Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k ATI RV770 GDDR5 již brzy, na Computexu jen pro vyvolené?

Jsem to jenom já, nebo má ještě někdo jiný pocit, že mediální "hypovanost" grafických karet pro PC dost jakože neodpovídá stavu her pro PC, kterých je řekl bych čím dál tím méně?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mno her je samozrejme cim dal vice (stare tu zustavaji a nove pribyvaji). Bohuzel vyvoj novych je cim dal narocnejsi a stoji cim dal vidce financi a casu (o lidech ani nemluve). Casy, kdy Sid Meyer spichl civilizaci nekde na kolene jsou davno pryc... Jelikoz dnes hry=velke penize tak to podle toho i vypada (vse pro masy, samy efekt, same 3d, malo myslenky). :0(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No jo, ale zase jsou cim dal sofistikovanejsi, dokonalejsi, proste trva dyl je vyrobit. Navic v dobe, kdy jsou konzole tak dokonale jak jsou, je jasne, ze vetsina her je vyrabena prave pro ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to "hvd": Her pro PC je čím dál tím méně.... to je jen logický důsledek činnosti nelegálních kopírovačů. Kdyby aspoň kopírovači nelegální kopie využívali jen na testnutí hry a hru pak následně řádně koupili, tak by business s hrami na PC kvetl mnohem víc. Pokud ale na jednoho "ňoumu", který si hru řádně koupí, připadne X "chytráků", kteří si ji zkopírují, tak celé odvětví přestane být pro velké firmy zajímavé a nakonec z něj odejdou.
Mimochodem, přesně tohle je také důvod, proč je tak málo kvalitních profesionálních her nativně určených pro Linux. - Nebyl dostatečný zájem mezi platícími uživateli a tak každá firma, která se do něčeho takového pustila, tento trh zase časem opustila.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To MA - myslím, že kpírování není zas tak moc velký problém. Ono dříve byl veliký úspěch prodat několik set tisíc kopií, dnes se prodává několik milionů. Ale je fakt, že nákladu na vývoj jsou taky několikanásobné, takže se jich dělá logicky méně.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to "Ma": ...a když firmy příjdou s online ověřováním tak všichni křičí "ne to si nekoupím"... to se pak skvěle brání proti pirátství... viz ten Mass Effect či co.. a i kdyby toto online ověřování bylo účinné, češi (ráj pirátů) si samozřejmě vydupali výjimku, se SafeDiscem, parodií na ochranu, takže se bude vesele pirátit dál

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no ja mam na ceste q6600 so 4gb ram, grafiku zatial ponecham staru. tesim sa na vojnu titanov. z ktorej vitaz zaujme moj pcie slot v novom pc :). Vtipy stranou. Hry su menej kvalitne a je ich celkovo menej. pozerat sa na to len z jednej strany ako problem piratstgva moze len zaujaty clovek alebo clovek ktory o veci nic nevie. V prvom rade problem PC hier lezi niekde v poli obsahu polygonu - viacuholniku, ktoreho uhly tvoria jednotlive problemy PC sceny. Jednym z tychto uhlov je piratstvo, druhym uhlom su naklady, tretim uhlom je spracovanie, atd. Nebudme naivni... dnes vyroba ostrajsej textury trva dlhsie, nakladnejsie a vyzaduje drahsi hardver ako na vyrobu, tak aj na prehravanie. Aky vsak ma efekt ostrejsia textura na kvalitu hry? Odpoved: Ziadny. Porovnajte si hry MDK/MDK2 a napriklad nejaky dnesny titul made a la EA. Problem PC je ten ze je tu trh transparentnejsi a predavaju sa tu naozaj len tituly ktore stoja za to, ktore sa daju oznacit pomenovanim, ze su zo starej skoly. Zatial co na konzoliach sa preda vsetko, aj brak, aj kvalita, aj hype. Vsetko. Pritom clovek ktory ma oci rozum a vie ho pouzivat, nemoze povedat ze za vsetko moze piratstvo. Moze naozaj piratstvo za to ze Crysis sa nepredava tak dobre? Alebo za to moze to ze hra je proste len nieco co sme uz videli, len v krajsom kabate, na ktory potrebujete pocitac z buducnosti? Naco si budem kupovat hru, ktora mi zily netrha, ale trha mi penazenku z ruk ked mam platit za novy HW a este aj hru? No preco by som si ju mal kupit? Toto je tema minimalne na jednu tlstu brozuru a nie do prispevku do diskusie. Ale pred tym, nez zacnete bastit nazory nenazranych vydavatelstiev, skuste porozmyslat a nenehajte za seba rozmyslat inych.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to "ZOLLINO": Ad. "...Naco si budem kupovat hru, ktora mi zily netrha, ale trha mi penazenku z ruk ...."
Jistě. Tohle je naprosto legitimní pohled. Pokud tu hru neupirátíš a pak ani následně nehraješ, tak není co namítat. Jen se prostě chováš jako zákazník, které zboží neoslovilo.
Pokud hru ale i přes její údajná negativa přece jen upirátíš a hraješ, avšak nekoupíš (ani dodatečně), tak jsi prachsprostý lump a zloděj (to teď pochopitelně nemyslím osobně na tebe) a právě díky takovým jde odvětví her pro PC pomalu do kopru. Ono, ať už namítáš co chceš, tak jedno prostě neokecáš - firmy, které se živí vývojem her, žijí jen z množství prodaných kopií. A kdokoliv, kdo hru hraje pomocí nelegální kopie, tzn. aniž by si kopii pro sebe koupil, tak zatlouká hřebíček do rakve dotyčné softwarové firmy.
A kecy o tom, že hra není tak dobrá abys ji kupoval, jsou opravdu jen kecy, pokud hru hraješ. Když ta hra není dobrá ke koupení, tak není ani dobrá ke hraní! Nekoupit (na to údajně není dost dobrá), ale přesto stáhnout nelegální kopii a hrát (na hraní tedy jaxi dobrá je dostatečně) - v tom je pěkný rozpor, nezdá se ti?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme, hrat hru ktoru nemam legalne kupenu je blbost. To s tebou suhlasim, kazdopadne nic taketo som vo svojom prispevku nespominal a ani nesuhlas s touto myslienkou. Ale skutocne si nemyslim, ze sa nejaka hra nedokaze zaplatit pri milione predanych kopii. Jednoduchou matematikou si vies vyjadrit ze asi ano. A milion kopii? Co je to dnes, tolko sa preda pomaly z kazdej naozaj dobrej hry. Ja teraz neriesim deti, ktore si stahuju blbosti nielen na PC, ale aj PSP, DS, WII, XBOX a pod. ja riesim realny dovod krizy PC hier. A tym urcite nie je piratstvo samo o sebe. Ako je mozne ze pri klesajucej miere piratstva nam tu herne vydavatelstva rastu z roka na rok miliardovymi trzbami??? Ze by ich drzali tie hypovane odpady na konzoliach? A je to naozaj to co chceme? Presunut sa na obmedzenu/zamknutu platformu a platit tisice za nieco co postrada kvalitu? Kvalitny titul sa nikdy nemusi bat na PC zarobku. Navyse dokonca na PC sa hra moze prepojit s multiplayerom takym sposobom, ze bez pripojenia a uid identifikacie nebude mat hra zmysel. Tym padom kazda kopia hrana online, bude musiet byt legalna alebo aspon s legalnym seriovym cislom. Problemom samym o sebe je narocnost programovania a vytvarania hier na PC. Doslova by som povedal ze je to o triedu tazsie, lebo je nutne pocitat s roznymi konfiguraciami. Resp. treba robit kompromisy, ktore vsak zvladaju len studia so skusenostami. Opat, studia produkujuce brak tu stracaju. A pritom by si stacilo zadefinovat cielovu platformu na ktorej to pofici. Hry by nemali zarabat len prvy tyzden po vyjdeni, ale na zaklade multiplayeru a uid by mali zarabat dalsie dva tri roky ak su kvalitne. Vid CSS,BF2,WoW,TeamFortress2,TDU a pod. Situacia z daleka nie je tak bez nadejna ako sa nam vydavatelstva snazia nanutit. Je tu viacero ciest kadial sa vydat, pricom pritvrdzovanie ochran je -by som povedal- tou poslednou schodnou moznostou. Presun na inu platformu je uz moznostou, do kt. nas vydavatelia snazia dotlacit. Vsetko zle je vsak na nieco dobre a ja dufam ze v priebehu nasledujucich 5-10 rokov dojde k prebudeniu, sebaocisteniu a hry znova zacnu naberat originalne napady myslienky a nepojde sa len cestou efektov a pod.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dalsia vec ma napadla. Niekedy hry boli naozaj super. Pre hry na PC vychadzali oficialne aj neoficialne addony, patche pridavali rozne vymozenosti a zvysovali funkcnost hry. Na to vsetko trebalo mat originalku a bez originalky sa hru proste ani neoplatilo hrat, pretoze proste to bol len vyvar. Free editory umoznovali vytvorit neobmedzene mnozstvo obsahu a predlzit tak teoreticky cas vyuzitia hry na nekonecno. Povedz mi dnes jednu hru ktora toto umoznuje a dava k dispozicii. Na konzoliach ani jedna. Na pc je to ... sorry nic ma prave nenapada. Skorej je tu smer (EA) k mikroplatbam, platba za kazdy vystreleny virtualny naboj, platby za uplne vsetko. To mna ako zakaznika dokaze nasrat, pretoze si pamatam, ze takto to nebolo a bavili sme sa kralovsky. Teraz sa bavime len priemerne ale chcu od nas viac penazi. taktiez neplati ze kazdy kto hru stiahne by si ju aj kupil. za dalsie... frajerka mi chce dat hru na narodeniny, myslis ze pojde, stiahne ju a napali? hovorim ti piratstvo neni problem. problem je hodnota ktoru ti v hre ponuknu za peniaze, ktore za nu zaplatis. velmi casto sa totiz dostavame do situacie, kedy hra je vysoko precenena voci obsahu ktory ponuka.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je zase něco... samozřejmě, že hrát hru co nemám legálně koupenou není blbost, jen se to prostě nesmí. Ale tolik zákonů se porušuje, že? Když si upirátím hru, kterou bych si jinak pro její drahotu nekoupil, samozřejmě nezatloukám hřebíček do rakve jejího výrobce. To bych udělal až v okamžiku, kdy ji poskytnu někomu, kdo by si ji koupil, pokud bych mu ji neposkytnul. Na mravokárné řeči tady neslyším, stačí se podávat na ten xindl tam nahoře, ať už modrej nebo oranžovej. Zkrátka origo hry si koupím jen když je v relaci k průměrné mzdě zhruba stejně drahé jako v Německu, tedy velmi levné. Maximálně tak dvě tři stovky. Pětibábu snad za velmi vyjímečnou hru, tisícovku nikdy. A stejně si ji zahraju :-)
 

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

r-man: Sofistikovanější? Co to je za blbost? Vždyť to je přesně naopak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ZOLLINO: 100% souhlas.Vystačím si s BF2 a OrangeBox  (plus mapy a mody) :-) Ty hry za ty peníze stály. Na československých BF2 private ranked serverech mám odehráno přes 700 hodin (na official serverech pak jen pár hodin), s TF2 je to hodně podobné (i když ten tak často nehraju a celkově mám jen pár hodin). Her, které dokážou pobavit déle, než pár hodin do prvního dohrání je zoufale málo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pri soucasnem modelu "Zaplat 1500 nebo stahni zadara" se neni cemu divit ze se pirati. Vydavatelstvi vetsinu piratu k takovemu konani nuti. Pri modelu "Zaplat kolik uznas za vhodne" by piratili uz jen teenageri co nemaji v portmonce ani božku a tem to snad ani nikdo nezazliva.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jeden priklad za vsetky: FLATOUT2 - za par mesiacov mal predanych milion kusov, je to zabavne (s FF volantom zvlast) a stoji 300Sk teraz, predtym stal o nieco viac.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.