Windows Automtive su vylepsene Windows CE a tie ako RTOS nepadaju- viac na itnews.sk
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Peter Fodreknickfotob https://diit.cz/profil/fotoba
16. 7. 2004 - 15:26https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseWindows Automtive su vylepsene Windows CE a tie ako RTOS nepadaju- viac na itnews.skhttps://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72684
+
Nastesti nejsem z tech, kdo by si kupovali fiaty - fuj. To bude psina, az stastny majitel takoveho pseudovozu chyti pres wifi virus a ten mu zprehaze data v navigacnim systemu :-).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Honza (neověřeno) https://diit.cz
16. 7. 2004 - 15:43https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseNastesti nejsem z tech, kdo by si kupovali fiaty - fuj. To bude psina, az stastny majitel takoveho pseudovozu chyti pres wifi virus a ten mu zprehaze data v navigacnim systemu :-).https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72686
+
Bůh a Buddha nás ochraňuj.. To už bude opravdu jako v té písničce "na přechodu pro chodce drtí Tatra důchodce...". Akorát to bude s Fiatem. Co si ten deBill nevymyslí! Ještě že letadla nemají OS Windows. To by nepršelo, ani nepadaly trakaře, ale rovnou letadla, nejlépe 747 či Airbusy
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr (neověřeno) https://diit.cz
16. 7. 2004 - 16:01https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseBůh a Buddha nás ochraňuj.. To už bude opravdu jako v té písničce "na přechodu pro chodce drtí Tatra důchodce...". Akorát to bude s Fiatem. Co si ten deBill nevymyslí! Ještě že letadla nemají OS Windows. To by nepršelo, ani nepadaly trakaře, ale rovnou letadla, nejlépe 747 či Airbusyhttps://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72718
+
Mimochodem, jak se budou aplikovat security patche? Bude to jako oné blahé době, kdy se na bakelitového smraďocha použil kus látky a laku? Nebo to budu lít do nádrže? :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr (neověřeno) https://diit.cz
16. 7. 2004 - 16:03https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseMimochodem, jak se budou aplikovat security patche? Bude to jako oné blahé době, kdy se na bakelitového smraďocha použil kus látky a laku? Nebo to budu lít do nádrže? :)https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72719
+
To ze nekdo bude vse vyrizovat z auta, de uz dneska, kdyz mas notase a dokonce kvuli tomu nemusis byt uveznenej v aute ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Chulda (neověřeno) https://diit.cz
16. 7. 2004 - 16:12https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseTo ze nekdo bude vse vyrizovat z auta, de uz dneska, kdyz mas notase a dokonce kvuli tomu nemusis byt uveznenej v aute ;-)https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72748
+
Jako pocitacovy a Linuxovy fanda a cerstvy drzitel RO si nejsem jisty, ze je to krok spravnym smerem. Uz jsem videl auta s ovladanim radia na volantu, ale nasmeju se az tam bude Ctrl-Alt-Del.A Windowsove bezpecnostni chyby budou obzvlaste pikantni, az se povede bezdratove pres nejakou chybicku v IE Car Edition odemknou auto a pak s nim odjet. Co takhle udelat Linux do aut?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Wildwire (neověřeno) https://diit.cz
16. 7. 2004 - 16:13https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseJako pocitacovy a Linuxovy fanda a cerstvy drzitel RO si nejsem jisty, ze je to krok spravnym smerem. Uz jsem videl auta s ovladanim radia na volantu, ale nasmeju se az tam bude Ctrl-Alt-Del.A Windowsove bezpecnostni chyby budou obzvlaste pikantni, az se povede bezdratove pres nejakou chybicku v IE Car Edition odemknou auto a pak s nim odjet. Co takhle udelat Linux do aut?https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72755
+
No ja by som do auta nedaval ziadny OS, v kazdom zlozitejsom software sa najdu chyby.. a ako by sa updatovaly, vzdy by sa nasli nezabezpecene auta. (a ukradnut auto sa viac oplati ako ukradnut .txt subor)
To radsej auto+vstavany notebook.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
renoor (neověřeno) https://diit.cz
16. 7. 2004 - 16:31https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseNo ja by som do auta nedaval ziadny OS, v kazdom zlozitejsom software sa najdu chyby.. a ako by sa updatovaly, vzdy by sa nasli nezabezpecene auta. (a ukradnut auto sa viac oplati ako ukradnut .txt subor)
To radsej auto+vstavany notebook.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72791
+
Komické. Není divu, že se k tomu odhodlaly italské "vznětlivé hlavy". Spojení toho nejlepšího s nejlepším :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
teki (neověřeno) https://diit.cz
16. 7. 2004 - 16:58https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseKomické. Není divu, že se k tomu odhodlaly italské "vznětlivé hlavy". Spojení toho nejlepšího s nejlepším :-)https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72821
+
renoor: No tak to holt budeš nadosmrti jezdit stodvacítkou. V autech totiž už počítače jsou a to dost dlouho. A ne jen k nějaký navigaci. Řídí vstřivání, startování, atd. Bez něj prostě auto nejede.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin Bartoň https://diit.cz/profil/martin2
16. 7. 2004 - 17:15https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuserenoor: No tak to holt budeš nadosmrti jezdit stodvacítkou. V autech totiž už počítače jsou a to dost dlouho. A ne jen k nějaký navigaci. Řídí vstřivání, startování, atd. Bez něj prostě auto nejede.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72852
+
Tak tak, kdo si pak koupi fiata bude uz opravdu naprosty v.. Uprime receno, kdo si nyni kupuje fiaty.
Buh nas ochranuj a vse zle pryc. Snad to prezijeme ve zdravi. Kdyz si dam dohromady ceskeho ridice a k tomu Windows, tak mi z toho vychazi vrazedna kombinace.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fujtajbl (neověřeno) https://diit.cz
16. 7. 2004 - 17:16https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseTak tak, kdo si pak koupi fiata bude uz opravdu naprosty v.. Uprime receno, kdo si nyni kupuje fiaty.
Buh nas ochranuj a vse zle pryc. Snad to prezijeme ve zdravi. Kdyz si dam dohromady ceskeho ridice a k tomu Windows, tak mi z toho vychazi vrazedna kombinace.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72853
+
Me to ostatně připadá jako jediný další logický krok, to že Microsoft je jediná firma shopná v tomto ohledu nějak inovovat je sice smutné ale rozhodně si za to zaslouží chválu...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
K (neověřeno) https://diit.cz
16. 7. 2004 - 17:46https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseMe to ostatně připadá jako jediný další logický krok, to že Microsoft je jediná firma shopná v tomto ohledu nějak inovovat je sice smutné ale rozhodně si za to zaslouží chválu...https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72855
+
Auto se SW od MS si určitě NIKDY nekoupím! Nejsem blázen... :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
vladino https://diit.cz/profil/vladino
16. 7. 2004 - 18:17https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseAuto se SW od MS si určitě NIKDY nekoupím! Nejsem blázen... :-)https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72856
+
Ale no tak!Podivej se na XPcka (respektive budouci verzi - Longhorn).Tam uz zadne drivery nepotrebujes, protoze je ma system uz vsechny v sobe a nainstaluje si je sam.Jinak linux by byla fakt fajnova alternativa, kdyz uz je i ten Linux BIOS (primo v cipu je jadro) a urychli se tim bootovani systemu. :-))
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Honza (neověřeno) https://diit.cz
16. 7. 2004 - 20:10https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseAle no tak!Podivej se na XPcka (respektive budouci verzi - Longhorn).Tam uz zadne drivery nepotrebujes, protoze je ma system uz vsechny v sobe a nainstaluje si je sam.Jinak linux by byla fakt fajnova alternativa, kdyz uz je i ten Linux BIOS (primo v cipu je jadro) a urychli se tim bootovani systemu. :-))https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72879
+
Nonono :) koukam ze ste se tu vsichni nejak pustili do MS, :). By mne zajimalo na cem vsichni jedete! :-) ted k tematu, wokna do auta rozhodne to nebudou nejaky obr XP a podobne, to by tam musel beejt narvanej slusnej komp ze? :))) Vezmeme-li PPC (MS W Mobile 2003), tak jsou velmi stabilni (a to jsem Palmista :))) nekdy potrebujou ten HR (hardreset) ale to jen v situacich kdy se nacpe novej program. Pokud by v aute meli W ovladat celou elektroniku (ABS,...) tak by si fiat nedovolil vypustit auto, ktere by napr nebrzdilo nemyslite? :) Ostatni veci, FM radio, TV, Mobilni telefon, jsou v celku jednoduche appl, ktere uuz na PPC fungujou :) tak proc by nemohli fungovat integrovany v aute? Spuste lidi to ulehci a urychli praci, takhle napsat si majla v aute za jizdy bych klidne bral :) K bezdratove komunikaci, by mne zajimalo presneji co je tim mysleno, pokud by se to auto melo pripojovat do Wi-Fi siti (coz si neumim predstavit) bylo by to urcite reseno zajimave, rozhodne by nedokazalo prijimat normalni soubory... Totez plati i pro BT a podobne... Pokud by melo obstaravat zesilovani signalu pro tyto zarizeni v aute, myslim ze by to bylo spis + nez -. Ne??? :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
GTA-007 (neověřeno) https://diit.cz
16. 7. 2004 - 20:52https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseNonono :) koukam ze ste se tu vsichni nejak pustili do MS, :). By mne zajimalo na cem vsichni jedete! :-) ted k tematu, wokna do auta rozhodne to nebudou nejaky obr XP a podobne, to by tam musel beejt narvanej slusnej komp ze? :))) Vezmeme-li PPC (MS W Mobile 2003), tak jsou velmi stabilni (a to jsem Palmista :))) nekdy potrebujou ten HR (hardreset) ale to jen v situacich kdy se nacpe novej program. Pokud by v aute meli W ovladat celou elektroniku (ABS,...) tak by si fiat nedovolil vypustit auto, ktere by napr nebrzdilo nemyslite? :) Ostatni veci, FM radio, TV, Mobilni telefon, jsou v celku jednoduche appl, ktere uuz na PPC fungujou :) tak proc by nemohli fungovat integrovany v aute? Spuste lidi to ulehci a urychli praci, takhle napsat si majla v aute za jizdy bych klidne bral :) K bezdratove komunikaci, by mne zajimalo presneji co je tim mysleno, pokud by se to auto melo pripojovat do Wi-Fi siti (coz si neumim predstavit) bylo by to urcite reseno zajimave, rozhodne by nedokazalo prijimat normalni soubory... Totez plati i pro BT a podobne... Pokud by melo obstaravat zesilovani signalu pro tyto zarizeni v aute, myslim ze by to bylo spis + nez -. Ne??? :) https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72911
+
Ja si jen zive predstavuju ty hlasky:
- Doslo k chybe pri spusteni modulu airbag. Pro opetovne susteni stlacte F1
- Neni dostatek systemovych prostredku pro aplikaci brzdy. Aplikace nebude spustena
- Skutecne chcete pridat plyn? Ano/Ne/Storno
Nic co ma windows mi nesmi do baraku... Tak maximalne na comp co maji decka na hrani.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Marty (neověřeno) https://diit.cz
16. 7. 2004 - 21:34https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseJa si jen zive predstavuju ty hlasky:
- Doslo k chybe pri spusteni modulu airbag. Pro opetovne susteni stlacte F1
- Neni dostatek systemovych prostredku pro aplikaci brzdy. Aplikace nebude spustena
- Skutecne chcete pridat plyn? Ano/Ne/Storno
Nic co ma windows mi nesmi do baraku... Tak maximalne na comp co maji decka na hrani.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72923
+
Vite jaka to bude uspora? V autech nebudou zadny kontrolky, vsechny nahradi jedna a na ni bude napis obecna autochyba. Zkuste zastavit, vypnout motor, vystoupit, nastoupit, nastarotav a znovu se rozjed. Pokud brzdy stale nebrzdi kontaktujte vaseho dovavatele :-)))))))
Ale celkem by me zajimalo jak to bude s aktivaci, to kdyz treba vymenim pneumatiku, tak budu muset znovu aktivovat Windows? Tak to bude zabava:-) Jeste, ze znacku FIAT povazuju za auto co rezne uz v katalogu:-))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nyny (neověřeno) https://diit.cz
16. 7. 2004 - 22:02https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseVite jaka to bude uspora? V autech nebudou zadny kontrolky, vsechny nahradi jedna a na ni bude napis obecna autochyba. Zkuste zastavit, vypnout motor, vystoupit, nastoupit, nastarotav a znovu se rozjed. Pokud brzdy stale nebrzdi kontaktujte vaseho dovavatele :-)))))))
Ale celkem by me zajimalo jak to bude s aktivaci, to kdyz treba vymenim pneumatiku, tak budu muset znovu aktivovat Windows? Tak to bude zabava:-) Jeste, ze znacku FIAT povazuju za auto co rezne uz v katalogu:-))https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72939
+
16. 7. 2004 - 23:34https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseMikroskop a Fiat = svuj k svemu!https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-72973
+
Jste ubožáci. A kdyby tam byl Apple OS, tak to by jako bylo všechno v pořádku? A to byste už nemuseli hledat kombinace jako je jablko/esc a tak dále, že?
GTA-007 to napsal naprosto přesně.
Ale holt předhánět se v nadávkách na MS je dnes IN. Nejsem zaměstnanec a ani prodejce MS, jen spokojený uživatel, který "modrou obrazovku" u sebe ještě nezaznamenal. Možná vy všichni ostatní ano. Pak ale kdo ví co máte za shitoidní HW, poskládaný v kdejaké garážovce - a nebo si instalujete kdejakou utilitku a pak se nadáváte, jaký je MS podvodník, když máte zasviněný coml...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ViktorN (neověřeno) https://diit.cz
17. 7. 2004 - 00:35https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseJste ubožáci. A kdyby tam byl Apple OS, tak to by jako bylo všechno v pořádku? A to byste už nemuseli hledat kombinace jako je jablko/esc a tak dále, že?
GTA-007 to napsal naprosto přesně.
Ale holt předhánět se v nadávkách na MS je dnes IN. Nejsem zaměstnanec a ani prodejce MS, jen spokojený uživatel, který "modrou obrazovku" u sebe ještě nezaznamenal. Možná vy všichni ostatní ano. Pak ale kdo ví co máte za shitoidní HW, poskládaný v kdejaké garážovce - a nebo si instalujete kdejakou utilitku a pak se nadáváte, jaký je MS podvodník, když máte zasviněný coml...https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73003
+
2ViktorN: Neznam utilitku, kterou lze sestrelit OS, ale znam jich spoustu, kterejma jdou sestrelit widle.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
J (neověřeno) https://diit.cz
17. 7. 2004 - 09:41https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse2ViktorN: Neznam utilitku, kterou lze sestrelit OS, ale znam jich spoustu, kterejma jdou sestrelit widle.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73364
+
2ViktorN: tvou reakci nechapu. Proc hned napadas ostatni, ze maji nekvalitni PC a instaluji si kazdou utilitku a z toho duvodu jim padaji okna a tak pisou neco proti MS. Za celou dobu, co pouzivam WinXP Prof. jsem ho nemusel preinstalovat (jedine kvuli vyrazne zmene HW), proto jej taky vsem zakaznikum doporucuji na nove PC - jako zatim nejlepsi OS (ikdyz ma taky nejake chyby) od MickeySoftu.
Jinak ty vtipky na MS jsou vetsinou vzpominkou na predchozi verze oken pro ty, co meli moznost pracovat jiz od Win 3.11, W95 ...
PS: ber to jako dalsi kategorii vtipu, jako napr. o policajtech, ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kamil (neověřeno) https://diit.cz
17. 7. 2004 - 09:58https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse2ViktorN: tvou reakci nechapu. Proc hned napadas ostatni, ze maji nekvalitni PC a instaluji si kazdou utilitku a z toho duvodu jim padaji okna a tak pisou neco proti MS. Za celou dobu, co pouzivam WinXP Prof. jsem ho nemusel preinstalovat (jedine kvuli vyrazne zmene HW), proto jej taky vsem zakaznikum doporucuji na nove PC - jako zatim nejlepsi OS (ikdyz ma taky nejake chyby) od MickeySoftu.
Jinak ty vtipky na MS jsou vetsinou vzpominkou na predchozi verze oken pro ty, co meli moznost pracovat jiz od Win 3.11, W95 ...
PS: ber to jako dalsi kategorii vtipu, jako napr. o policajtech, ...https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73380
+
Ze tu bude nekdo trapcit s Ctrl-Alt-Del mi bylo jasny a jako vzdycky mi to pripada vrcholne trapny ( je to prece v kurzu, nadavat na M$ ), ale ze i autori na CD-R se pripoji, to jsem teda necekal. Osobne vidim systemy Win2K a ted rozhodne WinXP jako velmi stabilni a pro mou programatorskou praci maximalne uzivatelsky prijemne. Spolecne s Visual C++ ( momentalne .NET 2003 ) a i XBOX SDK jsou to pro me bezkonkurencne nejlepsi a nepropracovanejsi nastroje, ktere jsem mohl pouzivat od dob DOSu a to ani nepocitam jine platformy, kde je to obcas dost horor. Jiste, vsechno ma sve mouchy, ale neda se to tak bagatelizovat, jak to tu delate. Pripadam si tu jak v diskuzi o Win2k3 Mobile Edition, kde priznivci Symbianu provolavali stejne "vtipna" hesla a ja mel jeste cerstve na pameti zkusenosti se svou P800, kterou jsem restartoval snad kazdych par hodin.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WoodyIS https://diit.cz/profil/woodyis
17. 7. 2004 - 10:37https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseZe tu bude nekdo trapcit s Ctrl-Alt-Del mi bylo jasny a jako vzdycky mi to pripada vrcholne trapny ( je to prece v kurzu, nadavat na M$ ), ale ze i autori na CD-R se pripoji, to jsem teda necekal. Osobne vidim systemy Win2K a ted rozhodne WinXP jako velmi stabilni a pro mou programatorskou praci maximalne uzivatelsky prijemne. Spolecne s Visual C++ ( momentalne .NET 2003 ) a i XBOX SDK jsou to pro me bezkonkurencne nejlepsi a nepropracovanejsi nastroje, ktere jsem mohl pouzivat od dob DOSu a to ani nepocitam jine platformy, kde je to obcas dost horor. Jiste, vsechno ma sve mouchy, ale neda se to tak bagatelizovat, jak to tu delate. Pripadam si tu jak v diskuzi o Win2k3 Mobile Edition, kde priznivci Symbianu provolavali stejne "vtipna" hesla a ja mel jeste cerstve na pameti zkusenosti se svou P800, kterou jsem restartoval snad kazdych par hodin.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73382
+
Já to trochu nechápu, chcou aby řidič nebyl příliš rozptylován a obrazovka s tim internetem bude kde? V palubni desce bude LCD nebo tekute krystaly budou v prednim skle? Uz vidim zpravy v novinach o tom jak se někdo vyboural s takovym autem, když si zrovna četl maila. Min.dopravy takove auta zakaze stejne jako telefonovani bez handsfree.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
David Kleibert https://diit.cz/profil/dave123
17. 7. 2004 - 11:40https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseJá to trochu nechápu, chcou aby řidič nebyl příliš rozptylován a obrazovka s tim internetem bude kde? V palubni desce bude LCD nebo tekute krystaly budou v prednim skle? Uz vidim zpravy v novinach o tom jak se někdo vyboural s takovym autem, když si zrovna četl maila. Min.dopravy takove auta zakaze stejne jako telefonovani bez handsfree.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73387
+
No rodiče mají od FIATa Bravu. A bylo by to bezproblémové auto, až na ten... software. Občas se stane, naštěstí velmi zřídka, že přestane topit. Ve dvou autorizovaných servisech závadu nenašli. Jediný způsob jak závadu opravit je, no hádejte. Zastavit, vypnout motor, vytáhnout klíčky. Jen vystupovat se nemusí.
Jak vidím, tak FIAT už pracuje i na tom vystoupit/nastoupit. Integrací komponent (zabezpečení dveří) do jednoho systému. Ach jo.
Ale to se zeptejte třeba v BMW, tam upgratují soft i při běžných prohlídkách, jen se s tím nechlubí. Ono všeho s mírou... Už dnes je dle statistik nejvíce poruch automobilů způsobeno chybou software.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
fotr (neověřeno) https://diit.cz
17. 7. 2004 - 11:45https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseNo rodiče mají od FIATa Bravu. A bylo by to bezproblémové auto, až na ten... software. Občas se stane, naštěstí velmi zřídka, že přestane topit. Ve dvou autorizovaných servisech závadu nenašli. Jediný způsob jak závadu opravit je, no hádejte. Zastavit, vypnout motor, vytáhnout klíčky. Jen vystupovat se nemusí.
Jak vidím, tak FIAT už pracuje i na tom vystoupit/nastoupit. Integrací komponent (zabezpečení dveří) do jednoho systému. Ach jo.
Ale to se zeptejte třeba v BMW, tam upgratují soft i při běžných prohlídkách, jen se s tím nechlubí. Ono všeho s mírou... Už dnes je dle statistik nejvíce poruch automobilů způsobeno chybou software. https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73402
+
Já se těšim, až mi v krizové situaci auto ohlásí: "Program brzda provedl neplatnou operaci na adrese 0xEC15 a bude ukončen. OK / Storno ". V autě by mělo být software co nejmíň a jenom tam, kde se potřebuje. Například nechápu, jak je vůbec ještě v dnešní době možné ukrást auto. Bez počítače se nehne a pokud by počítač požadoval nějaký rozumně šifrovaný klíč, který má pouze majitel, tak s tim autem nikdo jiný neodjede. Počítače by si výrobce hlídal a dodával jenom na výměnu za porouchaný nebo oficiálním partnerům. Vždyť je to úplně jednoduchý. Tady by se měli výrobci zamyslet.
Samozřejmě jde všechno obejít. Auto jde odtáhnout (GPS by mohlo hlídat změnu polohy auta). Určitě by nějaký šikovný Číňaní začali vyrábět ve velkym odblokované počítače do aut :-) atd. Zatim to ale vypadá, že se software v autech nasazuje jinde než má.
Vláďa
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
vlada (neověřeno) https://diit.cz
17. 7. 2004 - 12:37https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseJá se těšim, až mi v krizové situaci auto ohlásí: "Program brzda provedl neplatnou operaci na adrese 0xEC15 a bude ukončen. OK / Storno ". V autě by mělo být software co nejmíň a jenom tam, kde se potřebuje. Například nechápu, jak je vůbec ještě v dnešní době možné ukrást auto. Bez počítače se nehne a pokud by počítač požadoval nějaký rozumně šifrovaný klíč, který má pouze majitel, tak s tim autem nikdo jiný neodjede. Počítače by si výrobce hlídal a dodával jenom na výměnu za porouchaný nebo oficiálním partnerům. Vždyť je to úplně jednoduchý. Tady by se měli výrobci zamyslet.
Samozřejmě jde všechno obejít. Auto jde odtáhnout (GPS by mohlo hlídat změnu polohy auta). Určitě by nějaký šikovný Číňaní začali vyrábět ve velkym odblokované počítače do aut :-) atd. Zatim to ale vypadá, že se software v autech nasazuje jinde než má.
Vláďahttps://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73417
+
imho hlavně v současnejch autech neni software, ale firmware - i když to je jen slovíčkaření...
2fotr: na tom, že BMW upgraduje vždy když to vozidlo dostane do rukou nevidím nic špatného, pokud je upgrade udělaný správně, nebývá to krok zpět ale vpřed.
Že MS chce začít do aut cpát přímo OS je jen a jen jejich věc. IMHO OS je v takovém zařízení jako je auto docela problematická záležitost, protože uživatel auta by neměl mít možnost zasahovat do softwaru na autě. Stejně tak jako dnes nemá možnost do fw zasahovat (nastavovat účinnost ABS, nastavení klimatizace, atd.).
Auta jsou od toho, aby se jima jezdilo, jediný, za co bych se přimluvil, je wifi :-). Zbytek stačí notebook a nějaká "zásuvka" v tom autě. Řidič má řídit a né dělat kraviny a zbytek posádky nepotřebuje hlasové ovládání.
Howgh.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TimJ https://diit.cz/profil/timj
17. 7. 2004 - 13:52https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseimho hlavně v současnejch autech neni software, ale firmware - i když to je jen slovíčkaření...
2fotr: na tom, že BMW upgraduje vždy když to vozidlo dostane do rukou nevidím nic špatného, pokud je upgrade udělaný správně, nebývá to krok zpět ale vpřed.
Že MS chce začít do aut cpát přímo OS je jen a jen jejich věc. IMHO OS je v takovém zařízení jako je auto docela problematická záležitost, protože uživatel auta by neměl mít možnost zasahovat do softwaru na autě. Stejně tak jako dnes nemá možnost do fw zasahovat (nastavovat účinnost ABS, nastavení klimatizace, atd.).
Auta jsou od toho, aby se jima jezdilo, jediný, za co bych se přimluvil, je wifi :-). Zbytek stačí notebook a nějaká "zásuvka" v tom autě. Řidič má řídit a né dělat kraviny a zbytek posádky nepotřebuje hlasové ovládání.
Howgh.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73451
+
17. 7. 2004 - 14:27https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseHmmm, Blue Screen of Death dostane novy rozmer.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73480
+
GTA-007: Windows+Linux. Ale jakejkoliv "chytřejší" OS do auta, kterej by se staral už přímo o řízení a tak, nechci. Sice jsem slyšel, že se zabudoval snad i Symbian do auta, ale to bylo prej jenom pro navigaci. Takže počítač v autě ano, ale OS ne (to co v autě mám teď, nepovažuji za OS v pravém smyslu).
ViktorN: I kdyby tam byl Apple tak by se mi to nelíbilo. Mimochodem, snad si ostatní tady urážet nemusel. Oni ti nic neudělali. Vypadá to tak, že jsi se projevil sám jako ubožák.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr (neověřeno) https://diit.cz
17. 7. 2004 - 19:59https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseGTA-007: Windows+Linux. Ale jakejkoliv "chytřejší" OS do auta, kterej by se staral už přímo o řízení a tak, nechci. Sice jsem slyšel, že se zabudoval snad i Symbian do auta, ale to bylo prej jenom pro navigaci. Takže počítač v autě ano, ale OS ne (to co v autě mám teď, nepovažuji za OS v pravém smyslu).
ViktorN: I kdyby tam byl Apple tak by se mi to nelíbilo. Mimochodem, snad si ostatní tady urážet nemusel. Oni ti nic neudělali. Vypadá to tak, že jsi se projevil sám jako ubožák.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73540
+
Ja necim, jakou z toho delate vedu? Pochybuju, ze by tam byly Wokna, ono to bude spis neco, co se jako wokna tvarit bude. Navic opravdu pocitace(tj. s vetsi obrazovkou a ne zadnou segmentovkou 5x7 cm) se na kolejovych vozidlech vyrobenych v CR onjevuji uz cca od roku 1993.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Q (neověřeno) https://diit.cz
17. 7. 2004 - 23:07https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseJa necim, jakou z toho delate vedu? Pochybuju, ze by tam byly Wokna, ono to bude spis neco, co se jako wokna tvarit bude. Navic opravdu pocitace(tj. s vetsi obrazovkou a ne zadnou segmentovkou 5x7 cm) se na kolejovych vozidlech vyrobenych v CR onjevuji uz cca od roku 1993.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73556
+
Q: Počítače... nevím jak pro tebe, ale pro mě je rozdíl ve slově počítač, co se týče ovládání jízdy, a počítač co se týče pouze navigace a s jízdou to nemá nic společného. V podstatě každé auto má počítač. Ale jak se zde již někdo zmínil, je to pouze kus firmwaru s nejnutnějšíma funkcema a ničím jiným. Pokud by byl vyloženě PC s OS a měl ovládat jízdu, či se do toho nějak montoval, mohlo by to být nebezpečné. V tomto je nesporná výhoda "pouze" firmwaru. Ačkoliv tam jsou určitě chyby, vzhledem ke své omezenosti to je zanedbatelné.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr (neověřeno) https://diit.cz
17. 7. 2004 - 23:20https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseQ: Počítače... nevím jak pro tebe, ale pro mě je rozdíl ve slově počítač, co se týče ovládání jízdy, a počítač co se týče pouze navigace a s jízdou to nemá nic společného. V podstatě každé auto má počítač. Ale jak se zde již někdo zmínil, je to pouze kus firmwaru s nejnutnějšíma funkcema a ničím jiným. Pokud by byl vyloženě PC s OS a měl ovládat jízdu, či se do toho nějak montoval, mohlo by to být nebezpečné. V tomto je nesporná výhoda "pouze" firmwaru. Ačkoliv tam jsou určitě chyby, vzhledem ke své omezenosti to je zanedbatelné.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73557
+
Dovolim si predlozit ctenym ctenarum (a taky redaktorum) par odkazu. Prvni dva na dolozeni, ze Mac OS jiz v aute jezdi, treti je fikce napsana pro pobaveni okoli v roce 1998: http://www.mujmac.cz/art/hw/tatramac.html http://www.mujmac.cz/art/sw/tatramac_soft.html http://randalf.cz/fanziny/FANZIN2.HTM#WinCEk
Ale inteligentnim autum se v brzke budoucnosti stejne nevyhneme, bez ohledu na dodavatele OS. Uz dnes vas nektere verbalne zdrbou, ze jedete se zatazenou rucni brzdou a podobne. A ani mne tak neprekvapuje, ze to MS zkousi v evropske automobilce, doma by s tim asi nepochodil a obrzel spoustu zalob na ta nejstupidnejsi temata. Jo, amerika .....
BTW: Mam Fiata a mel jsem v umyslu pri dalsim upgrade na novejsi stroj zustat u stejne znacky. Budu o tom jeste premyslet.... ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Randalf (neověřeno) https://diit.cz
17. 7. 2004 - 23:49https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseDovolim si predlozit ctenym ctenarum (a taky redaktorum) par odkazu. Prvni dva na dolozeni, ze Mac OS jiz v aute jezdi, treti je fikce napsana pro pobaveni okoli v roce 1998:
http://www.mujmac.cz/art/hw/tatramac.html
http://www.mujmac.cz/art/sw/tatramac_soft.html
http://randalf.cz/fanziny/FANZIN2.HTM#WinCEk
Ale inteligentnim autum se v brzke budoucnosti stejne nevyhneme, bez ohledu na dodavatele OS. Uz dnes vas nektere verbalne zdrbou, ze jedete se zatazenou rucni brzdou a podobne. A ani mne tak neprekvapuje, ze to MS zkousi v evropske automobilce, doma by s tim asi nepochodil a obrzel spoustu zalob na ta nejstupidnejsi temata. Jo, amerika .....
BTW: Mam Fiata a mel jsem v umyslu pri dalsim upgrade na novejsi stroj zustat u stejne znacky. Budu o tom jeste premyslet.... ;-)https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73573
+
To: Petr
Letadla Airbus jsou řízeny OS - buhužel už několikrát vinou sw spadly (například u jednoho letu SW ve výšce díky chybě čidla usoudil, že letadlo právě dosedlo na přistávací plochu a zapnul (v normální letové výšce tzv. reverz (zpětný chod) :-( ). Tam SW nedovolí udělat pilotovi nic, co by podle sw ohrozilo bezpečnost letadla - bohužel ani ty, které by sice byly riskantní, ale mohly odvrátit katastrofu.
OS v autech a ledadlech - proč ne, ale VŽDY by tu měla být možnost sw vypnout a řídit zcela ručně.
Co se týká aut - myslím si, že by se i dnes měla vyrábět auta na způsob Š120. Samozřejmě s katalyzátorem (ten Š120 nemá) ale s minimem elektroniky - má to jednu obrovskou výhodu: Když se na cestě něco porouchá, tak zručný řidič si pomůže sám, ostatním pomůže služba typu Žlutý anděl - přímo na cestě.
Mám auto s automatickou převodovkou z USA, a bohužel při chybě startéru bylo nutné auto převézt (naložené) odtahovkou do servisu :-( (u Š120 by stačilo požádat někoho o roztlačení nebo jen stát ve svahu).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Teleman (neověřeno) https://diit.cz
18. 7. 2004 - 08:37https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseTo: Petr
Letadla Airbus jsou řízeny OS - buhužel už několikrát vinou sw spadly (například u jednoho letu SW ve výšce díky chybě čidla usoudil, že letadlo právě dosedlo na přistávací plochu a zapnul (v normální letové výšce tzv. reverz (zpětný chod) :-( ). Tam SW nedovolí udělat pilotovi nic, co by podle sw ohrozilo bezpečnost letadla - bohužel ani ty, které by sice byly riskantní, ale mohly odvrátit katastrofu.
OS v autech a ledadlech - proč ne, ale VŽDY by tu měla být možnost sw vypnout a řídit zcela ručně.
Co se týká aut - myslím si, že by se i dnes měla vyrábět auta na způsob Š120. Samozřejmě s katalyzátorem (ten Š120 nemá) ale s minimem elektroniky - má to jednu obrovskou výhodu: Když se na cestě něco porouchá, tak zručný řidič si pomůže sám, ostatním pomůže služba typu Žlutý anděl - přímo na cestě.
Mám auto s automatickou převodovkou z USA, a bohužel při chybě startéru bylo nutné auto převézt (naložené) odtahovkou do servisu :-( (u Š120 by stačilo požádat někoho o roztlačení nebo jen stát ve svahu). https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73576
+
Důvod proč ČR nebude nikdy vyspělá kapitalistická země , je že tady se úspěch neodpouští. Proto je šmahem vše od MS na hovno , proto Schumacher používá nepovolenou techniku ve Ferrari , proto je Lance Armstrong nadopovanej a proto je USA nacistickej stát ovládanej židy. Elvis žije .....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Venousekh https://diit.cz/profil/venousekh
18. 7. 2004 - 09:17https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseDůvod proč ČR nebude nikdy vyspělá kapitalistická země , je že tady se úspěch neodpouští. Proto je šmahem vše od MS na hovno , proto Schumacher používá nepovolenou techniku ve Ferrari , proto je Lance Armstrong nadopovanej a proto je USA nacistickej stát ovládanej židy. Elvis žije .....https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73577
+
no, FIAT a MS -- správná dvojka :-) Myslím, že to mají geniálně vymyšleno, žádný FIAT nepřežije déle než 5-6 let, a tudíž prodej licencí bude utěšebě stoupat :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TyNyT (neověřeno) https://diit.cz
18. 7. 2004 - 20:30https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseno, FIAT a MS -- správná dvojka :-) Myslím, že to mají geniálně vymyšleno, žádný FIAT nepřežije déle než 5-6 let, a tudíž prodej licencí bude utěšebě stoupat :-)https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73744
+
Pro vsechny ty radoby odpurce MS. Kde se v clanku pise, ze ty wokna budou na ovladani zivotne dulezitych funkci toho vozu? A to, ze mne vytuhne prehravani MP3 z USB klicenky nebo neco podobneho jizdu urcite neohrozi. Vetsina lidi si tady akorat musela rychle prisadit jak je MS neschopny a smitec. Ne ze bych si obcas na neco ve WinXP nezanadaval, ale jinak jsem spokojeny s tim jak to funguje a myslim, ze 99% tech co se tady zviditelnili nadavkami pouziva software od MS take, jenom si musi holt rypnout.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Stepan (neověřeno) https://diit.cz
18. 7. 2004 - 21:15https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskusePro vsechny ty radoby odpurce MS. Kde se v clanku pise, ze ty wokna budou na ovladani zivotne dulezitych funkci toho vozu? A to, ze mne vytuhne prehravani MP3 z USB klicenky nebo neco podobneho jizdu urcite neohrozi. Vetsina lidi si tady akorat musela rychle prisadit jak je MS neschopny a smitec. Ne ze bych si obcas na neco ve WinXP nezanadaval, ale jinak jsem spokojeny s tim jak to funguje a myslim, ze 99% tech co se tady zviditelnili nadavkami pouziva software od MS take, jenom si musi holt rypnout.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73746
+
TyNyT - další ubožák, co si myslí že sežral všechen rozum. Ve firmě máme 13 osobních aut, z toho je pro drobné rozvozy 6 ks starých Punt, r.v. 94-96. Dodnes jezdí s nutnou údržbou, každé má najeto přes 400 tis. km, Fabie jsem odepisovali po třech letech, neujelo to ani 150 tis bez generálky :-((( Šéf má pětkové BMW, za tu dobu taky už druhé. Jeho další auto bude asi Alfa Romeo, tak si počkéme na počítačové....
Závěr - v MS asi nejsou takoví pitomci, že jdou po FIATu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr (neověřeno) https://diit.cz
18. 7. 2004 - 21:26https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseTyNyT - další ubožák, co si myslí že sežral všechen rozum. Ve firmě máme 13 osobních aut, z toho je pro drobné rozvozy 6 ks starých Punt, r.v. 94-96. Dodnes jezdí s nutnou údržbou, každé má najeto přes 400 tis. km, Fabie jsem odepisovali po třech letech, neujelo to ani 150 tis bez generálky :-((( Šéf má pětkové BMW, za tu dobu taky už druhé. Jeho další auto bude asi Alfa Romeo, tak si počkéme na počítačové....
Závěr - v MS asi nejsou takoví pitomci, že jdou po FIATu.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73747
+
Co jste s tou nebohou fabíí dělali? já mam Fabii jetou 180 tisíc a má teprve druhou spojku (to je tím že jezdím jak prase) jinak je naprosto v pořádku....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
K (neověřeno) https://diit.cz
18. 7. 2004 - 22:13https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseCo jste s tou nebohou fabíí dělali? já mam Fabii jetou 180 tisíc a má teprve druhou spojku (to je tím že jezdím jak prase) jinak je naprosto v pořádku....https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73763
+
italske auta a motorky mely a maji na rozdil od japonskych nebo nemeckych priblizovadel dusi coz jim nikdo nemuze vytknout (ani ja jakozto majitel nemeckeho auta a japonske motorky ale vseho do casu..;-) ) a pokud jde o technologii tak nejen ze drzi krok ale v nekterych ohledech se jich zuby nechty musi drzet ostatni. Pokud tady nekdo nadava na fiaty tak asi vazne jezdi jenom na pocitaci....rika vam neco znacka ferrari ? a vite jaky vstah ma s fiatem, alfou romeo,.... ? kdyz se nebudu divat na majetkove vstahy tak jedna podstatna vec je ze spolu sdileji konstrukcni kancelare a clovek ktery navrhoval nejnovejsi ferrari taky nejspis delal na navrhu nejnovejsiho fiata ( to je trosku nadnesene ale v podstate si navzajem pri tom cumeli pres rameno a radili se ;-) ) takze jejich zkusenosti s navrhem napriklad motoru (koncept FIRE nedokazala DODNES uspokojive napodobit natoz prekonat zadna automobilka a to uz ma pjeknych par krizku na hrbete) jsou precejenom o dost vedsi nez jaky maji konstrukteri u nas kteri mohli spolupracovat maximalne na vyvoji Avie ( a podle toho to taky dopadlo...budiz zeme lehka temhle slusnym levnym nakladackum :-( ).
Jsem se dostal uplne nekam jinam. On to sice neni nejlepsi krok spojit se s MS ale ma to vyhodu v tom ze vi si klidne dal budete jezdit ve svych skodach 120 zatimco my normalni si sedneme do auta a pustime si pres repraky hudbu co mame v notebooku ktery lezi na sedadle a neni nicim pripojeny jen tim proklatym Wi-Fi... to zas bude ruseni :-)))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
LiX https://diit.cz/profil/lix
19. 7. 2004 - 01:12https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseitalske auta a motorky mely a maji na rozdil od japonskych nebo nemeckych priblizovadel dusi coz jim nikdo nemuze vytknout (ani ja jakozto majitel nemeckeho auta a japonske motorky ale vseho do casu..;-) ) a pokud jde o technologii tak nejen ze drzi krok ale v nekterych ohledech se jich zuby nechty musi drzet ostatni. Pokud tady nekdo nadava na fiaty tak asi vazne jezdi jenom na pocitaci....rika vam neco znacka ferrari ? a vite jaky vstah ma s fiatem, alfou romeo,.... ? kdyz se nebudu divat na majetkove vstahy tak jedna podstatna vec je ze spolu sdileji konstrukcni kancelare a clovek ktery navrhoval nejnovejsi ferrari taky nejspis delal na navrhu nejnovejsiho fiata ( to je trosku nadnesene ale v podstate si navzajem pri tom cumeli pres rameno a radili se ;-) ) takze jejich zkusenosti s navrhem napriklad motoru (koncept FIRE nedokazala DODNES uspokojive napodobit natoz prekonat zadna automobilka a to uz ma pjeknych par krizku na hrbete) jsou precejenom o dost vedsi nez jaky maji konstrukteri u nas kteri mohli spolupracovat maximalne na vyvoji Avie ( a podle toho to taky dopadlo...budiz zeme lehka temhle slusnym levnym nakladackum :-( ).
Jsem se dostal uplne nekam jinam. On to sice neni nejlepsi krok spojit se s MS ale ma to vyhodu v tom ze vi si klidne dal budete jezdit ve svych skodach 120 zatimco my normalni si sedneme do auta a pustime si pres repraky hudbu co mame v notebooku ktery lezi na sedadle a neni nicim pripojeny jen tim proklatym Wi-Fi... to zas bude ruseni :-)))https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73814
+
Uz se tesim az mi display v aute oznami: "Aplikace 'BRZDY' provedla neplatnou operaci a bude ukoncena...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
KitnarF https://diit.cz/profil/kitnarf
19. 7. 2004 - 08:27https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseUz se tesim az mi display v aute oznami: "Aplikace 'BRZDY' provedla neplatnou operaci a bude ukoncena...https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73830
+
Teleman:
Možná máš lepší informace než já, ale pokud jsem se bavil s našimi armádními piloty a dalšími lidmi od letadel (spíš vrtulníků), tak - pokud oni ví - žádný letadlo namá systénm, kde by měl poslední a jediné slovo počítač.
Neříkám, že nemáš pravdu, ale spíš se mi zdá, že ta story o zapnutém reversu ve výšce několika km patří do oblasti letecké latiny. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
X-22 (neověřeno) https://diit.cz
19. 7. 2004 - 09:00https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseTeleman:
Možná máš lepší informace než já, ale pokud jsem se bavil s našimi armádními piloty a dalšími lidmi od letadel (spíš vrtulníků), tak - pokud oni ví - žádný letadlo namá systénm, kde by měl poslední a jediné slovo počítač.
Neříkám, že nemáš pravdu, ale spíš se mi zdá, že ta story o zapnutém reversu ve výšce několika km patří do oblasti letecké latiny. :-)https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73836
+
V jednom letadle ma comp poslední slovo. Jde o to nejdražší, co kdy lítalo, "neviditelný" bombardér B-2. To se totiž nedá ručně udžet ve vzduchu, stabilitu hlídá právě comp a když ten vypadne objeví se na obrazovkách jasné a nevyhnutelné EJECT!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dan (neověřeno) https://diit.cz
19. 7. 2004 - 10:17https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseV jednom letadle ma comp poslední slovo. Jde o to nejdražší, co kdy lítalo, "neviditelný" bombardér B-2. To se totiž nedá ručně udžet ve vzduchu, stabilitu hlídá právě comp a když ten vypadne objeví se na obrazovkách jasné a nevyhnutelné EJECT!https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73847
+
Petr: tak si to tak neber :-) U nás je to přesně obráceně, FIATy zdechly po pár letech, škodovky jsou držáky (těch aut máme trochu víc)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TyNyT (neověřeno) https://diit.cz
19. 7. 2004 - 10:40https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskusePetr: tak si to tak neber :-) U nás je to přesně obráceně, FIATy zdechly po pár letech, škodovky jsou držáky (těch aut máme trochu víc)https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73864
+
Pro toho s netopicim fiatem:
Pokud auto nechcete nebo nemuzete reklamovat, tak pokud topeni ridi samostatna jednotka, ktera ma vlastni RESET, staci tento vyvest na skryte tlacitko a neni nutne vypinat motor a opet startovat.
Vsechna nova auta totiz pri startu provadeji reset vsech jednotek, kontrolu cidel, ... Kdyz obcas nejake cidlo nebo firmware zazlobi, vypadne (zablokuje se) obvykle cela prislusna jednotka. Vyvedenim tohoto RESETU na zvlastni tlacitko neni treba startovat pri poruse a resetovat kdykoliv i za jizdy. Zda je to mozne provest i u zminovaneho Fiata, lze zjistit nahlednutim do prislusne elektro dokumentace (pro nektere vozy problem v cechach sehnat, ani autorizovane servisy ji nekdy nemaji, nebo maji jen neuplnou).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
autoservis (neověřeno) https://diit.cz
19. 7. 2004 - 14:53https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskusePro toho s netopicim fiatem:
Pokud auto nechcete nebo nemuzete reklamovat, tak pokud topeni ridi samostatna jednotka, ktera ma vlastni RESET, staci tento vyvest na skryte tlacitko a neni nutne vypinat motor a opet startovat.
Vsechna nova auta totiz pri startu provadeji reset vsech jednotek, kontrolu cidel, ... Kdyz obcas nejake cidlo nebo firmware zazlobi, vypadne (zablokuje se) obvykle cela prislusna jednotka. Vyvedenim tohoto RESETU na zvlastni tlacitko neni treba startovat pri poruse a resetovat kdykoliv i za jizdy. Zda je to mozne provest i u zminovaneho Fiata, lze zjistit nahlednutim do prislusne elektro dokumentace (pro nektere vozy problem v cechach sehnat, ani autorizovane servisy ji nekdy nemaji, nebo maji jen neuplnou).https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73968
+
LiX: několik faktických poznámek: koncepty se od sériově vyráběných aut liší ne nepodstatně, a rozhodně bych je nebral jako rozhodující činitel při koupi nového vozu. Osobně najezdím ročně cca 40000 km (nejsem profesionální šofér) a bylo by mi vážně líto utratit peníze za auto, o němž vím, že mi po 5-6 letech shnije rzí.
Můžu jen prohlásit, že čím je složitější zařízení, tím je větší pravděpodobnost výskytu závady. Když mi umře moje MP3 rádio, budu moci dále jezdit, když umřou WinCE (nemusí OS, stačí HW), možná nepůjde ani nastartovat. V Rusku na Sibiři je nejoblíbenějším autem starý VAZ, ten se dá i v minus 40 stupních opravit šroubovákem a kladivem a dojet "do civilizace" (kde neumrzneš) můžeš klidně i na tři válce.
Podle mého je integrace IT technologií do automobilů jen pokus o nalezení dalšího trhu, který bez "IT už nemůže dál žít" - alespoň dle některých marketérů.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TyNyT (neověřeno) https://diit.cz
19. 7. 2004 - 15:19https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseLiX: několik faktických poznámek: koncepty se od sériově vyráběných aut liší ne nepodstatně, a rozhodně bych je nebral jako rozhodující činitel při koupi nového vozu. Osobně najezdím ročně cca 40000 km (nejsem profesionální šofér) a bylo by mi vážně líto utratit peníze za auto, o němž vím, že mi po 5-6 letech shnije rzí.
Můžu jen prohlásit, že čím je složitější zařízení, tím je větší pravděpodobnost výskytu závady. Když mi umře moje MP3 rádio, budu moci dále jezdit, když umřou WinCE (nemusí OS, stačí HW), možná nepůjde ani nastartovat. V Rusku na Sibiři je nejoblíbenějším autem starý VAZ, ten se dá i v minus 40 stupních opravit šroubovákem a kladivem a dojet "do civilizace" (kde neumrzneš) můžeš klidně i na tři válce.
Podle mého je integrace IT technologií do automobilů jen pokus o nalezení dalšího trhu, který bez "IT už nemůže dál žít" - alespoň dle některých marketérů.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-73998
+
Safra, za pár let budou policajti při silničních kontrolách kontrolovat legálnost nainstalovaného OS Windows. :-))
A už vidím ty mechaniky, jak v servisech odvirovávají auto a instalují nové patche.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Plaz (neověřeno) https://diit.cz
19. 7. 2004 - 17:25https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseSafra, za pár let budou policajti při silničních kontrolách kontrolovat legálnost nainstalovaného OS Windows. :-))
A už vidím ty mechaniky, jak v servisech odvirovávají auto a instalují nové patche.
https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-74067
+
2 TyNyT : nekolik faktickych poznamek: koncept konstrukce motoru fire se bude tezko lisit od seriove vyrabenych aut kdyz zanedlouho oslavi vyroci 20let od uvedeni do seriove vyroby :-)))) S tim ze auto za 5-6 let schnije... kolik je na cestach napriklad fiatu Uno Tipo atd. ? Ani jedno z nich si pomalu nepamatuje kdy mely 6 let a cast uz nepamatuje ani sve 16 narozeniny ;-) a to se vubec nema cenu bavit o cene 10 let stare skodovky a stejne stareho fiatu, trh vi sve. To tady ale nema cenu resit protoze pro vedsinu lidi jsou technologicke veci neco tak nehmatneho az do te miry ze jsou ochotni poridit si motor HTP :-) jezdete si v cem chcete ja si taky budu jezdit v cem ( nebo na cem :-) ) chci ale predtim nez neco zacnete kritizovat tak si zistete alespon zakladni relevantni informace a ne snusku nesmyslu.
vsem se omlouvam ze tady kecam kraviny ktere nemaji s pocitacema nic spolecneho ale zase to ma dost spolecneho s touhle zpravou a jsme svobodna zeme ne ? :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
LiX https://diit.cz/profil/lix
20. 7. 2004 - 01:22https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse2 TyNyT : nekolik faktickych poznamek: koncept konstrukce motoru fire se bude tezko lisit od seriove vyrabenych aut kdyz zanedlouho oslavi vyroci 20let od uvedeni do seriove vyroby :-)))) S tim ze auto za 5-6 let schnije... kolik je na cestach napriklad fiatu Uno Tipo atd. ? Ani jedno z nich si pomalu nepamatuje kdy mely 6 let a cast uz nepamatuje ani sve 16 narozeniny ;-) a to se vubec nema cenu bavit o cene 10 let stare skodovky a stejne stareho fiatu, trh vi sve. To tady ale nema cenu resit protoze pro vedsinu lidi jsou technologicke veci neco tak nehmatneho az do te miry ze jsou ochotni poridit si motor HTP :-) jezdete si v cem chcete ja si taky budu jezdit v cem ( nebo na cem :-) ) chci ale predtim nez neco zacnete kritizovat tak si zistete alespon zakladni relevantni informace a ne snusku nesmyslu.
vsem se omlouvam ze tady kecam kraviny ktere nemaji s pocitacema nic spolecneho ale zase to ma dost spolecneho s touhle zpravou a jsme svobodna zeme ne ? :-)https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-74132
+
Musim se jeste k tomu vratit :)
Petr: K cemu jinemu by se dneska daval OS do aut nez ke kompletnimu rizeni? Ja myslim ze ostatni veci uz jsou davno udelane lepsi na jinejch "OS" Takze by bylo zbytecne soupat tam MS, ne??
A ja osobne rikam, nebojim se zadneho noveho PC OS, kterej bude v autech, jelikoz samy vyrobci si nemohou dovolit chybu (viz: Program brzda), tusite kolik by to stalo zivotu a nasledne odskodneni?? A pokud nam to pomuze (myslim integrace auta s OS) tak proc by to tam nemohlo byt? :)
K monitoru v aute, uz dneska jsou funkcni folie (velmi tenke), ktere lze prilepit na jakykoliv material a oni budou zobrazovat to co my chceme :) jak jinak prez ne je videt, takze nevidim duvod proc to do aut neda, ci proc tam vubec neco takoveho davat, pokud to nebude nutne, ted jsou tam normalni miniLCD a staci, budou stacit i pak? BUDOU!!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
GTA-007 (neověřeno) https://diit.cz
20. 7. 2004 - 11:18https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseMusim se jeste k tomu vratit :)
Petr: K cemu jinemu by se dneska daval OS do aut nez ke kompletnimu rizeni? Ja myslim ze ostatni veci uz jsou davno udelane lepsi na jinejch "OS" Takze by bylo zbytecne soupat tam MS, ne??
A ja osobne rikam, nebojim se zadneho noveho PC OS, kterej bude v autech, jelikoz samy vyrobci si nemohou dovolit chybu (viz: Program brzda), tusite kolik by to stalo zivotu a nasledne odskodneni?? A pokud nam to pomuze (myslim integrace auta s OS) tak proc by to tam nemohlo byt? :)
K monitoru v aute, uz dneska jsou funkcni folie (velmi tenke), ktere lze prilepit na jakykoliv material a oni budou zobrazovat to co my chceme :) jak jinak prez ne je videt, takze nevidim duvod proc to do aut neda, ci proc tam vubec neco takoveho davat, pokud to nebude nutne, ted jsou tam normalni miniLCD a staci, budou stacit i pak? BUDOU!!https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-74216
+
Pravdou je, ze pocet nehod, za ktere bude moci elektronika bude primo umerny jejim moznostem zachazeni s prostredky a kvalitou, ale nehody vinou cloveka budou stale castejsi nez vinou stroju.
Jedna ze smrtelnych nehod mnoha lidi nastala v letadle, ktere neocekavane zmenilo smer letu po pruletu bouri.
Z cerne skrinky bylo zjisteno, ze pilot letadla se snazil prudkou zmenou vysky smerem vzhuru zabranit kolizi s horskym masivem, ale ochranna elektronika vyhodnotila tuto prudkou zmenu jako nebezpecnou pro konstrukci letadla a tak ji zablokovala.
Nehodu neprezil nikdo z lidi a konstrukce letadla taky.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Paolo (neověřeno) https://diit.cz
22. 7. 2004 - 15:04https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskusePravdou je, ze pocet nehod, za ktere bude moci elektronika bude primo umerny jejim moznostem zachazeni s prostredky a kvalitou, ale nehody vinou cloveka budou stale castejsi nez vinou stroju.
Jedna ze smrtelnych nehod mnoha lidi nastala v letadle, ktere neocekavane zmenilo smer letu po pruletu bouri.
Z cerne skrinky bylo zjisteno, ze pilot letadla se snazil prudkou zmenou vysky smerem vzhuru zabranit kolizi s horskym masivem, ale ochranna elektronika vyhodnotila tuto prudkou zmenu jako nebezpecnou pro konstrukci letadla a tak ji zablokovala.
Nehodu neprezil nikdo z lidi a konstrukce letadla taky.https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-74916
+
Program brzda provedl nepovolenou operaci a ...
Dokážete si představit, jak by to dopadlo : - )
Znám počítače docela slušně a jsem vyléčenej z toho jim bezmezně věřit.
Zvláště jestli ten komp bude připojenej k NETu.
Pozor systém napaden virem ... !
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Wendys (neověřeno) https://diit.cz
6. 8. 2004 - 00:04https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuseProgram brzda provedl nepovolenou operaci a ...
Dokážete si představit, jak by to dopadlo : - )
Znám počítače docela slušně a jsem vyléčenej z toho jim bezmezně věřit.
Zvláště jestli ten komp bude připojenej k NETu.
Pozor systém napaden virem ... !
https://diit.cz/clanek/budou-auta-jezdit-na-windows/diskuse#comment-79072
+
Windows Automtive su vylepsene Windows CE a tie ako RTOS nepadaju- viac na itnews.sk
Nastesti nejsem z tech, kdo by si kupovali fiaty - fuj. To bude psina, az stastny majitel takoveho pseudovozu chyti pres wifi virus a ten mu zprehaze data v navigacnim systemu :-).
Bůh a Buddha nás ochraňuj.. To už bude opravdu jako v té písničce "na přechodu pro chodce drtí Tatra důchodce...". Akorát to bude s Fiatem. Co si ten deBill nevymyslí! Ještě že letadla nemají OS Windows. To by nepršelo, ani nepadaly trakaře, ale rovnou letadla, nejlépe 747 či Airbusy
Mimochodem, jak se budou aplikovat security patche? Bude to jako oné blahé době, kdy se na bakelitového smraďocha použil kus látky a laku? Nebo to budu lít do nádrže? :)
To ze nekdo bude vse vyrizovat z auta, de uz dneska, kdyz mas notase a dokonce kvuli tomu nemusis byt uveznenej v aute ;-)
Jako pocitacovy a Linuxovy fanda a cerstvy drzitel RO si nejsem jisty, ze je to krok spravnym smerem. Uz jsem videl auta s ovladanim radia na volantu, ale nasmeju se az tam bude Ctrl-Alt-Del.A Windowsove bezpecnostni chyby budou obzvlaste pikantni, az se povede bezdratove pres nejakou chybicku v IE Car Edition odemknou auto a pak s nim odjet. Co takhle udelat Linux do aut?
Spínací skříňka = tlačítko Start . Ha,ha.
No ja by som do auta nedaval ziadny OS, v kazdom zlozitejsom software sa najdu chyby.. a ako by sa updatovaly, vzdy by sa nasli nezabezpecene auta. (a ukradnut auto sa viac oplati ako ukradnut .txt subor)
To radsej auto+vstavany notebook.
Komické. Není divu, že se k tomu odhodlaly italské "vznětlivé hlavy". Spojení toho nejlepšího s nejlepším :-)
renoor: No tak to holt budeš nadosmrti jezdit stodvacítkou. V autech totiž už počítače jsou a to dost dlouho. A ne jen k nějaký navigaci. Řídí vstřivání, startování, atd. Bez něj prostě auto nejede.
Tak tak, kdo si pak koupi fiata bude uz opravdu naprosty v.. Uprime receno, kdo si nyni kupuje fiaty.
Buh nas ochranuj a vse zle pryc. Snad to prezijeme ve zdravi. Kdyz si dam dohromady ceskeho ridice a k tomu Windows, tak mi z toho vychazi vrazedna kombinace.
Me to ostatně připadá jako jediný další logický krok, to že Microsoft je jediná firma shopná v tomto ohledu nějak inovovat je sice smutné ale rozhodně si za to zaslouží chválu...
Auto se SW od MS si určitě NIKDY nekoupím! Nejsem blázen... :-)
2 K: premejslej znovu... http://star-techcentral.com/tech/story.asp?file=/2004/7/13/corpit/840517...
Ja jen lituji mechaniky v servisu. Pri kazde vymene nahradniho dilu budou muset instalovat drivery :-)
Ale no tak!Podivej se na XPcka (respektive budouci verzi - Longhorn).Tam uz zadne drivery nepotrebujes, protoze je ma system uz vsechny v sobe a nainstaluje si je sam.Jinak linux by byla fakt fajnova alternativa, kdyz uz je i ten Linux BIOS (primo v cipu je jadro) a urychli se tim bootovani systemu. :-))
Nonono :) koukam ze ste se tu vsichni nejak pustili do MS, :). By mne zajimalo na cem vsichni jedete! :-) ted k tematu, wokna do auta rozhodne to nebudou nejaky obr XP a podobne, to by tam musel beejt narvanej slusnej komp ze? :))) Vezmeme-li PPC (MS W Mobile 2003), tak jsou velmi stabilni (a to jsem Palmista :))) nekdy potrebujou ten HR (hardreset) ale to jen v situacich kdy se nacpe novej program. Pokud by v aute meli W ovladat celou elektroniku (ABS,...) tak by si fiat nedovolil vypustit auto, ktere by napr nebrzdilo nemyslite? :) Ostatni veci, FM radio, TV, Mobilni telefon, jsou v celku jednoduche appl, ktere uuz na PPC fungujou :) tak proc by nemohli fungovat integrovany v aute? Spuste lidi to ulehci a urychli praci, takhle napsat si majla v aute za jizdy bych klidne bral :) K bezdratove komunikaci, by mne zajimalo presneji co je tim mysleno, pokud by se to auto melo pripojovat do Wi-Fi siti (coz si neumim predstavit) bylo by to urcite reseno zajimave, rozhodne by nedokazalo prijimat normalni soubory... Totez plati i pro BT a podobne... Pokud by melo obstaravat zesilovani signalu pro tyto zarizeni v aute, myslim ze by to bylo spis + nez -. Ne??? :)
Ja si jen zive predstavuju ty hlasky:
- Doslo k chybe pri spusteni modulu airbag. Pro opetovne susteni stlacte F1
- Neni dostatek systemovych prostredku pro aplikaci brzdy. Aplikace nebude spustena
- Skutecne chcete pridat plyn? Ano/Ne/Storno
Nic co ma windows mi nesmi do baraku... Tak maximalne na comp co maji decka na hrani.
Vite jaka to bude uspora? V autech nebudou zadny kontrolky, vsechny nahradi jedna a na ni bude napis obecna autochyba. Zkuste zastavit, vypnout motor, vystoupit, nastoupit, nastarotav a znovu se rozjed. Pokud brzdy stale nebrzdi kontaktujte vaseho dovavatele :-)))))))
Ale celkem by me zajimalo jak to bude s aktivaci, to kdyz treba vymenim pneumatiku, tak budu muset znovu aktivovat Windows? Tak to bude zabava:-) Jeste, ze znacku FIAT povazuju za auto co rezne uz v katalogu:-))
Mikroskop a Fiat = svuj k svemu!
Jste ubožáci. A kdyby tam byl Apple OS, tak to by jako bylo všechno v pořádku? A to byste už nemuseli hledat kombinace jako je jablko/esc a tak dále, že?
GTA-007 to napsal naprosto přesně.
Ale holt předhánět se v nadávkách na MS je dnes IN. Nejsem zaměstnanec a ani prodejce MS, jen spokojený uživatel, který "modrou obrazovku" u sebe ještě nezaznamenal. Možná vy všichni ostatní ano. Pak ale kdo ví co máte za shitoidní HW, poskládaný v kdejaké garážovce - a nebo si instalujete kdejakou utilitku a pak se nadáváte, jaký je MS podvodník, když máte zasviněný coml...
2ViktorN: Neznam utilitku, kterou lze sestrelit OS, ale znam jich spoustu, kterejma jdou sestrelit widle.
2ViktorN: tvou reakci nechapu. Proc hned napadas ostatni, ze maji nekvalitni PC a instaluji si kazdou utilitku a z toho duvodu jim padaji okna a tak pisou neco proti MS. Za celou dobu, co pouzivam WinXP Prof. jsem ho nemusel preinstalovat (jedine kvuli vyrazne zmene HW), proto jej taky vsem zakaznikum doporucuji na nove PC - jako zatim nejlepsi OS (ikdyz ma taky nejake chyby) od MickeySoftu.
Jinak ty vtipky na MS jsou vetsinou vzpominkou na predchozi verze oken pro ty, co meli moznost pracovat jiz od Win 3.11, W95 ...
PS: ber to jako dalsi kategorii vtipu, jako napr. o policajtech, ...
Ze tu bude nekdo trapcit s Ctrl-Alt-Del mi bylo jasny a jako vzdycky mi to pripada vrcholne trapny ( je to prece v kurzu, nadavat na M$ ), ale ze i autori na CD-R se pripoji, to jsem teda necekal. Osobne vidim systemy Win2K a ted rozhodne WinXP jako velmi stabilni a pro mou programatorskou praci maximalne uzivatelsky prijemne. Spolecne s Visual C++ ( momentalne .NET 2003 ) a i XBOX SDK jsou to pro me bezkonkurencne nejlepsi a nepropracovanejsi nastroje, ktere jsem mohl pouzivat od dob DOSu a to ani nepocitam jine platformy, kde je to obcas dost horor. Jiste, vsechno ma sve mouchy, ale neda se to tak bagatelizovat, jak to tu delate. Pripadam si tu jak v diskuzi o Win2k3 Mobile Edition, kde priznivci Symbianu provolavali stejne "vtipna" hesla a ja mel jeste cerstve na pameti zkusenosti se svou P800, kterou jsem restartoval snad kazdych par hodin.
Já to trochu nechápu, chcou aby řidič nebyl příliš rozptylován a obrazovka s tim internetem bude kde? V palubni desce bude LCD nebo tekute krystaly budou v prednim skle? Uz vidim zpravy v novinach o tom jak se někdo vyboural s takovym autem, když si zrovna četl maila. Min.dopravy takove auta zakaze stejne jako telefonovani bez handsfree.
No rodiče mají od FIATa Bravu. A bylo by to bezproblémové auto, až na ten... software. Občas se stane, naštěstí velmi zřídka, že přestane topit. Ve dvou autorizovaných servisech závadu nenašli. Jediný způsob jak závadu opravit je, no hádejte. Zastavit, vypnout motor, vytáhnout klíčky. Jen vystupovat se nemusí.
Jak vidím, tak FIAT už pracuje i na tom vystoupit/nastoupit. Integrací komponent (zabezpečení dveří) do jednoho systému. Ach jo.
Ale to se zeptejte třeba v BMW, tam upgratují soft i při běžných prohlídkách, jen se s tím nechlubí. Ono všeho s mírou... Už dnes je dle statistik nejvíce poruch automobilů způsobeno chybou software.
Já se těšim, až mi v krizové situaci auto ohlásí: "Program brzda provedl neplatnou operaci na adrese 0xEC15 a bude ukončen. OK / Storno ". V autě by mělo být software co nejmíň a jenom tam, kde se potřebuje. Například nechápu, jak je vůbec ještě v dnešní době možné ukrást auto. Bez počítače se nehne a pokud by počítač požadoval nějaký rozumně šifrovaný klíč, který má pouze majitel, tak s tim autem nikdo jiný neodjede. Počítače by si výrobce hlídal a dodával jenom na výměnu za porouchaný nebo oficiálním partnerům. Vždyť je to úplně jednoduchý. Tady by se měli výrobci zamyslet.
Samozřejmě jde všechno obejít. Auto jde odtáhnout (GPS by mohlo hlídat změnu polohy auta). Určitě by nějaký šikovný Číňaní začali vyrábět ve velkym odblokované počítače do aut :-) atd. Zatim to ale vypadá, že se software v autech nasazuje jinde než má.
Vláďa
imho hlavně v současnejch autech neni software, ale firmware - i když to je jen slovíčkaření...
2fotr: na tom, že BMW upgraduje vždy když to vozidlo dostane do rukou nevidím nic špatného, pokud je upgrade udělaný správně, nebývá to krok zpět ale vpřed.
Že MS chce začít do aut cpát přímo OS je jen a jen jejich věc. IMHO OS je v takovém zařízení jako je auto docela problematická záležitost, protože uživatel auta by neměl mít možnost zasahovat do softwaru na autě. Stejně tak jako dnes nemá možnost do fw zasahovat (nastavovat účinnost ABS, nastavení klimatizace, atd.).
Auta jsou od toho, aby se jima jezdilo, jediný, za co bych se přimluvil, je wifi :-). Zbytek stačí notebook a nějaká "zásuvka" v tom autě. Řidič má řídit a né dělat kraviny a zbytek posádky nepotřebuje hlasové ovládání.
Howgh.
Hmmm, Blue Screen of Death dostane novy rozmer.
GTA-007: Windows+Linux. Ale jakejkoliv "chytřejší" OS do auta, kterej by se staral už přímo o řízení a tak, nechci. Sice jsem slyšel, že se zabudoval snad i Symbian do auta, ale to bylo prej jenom pro navigaci. Takže počítač v autě ano, ale OS ne (to co v autě mám teď, nepovažuji za OS v pravém smyslu).
ViktorN: I kdyby tam byl Apple tak by se mi to nelíbilo. Mimochodem, snad si ostatní tady urážet nemusel. Oni ti nic neudělali. Vypadá to tak, že jsi se projevil sám jako ubožák.
Ja necim, jakou z toho delate vedu? Pochybuju, ze by tam byly Wokna, ono to bude spis neco, co se jako wokna tvarit bude. Navic opravdu pocitace(tj. s vetsi obrazovkou a ne zadnou segmentovkou 5x7 cm) se na kolejovych vozidlech vyrobenych v CR onjevuji uz cca od roku 1993.
Q: Počítače... nevím jak pro tebe, ale pro mě je rozdíl ve slově počítač, co se týče ovládání jízdy, a počítač co se týče pouze navigace a s jízdou to nemá nic společného. V podstatě každé auto má počítač. Ale jak se zde již někdo zmínil, je to pouze kus firmwaru s nejnutnějšíma funkcema a ničím jiným. Pokud by byl vyloženě PC s OS a měl ovládat jízdu, či se do toho nějak montoval, mohlo by to být nebezpečné. V tomto je nesporná výhoda "pouze" firmwaru. Ačkoliv tam jsou určitě chyby, vzhledem ke své omezenosti to je zanedbatelné.
Dovolim si predlozit ctenym ctenarum (a taky redaktorum) par odkazu. Prvni dva na dolozeni, ze Mac OS jiz v aute jezdi, treti je fikce napsana pro pobaveni okoli v roce 1998:
http://www.mujmac.cz/art/hw/tatramac.html
http://www.mujmac.cz/art/sw/tatramac_soft.html
http://randalf.cz/fanziny/FANZIN2.HTM#WinCEk
Ale inteligentnim autum se v brzke budoucnosti stejne nevyhneme, bez ohledu na dodavatele OS. Uz dnes vas nektere verbalne zdrbou, ze jedete se zatazenou rucni brzdou a podobne. A ani mne tak neprekvapuje, ze to MS zkousi v evropske automobilce, doma by s tim asi nepochodil a obrzel spoustu zalob na ta nejstupidnejsi temata. Jo, amerika .....
BTW: Mam Fiata a mel jsem v umyslu pri dalsim upgrade na novejsi stroj zustat u stejne znacky. Budu o tom jeste premyslet.... ;-)
To: Petr
Letadla Airbus jsou řízeny OS - buhužel už několikrát vinou sw spadly (například u jednoho letu SW ve výšce díky chybě čidla usoudil, že letadlo právě dosedlo na přistávací plochu a zapnul (v normální letové výšce tzv. reverz (zpětný chod) :-( ). Tam SW nedovolí udělat pilotovi nic, co by podle sw ohrozilo bezpečnost letadla - bohužel ani ty, které by sice byly riskantní, ale mohly odvrátit katastrofu.
OS v autech a ledadlech - proč ne, ale VŽDY by tu měla být možnost sw vypnout a řídit zcela ručně.
Co se týká aut - myslím si, že by se i dnes měla vyrábět auta na způsob Š120. Samozřejmě s katalyzátorem (ten Š120 nemá) ale s minimem elektroniky - má to jednu obrovskou výhodu: Když se na cestě něco porouchá, tak zručný řidič si pomůže sám, ostatním pomůže služba typu Žlutý anděl - přímo na cestě.
Mám auto s automatickou převodovkou z USA, a bohužel při chybě startéru bylo nutné auto převézt (naložené) odtahovkou do servisu :-( (u Š120 by stačilo požádat někoho o roztlačení nebo jen stát ve svahu).
Důvod proč ČR nebude nikdy vyspělá kapitalistická země , je že tady se úspěch neodpouští. Proto je šmahem vše od MS na hovno , proto Schumacher používá nepovolenou techniku ve Ferrari , proto je Lance Armstrong nadopovanej a proto je USA nacistickej stát ovládanej židy. Elvis žije .....
no, FIAT a MS -- správná dvojka :-) Myslím, že to mají geniálně vymyšleno, žádný FIAT nepřežije déle než 5-6 let, a tudíž prodej licencí bude utěšebě stoupat :-)
Pro vsechny ty radoby odpurce MS. Kde se v clanku pise, ze ty wokna budou na ovladani zivotne dulezitych funkci toho vozu? A to, ze mne vytuhne prehravani MP3 z USB klicenky nebo neco podobneho jizdu urcite neohrozi. Vetsina lidi si tady akorat musela rychle prisadit jak je MS neschopny a smitec. Ne ze bych si obcas na neco ve WinXP nezanadaval, ale jinak jsem spokojeny s tim jak to funguje a myslim, ze 99% tech co se tady zviditelnili nadavkami pouziva software od MS take, jenom si musi holt rypnout.
TyNyT - další ubožák, co si myslí že sežral všechen rozum. Ve firmě máme 13 osobních aut, z toho je pro drobné rozvozy 6 ks starých Punt, r.v. 94-96. Dodnes jezdí s nutnou údržbou, každé má najeto přes 400 tis. km, Fabie jsem odepisovali po třech letech, neujelo to ani 150 tis bez generálky :-((( Šéf má pětkové BMW, za tu dobu taky už druhé. Jeho další auto bude asi Alfa Romeo, tak si počkéme na počítačové....
Závěr - v MS asi nejsou takoví pitomci, že jdou po FIATu.
Co jste s tou nebohou fabíí dělali? já mam Fabii jetou 180 tisíc a má teprve druhou spojku (to je tím že jezdím jak prase) jinak je naprosto v pořádku....
italske auta a motorky mely a maji na rozdil od japonskych nebo nemeckych priblizovadel dusi coz jim nikdo nemuze vytknout (ani ja jakozto majitel nemeckeho auta a japonske motorky ale vseho do casu..;-) ) a pokud jde o technologii tak nejen ze drzi krok ale v nekterych ohledech se jich zuby nechty musi drzet ostatni. Pokud tady nekdo nadava na fiaty tak asi vazne jezdi jenom na pocitaci....rika vam neco znacka ferrari ? a vite jaky vstah ma s fiatem, alfou romeo,.... ? kdyz se nebudu divat na majetkove vstahy tak jedna podstatna vec je ze spolu sdileji konstrukcni kancelare a clovek ktery navrhoval nejnovejsi ferrari taky nejspis delal na navrhu nejnovejsiho fiata ( to je trosku nadnesene ale v podstate si navzajem pri tom cumeli pres rameno a radili se ;-) ) takze jejich zkusenosti s navrhem napriklad motoru (koncept FIRE nedokazala DODNES uspokojive napodobit natoz prekonat zadna automobilka a to uz ma pjeknych par krizku na hrbete) jsou precejenom o dost vedsi nez jaky maji konstrukteri u nas kteri mohli spolupracovat maximalne na vyvoji Avie ( a podle toho to taky dopadlo...budiz zeme lehka temhle slusnym levnym nakladackum :-( ).
Jsem se dostal uplne nekam jinam. On to sice neni nejlepsi krok spojit se s MS ale ma to vyhodu v tom ze vi si klidne dal budete jezdit ve svych skodach 120 zatimco my normalni si sedneme do auta a pustime si pres repraky hudbu co mame v notebooku ktery lezi na sedadle a neni nicim pripojeny jen tim proklatym Wi-Fi... to zas bude ruseni :-)))
Uz se tesim az mi display v aute oznami: "Aplikace 'BRZDY' provedla neplatnou operaci a bude ukoncena...
Teleman:
Možná máš lepší informace než já, ale pokud jsem se bavil s našimi armádními piloty a dalšími lidmi od letadel (spíš vrtulníků), tak - pokud oni ví - žádný letadlo namá systénm, kde by měl poslední a jediné slovo počítač.
Neříkám, že nemáš pravdu, ale spíš se mi zdá, že ta story o zapnutém reversu ve výšce několika km patří do oblasti letecké latiny. :-)
V jednom letadle ma comp poslední slovo. Jde o to nejdražší, co kdy lítalo, "neviditelný" bombardér B-2. To se totiž nedá ručně udžet ve vzduchu, stabilitu hlídá právě comp a když ten vypadne objeví se na obrazovkách jasné a nevyhnutelné EJECT!
Petr: tak si to tak neber :-) U nás je to přesně obráceně, FIATy zdechly po pár letech, škodovky jsou držáky (těch aut máme trochu víc)
Fiat with OS Linux special open source ... prudka zatacka ... kernel panic ... :-o application ESP aborted ... posadka panic ... strom - bum ...
Pro toho s netopicim fiatem:
Pokud auto nechcete nebo nemuzete reklamovat, tak pokud topeni ridi samostatna jednotka, ktera ma vlastni RESET, staci tento vyvest na skryte tlacitko a neni nutne vypinat motor a opet startovat.
Vsechna nova auta totiz pri startu provadeji reset vsech jednotek, kontrolu cidel, ... Kdyz obcas nejake cidlo nebo firmware zazlobi, vypadne (zablokuje se) obvykle cela prislusna jednotka. Vyvedenim tohoto RESETU na zvlastni tlacitko neni treba startovat pri poruse a resetovat kdykoliv i za jizdy. Zda je to mozne provest i u zminovaneho Fiata, lze zjistit nahlednutim do prislusne elektro dokumentace (pro nektere vozy problem v cechach sehnat, ani autorizovane servisy ji nekdy nemaji, nebo maji jen neuplnou).
LiX: několik faktických poznámek: koncepty se od sériově vyráběných aut liší ne nepodstatně, a rozhodně bych je nebral jako rozhodující činitel při koupi nového vozu. Osobně najezdím ročně cca 40000 km (nejsem profesionální šofér) a bylo by mi vážně líto utratit peníze za auto, o němž vím, že mi po 5-6 letech shnije rzí.
Můžu jen prohlásit, že čím je složitější zařízení, tím je větší pravděpodobnost výskytu závady. Když mi umře moje MP3 rádio, budu moci dále jezdit, když umřou WinCE (nemusí OS, stačí HW), možná nepůjde ani nastartovat. V Rusku na Sibiři je nejoblíbenějším autem starý VAZ, ten se dá i v minus 40 stupních opravit šroubovákem a kladivem a dojet "do civilizace" (kde neumrzneš) můžeš klidně i na tři válce.
Podle mého je integrace IT technologií do automobilů jen pokus o nalezení dalšího trhu, který bez "IT už nemůže dál žít" - alespoň dle některých marketérů.
Safra, za pár let budou policajti při silničních kontrolách kontrolovat legálnost nainstalovaného OS Windows. :-))
A už vidím ty mechaniky, jak v servisech odvirovávají auto a instalují nové patche.
2 TyNyT : nekolik faktickych poznamek: koncept konstrukce motoru fire se bude tezko lisit od seriove vyrabenych aut kdyz zanedlouho oslavi vyroci 20let od uvedeni do seriove vyroby :-)))) S tim ze auto za 5-6 let schnije... kolik je na cestach napriklad fiatu Uno Tipo atd. ? Ani jedno z nich si pomalu nepamatuje kdy mely 6 let a cast uz nepamatuje ani sve 16 narozeniny ;-) a to se vubec nema cenu bavit o cene 10 let stare skodovky a stejne stareho fiatu, trh vi sve. To tady ale nema cenu resit protoze pro vedsinu lidi jsou technologicke veci neco tak nehmatneho az do te miry ze jsou ochotni poridit si motor HTP :-) jezdete si v cem chcete ja si taky budu jezdit v cem ( nebo na cem :-) ) chci ale predtim nez neco zacnete kritizovat tak si zistete alespon zakladni relevantni informace a ne snusku nesmyslu.
vsem se omlouvam ze tady kecam kraviny ktere nemaji s pocitacema nic spolecneho ale zase to ma dost spolecneho s touhle zpravou a jsme svobodna zeme ne ? :-)
Musim se jeste k tomu vratit :)
Petr: K cemu jinemu by se dneska daval OS do aut nez ke kompletnimu rizeni? Ja myslim ze ostatni veci uz jsou davno udelane lepsi na jinejch "OS" Takze by bylo zbytecne soupat tam MS, ne??
A ja osobne rikam, nebojim se zadneho noveho PC OS, kterej bude v autech, jelikoz samy vyrobci si nemohou dovolit chybu (viz: Program brzda), tusite kolik by to stalo zivotu a nasledne odskodneni?? A pokud nam to pomuze (myslim integrace auta s OS) tak proc by to tam nemohlo byt? :)
K monitoru v aute, uz dneska jsou funkcni folie (velmi tenke), ktere lze prilepit na jakykoliv material a oni budou zobrazovat to co my chceme :) jak jinak prez ne je videt, takze nevidim duvod proc to do aut neda, ci proc tam vubec neco takoveho davat, pokud to nebude nutne, ted jsou tam normalni miniLCD a staci, budou stacit i pak? BUDOU!!
Pravdou je, ze pocet nehod, za ktere bude moci elektronika bude primo umerny jejim moznostem zachazeni s prostredky a kvalitou, ale nehody vinou cloveka budou stale castejsi nez vinou stroju.
Jedna ze smrtelnych nehod mnoha lidi nastala v letadle, ktere neocekavane zmenilo smer letu po pruletu bouri.
Z cerne skrinky bylo zjisteno, ze pilot letadla se snazil prudkou zmenou vysky smerem vzhuru zabranit kolizi s horskym masivem, ale ochranna elektronika vyhodnotila tuto prudkou zmenu jako nebezpecnou pro konstrukci letadla a tak ji zablokovala.
Nehodu neprezil nikdo z lidi a konstrukce letadla taky.
Program brzda provedl nepovolenou operaci a ...
Dokážete si představit, jak by to dopadlo : - )
Znám počítače docela slušně a jsem vyléčenej z toho jim bezmezně věřit.
Zvláště jestli ten komp bude připojenej k NETu.
Pozor systém napaden virem ... !
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.