Českých zákazníků by se to nijak dotknout nemělo. Reklamace vyřizuje prodejce, takže buď dá zákazníkovi jiné zboží nebo vrátí peníze a ztrátu holt odepíše. To já jen preventivně, než si to tu přečte zpravodaj z Novinek.cz a udělá z toho poplašný článek.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jiras https://diit.cz/profil/jiras
17. 8. 2010 - 00:55https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseČeských zákazníků by se to nijak dotknout nemělo. Reklamace vyřizuje prodejce, takže buď dá zákazníkovi jiné zboží nebo vrátí peníze a ztrátu holt odepíše. To já jen preventivně, než si to tu přečte zpravodaj z Novinek.cz a udělá z toho poplašný článek.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550475
+
jo, ale jenom v zakone lhute platne v CR, zadnej prodejce vam nyvymeni zbozi nebo nevrati penize za 50 let, protoze vam vyrobce nakukal ze je na zbozi dozivotni zaruka.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
borowitz https://diit.cz/profil/borowitz
17. 8. 2010 - 11:07https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskusejo, ale jenom v zakone lhute platne v CR, zadnej prodejce vam nyvymeni zbozi nebo nevrati penize za 50 let, protoze vam vyrobce nakukal ze je na zbozi dozivotni zaruka.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550512
+
To myslím není tak přesné - záleží kolik měsíců je uvedeno na faktuře/záručáku. V zákoně je pouze minimální lhůta 24 měsíců, ale výrobce/prodejce může poskytnout záruku i delší. U dost věcí lze dnes dostat 36, u věcí s tzv. doživotní zárukou jsem viděl 48 nebo i 72 měsíců. Jinak v podmínkách té doživotní záruky bývá taky uvedeno, že se vztahuje pouze na prvního majitele.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jiras https://diit.cz/profil/jiras
17. 8. 2010 - 12:07https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseTo myslím není tak přesné - záleží kolik měsíců je uvedeno na faktuře/záručáku. V zákoně je pouze minimální lhůta 24 měsíců, ale výrobce/prodejce může poskytnout záruku i delší. U dost věcí lze dnes dostat 36, u věcí s tzv. doživotní zárukou jsem viděl 48 nebo i 72 měsíců. Jinak v podmínkách té doživotní záruky bývá taky uvedeno, že se vztahuje pouze na prvního majitele.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550515
+
No, někteří píšou i 99 měsíců ;) Chtěl bych vidět, jak mi prodejce vrátí peníze za 8 let starou paměť, která se pokazila ;). No, ale co je psáno, to je dáno, musel by ;).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
17. 8. 2010 - 12:12https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseNo, někteří píšou i 99 měsíců ;) Chtěl bych vidět, jak mi prodejce vrátí peníze za 8 let starou paměť, která se pokazila ;). No, ale co je psáno, to je dáno, musel by ;).https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550516
+
Musel, ale někteří by se dost cukali. Proto je lepší nakupovat někde, kde pro ně pár reklamací zatáhnutých z vlastní kapsy v celkovém obratu nic neznamená.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jiras https://diit.cz/profil/jiras
17. 8. 2010 - 12:27https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseMusel, ale někteří by se dost cukali. Proto je lepší nakupovat někde, kde pro ně pár reklamací zatáhnutých z vlastní kapsy v celkovém obratu nic neznamená.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550519
+
Cukání by jim nepomohlo ;) Pomohla by jim pouze sebelikvidace.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
18. 8. 2010 - 11:43https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseCukání by jim nepomohlo ;) Pomohla by jim pouze sebelikvidace.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550610
+
U CZC jsem reklamoval 3 roky starou paměť. Třicet dní nic, další den po mně chtěli číslo účtu pro vrácení peněz.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Milan Kopsa https://diit.cz/profil/wikan
17. 8. 2010 - 22:36https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseU CZC jsem reklamoval 3 roky starou paměť. Třicet dní nic, další den po mně chtěli číslo účtu pro vrácení peněz.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550590
+
No ano, mam tady treba zarucni list na HDD, kde Seagate ma zarucni dobu 3 roky a prodejce uvadi zarucni dobu 36 mesicu,ale ma tam dodatek dole takovym tim "neviditelnym" pismem ze:
"V zarucni dobe presahujici delku zarucni doby stanovenou §620 zakona c. 40/1964 Sb., ve zneni pozdejsich novel(zakonna zarucni doba), nelze zadat vymenu vyrobku nebo uplatnit odstoupeni od kupni smlouvy."
Takze zalezi co mate v zarucnim listu, v tomto pripade je to jasne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
borowitz https://diit.cz/profil/borowitz
17. 8. 2010 - 12:35https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseNo ano, mam tady treba zarucni list na HDD, kde Seagate ma zarucni dobu 3 roky a prodejce uvadi zarucni dobu 36 mesicu,ale ma tam dodatek dole takovym tim "neviditelnym" pismem ze:
"V zarucni dobe presahujici delku zarucni doby stanovenou §620 zakona c. 40/1964 Sb., ve zneni pozdejsich novel(zakonna zarucni doba), nelze zadat vymenu vyrobku nebo uplatnit odstoupeni od kupni smlouvy."
Takze zalezi co mate v zarucnim listu, v tomto pripade je to jasne.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550522
+
No, tak jeden takový podobný disk mám zrovna připravený k odeslání na reklamaci přímo výrobci (Seagate to není ;). Jsem zvědav, jak to dopadne, zatím monitoruji možnosti odeslání, aby mě to nevyšlo dráž než tentýž disk koupit dnes nový ;).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
17. 8. 2010 - 14:41https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseNo, tak jeden takový podobný disk mám zrovna připravený k odeslání na reklamaci přímo výrobci (Seagate to není ;). Jsem zvědav, jak to dopadne, zatím monitoruji možnosti odeslání, aby mě to nevyšlo dráž než tentýž disk koupit dnes nový ;).https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550539
+
Podle zakona muze vyrobce/prodejce poskytnout zaruku delsi, ale soudne vymahat lze pouze tu zakonem danou, tedy dvouletou (pro koncoveho spotrebitele).
Takze vyrobce/prodejce si muze napsat co chce kam chce a az dojde na lamani chleba, proste vas odkaze do patricnych mezi.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mph1 https://diit.cz/profil/mph1
17. 8. 2010 - 14:37https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskusePodle zakona muze vyrobce/prodejce poskytnout zaruku delsi, ale soudne vymahat lze pouze tu zakonem danou, tedy dvouletou (pro koncoveho spotrebitele).
Takze vyrobce/prodejce si muze napsat co chce kam chce a az dojde na lamani chleba, proste vas odkaze do patricnych mezi.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550537
+
Dopis k zdroji a píše se v něm, že vrací neopravenou grafickou kartu. Trochu si to opravte :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jan Ukulele https://diit.cz/profil/ukulele
17. 8. 2010 - 01:02https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseDopis k zdroji a píše se v něm, že vrací neopravenou grafickou kartu. Trochu si to opravte :-)https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550477
+
Článek na Hardware Canucks skutečně tvrdí, že tenhle dospis dostal zákazník s neopraveným zdrojem (The letter below comes from a power supply that was recently returned to a customer). Zjevně mají jeden papír pro všechny případy.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
17. 8. 2010 - 09:21https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseČlánek na Hardware Canucks skutečně tvrdí, že tenhle dospis dostal zákazník s neopraveným zdrojem (The letter below comes from a power supply that was recently returned to a customer). Zjevně mají jeden papír pro všechny případy.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550490
+
Tak to je smutné a přitom to byla vždycky taková prestižní značka (alespoň myslím, sám jsem od nich nikdy žádný produkt neměl, protože myslím nedělali karty ATI:-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jan Ukulele https://diit.cz/profil/ukulele
17. 8. 2010 - 10:54https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseTak to je smutné a přitom to byla vždycky taková prestižní značka (alespoň myslím, sám jsem od nich nikdy žádný produkt neměl, protože myslím nedělali karty ATI:-)https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550509
+
Také jsem jednu BFG GTX 8800 reklamoval, měla 4 roky záruku a po 2,5 letech odešla. Měsíc jsem byl bez grafiky, ale pak jsem dostal zpět 16.000,- Kč. Tak jsem si mohl koupit novou aktuální kartu a ještě mi desítka zůstala. Byl to fajn obchod.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Karel Mayer https://diit.cz/profil/babacho
17. 8. 2010 - 09:28https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseTaké jsem jednu BFG GTX 8800 reklamoval, měla 4 roky záruku a po 2,5 letech odešla. Měsíc jsem byl bez grafiky, ale pak jsem dostal zpět 16.000,- Kč. Tak jsem si mohl koupit novou aktuální kartu a ještě mi desítka zůstala. Byl to fajn obchod. https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550491
+
Institut doživotní záruky je vůbec takový pěkný marketingová věc. To máte třeba i doživotní záruku na pneumatiky. Já teda nevím jak to funguje, ale představuju si to nějak tak, že když je přijdete reklamovat, tak prodavač namítne, že ty gumy jsou už dávno po smrti.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Václav Novotný https://diit.cz/profil/bezny-franta-uzivatel
17. 8. 2010 - 10:03https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseInstitut doživotní záruky je vůbec takový pěkný marketingová věc. To máte třeba i doživotní záruku na pneumatiky. Já teda nevím jak to funguje, ale představuju si to nějak tak, že když je přijdete reklamovat, tak prodavač namítne, že ty gumy jsou už dávno po smrti.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550497
+
Reklamace se vztahuje na vady materiálu, a vady vzniklé při výrobě. To byste už mohl vědět.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Miser https://diit.cz/profil/miser
17. 8. 2010 - 10:15https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseReklamace se vztahuje na vady materiálu, a vady vzniklé při výrobě. To byste už mohl vědět.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550499
+
17. 8. 2010 - 10:51https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseNe, pouze svůj mozek.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550507
+
A co takhle vady vzniklé při provozu? Ty nelze reklamovat? Ty se mi zdáš nějaký chytrý.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jan Ukulele https://diit.cz/profil/ukulele
17. 8. 2010 - 10:55https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseA co takhle vady vzniklé při provozu? Ty nelze reklamovat? Ty se mi zdáš nějaký chytrý.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550510
+
To se Vám nezdá :) Vady vzniklé při výrobě implikují vady vzniklé při provozu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Miser https://diit.cz/profil/miser
17. 8. 2010 - 10:59https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseTo se Vám nezdá :) Vady vzniklé při výrobě implikují vady vzniklé při provozu.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550511
+
Neimplikují, ale nechci se pouštět do zbytečných debat. Když se ti třeba spálí grafická karta, tak to znamená že byla špatně vyrobena? Co když měl jen uživatel nevětranou skříň a uvařila se mu tam? A přesto to lze reklamovat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jan Ukulele https://diit.cz/profil/ukulele
18. 8. 2010 - 01:18https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseNeimplikují, ale nechci se pouštět do zbytečných debat. Když se ti třeba spálí grafická karta, tak to znamená že byla špatně vyrobena? Co když měl jen uživatel nevětranou skříň a uvařila se mu tam? A přesto to lze reklamovat.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550595
+
Jediné, co nelze reklamovat, je tzv. běžné opotřebení používáním (sjetí pneumatik, ochození bot atd.).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jiras https://diit.cz/profil/jiras
17. 8. 2010 - 12:16https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseJediné, co nelze reklamovat, je tzv. běžné opotřebení používáním (sjetí pneumatik, ochození bot atd.).https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550518
+
Mno, reklamovat lze vše, když se prodejce s kupujícím na konkrétních podmínkách dohodne. Takže když prodejce dá záruku na to, že ty boty během dvou let neošoupeš, tak v případě, že se ti to povede, máš na reklamaci tohoto typu "vady" nárok. A i když zrovna tohle je ten případ, který asi hned tak nenastane, bylo by mi něco v tomto smyslu milejší než marketingový krasožvást typu "záruka 7 let", když je ale jasné, že to běžným používáním (na čímžto způsobené vady se záruka nevztahuje) odejde do tří let.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
17. 8. 2010 - 12:28https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseMno, reklamovat lze vše, když se prodejce s kupujícím na konkrétních podmínkách dohodne. Takže když prodejce dá záruku na to, že ty boty během dvou let neošoupeš, tak v případě, že se ti to povede, máš na reklamaci tohoto typu "vady" nárok. A i když zrovna tohle je ten případ, který asi hned tak nenastane, bylo by mi něco v tomto smyslu milejší než marketingový krasožvást typu "záruka 7 let", když je ale jasné, že to běžným používáním (na čímžto způsobené vady se záruka nevztahuje) odejde do tří let.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550520
+
OT pneumatiky: Napr. Kleber dava zaruku na neopravitelne poskozeni: Pokud poskodite gumu tak, ze nejde v pneuservisu opravit (typicky prorazeni, probodnuti), dostanete na novou pneumatiku slevu, ktera se pocita podle zbyvajiciho vzorku te poskozene (zacina na 100% a pak klesa).
Zaruky se daji delat ruzne ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mph1 https://diit.cz/profil/mph1
17. 8. 2010 - 14:40https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseOT pneumatiky: Napr. Kleber dava zaruku na neopravitelne poskozeni: Pokud poskodite gumu tak, ze nejde v pneuservisu opravit (typicky prorazeni, probodnuti), dostanete na novou pneumatiku slevu, ktera se pocita podle zbyvajiciho vzorku te poskozene (zacina na 100% a pak klesa).
Zaruky se daji delat ruzne ;-)https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550538
+
Čili definice je proměnlivá, na termín "doživotní záruka" jako takový se spoléhat nelze (u každého má jiný význam) a tudíž platí to, co řekl běžný franta uživatel: je to "takový pěkný marketingová věc".
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
17. 8. 2010 - 11:29https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseČili definice je proměnlivá, na termín "doživotní záruka" jako takový se spoléhat nelze (u každého má jiný význam) a tudíž platí to, co řekl běžný franta uživatel: je to "takový pěkný marketingová věc".https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550514
+
Jo marketing je věc tvárná. Doživotní záruka se dá také vysvětlit tak, že platí pouze do "umření" karty, pak už máte smůlu :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
webwalker https://diit.cz/profil/webwalker
17. 8. 2010 - 12:31https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseJo marketing je věc tvárná. Doživotní záruka se dá také vysvětlit tak, že platí pouze do "umření" karty, pak už máte smůlu :-)https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550521
+
Martin Bartoň https://diit.cz/profil/martin-barton
17. 8. 2010 - 18:14https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseNo, možná vás bude zajímat tedy náš vlastní text na téma doživotní záruka vzniklý podle informací přímo od našich prodejců: http://www.diit.cz/clanek/co-to-je-bdquo-dozivotni-zaruka-ldquo/26597/https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550560
+
Reklamovali jsme kompletní PC s 1jádrovým CPU za cca 15táců od nejmenovanné firmy co byla zlikvidována a částečně převzata jinou firmou. Místo tahanic nebo peněz nástupce poslal PC HP za 15táců. 4jádrový CPU4GB RAM atd atd :) Betélný upgrade zadarmo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Rovano https://diit.cz/profil/rovano
18. 8. 2010 - 13:33https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuseReklamovali jsme kompletní PC s 1jádrovým CPU za cca 15táců od nejmenovanné firmy co byla zlikvidována a částečně převzata jinou firmou. Místo tahanic nebo peněz nástupce poslal PC HP za 15táců. 4jádrový CPU4GB RAM atd atd :) Betélný upgrade zadarmo.https://diit.cz/clanek/bfg-tech-v-likvidaci-vraci-nevyrizene-reklamace/diskuse#comment-550629
+
Českých zákazníků by se to nijak dotknout nemělo. Reklamace vyřizuje prodejce, takže buď dá zákazníkovi jiné zboží nebo vrátí peníze a ztrátu holt odepíše. To já jen preventivně, než si to tu přečte zpravodaj z Novinek.cz a udělá z toho poplašný článek.
jo, ale jenom v zakone lhute platne v CR, zadnej prodejce vam nyvymeni zbozi nebo nevrati penize za 50 let, protoze vam vyrobce nakukal ze je na zbozi dozivotni zaruka.
To myslím není tak přesné - záleží kolik měsíců je uvedeno na faktuře/záručáku. V zákoně je pouze minimální lhůta 24 měsíců, ale výrobce/prodejce může poskytnout záruku i delší. U dost věcí lze dnes dostat 36, u věcí s tzv. doživotní zárukou jsem viděl 48 nebo i 72 měsíců. Jinak v podmínkách té doživotní záruky bývá taky uvedeno, že se vztahuje pouze na prvního majitele.
No, někteří píšou i 99 měsíců ;) Chtěl bych vidět, jak mi prodejce vrátí peníze za 8 let starou paměť, která se pokazila ;). No, ale co je psáno, to je dáno, musel by ;).
Musel, ale někteří by se dost cukali. Proto je lepší nakupovat někde, kde pro ně pár reklamací zatáhnutých z vlastní kapsy v celkovém obratu nic neznamená.
Cukání by jim nepomohlo ;) Pomohla by jim pouze sebelikvidace.
U CZC jsem reklamoval 3 roky starou paměť. Třicet dní nic, další den po mně chtěli číslo účtu pro vrácení peněz.
No ano, mam tady treba zarucni list na HDD, kde Seagate ma zarucni dobu 3 roky a prodejce uvadi zarucni dobu 36 mesicu,ale ma tam dodatek dole takovym tim "neviditelnym" pismem ze:
"V zarucni dobe presahujici delku zarucni doby stanovenou §620 zakona c. 40/1964 Sb., ve zneni pozdejsich novel(zakonna zarucni doba), nelze zadat vymenu vyrobku nebo uplatnit odstoupeni od kupni smlouvy."
Takze zalezi co mate v zarucnim listu, v tomto pripade je to jasne.
No, tak jeden takový podobný disk mám zrovna připravený k odeslání na reklamaci přímo výrobci (Seagate to není ;). Jsem zvědav, jak to dopadne, zatím monitoruji možnosti odeslání, aby mě to nevyšlo dráž než tentýž disk koupit dnes nový ;).
Podle zakona muze vyrobce/prodejce poskytnout zaruku delsi, ale soudne vymahat lze pouze tu zakonem danou, tedy dvouletou (pro koncoveho spotrebitele).
Takze vyrobce/prodejce si muze napsat co chce kam chce a az dojde na lamani chleba, proste vas odkaze do patricnych mezi.
Dopis k zdroji a píše se v něm, že vrací neopravenou grafickou kartu. Trochu si to opravte :-)
Článek na Hardware Canucks skutečně tvrdí, že tenhle dospis dostal zákazník s neopraveným zdrojem (The letter below comes from a power supply that was recently returned to a customer). Zjevně mají jeden papír pro všechny případy.
Tak to je smutné a přitom to byla vždycky taková prestižní značka (alespoň myslím, sám jsem od nich nikdy žádný produkt neměl, protože myslím nedělali karty ATI:-)
no jo, první oběť nVidie :-)
Také jsem jednu BFG GTX 8800 reklamoval, měla 4 roky záruku a po 2,5 letech odešla. Měsíc jsem byl bez grafiky, ale pak jsem dostal zpět 16.000,- Kč. Tak jsem si mohl koupit novou aktuální kartu a ještě mi desítka zůstala. Byl to fajn obchod.
Institut doživotní záruky je vůbec takový pěkný marketingová věc. To máte třeba i doživotní záruku na pneumatiky. Já teda nevím jak to funguje, ale představuju si to nějak tak, že když je přijdete reklamovat, tak prodavač namítne, že ty gumy jsou už dávno po smrti.
Reklamace se vztahuje na vady materiálu, a vady vzniklé při výrobě. To byste už mohl vědět.
Jo takhle. Ale vás reklamovat asi nemůžu, žejo?
Ne, pouze svůj mozek.
A co takhle vady vzniklé při provozu? Ty nelze reklamovat? Ty se mi zdáš nějaký chytrý.
To se Vám nezdá :) Vady vzniklé při výrobě implikují vady vzniklé při provozu.
Neimplikují, ale nechci se pouštět do zbytečných debat. Když se ti třeba spálí grafická karta, tak to znamená že byla špatně vyrobena? Co když měl jen uživatel nevětranou skříň a uvařila se mu tam? A přesto to lze reklamovat.
Jediné, co nelze reklamovat, je tzv. běžné opotřebení používáním (sjetí pneumatik, ochození bot atd.).
Mno, reklamovat lze vše, když se prodejce s kupujícím na konkrétních podmínkách dohodne. Takže když prodejce dá záruku na to, že ty boty během dvou let neošoupeš, tak v případě, že se ti to povede, máš na reklamaci tohoto typu "vady" nárok. A i když zrovna tohle je ten případ, který asi hned tak nenastane, bylo by mi něco v tomto smyslu milejší než marketingový krasožvást typu "záruka 7 let", když je ale jasné, že to běžným používáním (na čímžto způsobené vady se záruka nevztahuje) odejde do tří let.
OT pneumatiky: Napr. Kleber dava zaruku na neopravitelne poskozeni: Pokud poskodite gumu tak, ze nejde v pneuservisu opravit (typicky prorazeni, probodnuti), dostanete na novou pneumatiku slevu, ktera se pocita podle zbyvajiciho vzorku te poskozene (zacina na 100% a pak klesa).
Zaruky se daji delat ruzne ;-)
http://www.zbynekmlcoch.cz/info/pravo/dozivotni_zaruka_definice_vyznam_v...
Čili definice je proměnlivá, na termín "doživotní záruka" jako takový se spoléhat nelze (u každého má jiný význam) a tudíž platí to, co řekl běžný franta uživatel: je to "takový pěkný marketingová věc".
Jo marketing je věc tvárná. Doživotní záruka se dá také vysvětlit tak, že platí pouze do "umření" karty, pak už máte smůlu :-)
No, možná vás bude zajímat tedy náš vlastní text na téma doživotní záruka vzniklý podle informací přímo od našich prodejců: http://www.diit.cz/clanek/co-to-je-bdquo-dozivotni-zaruka-ldquo/26597/
Reklamovali jsme kompletní PC s 1jádrovým CPU za cca 15táců od nejmenovanné firmy co byla zlikvidována a částečně převzata jinou firmou. Místo tahanic nebo peněz nástupce poslal PC HP za 15táců. 4jádrový CPU4GB RAM atd atd :) Betélný upgrade zadarmo.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.