Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k ATI Catalyst 7.10 - ve znamení nárůstu výkonu

No konecne ATI zapracovala. Snad bude realita stejna jako zde prezentovane vysledky. Uz se tesim jak pan Hulan bude psat clanky v nichz bude srovnavat tyto vykony se svou nejlepsi 8800GTX SLI. Odladene ovladace ATI prichazi v pravy cas...Nestranim zadnemu vyrobci ani ATI ani NVIDII. Pouzivam na ruznych PC karty obou vyrobcu, ale jsem rad, ze existuje vyrovnana konkurence, ktera nespi na vavrinech. To je prinosem pro nas pro vsechny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak. Nemam rad ty honice znacek u kterych mam pocit ze jsou snad na vyplatnicich Nvidie, Ati, Intelu atd...:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Může mi někdo, prosím, přiblížit v čem je obecně bota, že na každou nově vyšlou hru je třeba předělat ovladače, aby se zlepšil jinak špatný výkon?

Nejsem vývojářem her, proto se to možná zdýt jednoduchá otázka, ale nejde mi to do hlavy. Je jasně daný HW. Ten má dané API (DirectX). Jako vývojář používám přeci funkce daného API, neboť to je pochopitelně základ celého programování aplikací. Řetězec jde následovně: aplikace <> API <> ovladače HW <> HW. Je jasné, že pokud optimalizuju rutinu v ovladačích na antialiasing, tak se všude, kde používá aplikace přislušnou fci, zvedne výkon. Optimalizace ovladačů obecně je jasná věc, ale v čem je ten zakopaný pes, že pokaždé se musí speciálně pro ten a ten titul něco měnit a předělávat?

Napadá mě pouze ta varianta, že ovladače pak obsahují obrovské množství větví, které vypadají jako

if (Bioshock) {nepocitej tohle tak, ale tak}

což je za prvé značná, promiňte mi to slovo, "prasárna" a za druhé to že to zvedne výkon je velmi pravděpodobně na úkor kvality, aneb "svět se na nás kouká špatně, že v Boishocku je Nvvidia lepší, tak ošulte anizotropní filtrování a nahrabte tam dalších 10FPS navíc..."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Muze to byt tak, ze dana hra pouzije nejakou funkci zpusobem, se kterym se moc nepocitalo. Nebo hra pocita s nejskou nestandardni vlastnosti, kterou nove ovladace zmeni. Hra by potom treba nejela a musi se to pro ni chovat jako predtim. A koneckoncu, nebudete radeji mit misto 30fps ctyricet i za cenu lehce osuleneho filtrovani?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To magovec
Taky by mě to zajímalo .... a tohle bude zřejmě přesně ono ... dyť jak to dělali na 3dmark dříve jak Ati tak Nvidia ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano to by me taky zajimalo, jak to s tema optimalizacema pro hry je.

Vidi do toho nekdo hloubeji?

Na druhou stranu, pokud by tam spec. optimalizace pro kazdou vyslo hru, tak by ty ovladace bylo obrovske.

Spis to bude tak, jak rikal pttttt: ze hra pouziva kombinaci funkci API takovym zpusobem, se kterym se moc nepocitalo (resp. zadna jina predchozi hra to tak nedelala) a tak tam optimalizovali kod pro neco takoveho.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No nevim, me to pripadne cely nejaky divny, 70% narust vykonu to je sakra hodne, tak nevim kde udelali soudruzi z ATI chybu :o)

Jinak co se tyka ladeni chyb ovladacu, tak je to tak, ze skoro s kazdou novou hrou se objevy nejaky ten novy bug, tj. konecne se nektere funkce danneho API pouziji a najednou se zjisti, ze tak uplne nefunguji jak by meli a tak se zaplatuje a zaplatuje ...
A presne stejne je to i s vykonem oproti konkurenci, neni dostacujici => hrabej se v ovladacich tak dlouho az to ten vykon ma a je jedno jak to udelas...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

magovec a honzicek_cz >
DX 10 je len API pre aplikacie, toto api je prekladane do volani karty, ktore, mozu niektore casti API akcelerovat priamo a ine casti musi "predzut" ovladac

kazdy graficky chip ma nastaveny profil t.j vyuzitie jednotiek GPU na pocitanie danej funkcie z API.. Ten ale moze vyhovoat len istemu poradiu volania API. Najcastejsim problemom, je to, ze jedna funkcia zahliti vsteky shader jednotky a vykona sa za kratsi cas ako na polovici, ale pre chod programu je lepsie spustit tuto funkciu na polovici shader jednotiek a na zvysnej polovici necaht bezat dlasie 2-3 funkcie.
obzvlast je to dolezite pri funkciach,ktore trvaju dlho.

Ovladac vie zistit aky program zavolal dane API a podla svojej tabulky profilov, pocas behu danej aplikcaie alebo suboru aplikacii zvolit najvyhodnejsi profil pre dany cas behu a danu aplikaciu...

Ono je to ekvvalnetne stvu, ze by ovladac k HW menil nastavenia PCI registrov HW podla toho, co by v danom okamihu potreboval zrychlit

je to podobne ako:
Nastavení northbridge podstatně ovlivňuje výkon integrovaného paměťového řadiče, výkon AGP, řízení CPU-PCI a nastavení důležitých parametrů V-Link NB/SB. Nastavení northbridge se děje po inicializaci CPU podle parametrů, jak je naprogramován a nastaven BIOS. Ideální situace by byla, pokud by výrobci základních desek umožňovali nastavit většinu registrů northbridge přímo v biosu.

Bohužel dnešní situace není zdaleka tak ideální, jak se na první pohled zdá. Desky PCChips, ECS, Albatron dovolí změnit uživateli jen ty základní parametry northbridge a nastavení jejich biosů je velice podobné referenčním biosům od VIA. O mnohem lepší je situace u výrobců Asus / Epox / Gigabyte / Abit / MSI / Soltek, BIOSy těchto desek umožňují nastavit více parametrů, především těch, které se týkají nastavení pamětí. Nastavení dalších registrů je však provedeno velmi povrchně a někdy úplně špatně
http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id...
http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id...
a v podstte sa to riesi v ovladaci
Úvod do WPCREDITu - co a jak

Poměrně krkolomná zkratka, v které dělá řada lidí chyby (dokonce jí udělal předevčírem i Spec) neznamená nic jiného než Windows PCI Configuration Registers Editor. Zkratka WPCRSET pak neznamená nic jiného než Windows PCI Configuration Registers Set.(obdobou su setpci a lspci s balika pcitools pre Linux)

WPCREDIT je hlavním programem ve fázi testování. O co jde? Některá zařízení (typicky čipová sada, grafická karta, další přídavné karty atd.) mají sadu konfigurovatelných registrů. Registr je v tomto případě chápán jako paměťový prostor 256ti osmibitových buněk značených v hexa soustavě - 00 až FF. Tyto buňky slouží k určení chování jednotlivých zařízení. A WPCREDIT nedělá nic jiného, než že dokáže hodnoty těchto buněk měnit.
http://www.pctuning.cz/index.php/index.php?option=com_content&task=v...

Zjednodusne sa da povedat,ze kazdy program vyuzivajuci graficku kartu bezi najrychlejsie na inej kombinaci nastaveni PCI registrov...

Ak zoberieme najcastejsi pripad, ze mame v PC jednu graficku kartu s jednym GPU a ta ma jednu sadu parametrov(teoreticky moze mat svoju sadu parametrov kazda shader jedntoka, kazda vertex jednotka, kazda UVD jednotka, kazde jadro, kazdy kanal radica RAM atd..)
tak mame 256x256= 65 536 roznych moznosti nastavenia karty a teda roznych profilov, pri dvoch kartach/GPU, ktore musia spolupracovat je moznosti
65536x65536=4 294 967 296 a z nich najst tu najlepsie pre kazdy program da pracu..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to MaxMax

narusty sou pekny tady meril primo user z fora a nameril v Bioshocku az 58% narust vysledky zde http://www.rage3d.com/board/showpost.php?p=1335178322&postcount=28

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Musím přiznat, že jsem si trošku myslel, že optimalizace jak volat finkce je především věc aplikace. Pokud programuju složitou rutinu a používám na to nějaký z programovacích jazyků, pak se já, jakožto autor aplikace, snažím ji co nejvíce optimalizovat. Analizuju dané algoritmy a měním pořadí volání jednotlivých operací tak, aby to bylo co nejlepší. Abych toto mohl dělat tak VÍM, jak operace fungují (změřím, přečtu v dokumentaci, vyzkouším...metod hodně).

Lepším příkladem je assembler, kde optimalizuju kritický kód opravdu přesně podle toho, že přesně vím kolik daná operace trvá cyklů, kolik zabere času a kód píšu tak, abych využil HW co nejlépe.

Pokud mám úkol vyrenderovat nějakou scénu ve hře, tak je to opět na mě co kdy a jak zavolám. Nejprve polygony, pak texturovat, pak co? Filtrování textur? Particle efekty? Vyhlazení hran? ...atd. Tohle je právě to co co já optimalizuju a je to moje věc jako autora aplikace. Programátoři her čekám tráví značný čas tím toto optimalizovat. Je jasné, že pokud nejprve provedu veškeré výpočty ve scéně a nakonec nechám aplikovat efekt průhlednosti na mlhu, kouř apod., tak jeho výpočet potrvá jinou dobu než pokud se bude aplikovat na scéně s polovičným počtem polygonů...

Dnešní shader jednotky jsou plně programovatelné a tedy opět autoři aplikace dělají onu optimalizaci. Není mi to pořád jasné (byť děkuji za lehké osvětlení Fotobovi) neboť jak težké navíc přeci musí být pro vývojáře ovladačů zpětně zjišťovat co jak která hra používá a pak toto pro ní měnit? A to zjišťují "okoukáním" nebo jim snad všichni větší vývojová studia propůjčují svůj zdrojový kód? I kdyby ano, tak jeho studium nezávislím člověkem je přeci záležitost na delší dobu, obzvláště při takto složitých věcech, jakým dnes už hry jsou). Kdyby se to takto dělalo tak by team lidí u ATI a Nvidie pracující na ovladačích musel čítat stovky lidí jen na analýzu kódu her a další desítky na vlastní vývoj. To tak opravdu je?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen jsem koukám zapomněl zdůraznit k čemu má původní otázka směřovala (krom vlastního zájmu jak to opravdu tedy je).

Šlo mi o to, že celá situace mi již řadu let přijde jako že vývojové studio vypustí nějakou novou hyper-X-mega (dnes nově s dalším X pro multi CrossFire :-) ) vyhypovanou hru a všichni kolem si sedněte na zadek. My jsme to prostě udělali takhle a nazdar. A firmy kolem běhají a upravují co se dá, aby to tomu lépe vyhovovalo (neřeším teď vůbec proč to ATI/Nvidia dělá, důvod je nadmíru jasný). Přijde mi to dosti neprofesionální, kde místo aby se firma pyšnila špičkovými programátory, perfektně zvládnutým engine a celkově skvělým produktem, tak "se snažte, protože tohle je nejvíc cool věc co jste viděli a je to best of the best a pokud vám to nechodí, tak máte něco špatně vy".

Mrzí mě tento přístup, pokud to tak skutečně je.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nechcelo sa mi citat tie dlhe prispevky. mozno mate pravdu.
podla mna optimalizacia spociva v optimalizovani vykonavania shader programov. pripominam GPU je procesor. Ako priklad optimalizacii spomeniem napr vylepsenie shader kompilatora: inline funkcie, rozbalovanie cyklov, minimalizacia cache miss a pod. obrovsky vykon R600 sa prejavi hlavne ak sa data udrzuju v L1 cache http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/r600-architecture_5.html.
takze ak to mam zhrnut. myslim, ze ati optimalizovala jednak shader efekty pre jednotlive hry a aj svoj kompilator pre GPU. 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>Lepším příkladem je assembler, kde optimalizuju kritický kód opravdu
>přesně podle toho, že přesně vím kolik daná operace trvá cyklů, kolik
>zabere času a kód píšu tak, abych využil HW co nejlépe.

to nie je tak celkom pravda, ale narazil si na jednu vec..
rozdielne mikroarchitekty chipov - a to plati ako pri CPU tak pri GPU
majme sucet
g=a+b+c+d
ten mozno realizovat
1)
e=a+b
f=c+d
g=e+f

alebo
2)
e=a+b
f=e+c
g=f+d

Zda sa,ze su tieto sposoby rovnocenne?
zdaleka nemusia byt
klude sa moze stat,ze sposob
2) bude na inteli trvat 4 casove useky a sposob 1) bude trvat 6 casovych jednotiek

naopak na AMD
bude sposob 1) trvat 5 casovych jednotiek a sposob 2) 6 casovych jednotiek

>Pokud mám úkol vyrenderovat nějakou scénu ve hře, tak je to opět na
>mě co kdy a jak zavolám. Programátoři her čekám tráví značný čas tím
>toto optimalizovat.

ano lenze tvoja optimalizacia moze a aj sposobi, ze ten program bude lepsie bezat na jednej mikroarchitekture ako na druhej. vid vyssie..
Tie rozdiely sposobuju cakania na data, ktore nie su k dispozici a kedy sa cka a zavisi od mikroarchitektury,ktoru mozes v pripade zmeny profilov zmenit online..

> neboť jak težké navíc přeci musí být pro vývojáře ovladačů zpětně >zjišťovat co jak která hra používá a pak toto pro ní měnit?

urobia sa ovladce s logovanim volani, ovladac vie, aka aplikacie jeho funkcie volala vzdy.

>A to zjišťují "okoukáním" nebo jim snad všichni větší vývojová studia
>propůjčují svůj zdrojový kód? I kdyby ano, tak jeho studium
>nezávislím člověkem je přeci záležitost na delší dobu, obzvláště při
>takto složitých věcech, jakým dnes už hry jsou).

Prave preto Ati a nVidia spolupracuju s vyrobcami hier(a ziadaju si exkluzivitu) aby mohli svoje ovladace optimaliovat na kod hry skor resp. sledovat postup navrhu a robit on line profily..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

magovec: problem je takovy, ze ty optimalizace bys jakozto autor softu musel provest na kazde trochu odlisne jadro graficke karty vsech vyrobcu, a to jaksi nejde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na tomto je krásně vidět jak je AMD(ATI) průserová společnost. Dva měsíce poté, co člověk hru dohraje, vydá ATI ovladač, který již nemá 50% propad oproti NVIDIII, ale jen 20% propad, což je sice hezké, ale člověk s ATI aby pořád jen čekal a čekal a čekal ... a uvětšiny her se samozřejmě nedočká nikdy.
NVIDIA má nejen v průměru o 20-30% vyšší výkon, ale zároveň má výkon vyrovnaně kvalitní. ATI v jedné hře NVIDII téměř konkuruje, a v druhé propadne o 60%, a to dělá "průměrný" propad 30%. Jenže pokud hraji na ATI tu druhou hru, musím jen nadávat a nadávat...
Ovladače NVIDIE jsou obecně mnohem kvalitnější a propracovanější, už jenom nainstalovat Catalysty je na některých konfiguracích porod. Skvělé na Forceware je i to, že mají uživatelsky nastavitelné profily pro jednotlivé aplikace, takže člověk nemusí čekat, zda se ATI za X měsíců uráčí hru podporovat (nebo ne) a nastaví si SLI režim sám.
Když si člověk uvědomí, že 8800GTX je tu přesně rok, tak se jeví 2900XT mimořádně směšná, se svým hlukem, spotřebou, nevyrovnaným výkonem, a po roce po NVIDII stále nedoladěnými ovladači.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Máte pravdu v tom, že problém je s více architekturami. To jednoznačně souhlasím. Já si ale pořád myslím, že situace jaká zde na trhu panuje, je špatná. Neříkám, že není pěkné, že se něco dělá a ve výsledku dostanou uživatelé lepší věc, to je fajn, ale je to podle mě značně nesystémové řešení. Je snad běžné, aby Intel optimalizoval mikrokód svých čipů dle aplikací, které na něm běží? Předělává snad AMD pokaždé části obsluhující procesor když vyjde nový AutoCAD/Office/Matlab a další známé aplikace? Kolikrát ročně upgradujete části operačního systému, které obsluhují procesor? Je naprosto výjimečné, aby Intel vydal opravný microkód procesoru. A tak dále...

Tahle "podivná" situace panuje jen u grafických karet. Vůbec netvrdím, že by se ovladače neměli optimalizovat, to je jasné. Když někdo přijde na lepší algoritmus vyhlazování hran, tak přepíše funkci v API, která toto provádí, atd. Je na vývojářích aplikací, aby svůj produkt optimalizovali tak, aby chodil na všech platformách, které chtějí podporovat a aby tam chodil tak rychle, jak si představují. Na výrobcích HW je na druhou stranu podle mě co nejlépe implementovat podporu takových fcí, které realita potřebuje (a aplikace tedy využívají). Zmenšit počet cyklů potřebných pro provedení nějaké operace, zparalelizovat co jde a další kroky. To přeci i jednotlivé produkty odlišuje a říká co je lepší. Intel je aktuálně lepší v multimedálních aplikacích typu převod videa, protože prostě jeho inženýři přišli na spůsob jak potřebné instrukce realizovat pomocí HW efektivněji a vymysleli nové jádro...

Celé to na mě působí, že buď vývojáři HW nebo vývojáři SW (nebo obojí) na věc lehce kašlou a spousta věcí nechávají jak je, typu "ono se to nějak udělá", což mi přijde neprofesionální. Je jasné, že za to můžou peníze, jako za všechno, ale přijde mi, že to není správné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A jeste delat ty optimalizace i na dosud neexistujici budouci jadra :-)

Jinak v GPU panuje mnohem vetsi rozdily nez v tech nasich 86x procesorech - proto to taky jen tak "jednoduse" (v porovnani s CPU) optimalizovat nejde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé je, že NVIDIA nějaké výrazné optimalizace nepotřebuje (asi i proto, že 95% her je děláno ve spolupráci s ní). Ty děsné propady výkonu má jen ATI.

Ono to nakonec vidí i trh, třeba SteamPowered Survey, mimořádně zkreslené ve prospěch ATI (protože ATI rozdává licence na HL2 EP2), má podíl ATI 2900 oproti NVIDIA 8800 zhruba 20x menší:

http://www.steampowered.com/status/survey.html

Trh to vidí jasně. ATI nikdo nechce, a lidé k tomu mají moc dobré důvody. NVIDIA je jasná volba pro hráče, protože fungune skvěle na 95% her, nikoliv jen na 40-50% akceptovatelně, jako ATI..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prosím pana Hulána, ať nepřispívá do diskuse o Catalystech, když je neumi ani nainstalovat ("už jenom nainstalovat Catalysty je na některých konfiguracích porod"). Tím síš, že je to OT. Chápu, že je třeba se zavděčit sponzorovi, ale prosím u článků o nVidii. Děkuji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stačí si přečíst první větu, která si sama odporuje. "Zajímavé je, že NVIDIA nějaké výrazné optimalizace nepotřebuje (asi i proto, že 95% her je děláno ve spolupráci s ní)." ...jinak řečeno: Optimalizace nepotřebuje, neboť je pro ni optimalizována hra :-) Tím pádem je zbytek příspěvku naprosto zbytečný. A svědčí to jen o tom, že koupit se dá vše, i to, aby to jelo na kartě kterou vyrábím já lépe než na konkurenční. Tzn, nerovné podmínky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když vyjde hra, chci ji hrát hned. NVIDIA nabízí pro vývojáře v rámci TWIMTBP programu mnohem zajímavější podmínky, a hry na jejich kartách tedy fungují ihned. To, že ATI vývojářům nijak nepomáhá (kromě snad 2-3% her) je její problém, a patchovat ovladače po X měsících či letech je už hráčům z 99% k ničemu..

Související: http://radekhulan.cz/item/twimtbp-aneb-proc-je-nvidia-vzdy-vykonnejsi

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Radek Hulán: Radeon HD2900XT nabízí od vydání stejný poměr cena/výkon, jako GeForce 8800GTS-640. Pokud ATi vydala ovladače, které výrazně zlepšují výkon, nemá průser ATi, ale nVidia, protože tím přestává mít konkurenceschopný produkt. GTS640 navíc od konce září není prakticky k dostání a G92 ještě není. Takže pokud si někdo v současné době hodlá koupit novou grafickou kartu, těžko se bude rozhodovat podle toho, jaké výkony podával hardware dostupný před půl rokem, ale musí vybírat z komponentů, které jsou dostupné nyní.

K ostatním nesmyslům, jako je popsaná situace se ovladači, se zevrubněji ani vyjadřovat nebudu - denně mi pod rukama prochází kolem deseti sestav jak s hardwarem ATi, tak nVidie a nepamatuju se, že bych já, nebo někdo z kolegů, za poslední 4 měsíce zaznamenal jakýkoli problém související s instalací ovladačů... takže jde evidentně o problém mezi klávesnicí a židlí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no-X: lépe bych to neřekl. jen se nyní modlím, aby nám sem "pan magistr" nedal odkaz na 1/2 roku staré benchmarky z jedné jediné hry a jednoho jediného serveru, kde to prý nvidia kanadské ati natřela. realita je nyní jidne :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenže ATI nemá stejný výkon. Ono má v průměru slušný výkon, tedy v některé hře je solidní, ale v jiné propadá. Například BioShock a Lost Planet jsou hry, kde výkon drasticky zaostával za NVIDIÍ. Je dobře, že to konečně opravují, když to každý dohrál..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pane magistře, prosím o odkaz na kvalitně podložený průzkum, že každý hráč Bioshocku jej již dohrál ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tedy, abych to jasně ukázal, viz: http://radekhulan.cz/img/ATI/bshock1920.gif
 
ATI měla 40-60% propad v BioShocku, takže pokud tam hlupáčkové z AMD pár /desítek/ procent přidají, maximálně se tím přiblíží NIVDII, ale poněkud pozdě... Teď ještě zapracovat na 100W vyšší spotřebě oproti NVIDII a extrémním hluku, a skoro je začnu považovat za rok opožděnou konkurenci..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OK, beru tento graf a v něm vidím cca 39 vs cca 47 fps. tedy 2900XT měla (tehdy!) proti 8800GTS propad 17%.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Radek Hulán: 100W? Co s čím srovnáváš? HD2900XT s GF8500? :-) Nebo opět vycházíš z půl roku starých recenzí? Zde jsou dvě aktuální:

http://www.pcper.com/article.php?aid=461&type=expert&pid=14
http://www.tweaktown.com/reviews/1189/13/page_13_power_consumption_tests...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re no-X: Sice od hulána ruce pryč, ale těmi testy sis naběhl. Možná, že jsi ukázal, že novější revize 2900XT nežerou tolik, co první(což na hluku bohužel nic moc nezměnilo). Ale současně jsi ukázal ty 80% poklesy výkonu HD2900XT(proti 8800GTS) a těžkou nedotaženost crossfire(i v tom jediném testu na PC Perspective, kde se samotná 2900xt dostala před 8800GTS se v CF opět propadá na poslední místo).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ptipi:

pcper: AMD Catalyst - 7.9 + Hotfix
tt: Catalyst 7.9 (+ HIS Radeon HD 2900 PRO 512MB Early Test)

takze brat v uvahu z techto dvou testu vykonova srovnani je zcela bezpredmetne s ohledem na cat7.10, o kterych se tu bavime. no-x z nich, jakozto poslednich poukazoval na srovnani spotreby.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dva největší srandisti na tomto serveru - Radek Hulán a ladik 45, prostě no!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No pánové, ověřovat si čísla, jaké tady rADo tahá z rukávu se mi nechce, ale stoprocentně si to přibarvil. Každopádně pravdu má v tom, že když si někdo chce hru zahrát, tak nebude čekat až se ATi pohne s ovladačema. Co slyším poslední dobou, tak snad každá hra má po vydání problémy na grafikách ATi a mezitím co já jsem už týden hrál betu Team Fortress 2, tak některým lidem s ATi tam chyběli obličeje nebo co. Nesetkal jsem se se hrou, ve které by cokoliv padalo. Podle reakcí majitelů ATi na fórech je tohle u ATi běžné. A věřte mi, že když vyšel The Orange Box, tak jsem se neudržel a ještě v ten den je HL2:EP2 dohrál a nemusel čekat, až někdo něco vyladí, protože po spuštění vše jelo perfektně a na maximální detaily s maximálním vyhlazováním hra běžela nádherně plynule......

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

happymaster23: No vidis to, ja mam ATInu, a zadny problemy nezaznamenavam, ale taky na ruznych forech ctu o preoblemech jaky ma Nvidia s ovladacema :p
Ma tohle vubec smysl? Ani jedna z firem nema bezchybny ovladace, a kdyz projdes fora, vzdycky si muzes vybrat ATi ma strasny problemy, Nvidia ne, nebo naopak...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re David Ježek: omyl. ty testy v žádném případě nejsou bezpředmětné - jasně ukazují s čím se doteď museli spokojit zarytí fanatikové, kteří nikdy neuznali, že serie HD2xxx se prostě nepovedla narozdíl např od X1xxx.

Navíc i kdybychom věřili číslům od ati(jako že se ukázaly "lehce" přemrštěné - největší nárůst se našel cca 20% v reálu) tak by to např 80%-ní pokles výkonu ve WoC nevyrovnalo(5fps + 80% = 9fps, což je stále málo vzhledem k 25fps).

Ve své podstatě mi 2900XT příjde ještě horší, než svého času FX5800u. Obě přišly s hypem a pozdě, obě podle testů nedokážou konkurovat v budoucích hrách(fx v dx9, hd v dx10 - viz pcper nebo tomshardware), obě jsou hlučné a na svou dobu hodně žerou(fx 60w, hd 160w), obě dokážou většinou v soudobých hrách(pro fx dx7/8, pro hd dx9) bez zapnutého aa/af překonat v průměru o cca 10% své rivaly, ale současně obě mají problém s výkonem pod aa/af. A teď to v čem je hd horší - má "bonusově" ještě problémy s ovladači, díky kterým má navíc těžké propady výkonu i ve hrách, kde by nemusela... A přesto všechno obě si našly fanoušky, kteří odmítají vidět jejich jinak nepřehlédnutelné chyby.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Radek> ze hlupackove, chcel by som vidiet tebou navrhnuty GPU, nemas o tom ani tusenie, ake je to zlozite a este zlozitejsie je urobit kvalitne ovladace. To neni take trivialne ako weby, tie dokaze urobit snad kazdy, obzvlast ak to nerobi od zaciatku cele sam.
To zas hlupackovia z nvidie robia chipsety s vyssou spotrebou ako ma procesor, ale vsak nevadi, hlavne ze to ma o 2% lepsi vykon... (novy AMD chipset by mal byt pasivne chladeny, spotreba do 8W)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

btw. preco niektore IPcky to ukazuje cele a niektore nie?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hulána z celého srdce nenávidím, ale to co píšeš ty je naprostá blbost. Já taky neumím upéct chleba, ale poznám, jestli je špatný a nebo dobrý. Filmový kritik taky nedokáže natočit film. Recenzent taky nedokáže napsat hru. Zamysli se. Navíc mluvíš tady o jakési trivialitě tvoření webu, ale sám si v hlavě nedokážeš spojit, že ti s tou zkrácenou IP jsou zaregistrovaní... Mistře.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

happymaster23: Problémů s ATi jsou plná fóra? :-) Tvůj příklad v podobě "chybějících obličejů nebo co" hovoří za vše - evidentně ani pořádně nevíš, o čem mluvíš. Ovladače ATi nejsou bezproblémové, ale jmenuj mi chyby a problémy, které se na HD2900XT objevily hned po vydání, které bránily základnímu použití karty a které do půl roku nebyly odstraněny. Víš o nějaké? Já ne. Ano, půl roku je dlouhá doba, ale ani tak dlouhá doba nestačila nVidii k odstranění memory-management bugu, nebo "nvlddmkm error/not responding issue" ve Vistě. Mem-man. bug byl popsán začátkem února a (po diskusích o několika tisícovkách postů) vyřešen v září a nvlddmkm error je taktéž zmiňován od února a není vyřešen dosud - zadej si do googlu "nvlddmkm" a najedeš padesát tisíc odkazů na stránky, kde se řeší tenhle problém. A co je větší problém - když doslova několika uživatelům, kteří používají CrossFire, v několika hrách nevzrůstal výkon jak měl, nebo když uživatelům hardwaru v cenové relaci 2-7k Kč, kterých je majorita, půl roku v některých hrách padal výkon na nehratelnou úroveň a zamrzal driver?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten kdo si kupuje high-end kartu si ji rozhodně nekupuje na základní použití.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re no-X: ty máš ale požadavky...chceš půl roku staré chyby 2900XT, když tu ta karta ještě ani půl roku není.
Ale klidně ti řeknu problém, který brání základnímu používání a sužuje všechny ati grafiky a není na něj žádný fix - neschopnost na některých monitorech vynutit si aspect scaling obrazu. Tento problém byl popsán už na řadě X800 a dodnes není vyřešen(a není ani žádný fix). Nebo prakticky ztráta jakékoliv podpory čehokoliv s rialto můstkem poslední čtvrtrok.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

happymaster: a co ti co sa im neukazuju IPcky vobec, ha? mudrc..
Si zaslepeny nvidiot, rovnako ako hulan. Tvoje ubohe urazky nasvadcuju, ze ti dosli argumenty. Mas pravdu, nemusim byt ing. graf. cipov aby som vedel posudit, ze ludia schopni navrhnut konkurencieschopny cip nejsu ziadny "hlupacikovia". ATI nie su ziadny fuseri, maju svoju tradiciu a uz viackrat dokazali, ze ich karty stoja za zvazenie. Uznavam, ze momentalne ATI nie je jednotka, ale hlavne ze im neusiel vlak, konkurenciu treba.
Intel nema na svoje grafiky poriadne ovladace doteraz a znamena to, ze su v inteli "hlupacikovia"?
Mne isla tak nvidia svojho casu, ako mi ide teraz ATIna a nemam s nou ziadne problemy. Nepotrebujem mat o 5fps navyse pokial je hra hratelna.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

rofl lol: No ty máš vážně dost... ;) Stačilo by trošičku zapojit mozek a došlo by ti, že ten komu se IP nezobrazuje je redaktor...
Neříkám, že ATi jsou fušeři a neschopní lidé, ale jejich ovladače prostě od pradávna stojí za nic a spoustu věcí brzdí.
Co se týče Intelu, tak Intel rozhodně nedělá high-end grafiky za 10 000Kč a víc, ale integrované šidítka v čipsetech za pár dolarů a každý kdo chce alespoň trošičku hrát ví, že IGP nestačí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

happymaster23: Evidentně jsi nepochopil, o čem mluvím. Základním použitím jsem samozřejmě měl na mysli běžné 2D/video (během čehož ve Vistě zamrzá driver, viz nvlddmkm error) a některé hry, v nichž na nejprodávanější verzi GeForce 8800 přes půl roku padal framerate na nehratelnou úroveň. 2D, video a běžné hry na grafické kartě mainstream/midrange segmentu, to je kombinace, kterou využívá nejvíc uživatelů a jde o poněkud jinou záležitost, než nenarůstající výkon v kombinaci HD2900XT + CrossFire + Vista + DX10 + cca 4 konkrétní hry, což je kombinace, kterou v ČR využívají možná tři lidi. Určitě je fajn, že nVidii SLI na GeForce 8800GTX/Ultra pod DX10 funguje, ale 99% lidí se to vůbec nedotkne a spíš by jim pomohlo, kdyby byly vyřešené chyby, které se týkají jejich hardwaru a které nVidia nevyřešila od loňské zimy.

ptipi: nechtěl jsem na tvoje příspěvky nejdřív vůbec reagovat, ale sám sis o to řekl...

Půl roku nebo pět měsíců - to v praxi není rozdíl. Záměrně jsem proto psal "chyby, které se objevily hned po vydání". K věci: víš o nějaké, nebo jen slovíčkaříš?

Ztráta podpory čehokoli s Rialtem za poslední čtvrtrok? Opět nesmysl. Problém s AGP kartami se týkal dvou verzí ovladačů (7.8. a 7.9.), způsoboval pouze pokles výkonu v některých aplikacích (tzn. žádná ztráta podpory), týkal se řady X a X1 a je už vyřešen. Tedy opět nic, co by podporovalo tvojí teorii o problémových driverech pro HD sérii.

a co se tvého srovnání HD2900XT s FX5800 týče... těším se ještě na tu o Červené Karkulce.

spotřeba - viz níže uvedené testy -> srovnatelná s konkurencí
hlučnost - ve 2D při nejhorším jako konkurence, ve 3D vyšší hlučnost (ale zpravidla i nižší teplota - tzn. kdo chce, může otáčky manuálně snížit)
zpoždění - ano, obě přišly pozdě
cena - na tu jsi nějak zapomněl - FX byla neskutečně předražená, stála 2,5x víc než HD2900XT... cena HD2900XT naprosto odpovídá výkonu
poměr cena/výkon - na ten jsi taky zapomněl; není divu, nedopadá vůbec tragicky - spíš naopak (u FX tragický byl)
dostupnost - na tu jsi též zapomněl - XT byla dostupná ode dne vydání, kdežto FX nebyla pořádně dostupná nikdy (stejně jako GF2Ultra, GeForce Ti4800, GeForce FX5800, GeForce 6800Ultra a GeForce 7800GTX-512)
kvalita obrazu - na tu jsi taky nějak zapomněl - FX nabízela kvalitativně stejné FSAA, jako stará GeForce 3 a AF měla osekané kvůli výkonu
výkon v nových DX - pokud pomineme "DX10" hry, jejichž kód psali vývojáři z nVidie a jehož výsledkem jsou ve všech případech stejné, tedy trojice: soft particles + jiné odlesky na vodě + alpha textury či delší dohled, tak hrou, která v současnosti používá nejvíce DX10 technologií, je Call of Juarez. Bohužel ani to není žádný zázrak, ale jde alespoň o efekty, které by (narozdíl od předchozích jmenovaných) nešly s DX9 příliš snadno realizovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

happymaster> ale prave o tom je tato sprava, ze uz robia aj na ovladacoch a postupne sa to (a to o dost) zlepsuje. A to je pre koncoveho zakaznika len dobre, ci nie? Keby bola len nvidia, tak neviem ci by si si ju mohol teraz dovolit a ci by bola vykonovo tam kde je.
Je mi jasne, ze sa tie intely nedaju porovnavat s high-endom, ale tie "siditka za par dolarov" su najpredavanejsie na trhu.
A neviem preco by som mal mat dost, zvykom je, ze neregistrovanym sa ukazuje IP s poslednym cislom schovanym a registrovanym sa neukazuje vobec a tym co su vulgarni sa ukazuje cele (ak sa sprava nezmaze cela). Si snad nemyslis, ze tu budem prehladavat diskusie aby som zistil ako to je na tomto serveri (btw. dost blbo). Proste som sa spytal. Kto sa pyta, vyzera ako blbec chvilu, kto sa nepyta, blbcom ostane...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

rofl lol: Ukaž mi, kde jsem v této diskusi napsal, že bych ATi zrušil (když píšeš "Keby bola len nvidia,..."), nepodsouvej mi něco, co jsem neřekl.
Co se týče zobrazování IP, tak by se stačilo trošičku podívat dolů a hned by ti to bylo jasné. Možná, že zobrazení celé IP pro neregistrované je trošku tvrdé, ale rozhodně to není proti zvyklostem, je to všude jinde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hmm no ja som ziadny problem s HD2900XT na XP Pro SP2 a 7.9 a uz aj s 7.10 na Team Fortress 2 beta (7.9) aj released (7.9+7.10) nepostrehol nikde.. iba to ze mam pocit ze na 7.10 to je trosku viac smooth.. nemam zapnuty vsync a mam fps_max 60 .. divne je ze ten fog bug co mal byt v CS:S som tiez nemal (7.6 a vyssie)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

happymaster> A kde som ja napisal, ze si za jej zrusenie. Interpretuj si to asi takto: mozme byt radi, ze je tu konkurencia (teda nie je "len nvidia") vo forme ATi aj ked nema tak super ovladace ako nvidia (resp. nie su na nu ladene hry tak ako na nvidiu). Ohovaranim vo forach (najma typu jedna pani povedala) totiz kvalitu ovladacov nezlepsis.
Co sa tyka IP, dalo sa odpovedat aj takto: skratene IP maju len registrovani a redaktorom sa nezobrazuje vobec.
A mne sa nezda vobec bezne, ze sa zobrazuje cela IP, aspon nie na tych weboch kde chodim.

Btw. ked tak pozeram na tu spravu, chcelo by to namiesto % priamo fps, totiz z 1fps na 2 je to +100%, nie?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@no-x: víš, tomuto se musím z plna hrdla smát:
http://images.anandtech.com/graphs/halflife%202%20episode%202%20performa...
 
8800ULTRA - 81 FPS8800GTX - 46 FPS8800GTS-320 - 31 FPSATI 2900XT-512 - 27FPS
AMD je tam mizerná společnost, že dokonce ani Halfe Life 2 Episode Two, kterou mohutně sponzoruje a propaguje, neumí vyhrát nad NVIDIÍ. Nehovoře o tom, že nad 800GTS-320 má o 150W vyšší spotřebu, extrémní hluk a o 3t Kč vyšší cenu.
 
To ani nemá smysl komentovat, existují inteligentní lidé kupující si NVIDII a poté pomatenci s ATI.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

oprava: 51FPS

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re no-X: lžeš, jinak se to už opravdu nedá nazvat. Catalyst 7.8 nejdou vůbec na x1950pro agp nainstalovat(podobně x1600 agp aspol) 7.9 a 7.10 nefunguje nic ve 3d(osobně vyzkoušeno na vlstní grafice a potvrzeno na několika forech). tzn přinejmenším serie X1xxx s rialtem je dost nepravděpodobné, že pojede ok na 7.8-7.10.
a ta chyba - co nechápeš na nemožnost vynutit aspect scaling na ati grafice v kombinaci s některými monitory? tato chyba je tu od x800(možná déle, ale do starších diskuzí jsem radši ani nebrousil) na všech grafikách ati a není na ní žadný fix. podobný problém je i u 8800 - tam alespoň ale existuje utilitka, která to opravuje.
ad 2900XT
hluk - pokud ti 13dBA navíc příjde jako "mírné zvýšení hluku" tak asi nechápeš, že se nejedná o lineární stupnici a každých 10dBA znamená zdvojnásobení hluku(bráno z xbitlabs.com).
cena - evidentně neumíš počítat, ale to je u tebe normální disabilita, když příjde na nvidii.
cena/výkon - možná nedopadá tragicky, pokud bereš průměr. jakmile do toho započteš nemožnost si na rozumné detaily zahrát hry jako stalker nebo WiC, hned je vymalováno - takové problémy FX u vydání(a ani rok potom) neměla. Skutečné problémy u FX přišli až s Valve, do kterého ATI napumpovala 4 mil USD(nic proti - Fx nebyla povedená karta, přesto na soudobé hry byla přinejmenším stejně rychlá jako 9700-ka, až s příchodem ps2 nastaly problémy, to ale nebylo hned).
dostupnost - zase lžeš. FX 5800 bylo vyrobeno přes 100 000 a přestalo se až s nástupem FX5900 - ta přišla jen cca 3 měsíce později, takže dodávek bylo celkem dost na ultra-highend(ve srovnání - 2900Pro bylo vydáno pár tisíc pro svět). Btw - všechny karty co jsi zmínil(až na 7800GTX512) mám ve sbírce a absolutně nebyl problém je sehnat. až na zmíněnou vyjimku nebylo žádnou z karet ve své době problém sehnat - neprodalo se jich hodně, ale zcela normální počet na ultra-highend produkty.
kvalita obrazu - ano, stejně jako kvalita filtrování a dostupné aa mody se u 2900XT nemůžou rovnat 8800GTX, stejně tak se FX nemohlo rovnat v kvalitě aa 9700-ce(zato mělo kvalitnější aniso).
DX10 - hráči je naprosto ukradené, jaké výmluvy si fanatik najde pro to, že jeho grafika není tak rychlá jako konkurence. a fakt je, že dokonce ani v call of juarez ati nijak nezáří(přestože tuto hru dotovala). všechny ostatní hry jsou naprosto tragické.
spotřeba - možná, že skutečně klesla, samotná ale bohužel není nijak zvlášť důležitá. důležitý jsou z ní vyplývající vlastnosti jako hluk případně teplota okolí. To druhé neposoudím, to první je zcela evidentní - 63 dBA je prostě nepřeslechnutelné.

kdysi jsem tě považoval jen za někoho s osobitým názorem. dnes jsem prohlédl. ty se od hulána nijak nelišíš on vidí jen zelenou a ty jen červenou(abych byl přesnější - ty vidíš všechny barvy, jen ne zelenou). dáš testy, a když tě upozorním, že ses chytil do vlastní pasti, okamžitě zpochybníš celý test krom zmíněného grafu, který se ti hodí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2radek hulán: milý zmatený magistře, podívejme na to společně...

8800ULTRA - 51 FPS
8800GTX - 46 FPS
8800GTS-320 - 31 FPS
ATI 2900XT-512 - 27FPS

Popletl jste si výsledky 8800gts320 a 2900, opravuji:

8800ULTRA - 51 FPS
8800GTX - 46 FPS
ATI 2900XT-512 - 31FPS
8800GTS-320 - 27 FPS

ano, 8800GTX dosahuje 148% vykonu 2900XT. Pohled do ceníku jedné nejmenované, vámi prý oblíbené pražské firmy:

Powercolor HD2900XT 512MB, PCI-E ... 9688Kč
GigaByte MAYA GV-NX88X768H-RH 768MB, PCI-E ... 13650Kč

8800GTX tedy stojí 141% ceny 2900XT. 8800GTX má tedy perf/prize lepší o 5%. Ale:

- pouze v tomto eshopu
- bavíme se o 2560x1600 (4xAA) ... což má doma kolik lidí v této zemi?
- v testu není cenově srovnatelná 8800gts640... proč?
-----
Nehovoře o tom, že nad 800GTS-320 má o 150W vyšší spotřebu, extrémní hluk a o 3t Kč vyšší cenu.

O té spotřebě vám to už vyvrátil no-x, nebudu se k tomu vracet. Vyšší je, to se nehádám. Hlučnost neporovnám, GTS320 jsem v ruce neměl. A o 3k vyšší cena? Opět pohled, znovu do onoho eshopu, protože zjevně pomaleji chápete:

Powercolor HD2900XT 512MB, PCI-E ... 9688Kč
Gainward 8330-Bliss 8800GTS 320MB, PCI-E ... 7486Kč

Já zde vidím rozdíl 2202Kč, jeden z nás tedy neumí počítat.
---------
To ani nemá smysl komentovat, existují inteligentní lidé kupující si NVIDII a poté pomatenci s ATI.

Máte toto tvrzení podepřené nějakým průzkumem? Nejlépe, když narážíte na tu inteligenci, anketou provedenou mezi členy Mensy ve srovnání s "běžnou populací".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Radek Hulán: co takhle zkusit omezit nadměrné používání přídavných jmen? ;) Vypadá to opravdu hrozně. To by snad někdo se 150cm prostatou mohl vědět, ne?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Radek H.: Vážený pane, neberu Vám právo na vaše názory. Ale věcné. Označovat někoho za pomatence jen proto, že si koupí výrobek jedné ze dvou konkurenčních firem, mi přijde na úrovni třináctiletých dětí. (Nejde o mne, píši na ntb s nVidií)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

je to napicu a nee

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zdar Davide Ježku, a to jsou, ceny, s DPH, jestli ano, tak to, jsou opravdu docela pěkné, nízké, ceny, prostě no!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Keď, já chci, asi DirectX10, kartu, do sběrnice, AGP 8x, a jestli, Firma NVIDIA, nevydá, tu Grafickou kartu, NVIDIA GeForce 8600 GT, se 128-Bit. sběrnicí, tak, si, asi koupím, tu Grafickou Kartu, ATI Radeon HD 2600 Pro, s HDCD, doteď, jsem měl, všechny, Grafické Karty, buď, od Firmy NVIDIA, nebo, od Firmy S3, tu od, Firmy S3, mám, pocit, ještě, mám, Integrovanou, na Základní desce, svého současného počítače, s procesorem AMD Sempron 2200+, v Socketu (A), jo, a taky, jsem mněl, ještě, Integrovanou Grafickou Kartu, asi Intel i815, jak, jsem mněl, ten procesor Intel Celeron, na Frekvenci, 667 MHz (už verze z Pentia III.), no, ale mněl, jsem tam, danou Grafickou Kartu NVIDIA Riva TNT2 Pro, se 128-Bit. sběrnicí, kurva ta 128-Bit. sběrnice, už je stará, teda, asi se 32 MegaBajty SG-RAMky, na Frekvenci 125 MHz (Efektivně), prostě no!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

podle me uz je v dnesni dobe pomerne jedno, jestli karta zvlada 4xAA nebo 8xAA, ve hrach ten rozdil skoro nepoznate (muj subjektivni dojem) - v 3d strilecce neni vetsinou cas koukat na to, jestli kus zdi neni zubaty, a obdivovat nadherne antialiasovou raketu, vystrelenou protivnikem, muze byt casto fatalni ;)
netvrdim, ze rychlejsich grafik neni treba - dokud nebude grafika na urovni toho, co vidime venku, je stale co zlepsovat, ale hnat se v testech za 16xAA je podle uz mozna i zbytecne...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

...sem zapomel na pointu (muze za ti ten neplanovane brzky navrat z hospody ;) - podle me je celkem fuk, kterou z nove generace grafik, at uz nvidia 86xx a vys, nebo ati 26xx a vys koupite, v zakladnim rozliseni, pripadne s 2xAA to zvladnou v 1600x1200 vsechny

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Grafiky používám především pro 2D a video a po pravdě řečeno, ani ATI ani Nvidia si nemají co vyčítat. Dříve byla kvalita Nvidia ovladačů opravdu lepší, ale teď s tím jejich novým control panelem šlo vše hodně dolu. Nvidia například vůbec nechápe, že v HDTV existuje také Evropa a ne jen US, takže nastavit na YUV výstupu 50Hz neumí (na DVI/HDMI ano). Stejně tak není schopna si zapamatovat a korektně nastavit konfiguraci Nvidia profilů ve chvíli, kdy jsou připojeny všechny 3 výstupy. Při přepnutí z kombinace 2x DVI na DVI + analog HDTV obvykle zůstane někde v půlce, případně nastavení zcela zapomene. V jisté verzi ovladačů nefunguje ani vynucená detekce připojené TV. A to je jen v XP, ve Vistě je situace ještě horší. Přitom bych řekl, že 2D část se mezi čipy zas tak moc nemění. Ovšem firma radši honí pár fps ve hrách.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ladik 45: covece, no ty ses rozjel... dokonce uz i nadavas... nebyl jsi dneska taky nekde nasavat?? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ptipi> co to je za neuvěřitelný blud, ze cat 7.8, 7.9 nejedou s 1950Pro nebo ve 3D? Na cem asi pisu tenhle prispevek??? Pred chvili jsem hral HL2:EP2.
Ad tragický DX10 výkon HD2900: MOH:Airborne, Bioshock, World in Conflict? Mám najit jeste dalsi tituly, kde je v DX10 HD2900 o hodne vykonnejsi, nez 8800GTS 640?
Nepiste prosim uz dal takove blbosti!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re bernie: a máš AGP verzi? protože já jsem mluvil o AGP verzích. a u nich je to známé a dokonce ati explicitně u 7.9 napsala, že x1950pro agp není podporována touto verzí. každopádně i kdyby to tobě chodilo na agp, to bohužel nepomůže spoustě jiným lidem, kterým to nejde(stačí si skutečně projít fora)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Má vlastní zkušenost s Catalyst 7.10 a X1950Pro AGP (Sapphire). Nemám žádné problémy s těmito ovladači a vše funguje ve 2d i 3D jak má. Hry CS:S, HL2 rovněž bez problému.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mam X1950Pro AGp. Potvrzuji, ze s ovladaci 7.8,7.9,7.10 nejde 3D. Musim pouzivat 7.7, ktere jedou bez problemu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hmm zeby mb+vga combo problem?? napiste sem ake mate mb hosi..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 NemesisSK
CPU:Athlon Barton XP 2500+@3200+
MB: Asus A7V8X
Grafika: Sapphire 1950pro 512MB
Ram: 1GB GoodRam DDR 400Mhz

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re NemesisSK:
CPU:Athlon XP(thorougbred-B) 2600+@2.3GHz
MB: Asus A7N8X-E
Grafika: Sapphire 1950pro 512MB
Ram: 1,25GB DDR 400Mhz

Každopádně ne - není to deskou ani čipsetem(via, nv,...). Stačí si do googlu zadat něco ve smyslu "x1950pro agp catalyst 7.9" a polovina odkazů tě pošle na fora, kde se tohle řeší. a jedná se i o jiné karty, dokonce i starší agp karty bez můstku. Je to evidentně nějaká chyba v ovladačích ati, kterou tam zanesli s verzí 7.8.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no este info od VL a uvidime, inak relativne identicke zostavy. takze necudo ze sa to sprava identicky...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mam MB ASUS K8N Nforce3 s AGP8x + AMD Athlon 64 3000+ 2@2,5Ghz. Nove jsem si do AGP8x koupil Saphirre ATI X1950GT 256DDR3 a karta me s nejnovejsimi Catalyst 7.10 pohodlne funguje ve 2D i 3D.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hmm VIA KT400 vs NForce 3 .. zaujimalo by ma ako je na tom NForce 2 chipset.. popravde sa necudujem ze VIA ma trable. myslim hosi ze stalo by za pokus urobit drobny switch MB za NForce 2 len pre testy...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ahoj,
nevite, kde sehnat posledni ovladace pro ATI Mobility RADEON X600 v ntb ACER?
Na strankach Aceru nove ovladace nejsou...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re nemesissk: a co si myslíš, že je a7n8x-e??? to je nforce2-400. nejede to na něm. nesnaž se hledat chybu nikde jinde než v ovladačích ati. nějakým způsobem tam porušili kompatibilitu s agp. a když si projdeš ta fora, tak to je i na dost odlišných strojích.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zdravim, na me sestave i865P(MSI neoV-3), P4 650HT 3.4Ghz, 2GB RAM, HDD Hitachi 320GB,Saphire Radeon X1950Pro 512MB AGP,,vsechno bezi vporadu se vsemi zminovanymi ovladaci pocinaje radou 7.7 a 7.10 konce....vse bez problemu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

sory ptipi.. to Ecko som tam prekukol .. to je skoda.. zda sa ze stara 462 platforma nieje schopna fakcit korektne asi.. co tak zohnat 939 alebo 754 dosku s AGP, to by nemalo byt moc drahe ak vobec mozne...njn skoda..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ja mam athlon 2800+, deska ga-7VT600 , grafika X1650 AGP a na catalystech 7.10 mi direct 3d nejede, verze 7.8 a 7.9 sem neskousel

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Athlon XP-M @ 2,26 GHz, deska s nForce 2 Ultra 400 čipsetem, 2 GB RAM (v jednokanálu, protože mi na téhle desce dvoukanál 2×1 GB blbne), WinXP SP2 s kýbl záplatami, grafika Sapphire ATI Radeon X1950 Pro AGP 512 MB. Právě jsem vyhodil původní Catalysty (asi verze 7.7, tuším, protože jsem se vracel z té verze, co polykala ikony) a dal jsem tam nyní Catalyst 7.10. Vše v pořádku, vše funguje jako víno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zaujimave, zatial vsetky 462 platformy nefunkcne, ale pride WIFT a cela teoria moze ist do kybla.. aku to mas presne dosku WIFTe?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

MS-6570E (MSI K7N2 Delta2, jestli se nepletu)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

POTVRZUJI ZMIŇOVANOU NEFUNKČNOST 3D s Catalysty 7.8-7.9-7.10 na sestavě:
gk AGP8x Sapphire Radeon X1600PRO 256MB, řada 2C85-01-SA s biosem 004 i s posl. biosem 006, paměť Hynix ;  mb ASUS A7N8X-E Deluxe nForce2 Ultra400 s posl. biosem 1013 ;  cpu sc.A Athlon 3000+, DDR 2x256MB dualch ; wXPproSP2cz+všechny záplaty + DirectX 9.0c z 8/2007. ...instaloval jsem to do cizího PC a trápil jsem se s tím 4 dny, než mě napadlo mrknout do diskusí... Zkusím ještě Omegy...  Takže díky za info...
Navíc mě trápili staré SATA drivery Sil3112 z r.2003 (BSOD) a chvíli mi trvalo, než jsem pochopil, že mám stáhnout nové z r.2007...
Naopak Cat.7.10 na PCI-E HD2900XT + P35 + Q6600 vyřešili pár problémů, šlapou OK.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

trilll:  doplnění k AGP Radeon X1600PRO - teď jsem to zkoušel...
3D je funkční: Catalyst 7.7 a starší , Radeon Omega drivers 3.8.360 (založeno na Catalyst 7.4) a starší
3D nefunkční: Radeon Omega drivers 3.8.413 (založeno na Catalyst 7.9.1)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

POTVRZUJI ZMIŇOVANOU NEFUNKČNOST 3D s Catalysty 7.8-7.9-7.10 na sestavě:
AsRock K7NF2RAID, Athlon XP 3200+, 2GB 400MHz GoodRAM, ATI RADEON X1650 PRO 512MB. Prostě katastrofa, nechápu kde udělali soudruzi chybu...pokaždé jsem se těšil na nové drivery, ale teď mám už strach, kdy mi to oddělá grafiku, po poslední verzi někdy z června jsem přišel o milovanou Radeon 9600Pro 256MB a už jsem to nerozchodil...Měli by se stydět...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tomu fakt nerozumím, proč mně od té doby, co jsem to nainstaloval, fungují ty Catalysty 7.10 na X1950 Pro AGP (Sapphire) doteď bez problémů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

... a to bych si skoro odhadoval tvrdit, že poločas rozpadu mých XPček už je dávno za hranicí snesitelnosti ... (jak na boží smilování čekám na příchod SP3 pro XP, abych mohl konečně reinstalovat, protože do té doby to fakt nehodlám podstupovat, leda by se mi XPčka opravdu dostala do stavu totální nefunkčnosti).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

4au Wifte. Brácha má HIS Radeon X1650XT 256MB PCIe a šlapaly mu taky 7.10 zřejmě tam budě nějaká blbost..nějaké řešení prý existuje snad použít nějakou 3d***.DLL knihovnu z 7.7 v nouzovém režimu to tam dát..každopádně buď rád, protože je to fakt, jak říkal jeden kolega v práci, P.čou ke zdi ;-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Promite lamovský dotaz, ale dosud jsem Catalysty nepotreboval.. mam veryi 6.4. Je k necemu dobre prejit na 7.x? Jaky vliv maji Catalysty na TV tuner? Mam problem totiz rozchodit staricky Ati TV Wonder VE.. Vsechny ovladace WDM a bez vykricniku, presto obligatni hlaska "The TV player failed to initialize"..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jeste doplnim, ze mam Ati X1950Pro.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak taky me to nejede graf.karta Ati 9600XT 128Mb ovladace 7.11 MB Asus A7N8X-E CPU Athlon 2500+/3200+ Pamet 2x 512 CL/2 horsi je ze nemuzu ted rozjet ani starsi :{

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.