6. 10. 2005 - 14:54https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuseNo hura to jim to trvalo!https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220636
+
Principielně jde všechno počítat na všem (např. vypočítat scénu z Doom3 na kuličkovém počítadle). Otázka je spíš jak efektivně to lze na dané HW architektuře. A k tomu tenhle článek moc neřekl.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Milan Bačík https://diit.cz/profil/mildaiv
6. 10. 2005 - 15:56https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskusePrincipielně jde všechno počítat na všem (např. vypočítat scénu z Doom3 na kuličkovém počítadle). Otázka je spíš jak efektivně to lze na dané HW architektuře. A k tomu tenhle článek moc neřekl.https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220667
+
Az na to, ze slouceni 2D a 3D je prirozene, obzvlast kdyz 2D grafika nepotrebuje temer nic a je vlastne specialnim pripadem 3D zobrazovani. Pocitat fyziku je neco uplne jineho. Navic kdo to bude chladit ? Pri predstave ze by znicehoz nic mel chip 2x tolik tranzistoru ... . Uz soucasne grafarny jsou na hranicich unosnosti spotreby a tepelneho vyzarovani a cim vic se integruje, tim vetsi problemy s odvodem tepla.
BTW: Ono i HL2 lze provozovat na P100, ten CPU to taky v nejakem case spocita (myslim ze pri trose stesti 1 obrazek tydne).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
J (neověřeno) https://diit.cz
6. 10. 2005 - 16:54https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuseAz na to, ze slouceni 2D a 3D je prirozene, obzvlast kdyz 2D grafika nepotrebuje temer nic a je vlastne specialnim pripadem 3D zobrazovani. Pocitat fyziku je neco uplne jineho. Navic kdo to bude chladit ? Pri predstave ze by znicehoz nic mel chip 2x tolik tranzistoru ... . Uz soucasne grafarny jsou na hranicich unosnosti spotreby a tepelneho vyzarovani a cim vic se integruje, tim vetsi problemy s odvodem tepla.
BTW: Ono i HL2 lze provozovat na P100, ten CPU to taky v nejakem case spocita (myslim ze pri trose stesti 1 obrazek tydne).https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220703
+
Chtel bych se zeptat byla tady novinka o tom, ze Ageia koupila firmu Meqon (tj. i fyzikalni engine Meqon (jestli se nepletu Illusion Softworks si jej licencovalo taky)? :) No mozna to neni tak dulezite, ale rozhodne si myslim, ze to neni zanedbatelne. Protoze krom Havoku 1-3 mne jaksi nenapada uz zadny dalsi "velky" komercni fyzikalni engine (zustanou jen mensi (free/GPL) Tokamak, TrueAxis, NGD a ODE). Takze to je ted Novodex versus Havok. Ale zpet k novince, ATI prezentovala dve karty v Crossfire (X1300) kdy ta druha pocitala fyziku vln a ta prvni je renderovala. Taktez ATI se nechala slyset, ze jejich nove karty (a i starsi skrze vylepsene ovladace a pristupnejsi dokumentaci) budou snaze vyuzitelne pro http://www.gpgpu.org . No snad se blyska na lepsi casy.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
David Foltyn https://diit.cz/profil/dwarden
6. 10. 2005 - 17:02https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuseChtel bych se zeptat byla tady novinka o tom, ze Ageia koupila firmu Meqon (tj. i fyzikalni engine Meqon (jestli se nepletu Illusion Softworks si jej licencovalo taky)? :) No mozna to neni tak dulezite, ale rozhodne si myslim, ze to neni zanedbatelne. Protoze krom Havoku 1-3 mne jaksi nenapada uz zadny dalsi "velky" komercni fyzikalni engine (zustanou jen mensi (free/GPL) Tokamak, TrueAxis, NGD a ODE). Takze to je ted Novodex versus Havok. Ale zpet k novince, ATI prezentovala dve karty v Crossfire (X1300) kdy ta druha pocitala fyziku vln a ta prvni je renderovala. Taktez ATI se nechala slyset, ze jejich nove karty (a i starsi skrze vylepsene ovladace a pristupnejsi dokumentaci) budou snaze vyuzitelne pro http://www.gpgpu.org . No snad se blyska na lepsi casy.https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220707
+
pro J: ono to slouceni ma logiku aspon pro nasledujici pripad: "mas hru a mas nejakou fyziku, kterou ti neutahne uz procesor, ale graficke jadro to musi "renderovat" no a tak tu fyziku si spocita i grafika...samo ze to nebude ekvivalent samostane PPU karty, ale rozhodne to "odlehci" CPU pokud to bude mit solidni implementaci a pritom neobetujes ani vykon GPU. Vysledkem je rozumny kompromis mezi nedostatecnym vykonem CPU (i dvojjaderny CPU nemusi stacit) a nutnosti mit extra PPU kartu.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
David Foltyn https://diit.cz/profil/dwarden
6. 10. 2005 - 17:09https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskusepro J: ono to slouceni ma logiku aspon pro nasledujici pripad: "mas hru a mas nejakou fyziku, kterou ti neutahne uz procesor, ale graficke jadro to musi "renderovat" no a tak tu fyziku si spocita i grafika...samo ze to nebude ekvivalent samostane PPU karty, ale rozhodne to "odlehci" CPU pokud to bude mit solidni implementaci a pritom neobetujes ani vykon GPU. Vysledkem je rozumny kompromis mezi nedostatecnym vykonem CPU (i dvojjaderny CPU nemusi stacit) a nutnosti mit extra PPU kartu.https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220708
+
Dwarden: Tak to by potom Sli a Crosfire teprve dostalo smysl :-) Pokud by 1 grafika "pocitala grafiku" a druha vyziku a pokud by bylo malo fyziky tak by pomohla s vykreslovanim - to uz je lepsi reseni nez nyni.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Jakub Ševčík https://diit.cz/profil/jeje
6. 10. 2005 - 19:01https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuseDwarden: Tak to by potom Sli a Crosfire teprve dostalo smysl :-) Pokud by 1 grafika "pocitala grafiku" a druha vyziku a pokud by bylo malo fyziky tak by pomohla s vykreslovanim - to uz je lepsi reseni nez nyni.https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220757
+
no ale s takovým přístupem bys taky zachvíli mohl být donucen kupovat i několik jednostranně zaměřených přídavných grafických karet a to by se ti asi moc nelíbilo, kdyby každá stála několik tisíc...
Já si myslím že 95% lidí není ochotných kupovat si další "grafickou" kartu ať už kvůli fyzice nebo čemukoliv jinému. A já se k nim řadím taky.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Eso Rimmer (neověřeno) https://diit.cz
6. 10. 2005 - 21:08https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuseTo J:
no ale s takovým přístupem bys taky zachvíli mohl být donucen kupovat i několik jednostranně zaměřených přídavných grafických karet a to by se ti asi moc nelíbilo, kdyby každá stála několik tisíc...
Já si myslím že 95% lidí není ochotných kupovat si další "grafickou" kartu ať už kvůli fyzice nebo čemukoliv jinému. A já se k nim řadím taky.https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220809
+
No a není to náhodou jen o instrukční sadě a ne o samotné čipu? Jako například bylo pro CPU vytvořeno MMX pro urychlení práce s multimedii nebo 3Dnow!, proč by nemohlo být v GK implementovány instrukce PhysiX?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
x-diablo https://diit.cz/profil/x-diablo
6. 10. 2005 - 21:37https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuseNo a není to náhodou jen o instrukční sadě a ne o samotné čipu? Jako například bylo pro CPU vytvořeno MMX pro urychlení práce s multimedii nebo 3Dnow!, proč by nemohlo být v GK implementovány instrukce PhysiX?https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220833
+
ja len dufam, ze ti co si ten HW kupia budu mat lepsi pozitok z hrania.
ma to vobec zmysel?
vymyslame nove veci, len aby biznis nestal?
btw. mam pretaktovanu grafiku, nie je sice stabilna ale nejaky ten vypadnuty pixel sa da zniest. ako to bude z fyzikou?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
sepul (neověřeno) https://diit.cz
6. 10. 2005 - 22:19https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuseja len dufam, ze ti co si ten HW kupia budu mat lepsi pozitok z hrania.
ma to vobec zmysel?
vymyslame nove veci, len aby biznis nestal?
btw. mam pretaktovanu grafiku, nie je sice stabilna ale nejaky ten vypadnuty pixel sa da zniest. ako to bude z fyzikou?https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220845
+
sepul: V pohode. Jen obcas ve hre zakopnes o kamen a on sam odleti do vesmiru...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
nedelak (neověřeno) https://diit.cz
6. 10. 2005 - 22:38https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskusesepul: V pohode. Jen obcas ve hre zakopnes o kamen a on sam odleti do vesmiru...https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220860
+
:-)))) no sem rad ze hraju jen akcni valecne hry kde by se v nejhorsim dalo neco s tou fyzikou vylepsit, ale co potom ti, co hraji sci-fi vesmirne hry, tam sou pekne v p*deli, protoze tam neplati fyzikalni zakony lol. to asi moc nezaparej.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
sdicorp (neověřeno) https://diit.cz
7. 10. 2005 - 06:29https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse:-)))) no sem rad ze hraju jen akcni valecne hry kde by se v nejhorsim dalo neco s tou fyzikou vylepsit, ale co potom ti, co hraji sci-fi vesmirne hry, tam sou pekne v p*deli, protoze tam neplati fyzikalni zakony lol. to asi moc nezaparej.https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220892
+
sepul: Nejses nahodou z tech, co si furt stezujou na nestabilitu Windows a modry obrazovky a svadi to na OS?:-) Abych nebyl skarohlid, tak musim priznat, ze se mi dneska poprve po roce co mam NB objevila jedna taky, nicmene taky kvuli chybe uzivatele a prilisnym narokum:-) Holt jestli budes chtit odpovidajici fyziku, tak nebudes pretaktovavat:-)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
HejtmaMa (neověřeno) https://diit.cz
7. 10. 2005 - 07:22https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskusesepul: Nejses nahodou z tech, co si furt stezujou na nestabilitu Windows a modry obrazovky a svadi to na OS?:-) Abych nebyl skarohlid, tak musim priznat, ze se mi dneska poprve po roce co mam NB objevila jedna taky, nicmene taky kvuli chybe uzivatele a prilisnym narokum:-) Holt jestli budes chtit odpovidajici fyziku, tak nebudes pretaktovavat:-)https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220894
+
to sdicorp
A na to si přišel kde, že ve vesmíru neplatí fyzikální zákony? platí tam úplně stejně jako na zemi.. ale na zemi jsou ovlivněný gravitací země.. si asi ve škole nedával pozor viď? :)))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Shteffi https://diit.cz/profil/shteffi
7. 10. 2005 - 07:40https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuseto sdicorp
A na to si přišel kde, že ve vesmíru neplatí fyzikální zákony? platí tam úplně stejně jako na zemi.. ale na zemi jsou ovlivněný gravitací země.. si asi ve škole nedával pozor viď? :)))https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220897
+
On to myslel tak, ze ve vesmirnych gameskach neplatej. Jinak by ses totiz nemoh otocit na fleku, akcelerovat jak F1 a podobne.
A opravdu nevidim realny slouceni do jedne karty, alespon zdeleka ne tak rychle jako tomu bylo u 2D s 3D. Protoze ono to chlazeni bude drazsi nez druha karta. A aby grafarna pocitala fyziku ? Vzdyt nestiha casto pocitat ani grafiku.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
J (neověřeno) https://diit.cz
7. 10. 2005 - 09:30https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuseOn to myslel tak, ze ve vesmirnych gameskach neplatej. Jinak by ses totiz nemoh otocit na fleku, akcelerovat jak F1 a podobne.
A opravdu nevidim realny slouceni do jedne karty, alespon zdeleka ne tak rychle jako tomu bylo u 2D s 3D. Protoze ono to chlazeni bude drazsi nez druha karta. A aby grafarna pocitala fyziku ? Vzdyt nestiha casto pocitat ani grafiku.https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220904
+
No nevim, podle me je fyzika sceny tak blizko grafice, a pro nektery sceny mnozstvi fyzikalnich dat takovy, ze integrace do grafiky je rozhodne lepsi nez nejaky tahani pres sbernici (ohen, vodni hladina, vlasy a podobny narocny zalezitosti ....)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
HejtmaMa (neověřeno) https://diit.cz
7. 10. 2005 - 09:52https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuseNo nevim, podle me je fyzika sceny tak blizko grafice, a pro nektery sceny mnozstvi fyzikalnich dat takovy, ze integrace do grafiky je rozhodne lepsi nez nejaky tahani pres sbernici (ohen, vodni hladina, vlasy a podobny narocny zalezitosti ....) https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220907
+
No ja vam nevim. Vypocet kolizi na komplexnich meshich (nepocitam primitivni kolizi cary s plochou, kouli, hight-mapou) je momentalne velmi komplikovana a pro realnou aplikaci absolutne nemozna/nepouzitena. PPU ma cestu volnou a myslim, ze bude uspesne !
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
WoodyIS https://diit.cz/profil/woodyis
7. 10. 2005 - 10:48https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuseNo ja vam nevim. Vypocet kolizi na komplexnich meshich (nepocitam primitivni kolizi cary s plochou, kouli, hight-mapou) je momentalne velmi komplikovana a pro realnou aplikaci absolutne nemozna/nepouzitena. PPU ma cestu volnou a myslim, ze bude uspesne !https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-220913
+
Připomínám, že tu byla novinka i o přídavné kartě na umělou inteligenci. :)
A taky by mě zajímalo, proč se nevyužívá volná paměť na grafice v 2D režimu, např. jako další část swapu nebo pro diskovou cache...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DuckDaffy (neověřeno) https://diit.cz
7. 10. 2005 - 17:25https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskusePřipomínám, že tu byla novinka i o přídavné kartě na umělou inteligenci. :)
A taky by mě zajímalo, proč se nevyužívá volná paměť na grafice v 2D režimu, např. jako další část swapu nebo pro diskovou cache...
https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-221002
+
J: Nebylo by zapotřebí 2x tolik tranzistorů, programovalo by se to pomocí vertex shaderů. Už třeba 3Dmark03 počítal fyziku vlasů pomocí GPU. Fyzika to jsou vlastně jen o něco složitější animace. Vždyť dneska jsou vertexový pipeline často z vellký části nevyužitý, tak proč ten přebytečnej výkon nevyužít? S Crosfire se mi to nějak nezdá. To půjde až R500 a jeho obdobě pro PC, kde půjdou pipeline přepínat mezi vertex a pixel funkcema.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
KilerZero (neověřeno) https://diit.cz
7. 10. 2005 - 20:55https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuseJ: Nebylo by zapotřebí 2x tolik tranzistorů, programovalo by se to pomocí vertex shaderů. Už třeba 3Dmark03 počítal fyziku vlasů pomocí GPU. Fyzika to jsou vlastně jen o něco složitější animace. Vždyť dneska jsou vertexový pipeline často z vellký části nevyužitý, tak proč ten přebytečnej výkon nevyužít? S Crosfire se mi to nějak nezdá. To půjde až R500 a jeho obdobě pro PC, kde půjdou pipeline přepínat mezi vertex a pixel funkcema.https://diit.cz/clanek/budou-fyzikalni-vypocty-mozne-s-grafikami-ati/diskuse#comment-221048
+
No hura to jim to trvalo!
Principielně jde všechno počítat na všem (např. vypočítat scénu z Doom3 na kuličkovém počítadle). Otázka je spíš jak efektivně to lze na dané HW architektuře. A k tomu tenhle článek moc neřekl.
Az na to, ze slouceni 2D a 3D je prirozene, obzvlast kdyz 2D grafika nepotrebuje temer nic a je vlastne specialnim pripadem 3D zobrazovani. Pocitat fyziku je neco uplne jineho. Navic kdo to bude chladit ? Pri predstave ze by znicehoz nic mel chip 2x tolik tranzistoru ... . Uz soucasne grafarny jsou na hranicich unosnosti spotreby a tepelneho vyzarovani a cim vic se integruje, tim vetsi problemy s odvodem tepla.
BTW: Ono i HL2 lze provozovat na P100, ten CPU to taky v nejakem case spocita (myslim ze pri trose stesti 1 obrazek tydne).
Chtel bych se zeptat byla tady novinka o tom, ze Ageia koupila firmu Meqon (tj. i fyzikalni engine Meqon (jestli se nepletu Illusion Softworks si jej licencovalo taky)? :) No mozna to neni tak dulezite, ale rozhodne si myslim, ze to neni zanedbatelne. Protoze krom Havoku 1-3 mne jaksi nenapada uz zadny dalsi "velky" komercni fyzikalni engine (zustanou jen mensi (free/GPL) Tokamak, TrueAxis, NGD a ODE). Takze to je ted Novodex versus Havok. Ale zpet k novince, ATI prezentovala dve karty v Crossfire (X1300) kdy ta druha pocitala fyziku vln a ta prvni je renderovala. Taktez ATI se nechala slyset, ze jejich nove karty (a i starsi skrze vylepsene ovladace a pristupnejsi dokumentaci) budou snaze vyuzitelne pro http://www.gpgpu.org . No snad se blyska na lepsi casy.
pro J: ono to slouceni ma logiku aspon pro nasledujici pripad: "mas hru a mas nejakou fyziku, kterou ti neutahne uz procesor, ale graficke jadro to musi "renderovat" no a tak tu fyziku si spocita i grafika...samo ze to nebude ekvivalent samostane PPU karty, ale rozhodne to "odlehci" CPU pokud to bude mit solidni implementaci a pritom neobetujes ani vykon GPU. Vysledkem je rozumny kompromis mezi nedostatecnym vykonem CPU (i dvojjaderny CPU nemusi stacit) a nutnosti mit extra PPU kartu.
Dwarden: Tak to by potom Sli a Crosfire teprve dostalo smysl :-) Pokud by 1 grafika "pocitala grafiku" a druha vyziku a pokud by bylo malo fyziky tak by pomohla s vykreslovanim - to uz je lepsi reseni nez nyni.
To J:
no ale s takovým přístupem bys taky zachvíli mohl být donucen kupovat i několik jednostranně zaměřených přídavných grafických karet a to by se ti asi moc nelíbilo, kdyby každá stála několik tisíc...
Já si myslím že 95% lidí není ochotných kupovat si další "grafickou" kartu ať už kvůli fyzice nebo čemukoliv jinému. A já se k nim řadím taky.
No a není to náhodou jen o instrukční sadě a ne o samotné čipu? Jako například bylo pro CPU vytvořeno MMX pro urychlení práce s multimedii nebo 3Dnow!, proč by nemohlo být v GK implementovány instrukce PhysiX?
ja len dufam, ze ti co si ten HW kupia budu mat lepsi pozitok z hrania.
ma to vobec zmysel?
vymyslame nove veci, len aby biznis nestal?
btw. mam pretaktovanu grafiku, nie je sice stabilna ale nejaky ten vypadnuty pixel sa da zniest. ako to bude z fyzikou?
sepul: V pohode. Jen obcas ve hre zakopnes o kamen a on sam odleti do vesmiru...
nedelak: tomu říkám hláška lol
:-)))) no sem rad ze hraju jen akcni valecne hry kde by se v nejhorsim dalo neco s tou fyzikou vylepsit, ale co potom ti, co hraji sci-fi vesmirne hry, tam sou pekne v p*deli, protoze tam neplati fyzikalni zakony lol. to asi moc nezaparej.
sepul: Nejses nahodou z tech, co si furt stezujou na nestabilitu Windows a modry obrazovky a svadi to na OS?:-) Abych nebyl skarohlid, tak musim priznat, ze se mi dneska poprve po roce co mam NB objevila jedna taky, nicmene taky kvuli chybe uzivatele a prilisnym narokum:-) Holt jestli budes chtit odpovidajici fyziku, tak nebudes pretaktovavat:-)
to sdicorp
A na to si přišel kde, že ve vesmíru neplatí fyzikální zákony? platí tam úplně stejně jako na zemi.. ale na zemi jsou ovlivněný gravitací země.. si asi ve škole nedával pozor viď? :)))
On to myslel tak, ze ve vesmirnych gameskach neplatej. Jinak by ses totiz nemoh otocit na fleku, akcelerovat jak F1 a podobne.
A opravdu nevidim realny slouceni do jedne karty, alespon zdeleka ne tak rychle jako tomu bylo u 2D s 3D. Protoze ono to chlazeni bude drazsi nez druha karta. A aby grafarna pocitala fyziku ? Vzdyt nestiha casto pocitat ani grafiku.
No nevim, podle me je fyzika sceny tak blizko grafice, a pro nektery sceny mnozstvi fyzikalnich dat takovy, ze integrace do grafiky je rozhodne lepsi nez nejaky tahani pres sbernici (ohen, vodni hladina, vlasy a podobny narocny zalezitosti ....)
No ja vam nevim. Vypocet kolizi na komplexnich meshich (nepocitam primitivni kolizi cary s plochou, kouli, hight-mapou) je momentalne velmi komplikovana a pro realnou aplikaci absolutne nemozna/nepouzitena. PPU ma cestu volnou a myslim, ze bude uspesne !
Připomínám, že tu byla novinka i o přídavné kartě na umělou inteligenci. :)
A taky by mě zajímalo, proč se nevyužívá volná paměť na grafice v 2D režimu, např. jako další část swapu nebo pro diskovou cache...
J: Nebylo by zapotřebí 2x tolik tranzistorů, programovalo by se to pomocí vertex shaderů. Už třeba 3Dmark03 počítal fyziku vlasů pomocí GPU. Fyzika to jsou vlastně jen o něco složitější animace. Vždyť dneska jsou vertexový pipeline často z vellký části nevyužitý, tak proč ten přebytečnej výkon nevyužít? S Crosfire se mi to nějak nezdá. To půjde až R500 a jeho obdobě pro PC, kde půjdou pipeline přepínat mezi vertex a pixel funkcema.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.