Vypadá to zajímavě, i když cena bude jistě taky "úsměvná"... Mimochodem, nemá někdo praktické zkušenosti s výdrží pálených bluray? Hodí se to jako dlouhodobé archivační médium?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dark Helmet (neověřeno) https://diit.cz
18. 6. 2008 - 12:33https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuseVypadá to zajímavě, i když cena bude jistě taky "úsměvná"... Mimochodem, nemá někdo praktické zkušenosti s výdrží pálených bluray? Hodí se to jako dlouhodobé archivační médium?https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-419960
+
na zalohovanie ?? ved si to prepocitaj a radsej si kup HDD
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
hehe_ba (neověřeno) https://diit.cz
18. 6. 2008 - 12:39https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskusena zalohovanie ?? ved si to prepocitaj a radsej si kup HDDhttps://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-419962
+
Cena pôjde rapídne dolu už čoskoro - keď sa do výroby "poriadne oprú" CMC Magnetics, Ritek a keď začnú Blu Ray médiá vyrábať MBI a čínsky výrobcovia.
Aj na začiatku DVD-R éry stálo jedno médium 30 dolárov...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
pepst https://diit.cz/profil/pepst
18. 6. 2008 - 13:00https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuseCena pôjde rapídne dolu už čoskoro - keď sa do výroby "poriadne oprú" CMC Magnetics, Ritek a keď začnú Blu Ray médiá vyrábať MBI a čínsky výrobcovia.
Aj na začiatku DVD-R éry stálo jedno médium 30 dolárov...https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-419976
+
spis kdyby uz prisly s vetsi kapacitou aspon tech 75 nejlepe 100GB disky. 50 je uz dnes malo :-( a delit na 25gb je blbost a 50 jsou zbytecne drahy
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Přezdívka12121 (neověřeno) https://diit.cz
18. 6. 2008 - 13:02https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskusespis kdyby uz prisly s vetsi kapacitou aspon tech 75 nejlepe 100GB disky. 50 je uz dnes malo :-( a delit na 25gb je blbost a 50 jsou zbytecne drahy https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-419978
+
To jo TDK se chlibylo že má 4vrstvé 100GB disky asi před 100 lety tak už by to mohlo jít do prodeje včetně paliček.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kluzo1 (neověřeno) https://diit.cz
18. 6. 2008 - 13:31https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuseTo jo TDK se chlibylo že má 4vrstvé 100GB disky asi před 100 lety tak už by to mohlo jít do prodeje včetně paliček.https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420001
+
hehe_ba: zálohovat disky na disky? :) je mi jasné, že cenově to vyjde výhodně, ale jak dlouho (resp. kolik let) můžou vydržet data na vypnutém disku současné generace? Co možnosti poškození?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dark Helmet (neověřeno) https://diit.cz
18. 6. 2008 - 13:45https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskusehehe_ba: zálohovat disky na disky? :) je mi jasné, že cenově to vyjde výhodně, ale jak dlouho (resp. kolik let) můžou vydržet data na vypnutém disku současné generace? Co možnosti poškození?https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420008
+
No nevim, možná vydrží na vypnutým disku data víc než na optickém médiu...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Miroš Pikoš https://diit.cz/profil/mirospikos
18. 6. 2008 - 14:39https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuseNo nevim, možná vydrží na vypnutým disku data víc než na optickém médiu...https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420034
+
Podľa toho, aké optické médium myslíš. Je rozdiel medzi Multidiscom a 8x rýchlostným Maxellom made in Japan...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
pepst https://diit.cz/profil/pepst
18. 6. 2008 - 14:49https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskusePodľa toho, aké optické médium myslíš. Je rozdiel medzi Multidiscom a 8x rýchlostným Maxellom made in Japan...https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420041
+
To to je pravda hodně záleží na výrobci mam doma 10let stará pálená CD a bez problému , ale taky se mi stalo že mi za 6měsíců zežloutlo a stalo se nepoužitelným
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xDx (neověřeno) https://diit.cz
18. 6. 2008 - 15:03https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuseTo to je pravda hodně záleží na výrobci mam doma 10let stará pálená CD a bez problému , ale taky se mi stalo že mi za 6měsíců zežloutlo a stalo se nepoužitelným https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420046
+
Ja palim na Blu-ray pomerne bezne. Kupuju jednu placku kolem 200 KC. Nejde o cenu za 1 MB, ale o to, ze bezici HDD nevydrzi rozhodne 10 let. Vypnuty HDD ve skrine je zase neprakticky a externi HDD jsou relativne drahy. Optickej disk ma vyhodu, ze je relativne malej, clovek ho muze vzit kamkoliv a muze si pohodlne vytvorit sbirku filmu, hudby atd. Mit ve skrini 5 harddisku neni tak pekny jako mit vystosovany disky s natisknutejma obalama pekne ve skrini nebo knihovne, mit udelanou databazi a jen behem par vterinou sahnout a mit film po ruce. Na BD-R palim 10+GB 1080p releasy, krasne se vejdou dva filmy na jeden disk. A vydrz? No, to nemuzu zatim soudit. Nicmene BD-Rka jsou drahy predevsim kvuli vyrobnimu procesu - pouzivaji anorganickou vrstvu pro zaznam (ano, vsichni vime, ze se blizi i LTH media s organickou, ale ty se u nas zatim neprodavaj). A anorganicka vrstva je mnohem lepsi nez ta organicka (proto taky porad takovej humbuk okolo vydrze dat na DVD), takze se nebojim, ze by se mi z BD-R disku za 2 stovky ztratily data po 10 nebo 15 letech. Osobne mam doma staricky DVD-Rka Multidisc z roku 2002 a zatim jsou perfektne citelny i ty.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nobody25 https://diit.cz/profil/nobody25
18. 6. 2008 - 17:18https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuseJa palim na Blu-ray pomerne bezne. Kupuju jednu placku kolem 200 KC. Nejde o cenu za 1 MB, ale o to, ze bezici HDD nevydrzi rozhodne 10 let. Vypnuty HDD ve skrine je zase neprakticky a externi HDD jsou relativne drahy. Optickej disk ma vyhodu, ze je relativne malej, clovek ho muze vzit kamkoliv a muze si pohodlne vytvorit sbirku filmu, hudby atd. Mit ve skrini 5 harddisku neni tak pekny jako mit vystosovany disky s natisknutejma obalama pekne ve skrini nebo knihovne, mit udelanou databazi a jen behem par vterinou sahnout a mit film po ruce. Na BD-R palim 10+GB 1080p releasy, krasne se vejdou dva filmy na jeden disk. A vydrz? No, to nemuzu zatim soudit. Nicmene BD-Rka jsou drahy predevsim kvuli vyrobnimu procesu - pouzivaji anorganickou vrstvu pro zaznam (ano, vsichni vime, ze se blizi i LTH media s organickou, ale ty se u nas zatim neprodavaj). A anorganicka vrstva je mnohem lepsi nez ta organicka (proto taky porad takovej humbuk okolo vydrze dat na DVD), takze se nebojim, ze by se mi z BD-R disku za 2 stovky ztratily data po 10 nebo 15 letech. Osobne mam doma staricky DVD-Rka Multidisc z roku 2002 a zatim jsou perfektne citelny i ty.https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420087
+
Že by data na HDD nevydržela víc než 10 let se nebojim, a archivace na něj taky ne. Lepší a praktičtější než optická média. Krom toho za 10 let můžou mít HDD nebo SSD kapacity třeba 50TB tak si data prostě znova zkopíruju.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tomis https://diit.cz/profil/tomis
18. 6. 2008 - 20:15https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuseŽe by data na HDD nevydržela víc než 10 let se nebojim, a archivace na něj taky ne. Lepší a praktičtější než optická média. Krom toho za 10 let můžou mít HDD nebo SSD kapacity třeba 50TB tak si data prostě znova zkopíruju.https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420151
+
>> Dark Helmet
Kdesi jsem cetl, ze u Panasonic medii se hovori o zivotnosti zaznamu
minimalne 30 let. Samzorejmosti je ulozeni vertiklane, v pokojeove teplote, suchu o bezne vlhkosti, tme, bez agresivnich vyparu nebo plynu a bez mechanickych vlivu (vibrace apod.).
Jiste proti zlatym archivacnim DVD mediim Verbatim, ktere za techto skladovacich podminek maji zaruceno 100 let, to jeste nic neni, ale to je vsechno jen otazak casu.
Jedna se sice o drazsi zalohovani nez na pevny disk, ale pro me je rozhodujici univerzalnost, minimum potrebneho prostoru a zivotnost. Neverim, ze data ulozena na pevnem disku, ktery 20 let nepobezi jeste nekdy prectu... BD disky povazuji v pomeru cena/uzitna_hodnota/potrebny_prostor za nejidelanejsi. Archiv 300 DVD s daty jsem umistil na 30 BD-R, coz bylo velice prijemne. Rovnez mohu potvrdit, ze na zmiene LG mechanice jsou data ctena skutecne nevidanou rychlosti (oproti beznym DVD a CD).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fireballcz https://diit.cz/profil/fireballcz
18. 6. 2008 - 21:16https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse>> Dark Helmet
Kdesi jsem cetl, ze u Panasonic medii se hovori o zivotnosti zaznamu
minimalne 30 let. Samzorejmosti je ulozeni vertiklane, v pokojeove teplote, suchu o bezne vlhkosti, tme, bez agresivnich vyparu nebo plynu a bez mechanickych vlivu (vibrace apod.).
Jiste proti zlatym archivacnim DVD mediim Verbatim, ktere za techto skladovacich podminek maji zaruceno 100 let, to jeste nic neni, ale to je vsechno jen otazak casu.
Jedna se sice o drazsi zalohovani nez na pevny disk, ale pro me je rozhodujici univerzalnost, minimum potrebneho prostoru a zivotnost. Neverim, ze data ulozena na pevnem disku, ktery 20 let nepobezi jeste nekdy prectu... BD disky povazuji v pomeru cena/uzitna_hodnota/potrebny_prostor za nejidelanejsi. Archiv 300 DVD s daty jsem umistil na 30 BD-R, coz bylo velice prijemne. Rovnez mohu potvrdit, ze na zmiene LG mechanice jsou data ctena skutecne nevidanou rychlosti (oproti beznym DVD a CD).https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420158
+
Fireballcz: Vertikálně? Na stojáka? Jaké to má odůvodnění?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Damel https://diit.cz/profil/damel
18. 6. 2008 - 21:33https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuseFireballcz: Vertikálně? Na stojáka? Jaké to má odůvodnění?https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420160
+
>> Damel
Proc vertikalne, to jsem nezjistoval, ale pevne mi to utkvelo v pameti kdyz jsem hledal seriozni info o techto archivacnich mediich http://www.verbatim.com/optical/archival/. Beru to jako fakt. Autor myslenky zrejme vychazi z dlouhodobeho pusobeni gravitace na nemanipulovany disk, ktere zpusobi pri dluhodobem horizontalnim ulozeni prohnuti media "do klobouku". V pripade vertikalniho ulozeni je zrejme medium stalejsi. Deformace v tomto smeru jsou zrejme mene pravdepodobne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fireballcz https://diit.cz/profil/fireballcz
19. 6. 2008 - 01:13https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse>> Damel
Proc vertikalne, to jsem nezjistoval, ale pevne mi to utkvelo v pameti kdyz jsem hledal seriozni info o techto archivacnich mediich http://www.verbatim.com/optical/archival/. Beru to jako fakt. Autor myslenky zrejme vychazi z dlouhodobeho pusobeni gravitace na nemanipulovany disk, ktere zpusobi pri dluhodobem horizontalnim ulozeni prohnuti media "do klobouku". V pripade vertikalniho ulozeni je zrejme medium stalejsi. Deformace v tomto smeru jsou zrejme mene pravdepodobne.https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420182
+
Mě se na LG podařilo na BD-R 4x lisnout data 6x ....šlo o větší soubory. Čas téměř plného média (cca 22 GB) byl kolem 30 min. . ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
N (neověřeno) https://diit.cz
19. 6. 2008 - 07:22https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuseMě se na LG podařilo na BD-R 4x lisnout data 6x ....šlo o větší soubory. Čas téměř plného média (cca 22 GB) byl kolem 30 min. . ;-)https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420193
+
nobody25:
"Vypnuty HDD ve skrine je zase neprakticky a externi HDD jsou relativne drahy."
A prečo by mal byť v skrini? Ak je externý, nemusí stále bežať. A v čom je externý HDD drahý? Relatívne k čomu? Lebo nič ma nenapadá. Ja som kúpil 1 TB Samsung SpinPoint za 3700 a krabičku za 700 a tá mala už okrem USB aj eSATA rozhranie a mala v krabici pribalenú záslepku s konektorom eSATA a káblom na pripojenie na SATA na základnú dosku a tiež prepájací eSATA kábel. Takže ja ho zapínam keď potrebujem (pripojenie za chodu funguje skvele). Za sumu 4400 Sk dnes nekúpim ani napalovačku. O akej relatívnej drahote píšete?
Nie sme všetci takí bohatí ako Vy (alebo Vaši rodičia?), aby sme vlastnili napalovačku a kupovali BD média po 200 Sk.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
zoki (neověřeno) https://diit.cz
19. 6. 2008 - 09:39https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse
nobody25:
"Vypnuty HDD ve skrine je zase neprakticky a externi HDD jsou relativne drahy."
A prečo by mal byť v skrini? Ak je externý, nemusí stále bežať. A v čom je externý HDD drahý? Relatívne k čomu? Lebo nič ma nenapadá. Ja som kúpil 1 TB Samsung SpinPoint za 3700 a krabičku za 700 a tá mala už okrem USB aj eSATA rozhranie a mala v krabici pribalenú záslepku s konektorom eSATA a káblom na pripojenie na SATA na základnú dosku a tiež prepájací eSATA kábel. Takže ja ho zapínam keď potrebujem (pripojenie za chodu funguje skvele). Za sumu 4400 Sk dnes nekúpim ani napalovačku. O akej relatívnej drahote píšete?
Nie sme všetci takí bohatí ako Vy (alebo Vaši rodičia?), aby sme vlastnili napalovačku a kupovali BD média po 200 Sk.https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420216
+
Fireballcz: O čo je 40 BD-R médií skladnejších ako jeden 1 TB HDD? Momentálne cena toho HDD vyjde o polovicu lacnejšie ako BD-R média. Taktiež čas, ktorý strávite prípravou dát na pálenie, pálením, manipuláciou, popisom, prípadne tlačením obalu je niekoľkonásobne dlhší. No a o životnosti by sa dali diskutovať. To že Vy neprečítate HDD po 20 rokoch je Váš problém. Mimochodom Vy možno o 30 rokov nebudete žiť, prípadne nebudete mať na čom prehrať tie BD-R, takže Vám je životnosť viete na čo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
zoki (neověřeno) https://diit.cz
19. 6. 2008 - 09:48https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuseFireballcz: O čo je 40 BD-R médií skladnejších ako jeden 1 TB HDD? Momentálne cena toho HDD vyjde o polovicu lacnejšie ako BD-R média. Taktiež čas, ktorý strávite prípravou dát na pálenie, pálením, manipuláciou, popisom, prípadne tlačením obalu je niekoľkonásobne dlhší. No a o životnosti by sa dali diskutovať. To že Vy neprečítate HDD po 20 rokoch je Váš problém. Mimochodom Vy možno o 30 rokov nebudete žiť, prípadne nebudete mať na čom prehrať tie BD-R, takže Vám je životnosť viete na čo.https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420220
+
Jenze koupit levnej 1 TB neni taky moc chytry, ale budiz. Nicmene porad je to neprakticky co se tyce vytvareni sbirky filmu. Kdyz ma kazdej film svuj obal a krabicku, tak to nejak vypada. Mit ve skrini 4 harddisky proste neni ono. Tady jde o tu moznost na neco si sahnout a mit radost z toho, ze ma clovek krasne udelanou kolekci. Radost z vytvareni designovejch obalu atd. HDD, co nebezi, sice urcite 10 let vydrzi, ale pokud bych uz to chtel mit na HDD, tak bych to chtel mit v nejakym diskovym poli, aby k tomu byl okamzitej pristup. Pokud je HDD odpojeny, je na stejny urovni jako optickym medium, s tim rozdilem, ze neustale zapinani a vypinani HDD rozhne nesvedci (a cim vetsi mas HDD, tim vic filu tam a tim casteji ho budes zapinat). Nevim, ale v tomhle jsem asi trochu staromodni. Me jde predevsim o tu moznost vzit par BD-R disku s sebou na dovolenou, mit krasne vyskladany placky v mistnosti s domacim kinem atd. Pokud jde cloveku jen o ty data a o to je co nejlevnejc nekam narvat, tak pak asi zvoli HDD - je to ale neelegantni :). Krome toho - DVD-Rka jsou co se tyce prostoru porad levnejsi nez HDD a jelikoz palim samozrejme vetsinu veci na DVD-Rka, tak me stoji cela sranda min penez. BD-Rka pouzivam jen vyjimecne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nobody25 https://diit.cz/profil/nobody25
19. 6. 2008 - 10:09https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuseJenze koupit levnej 1 TB neni taky moc chytry, ale budiz. Nicmene porad je to neprakticky co se tyce vytvareni sbirky filmu. Kdyz ma kazdej film svuj obal a krabicku, tak to nejak vypada. Mit ve skrini 4 harddisky proste neni ono. Tady jde o tu moznost na neco si sahnout a mit radost z toho, ze ma clovek krasne udelanou kolekci. Radost z vytvareni designovejch obalu atd. HDD, co nebezi, sice urcite 10 let vydrzi, ale pokud bych uz to chtel mit na HDD, tak bych to chtel mit v nejakym diskovym poli, aby k tomu byl okamzitej pristup. Pokud je HDD odpojeny, je na stejny urovni jako optickym medium, s tim rozdilem, ze neustale zapinani a vypinani HDD rozhne nesvedci (a cim vetsi mas HDD, tim vic filu tam a tim casteji ho budes zapinat). Nevim, ale v tomhle jsem asi trochu staromodni. Me jde predevsim o tu moznost vzit par BD-R disku s sebou na dovolenou, mit krasne vyskladany placky v mistnosti s domacim kinem atd. Pokud jde cloveku jen o ty data a o to je co nejlevnejc nekam narvat, tak pak asi zvoli HDD - je to ale neelegantni :). Krome toho - DVD-Rka jsou co se tyce prostoru porad levnejsi nez HDD a jelikoz palim samozrejme vetsinu veci na DVD-Rka, tak me stoji cela sranda min penez. BD-Rka pouzivam jen vyjimecne.https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420231
+
nobody25: No DVD-R vyjdú lacnejšie. V prepočte 10 Sk za Verbatim a za rovnakú kapacitu na HDD dám 15 Sk. Takže až tak moc nie. Skôr mi vyhovuje úspora času. Na 1 TB disk vojde asi 250 DVD. Takže len čistý čas pálenia pri 10Sk/kus je to 2500 minút, čo je skoro 42 hodín. V podstate sú to skoro 2 dni a noci len pálenie, ale treba zarátať aj manipuláciu a prípravu na pálenie. Plus výroba obalov. To už je dosť veľká úspora času. A čo sa týka pripravenosti disku, ten je stále pripravený, lebo neleží v skrini, ale je trvale pripojený, len nie zapnutý. Rýchlejšie zapne a spustím film, ako vy vyhľadáte v 250 kusoch niekde v skrini. Čo sa týka zapínania a vypínania disku, tak rátam stým, že asi nebudem denne 10x zapínať a vypínať. Tak ako počítač, raz zapnem pred pozeraním a potom vypnem. A denne človek nepozerá. S tým počtom zapnutí by som sa o disk neobával. No a brať si pár BD-R (kde to prehráte?) na dovolenku, alebo DVD je hlúposť. Ja na dovolenke oddychujem a nečumím na filmy. A keď už by som chcel, tak is na prenosný 2,5" 250 GB disk hodím podstatne viacej filmov a prehrám na notebooku.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
zoki (neověřeno) https://diit.cz
19. 6. 2008 - 11:39https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskusenobody25: No DVD-R vyjdú lacnejšie. V prepočte 10 Sk za Verbatim a za rovnakú kapacitu na HDD dám 15 Sk. Takže až tak moc nie. Skôr mi vyhovuje úspora času. Na 1 TB disk vojde asi 250 DVD. Takže len čistý čas pálenia pri 10Sk/kus je to 2500 minút, čo je skoro 42 hodín. V podstate sú to skoro 2 dni a noci len pálenie, ale treba zarátať aj manipuláciu a prípravu na pálenie. Plus výroba obalov. To už je dosť veľká úspora času. A čo sa týka pripravenosti disku, ten je stále pripravený, lebo neleží v skrini, ale je trvale pripojený, len nie zapnutý. Rýchlejšie zapne a spustím film, ako vy vyhľadáte v 250 kusoch niekde v skrini. Čo sa týka zapínania a vypínania disku, tak rátam stým, že asi nebudem denne 10x zapínať a vypínať. Tak ako počítač, raz zapnem pred pozeraním a potom vypnem. A denne človek nepozerá. S tým počtom zapnutí by som sa o disk neobával. No a brať si pár BD-R (kde to prehráte?) na dovolenku, alebo DVD je hlúposť. Ja na dovolenke oddychujem a nečumím na filmy. A keď už by som chcel, tak is na prenosný 2,5" 250 GB disk hodím podstatne viacej filmov a prehrám na notebooku.https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420270
+
>> zoki
Vase reakce ponekud opomiji to podstatne, co jsem za sebe uvedl - a to je, ze cena zalohy v techto urovnich neni limitujici. Podstatna je skladnost, rozumna manipulace a kompatibilita. Pokud Vam Vas disk v krabicce upadne na zem, mate s vysokou pravdepodobnosti po zizalkach. Pokud upadne BD disk v dobrem baleni na zem, nic se nedeje. Myslim, ze pozdavak na precteni dat v hrorizontu 30 let je smysluplny. Narozdil od Vaseho HDD neco prectu urcite - na nefunkcnost Vaseho HDD klidne vsadim :) Vas HDD nebude funkcni ani po 20 letech "takže Vám je viete na čo" ...a hlavne, to ze neprectete HDD po 20 letech je i Vas problem, nejenom muj - nedelejte ze sebe borecka, ktery umi vytahnout plotny a precist je v jinem HW. Koncite stejne tam, kde ja - pokud nebude disk fungovat s jinou deskou elektroniky jste v koncich uplne stejne jako ja, takze klid :). Ja znam u dlouhodobe skladovanych disku jen dva stavy, budto jde, nebo nejde. Nic mezi tim pro bezneho uzivatele neexistuje, pokud je problem s motorem ci loziskem, tak na tom se zapoti i drtiva vetsina specialisu na zachranu dat. U "placek" je stavu mezi "jde" a "nejde" mnohem vic, takze pravdepodobnost "domorobo" zachrany aspon casti dat je v pohode.
Kdyz po urcite dobe zjistite potize se ctenim jednotlivych placek, prepalite je jednotlive podle potreby znova. Nikdy se Vam nestane, ze by odesly vsechny najednou. Az budete v pripade nefunkcnosti disku bedovat na 1TB ztracenych dat, ja si roztrhnu smichy hubu. Z dlouhodobeho hlediska je ukladani dat na placky lacinejsi, protoze az Vas disk zacne vykazovat potize, musite koupit novy, ja vymenim jen kritickou placku, ktera uz pristi rok bude za hubicku... A na konec: v dobe, kdy vy pochopite, o cem je domaci zalohovani, ja uz budu data davno cpat na holodisk :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fireballcz https://diit.cz/profil/fireballcz
19. 6. 2008 - 16:53https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse>> zoki
Vase reakce ponekud opomiji to podstatne, co jsem za sebe uvedl - a to je, ze cena zalohy v techto urovnich neni limitujici. Podstatna je skladnost, rozumna manipulace a kompatibilita. Pokud Vam Vas disk v krabicce upadne na zem, mate s vysokou pravdepodobnosti po zizalkach. Pokud upadne BD disk v dobrem baleni na zem, nic se nedeje. Myslim, ze pozdavak na precteni dat v hrorizontu 30 let je smysluplny. Narozdil od Vaseho HDD neco prectu urcite - na nefunkcnost Vaseho HDD klidne vsadim :) Vas HDD nebude funkcni ani po 20 letech "takže Vám je viete na čo" ...a hlavne, to ze neprectete HDD po 20 letech je i Vas problem, nejenom muj - nedelejte ze sebe borecka, ktery umi vytahnout plotny a precist je v jinem HW. Koncite stejne tam, kde ja - pokud nebude disk fungovat s jinou deskou elektroniky jste v koncich uplne stejne jako ja, takze klid :). Ja znam u dlouhodobe skladovanych disku jen dva stavy, budto jde, nebo nejde. Nic mezi tim pro bezneho uzivatele neexistuje, pokud je problem s motorem ci loziskem, tak na tom se zapoti i drtiva vetsina specialisu na zachranu dat. U "placek" je stavu mezi "jde" a "nejde" mnohem vic, takze pravdepodobnost "domorobo" zachrany aspon casti dat je v pohode.
Kdyz po urcite dobe zjistite potize se ctenim jednotlivych placek, prepalite je jednotlive podle potreby znova. Nikdy se Vam nestane, ze by odesly vsechny najednou. Az budete v pripade nefunkcnosti disku bedovat na 1TB ztracenych dat, ja si roztrhnu smichy hubu. Z dlouhodobeho hlediska je ukladani dat na placky lacinejsi, protoze az Vas disk zacne vykazovat potize, musite koupit novy, ja vymenim jen kritickou placku, ktera uz pristi rok bude za hubicku... A na konec: v dobe, kdy vy pochopite, o cem je domaci zalohovani, ja uz budu data davno cpat na holodisk :)https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420359
+
>> zoki
jeste malickost, nejak jsem v reakci popletl terminy zalohovani a archivace. Mluvim samozrejme o archivaci, zalohovat se da v podstate i na disketu (nebo o neco malo lepsi HDD) :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fireballcz https://diit.cz/profil/fireballcz
19. 6. 2008 - 17:06https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse>> zoki
jeste malickost, nejak jsem v reakci popletl terminy zalohovani a archivace. Mluvim samozrejme o archivaci, zalohovat se da v podstate i na disketu (nebo o neco malo lepsi HDD) :)https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420368
+
Se zokim souhlasím. >>Fireballcz: vypálený BD-R bude kdoví jestli po 5 letech čitelný a kontrolovat pravidelně čitelnost u 250 DVD-R či BD-R jestli by se už náhodou neměly radši přepálit je na nic. U HDD se můžu kouknout na smart status. Že by mi zapnutej disk spadnul na zem se nebojim, když je vypnutej je to v podstatě jedno (pád z normálního stolu:-)).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tomis https://diit.cz/profil/tomis
19. 6. 2008 - 21:03https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuseSe zokim souhlasím. >>Fireballcz: vypálený BD-R bude kdoví jestli po 5 letech čitelný a kontrolovat pravidelně čitelnost u 250 DVD-R či BD-R jestli by se už náhodou neměly radši přepálit je na nic. U HDD se můžu kouknout na smart status. Že by mi zapnutej disk spadnul na zem se nebojim, když je vypnutej je to v podstatě jedno (pád z normálního stolu:-)).https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420402
+
>> tomis
na to mate jiste plne pravo, ale to je take asi vsechno :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fireballcz https://diit.cz/profil/fireballcz
20. 6. 2008 - 00:50https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse>> tomis
na to mate jiste plne pravo, ale to je take asi vsechno :)https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420439
+
>> tomis
pevnych disk odejde nezridka nasledkem vady zdroje, problemy s kratkodobymi vypadky anebo konecne poskozeni statickym vybojem (zejmena u externich), je Vam Vase smart info k nicemu... disk je dobry pro praci, protoze je rychly. Jiz jaksi sama objetivni potreba ZALOHOVAT, ci ARCHIVOVAT data z pevnych disku, hovori sama obecne o bezpecnosti dat na pevnem disku, at uz pred nepozornym uzivatelem nebo jako nasledek objektivniho problemu - o tom snad nebudeme diskutovat....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fireballcz https://diit.cz/profil/fireballcz
20. 6. 2008 - 00:59https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse>> tomis
pevnych disk odejde nezridka nasledkem vady zdroje, problemy s kratkodobymi vypadky anebo konecne poskozeni statickym vybojem (zejmena u externich), je Vam Vase smart info k nicemu... disk je dobry pro praci, protoze je rychly. Jiz jaksi sama objetivni potreba ZALOHOVAT, ci ARCHIVOVAT data z pevnych disku, hovori sama obecne o bezpecnosti dat na pevnem disku, at uz pred nepozornym uzivatelem nebo jako nasledek objektivniho problemu - o tom snad nebudeme diskutovat....https://diit.cz/clanek/bd-r-6x-konecne-na-svete/diskuse#comment-420442
+
Vypadá to zajímavě, i když cena bude jistě taky "úsměvná"... Mimochodem, nemá někdo praktické zkušenosti s výdrží pálených bluray? Hodí se to jako dlouhodobé archivační médium?
na zalohovanie ?? ved si to prepocitaj a radsej si kup HDD
Cena pôjde rapídne dolu už čoskoro - keď sa do výroby "poriadne oprú" CMC Magnetics, Ritek a keď začnú Blu Ray médiá vyrábať MBI a čínsky výrobcovia.
Aj na začiatku DVD-R éry stálo jedno médium 30 dolárov...
spis kdyby uz prisly s vetsi kapacitou aspon tech 75 nejlepe 100GB disky. 50 je uz dnes malo :-( a delit na 25gb je blbost a 50 jsou zbytecne drahy
To jo TDK se chlibylo že má 4vrstvé 100GB disky asi před 100 lety tak už by to mohlo jít do prodeje včetně paliček.
hehe_ba: zálohovat disky na disky? :) je mi jasné, že cenově to vyjde výhodně, ale jak dlouho (resp. kolik let) můžou vydržet data na vypnutém disku současné generace? Co možnosti poškození?
No nevim, možná vydrží na vypnutým disku data víc než na optickém médiu...
Podľa toho, aké optické médium myslíš. Je rozdiel medzi Multidiscom a 8x rýchlostným Maxellom made in Japan...
To to je pravda hodně záleží na výrobci mam doma 10let stará pálená CD a bez problému , ale taky se mi stalo že mi za 6měsíců zežloutlo a stalo se nepoužitelným
Ja palim na Blu-ray pomerne bezne. Kupuju jednu placku kolem 200 KC. Nejde o cenu za 1 MB, ale o to, ze bezici HDD nevydrzi rozhodne 10 let. Vypnuty HDD ve skrine je zase neprakticky a externi HDD jsou relativne drahy. Optickej disk ma vyhodu, ze je relativne malej, clovek ho muze vzit kamkoliv a muze si pohodlne vytvorit sbirku filmu, hudby atd. Mit ve skrini 5 harddisku neni tak pekny jako mit vystosovany disky s natisknutejma obalama pekne ve skrini nebo knihovne, mit udelanou databazi a jen behem par vterinou sahnout a mit film po ruce. Na BD-R palim 10+GB 1080p releasy, krasne se vejdou dva filmy na jeden disk. A vydrz? No, to nemuzu zatim soudit. Nicmene BD-Rka jsou drahy predevsim kvuli vyrobnimu procesu - pouzivaji anorganickou vrstvu pro zaznam (ano, vsichni vime, ze se blizi i LTH media s organickou, ale ty se u nas zatim neprodavaj). A anorganicka vrstva je mnohem lepsi nez ta organicka (proto taky porad takovej humbuk okolo vydrze dat na DVD), takze se nebojim, ze by se mi z BD-R disku za 2 stovky ztratily data po 10 nebo 15 letech. Osobne mam doma staricky DVD-Rka Multidisc z roku 2002 a zatim jsou perfektne citelny i ty.
Že by data na HDD nevydržela víc než 10 let se nebojim, a archivace na něj taky ne. Lepší a praktičtější než optická média. Krom toho za 10 let můžou mít HDD nebo SSD kapacity třeba 50TB tak si data prostě znova zkopíruju.
>> Dark Helmet
Kdesi jsem cetl, ze u Panasonic medii se hovori o zivotnosti zaznamu
minimalne 30 let. Samzorejmosti je ulozeni vertiklane, v pokojeove teplote, suchu o bezne vlhkosti, tme, bez agresivnich vyparu nebo plynu a bez mechanickych vlivu (vibrace apod.).
Jiste proti zlatym archivacnim DVD mediim Verbatim, ktere za techto skladovacich podminek maji zaruceno 100 let, to jeste nic neni, ale to je vsechno jen otazak casu.
Jedna se sice o drazsi zalohovani nez na pevny disk, ale pro me je rozhodujici univerzalnost, minimum potrebneho prostoru a zivotnost. Neverim, ze data ulozena na pevnem disku, ktery 20 let nepobezi jeste nekdy prectu... BD disky povazuji v pomeru cena/uzitna_hodnota/potrebny_prostor za nejidelanejsi. Archiv 300 DVD s daty jsem umistil na 30 BD-R, coz bylo velice prijemne. Rovnez mohu potvrdit, ze na zmiene LG mechanice jsou data ctena skutecne nevidanou rychlosti (oproti beznym DVD a CD).
Fireballcz: Vertikálně? Na stojáka? Jaké to má odůvodnění?
>> Damel
Proc vertikalne, to jsem nezjistoval, ale pevne mi to utkvelo v pameti kdyz jsem hledal seriozni info o techto archivacnich mediich http://www.verbatim.com/optical/archival/. Beru to jako fakt. Autor myslenky zrejme vychazi z dlouhodobeho pusobeni gravitace na nemanipulovany disk, ktere zpusobi pri dluhodobem horizontalnim ulozeni prohnuti media "do klobouku". V pripade vertikalniho ulozeni je zrejme medium stalejsi. Deformace v tomto smeru jsou zrejme mene pravdepodobne.
Mě se na LG podařilo na BD-R 4x lisnout data 6x ....šlo o větší soubory. Čas téměř plného média (cca 22 GB) byl kolem 30 min. . ;-)
nobody25:
"Vypnuty HDD ve skrine je zase neprakticky a externi HDD jsou relativne drahy."
A prečo by mal byť v skrini? Ak je externý, nemusí stále bežať. A v čom je externý HDD drahý? Relatívne k čomu? Lebo nič ma nenapadá. Ja som kúpil 1 TB Samsung SpinPoint za 3700 a krabičku za 700 a tá mala už okrem USB aj eSATA rozhranie a mala v krabici pribalenú záslepku s konektorom eSATA a káblom na pripojenie na SATA na základnú dosku a tiež prepájací eSATA kábel. Takže ja ho zapínam keď potrebujem (pripojenie za chodu funguje skvele). Za sumu 4400 Sk dnes nekúpim ani napalovačku. O akej relatívnej drahote píšete?
Nie sme všetci takí bohatí ako Vy (alebo Vaši rodičia?), aby sme vlastnili napalovačku a kupovali BD média po 200 Sk.
Fireballcz: O čo je 40 BD-R médií skladnejších ako jeden 1 TB HDD? Momentálne cena toho HDD vyjde o polovicu lacnejšie ako BD-R média. Taktiež čas, ktorý strávite prípravou dát na pálenie, pálením, manipuláciou, popisom, prípadne tlačením obalu je niekoľkonásobne dlhší. No a o životnosti by sa dali diskutovať. To že Vy neprečítate HDD po 20 rokoch je Váš problém. Mimochodom Vy možno o 30 rokov nebudete žiť, prípadne nebudete mať na čom prehrať tie BD-R, takže Vám je životnosť viete na čo.
Jenze koupit levnej 1 TB neni taky moc chytry, ale budiz. Nicmene porad je to neprakticky co se tyce vytvareni sbirky filmu. Kdyz ma kazdej film svuj obal a krabicku, tak to nejak vypada. Mit ve skrini 4 harddisky proste neni ono. Tady jde o tu moznost na neco si sahnout a mit radost z toho, ze ma clovek krasne udelanou kolekci. Radost z vytvareni designovejch obalu atd. HDD, co nebezi, sice urcite 10 let vydrzi, ale pokud bych uz to chtel mit na HDD, tak bych to chtel mit v nejakym diskovym poli, aby k tomu byl okamzitej pristup. Pokud je HDD odpojeny, je na stejny urovni jako optickym medium, s tim rozdilem, ze neustale zapinani a vypinani HDD rozhne nesvedci (a cim vetsi mas HDD, tim vic filu tam a tim casteji ho budes zapinat). Nevim, ale v tomhle jsem asi trochu staromodni. Me jde predevsim o tu moznost vzit par BD-R disku s sebou na dovolenou, mit krasne vyskladany placky v mistnosti s domacim kinem atd. Pokud jde cloveku jen o ty data a o to je co nejlevnejc nekam narvat, tak pak asi zvoli HDD - je to ale neelegantni :). Krome toho - DVD-Rka jsou co se tyce prostoru porad levnejsi nez HDD a jelikoz palim samozrejme vetsinu veci na DVD-Rka, tak me stoji cela sranda min penez. BD-Rka pouzivam jen vyjimecne.
nobody25: No DVD-R vyjdú lacnejšie. V prepočte 10 Sk za Verbatim a za rovnakú kapacitu na HDD dám 15 Sk. Takže až tak moc nie. Skôr mi vyhovuje úspora času. Na 1 TB disk vojde asi 250 DVD. Takže len čistý čas pálenia pri 10Sk/kus je to 2500 minút, čo je skoro 42 hodín. V podstate sú to skoro 2 dni a noci len pálenie, ale treba zarátať aj manipuláciu a prípravu na pálenie. Plus výroba obalov. To už je dosť veľká úspora času. A čo sa týka pripravenosti disku, ten je stále pripravený, lebo neleží v skrini, ale je trvale pripojený, len nie zapnutý. Rýchlejšie zapne a spustím film, ako vy vyhľadáte v 250 kusoch niekde v skrini. Čo sa týka zapínania a vypínania disku, tak rátam stým, že asi nebudem denne 10x zapínať a vypínať. Tak ako počítač, raz zapnem pred pozeraním a potom vypnem. A denne človek nepozerá. S tým počtom zapnutí by som sa o disk neobával. No a brať si pár BD-R (kde to prehráte?) na dovolenku, alebo DVD je hlúposť. Ja na dovolenke oddychujem a nečumím na filmy. A keď už by som chcel, tak is na prenosný 2,5" 250 GB disk hodím podstatne viacej filmov a prehrám na notebooku.
>> zoki
Vase reakce ponekud opomiji to podstatne, co jsem za sebe uvedl - a to je, ze cena zalohy v techto urovnich neni limitujici. Podstatna je skladnost, rozumna manipulace a kompatibilita. Pokud Vam Vas disk v krabicce upadne na zem, mate s vysokou pravdepodobnosti po zizalkach. Pokud upadne BD disk v dobrem baleni na zem, nic se nedeje. Myslim, ze pozdavak na precteni dat v hrorizontu 30 let je smysluplny. Narozdil od Vaseho HDD neco prectu urcite - na nefunkcnost Vaseho HDD klidne vsadim :) Vas HDD nebude funkcni ani po 20 letech "takže Vám je viete na čo" ...a hlavne, to ze neprectete HDD po 20 letech je i Vas problem, nejenom muj - nedelejte ze sebe borecka, ktery umi vytahnout plotny a precist je v jinem HW. Koncite stejne tam, kde ja - pokud nebude disk fungovat s jinou deskou elektroniky jste v koncich uplne stejne jako ja, takze klid :). Ja znam u dlouhodobe skladovanych disku jen dva stavy, budto jde, nebo nejde. Nic mezi tim pro bezneho uzivatele neexistuje, pokud je problem s motorem ci loziskem, tak na tom se zapoti i drtiva vetsina specialisu na zachranu dat. U "placek" je stavu mezi "jde" a "nejde" mnohem vic, takze pravdepodobnost "domorobo" zachrany aspon casti dat je v pohode.
Kdyz po urcite dobe zjistite potize se ctenim jednotlivych placek, prepalite je jednotlive podle potreby znova. Nikdy se Vam nestane, ze by odesly vsechny najednou. Az budete v pripade nefunkcnosti disku bedovat na 1TB ztracenych dat, ja si roztrhnu smichy hubu. Z dlouhodobeho hlediska je ukladani dat na placky lacinejsi, protoze az Vas disk zacne vykazovat potize, musite koupit novy, ja vymenim jen kritickou placku, ktera uz pristi rok bude za hubicku... A na konec: v dobe, kdy vy pochopite, o cem je domaci zalohovani, ja uz budu data davno cpat na holodisk :)
>> zoki
jeste malickost, nejak jsem v reakci popletl terminy zalohovani a archivace. Mluvim samozrejme o archivaci, zalohovat se da v podstate i na disketu (nebo o neco malo lepsi HDD) :)
Se zokim souhlasím. >>Fireballcz: vypálený BD-R bude kdoví jestli po 5 letech čitelný a kontrolovat pravidelně čitelnost u 250 DVD-R či BD-R jestli by se už náhodou neměly radši přepálit je na nic. U HDD se můžu kouknout na smart status. Že by mi zapnutej disk spadnul na zem se nebojim, když je vypnutej je to v podstatě jedno (pád z normálního stolu:-)).
>> tomis
na to mate jiste plne pravo, ale to je take asi vsechno :)
>> tomis
pevnych disk odejde nezridka nasledkem vady zdroje, problemy s kratkodobymi vypadky anebo konecne poskozeni statickym vybojem (zejmena u externich), je Vam Vase smart info k nicemu... disk je dobry pro praci, protoze je rychly. Jiz jaksi sama objetivni potreba ZALOHOVAT, ci ARCHIVOVAT data z pevnych disku, hovori sama obecne o bezpecnosti dat na pevnem disku, at uz pred nepozornym uzivatelem nebo jako nasledek objektivniho problemu - o tom snad nebudeme diskutovat....
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.