Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Canonical se připojil k vývoji OpenGL infrastruktury, chce ovladače pro Mir

Cece ta konkurencia je tak neskutocne super. Sily roztriestene medzi DX vs OpenGL vs Mantle.
Uzavrete vs otvorene ovladace. Win vs milion Unix-like distier. Hlavne ze vsetci o 106 uvadzaju nedostatocne debugovane verzie ...

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

DirectX byl bez konkurence roky a jak to vypadalo. Pak přišlo Mantle, a najednou je nová verze DirectX - roky to nešlo, teď to najednou jde šup šup. Konkurence je důležitá :)

A co se týče dister... já teda nejsem odborník, ale přijde mi, že to je v podstatě jedno a to samé, přebarvené, s jinou kombinací softwaru. Možná jiný kernel, jiné grafické rozhraní, Kelefant místo Grálíka. Opravdu zásadní rozdíly jsou jen na úrovni těch několika velkých distribucí (např. balíčkovač). Nebo se pletu?

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Ono se casto rika jake jsou kvanta distribuci, ale v praxi je to prave o tom ze mas windowmanager Kelefanta, Gralika nebo Xmys, balickovac deb, rpm nebo nejaky klon BSD portu, stabilni nebo nestabilni ale novejsi ovladace grafiky ... no a kazda kombinace je jedna distribuce, a tim jak se to nasobi ten pocet distribuci strasne roste.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

DX pro linux neni a Mantle bude pouzito jako predloha OpenGL Next. Zde k tristeni prilis nedojde. Jen tajne doufam v prozreni Canonicalu aby nakonec vzali na milost Wayland.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Ja som to zazdielanie Mantle kodu pre OpenGL pochopil trochu inak.

Najprv zopakujem co sa priblizne stalo:
AMD v spolupraci s hernymi studiami (plus DICE, co im to z velkej vacsiny programuje) uviedlo Mantle a ukazalo dokaz, ze ten vykon po upraveni API tam skutocne je. Lenze, keby AMD zostala len pri tomto, tak vela hernych studii, by zasa nechcelo okamzite investovat do niecoho, co je viazane len na AMD graficku kartu, a teda by stagnovanim/podporovanim DX11 cakali na DX12.

Tym, ze AMD odovzdala aktualny zdrojovy kod na "potencialne vyuzitie" v OpenGL (ono to totiz nesmie vyzerat, ze im to AMD nanucuje), umoznila hernym studiam s "podobne" optimalizovanym zakladom pocitat aj na trhu OpenGL. Pritom OpenGL uz je rozsireny a ma svoj podiel na trhu, ale z pohladu vyvoja skor preslapuje z miesta na miesto, pri minimalnych inovaciach, vacsinou odzrkadluje zmeny v DX (len inym implementovanim).

AMD bude na Mantle dalej pokracovat, a popri tom, dostava OpenGL do vienka obrovsku vyhodu pri vyvoji. Takto budu na trhu dve API, ktore budu vykonostne popredu a umozni im to prekonvertovat viac cisto DirectX(3D) studii na multiplatformne riesenia (s prizmurenim oka aj Mantle je/ma byt multiplatformny). Aj ked DX12 ich nahodou optimalizaciami predbehne, tak AMD tym aj tak dosiahne to, co bolo po celu dobu najvacsim problemom. A to, ze ich inovacie na urovni HW sa velmi problematicky a s velkym oneskorenim dostavali do API v DX (pokial sa dostali). Do toho vstupovalo obmedzenie DX na verziu systemu a technologicky pokrok bol minimalny.

V buducich rokoch si AMD vyvinie efektivnejsie pracovanie s grafikou na urovni HW, implementuje to do Mantle, s velkou pravdepodobnostou to implementuje aj OpenGL (kedze zaklad bude rovnaky), a Microsrot bude nuteny urobit to iste v DX. Takto zrusili obrovsku barikadu. Potrebovali na to 2-3 roky na vyvoj Mantle.

UPDATE: A este moj nazor k nVidii:
Kedze nVidia bude mat slaby vplyv na zmeny v troch API, bude nutena prisposobovat svoj HW k danym API, alebo ak bude chciet presadit nejaku inovaciu, bude musiet ist s kozou na trh, a teda zverejnit specifikacie svojej inovacie. Takto bude AMD jednoduchsie kontrolovat, co zamysla konkurent.

Podla mna, ak vsetko pojde tak ako to je pripravene, tak AMD "vypalila rybnik" na vsetkych frontoch, a to aj v pripade, ked Mantle bude o chlp pomalsie ako OpenGL a DX.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.