Pokud by se to "LCD" dalo vyjmout a vsadit do "nějakého dokovacího" projektoru, tak bych to snad i pochopil :-)
+1
+17
-1
Je komentář přínosný?
Pokud by se to "LCD" dalo
Kecal https://diit.cz/profil/kecal
29. 10. 2014 - 14:17https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskusePokud by se to "LCD" dalo vyjmout a vsadit do "nějakého dokovacího" projektoru, tak bych to snad i pochopil :-)https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741320
+
Sice se to blíží tisku kde se 1200 DPI používá, nicméně tisk je "bitmapa", ťuplík barvy nebo nic, takže tam to má vliv na vnímání jemnosti písma, monitor má kopec polotónů, tak mu stačí daleko méně neboť zuby vymaskuje ditheringem. Leda by chtěli zrušit dithering.
Podle mě to je k ničemu, pokud někdo nechce číst s lupou. Ale možná se mýlím. :-)
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Sice se to blíží tisku kde se
Fotobob https://diit.cz/profil/fotobob
29. 10. 2014 - 14:42https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuseSice se to blíží tisku kde se 1200 DPI používá, nicméně tisk je "bitmapa", ťuplík barvy nebo nic, takže tam to má vliv na vnímání jemnosti písma, monitor má kopec polotónů, tak mu stačí daleko méně neboť zuby vymaskuje ditheringem. Leda by chtěli zrušit dithering.
Podle mě to je k ničemu, pokud někdo nechce číst s lupou. Ale možná se mýlím. :-)https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741337
+
mi to taky prijde zbytecne v 99% pripadu a tak jedine uplatneni vidim pro novou generaci Oculus Rift. Ten jsem mel moznost vyzkouset a ikdyz mel rozliseni Full HD je to zatracene malo....
+1
+13
-1
Je komentář přínosný?
mi to taky prijde zbytecne v
František Kubiš https://diit.cz/profil/jolinarcz
29. 10. 2014 - 14:47https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskusemi to taky prijde zbytecne v 99% pripadu a tak jedine uplatneni vidim pro novou generaci Oculus Rift. Ten jsem mel moznost vyzkouset a ikdyz mel rozliseni Full HD je to zatracene malo....https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741341
+
Je to naprosto zbytečné pro praktické použití, ale jim to poslouží v reklamě, stále je a bude dost zákazníků, co kupují zboží jen podle srovnávací tabulky technických parametrů, jen aby měli to nejlepší co je k mání. Budiž jim to přáno, je to konkurenční boj. Třeba to přispěje k něčemu dobrému mimo klasické komerční produkty, třeba to zaplatí vývoj nějakých produktů pro zdravotnictví nebo jiné obory. Také by to mohli použít jako základ pro 3D display bez nutnosti nějakých brýlí.
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Je to naprosto zbytečné pro
Martin Hořice https://diit.cz/profil/martincz
29. 10. 2014 - 15:23https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuseJe to naprosto zbytečné pro praktické použití, ale jim to poslouží v reklamě, stále je a bude dost zákazníků, co kupují zboží jen podle srovnávací tabulky technických parametrů, jen aby měli to nejlepší co je k mání. Budiž jim to přáno, je to konkurenční boj. Třeba to přispěje k něčemu dobrému mimo klasické komerční produkty, třeba to zaplatí vývoj nějakých produktů pro zdravotnictví nebo jiné obory. Také by to mohli použít jako základ pro 3D display bez nutnosti nějakých brýlí.https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741359
+
Pri VR je to naopak naprosto nutne 4K sa da povazovat za rozumny start pre consumer verziu pre masy. Uz FullHD v DK2 je sice pekny ale stale viditelne pixely su rusive (je tam 5.7" display z Note3). Proste tie sosovky pred displeyom dost zvecsia pixle. Idelne by bolo pre VR 8K, potom by sa dalo uvazovat napriklad ako jedno z vyuziti VR na nahradenie desktopu - mozem cez VR okuliare nasimulovat 30-40-50 a viac palcovy monitor a pracovna plocha bude pouzitelna (samozrejme to chce este progress na optike). Pri dnesnom FullHD toto mozne nieje.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Pri VR je to naopak naprosto
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
29. 10. 2014 - 17:20https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskusePri VR je to naopak naprosto nutne 4K sa da povazovat za rozumny start pre consumer verziu pre masy. Uz FullHD v DK2 je sice pekny ale stale viditelne pixely su rusive (je tam 5.7" display z Note3). Proste tie sosovky pred displeyom dost zvecsia pixle. Idelne by bolo pre VR 8K, potom by sa dalo uvazovat napriklad ako jedno z vyuziti VR na nahradenie desktopu - mozem cez VR okuliare nasimulovat 30-40-50 a viac palcovy monitor a pracovna plocha bude pouzitelna (samozrejme to chce este progress na optike). Pri dnesnom FullHD toto mozne nieje.https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741385
+
jj někde jsem četl prohlášení nějakého člověka, co na VR dělá a prý i 8k je jim málo :)
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
jj někde jsem četl prohlášení
Dan8 https://diit.cz/profil/dan8
29. 10. 2014 - 20:36https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskusejj někde jsem četl prohlášení nějakého člověka, co na VR dělá a prý i 8k je jim málo :)https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741418
+
29. 10. 2014 - 20:42https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuseJo, říkal to přímo zakladatel Oculusu, Palmer Luckey
http://arstechnica.com/gaming/2013/09/virtual-perfection-why-8k-resolution-per-eye-isnt-enough-for-perfect-vr/https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741419
+
"You can still see aliasing on lines on a retina display. You can't pick out the pixels, but you can still see the aliasing. There's a difference between where you can't see pixels and where you can't make improvements."
"Some of the speculation is you need about 8K per eye in our current field of view [for the Rift]. And to get to the point where you couldn't see any more improvements, you'd need several times that."
... several times that ... aspoň 100Mpix, těším se na 1Gpix, amen
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
moc dobrej článek, díky
kuban https://diit.cz/profil/kuban
30. 10. 2014 - 12:05https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskusemoc dobrej článek, díky
jestli je to pro někoho TLDR
"You can still see aliasing on lines on a retina display. You can't pick out the pixels, but you can still see the aliasing. There's a difference between where you can't see pixels and where you can't make improvements."
"Some of the speculation is you need about 8K per eye in our current field of view [for the Rift]. And to get to the point where you couldn't see any more improvements, you'd need several times that."
... several times that ... aspoň 100Mpix, těším se na 1Gpix, amenhttps://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741569
+
„Třeba k čemu to bude, když už současné displeje jsou při standardní pozorovací vzdálenosti tak jemné, že body prakticky nevidíte.“
Za prvé ten přepočet „rozlišení“ na PPI není moc vypovídající, když i to uváděné rozlišení je jen nějaké číslo reflektující strukturu OLED displeje. Prostě počet pixelů na RGB a na pentile se moc porovnat nedá.
Za druhé není pravda, že by to nebylo vidět, jakmile vezmeme v úvahu VR. Už současný Samsung Galaxy Note 4 používaný v Galaxy Gear VR má QHD rozlišení 2560 x 1440, a přesto je to pro VR stále málo, body jsou jasně vidět. (Druhá věc je, že renderovaný 3D obsah to v tomhle rozlišení při 60 fps nestíhá a proto se stejně oversampluje z FullHD, jen pár aplikací jako panoramatické fotky opravdu využívá nativní rozlišení na maximum).
Ten displej od Sharpu má podobné rozměry, vůbec bych se nedivil, kdyby o tomhle nasazení také uvažovali, VR bude podle všeho gamechanger...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
„Třeba k čemu to bude, když
Mem https://diit.cz/profil/mem
29. 10. 2014 - 15:50https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse„Třeba k čemu to bude, když už současné displeje jsou při standardní pozorovací vzdálenosti tak jemné, že body prakticky nevidíte.“
Za prvé ten přepočet „rozlišení“ na PPI není moc vypovídající, když i to uváděné rozlišení je jen nějaké číslo reflektující strukturu OLED displeje. Prostě počet pixelů na RGB a na pentile se moc porovnat nedá.
Za druhé není pravda, že by to nebylo vidět, jakmile vezmeme v úvahu VR. Už současný Samsung Galaxy Note 4 používaný v Galaxy Gear VR má QHD rozlišení 2560 x 1440, a přesto je to pro VR stále málo, body jsou jasně vidět. (Druhá věc je, že renderovaný 3D obsah to v tomhle rozlišení při 60 fps nestíhá a proto se stejně oversampluje z FullHD, jen pár aplikací jako panoramatické fotky opravdu využívá nativní rozlišení na maximum).
Ten displej od Sharpu má podobné rozměry, vůbec bych se nedivil, kdyby o tomhle nasazení také uvažovali, VR bude podle všeho gamechanger...https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741363
+
Ono realne pri dnesnej konstrukcii VR, ci uz Riftu alebo Gear, sa aj tak vdaka optike nepouziva cela plocha displayu, takze by bolo zbitocne vykreslovat cele QHD. Mozno casom ak sa budu robit rovno zakrivene LCD pre VR. A tak isto upscallovanie z FullHD vobec nevadi, dolezite je prave nevidiet body a na to treba vysoke rozlisenie.
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Ono realne pri dnesnej
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
29. 10. 2014 - 17:24https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuseOno realne pri dnesnej konstrukcii VR, ci uz Riftu alebo Gear, sa aj tak vdaka optike nepouziva cela plocha displayu, takze by bolo zbitocne vykreslovat cele QHD. Mozno casom ak sa budu robit rovno zakrivene LCD pre VR. A tak isto upscallovanie z FullHD vobec nevadi, dolezite je prave nevidiet body a na to treba vysoke rozlisenie.https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741387
+
Problem displeju pouzivanych v OR je nejen v rozliseni, ale i v tom, ze maji viditelnou cernou mrizku rastru. Zbytecne to pak opticky snizuje rozliseni
+1
-18
-1
Je komentář přínosný?
Problem displeju pouzivanych
mk https://diit.cz/profil/martin-kozak
29. 10. 2014 - 18:23https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuseProblem displeju pouzivanych v OR je nejen v rozliseni, ale i v tom, ze maji viditelnou cernou mrizku rastru. Zbytecne to pak opticky snizuje rozlisenihttps://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741396
+
mk: Ta černá mřížka (screen door effect) byla výrazná v Development Kitu 1 (720p a LCD). V DK2 (1080p) i nejnovějším protypu Crescent Bay (minimálně 1440p) jsou ale OLEDy, kde už není screen door efekt tak patrný právě díky tomu, že není použitá pravoúhlá RGB mřížka, ale pentile... Jinak i uprostřed, kde je obraz nejdetailnější, by to ještě větší rozlišení sneslo. Carmack u Galaxy Gear VR říkal něco o oblasti cca 600x600 px (z 1280x1440), kterou se daří rozumně mapovat přes optiku, aby byl pohled na panoramatické fotky co nejlepší. Ale třeba na simulaci desktopu apod. to ještě ani zdaleka není...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
mk: Ta černá mřížka (screen
Mem https://diit.cz/profil/mem
29. 10. 2014 - 20:20https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskusemk: Ta černá mřížka (screen door effect) byla výrazná v Development Kitu 1 (720p a LCD). V DK2 (1080p) i nejnovějším protypu Crescent Bay (minimálně 1440p) jsou ale OLEDy, kde už není screen door efekt tak patrný právě díky tomu, že není použitá pravoúhlá RGB mřížka, ale pentile... Jinak i uprostřed, kde je obraz nejdetailnější, by to ještě větší rozlišení sneslo. Carmack u Galaxy Gear VR říkal něco o oblasti cca 600x600 px (z 1280x1440), kterou se daří rozumně mapovat přes optiku, aby byl pohled na panoramatické fotky co nejlepší. Ale třeba na simulaci desktopu apod. to ještě ani zdaleka není...https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741416
+
Pre tych co to komentuju na co je take rozlisenie, ten nadpis asi trochu zavadza. Ked taky display Sharp vyrobi a vyvnie technologiu, este to neznamena ze do mesiaca budu take obrazovky v mobiloch. Momentalne pre lcd 5-6" je najvecsim odberatelom pravem mobilny sektor ale to sa moze zmenit. Tu ide skor o to ze Sharp vyvynie technologiu ktoru potom ponukne potencionalnym zaujemcom. Doteraz to boli prevazne vyrobcovia mobilov, v buducnosti to moze byt prave VR kde taketo rozlisenie najde uplatnenie.
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Pre tych co to komentuju na
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
29. 10. 2014 - 17:28https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskusePre tych co to komentuju na co je take rozlisenie, ten nadpis asi trochu zavadza. Ked taky display Sharp vyrobi a vyvnie technologiu, este to neznamena ze do mesiaca budu take obrazovky v mobiloch. Momentalne pre lcd 5-6" je najvecsim odberatelom pravem mobilny sektor ale to sa moze zmenit. Tu ide skor o to ze Sharp vyvynie technologiu ktoru potom ponukne potencionalnym zaujemcom. Doteraz to boli prevazne vyrobcovia mobilov, v buducnosti to moze byt prave VR kde taketo rozlisenie najde uplatnenie.https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741389
+
Bude to k tomu, ze se pa-vyrobci lednicek a podobne, budou predhanet, kdo ho ma kratsiho ... no a budou se snazit i nejak tu spotrebu snizit, aby v tom nemysela byt i7ka a vydrz nebyla pul hodiny .... takze se muzem dockat, ze nejaky normalni vyrobce pak vyrobi telefon, ktery s normalnim rozlisenim vydrzi mesic:)
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Bude to k tomu, ze se pa
BTJ https://diit.cz/profil/btj
30. 10. 2014 - 00:11https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuseBude to k tomu, ze se pa-vyrobci lednicek a podobne, budou predhanet, kdo ho ma kratsiho ... no a budou se snazit i nejak tu spotrebu snizit, aby v tom nemysela byt i7ka a vydrz nebyla pul hodiny .... takze se muzem dockat, ze nejaky normalni vyrobce pak vyrobi telefon, ktery s normalnim rozlisenim vydrzi mesic:)https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741437
+
Když se zeptali slavného horolezce proč leze na tu horu,odpověděl:"protože tam je".
Člověk vždy bude hledat technologické limity , ale jejich smysluplnost v praktickém použití již musí řešit jiní.
Určitě existuje řada aplikací,kde takový display najde racionální využití,ale mobilní telefon to asi nebude.
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
Když se zeptali slavného
pupak https://diit.cz/profil/petr-semenec
30. 10. 2014 - 07:16https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuseKdyž se zeptali slavného horolezce proč leze na tu horu,odpověděl:"protože tam je".
Člověk vždy bude hledat technologické limity , ale jejich smysluplnost v praktickém použití již musí řešit jiní.
Určitě existuje řada aplikací,kde takový display najde racionální využití,ale mobilní telefon to asi nebude.https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741467
+
Nějak mi furt uniká proč se do notebooku strká pořád to obskurní rozlišení 1360x768, najít notebook s aspon 1600x900 nebo full hd je nadlidský výkon. Hlavně že mám v Samsungu full HD to fakt využíju .
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Nějak mi furt uniká proč se
Snehulak https://diit.cz/profil/snehulak
30. 10. 2014 - 10:27https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuseNějak mi furt uniká proč se do notebooku strká pořád to obskurní rozlišení 1360x768, najít notebook s aspon 1600x900 nebo full hd je nadlidský výkon. Hlavně že mám v Samsungu full HD to fakt využíju . https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741539
+
super, prodam 1080p projektor a budu se misto na platno divat na filmy na "mobilu" ... a taky budu na zadech nosit akumulator z auta, abych to dobijel ... IDWTLOTPA
+1
-17
-1
Je komentář přínosný?
super, prodam 1080p projektor
dmnc https://diit.cz/profil/lurid
30. 10. 2014 - 10:29https://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskusesuper, prodam 1080p projektor a budu se misto na platno divat na filmy na "mobilu" ... a taky budu na zadech nosit akumulator z auta, abych to dobijel ... IDWTLOTPAhttps://diit.cz/clanek/brutalni-rozliseni-4096x2160-ve-smartphonu-jiz-v-roce-2016/diskuse#comment-741541
+
Pokud by se to "LCD" dalo vyjmout a vsadit do "nějakého dokovacího" projektoru, tak bych to snad i pochopil :-)
K čemu?
Sice se to blíží tisku kde se 1200 DPI používá, nicméně tisk je "bitmapa", ťuplík barvy nebo nic, takže tam to má vliv na vnímání jemnosti písma, monitor má kopec polotónů, tak mu stačí daleko méně neboť zuby vymaskuje ditheringem. Leda by chtěli zrušit dithering.
Podle mě to je k ničemu, pokud někdo nechce číst s lupou. Ale možná se mýlím. :-)
No spíš pod mikroskopem než lupou.
zuby maskuje anti-aliasingem, ne ditheringem :-)
Pravda, děkuji. :-)
mi to taky prijde zbytecne v 99% pripadu a tak jedine uplatneni vidim pro novou generaci Oculus Rift. Ten jsem mel moznost vyzkouset a ikdyz mel rozliseni Full HD je to zatracene malo....
Je to naprosto zbytečné pro praktické použití, ale jim to poslouží v reklamě, stále je a bude dost zákazníků, co kupují zboží jen podle srovnávací tabulky technických parametrů, jen aby měli to nejlepší co je k mání. Budiž jim to přáno, je to konkurenční boj. Třeba to přispěje k něčemu dobrému mimo klasické komerční produkty, třeba to zaplatí vývoj nějakých produktů pro zdravotnictví nebo jiné obory. Také by to mohli použít jako základ pro 3D display bez nutnosti nějakých brýlí.
Pri VR je to naopak naprosto nutne 4K sa da povazovat za rozumny start pre consumer verziu pre masy. Uz FullHD v DK2 je sice pekny ale stale viditelne pixely su rusive (je tam 5.7" display z Note3). Proste tie sosovky pred displeyom dost zvecsia pixle. Idelne by bolo pre VR 8K, potom by sa dalo uvazovat napriklad ako jedno z vyuziti VR na nahradenie desktopu - mozem cez VR okuliare nasimulovat 30-40-50 a viac palcovy monitor a pracovna plocha bude pouzitelna (samozrejme to chce este progress na optike). Pri dnesnom FullHD toto mozne nieje.
jj někde jsem četl prohlášení nějakého člověka, co na VR dělá a prý i 8k je jim málo :)
Jo, říkal to přímo zakladatel Oculusu, Palmer Luckey
http://arstechnica.com/gaming/2013/09/virtual-perfection-why-8k-resoluti...
moc dobrej článek, díky
jestli je to pro někoho TLDR
"You can still see aliasing on lines on a retina display. You can't pick out the pixels, but you can still see the aliasing. There's a difference between where you can't see pixels and where you can't make improvements."
"Some of the speculation is you need about 8K per eye in our current field of view [for the Rift]. And to get to the point where you couldn't see any more improvements, you'd need several times that."
... several times that ... aspoň 100Mpix, těším se na 1Gpix, amen
„Třeba k čemu to bude, když už současné displeje jsou při standardní pozorovací vzdálenosti tak jemné, že body prakticky nevidíte.“
Za prvé ten přepočet „rozlišení“ na PPI není moc vypovídající, když i to uváděné rozlišení je jen nějaké číslo reflektující strukturu OLED displeje. Prostě počet pixelů na RGB a na pentile se moc porovnat nedá.
Za druhé není pravda, že by to nebylo vidět, jakmile vezmeme v úvahu VR. Už současný Samsung Galaxy Note 4 používaný v Galaxy Gear VR má QHD rozlišení 2560 x 1440, a přesto je to pro VR stále málo, body jsou jasně vidět. (Druhá věc je, že renderovaný 3D obsah to v tomhle rozlišení při 60 fps nestíhá a proto se stejně oversampluje z FullHD, jen pár aplikací jako panoramatické fotky opravdu využívá nativní rozlišení na maximum).
Ten displej od Sharpu má podobné rozměry, vůbec bych se nedivil, kdyby o tomhle nasazení také uvažovali, VR bude podle všeho gamechanger...
Ono realne pri dnesnej konstrukcii VR, ci uz Riftu alebo Gear, sa aj tak vdaka optike nepouziva cela plocha displayu, takze by bolo zbitocne vykreslovat cele QHD. Mozno casom ak sa budu robit rovno zakrivene LCD pre VR. A tak isto upscallovanie z FullHD vobec nevadi, dolezite je prave nevidiet body a na to treba vysoke rozlisenie.
Problem displeju pouzivanych v OR je nejen v rozliseni, ale i v tom, ze maji viditelnou cernou mrizku rastru. Zbytecne to pak opticky snizuje rozliseni
mk: Ta černá mřížka (screen door effect) byla výrazná v Development Kitu 1 (720p a LCD). V DK2 (1080p) i nejnovějším protypu Crescent Bay (minimálně 1440p) jsou ale OLEDy, kde už není screen door efekt tak patrný právě díky tomu, že není použitá pravoúhlá RGB mřížka, ale pentile... Jinak i uprostřed, kde je obraz nejdetailnější, by to ještě větší rozlišení sneslo. Carmack u Galaxy Gear VR říkal něco o oblasti cca 600x600 px (z 1280x1440), kterou se daří rozumně mapovat přes optiku, aby byl pohled na panoramatické fotky co nejlepší. Ale třeba na simulaci desktopu apod. to ještě ani zdaleka není...
Pre tych co to komentuju na co je take rozlisenie, ten nadpis asi trochu zavadza. Ked taky display Sharp vyrobi a vyvnie technologiu, este to neznamena ze do mesiaca budu take obrazovky v mobiloch. Momentalne pre lcd 5-6" je najvecsim odberatelom pravem mobilny sektor ale to sa moze zmenit. Tu ide skor o to ze Sharp vyvynie technologiu ktoru potom ponukne potencionalnym zaujemcom. Doteraz to boli prevazne vyrobcovia mobilov, v buducnosti to moze byt prave VR kde taketo rozlisenie najde uplatnenie.
zn: lupa (mikroskop) v cene
Bude to k tomu, ze se pa-vyrobci lednicek a podobne, budou predhanet, kdo ho ma kratsiho ... no a budou se snazit i nejak tu spotrebu snizit, aby v tom nemysela byt i7ka a vydrz nebyla pul hodiny .... takze se muzem dockat, ze nejaky normalni vyrobce pak vyrobi telefon, ktery s normalnim rozlisenim vydrzi mesic:)
Když se zeptali slavného horolezce proč leze na tu horu,odpověděl:"protože tam je".
Člověk vždy bude hledat technologické limity , ale jejich smysluplnost v praktickém použití již musí řešit jiní.
Určitě existuje řada aplikací,kde takový display najde racionální využití,ale mobilní telefon to asi nebude.
Nějak mi furt uniká proč se do notebooku strká pořád to obskurní rozlišení 1360x768, najít notebook s aspon 1600x900 nebo full hd je nadlidský výkon. Hlavně že mám v Samsungu full HD to fakt využíju .
super, prodam 1080p projektor a budu se misto na platno divat na filmy na "mobilu" ... a taky budu na zadech nosit akumulator z auta, abych to dobijel ... IDWTLOTPA
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.