Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k ATI HyperMemory - náhrada za paměti na grafické kartě?

Reseni je to na hov... Rychlost pameti bude potreba stale vyssi a vyssi s novymi generacemi karet a her. Takova sdilena pamet je dobra tak akorat pro nenarocne pouziti - kancelarsky stroj, ale tam zase staci 4 MB RAM a vic neni treba.
Hraci her potrebuji stejne to nejvykonnejsi a to tohleto neni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak. Pro hry je to na prd a do kanclu stačí integrovaná grafika na MB, na to nepotřebuju PCI Express.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No, já bych to zcela úplně nezatracoval, až se hoši snaží. Uvidíme, co z nich vypadne, třeba si to v mainstreamu najde svou skulinku na trhu...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby radsi snizili spotrebu. 100W CPU, dalsich 100-150W Grafika .... a stale to roste. Sem zvedav, kdy se spotreba PC prehoupne pres 1kW.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

vy sa celkovo na to spatne divate
kazdy z vas to porovnava so shared memory ale to nieje celkom dobre prirovnanie.
ta grafika moze mat na sebe povedzme ako je dnesny mainstream 128 alebo 256 mb pripadne viac. zapnite dajme domu doom na ultra detail a zozere to 512 mb pamate.to je len dnesna hra.v buducnosti to moze byt 1024 mb. z tych 512 si karta strci do ram 256 (lebo 256 je osadene na karte). to sa deje aj dnes ale rozdiel je ze ona si tam nehodi data ktore proste uz do normalnej ram nemesti ale odhadne co asi bude pouzivat viac. celkovo je to jeden s velmi dobrych napadov uz le zavisi od toho ako ho implementuju. dneska mame vlastne to iste v pocitacoch ako je hypermemory az na to ze nik nerozhoduje co pojde do ram a co pojde do grafickej karty.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Peter> Pokud ty data okamzite nepotrebuje kvuli renderingu, tak je engine vubec nemusi do grafiky ukladat. Pokud ty data potrebuje, tak je stejne dostane pomalu (v porovnani s pritupem ke sve RAM), takze to zpusobi trhnuti/trhani obrazu.

Neboli nevidim duvod, proc by si tu praci s pameti nemel optimalizovat sam engine - ten to dokaze nejlepe. Kdyz bude mit grafika 256 MB, pouzije ty textury a takove generovane stiny, aby se to tam veslo; kdyz detekuje na karte 1GB RAM tak pouzije verze 4x vetsi.
Ale nevidim do toho az tak - prece jen asi se pouziva i dneska AGP memory (ale pusobi to viditelne trhnuti), tak tohle by fungovalo o neco lepe - ale i tak to musi trhnout. Takze furt bude platit - chcete hrat Quake 4 na nejvyssi detaily a plynule = kupte si nas Radeon X9900XT s 1GB DDR4 RAM (a primym pripojenim do site 230V 10A).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No nevím. Zdá se mi, že videohry v maringotkách měly taky něco do sebe. Holt byla jiná doba a hratelnost měla jinej význam. Dneska je někdy hratelnost hrozná nejen jako slovo (významově), ale i obsahově.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nalim>
no ja to vidim tak ze graficky engine nemoze optimalizovat co kam pojde lebo nema priamy pristu (tiez do toho presne nevidim) do ram grafiky a aj ked ulozi nieco do hlavnej ram pocitaca tak nemoze povedat grafike "ber si to z tadial"
ad to viditelne trhnutie
nemusi to byt tak v kazdom pripade. viditelne trhnutie je sposobene velkym objemom texturya vysokou latenciou agp (nieje full duplex)
u pci express to moze byt nieco celkom ine nakolko ta full duplex je a navyse je rychlejsia. Pri malych texturach ktore sa nepouzivaju to kludne moze stacit.
k tomu ze ked ich grafika nepouziva nemusi ich renderovat uplne s tebou suhlasim.
ten napad tu bol ak si spomenies na Kyro a Kyro2. Pokrocila technologia ktora ale nefungovala vzdy tak jak mala (robila problemy v zobrazovanie za niektorych okolnosti) ale hlavne ze to patentovali a tak to nemoze nik z terajsich vyrobcov pouzivat. (teda pokial nezaplati do coho sa ovsem nik nehrnie nakolko by musel este vylepsovat cudziu technologiu)

Nakoniec plne suhlasim s tym ze pokial budes chciet byt "hype" tak budes musiet vysolit 20000 korun za grafaren pretoze inak si nezahras tu skvelu hru "co musi mat uplne kazdy".
Zaroven ale podotykam ze by tato technologia mohla prispiet k zvyseniu vykonu v kartach strednej triedy pri rovnakych nakladoch.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No mě by spíše zaujala opačná technologie.
Využií paměti grafické kraty jako cache level 3-4
Přece těch 512 paměti je škoda, počítač není jen o 3D.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A co integrace třeba jen vyrovnávací 16MB paměti přímo na grafickej chip ? pomohlo by to nějak....? něco jsem gysi čet od nvidie....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Paces: No, vzhledem k tomu, že ty jádra jsou dnes už velmi slušně programovatelné, tak tam nějaké paměti už být musí. Sice to nejsou přímo paměti typu L2 v procesorech, ale ty by tam zatím smysl moc neměly. A dříve o takových pamětech uvažovali BitBoys (EDRAM ... Embedded DRAM)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Me by spis jen zajimalo, jak se dostane 16GB/s az k tej GeForce 6600 GT. Nevim jestli spravne uvazuju, ale zvladne to snad HyperTransport na kterej je asi ten PCI Expres slot napojenej a nebo co to tam dostrka? Vi nekdo odpoved? jaka je rychlost prenosu pres HyperTransport? a nebo si to nejak pletu a tech 16GB/s je jen nekde uvnitr karty a tudiz to nemusi cestovat pres Hypertransport? Ale to by to pak asi neslo ani presten PCI-E, ujasnete mi to nekdo :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Podobnou technologii (Virtual Texture) používá 3Dlabs už min. 3-4 roky. Ovšem pozor - nic na hraní! Jen profi grafika.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

NO 16GB neni mezi kartou a pameti ale mezi pameti karty a grafickym procesorem.. jinak by si to prez agp ani nedostal :0)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jhn: jo profi grafika cili nic extra za extra penize :0) prijde mi ze vyvoj profi grafik by musel logicky stat vetsi penize nez v pripade hernich grafik a i pri tech cenach je pocet prodanych kusu 00nic.. o necem svedci i vytvoreni profigrafiky z herni grafiky zmenou biosu ci jen driveru..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.