Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k ATI uvádí CrossFire

Pár doplnění: scissor režim není stejný, jako SFR od nVidie; nedochází k dynamickému přerozdělování, podle ATi toto dělení spíše vytežuje CPU a snižuje výkon, takže je rozdělení dáno pevně aplikaci od aplikace. FSAA 14x má oproti 12x samozřejmě řadu výhod; krom toho, že je to v současnosti jedna z mála metod, která si dokáže poradit s alpha-texturami (např. ten HalfLife2; to ale nemá s optimalizací ATi/HL2 nic společnýho, zlepšení se projeví v jakékoli D3D aplikaci, která a-textury používá) navíc režimy 10x a 14x zvyšují kvalitu obecně všech textur (rotated-grid supersampling + adi. texture LOD) a navíc zlepší kvalitu obrazu i tam, kde jsou použity některé shader-efekty. Jinak ale moc pěkný článek ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No vypadá to zajímavě, ale problém vidím v tom, že když si někdo do pc dá takovou sestavu jak je na obrázku, nic jinýho už se mu tam nevleze a to není zrovna ideální stav...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zdravim,
kde jste vzali tuhle informaci? "Konkrétně CrossFire údajně stačí jen 475W zdroj, kdežto SLI vyžaduje 550W."

Podle tohoto http://cz.asus.com/products/mb/socket939/a8nsli-d/overview.htm#
-odkaz Power Reqirement > staci na 2x 6800 GT 400 W

Shaquille

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Z vašeho článku vyplývá, že Crossfire půjde použít jen na řadu X8... Dříve se ale psalo, že by to mělo jít i na X700, takže toto padá? A lze Crossfire kartu koupit a mít ji jako jedinou v PC, předpokládám. Myslím, že je to zajímavé řešení, jsem fun ATI a Radeonu konkrétně. Od dob 9000Pro jedu jen na Radeonech. Snad to pohne i s cenama grafik na obou stranach jak ATI tak nVidie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

riddick>Snad to pohne i s cenama grafik na obou stranach jak ATI tak nVidie.

Ano, to je to nejduleitejsi.

Jeste presvedcit energeticke zavody, ze moderni hracske PC se uz blizi svou spotrbou el. bojleru a je duvod kvuli nemu zavest "nocni proud" - stejne vetsina hracu hraje v noci :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no-X: No vidíš a nám říkali, že je to stejné jako u nVidie. Navíc jsem se teď vrátil od ATI a mám nějaké doplňující informace, které tak trochu vyvrací to, co jsem již napsal (na základě toho, co jsem se od ATI dozvěděl). Ach jo.

riddick: Obávám se, že to padá.

Shaquille: Kdybys nevytrhával z kontextu a podíval se na celý ten text, tak bys měl jasno: "V současné době ATI slibuje u CrossFire nižší spotřebu, než má nVidia s SLI. Konkrétně CrossFire údajně stačí jen 475W zdroj, kdežto SLI vyžaduje 550W." Tedy, toto tvrdí ATI, takže jsem to pochopitelně vzal z materiálů této firmy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Shaquille> kedze su v clanku pouzite grafy a porovnanie medzi ATI X850 CF/X850 a GF6800 ULTRA SLI tak je zrejme ze tych 550W spotrebovavaju dve GF6800 ULTRA a nie GT

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zalubil som sa do DMS konektora. Lebo ak nahodou pojde grabovat digitalne signal z DVI konektora, tak vsetky ochrany proti kopirovaniu obrazu(videa) su tam - tam, pa - pa.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Petr: Neurobis na zaklade novych informacii update predmetneho clanku?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nechápu že když nvidia udělá takovou chujovinu jako SLI (=žrout elektřiny i peněz a přitom nic moc výkon) tak ATI musí nVidii hned následovat. Kdyby radši udělali samostatnou kartu, která by byla tak výkoná, že by SLI nebylo potřeba. Vývoj na trhu grafických karet se mi poslední dobou vůbec nelíbí. Kdyby se na to chrlení x nových modifikací každého půl roku vyprdli a místo toho se věnovali vývoji něčeho, co se dá označit za kartu další generace a vydali to třeba až za 1,5-2roky, udělali by líp.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Eso Rimmer: na tvoji úvahu je asi stejná odpověď, jako proč neudělají tak výkonný procesor, aby se nemusely dělat dvou- a víceprocesorové systémy :-) SLI řešení je pro ty, kteří nechtějí a nemusí dělat kompromisy kvůli ceně a pokud to není řešení pro Tebe, tak se tím nemusíš trápit, protože to jistě není na úkor vývoje nových karet (o tom, jestli se SLI "vyplatí" a jaký je dosavadní přínos ve výkonu by byla úplně jiná diskuse). Modifikace se týkají spíš karet se sníženým výkonem a hlavně cenou kvůli prodejnosti, aby bylo zase na vývoj. Vypouštět nový výrobek jednou za 2 roky by zcela jistě nestačilo - konkurence by je převálcovala, nemluvě o tom, že by to ani nekopírovalo trend ve vývoji ostatních komponent.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

BTW, ty screenshoty s HL2, kterej je kterej jako? Me neprijde, ze by byl jeden lepsi nez druhej.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsou dost komprimovaný a jpeg komprese rozdíly na úrovni pixelu docela stírá. Doporučuju počkat, až budou první testy - to se screenshotů objeví víc než dost ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Voodoo2 v rezimu sli nebyly spojene videokabelem. Ten slouzil pro spojeni s 2D grafickou kartou, bez ktere by system nebezel.
Dve karty Voodoo2 byly spojeny kabelem, ktery je pobobny IDE kabelu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jirka: No ten horni je z CrossFire, protoze tam jsou videt ty detaily mensi nez jeden pixel a celkove je to hezci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

(Hustej clanek. a diskuze taky..:o))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.