, že nepodporují právě Mantle...

a najednou to není podstatné... typické. :)

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

je sranda, ze redaktor sa pusta do flamewarovskych diskusii, ako si potom mozeme byt isti, ze jeho test je naozaj profesionalne urobeny? ;)

jj,nepodporovali(vsetky tvoje vytky smerovali ako reakcia na to, ze podla fanboyov nvidie boli technologicky na vyssej urovni ako konkurencia - co im priznavam prave v poslednej rade, tak kombinovat vramku, to nieje len tak), ale krabice a fanusikovia znesu vsetko:)

edit
radsej keby si reagoval na moj prvy koment, ako na podpichy :)
no-xovi sa nechce podla vsetkeho(ide o NDA alebo ziadna nova info nieje?)

+1
-27
-1
Je komentář přínosný?

Autor k té podpoře tak nějak automaticky dodává, že jásat nad podporou DirectX 12 v době, kdy zbývají měsíce, ne-li roky do toho, než bude ten standard vůbec finální, je na palici (jak u těch Radeonů, tak u těch GeForce.) :)
Žel bohu je to některým zbytečné říkat. :)

Pod žádným NDA na nic momentálně nejsem, a nepředpokládám, že by na tom někdo jiný byl jinak (s výjimkou jediného člověka, co má vždy pravdu a vždycky všechno dávno ví, ale nesmí to říkat.)

Je možné, že těch diskuzí prostě jen zneužívám k tomu, abych píchal do vosího hnízda a sbíral argumenty ze všech stran... ale pšššt. ;)

+1
-26
-1
Je komentář přínosný?

ved prave, ty vlastne suhlasis s mojim prvym podpichovacnym komentom ze ti, co davali do vyhod DX12 boli tulpasi :)

ten jeden je Obor? :D

btw dik za odpoved :)

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Ne, toho jsem v tomhle případě nemyslel. :) Obr se naopak o informace, co získá, dělí hrozně rád. Ještě je tady jiný, jediný nepodplacený a objektivní.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

dddddrbko... ;o)

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Docela by ma zaujimalo ako su na tom mobilne cipy. Nedalo by sa to do tej tabulky doplnit ? Neviem ake su AMD modely, aj tak vecsinou su vsade nVidie ale pridat tam povedzme 7xx a 8xx mobilne GeForce.

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

tipuju, že nic krom mobilní 970/980 asynchroní shadery neumí. I můj více jak 2 roky starý mobilní radeon 8970m umí jak mantle, tak ty shadery. Btw podle té tabulky to vypadá, že nejnovější 970/980/titan od Nvidie jsou co se týče asynchroních shaderů na tom konečně stejně jako ultralowendové Temash/Kabini od AMD... :D co k tomu víc dodat

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

No jenom to, že až tu budou hry, které budou asynchronní operace podporovat, tak ta tvoje karta bude tak maximálně dobrá jako těžítko.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Gratuluji AMD, že jejich grafické karty ovládají technologie, které najdou uplatnění v době až tyto grafické karty budou dávno v křemíkovém nebi. Zato v technologiích, které opravdu mají vliv na aktuální karty jako je výrobní proces a efektivita výkon/watt mají značné rezervy. Ale doufám, že AMD využije výhodu HBM pamětí a jejich nové karty nebudou mít zpoždění, protože konkurence je důležité a NVidia s Pascalem s HBM2 tu bude o půl roku později.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

AMD využívá tyto technologie v Mantle. Kdyby nebyli asynchronní shadery, nebyl by Mantle. Kdyby nebylo mantle, nebyl by Vulkán a DX12. Už tomu rozumíš? :-)

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

To že je využívá v Mantle ještě neznamená, že grafické karty od AMD přinášejí oproti NVidii jakékoliv výhody.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Neříkám, že mantle je nějaká extra výhoda. Ale nakopla MS a Opengl začít něco víc dělat a to pomohlo.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.