Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Black Myth: Wukong na Core 13/14 padá navzdory záplatám

Je to rozbitý a v těch miliardách tranďáků jen čert ví co ...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Já vím co tomu je.
Je to rozbitý.

-- My tři a pes z Pětipes
https://www.csfd.cz/film/88004-my-tri-a-pes-z-petipes/prehled/

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mám pocit, že když ty CPU podtaktuješ, tak to nepadá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. Z jiného hrníčku pocházejí pády způsobené nekompatibilitou s grafickými ovladači .."

Vydavatel to vydá rozbité.
A opět to řeší výrobce HW na úrovni ovladačů.
Never Ending Story :(

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

dnešné grafiky majú takú feačúru, že sa vedia resetovať pri crash grafiky(a bol by potrebný reboot systému). a k tomu trocha napomáhajú aj AI ovládače, teda po starom vylepšovanie obrazu.

takže obchody sa môžu posnažiť trocha robiť aj QA a keďže dnes to vyznie už divne, testermi sú hráči. Lenže ak to tak aj chcú robiť herné štúdiá, dá sa platiť za exkluzivitu hrania ešte pred uvedením, kde sa významné chyby trocha aj odladia, po manažérsky sa to volá herný balancing, obchodne sa to volá neísť s kožou na trh ak nie je záujem a dá sa zariadiť trocha marketingový odklad alebo zohnanie prachov na ďalší vývoj, prípadne dodatočné zistenie po funuse, že o čom hra mala byť keď teda už je v tej exkluzívnej fáze :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud cituješ všechny ty články, které odkazují na ten Steam Community post:
- Ne, vývojáři opravdu jen doporučují starý workaround a nejsou si vědomi co se s Intelem děje
- Ne, ty CPU co už sou poškozené stabilní nebudou ať uděláš nevímco
- Ne, týpek co tvrdí, že má stabilní OC když mu to padá při kompilaci kódu opravdu stabilní CPU nemá
- Ne, nepadá jen u Intel CPUček, to je normální, to se opakuje pokaždé, když se vydá hra co má dlouhou kompilačku shaderů, každá jednotlivá hra, pokaždé, ad nauseam

To, že UE5 devové postují staré fixy a workaroundy je bohužel normální, to řeším poslední dobou neustále.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale kecy, všichni co to hrají co znám a mají Ryzen nebo ještě Intel 12gen a starší tak nikomu to nepadá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Takže ti co mají AMD musí přeinstalovat OS.
A začne to fungovat.
Ti co mají intel ho musí podtaktovat.
A začne to fungovat.

Zajímavé.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U toho AMD si to malinko pletete, to patí jen když do PC dáte nový Ryzen a je to proto, že ani odinstalace předchozího ovladače nemusí být 100 % a nějaká nastavení v registrech prostě zůstanou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Není nad konfiguráky v /etc

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Od doby systemd už to není, co to bývalo...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Taky pravda :(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

- Ne, nepadá jen u Intel CPUček, to je normální, to se opakuje pokaždé, když se vydá hra co má dlouhou kompilačku shaderů, každá jednotlivá hra, pokaždé, ad nauseam

To je dobrej blábol. Mě při shader compilation teda PC nepadá a je jedno jestli to je Wukong nebo Last of Us.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Padá to tomu, kdo má nestabilní CPU nebo RAM obecně a né jen těm, co maj tyhle specifické Intel CPUčka. Sledovat kontext vět by němělo být zas tak těžké.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale už tehdy u starších her byl v grafech crashreportů, co choděj devům, velký zlom pro ty nový Intely. Jasně, nic není 100%, někomu to spadne i na starém CPU a někomu to projde i na novém Intelu. Z diskuze na Steamu tohle nevykoukáš, ale autoři konkrétní hry mají kompletní data (pro tu hru).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Z diskuze na Steamu tohle ale vykoukáš docela slušně, jenže ty nejsi ten kdo tam tráví ten čas a zabývá se technickýma problémama, že jo ?
To, že je problém s 13/14th gen se vědělo už před tím než RAD Tools vydali ten jejich artikl o tom overclocku na některých deskách, jen se prostě nevědělo proč.
Devové maj konkrétnější data to ano, ale nemaj vůbec tucha co se děje s hardwarem jako takovým, takže jim nic moc nezbývá než googlit a kontaktovat vendora, jenže vendor ti samozřejmě zapře jakýkoliv problém, to se děje furt.

Ten artikl od RAD mi poslal jeden QA Lead vydavatele pro kterého dělám hned jak vyšel, ale dál už se to u nich nesledovalo, to sem pak typicky já co je upozorňuje na nové dění ve světě HW.
Tak samo sem upozornil Void (Ready or Not) přes jejich CM že ten jejich UE5 upgrade jim bude způsobovat problémy dva týdny před vydáním, a místo toho aby se mě teda zeptal na konkrétní věci přišli s ještě něčím zbytečnějším než devové Wukongu.

Takže sem to zase já kdo postuje aktuální data.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To klidně může býr chováním scheduleru na tom procesoru + špatná implementace zámků (to je častá, a blbě laditelná chyba, která by se projevovala dobcela presně takto).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To by to vyřešil software update. Nebo downgrade na starší verzi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jistě, jenže nejprve to někdo musí detalně oddebugovat, pochopit race condition a opravit...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale důvod je jiný. Intel si neuhlídal řízení napětí ring busu, na kterém visí velká jádra, čtveřice malých, ale taky řadiče. Takže proto je tam ta častá hláška s videopamětí. Prostě to ta sběrnice už nespojí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

pada to, kuri to, co je to ?
ale zas na druhu stranu, ten pocit ...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Smazka?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Po Slovensky, když něco "kúri", tak to po Česky "topí", víme? :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Plníte zde roli náhodného denního Věděli jste, že?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

To by nemej nerek', kdyby mu hubu roztrh'.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co takto konecne vydat test na stabilitu cpu robeny ako dlhu kompilaciu shaderov?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

A neřešilo by to prostě ty pitomý prasesory nekupovat? 🤔

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

sektu nepresvedčíš, tá sa musí popáliť (doslova) sama...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Zaritej intelista to je fakt level sekta, asi jako ta kutnohorska. Jak ty dvě ženský zabili toho jejich guru a ze prej po smrti zmiz,í no ale on nezmizel :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Uživatelé udělali zásadní chybu použít Intel na hraní to by fungovalo tak před 10ti roky.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Uživatelé udělali zásadní chybu použít Intel na hraní to by fungovalo tak před 10ti roky."

Tak oni si porad hrajou... Na to ze to bude fungovat. :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To nejsou schopni oddebugovat, co presne se stane? Nemel by to byt velky problem. Pak mohou resit nebo urcit problem, a ne tuto nahodnou alchimii.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud jsi programátor a začne ti do SW náhodně jebat HW, hodně štěstí.

Ještě k té náhodné alchimii. To je prostě standardní procedůra, nic specifického ani ojedinělého.

Moje nedávná zkušenost s renderingem v Inventoru, kde se po nějaké době renderování ukáže hláška, že se nepodařilo ověřit licenci a render je tím ukončen. Odpověď od Autodesku je: 1.Nainstalujte nejnovější ovladače od grafické karty. 2.přeinstalujte službu one sing-in od Autodesku, pravděpodobně je poškozená. Jako že to myslejí vážně s těma ovladačema?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ak majú nejaké fórum s otázkami, na ktoré furt nechcú odpovedať, tak možno ste viacerí a možno tam niekto vykutal aj odpoveď, ktorá sa stala more official alebo sa vracia ako keď si sa dohodol so ženou na niečom, že ti to už nikdy nebude vyčítať...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To se mi děje úplně běžně, protože jsem často spoluautorem celého SoC systému na FPGA a částečně i hardware jako takového (zahrnující i softcore procesorová jádra, řadiče pamětí, custom ip pro danou aplikaci a různá, často dost obskurní rozhraní, na jednu aplikaci máme i vlastní silikon). A jsem to většinou právě já, kdo to iniciálně oživuje a debuguje.
Právě proto mě takovéto řešení vytáčí, protože je to jen způsob, jak se na řešení problému ve skutečnosti vykašlat (a nebo nemít nikoho, kdo je schopný problém najít, z čehož kvetu v poslední době u automobilek, se kterými spolupracujeme).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Game dev nemá přístup k hardwaru v takovém měřítku aby si to mohli debugovat sami, jediné co máš sou crashlogy a minidumpy, a z toho moc závěrů nevyvodíš.
To Intel má debugovat tyhle věci, a ano, Intel si to otestoval, pravděpodobně o tom věděli už před vydáním jelikož mají testing lab na tyhle věci.

Ale musí se tutlat, aby o tom nikdo nevěděl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud to spadne natvrdo, tak ani nemáš crashdump. Jen log, co dělal předtím. Což může být jen obecně kompiloval jsem shader a číslo variabilní mezi 1 a 100 ze 200 celkem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co znamená "pád na tvrdo"?
Ona to je nějaká vyjímka, která proces ukončí. A v té chvíli prostě je z principu k dispozici i trace, přesně víš, kde jsi, když se to stane. Typicky přesně vidíš i adresu instukce, stack, a když se to debaguje detailněji, tak lze i trace, jak šli instrukce.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mně třeba na desktopu umře u náročného shaderu GPU (12 let starý retro PC) a od Win8 nevím o tom, že by mohly vedle sebe existovat 2 GPU s 2 ovladači, abych si to na druhé GPU (a monitoru) analyzoval.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Windows mají celý debug subsystém, přes sériový port nebo ethernet (používám) a možná i Intel DCI (tam by měl jít i instrukční trace, akorát mě tohle brzy čeká). A funguje to, i když crashne kernel mode ovladač ve windows.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Libor Míšek - Autodesk: Protože neví, tak hážou automatickou odpověď.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pozitivum je že ta hra se dá brát jako test stability cpu :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo nemůže namítnout, že jde o syntetický benchmark ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"pozitivum je že ta hra se dá brát jako test stability cpu :)"
Ano, lepsi nez kdyby to padalo v nejlepsi fazi hrani. By meli vyvojarum pogratulovat, protoze si pripusteny ke hrani az mas vsechno v richtiku, jako CPU, swap, RAM, Windows, overclocking...
Trochu mi to pripomina proces seznamovani a pripusteni muze (dospeleho) a vhodneho kandidata k partnerce ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

na sustavne padanie jednej novsej hry (JEDI Survivor) mne pomohlo zapnut 5GB pagefile.sys -co som mal z ideologickych dovodov vypnute :))) -na moje prekvapenie hra prestala padat :)
windows je windows (zostava topky AMD)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jen tak pro zajímavost, kolik fyzické RAM v tom stroji máte?
Jaká je nejmenší velikost stránkovacího souboru, se kterou to ještě funguje?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel jsem tenhle přežitek v dobré víře také používal. Paměti mám dost, tak pagefile vypnu. Nope. Některý programy i hry s ním doslova počítají. Taky jsem začal hrát hry, kde ani 32GB nestačí. V zásadě modifikace, ale i takový SP Escape from Tarkov si vezme na velkých mapách 29GB a kdo ví, kam by se dostal se 64GB.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.