Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Audigy3 nebude stačit PCI?

Zlata Audigy 2

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky sem mel GUS MAX. Super zvukarna. Jenze pri prechodu na novej komp sem ji musel zatrati, protoze sem uz nemel ISA slot. Wave table by vyborna. Skoda ze uz je nedelaj. Byla by to slusna kunkurence. Nevite nekdo o necem jinym nez SB. Usetrim nejakej vykon CPU, kdyz zacnu pouzivat PCI zvukovku namisto ty integrovany. Mam bedynky 5.1. Nejake napady co koupit? Dik.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nedelak: Aurel Vorex2, vytvari skutecne 3D prostorovy zvuk, tedy vsechny jednotlive zdroje zvuku pocita zvlaste, pocitaji se pruchody materialem, odrazy, proste vse (rika se tomu wavetracking), plus spustu dalsich vychytavek, jako zvuk z prostoru (ten ktery nema zadny bodový zdroj zvuku - napr. vitr), atd.  Tedy dokaze vymodelovat skutecny zvuk, ktery by jsi slysel v realu(jinak receno s A3D jsi schopen vedet polohu protihrace i za zavrenymi dvermi). 
U EAX to funguje tak ze se pouze namixuje do jednotlivych reproduktoru vsechny zdojove signaly (podle toho jak jsou v 2D prostoru rozlozeny vuci posluchaci) a vysledek je prohnan pres DSP, ktery je mozno preprogramovat (tedy hra nastavi jine parametry DPS pro otevreny prostor, a jine pro uzavrenou plechovou boudu). Novejsi verze (audigi) tohle jen vylepsuji, napr live umoznovala jen jeden DSP efekt soucasne (a tedy pri prechodu do jineho akustickeho prostredi, kdyz se DSP preprogramoval, nasledovalo neprijemne razova zmena akustiky), a audigy umi 4 soucasne DSP efekty a plynule je regulovat (tedy akusticke prechody mohou byt plynule (pokud to hra podporuje). Tedy EAX nelze nazvat 3D zvukovkou (v 3D nic nepocita), ale jen multi kanalovou zvukovkou (ktera dokaze HW mixovat ruzne kanaly do ruznych repro) s DSP efekty.
Dale A3D bylo podstatne jednodusi na programovani, v podstate vychazelo z Direct3D, kde jsi mel taky stejny 3D model sceny, a zjednodusene receno misto textur jsi jen prirazoval akusticke vlasnosti ruznym materialum. U EAX se zadava jen poloha zvuku,a  jeho intenzita, a pri zmene akustickych podminek se musi preprogramovat DSP.
 
Jinak samozdrejme plati, ze co do 3D moznosti je staricka Vortex2 je nesrovnatelne kvalitnejsi nez nejnovejsi Audigi. Ale ve statickych (192kHz/24bit, 7.1, ...) vlasnostech uz nestiha (ovsem to neni omezeni technologie ale konkretniho chipu).
 
Jinak predpokladam ze creative ma A3D technologii dobre uschovanou, bohuzel ji ukaze nejdrive az bude tlacit konkurence, nebo az nebude mit co jineho nabidnout (takze asi nikdy).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Frankie: no ono pri hrach se do zvukovky prenasi daleko vice zvuku, v podstate kazdy zvlaste (zalezi kolik toho zvukovka dokaze HW zmixovat). Ale i presto vetsi pozadavek nez 250MB/s je totalni kravina.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

@Nedelak: A co Altrasound, znas? Byl to nejaky klon, ale byl perfektne kompatibilni s pravym GUSem, jednu dobu ho prodaval Escom. Ted ho ma mati v mem starem pocitaci, kdyby Te ohledne toho neco zajimalo, napis mail.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

 Ego42:
Jakou mas verzi Altrasoundu ? Tu M16B nebo tu navic s IDE? Kdyztak napis na nedelak(zavinac)centrum.cz, at to neresime tady.
 
IVAN:
Jo, skoda ze neni neco Diamond Monster MX300 nebo TBS Montego s 5.1 zvukem. Ale nemaji nektery zvukovky A3D emulovany (a opravdu pocitany) softwarove? Nemelo neco dokonce A3D 3.0 ?
Dalsi nevyhoda Votexu je, ze prej hodne zlobi na deskach s PCI HUB architekturou (od i810 vejs).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zlatej starej OEM Live

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lebo zvukovka co potrebuje taky bandwidth, musi byt nieco uzasne. Poskytne ti to zazitok, kvoli ktoremu vymenis MB aj CPU, a nakupis aspon 2GB RAM.
Zase len vymyslaju hovadiny, pricom onboard zvuk sa neustale zlepsuje - je malo dovodov na kupu tychto rieseni. Su drahe, zvlast ked pripocitam cenu kvalitnych bedni, kde sa moze nejake to audigy naozaj prejavit ... .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Delaji si z nas srandu. K cemu proboha potrebuje zvukovka vice nez 250 MB/s ??? PCI Express ×4 ma 1 GB/s - to jsou brutalni objemy dat, kde se vubec vezmou? KRAVINA! To musi byt nejaka dohoda s vyrobcema prken.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak toto sa mi vidi ako uplna hovadina... vykon P4 2.6 ? to uz budeme mat dalsi ventilator aj na zvukovke a ratat na nej seti? A tak velky bandwidth? Naco preboha? Vsak to nebude stihat  poriadne krmit ziaden komp... Toto znie ako riadny balast.. Keby radsej na audigy vylepsili prevodniky ... By bolo myslim velmi vela ludi stastnejsimi.
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak ked to budetake delo
tak dufam ze to konecne bude pocitat realne yvuk nie nejako pseudo efektovo ako to robi kazdy EAX
lavou zadnou by to mohlo vediet hw kodovanie DD alebo  DTS , ja by som to ocenil, jeden opticky drot do dekodera zo soundstorma sa mi velmi paci a nemienim ho menit
analogove vystupy by tam premna zamna ani byt nemuseli :-), chcem delo cip :-) radsej prispejem na poriadnz dekoder zo zosikom a bedne ako na nejake super bakelitove chrastitka ovesane normalmi od vymyslu sveta typu thx a co ja viem :-)
 
pockame uvidime

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No SoundStorm zvladne 64 3D zvukov naraz alebo 32 zvukov v DX8, ale to zvladne kazdy softwarovy kodek.
Strasne rad by som zohnal nejake WaveTable vzorky (komplet GM) bud v DLS alebo v SoundFont ale to sa zda nemozne, na nete som maximalne nasiel nieco ako gytarove vzorky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

VIA K8T890 by mala podporovat PCI Express x4 sloty.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zlatej starej PC speaker :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To co dneska cpou na desky je vetsinou neco na zpusob softmodemu. Vetsine lidi to staci, ale Live/Audigy (a i jiny drazsi karty, i nektery s procesorem od Crystalu) jsou opravdu hardwarovy, co si to pocitaji samy a jdou ruzne naprogramovat. Ale kdyz nad tim premejslim, vyuziva se to vubec? Neznam MP3 prehravac, co by pocital hudbu pres zvukovku, ale stejne to pocita CPU a do zvukovky jen posila.
Jo, kde jsou ty casy... V roce 1991 Forte s Gravisem udelali chip GF1, co celkem predbehnul dobu. V letech 1992-1996 byl ISA Gravis Ultrasound spicka. Dokonce je pro nej prehravac, co by i na 386 mel prehrat MP2 soubory, to by bezny SB16 nemel sanci. Na MP3 jsem ho nevidel, na to by GF1 asi nestacil a jeho silnejsi nastupce AMD InterWave se uz neprosadil. Skoda.
A uz tenkrat byly i lepsi a silnejsi karty (treba rada Turtle Beach Multisound s 56bitovym DSP procesorem Motorola), ale to uz je jina kategorie...
Sorry, ze to sem pisu, ale pokousim se delat web o starych zvukovkach a tak jestli mate doma nekdo jakyhokoliv Gravise, Adliba, interwave stary 8bit karty a podobny vykopavky, prosim ozvete se mi na mail nedelak(zavinac)centrum.cz. Potrebuji par informaci. Diky!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hehe, hlavne chcem vediet ze pri bandwidth 250 MB/s je to za 4!!! sekundy 1 GB dat, cize na taky mierne nadpriemerny 120 GB disk sa zmesti uzasnych 8 minut hudby. Mozno o par rokov, ked budu bezne Terabytove disky :)). 44 kHz WAV 16 bit ma 172 kB/s, aku vzorkovaciu frekvenciu bude mat tento vytvor......

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to nedelak:
no ja mel cest se potkat s kartou od STB(firma ne bezpecnost:) ktera na sobe mela nastupce gravise. Presneji receno ve starejch hrach se chovala jako gravis a hlavne na ni sel pouzit gravisackej prehravac.
Je pravda ze lepis wavetable jsem nepotkal. Vymenil jsem ji za AWE64 kterej sice nepracoval na 48Khz a nemel takovej wavetable ale zase fungoval s uplne kazdou hrou.
 
Gravis hodne trpel na svoji specificnost ale nic nedokazalo zahrat uvodni muziku v Transport Tycoon Deluxe :)))))) 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ltokar:
Co mas za revizi GUSe ? Ja u nas videl jen rev 3.73 a 3.74 nebo MAXe a PnPcka. Ale na starsi GUSe 3.4 nebo dokonce 2.x jsem jeste nenarazil :-( Stejne tak uz lidi asi vyhazeli "polovicni" ACE.
A uz asi 7 let se snazim sehnat GUS Extreme nebo Synergy Vipermax, coz byl posledni GUS kombinovanej na jedny karte s ESS 1688 (ne 1868!). Urcite se u nas prodavaly, byly i v inzeratech ve score nekdy ne prelomu 1996/1997, ale snad vubec nikdo ho nema :-(((((

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

uz si to moc nepamatuju, ale myslim ze na A3D 3.0 a Vortex3 se pracovalo, ale oficialne nejsou.
emulovny A3D samozdrejme jsou, ale otazkou je jak, jestli to je na urovni mixovani kanalu (tedy jako EAX), nebo skutecny wavetracking, tak jako umi pokud se nepletu pouze chipy Aureal Vortex2.
 
 
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JoHnY:
Jo, STBcka SoundRage32 mely (jako GUS PnP) prave AMD InterWave, ale pouzivaly jen ROMku (me se podarilo sehnat i verzi navic s RAMkou) a jedine s RAM ty karty byly kompatibilni s GUSem. Jinak nemely kam uploadnout wt patche.
Kdyz uz jsme u toho, existovala specialni verze STB InterWave se SIMM slotem, co byla jedine v par Compaq sestavach. To je taky jedna z tech par karet, co se vylozene snazim sehnat. Marne. A Reveal SC800 a Dynasonix.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

s tim vykonem je to samozdrejme blbost, vykon DSP procesoru nelze srovnavat s vykonev beznych (vonNeumann) procesoru. DSP jsou specialni delane na primitivni praci se streamy, ktere dokazi velmi rychle ale primitivne zpracovavat, a neumi nic jineho. Pak by totiz slo rici ze v kazdem HDD, v kazde opticke mechnice, ... je procesor ktery je rychlejsi nez P4 na 10GHz. Tedy teoreticky by slo rici ze nove DSP zvladne takovou praci se streamy jako P42.6 se streamy, coz ale neznamena ze jsou stejne vykone (P4 zvladne spoustu dalsich veci). A i tak si myslim ze P4 (pokud se pocita s SSE) je ve streamu mnohem vykonejsi (bez SSE a MMX uz ale asi ne). Dodejme ze jedinou zvukovku se skutecnym procesorem (tedy ne pouze DSP), a ktera byla jedina skutecne 3D (tedy s wavetrackingem), je s cipem Aureal Vortex
 
Co se tyce prenosove rychlosti, tak je to taky blbost, i kdyby v pseudo 3D soucasne prehrava vice nez 1000 zvuku v 24bit/48kHz tak ji PCIx1 bohate dostacuje. Dale je nutno vzit v potaz ze pak bude nutne tech vice nez 250MB/s z nekama cist ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To se mi teda nejak nezda. Za prve: 144 MB/s je TOTALNI BLBOST. Melo to byt 144 Mb (ne MB) za sekundu (coz je 8x nizsi). To by neutahlo zadny PC. Jinak nechapu na co by se takova prenosova rychlost vyuzila. Jak tady nekdo spravne pripomenul, pri kvalite zvuku 44100 Hz/16 bit/stereo je prenosova rychlost audia rovna CD audio, tj. 172 kB/s. Takze dejme tomu pri kvalite 96 kHz/24 bit/6 kanalu to dela 1687,5 kB/s, coz je priblizne 1,65 MB za sekundu. Kdyz vezmeme v potaz vsemozne hratky a audiem (procesovani efektu jako reveb, echo/delay, chorus, flanger, wah, distortion, phaser, pitch shifter a buh-vi-co-jeste najednou), datova narocnost na prenos audia muze rapidne narust, treba i vice jak 20x. Kdyz k tomu pripocteme objem dat, ktery si zvukovka vymenuje s OS a pripadne dalsimi komponenty PC, muze to byt treba 40 nebo 60 Mb/s (ne MB/s). Ale asi tezko vic jak 144. Ani vetsina mnohem kvalitnejsich profesionalnich zvukovek v externim boxu nema takovou datovou narocnost na PCI, vyjimkou jsou zvukovky treba s 20 kanaly, ale ty jsou externi na FireWire (ktery dovoluje jeste vyssi bitrate nez PCI a USB). Takze podle mne bud bude nova Audigy 3 externi na port FireWire (IEEE 1394), nebo je to nesmysl. I tak mam pochyby o nutnosti takoveho vysokeho prenosu dat vzhledem k tomu, ze je urcena spise pro bezne uzivatele, gamery nebo pripadne zacinajici hudebniky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ivan:
Jo, Vortex jsem doma chvilku taky mel (primo nejlepsi Turtle Beach Montego) a nastupce AU8830 Vortex a A3D 2.0 byl asi spickovej 3D chip, ale myslis ze ty vyssi tridy chipu od Cirrusu to dneska neumi? A EMU na Live Audigy to pocitaji jak?
Skoda, ze Aureal zkrachoval. Jesli se nepletu, tak system A3D byl puvodne navrzenej pro armadni simulatory (od armady v zakladu pochazely i VGA intel740) a prej byl vzdycky lepsi nez EAX. Ale rikam "prej". Jenze to dopadlo jako vzdycky. Creative koupili Aureal jako konkurenci a tu zlikvidovali. Jako nVidia s 3dfx. Asi se jim Vortexy nehodily, protoze PCI zvukovky Creative jsou dodnes na technologii od EMU (Audigy/Live) nebo Ensoniqu (levny 128,vibry,4.1,SB5.1) a v par vyjimkach dokonce od Ectivy (co je vlastne OPTi!!!).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vidím že jsem narazil na trošku starší články ale nestačím se divit.
Audigy pokud mě paměť neklame je primárně určená pro kino a gembl, co má tedy ta "trojka" umět tak úchvatnýho že jí nestačí bitrate jako 99%
profi karet s x kanály? docela by mě zajímalo kde se o ní dozvím víc. Ne proto že bez ní nemůžu žít mám Deltu 2496 a na tu stejně nikdy nedosáhne ale jen mě to zajímá. To co píše Frankie je podle mě košér.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zlatý integrovaný zvukovky ;-). Taky hrajou. A ne zrovna špatně.
Já nechápu, na co potřebuje zvukovka bandwidth 250 MB/s... :-/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten hlavni duvod je ten, ze pro absolutni vetsinu populace je skutecne postacujici SB Live nebo odpovidajici integrovana zvukovka. Co se od te doby zmenilo? Nic zasadniho. EAX ma novejsi verzi (se svejma 2.1 bednama nepoznam, jestli mam EAX zapnuty nebo ne), pribyla podpora 96/24 (pozna leda netopyr), mam pocit ASIO (pro vetsinu populace celkem k nicemu) - a to je vsechno.
Problem ovsem je, ze vyrobci musi prodavat. To je duvod, proc vzniklo treba AGP 8x. V praxi k nicemu, ale vzbuzuje dojem, ze je dvakrat rychlejsi nez AGP 4x, takze "musi bejt lepsi"...
Ostatne, celkem peknou uvahu na podobny tema mel Wolf Rybka v jednom z poslednich Levelu :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Noo, dle meho nazoru jde o skreslenou informaci co se vykony tyce. Tezko bude mit vykon ako P4, pac bychom museli chladit i tu zvukovku vodnim chlazenim (brr), ale spis jde o pomer vykonu v oblasti specializovanych informacii jako to delaji DSP chipy. Proste to co ten cim umi spracovat, umi spracovat tak rychle jako to P4, pricemz samozrejme umi jenom to.
Ale skutecne se mi nezda ta informace o datovom toku, vzdyt 3d zvuk je generovan tym chipem, a nedostava preci cele wav subory, jenom informace o poloze a podobne ... hmm. Nejspis jenom silne reci, aby si toho vsimli lide a pak to meli zafixovane v hlave, jooo, ta Audigy3 to musi bejt sila ...

Btw, kto tady spominal Gravis ? Mam ho doma :) Gravis Ultrasound ISA verze (neni to pnp), s 1MB RAM. Prezil jsem s ni vetsinu gamesnich hitu tehdejsi doby ... nezapomenutelne zazitky v 3d. Gravisacke patch subory jsou u nektercyh vzorek dost specificke.
Jinak, stejnou kvalitu poslechu midi, jako u Gravisu s jeho specialnim prehravacem v DOSu jsem myslim nedosahnul/nebo temer dosahnul s SB Live Platinum s nejakou 50MB sf2 bankou.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

taky mi nějak hlava nebere k čemu potřebuje zvukovka takový datový tok a výkon čipu. mě stačí SB Live! 5.1 a taky vyžiju (škoda, že Live nepodporuje staré dobré DOSové hry :-( což mě mrzí).
 
Akorát bych nesouhlasil s tvrzeními některých kolegů, že on-board zvukovky jsou kvalitní. Podle mě nejsou... Zkoušel jsem integrovaný čip CMI8330 a katastrofa, čipy AC97 montované na současné desky jsou taky hrůza. Na poslech internetového rádia a na hry to možná stačí, ale na muziku vhodné nejsou. Live! rulezz ;-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

JoHnY:
Myslim, ze me ta hudba na GUSovi hrala, jestli jsem dobre pochopil tvuj prispevek.
nedelak: anoo, Gravis Ultrasound MAX se to jmenuje, jak jsem jenom mohl zapomenout :). Asi jeho novsi revize, nevim ted presne. Kupovan byl nekdy na prelome 95/96. Nebo zacatkem 96.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Je treba si postavit komp, levnej , malej disk,stara deska, GUS .. na DOS gamesy ... takovej UFO Enemy Unknown, Dungeon Master 2 ... jooo, to je vzpominani ...
Jinak alternativ je celkem dost, az jsem byl docela prekpaven, cetl jsem test v nejakem cisle Computera, bylo tam tech karet snad 20 nebo kolik.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JoHnY> Pokud bys chtel slyset fakt perfektni verzi uvodni skladby v TT:Deluxe, zkus si sehnat Rolanda SCC-1. Mel jsem ji, pak jsem ji ja vul za neco vymenil a od te doby si uz asi deset let mlatim hlavou o zed :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

kubik: jo, emulator Rolanda SCC fungoval na GUSMAX dost dobre. Jinak, s temi emulatory si clovek uzil, hodne :-)) Ale stalo to za to.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

aladar: Ten text má svůj zdroj, tak se podívej tam, ne?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.