BMG, první procitnuvší kameník?
Slovo kameník svého času zavedl pan Zajíček (jistě se tam nahoře stále nepřestává smát tomu, co tu tyto firmy předvádí). Označují hudební vydavatelství. Pojem kameník měl (a má) dva významy. Představoval způsob prodeje v kamenných obchodech ale také zkostnatělost v přístupu k nových způsobům distribuce, především Internetu.
BMG totiž už příští měsíc uvede na německý trh hudební CD ve třech variantách. Nejlevnější (9,99 euro) pouze v pytlíku s potiskem na CD, klasickou verzi v krabičce s bookletem za 12,99 euro (což je o 4 eura méně než nyní!) a luxusní (často v limitovaném nákladu) balení za 17,99 euro, které bude obsahovat DVD, remixy a další bonusy. Sony se k podobnému kroku chytá na podzim. Hezky to okomentoval pan Maarten Steinkamp, šéf BMG Germany: "Musíme se konečně se zákazníky spřátelit a nabídnout hudebním fanouškům široký výběr. Hudební průmysl už dost dlouho seděl nehybně na zadku".
320,- Kč za CD bez obalu sice není stále cena schopná konkurence černého trhu, ale musíme ocenit, že první krok byl učiněn. Zatím spíše jen krůček, ale směr tu myslím už je.