ATI Radeon HD 4850 - první část recenze, fotky, výsledky testů!
Nebudeme vás dlouho napínat. To, co zaznělo ve zprávách o kartě za poslední dny/týdny, je víceméně pravda. Malé srovnání parametrů s HD 3850 napoví vše podstatné (nezapomeňte však, že u grafik ATI je zvykem, že referenčních frekvencí GPU a pamětí může být několik, tyto naše se týkají testované karty).
|
Stream procesory tedy skutečně povyšují na počet 800, ROP jednotek je 16 (nikoli 32 jak se leckde spekulovalo).
Na fotografiích můžete vidět, že karta jakoby své starší sestřičce z oka vypadla, liší se víceméně jen chlazení, ale jinak si celkem odpovídají. Srovnání reálné spotřeby na testovacím stroji vám přineseme příští týden, stejně tak fotografie GPU a podrobný popis architektury (ten je zatím stále pod NDA).
|
Můžeme se však s vámi podělit o první nástřel výsledků testů, z nichž vybíráme:
Crysis 1920×1200:
|
Crysis v 1920×1200 tedy běží s nižším nastavením AA/AF (méně než našich 4×) plynule při středních detailech, pro 1680×1050 si budete moci troufnout i na vysoké detaily. Testovali jsme standardně GPU Benchmark v Crysis 1.2.
Oblivion 1920×1200:
|
Oblivion není pro kartu žádným problémem ani v nejvyšších rozlišeních při maximálních možných detailech a zapnutém HDR renderingu. Snad neprozradíme nic neslušného, když se zmíníme, že tahle hra valí v maximální kvalitě při 4×AA/4×AF i v 2560×1600 s 60+ fps plynulostí.
Spotřeba našeho testovacího stroje přitom nikdy nepřesáhla 225 W, což považujeme za velmi dobrý výsledek s ohledem na parametry zbytku sestavy.
Příští týden se můžete těšit na salvu dalších fotografií, popis architektury nové karty a (pokud mi nedojde kafe :-) na měření výkonu nejen v testech jako CineBench a Lightsmark, ale v dalších hrách:
- Assassin's Creed
- Call of Duty 4
- Crysis (dokončení)
- Need for Speed: Pro Street
- Oblivion (dokončení)
- Stalker
- Unreal Tournament 3
- Zaklínač
A možná přijde i nějaká ta třešnička na dortu…
|