No, ja si zase myslim, ze bych asi nebyl spokojeny zakaznik, kdyby muj HW vychazel v testech hure nez konkurencni, takze vypovidaci schopnost bude nula.
Mimochodem, otestovat vicejadrovy CPU je mozne pod linuxem a to vcetne maximalni optimalizace pro dany CPU pokud se SW kompiluje jen pro nej. Kdybych se mel moznost dostat k tekovym dvema sestavam klidne si tu praci dam a nejaky mpeg4 kodek otestuju (asi jedina rozumna uloha je komprese videa).
U her bych vyuziti videl tak, ze trebas jedno jadro by se mohlo zabyvat vyhradne AI a druhe by se staralo o ten zbytek (fyzika, kolize objektu, ...). Hra s tim samo musi pocitat. Nechat rozdeleni na widlich je naivni, widle neco takoveho neumi, nikdy neumely a asi nikdy umet nebudou.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
J (neověřeno) https://diit.cz
7. 4. 2005 - 13:23https://diit.cz/clanek/benchmark-dvoujadrovych-procesoru-na-dohled/diskuseNo, ja si zase myslim, ze bych asi nebyl spokojeny zakaznik, kdyby muj HW vychazel v testech hure nez konkurencni, takze vypovidaci schopnost bude nula.
Mimochodem, otestovat vicejadrovy CPU je mozne pod linuxem a to vcetne maximalni optimalizace pro dany CPU pokud se SW kompiluje jen pro nej. Kdybych se mel moznost dostat k tekovym dvema sestavam klidne si tu praci dam a nejaky mpeg4 kodek otestuju (asi jedina rozumna uloha je komprese videa).
U her bych vyuziti videl tak, ze trebas jedno jadro by se mohlo zabyvat vyhradne AI a druhe by se staralo o ten zbytek (fyzika, kolize objektu, ...). Hra s tim samo musi pocitat. Nechat rozdeleni na widlich je naivni, widle neco takoveho neumi, nikdy neumely a asi nikdy umet nebudou.https://diit.cz/clanek/benchmark-dvoujadrovych-procesoru-na-dohled/diskuse#comment-181257
+
J:
ad hry: jo
ad linux: treba kompilace jadra, mozilly, kde a pod. , mozna taky lame. Dale prace v gimpu snad taky.
ad windows: to neni pravda. Jasne ze umi. Proc by se tady jinak valeli servery s 4 a vice procesory kdyby to windows neumel ?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
lto https://diit.cz/profil/ltokar
7. 4. 2005 - 13:57https://diit.cz/clanek/benchmark-dvoujadrovych-procesoru-na-dohled/diskuseJ:
ad hry: jo
ad linux: treba kompilace jadra, mozilly, kde a pod. , mozna taky lame. Dale prace v gimpu snad taky.
ad windows: to neni pravda. Jasne ze umi. Proc by se tady jinak valeli servery s 4 a vice procesory kdyby to windows neumel ?https://diit.cz/clanek/benchmark-dvoujadrovych-procesoru-na-dohled/diskuse#comment-181271
+
ad hry: samozřejmě i dnešní hry využívají více vláken (multithreading). U nich bude tedy záležet hlavně na operačním systému, jak jednotlivé procesory / jádra (ať už logické či fyzické) bude přidělovat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DavesMan https://diit.cz/profil/davesman
7. 4. 2005 - 16:19https://diit.cz/clanek/benchmark-dvoujadrovych-procesoru-na-dohled/diskusead hry: samozřejmě i dnešní hry využívají více vláken (multithreading). U nich bude tedy záležet hlavně na operačním systému, jak jednotlivé procesory / jádra (ať už logické či fyzické) bude přidělovat.https://diit.cz/clanek/benchmark-dvoujadrovych-procesoru-na-dohled/diskuse#comment-181334
+
Ad itokar:
Jo, Widle to sice jakž takž svedou, ale jen na widlích server, jako je Windows server 2003, ale každý normální uživatel není v balíku, aby si mohl dovolit soft za desetitisíce ( samo že legální ).
No jak to tak vypadá, tak se budou prodávat 2 verze her, jedna na single procesor a jedna na vícejádrový, ono to v programu asi bude tak velký rozdíl, že to budou muset programovat dvakrát. A cena her vesele poroste. Asi skončime na konzoli.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
lukso (neověřeno) https://diit.cz
8. 4. 2005 - 08:43https://diit.cz/clanek/benchmark-dvoujadrovych-procesoru-na-dohled/diskuseAd itokar:
Jo, Widle to sice jakž takž svedou, ale jen na widlích server, jako je Windows server 2003, ale každý normální uživatel není v balíku, aby si mohl dovolit soft za desetitisíce ( samo že legální ).
No jak to tak vypadá, tak se budou prodávat 2 verze her, jedna na single procesor a jedna na vícejádrový, ono to v programu asi bude tak velký rozdíl, že to budou muset programovat dvakrát. A cena her vesele poroste. Asi skončime na konzoli.https://diit.cz/clanek/benchmark-dvoujadrovych-procesoru-na-dohled/diskuse#comment-181464
+
2lukso: kdepak, budes mit 2 exe soubory a pri instalaci si to proste nadetekuje kterej pouzit. Ostatne 99% objemu games sou textury a audio, takze to ani nic nezabere ma plackach.
2ltokar: Widle s tim pracovat "umi", stejne jako "umi" multitasking. Jeste sis nikdy nevsim, ze kdyz spustis 2 stejny ulohy se stejnou prioritou tak stejne vzdycky jede jen ta jejiz okno je aktivni ? Si to schvalne zkus a uvidis. Widle se proste jen tvarej ze to umej, jedina moznost jak rozumne vyuzit trebas na XP dva CPU je, ze budes ruco (ruco = bud to delas manualne, nebo si management obstara aplikace) prirazovat co ma kterej CPU delat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
J (neověřeno) https://diit.cz
8. 4. 2005 - 09:46https://diit.cz/clanek/benchmark-dvoujadrovych-procesoru-na-dohled/diskuse2lukso: kdepak, budes mit 2 exe soubory a pri instalaci si to proste nadetekuje kterej pouzit. Ostatne 99% objemu games sou textury a audio, takze to ani nic nezabere ma plackach.
2ltokar: Widle s tim pracovat "umi", stejne jako "umi" multitasking. Jeste sis nikdy nevsim, ze kdyz spustis 2 stejny ulohy se stejnou prioritou tak stejne vzdycky jede jen ta jejiz okno je aktivni ? Si to schvalne zkus a uvidis. Widle se proste jen tvarej ze to umej, jedina moznost jak rozumne vyuzit trebas na XP dva CPU je, ze budes ruco (ruco = bud to delas manualne, nebo si management obstara aplikace) prirazovat co ma kterej CPU delat.https://diit.cz/clanek/benchmark-dvoujadrovych-procesoru-na-dohled/diskuse#comment-181493
+
Diskuse k Benchmark dvoujádrových procesorů na dohledhttps://diit.cz/clanek/benchmark-dvoujadrovych-procesoru-na-dohled/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
No, ja si zase myslim, ze bych asi nebyl spokojeny zakaznik, kdyby muj HW vychazel v testech hure nez konkurencni, takze vypovidaci schopnost bude nula.
Mimochodem, otestovat vicejadrovy CPU je mozne pod linuxem a to vcetne maximalni optimalizace pro dany CPU pokud se SW kompiluje jen pro nej. Kdybych se mel moznost dostat k tekovym dvema sestavam klidne si tu praci dam a nejaky mpeg4 kodek otestuju (asi jedina rozumna uloha je komprese videa).
U her bych vyuziti videl tak, ze trebas jedno jadro by se mohlo zabyvat vyhradne AI a druhe by se staralo o ten zbytek (fyzika, kolize objektu, ...). Hra s tim samo musi pocitat. Nechat rozdeleni na widlich je naivni, widle neco takoveho neumi, nikdy neumely a asi nikdy umet nebudou.
J:
ad hry: jo
ad linux: treba kompilace jadra, mozilly, kde a pod. , mozna taky lame. Dale prace v gimpu snad taky.
ad windows: to neni pravda. Jasne ze umi. Proc by se tady jinak valeli servery s 4 a vice procesory kdyby to windows neumel ?
ad hry: samozřejmě i dnešní hry využívají více vláken (multithreading). U nich bude tedy záležet hlavně na operačním systému, jak jednotlivé procesory / jádra (ať už logické či fyzické) bude přidělovat.
Ad itokar:
Jo, Widle to sice jakž takž svedou, ale jen na widlích server, jako je Windows server 2003, ale každý normální uživatel není v balíku, aby si mohl dovolit soft za desetitisíce ( samo že legální ).
No jak to tak vypadá, tak se budou prodávat 2 verze her, jedna na single procesor a jedna na vícejádrový, ono to v programu asi bude tak velký rozdíl, že to budou muset programovat dvakrát. A cena her vesele poroste. Asi skončime na konzoli.
2lukso: kdepak, budes mit 2 exe soubory a pri instalaci si to proste nadetekuje kterej pouzit. Ostatne 99% objemu games sou textury a audio, takze to ani nic nezabere ma plackach.
2ltokar: Widle s tim pracovat "umi", stejne jako "umi" multitasking. Jeste sis nikdy nevsim, ze kdyz spustis 2 stejny ulohy se stejnou prioritou tak stejne vzdycky jede jen ta jejiz okno je aktivni ? Si to schvalne zkus a uvidis. Widle se proste jen tvarej ze to umej, jedina moznost jak rozumne vyuzit trebas na XP dva CPU je, ze budes ruco (ruco = bud to delas manualne, nebo si management obstara aplikace) prirazovat co ma kterej CPU delat.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.