Funkční Hybrid CrossFire na čipsetu AMD 780G - S jakoukoli ATI kartou nebo je tu limitsce stále jen na 3200 a 3400 ?
Mám Gigabyte s tímhle čipsetem a hybrid crossfire by byl řešením proč bych kývl na 4850/70 ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Xspy https://diit.cz/profil/xspy
11. 12. 2008 - 00:27https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseFunkční Hybrid CrossFire na čipsetu AMD 780G - S jakoukoli ATI kartou nebo je tu limitsce stále jen na 3200 a 3400 ?
Mám Gigabyte s tímhle čipsetem a hybrid crossfire by byl řešením proč bych kývl na 4850/70 ... https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455806
+
No tipujeme ze taku 4850/70 bude 3200 v HXF skor brzdit ako rychlovat...
Vecer to asi vyskusam ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xixixi (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2008 - 07:54https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseNo tipujeme ze taku 4850/70 bude 3200 v HXF skor brzdit ako rychlovat...
Vecer to asi vyskusam ...
https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455816
+
To by bylo super. Pokud by HD4850 jela v CrossFire se 780G na desce. Ma to uz nekdo odzkousene?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Majkl182 (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2008 - 08:06https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseTo by bylo super. Pokud by HD4850 jela v CrossFire se 780G na desce. Ma to uz nekdo odzkousene?https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455817
+
Ad Hybrid Crossfire:
Bylo by super, kdyby uměly grafiky ATi nejen konvertovat video, ale taky třeba počítat fyziku, nejlépe Havok. To by pak HD3200 mohla ulehčovat procesoru a plnohodnotná grafika jen vykreslovat. Jenže za sučasný konstelace, kdy GPGPU podporují jen Radeony řady 4800, by to vypadalo tak, že fyziku počítá plnohodnotný Radeon a vykresluje HD3200.
Ale nemusí pršet, jen když kape.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
běžný uživatel František (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2008 - 08:58https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseAd Hybrid Crossfire:
Bylo by super, kdyby uměly grafiky ATi nejen konvertovat video, ale taky třeba počítat fyziku, nejlépe Havok. To by pak HD3200 mohla ulehčovat procesoru a plnohodnotná grafika jen vykreslovat. Jenže za sučasný konstelace, kdy GPGPU podporují jen Radeony řady 4800, by to vypadalo tak, že fyziku počítá plnohodnotný Radeon a vykresluje HD3200.
Ale nemusí pršet, jen když kape.https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455826
+
>>Xspy:
Samozřejmě to má stejné (nebo řekněme to raději opatrně - podobné) limity jako ve Windows. Rozhodně nečekejte, že integrát v 780G pomůže Radeonu HD 4850 ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
11. 12. 2008 - 08:59https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse>>Xspy:
Samozřejmě to má stejné (nebo řekněme to raději opatrně - podobné) limity jako ve Windows. Rozhodně nečekejte, že integrát v 780G pomůže Radeonu HD 4850 ;)https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455827
+
WIFT: No pomáhat si nemusejí. Hlavně kdyby fungovalo přepínání mezi těmi grafikami. Já bych si hrozně rád na práci vypnul tu výkonnou grafiku a pracoval čistě na integrovaném řešení. To by mi zajímavě snížilo spotřebu stroje, který by jinak běžel celý den.
Já teda žádný takový stroj momentálně nevlastním, ovšem s jeho nákupem čekám na existenci takového (a funkčního) řešení. Osobně bych teda raději ATI než nVidia, ale rozhodnu se až v momentě kdy obě firmy budou mít na trhu takové řešení (pak už jen vybrat to pro mně výhodnější).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Phil-cz (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2008 - 09:27https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseWIFT: No pomáhat si nemusejí. Hlavně kdyby fungovalo přepínání mezi těmi grafikami. Já bych si hrozně rád na práci vypnul tu výkonnou grafiku a pracoval čistě na integrovaném řešení. To by mi zajímavě snížilo spotřebu stroje, který by jinak běžel celý den.
Já teda žádný takový stroj momentálně nevlastním, ovšem s jeho nákupem čekám na existenci takového (a funkčního) řešení. Osobně bych teda raději ATI než nVidia, ale rozhodnu se až v momentě kdy obě firmy budou mít na trhu takové řešení (pak už jen vybrat to pro mně výhodnější).https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455829
+
no já si myslel, že už konečně naučili usínat "velkou" grafiku a tím šetřit energii jako to umí konkurence, sám na tuhle funkci čekám už skoro rok, nebo jsem to prospal a už to umí? (780g+3870)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nordeck (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2008 - 09:28https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseno já si myslel, že už konečně naučili usínat "velkou" grafiku a tím šetřit energii jako to umí konkurence, sám na tuhle funkci čekám už skoro rok, nebo jsem to prospal a už to umí? (780g+3870)https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455830
+
Neumi a ani neni ohlaseny ze by to v blizke dobe umet melo. Tady je nVidia poradne vepredu
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
bans (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2008 - 09:55https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseNeumi a ani neni ohlaseny ze by to v blizke dobe umet melo. Tady je nVidia poradne vepreduhttps://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455835
+
Pánové vyšel vůbec Hotfix AGP na Catalyst 8.11, když už tady máme ty Catalyst 8.12? Jedu teda na starým PC s HD3850 s Catalyst 8.11 RC2, které podporují i verze Radeonů do slotu AGP. Děkuji za info.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ludva II (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2008 - 10:13https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskusePánové vyšel vůbec Hotfix AGP na Catalyst 8.11, když už tady máme ty Catalyst 8.12? Jedu teda na starým PC s HD3850 s Catalyst 8.11 RC2, které podporují i verze Radeonů do slotu AGP. Děkuji za info.https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455838
+
>> Phil-cz, nordeck:
Tak na to zapomeňte, chlapi. Pokud je mi známo, jak AMD, tak nVidia podporu "Hybrid Power" tiše zadupaly do země a doufají, že si toho nikdo nevšimne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
11. 12. 2008 - 10:14https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse>> Phil-cz, nordeck:
Tak na to zapomeňte, chlapi. Pokud je mi známo, jak AMD, tak nVidia podporu "Hybrid Power" tiše zadupaly do země a doufají, že si toho nikdo nevšimne.https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455840
+
To je právě důvod, proč zatím nebudu měnit svou X850 Pro, se kterou jsem spokojen. Až přijdou s nějakým funkčním HybridPower řešením, tak ode mě mohou vidět nějaké peníze.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Rudolf Dvořáček https://diit.cz/profil/rudidlo
11. 12. 2008 - 10:34https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseTo je právě důvod, proč zatím nebudu měnit svou X850 Pro, se kterou jsem spokojen. Až přijdou s nějakým funkčním HybridPower řešením, tak ode mě mohou vidět nějaké peníze.https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455842
+
rudidlo: Taková HD4670 má ve 2D mnohem nižší spotřebu, než staré X800... Navíc nové grafiky až na výjimky nemají ve 2D spotřebu vyšší, než integrované, takže řešit komplikovaně přepínání grafik a rozpracovaných úloh kvůli úspoře 2-3W opravdu postrádá smysl...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2008 - 10:54https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuserudidlo: Taková HD4670 má ve 2D mnohem nižší spotřebu, než staré X800... Navíc nové grafiky až na výjimky nemají ve 2D spotřebu vyšší, než integrované, takže řešit komplikovaně přepínání grafik a rozpracovaných úloh kvůli úspoře 2-3W opravdu postrádá smysl...https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455844
+
11. 12. 2008 - 11:58https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskusehttp://archive.atomicmpc.com.au/forums.asp?s=2&c=7&t=9354 ... v jednotkach wattu to nebude vetsinou ... ne u vykonnejch grafik.https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455849
+
to nordeck: v tom bych nevidel zase takovej problem, tak si nastav v rivatuneru, nebo v atitray tools clock gpu:200/memory:300 a nastav si to po startu a jenom kdyz budes chtit hrat hry, tak si to prepnes na default clock a hotovo, atitray tools si to myslim dokazou rozpoznat i samy 2d/3d.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
1234567 (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2008 - 12:28https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseto nordeck: v tom bych nevidel zase takovej problem, tak si nastav v rivatuneru, nebo v atitray tools clock gpu:200/memory:300 a nastav si to po startu a jenom kdyz budes chtit hrat hry, tak si to prepnes na default clock a hotovo, atitray tools si to myslim dokazou rozpoznat i samy 2d/3d.https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455864
+
Jenomže ono tady jde i o spotřebu ve 3D. Ať už Vista, nebo jiné aplikace budou využívat 3D režim karet. A pokud platí, že člověk nepotřebuje zrovna nejvyšší výkon, tak by tu kartu prostě vypnul. U toho integrovaného řešení je prakticky vše co člověk běžně potřebuje pokud zrovna nehraje nějakou tu náročnější hru (i HD video to akceleruje). Pokud spotřeba grafik nepůjde významně dolů i ve 3D, nebo nebude možné vypínat hlavní grafiku, určitě si nový počítač nekoupím.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Phil-cz (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2008 - 12:36https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseJenomže ono tady jde i o spotřebu ve 3D. Ať už Vista, nebo jiné aplikace budou využívat 3D režim karet. A pokud platí, že člověk nepotřebuje zrovna nejvyšší výkon, tak by tu kartu prostě vypnul. U toho integrovaného řešení je prakticky vše co člověk běžně potřebuje pokud zrovna nehraje nějakou tu náročnější hru (i HD video to akceleruje). Pokud spotřeba grafik nepůjde významně dolů i ve 3D, nebo nebude možné vypínat hlavní grafiku, určitě si nový počítač nekoupím.https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455865
+
No asi mam pouze ja s Philem stejny nazor, kam by se měl vývoj ubírat. Integrovaná přece bere míň ve 3D než dedikovaná ve 2D ať ji jakkoliv podtaktim. Nehlede na to, že visty k těmto utilitám nejsou zrovna přátelské. Vždyť je to s těm grafikama úplně naprd. maj super výkon, umí fyziku, ale dokud to nebudou umět konzole, tak vývojaři žádné nové fíčurky používat nebudou... třeba takové GTA... Vývojáři si asi řekli, vždyť ty grafiky jsou výkonné, na co optimalizace, šup na trh. Crysis to samé, jak může po roce od vydání se zvednout výkon o dalších 25%? To musela být děsná prasárna ten kód.
Nehledě na to, že okna nejsou jine. Cady do dnes neumí více jader a je celkem jedno jakou máš grafiku. Fem pre a post procesory taky ne, akorát řešiče jo, ale tam zas jsou pálky za licence...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nordeck (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2008 - 13:59https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseNo asi mam pouze ja s Philem stejny nazor, kam by se měl vývoj ubírat. Integrovaná přece bere míň ve 3D než dedikovaná ve 2D ať ji jakkoliv podtaktim. Nehlede na to, že visty k těmto utilitám nejsou zrovna přátelské. Vždyť je to s těm grafikama úplně naprd. maj super výkon, umí fyziku, ale dokud to nebudou umět konzole, tak vývojaři žádné nové fíčurky používat nebudou... třeba takové GTA... Vývojáři si asi řekli, vždyť ty grafiky jsou výkonné, na co optimalizace, šup na trh. Crysis to samé, jak může po roce od vydání se zvednout výkon o dalších 25%? To musela být děsná prasárna ten kód.
Nehledě na to, že okna nejsou jine. Cady do dnes neumí více jader a je celkem jedno jakou máš grafiku. Fem pre a post procesory taky ne, akorát řešiče jo, ale tam zas jsou pálky za licence... https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455891
+
ono to nebude tak strašný, cituji citovavé:
cituji z PCTuningu a pridavam odkazy na clanek z testu teto grafiky
"Idle​/2D ​- 25W ​- V tomto nejúspornějším režimu, se 90 procent celého GPU zcela vypne. Karta také významně sníží takty jádra, pamětí a ​"Stream​" procesorů. V tomto stavu stále funguje rozhraní Vista Aero, při extrémně nízké spotřebě.
Blu​-Ray DVD playback ​- 35W ​- Pro přehrávání HD filmů je potřeba zapnout další skupinu SP jednotek, a zvýšit proti klidovému stavu nepatrně takty. V tomto režimu je spotřeba stále velmi nízká.
Full 3D Performance ​- 236W ​- Při maximálním možném zatížení ​(lze dosáhnout pouze v laboratorních podmínkách​), se všechny části jádra GPU aktivují, a frekvence pamětí a čipu jsou na svých maximech. Spotřeba v testu 3DMark06 se vyšplhá na 150W, ve hře Crysis ještě o několik desítek Wattů stoupne ​(více až v kapitole spotřeby​).
Hybrid Power ​- 0W ​- Pokud využijete možnosti zapojit nové grafiky na desku s plnou podporou této technologie, bude spotřeba v klidu zcela nulová. Grafika v PEG portu se zcela vypne a ventilátor se na ní zcela zastaví.​"
11. 12. 2008 - 14:38https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseono to nebude tak strašný, cituji citovavé:
cituji z PCTuningu a pridavam odkazy na clanek z testu teto grafiky
"Idle​/2D ​- 25W ​- V tomto nejúspornějším režimu, se 90 procent celého GPU zcela vypne. Karta také významně sníží takty jádra, pamětí a ​"Stream​" procesorů. V tomto stavu stále funguje rozhraní Vista Aero, při extrémně nízké spotřebě.
Blu​-Ray DVD playback ​- 35W ​- Pro přehrávání HD filmů je potřeba zapnout další skupinu SP jednotek, a zvýšit proti klidovému stavu nepatrně takty. V tomto režimu je spotřeba stále velmi nízká.
Full 3D Performance ​- 236W ​- Při maximálním možném zatížení ​(lze dosáhnout pouze v laboratorních podmínkách​), se všechny části jádra GPU aktivují, a frekvence pamětí a čipu jsou na svých maximech. Spotřeba v testu 3DMark06 se vyšplhá na 150W, ve hře Crysis ještě o několik desítek Wattů stoupne ​(více až v kapitole spotřeby​).
Hybrid Power ​- 0W ​- Pokud využijete možnosti zapojit nové grafiky na desku s plnou podporou této technologie, bude spotřeba v klidu zcela nulová. Grafika v PEG portu se zcela vypne a ventilátor se na ní zcela zastaví.​"
http:​/​/pctuning.tyden.cz​/index.php?option=com_content&task=view&id=11075&Itemid=44&limit=1&limi​tstart=1
http:​/​/pctuning.tyden.cz​/index.php?option=com_content&task=view&id=11075&Itemid=44&limit=1&limi​tstart=6https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455898
+
> v neposlední řadě je nyní na Radeonech X1300 a vyšších (také na
>integrovaných grafikách) podporován SurroundView s možností >provozovat několik OpenGL aplikací na více monitorech.
treab to sprensit, tu ide o OpenGL rendering na dedikovanom X-Serveri alebo X-terminale. A to je "sranda"
To je podla mna presne toto
March 31, 2008
oday Kristian has merged his last major part of DRI2 and that is the direct rendering support. With this new code, it's now possible to do directed rendering to redirected windows! This directed rendering to redirected windows support even works with Compiz and other OpenGL window managers using the GLX_EXT_texture_from_pixmap extension http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=NjQxMQ
Peter Fodreknickfotob https://diit.cz/profil/fotoba
11. 12. 2008 - 14:41https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse> v neposlední řadě je nyní na Radeonech X1300 a vyšších (také na
>integrovaných grafikách) podporován SurroundView s možností >provozovat několik OpenGL aplikací na více monitorech.
treab to sprensit, tu ide o OpenGL rendering na dedikovanom X-Serveri alebo X-terminale. A to je "sranda"
This release of ATI Catalyst? Linux enables users to render multiple OpenGL applications across single/multiple displays.
? SurroundView?
https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/drivers/linux/catalyst_812_linux.pdf
To je podla mna presne toto
March 31, 2008
oday Kristian has merged his last major part of DRI2 and that is the direct rendering support. With this new code, it's now possible to do directed rendering to redirected windows! This directed rendering to redirected windows support even works with Compiz and other OpenGL window managers using the GLX_EXT_texture_from_pixmap extension
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=NjQxMQ
cize ide o vec este nepodprovovanu
X.Org 7.4 To Lose DRI2 Support
August 04, 2008
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=NjYzNw
ale prva preznetaci toho bol vcera
Dual X Servers Running Side-By-Side With Wayland
December 10, 2008
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=NjkyMghttps://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455902
+
Bespi + Fangorn: Mluvím o rozdílu oproti integrované grafice. Integrovaný grafický akcelerátor nemá nulovou spotřebu - krom spotřeby vlastní ještě více zatěžuje systémové paměti a řadiče.
Vytvářet podporu pro takovouhle krkolomnou technologii pro úsporu energie jenom kvůli tomu, že v některých čipech nefungují technologie pro úsporu energie, jak by bylo třeba, je stejný přístup, jako se drbat pravou rukou za levým uchem, když vás svědí pata... Možná ještě horší, protože integrovaný čip není při zátěži grafické karty plně deaktivovaný, takže o co by byla spotřeba ve 2D nižší, o to by byla ve 3D vyšší. Zkrátka - rozdíl ve spotřebě nemá opodstatnění - rozdíl, který zaplatíte za elektriku, nepokryje ani vyšší počáteční náklady...
HD4670 má spotřebu ve 2D nějakých 8W (viz testy na xbit nebo cbase)...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2008 - 15:09https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseBespi + Fangorn: Mluvím o rozdílu oproti integrované grafice. Integrovaný grafický akcelerátor nemá nulovou spotřebu - krom spotřeby vlastní ještě více zatěžuje systémové paměti a řadiče.
Vytvářet podporu pro takovouhle krkolomnou technologii pro úsporu energie jenom kvůli tomu, že v některých čipech nefungují technologie pro úsporu energie, jak by bylo třeba, je stejný přístup, jako se drbat pravou rukou za levým uchem, když vás svědí pata... Možná ještě horší, protože integrovaný čip není při zátěži grafické karty plně deaktivovaný, takže o co by byla spotřeba ve 2D nižší, o to by byla ve 3D vyšší. Zkrátka - rozdíl ve spotřebě nemá opodstatnění - rozdíl, který zaplatíte za elektriku, nepokryje ani vyšší počáteční náklady...
HD4670 má spotřebu ve 2D nějakých 8W (viz testy na xbit nebo cbase)...https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455908
+
nordeck: moc diky za postrehy o CAD a FEM a spol. Ja som nadseny ze ten SPICE co ma LTC uz na v nastaveni pocet vlakien a to az na 16. Stale to nie je to prave orechove, ale uz maju aspon nieco. Kedze openCL je vraj "hnusne C API" malo by sa dat lahko integrovat a na to cakam. bolo by uzasne mat grafiku v CAD a podobnych aplikaciach (grafy, analyzy) renderovanu v riozliseni 10240x6400 a to ansledne prevedene samou grafickou kartou s antialiasingom na rozlisenie monitoru. Taktiez scrollovanie a zobrazovanie takychto prvkov by bolo plynule.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jojo2 (neověřeno) https://diit.cz
11. 12. 2008 - 15:20https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskusenordeck: moc diky za postrehy o CAD a FEM a spol. Ja som nadseny ze ten SPICE co ma LTC uz na v nastaveni pocet vlakien a to az na 16. Stale to nie je to prave orechove, ale uz maju aspon nieco. Kedze openCL je vraj "hnusne C API" malo by sa dat lahko integrovat a na to cakam. bolo by uzasne mat grafiku v CAD a podobnych aplikaciach (grafy, analyzy) renderovanu v riozliseni 10240x6400 a to ansledne prevedene samou grafickou kartou s antialiasingom na rozlisenie monitoru. Taktiez scrollovanie a zobrazovanie takychto prvkov by bolo plynule.https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455909
+
COmputerBase jako jeden z prvnich otetsoval co prinesli CATALYST 8.12 a narusty sou famozni nekde i skoro 50%!!!!
Fallout 3 ​​- narust MIN FPS o 47% a HD4870 prekonava GTX260 216sp
Left 4 Dead ​​- narust MIN FPS o 43% a HD4870 opet prekonava GTX260 216sp
FAR CRY 2 ​​- HD4870 defakto vyrovnana krok s GTX260 216sp
Kdyz to tak shrnem z 5 testovanych her je HD4870 1GB ve 2 rychlejsi a v jedne se to vyrovnane. Tj cista Plichta a to se testovalo pouze s 4xAA. Velky test z 15 her bude na ComputerBase brzy nasledovat vcetne testu s 8xAA kde ATI karty exceluji.
11. 12. 2008 - 17:54https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseCOmputerBase jako jeden z prvnich otetsoval co prinesli CATALYST 8.12 a narusty sou famozni nekde i skoro 50%!!!!
Fallout 3 ​​- narust MIN FPS o 47% a HD4870 prekonava GTX260 216sp
Left 4 Dead ​​- narust MIN FPS o 43% a HD4870 opet prekonava GTX260 216sp
FAR CRY 2 ​​- HD4870 defakto vyrovnana krok s GTX260 216sp
Kdyz to tak shrnem z 5 testovanych her je HD4870 1GB ve 2 rychlejsi a v jedne se to vyrovnane. Tj cista Plichta a to se testovalo pouze s 4xAA. Velky test z 15 her bude na ComputerBase brzy nasledovat vcetne testu s 8xAA kde ATI karty exceluji.
Odkaz zde: http:​/​/www.computerbase.de​/artikel​/hardware​/grafikkarten​/2008​/kurztest_ati_catalyst_812_spielen​/4​/#abschnitt_fallout_3https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455958
+
OpenGL FiX - pokud nekoho trapi, ze s nejnovejsimi Catalyst drivery nejde hrat starsi hry (Medal Of Honor: BreakThrough, ...), tak jsem pripravil maly darek v podobe "opravy" - nic neni treba instalovat, navod prilozen v .TXT souboru
11. 12. 2008 - 18:11https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseOpenGL FiX - pokud nekoho trapi, ze s nejnovejsimi Catalyst drivery nejde hrat starsi hry (Medal Of Honor: BreakThrough, ...), tak jsem pripravil maly darek v podobe "opravy" - nic neni treba instalovat, navod prilozen v .TXT souboru
http://rapidshare.com/files/172438526/ATI_OpenGL_FiX.rarhttps://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455968
+
11. 12. 2008 - 20:18https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseco ten hotfix dela pokud se muzu zeptat ?https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-455990
+
je ich viac, najcastejsi je AGP, ktory najde Ati na AGP а virtualne ju prida do Windows ako PCI-X kartu , s ktorou vie uz bezny Catlyst pracovat..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Peter Fodreknickfotob https://diit.cz/profil/fotoba
12. 12. 2008 - 09:24https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseDwarden>
Aky hotfix?
je ich viac, najcastejsi je AGP, ktory najde Ati na AGP а virtualne ju prida do Windows ako PCI-X kartu , s ktorou vie uz bezny Catlyst pracovat..https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-456094
+
OMG to byla odpoved za vsechny prachy, samozrejme se ptal na
"OpenGL FiX - pokud nekoho trapi, ze s nejnovejsimi Catalyst drivery nejde hrat starsi hry (Medal Of Honor: BreakThrough, ...), tak jsem pripravil maly darek v podobe "opravy" - nic neni treba instalovat, navod prilozen v .TXT souboru http://rapidshare.com/files/172438526/ATI_OpenGL_FiX.rar"
...jen o jeden prispevek nize, odpoved by me taky zajimala
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
yople (neověřeno) https://diit.cz
12. 12. 2008 - 11:44https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseOMG to byla odpoved za vsechny prachy, samozrejme se ptal na
"OpenGL FiX - pokud nekoho trapi, ze s nejnovejsimi Catalyst drivery nejde hrat starsi hry (Medal Of Honor: BreakThrough, ...), tak jsem pripravil maly darek v podobe "opravy" - nic neni treba instalovat, navod prilozen v .TXT souboru
http://rapidshare.com/files/172438526/ATI_OpenGL_FiX.rar"
...jen o jeden prispevek nize, odpoved by me taky zajimalahttps://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-456132
+
no-X: Jenže tady nejde o úsporné grafiky jako HD 4650/70, ale o výkonné HD 48xx. Ty žerou v idle jako protržené. Navíc nejde ani tolik o úsporu za elektřinu, ale spíš o vyzářené teplo s čímž souvisí hlučnost celého počítače.
Tzn. buď výrobci vyřeší klidovou spotřebu výkonných herních grafik (ať už přímo nebo přepínáním na IGP), nebo se jim část zákazníků na nákup výkonného železa vyprdne, jak už tu zaznělo a já se k těm hlasům přidávám. Opravdu netoužím po tom, abych celý den poslouchal nějaký hučák jenom kvůli pár hodinám hraní týdně. To si radši novější hry odřeknu (TF2 mi v 720p jakž takž běží i na 780G se SPM :)).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
zyx (neověřeno) https://diit.cz
12. 12. 2008 - 11:45https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseno-X: Jenže tady nejde o úsporné grafiky jako HD 4650/70, ale o výkonné HD 48xx. Ty žerou v idle jako protržené. Navíc nejde ani tolik o úsporu za elektřinu, ale spíš o vyzářené teplo s čímž souvisí hlučnost celého počítače.
Tzn. buď výrobci vyřeší klidovou spotřebu výkonných herních grafik (ať už přímo nebo přepínáním na IGP), nebo se jim část zákazníků na nákup výkonného železa vyprdne, jak už tu zaznělo a já se k těm hlasům přidávám. Opravdu netoužím po tom, abych celý den poslouchal nějaký hučák jenom kvůli pár hodinám hraní týdně. To si radši novější hry odřeknu (TF2 mi v 720p jakž takž běží i na 780G se SPM :)).https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-456133
+
Tak Catalyst 8.12 Hotfix AGP je už na světě ke stažení na stránkách AMD/ATI. Hotfix AGP pro Catalyst 8.11 byl vynechán.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ludva II (neověřeno) https://diit.cz
12. 12. 2008 - 13:10https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseTak Catalyst 8.12 Hotfix AGP je už na světě ke stažení na stránkách AMD/ATI. Hotfix AGP pro Catalyst 8.11 byl vynechán.https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-456163
+
to zyx: @ 194.213.199.122 - dnes, 12. prosince 2008, 11:45
no-X: Jenže tady nejde o úsporné grafiky jako HD 4650/70, ale o výkonné HD 48xx. Ty žerou v idle jako protržené.
Karty HD48xx lze zcela jednoduše podtaktovat a to na rozumnou teplotní i odběrovou úroveň. Podtaktováním z 750GPU/900RAM na 200/300 dosahuji takřka polovičního odběru z 22A na 12.5A což je při 5V rozumných 62.5W a 50°C. Ve hrách mě odběr netrápí, nicméně vím, že teploty jsou do 75°C.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
randomofamber (neověřeno) https://diit.cz
12. 12. 2008 - 15:59https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseto zyx: @ 194.213.199.122 - dnes, 12. prosince 2008, 11:45
no-X: Jenže tady nejde o úsporné grafiky jako HD 4650/70, ale o výkonné HD 48xx. Ty žerou v idle jako protržené.
Karty HD48xx lze zcela jednoduše podtaktovat a to na rozumnou teplotní i odběrovou úroveň. Podtaktováním z 750GPU/900RAM na 200/300 dosahuji takřka polovičního odběru z 22A na 12.5A což je při 5V rozumných 62.5W a 50°C. Ve hrách mě odběr netrápí, nicméně vím, že teploty jsou do 75°C.https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-456193
+
randomofamber: Rozumnou teplotní i odběrovou úroveň? Děláte si srandu? Rozumný odběr v klidu je do cca 20 W, cokoli nad tuto mez mi nesmí do PC. Proto jsem si před rokem pořizoval HD 3850, místo abych dal přednost výkonnější nVidii.
Větší podtaktování a případně snížení napětí je sice hezká věc, ale málo účinná, protože je stále celý čip pod proudem. Zbytečně. Až na tom u ATI zapracují a budou podle režimu úplně odpojovat nepotřebné části GPU, pak mě znovu začnou zajímat výkonné grafiky. Do té doby je ze současné generace jedinou rozumnou volbou zmiňovaný Radeon HD 4670, který ale na novější hry nestačí ani v nízkých rozlišeních.
12. 12. 2008 - 20:16https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuserandomofamber: Rozumnou teplotní i odběrovou úroveň? Děláte si srandu? Rozumný odběr v klidu je do cca 20 W, cokoli nad tuto mez mi nesmí do PC. Proto jsem si před rokem pořizoval HD 3850, místo abych dal přednost výkonnější nVidii.
Větší podtaktování a případně snížení napětí je sice hezká věc, ale málo účinná, protože je stále celý čip pod proudem. Zbytečně. Až na tom u ATI zapracují a budou podle režimu úplně odpojovat nepotřebné části GPU, pak mě znovu začnou zajímat výkonné grafiky. Do té doby je ze současné generace jedinou rozumnou volbou zmiňovaný Radeon HD 4670, který ale na novější hry nestačí ani v nízkých rozlišeních.
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/powercolor-pcshd4670-512mb_5.html
Podívejte se na poměr naměřené spotřeby v klidu a zátěži u HD 3850 a porovnejte s HD 4850. Hnus co? A ani větší podtaktování to moc nevylepší...https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-456235
+
Dwarden - mas to tam napsane, s Catalysty 8.7 a novejsimi nejdou hrat nektere starsi hry (Medal Of Honor atp...), takze jde o to ze starsich Catalystu (8.6) nahrat urcite soubory primo k spoustecimu souboru hry. A to je v tom balicku i s presnym popisem. Vyzkouseno na MOHAA a funguje...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jjzz (neověřeno) https://diit.cz
13. 12. 2008 - 08:22https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseDwarden - mas to tam napsane, s Catalysty 8.7 a novejsimi nejdou hrat nektere starsi hry (Medal Of Honor atp...), takze jde o to ze starsich Catalystu (8.6) nahrat urcite soubory primo k spoustecimu souboru hry. A to je v tom balicku i s presnym popisem. Vyzkouseno na MOHAA a funguje...https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-456293
+
moja HD4830 beha 160MHz na jadre v idle... :)
spotreba tiez este nie je velka ale nemam spravene chladenie
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jojo2 (neověřeno) https://diit.cz
14. 12. 2008 - 23:40https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskusemoja HD4830 beha 160MHz na jadre v idle... :)
spotreba tiez este nie je velka ale nemam spravene chladeniehttps://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-456388
+
Nejdou mi nainstalovat, respektive jdou ale po nainstalovani se driver nenacte, nejede 2d ani 3d akcelerace, vi nekdo co s tim?
Vistax64, HD3870, jo mam driver pro spravnou verzi
8.11 jedou vpoho
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pikacc (neověřeno) https://diit.cz
18. 12. 2008 - 16:30https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseNejdou mi nainstalovat, respektive jdou ale po nainstalovani se driver nenacte, nejede 2d ani 3d akcelerace, vi nekdo co s tim?
Vistax64, HD3870, jo mam driver pro spravnou verzi
8.11 jedou vpohohttps://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-457455
+
to jizz
nezkoušel jsi ten openXL hotfix i na Call of Duty? Nemůžu ho rozchodit. Bez těch souborů od tebe se to nespustilo vůbec (vyskočila chyba a ukončení aplikace), s nimi se objeví černá obrazovka, přepne se rozlišení a vyhodí mě to na plochu. Hra zůstává běžet na pozadí, ale neodpovídá. Nevíš co s tím? Mám R4670, 8.12 Catalysty a spouštím to jen s jedním jádrem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
keby (neověřeno) https://diit.cz
13. 1. 2009 - 15:59https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuseto jizz
nezkoušel jsi ten openXL hotfix i na Call of Duty? Nemůžu ho rozchodit. Bez těch souborů od tebe se to nespustilo vůbec (vyskočila chyba a ukončení aplikace), s nimi se objeví černá obrazovka, přepne se rozlišení a vyhodí mě to na plochu. Hra zůstává běžet na pozadí, ale neodpovídá. Nevíš co s tím? Mám R4670, 8.12 Catalysty a spouštím to jen s jedním jádrem.https://diit.cz/clanek/ati-catalyst-812/diskuse#comment-462265
+
Funkční Hybrid CrossFire na čipsetu AMD 780G - S jakoukoli ATI kartou nebo je tu limitsce stále jen na 3200 a 3400 ?
Mám Gigabyte s tímhle čipsetem a hybrid crossfire by byl řešením proč bych kývl na 4850/70 ...
No tipujeme ze taku 4850/70 bude 3200 v HXF skor brzdit ako rychlovat...
Vecer to asi vyskusam ...
To by bylo super. Pokud by HD4850 jela v CrossFire se 780G na desce. Ma to uz nekdo odzkousene?
tak AVIVO vyzkouseno na HD2600XT a kodovani videa prez GPU nebezi :( takze mozna nekdy do budoucna.....
Ad Hybrid Crossfire:
Bylo by super, kdyby uměly grafiky ATi nejen konvertovat video, ale taky třeba počítat fyziku, nejlépe Havok. To by pak HD3200 mohla ulehčovat procesoru a plnohodnotná grafika jen vykreslovat. Jenže za sučasný konstelace, kdy GPGPU podporují jen Radeony řady 4800, by to vypadalo tak, že fyziku počítá plnohodnotný Radeon a vykresluje HD3200.
Ale nemusí pršet, jen když kape.
>>Xspy:
Samozřejmě to má stejné (nebo řekněme to raději opatrně - podobné) limity jako ve Windows. Rozhodně nečekejte, že integrát v 780G pomůže Radeonu HD 4850 ;)
WIFT: No pomáhat si nemusejí. Hlavně kdyby fungovalo přepínání mezi těmi grafikami. Já bych si hrozně rád na práci vypnul tu výkonnou grafiku a pracoval čistě na integrovaném řešení. To by mi zajímavě snížilo spotřebu stroje, který by jinak běžel celý den.
Já teda žádný takový stroj momentálně nevlastním, ovšem s jeho nákupem čekám na existenci takového (a funkčního) řešení. Osobně bych teda raději ATI než nVidia, ale rozhodnu se až v momentě kdy obě firmy budou mít na trhu takové řešení (pak už jen vybrat to pro mně výhodnější).
no já si myslel, že už konečně naučili usínat "velkou" grafiku a tím šetřit energii jako to umí konkurence, sám na tuhle funkci čekám už skoro rok, nebo jsem to prospal a už to umí? (780g+3870)
Neumi a ani neni ohlaseny ze by to v blizke dobe umet melo. Tady je nVidia poradne vepredu
Pánové vyšel vůbec Hotfix AGP na Catalyst 8.11, když už tady máme ty Catalyst 8.12? Jedu teda na starým PC s HD3850 s Catalyst 8.11 RC2, které podporují i verze Radeonů do slotu AGP. Děkuji za info.
>> Phil-cz, nordeck:
Tak na to zapomeňte, chlapi. Pokud je mi známo, jak AMD, tak nVidia podporu "Hybrid Power" tiše zadupaly do země a doufají, že si toho nikdo nevšimne.
To je právě důvod, proč zatím nebudu měnit svou X850 Pro, se kterou jsem spokojen. Až přijdou s nějakým funkčním HybridPower řešením, tak ode mě mohou vidět nějaké peníze.
rudidlo: Taková HD4670 má ve 2D mnohem nižší spotřebu, než staré X800... Navíc nové grafiky až na výjimky nemají ve 2D spotřebu vyšší, než integrované, takže řešit komplikovaně přepínání grafik a rozpracovaných úloh kvůli úspoře 2-3W opravdu postrádá smysl...
no-X: 2-3W .... hmmmmm, to spis 20-30W.
http://archive.atomicmpc.com.au/forums.asp?s=2&c=7&t=9354 ... v jednotkach wattu to nebude vetsinou ... ne u vykonnejch grafik.
Tim nezpochybnuju tu 4670 oproti starsim... (:
to nordeck: v tom bych nevidel zase takovej problem, tak si nastav v rivatuneru, nebo v atitray tools clock gpu:200/memory:300 a nastav si to po startu a jenom kdyz budes chtit hrat hry, tak si to prepnes na default clock a hotovo, atitray tools si to myslim dokazou rozpoznat i samy 2d/3d.
Jenomže ono tady jde i o spotřebu ve 3D. Ať už Vista, nebo jiné aplikace budou využívat 3D režim karet. A pokud platí, že člověk nepotřebuje zrovna nejvyšší výkon, tak by tu kartu prostě vypnul. U toho integrovaného řešení je prakticky vše co člověk běžně potřebuje pokud zrovna nehraje nějakou tu náročnější hru (i HD video to akceleruje). Pokud spotřeba grafik nepůjde významně dolů i ve 3D, nebo nebude možné vypínat hlavní grafiku, určitě si nový počítač nekoupím.
No asi mam pouze ja s Philem stejny nazor, kam by se měl vývoj ubírat. Integrovaná přece bere míň ve 3D než dedikovaná ve 2D ať ji jakkoliv podtaktim. Nehlede na to, že visty k těmto utilitám nejsou zrovna přátelské. Vždyť je to s těm grafikama úplně naprd. maj super výkon, umí fyziku, ale dokud to nebudou umět konzole, tak vývojaři žádné nové fíčurky používat nebudou... třeba takové GTA... Vývojáři si asi řekli, vždyť ty grafiky jsou výkonné, na co optimalizace, šup na trh. Crysis to samé, jak může po roce od vydání se zvednout výkon o dalších 25%? To musela být děsná prasárna ten kód.
Nehledě na to, že okna nejsou jine. Cady do dnes neumí více jader a je celkem jedno jakou máš grafiku. Fem pre a post procesory taky ne, akorát řešiče jo, ale tam zas jsou pálky za licence...
ono to nebude tak strašný, cituji citovavé:
cituji z PCTuningu a pridavam odkazy na clanek z testu teto grafiky
"Idle​/2D ​- 25W ​- V tomto nejúspornějším režimu, se 90 procent celého GPU zcela vypne. Karta také významně sníží takty jádra, pamětí a ​"Stream​" procesorů. V tomto stavu stále funguje rozhraní Vista Aero, při extrémně nízké spotřebě.
Blu​-Ray DVD playback ​- 35W ​- Pro přehrávání HD filmů je potřeba zapnout další skupinu SP jednotek, a zvýšit proti klidovému stavu nepatrně takty. V tomto režimu je spotřeba stále velmi nízká.
Full 3D Performance ​- 236W ​- Při maximálním možném zatížení ​(lze dosáhnout pouze v laboratorních podmínkách​), se všechny části jádra GPU aktivují, a frekvence pamětí a čipu jsou na svých maximech. Spotřeba v testu 3DMark06 se vyšplhá na 150W, ve hře Crysis ještě o několik desítek Wattů stoupne ​(více až v kapitole spotřeby​).
Hybrid Power ​- 0W ​- Pokud využijete možnosti zapojit nové grafiky na desku s plnou podporou této technologie, bude spotřeba v klidu zcela nulová. Grafika v PEG portu se zcela vypne a ventilátor se na ní zcela zastaví.​"
http:​/​/pctuning.tyden.cz​/index.php?option=com_content&task=view&id=11075&Itemid=44&limit=1&limi​tstart=1
http:​/​/pctuning.tyden.cz​/index.php?option=com_content&task=view&id=11075&Itemid=44&limit=1&limi​tstart=6
> v neposlední řadě je nyní na Radeonech X1300 a vyšších (také na
>integrovaných grafikách) podporován SurroundView s možností >provozovat několik OpenGL aplikací na více monitorech.
treab to sprensit, tu ide o OpenGL rendering na dedikovanom X-Serveri alebo X-terminale. A to je "sranda"
This release of ATI Catalyst? Linux enables users to render multiple OpenGL applications across single/multiple displays.
? SurroundView?
https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/drivers/linux/cataly...
To je podla mna presne toto
March 31, 2008
oday Kristian has merged his last major part of DRI2 and that is the direct rendering support. With this new code, it's now possible to do directed rendering to redirected windows! This directed rendering to redirected windows support even works with Compiz and other OpenGL window managers using the GLX_EXT_texture_from_pixmap extension
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=NjQxMQ
cize ide o vec este nepodprovovanu
X.Org 7.4 To Lose DRI2 Support
August 04, 2008
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=NjYzNw
ale prva preznetaci toho bol vcera
Dual X Servers Running Side-By-Side With Wayland
December 10, 2008
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=NjkyMg
Bespi + Fangorn: Mluvím o rozdílu oproti integrované grafice. Integrovaný grafický akcelerátor nemá nulovou spotřebu - krom spotřeby vlastní ještě více zatěžuje systémové paměti a řadiče.
Vytvářet podporu pro takovouhle krkolomnou technologii pro úsporu energie jenom kvůli tomu, že v některých čipech nefungují technologie pro úsporu energie, jak by bylo třeba, je stejný přístup, jako se drbat pravou rukou za levým uchem, když vás svědí pata... Možná ještě horší, protože integrovaný čip není při zátěži grafické karty plně deaktivovaný, takže o co by byla spotřeba ve 2D nižší, o to by byla ve 3D vyšší. Zkrátka - rozdíl ve spotřebě nemá opodstatnění - rozdíl, který zaplatíte za elektriku, nepokryje ani vyšší počáteční náklady...
HD4670 má spotřebu ve 2D nějakých 8W (viz testy na xbit nebo cbase)...
nordeck: moc diky za postrehy o CAD a FEM a spol. Ja som nadseny ze ten SPICE co ma LTC uz na v nastaveni pocet vlakien a to az na 16. Stale to nie je to prave orechove, ale uz maju aspon nieco. Kedze openCL je vraj "hnusne C API" malo by sa dat lahko integrovat a na to cakam. bolo by uzasne mat grafiku v CAD a podobnych aplikaciach (grafy, analyzy) renderovanu v riozliseni 10240x6400 a to ansledne prevedene samou grafickou kartou s antialiasingom na rozlisenie monitoru. Taktiez scrollovanie a zobrazovanie takychto prvkov by bolo plynule.
COmputerBase jako jeden z prvnich otetsoval co prinesli CATALYST 8.12 a narusty sou famozni nekde i skoro 50%!!!!
Fallout 3 ​​- narust MIN FPS o 47% a HD4870 prekonava GTX260 216sp
Left 4 Dead ​​- narust MIN FPS o 43% a HD4870 opet prekonava GTX260 216sp
FAR CRY 2 ​​- HD4870 defakto vyrovnana krok s GTX260 216sp
Kdyz to tak shrnem z 5 testovanych her je HD4870 1GB ve 2 rychlejsi a v jedne se to vyrovnane. Tj cista Plichta a to se testovalo pouze s 4xAA. Velky test z 15 her bude na ComputerBase brzy nasledovat vcetne testu s 8xAA kde ATI karty exceluji.
Odkaz zde: http:​/​/www.computerbase.de​/artikel​/hardware​/gr...
http://www.computerbase.de/artikel/hardware/grafikkarten/2008/kurztest_a...
Uz vysel i hotfix 8.12 ? Diky moc...
OpenGL FiX - pokud nekoho trapi, ze s nejnovejsimi Catalyst drivery nejde hrat starsi hry (Medal Of Honor: BreakThrough, ...), tak jsem pripravil maly darek v podobe "opravy" - nic neni treba instalovat, navod prilozen v .TXT souboru
http://rapidshare.com/files/172438526/ATI_OpenGL_FiX.rar
co ten hotfix dela pokud se muzu zeptat ?
Dwarden>
Aky hotfix?
je ich viac, najcastejsi je AGP, ktory najde Ati na AGP а virtualne ju prida do Windows ako PCI-X kartu , s ktorou vie uz bezny Catlyst pracovat..
OMG to byla odpoved za vsechny prachy, samozrejme se ptal na
"OpenGL FiX - pokud nekoho trapi, ze s nejnovejsimi Catalyst drivery nejde hrat starsi hry (Medal Of Honor: BreakThrough, ...), tak jsem pripravil maly darek v podobe "opravy" - nic neni treba instalovat, navod prilozen v .TXT souboru
http://rapidshare.com/files/172438526/ATI_OpenGL_FiX.rar"
...jen o jeden prispevek nize, odpoved by me taky zajimala
no-X: Jenže tady nejde o úsporné grafiky jako HD 4650/70, ale o výkonné HD 48xx. Ty žerou v idle jako protržené. Navíc nejde ani tolik o úsporu za elektřinu, ale spíš o vyzářené teplo s čímž souvisí hlučnost celého počítače.
Tzn. buď výrobci vyřeší klidovou spotřebu výkonných herních grafik (ať už přímo nebo přepínáním na IGP), nebo se jim část zákazníků na nákup výkonného železa vyprdne, jak už tu zaznělo a já se k těm hlasům přidávám. Opravdu netoužím po tom, abych celý den poslouchal nějaký hučák jenom kvůli pár hodinám hraní týdně. To si radši novější hry odřeknu (TF2 mi v 720p jakž takž běží i na 780G se SPM :)).
Tak Catalyst 8.12 Hotfix AGP je už na světě ke stažení na stránkách AMD/ATI. Hotfix AGP pro Catalyst 8.11 byl vynechán.
to zyx: @ 194.213.199.122 - dnes, 12. prosince 2008, 11:45
no-X: Jenže tady nejde o úsporné grafiky jako HD 4650/70, ale o výkonné HD 48xx. Ty žerou v idle jako protržené.
Karty HD48xx lze zcela jednoduše podtaktovat a to na rozumnou teplotní i odběrovou úroveň. Podtaktováním z 750GPU/900RAM na 200/300 dosahuji takřka polovičního odběru z 22A na 12.5A což je při 5V rozumných 62.5W a 50°C. Ve hrách mě odběr netrápí, nicméně vím, že teploty jsou do 75°C.
randomofamber: Rozumnou teplotní i odběrovou úroveň? Děláte si srandu? Rozumný odběr v klidu je do cca 20 W, cokoli nad tuto mez mi nesmí do PC. Proto jsem si před rokem pořizoval HD 3850, místo abych dal přednost výkonnější nVidii.
Větší podtaktování a případně snížení napětí je sice hezká věc, ale málo účinná, protože je stále celý čip pod proudem. Zbytečně. Až na tom u ATI zapracují a budou podle režimu úplně odpojovat nepotřebné části GPU, pak mě znovu začnou zajímat výkonné grafiky. Do té doby je ze současné generace jedinou rozumnou volbou zmiňovaný Radeon HD 4670, který ale na novější hry nestačí ani v nízkých rozlišeních.
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/powercolor-pcshd4670-512m...
Podívejte se na poměr naměřené spotřeby v klidu a zátěži u HD 3850 a porovnejte s HD 4850. Hnus co? A ani větší podtaktování to moc nevylepší...
Dwarden - mas to tam napsane, s Catalysty 8.7 a novejsimi nejdou hrat nektere starsi hry (Medal Of Honor atp...), takze jde o to ze starsich Catalystu (8.6) nahrat urcite soubory primo k spoustecimu souboru hry. A to je v tom balicku i s presnym popisem. Vyzkouseno na MOHAA a funguje...
moja HD4830 beha 160MHz na jadre v idle... :)
spotreba tiez este nie je velka ale nemam spravene chladenie
ATI Catalyst 8.12 agp Hotfix:
http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowl...
Nejdou mi nainstalovat, respektive jdou ale po nainstalovani se driver nenacte, nejede 2d ani 3d akcelerace, vi nekdo co s tim?
Vistax64, HD3870, jo mam driver pro spravnou verzi
8.11 jedou vpoho
to jizz
nezkoušel jsi ten openXL hotfix i na Call of Duty? Nemůžu ho rozchodit. Bez těch souborů od tebe se to nespustilo vůbec (vyskočila chyba a ukončení aplikace), s nimi se objeví černá obrazovka, přepne se rozlišení a vyhodí mě to na plochu. Hra zůstává běžet na pozadí, ale neodpovídá. Nevíš co s tím? Mám R4670, 8.12 Catalysty a spouštím to jen s jedním jádrem.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.